«زیرخاکی» همچنان پربیننده ترین سریال رمضانی/ «دعوت» در صدر برنامه های افطار

گروه اجتماعی الف،   3990228197

نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما از مخاطبان رسانه ملی در ۱۹ روز گذشته از ماه مبارک منتشر شد.

به گزارش فارس، نظرسنجی مرکز تحقیقات در 19 روز سپری شده از ماه مبارک رمضان نشان می‌دهد 86 درصد مردم بیننده برنامه‌های سیما بوده‌اند و تا اینجا «زیرخاکی» شبکه «یک» توانسته خود را به باشگاه مجموعه‌های تلویزیونی دارای بیش از 50 درصد بیننده برساند. بر اساس این نظرسنجی، شبکه «یک» در بخش سریال‌ها، ویژه‌برنامه‌های افطار و ویژه‌برنامه‌های سحر، جایگاه اول و شبکه «سه» در بخش‌های ترتیل‌خوانی، سخنرانی مذهبی، مناجات‌خوانی و ویژه‌برنامه‌های شب قدر، رتبه اول را در جذب مخاطب از آن خود کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، در این نظرسنجی که در سراسر کشور انجام شده، تا اولین شب قدر، سریال زیرخاکی با 51.3 درصد، پربیننده‌ترین سریال سیما بوده و رضایت 78.4 درصد از بینندگان را در حد «زیاد» جلب کرده است. «بچه مهندس3» شبکه «دو» با جذب 41.7 درصد مخاطب و کسب رضایت در حد «زیاد» 84.8 درصدی و «سرباز» شبکه سه با 29.4 درصد مخاطب و کسب رضایت در حد «زیاد» 37.6 درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. «پدر پسری» شبکه پنج هم با جذب 10.2 درصد بیننده، توانسته رضایت 57.1 درصد مخاطبان را در حد «زیاد» جلب کند.

مقایسه آمار 8 روز ابتدایی ماه مبارک با آمار جدید حکایت از افزایش بینندگان مجموعه‌های تلویزیونی رمضانی شبکه‌های مختلف سیما دارد، به طوری که تعداد بینندگان «زیرخاکی» شبکه یک 7.4 درصد، «بچه مهندس3» شبکه دو 8.4 درصد، «سرباز» شبکه سه 5.4 درصد و «پدر پسری» شبکه پنج حدود یک درصد افزایش داشته است.

مقایسه میزان بیننده برنامه‌های ویژه افطار، سحر، ترتیل‌خوانی، سخنرانی مذهبی و مناجات‌خوانی با نظرسنجی قبلی هم نشان می‌دهد بینندگان برنامه‌های ماه مبارک رمضان، به جز ویژه برنامه‌های سحر، افزایش داشته است. بر این اساس، مخاطبان برنامه‌های افطار 3.7 درصد، ترتیل خوانی 1.7 درصد، سخنرانی مذهبی 3.7 درصد و مناجات خوانی 2.6 درصد رشد داشته، در مقابل از تعداد مخاطبان برنامه‌های سحر 1.6 درصد کم شده است. در اولین شب قدر هم نزدیک به 50 درصد مردم پای تلویزیون احیا داشتند.

آمار بازدیدها و رتبه‌بندی سریال‌ها در جدول زیر آمده است:

بر اساس این نظرسنجی، 31.3 درصد پاسخگویان بیننده ویژه برنامه‌های افطار شبکه‌های سیما بوده‌اند. از میان این برنامه‌ها «دعوت» شبکه یک با 18درصد، پربیننده‌تر از دیگر برنامه‌ها بوده و رضایت در حد «زیاد» 86.1 درصد بینندگان را کسب کرده است. بعد از دعوت، «مثل ماه» شبکه «سه» با 10.2 درصد مخاطب و کسب رضایت در حد «زیاد» 77.8 درصد مخاطبان، در رتبه بعدی قرار دارد.

جدول و آمار این برنامه‌ها به شرح زیر است:

نظرسنجی مرکز تحقیقات نشان می‌دهد 20.9 درصد مردم بیننده ویژه‌برنامه‌های سحر از شبکه‌های سیما بوده‌اند و در این میان، برنامه «ماه خدا» از شبکه یک با 12.3 درصد، پربیننده‌تر از دیگر برنامه‌ها بوده و رضایت در حد «زیاد» 86.5 درصد بینندگان را کسب کرده است. بعد از «ماه خدا» نیز «ماه من» شبکه «سه» با 8.1 درصد مخاطب قرار دارد.

در جدول زیر آمار بینندگان این برنامه‌ها را به تفکیک مشاهده می‌کنید:

30.2 درصد پاسخگویان هم بیننده ترتیل خوانی قرآن کریم از شبکه‌های سیما بوده‌اند. از میان بینندگان این برنامه‌ها 11.4 درصد این برنامه‌ها را بیشتر از شبکه «سه»، 6.2 درصد از شبکه «قرآن و معارف» و 5.5 درصد از شبکه «استانی» تماشا می‌کنند. در همین حال، 4.2 درصد هم اعلام کرده‌اند برای پیگیری این برنامه به نام شبکه دقت نمی‌کنند.

جدول و آمار این برنامه‌ها به شرح زیر است:

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات، 31.2 درصد پاسخگویان مشتری سخنرانی‌های مذهبی هستند که از شبکه‌های سیما پخش می‌شود. از این میان، 12.7 درصد، این برنامه‌ها را بیشتر از شبکه «سه» تماشا می‌کنند. در همین حال، 6.7 درصد هم اعلام کرده‌اند برای پیگیری این برنامه به نام شبکه دقت نمی‌کنند.

در جدول زیر آمار بینندگان این برنامه‌ها را به تفکیک مشاهده می‌کنید:

نظرسنجی مرکز تحقیقات نشان می‌دهد 33 درصد پاسخگویان برنامه‌های مناجات‌خوانی شبکه‌های سیما را دیده‌اند. از این میان، 7.8 درصد، این برنامه‌ها را بیشتر از شبکه «سه» و 7.1 درصد از شبکه «یک» به تماشای این برنامه‌ها نشسته‌اند.

جدول و آمار این برنامه‌ها به شرح زیر است:

بر اساس این نظرسنجی، نزدیک به 50 درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از شبکه‌های مختلف سیما بیننده برنامه‌های شب قدر بودند. 19.2 درصد این برنامه‌ها را بیشتر از شبکه «سه» دیدند و 13.1 درصد هم از شبکه «یک» پیگیر این برنامه‌ها بودند.

جدول آمار این برنامه‌ها به شرح زیر است:

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات، 22.7 درصد پاسخگویان در ماه مبارک رمضان شنونده برنامه‌های رادیو بوده‌اند که نسبت به نظرسنجی قبلی 1.1 درصد افزایش مخاطب را نشان می‌دهد. از میان شنوندگان برنامه‌های رادیو، 34.4 درصد برنامه‌ها را بیشتر از رادیو «استانی» گوش می‌کنند. آمار تفکیکی شنوندگان برنامه‌های رمضانی رادیو هم به شرح زیر است:

ا

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. رای قاطع نمایندگان به ریاست قالیباف/ اعضای هئیت رئیسه مجلس یازدهم مشخص شدند

    2. وقتی مردم مانند رییس مجلس دهم فکر نمی‌کنند...

    3. "دیپلماسی بنزین"، نمادی از بی اعتنایی به تهدیدات آمریکا

    4. کارناوال نفتکش های ایرانی در اقیانوس ها

    5. نامه احمد توکلی به روحانی: برای نجات کشور پیروی از اقتصاد آزاد را کنار بگذارید

    6. شاخ «غول» هم شکستنی است...

    7. اسکورت نفتکش «فارست» توسط هواپیماها و ناوهای جنگی ونزوئلا

    8. درد کهنه غیزانیه، «امنیتی» نیست

    9. مجلس تراز انقلاب و حق مسکن یازده میلیونی؟!

    10. امروز تهرانی‌ها سورپرایز شدند!

    11. مجلس خدمت یا مجلس قدرت؟!

    12. تلفاتی سنگین‌تر از تلفات جنگ بر دوش ایالات متحده

    13. فطر و اعیاد مذهبی؛ آیا مسابقه شادمانی عمومی کافی است؟

    14. چرا فرزندآوری کم شده/ آیا جامعه هم پیر می‌شود؟

    15. واکنش «آشنا» به توئیت «محسن رضایی» درباره غیزانیه

    16. پایان ریاست لاریجانی با تقدیر روحانی/جدال توییتری نادران و آشنا/زیباکلام: هیچ‌کس به جهانگیری و هاشمی رای نمی‌دهد

    17. رهبر انقلاب: در عدالت نمره مطلوب به دست نیاورده‌ایم/ مجلس متعهد به وظایف، نقطه امید مردم و اتکاء مجریان است

    18. دو نشست معنادار توسط قالیباف و حاجی بابایی/ حیاط خلوت نمایندگان دوره دهم/ دلیل حمایت اصلاح‌طلبان از ظریف برای انتخابات ریاست جمهوری

    19. توضیح میرسلیم درباره مصاحبه با بی‌بی‌سی

    20. ریشه قتل دختر ۱۴ ساله تالشی اختلافات مذهبی نیست

    21. غیزانیه از نمای نزدیک

    22. رهبر انقلاب: وضعیت رژیم صهیونیستی در آینده‌ سخت‌تر خواهد شد/ فلسطین قابل فراموش شدن نیست

    23. وامی‌ برای آشنا، آشنایی برای وام !

    24. قیمت‌های شورای رقابت به خودروسازان ابلاغ شد/پراید ۳۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان+جدول

    25. جزئیات عملکرد شبکه فساد خودرویی با مشارکت ۲ نماینده مجلس و مدیرعامل وقت سایپا

    آخرین عناوین