دلیل سفرهای استانی قالیباف/ پاییز سخت با آنفلوآنزا و کرونا/ علت انصراف زاکانی از رقابت/ وزیر احمدی نژاد: کاندیدای ریاست مجلس هستم

گروه سیاسی الف،   3990220116 ۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

دلیل سفرهای استانی قالیباف/ پاییز سخت با آنفلوآنزا و کرونا/ علت انصراف زاکانی از رقابت/ وزیر احمدی نژاد: کاندیدای ریاست مجلس هستم

آخرین آمار کرونا در کشور

 دکتر کیانوش جهانپور،سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح آخرین وضعیت بروز و مرگ و میر ناشی از کروناویروس جدید در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۵۲۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۰۶۲۲۰ نفر رسید.

جهانپور همچنین گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۵۸۹ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه تا کنون ۸۵۰۶۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

تعداد مبتلایان کرونا به ۱۰۶۲۲۰ نفر افزایش یافت 

***

پیش‌بینی پاییز سخت با آنفلوآنزا و کرونا 

سعید نمکی، ویز بهداشت در جلسه شورای فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: عاجلانه‌ترین و کم خردترین نوع برخورد با کرونا، این است که تصور کنیم این ویروس تمام شده است. ویروس کرونا ویروسی متفاوت است و باید با نگاهی متفاوت به آن بنگریم. از طرف دیگر، ویروس‌های هم خانواده این ویروس، مانند سارس و مرس به سمت کم خطر شدن هستند...  برآورد می‌شود که در پاییز امسال، آنفلوآنزا و کرونا باهم بروز کنند و پیش بینی می‌شود که یکی از پاییز‌های سخت را در پیش داشته باشیم. اگر چنین شد، باید آمادگی کامل داشته باشیم.
***

 احتمال ضعیف شدن ویروس کرونا 

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:هنوز در مورد تهران نگرانی‌ها وجود دارد. پیش بینی ما این است که روند نزولی ابتلا به کرونا در کشور در یک تا دو ماه آینده ادامه خواهد داشت، اما موارد افزایش نسبی در برخی استان‌های کشور مشاهده می‌شود که آمار کل کشور را تحت تاثیر قرار نخواهد داد. وقتی روند نزولی است و تعداد ابتلا در میلیون نفر به چندین نفر می‌رسد، نوسان جزیی بخشی از کار است. اگر اتفاق غیرمترقبه‌ای نیفتد در چند هفته آینده انتظار موج شدید بیماری ناشی از ویروس کرونا نداریم.

معاون کل وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی درباره ضعیف شدن ویروس گفت: به تازگی مقاله‌ها و تحقیق‌هایی از آمریکا و برخی کشورهای دیگر منتشر شده که می‌گویند رفتار ویروس کرونا به میزان قابل ارزیابی، ضعیف شده است. معمولا این انتظار وجود دارد. ویروس‌ها در شرایط عادی می‌توانند جهش یافته و تغییراتی کنند. در برخی مواقع این تغییرات بسیار قابل توجه است.

حریرچی درباره وضعیت ابتلا به کرونا در استان خوزستان گفت: ما همچنان نگران خوزستان هستیم و روند ورودی در این استان صعودی است.

بیشتر بخوانید:

برخی پروتکل های بهداشتی ارائه شده به مشاغل نیاز به بازنگری دارد

***

جنجال جدید صداوسیما!

ایسنا نوشت: این روزها حاشیه در سازمان صداوسیما مقوله‌ی چندان عجیب و غریبی نیست؛ از سریال «پایتخت ۶» و حاشیه‌هایی که در فضای عمومی و مجازی ایجاد کرد تا شبهه در پخش سریال ماه رمضانی «زیر خاکی» به دلیل حاشیه‌های یکی از بازیگرانش تا حاشیه‌های اخیر یکی از مداحان...در روزهای اخیر برخی از مهمانان سابق برنامه‌های گفت‌وگومحور تلویزیون در فضای مجازی مدعی شده‌اند، برنامه میزبان از آنها خواستار برداشتن چادرشان شده است. یکی از این زنان دختر طلبه‌ای است که به دلیل تغسیل اموات کرونا پیشتر شهرت پیدا کرده است. او مدعی شده است که عوامل برنامه تلویزیونی در شبکه نسیم از او خواسته‌اند که بدون چادر مقابل دوربین حاضر شود. دیگری هم زنی بوده که برای برنامه‌ای شعبده‌بازی در تلویزیون حاضر شده و او هم مدعی شده که از او خواسته‌اند چادر از سر بردارد.

امروز روابط عمومی‌های شبکه‌های تلویزیونی در خبرهایی مجزا با اعلام برائت از اتهام‌هایی که در روز های اخیر برخی از مهمانان به آنها وارد کردند، اعلام کردند این ادعاها را پیگیری قانونی خواهند کرد. همچنین دو شبکه نسیم و پنج چنین ادعاهایی را تکذیب کردند.

***

تخلف هیئت رئیسه مجلس درباره طرح تشکیل وزارت بازرگانی

فارس نوشت: در روزهای پایانی مجلس دهم، هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با همکاری هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس تلاش می کنند تکلیف طرح تشکیل وزارت بازرگانی در همین دوره مجلس مشخص شود و درخواست مهم حسن روحانی رئیس جمهور مبنی بر تشکیل این وزارتخانه محقق گردد...حال باید دید نمایندگان مجلس در مقابل این تخلفات هیئت رئیسه مجلس و هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس سکوت خواهند کرد و اجازه بررسی طرح تشکیل وزارت بازرگانی در صحن علنی مجلس را خواهند داد یا شاهد تحقق درخواست مهم رئیس جمهور از مجلس دهم و تشکیل این وزارتخانه خواهیم بود؟  

بیشتر بخوانید:

لاریجانی کمیسیون اجتماعی را دور زد؟

***

چرا هیچ نهادی مدرک تحصیلی «سینا کمالخانی» را بررسی نکرد؟ 

باشگاه خبرنگاران نوشت: ... داستان از آنجا شروع شد که شنبه ششم اردیبهشت برخی رسانه‌ها خبر از جعلی بودن مدرک تحصیلی «سینا کمالخانی» منتخب مردم تفرش و آشتیان دادند...

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت رئیسه مجلس می‌گوید لازم است که با اصلاح قانون انتخابات وزارت علوم جزو مراجع استعلامی قرار گیرد، تا مسائل این چنینی به وجود نیاید... طبق بررسی‌ها مشخص شده که وزارت علوم به وزارت کشور گزارش داده بود که چنین دانشگاهی وجود ندارد و مرکز صادر کننده مدرک برای ما قابل تایید نیست، بنابراین در این امر وزارت کشور کوتاهی کرده است چرا که باید گزارش این مسئله را به شورای نگهبان اعلام می‌کرد.

امیرآبادی فراهانی تأکید می‌کند که شنیده‌ام که مدرک تحصیلی دو نفر دیگر از منتخبان مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، اما هنوز استعلام آن به شورای نگهبان نرسیده است.

بیشتر بخوانید:

زمزمه وجود اشکال در مدارک تحصیلی برخی منتخبان گیلان و اصفهان

***

دلایل زاکانی برای کناره‌گیری از رقابت برای ریاست مجلس

علیرضا زاکانی، منتخب مردم قم در مجلس یازدهم مصاحبه ای با فارس داشته که در ادامه بخش هایی از آن آمده است:

* اعتقاد دارم که مجلس موفق و خوب مجلسی است که با تاکید بر مصالح انقلاب اسلامی و منافع ملی توجه خود را معطوف به خدمت به مردم، تبعیت از رهبری فرزانه انقلاب و مجاهدت در پیشرفت ایران اسلامی نماید. این مجلس علی‌القاعده باید پنج اصل مهم را پاس دارد. یعنی باید هویتی انقلابی و پاک داشته باشد، با حفظ استقلال از جریانات بیرون مجلس تاثیر نپذیرد، منسجم بوده و در عین داشتن سلایق مختلف در موضوعات اساسی کشور یکپارچه عمل نماید، دارای فکر پیشرو و برنامه مدون بوده تا بتواند در بالاترین سطح خدمتگزاری کند و نهایتا از مدیریتی خلاق و فعال و تقسیم کاری منطقی با تعیین نقش برای همه نمایندگان مجلس سود ببرد. 

*علت اصلی کناره‌گیری بنده از رقابت توجه به انسجام نیروهای انقلاب در مجلس یازدهم بود؛که به حمدالله مجلسی بسیار خوب است، که نتایج بسیار مطلوب آن را نیز مشاهده کردم.  

* اگر مجلس ناهماهنگ و متشتت باشد اعتقاد امثال بنده برای خدمتگزاری به مردم و داشتن برنامه های تحولی در مجلس به باد خواهد رفت

*مجلس یازدهم بعنوان اولین مجلس گام دوم انقلاب اسلامی باید همت خود را در رفع مشکلات مردم و موانع پیشرفت کشور معطوف دارد و مبارزه با زیاده خواهی های آمریکا و حفظ استقلال کشور را اصل بداند. مجلس یازدهم باید با خودباختگی، خودکامگی، فساد، فقر، تبعیض و ناکارآمدی مواجه شده و ریشه این پلیدی ها را از ساحت ایران عزیز بزداید و این مهم نمی شود الا به همدلی و اتفاق نظر نمایندگان و همکاری با سایر قوا و دستگاه ها بعنوان برادر بزرگتر برای تحقق این امور.

***

تحليل رسانه ها از مجلس يازدهم

روزنامه ايران نوشت: کمتر از سه هفته تا آغاز به کار مجلس یازدهم، بحث‌ها درباره ریاست این دوره مجلس بیش از هر وقتی مبهم و البته محل چانه‌زنی‌گروه‌های مختلف است. هم بحث درباره اینکه این کرسی نصیب چه کسی از چه گروهی می‌شود و هم بحث درباره اینکه  آیا اختیارات و قدرت رئیس مجلس در سطح فعلی باقی خواهد ماند یا خیر؟ گروه‌های سیاسی راه یافته به مجلس در حالی بخش عمده تلاش‌های خود را معطوف به رایزنی‌ها برای انتخابات هیأت رئیسه و ریاست مجلس کرده‌اند که همزمان به نظر می‌رسد عزم طیف‌های نزدیک به جبهه پایداری هم برای کاهش اختیارات رئیس مجلس جدی‌تر شده؛ موضوعی که برخی‌ها آن را ناشی از کاهش امید این طیف برای گرفتن کرسی ریاست می‌دانند که آنها را به سوی تلاش برای محدود کردن رئیس بعدی مجلس سوق داده است.

شرق نوشت: یک عضو شورای مرکزی مؤتلفه، یک عضو جبهه پایداری و یک حامی احمدی‌نژاد صراحتا از نامزدی قالیباف برای ریاست مجلس حمایت کرده‌اند. این در حالی است که حزب مؤتلفه رسما پشت نامزدی مصطفی میرسلیم ایستاده است و جمعی از مدیران احمدی‌نژادی در مجلس هم به دنبال نامزدی نیکزاد یا حسینی‌اند. حسن غفوری‌فرد، محمدجواد ابطحی و روح‌الله حسینیان از شانس بالای قالیباف در برابر دیگر رقبا خبر داده‌اند. به نظر می‌رسد ریاست قالیباف بر کرسی ریاست مجلس از حالا دیگر کاملا قطعی است... در حالی به نظر می‌رسد که اصولگرایان برای نشستن قالیباف بر صندلی ریاست مجلس به اجماع رسیده‌اند که احتمال پرش او از سکوی بهارستان به پاستور همچنان محتمل است. 

اعتماد هم نوشت: برخي ناظران و تحليلگران گمان مي‌كردند، مجلسي با تركيبي چنين يكدست كه تقريبا به‌ تمامي در اختيار دست‌راستي‌ها قرار گرفته، محل رقابت‌هاي پارلماني نخواهد بود. ناظران و تحليلگراني كه محمدباقر قاليباف، سرليست اصولگرايان پايتخت را رييس بي‌بروبرگرد مجلس يازدهم مي‌خواندند و تصورشان اين بود ديگر كرسي‌هاي كليدي اين دوره هم با كمترين تنش و جنجال در آرامشي كم‌نظير ميان اين اصولگراي دانه‌درشت و آن ديگري تقسيم مي‌شود و اين ميان كسي هم نيست در اين «توافق بر سر تقسيم مناصب» خللي وارد كند... دست‌كم علي نيكزاد، مصطفي ميرسليم، شمس‌الدين حسيني و حتي حميدرضا حاجي‌بابايي و فريدون عباسي را نمي‌توان ناديده گرفت. اگرچه برخي از گزينه‌ها به ‌واقع شانس چنداني براي تصاحب اين كرسي پرمتقاضي ندارند اما دست‌كم دو نفر از اين جمع رسما اعلام كانديداتوري كرده و گفته‌اند كه قصد كناره‌‌گيري به ‌نفع هيچ‌كدام از رقباي اصلي را هم ندارند.

 جبهه پايداري‌ها با انصراف زاكاني عملا تنها گزينه قابل توجه‌شان براي نيل به كرسي رياست پارلمان آينده را از دست دادند و امروز بايد ميان علي نيكزاد و محمدباقر قاليباف از يك نفر حمايت كنند. در اين راستا مرتضي آقاتهراني به عنوان نفر اول پايداري‌ها در مجلس يازدهم بدون اعلام نظر درباره حمايت جريان متبوعش از فرد يا جرياني خاص براي رياست مجلس، به رقابت درون‌گروهي احمدي‌نژادي‌ها اشاره و تاكيد كرده، اگر شمس‌الدين حسيني كه بارها و بارها خود را كانديداي رياست معرفي كرده به سود نيكزاد كناره‌گيري كند، شانس وزير راه رييس‌جمهوري سابق ايران براي پيروزي بر قاليباف به مراتب افزايش خواهد يافت.

 در همين راستا شنيده‌هاي «اعتماد» حاكي از آن است كه چهره‌هاي شناخته شده پايداري اين روزها مشغول رايزني با قاليباف هستند و همزمان برخي ديگر به گفت‌وگو با علي نيكزاد پرداخته‌اند. پايداري‌ها به‌ خوبي از اهميت حمايت خود از يكي از دو گزينه‌ها آگاهند و احتمالا اين مهم را به بالاترين سهم ممكن خواهند فروخت ولي اگر آنان به سمت قاليباف تمايل پيدا كنند و به نيكزاد پشت كنند، عملا فصل جديدي درون جريان اصولگرايي رقم خواهد خورد.

***

یک منتخب مجلس تشخیص داده به استان‌ها سفر کند

مهدی چمران،نائب رییس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با ایرنا درباره سفرهای استانی محمدباقر قالیباف برای جلب آرای منتخبان برای کسب کرسی ریاست مجلس یازدهم گفت: این کار غیرقانونی نیست و برای تسهیل در شکل‌گیری مجلس یازدهم است. در گذشته چنین سفرهایی‌ نبوده، ولی حالا انجام می‌شود و ممکن است در آینده تکرار نشود. یک منتخب مجلس تشخیص داده به استان‌ها سفر کند. ضمن اینکه از کجا معلوم که قالیباف برای ریاست و یا اهداف دیگر به استان‌ها می‌رود؟

این فعال اصولگرا با بیان اینکه تکلیف رییس و هیات رییسه مجلس یازدهم در صحن مجلس روشن می‌شود افزود: البته رایزنی‌ها و دید و بازدیدهایی که طی روزهای بعد از انتخابات صورت گرفته و هنوز هم ادامه دارد در جهت‌گیری و شناخت نمایندگان از هم و همچنین انتخاب گزینه ریاست مجلس مفید است و باعث می‌شود وقت مجلس برای این امور گرفته نشود.

چمران یادآور شد: نمی‌دانم قالیباف رییس مجلس می‌شود یا نه، من پیش‌گو نیستم بلکه منتظر می‌مانیم که در مجلس چگونه تصمیم‌گیری می‌شود و اکثریت چه کسی را به عنوان رییس مجلس انتخاب می‌کنند.

***

 کاندیدای ریاست مجلس هستم

علی نیکزاد، وزیر مسکن دولت احمدی‌نژاد و نماینده منتخب مردم اردبیل در مجلس یازدهم به برنا گفت: شمس‌الدین حسینی، حاجی بابایی و سایر عزیزان از بین نیروهای انقلاب برای ریاست مجلس مطرح هستند اما با مکانیزمی به تفاهم خواهیم رسید و یک نفر را معرفی می‌کنیم. البته رقابتی که انجام خواهیم داد فقط یک رقابت است و هیچ اختلافی با یکدیگر نداریم. این رقابت براساس اخلاق است و قبل از صحن مجلس شورای اسلامی در فراکسیون و قبل از اینکه رأی‌گیری به صحن مجلس کشیده شود، ما نیروهای کارکرده در دولت نهم و دهم و سایر نیروهای انقلاب به یک نفر واحد خواهیم رسید.

نیکزاد در پاسخ به این که خودتان هم کاندیدای ریاست مجلس هستید؟، خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله.

وزیر سابق راه و شهرسازی در واکنش به شرط کاندیدا نشدن رئیس مجلس یازدهم برای انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری، یادآور شد: اگر این موضوع از سمت نیروهای انقلاب مطرح شده باشد قبول دارم و در خدمت نیروهای انقلاب هستم. لذا اگر نیروهای انقلاب صلاح بدانند که این قید هم باشد، تبعیت می‌کنیم. بنابراین اگر آنها مطرح کردند بله قبول دارم.

***

170 روز بدون آمار

روزنامه اعتماد نوشت: بامداد بيست‌وچهارم آبان‌ماه بود كه تصميم شوراي عالي هماهنگي اقتصادي بدون هرگونه زمينه‌سازي و در ميان تكذيب‌هاي پي‌ در پي مسوولان دولتي اعلام و در پي آن قيمت بنزين در ايران در شرايطي از ليتري هزار تومان به 3 هزار تومان افزايش يافت كه به اذعان مسوولان خرد و كلان جمهوري اسلامي، اوضاع معيشتي عموم مردم در قياس با سال 97 به‌واسطه اعمال شديدترين تحريم‌هاي اقتصادي تاريخ بشر از سوي ايالات متحده به مراتب بدتر شده بود. نتيجه اين افزايش قيمت كه نمايندگان مجلس نيز از جزييات آن ابراز بي‌اطلاعي مي‌كردند، چيزي نبود جز حدود يك هفته اعتراضات سراسري در ايران. اعتراضاتي كه بر اساس آخرين آمار منتشر شده صدها شهر و شهرستان ايران را در بر گرفت و موجبات جان ‌باختن تعداد از معترضان و نيروهاي امنيتي و همچنين بازداشت چند صد تن را هم فراهم آورد تا جايي كه انتقادات به نوع رفتار با معترضان از سوي ناظران فراتر رفت و به مسوولان رسيد. هدف عمده انتقادات دولت بود اما وزير كشور با رد تلويحي اين مهم تاكيد كرد كه «همه مراحل تصميم‌سازي و تصميم‌گيري» درباره اعتراضات آبان «در حوزه نظام و حاكميت اتفاق افتاد.»

***

باید شفاف‌تر عمل می‌کردیم

عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب به روزنامه همشهری گفت: به‌نظر من اگر اصلاحات و اصلاح‌طلبان اصلی راهبرد «ایجاب در کنشگری» را اصل می‌گذاشتند، در درون منسجم و یکدست می‌بودند و پس از ربع قرن مثل پویایی گفتمان، تشکیلات بسیار پویاتری در اختیار داشتند. اما نمی‌توانم از علت دیگری چشم بپوشم. اقلی از اصلاح‌طلبان بودند که همراه سیاست‌ورزی و کنشگری خود ملکات «اخلاق-تشکیلات» را نهاینه می‌کردند. اکثر آنها فقط دغدغه کار تشکیلاتی مرسوم را دارند این دسته دوم پس از مدتی همان بدلی‌های پر ادعا شده‌اند.

ناصری گفت: البته معتقدم اصلاح‌طلبان حزبی و غیرحزبی باید بهتر عمل کنند. مثلا ما در حوادث کارگری مثل هفت تپه، محیط‌زیستی، معلمان و... باید شفاف‌تر عمل می‌کردیم... بدلی‌ها و قدرت‌محوران صرف به اصلاح‌طلبان ضربه زدند. لذا در عصر جدید شاخص‌ها را باید شفاف اعلام کرد و ائتلاف‌های به قول حجاریان بین‌العباسینی دیگر مفید نیست.

***

نامه تند علی مطهری به آیت الله جنتی

علی مطهری، نماینده مردم تهران با انتشار نامه‌ای در کانال اطلاع‌رسانی خود به سخنان آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان واکنش نشان داد. در بخشی از نامه مطهری آمده است:  نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به دبیر شورای نگهبان نوشت: این تفکر را که همه مراحل انتخاب را شما باید انجام دهید، از سر خود بیرون کنید، بخشی از انتخاب را هم به عهده مردم بگذارید. فرضا دو نفر فاسد وارد مجلس شوند بهتر از آن است که دهها اصلح از ورود به مجلس باز بمانند؛ امیدوارم در روش خود تجدید نظر کنید. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۴۱۹۴۵۲۰:۴۵:۳۳ ۱۳۹۹/۲/۲۰
حضراتی که ادعا می کردند برای خدمت و رضای خدا وارد انتخابات شده و البته با درصد آرا کم وارد مجلس یازدهم می شوند، هنوز هیچی نشده و مجلس جدید تشکیل نشده، دنبال یارکشی برای ریاست مجلس هستند!!! اسم این کار را چه می شود گذاشت؟ ریاست طلبی؟ یا قدرت طلبی؟
ناشناس۱۴۴۲۳۷۴۱۱:۳۷:۴۳ ۱۳۹۹/۲/۲۱
آقای زاکانی با انصراف از کاندیداتوری ریاست مجلس نشان داد که هدف شون خدمت است و کسب قدرت نیست.
ناشناس۱۴۴۱۹۴۸۲۰:۴۷:۵۶ ۱۳۹۹/۲/۲۰
یک ساعت جلسه علنی مجلس یک میلیارد و 30 میلیون تومان هزینه روی دست کشور می‌گذارد.. همچنین با هزینه یک روز مجلس می‌توان هر روز یک طرح عمرانی در کشور به اجرا گذاشت. آیا بهتر نیست مجلس نداشته باشیم؟
mostafa.kamali95@yahoo.com۱۴۴۱۹۴۹۲۰:۴۸:۰۶ ۱۳۹۹/۲/۲۰
ما از آقای قالیباف همانطور که موقع انتخابات ریاست جمهوری مسله حاکمیت ۴درصدی ها بر اقتصاد بیان می کردند می خواهیم یک قانون جامع تحت عنوان از کجا اورده ای برای همه بخش ها چه دولتی چه خصوصی و چه افراد به اصطلاح عادی تصویب و از قوه قضاییه اجرای دقیق انرا بخواهند
ناشناس۱۴۴۱۹۵۳۲۰:۵۰:۲۲ ۱۳۹۹/۲/۲۰
در اتوبوس‌های شهری تهران متاسفانه برخی امور ناهنجار مثل نشستن خانم‌ها در قسمت آقایان و آقایان در قسمت خانم‌ها دارد به روال عادی تبدیل می‌شود و کسی هم معترض این خلاف نیست چرا؟
ناشناس۱۴۴۱۹۵۷۲۰:۵۱:۲۷ ۱۳۹۹/۲/۲۰
افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی در سال 99 اعمال نشده است و هیچ پاسخی داده نمی‌شود که تکلیف ما مشخص شود.
ناشناس۱۴۴۱۹۹۸۲۱:۴۸:۰۸ ۱۳۹۹/۲/۲۰
علی مطهری قانون را قبول دارد؟
ناشناس۱۴۴۲۳۰۳۱۰:۲۹:۱۸ ۱۳۹۹/۲/۲۱
حالا مگه بقیه قانون رو قبول دارن ؟ کجای قانون پنجم توسعه اومده که قیمت بنزین شبونه و یواشکی ۳ برابر شود ؟!!! قانون قانون نکن
شهروند۱۴۴۲۰۵۸۲۳:۱۷:۳۳ ۱۳۹۹/۲/۲۰
اقای قالیباف به رای 18 درصد اتکا نکن ریس مجلس باید ظرفیت جامع سیاسی اقتصادی و مدیریتی داشته باشد که واقعا شما فاقد ان هستید
ناشناس۱۴۴۲۳۰۴۱۰:۳۱:۲۲ ۱۳۹۹/۲/۲۱
قالیباف به دنبال رسیدن به کرسی ریاست مجلس از طریق انجام سفرهای استانی نباشد
ناشناس۱۴۴۲۳۷۱۱۱:۳۵:۴۰ ۱۳۹۹/۲/۲۱
قالیباف بعنوان هشتمین شهردار برتر جهان انتخاب شد اصلاح طلبان عمرا"همچنین مدیر جهادی توانمندی ندارند.
ناشناس۱۴۴۲۱۱۸۰۰:۳۳:۲۷ ۱۳۹۹/۲/۲۱
شورای نگهبان با رد صلاحیت علی مطهری به ایشان خدمت بزرگی کرد زیرا اگر تایید صلاحیت می شد با دست رد مردم مواجه می شد و مثل سایر اصلاح طلبان رای نمی آورد.
ناشناس۱۴۴۲۱۲۰۰۰:۳۵:۰۰ ۱۳۹۹/۲/۲۱
تا 1400 با کرونا و رکود و بیکاری و تورم درگیر هستیم.
ناشناس۱۴۴۲۲۸۴۱۰:۱۱:۰۲ ۱۳۹۹/۲/۲۱
تا بعد از 1400
ناشناس۱۴۴۲۲۹۳۱۰:۲۱:۵۷ ۱۳۹۹/۲/۲۱
بعدش همه اینا حل میشه !!!
ناشناس۱۴۴۲۱۷۵۰۴:۵۹:۲۸ ۱۳۹۹/۲/۲۱
زاکانی دیگه ۱۰ درصد این هم راحت اتحاد نمی خواد
ناشناس۱۴۴۲۱۸۷۰۶:۰۰:۳۹ ۱۳۹۹/۲/۲۱
تقویت بیش از پیش دولت الکترونیک باید بسرعت انجام شود. الان در کانادا برای هیچ کاری نمی توانید به دولت مراجعه حضوری داشته باشید و همه کارها الکترونیک انجام می شود. ارباب رجوع دیگر در دولت نباید وجود داشته باشد.
ناشناس۱۴۴۲۲۱۳۰۸:۰۸:۱۶ ۱۳۹۹/۲/۲۱
مدارک 90 درصد مقامات مشکوکه. ولی اساساً چرا برای نمایندگی مجلس مدرک باید لازم باشه؟ البته تا وقتی قانون میگه مدرک لازمه، اعتبارنامه نماینده ای که دروغ گفته باید رد بشه به دلیل دروغ گویی.
ناشناس۱۴۴۲۳۶۰۱۱:۳۱:۰۷ ۱۳۹۹/۲/۲۱
قالیباف ادای احمدی نژاد رو داره در میاره
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین