«زیرخاکی» همچنان پربیننده ترین سریال رمضانی/ «دعوت» در صدر برنامه های افطار

گروه اجتماعی الف،   3990228197

نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما از مخاطبان رسانه ملی در ۱۹ روز گذشته از ماه مبارک منتشر شد.

به گزارش فارس، نظرسنجی مرکز تحقیقات در 19 روز سپری شده از ماه مبارک رمضان نشان می‌دهد 86 درصد مردم بیننده برنامه‌های سیما بوده‌اند و تا اینجا «زیرخاکی» شبکه «یک» توانسته خود را به باشگاه مجموعه‌های تلویزیونی دارای بیش از 50 درصد بیننده برساند. بر اساس این نظرسنجی، شبکه «یک» در بخش سریال‌ها، ویژه‌برنامه‌های افطار و ویژه‌برنامه‌های سحر، جایگاه اول و شبکه «سه» در بخش‌های ترتیل‌خوانی، سخنرانی مذهبی، مناجات‌خوانی و ویژه‌برنامه‌های شب قدر، رتبه اول را در جذب مخاطب از آن خود کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، در این نظرسنجی که در سراسر کشور انجام شده، تا اولین شب قدر، سریال زیرخاکی با 51.3 درصد، پربیننده‌ترین سریال سیما بوده و رضایت 78.4 درصد از بینندگان را در حد «زیاد» جلب کرده است. «بچه مهندس3» شبکه «دو» با جذب 41.7 درصد مخاطب و کسب رضایت در حد «زیاد» 84.8 درصدی و «سرباز» شبکه سه با 29.4 درصد مخاطب و کسب رضایت در حد «زیاد» 37.6 درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. «پدر پسری» شبکه پنج هم با جذب 10.2 درصد بیننده، توانسته رضایت 57.1 درصد مخاطبان را در حد «زیاد» جلب کند.

مقایسه آمار 8 روز ابتدایی ماه مبارک با آمار جدید حکایت از افزایش بینندگان مجموعه‌های تلویزیونی رمضانی شبکه‌های مختلف سیما دارد، به طوری که تعداد بینندگان «زیرخاکی» شبکه یک 7.4 درصد، «بچه مهندس3» شبکه دو 8.4 درصد، «سرباز» شبکه سه 5.4 درصد و «پدر پسری» شبکه پنج حدود یک درصد افزایش داشته است.

مقایسه میزان بیننده برنامه‌های ویژه افطار، سحر، ترتیل‌خوانی، سخنرانی مذهبی و مناجات‌خوانی با نظرسنجی قبلی هم نشان می‌دهد بینندگان برنامه‌های ماه مبارک رمضان، به جز ویژه برنامه‌های سحر، افزایش داشته است. بر این اساس، مخاطبان برنامه‌های افطار 3.7 درصد، ترتیل خوانی 1.7 درصد، سخنرانی مذهبی 3.7 درصد و مناجات خوانی 2.6 درصد رشد داشته، در مقابل از تعداد مخاطبان برنامه‌های سحر 1.6 درصد کم شده است. در اولین شب قدر هم نزدیک به 50 درصد مردم پای تلویزیون احیا داشتند.

آمار بازدیدها و رتبه‌بندی سریال‌ها در جدول زیر آمده است:

بر اساس این نظرسنجی، 31.3 درصد پاسخگویان بیننده ویژه برنامه‌های افطار شبکه‌های سیما بوده‌اند. از میان این برنامه‌ها «دعوت» شبکه یک با 18درصد، پربیننده‌تر از دیگر برنامه‌ها بوده و رضایت در حد «زیاد» 86.1 درصد بینندگان را کسب کرده است. بعد از دعوت، «مثل ماه» شبکه «سه» با 10.2 درصد مخاطب و کسب رضایت در حد «زیاد» 77.8 درصد مخاطبان، در رتبه بعدی قرار دارد.

جدول و آمار این برنامه‌ها به شرح زیر است:

نظرسنجی مرکز تحقیقات نشان می‌دهد 20.9 درصد مردم بیننده ویژه‌برنامه‌های سحر از شبکه‌های سیما بوده‌اند و در این میان، برنامه «ماه خدا» از شبکه یک با 12.3 درصد، پربیننده‌تر از دیگر برنامه‌ها بوده و رضایت در حد «زیاد» 86.5 درصد بینندگان را کسب کرده است. بعد از «ماه خدا» نیز «ماه من» شبکه «سه» با 8.1 درصد مخاطب قرار دارد.

در جدول زیر آمار بینندگان این برنامه‌ها را به تفکیک مشاهده می‌کنید:

30.2 درصد پاسخگویان هم بیننده ترتیل خوانی قرآن کریم از شبکه‌های سیما بوده‌اند. از میان بینندگان این برنامه‌ها 11.4 درصد این برنامه‌ها را بیشتر از شبکه «سه»، 6.2 درصد از شبکه «قرآن و معارف» و 5.5 درصد از شبکه «استانی» تماشا می‌کنند. در همین حال، 4.2 درصد هم اعلام کرده‌اند برای پیگیری این برنامه به نام شبکه دقت نمی‌کنند.

جدول و آمار این برنامه‌ها به شرح زیر است:

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات، 31.2 درصد پاسخگویان مشتری سخنرانی‌های مذهبی هستند که از شبکه‌های سیما پخش می‌شود. از این میان، 12.7 درصد، این برنامه‌ها را بیشتر از شبکه «سه» تماشا می‌کنند. در همین حال، 6.7 درصد هم اعلام کرده‌اند برای پیگیری این برنامه به نام شبکه دقت نمی‌کنند.

در جدول زیر آمار بینندگان این برنامه‌ها را به تفکیک مشاهده می‌کنید:

نظرسنجی مرکز تحقیقات نشان می‌دهد 33 درصد پاسخگویان برنامه‌های مناجات‌خوانی شبکه‌های سیما را دیده‌اند. از این میان، 7.8 درصد، این برنامه‌ها را بیشتر از شبکه «سه» و 7.1 درصد از شبکه «یک» به تماشای این برنامه‌ها نشسته‌اند.

جدول و آمار این برنامه‌ها به شرح زیر است:

بر اساس این نظرسنجی، نزدیک به 50 درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از شبکه‌های مختلف سیما بیننده برنامه‌های شب قدر بودند. 19.2 درصد این برنامه‌ها را بیشتر از شبکه «سه» دیدند و 13.1 درصد هم از شبکه «یک» پیگیر این برنامه‌ها بودند.

جدول آمار این برنامه‌ها به شرح زیر است:

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات، 22.7 درصد پاسخگویان در ماه مبارک رمضان شنونده برنامه‌های رادیو بوده‌اند که نسبت به نظرسنجی قبلی 1.1 درصد افزایش مخاطب را نشان می‌دهد. از میان شنوندگان برنامه‌های رادیو، 34.4 درصد برنامه‌ها را بیشتر از رادیو «استانی» گوش می‌کنند. آمار تفکیکی شنوندگان برنامه‌های رمضانی رادیو هم به شرح زیر است:

ا

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

    25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    آخرین عناوین