آخرین جزئیات از ١٨ ساعت حبس زن میانسال در سردخانه

گروه حوادث الف،   3990301063

مسئولان سردخانه آرامستان بدون هیچ مدرک و مجوز خاصی این زن را پذیرش کرده و او را در سردخانه قرار دادند؛ غافل از این که این زن میانسال فقط دچار ایست قلبی شده بود. این زن حدود ١٨ ساعت در سردخانه بود...

زن خبرساز خرم‌آبادی زنده است و پزشکان در بیمارستان شهید مدنی این شهر مشغول درمان او هستند. او نزدیک به ١٨ ساعت را در سردخانه و در جوار سایر مرده‌ها سپری کرد اما با خوش‌شانسی تمام دوباره به عالم زندگان بازگشت. در واقع دقت نظر پرسنل پزشکی قانونی هنگام صدور جواز دفن باعث شد تا این زن چهل‌ودو ساله به جای گور راهی تخت بیمارستان شود؛ هر چند وضع جسمانی این زن چندان رضایت‌بخش نیست و او به کما رفته و در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر است اما حالا که حدود ٤٨ ساعت از آن اتفاقات عجیب می‌گذرد، مسئولان محلی هر کدام از جزئیات این حادثه روایتی دارند که البته در بعضی از موارد چندان با هم همخوانی ندارد.

ابتدا دانشگاه علوم‌ پزشکی خرم‌آباد اعلام کرد که این زن به دلیل سکته فوت کرده و پس از چند ساعت در سردخانه دوباره زنده شده است اما مسئولان این دانشگاه پس از چندی اظهارات دیگری مطرح کردند و مدعی شدند که اقوام این زن بدون گواهی فوت سعی در دفن او داشتند که پزشکی قانونی با تشخیص به موقع مانع از این کار شده است.

با وجود این آن چه تا کنون از میان صحبت‌ها و اظهار نظرها در خصوص اتفاقات هولناک قطعی به نظر می‌رسد، بی‌توجهی متصدیان سردخانه آرامستان خرم‌آباد است، زیرا به گفته مسئولان دانشگاه علوم‌ پزشکی خرم‌آباد این زن نگون‌بخت بدون صدور هیچ گواهی فوتی شب تا صبح را در سردخانه و کنار اجساد بی‌جان سپری کرده بود. لحظات تکان‌دهنده‌ای که معلوم نیست اگر دقت پزشک صدور گواهی دفن نبود می‌توانست تا کجا ادامه داشته باشد و شاید این زن بیچاره تا پای زنده‌به‌گورشدن هم می‌رفت.

ظاهرا ماجرا از دوشنبه شب شروع شد وقتی که زن میانسال در یکی از مناطق روستایی اطراف خرم‌آباد حالش رو به وخامت گذاشت و طی چند دقیقه هم نفسش بند آمد. اطرافیان او هم وقتی شرایط را این‌گونه دیدند به تصور این که این زن تمام کرده و دیگر جانی در بدن ندارد بلافاصله بدون مراجعه به بیمارستان و مراکز درمانی او را به بهشت رضا(ع) خرم‌آباد می‌برند و تحویل سردخانه می‌دهند.

اقوام این زن هم برای انجام مقدمات کفن و دفن راهی روستایشان می‌شوند تا روز بعد یعنی سه‌شنبه پس از انجام مراحل قانونی او را تشییع کرده و به خاک بسپارند. در این میان مسئولان سردخانه آرامستان هم بدون هیچ مدرک و مجوز خاصی این زن را پذیرش کرده و او را در سردخانه قرار دادند. غافل از این که این زن میانسال فقط دچار ایست قلبی شده بود. این زن حدود ١٨ ساعت در سردخانه بود و هیچ‌کس هم نمی‌داند که شرایط جسمی و سطح هوشیاری او امکان درک آن شرایط هولناک را به او می‌داده یا نه. فردای آن روز اقوام این زن همراه با مأمور پزشکی قانونی برای صدور جواز دفن به سردخانه آرامستان بهشت رضا(ع) مراجعه می‌کنند که مأمور پزشکی قانونی متوجه می‌شود این زن علایم حیاتی دارد. پلاستیک روی صورت این زن کمی بخار کرده بود. بعد هم بلافاصله اورژانس او را به بیمارستان مدنی خرم‌آباد منتقل کرد.

علاءالدین شیخی، رئیس سازمان نظام‌ پزشکی خرم‌آباد، معتقد است در این حادثه عجیب ایراد اول متوجه خانواده این زن است که بدون انتقال او به بیمارستان و تعیین تکلیف وضع این زن به وسیله پزشکان او را به آرامستان برده بودند. دومین مورد که بسیار مهم است و باید بررسی شود پذیرش این خانم از سوی سردخانه است؛ آن هم بدون هیچ مجوز قانونی که نشان‌دهنده مرگ این زن باشد. او در توضیح بیشتر به «شهروند» می‌گوید: «بی‌شک تحویل جسد متوفی به آرامستان‌ها تابع شرایطی است که در پرونده زنده‌شدن زن لرستانی یقینا باید به قانون رجوع کرد.»

او درباره وضع این زن و پس از حضور طولانی‌مدت در سردخانه هم توضیح داد: «با حضور عوامل پزشکی قانونی برای معاینه جسد و صدور گواهی فوت، علایم حیاتی بر پیکر بانوی چهل‌ودو ساله مشاهده شد که بلافاصله در هماهنگی با اورژانس ۱۱۵ پیکر نیمه جان او را به بیمارستان شهید مدنی این شهر منتقل کردند.»

آن‌ طور که شیخی می‌گوید این زن در بیمارستان احیا می‌شود اما در کما به سر می‌برد و به همین دلیل هم در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر است.

منبع: روزنامه شهروند

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین