واکنش روحانی به کاهش آمار ابتلا و فوتی ها/ پاسخ یک مرجع تقلید به اخذ سود ۱۲ درصدی از وام یک میلیونی/ دورهمی شبانه برخی نمایندگان مجلس یازدهم/چند درصد جمعیت کشور به کرونا مبتلا می‌شوند؟

گروه سیاسی الف،   3990125087 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

واکنش روحانی به کاهش آمار ابتلا و فوتی ها/ پاسخ یک مرجع تقلید به اخذ سود ۱۲ درصدی از وام یک میلیونی/ دورهمی شبانه برخی نمایندگان مجلس یازدهم/چند درصد جمعیت کشور به کرونا مبتلا می‌شوند؟

آخرین آمار کرونا در ایران

دکتر کیانوش جهانپور در خصوص جدیدترین آمار ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی و آزمایشگاهی، ۱۶۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد.

وی با بیان اینکه با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۳۳۰۳ نفر رسیده است، تصریح کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز ۴۵۸۵ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در میان ما نیستند.

دکتر جهانپور با بیان اینکه تاکنون ۴۵۹۸۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند، اظهار کرد: ۳۸۷۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

بیشتر بخوانید:  
   
شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به ۴۵۸۵ نفر رسید

احتمال تولید واکسن کرونا تا یک سال دیگر

***

فاصله‌گذاری هوشمند نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی نیست

حجت الاسلام حسن روحانی روز دوشنبه در گفت و گوی تلفنی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن دریافت گزارش روند وضعیت بهداشت و درمان کشور در سومین روز از اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند و از سرگیری فعالیت کسب و کارهای کم ریسک در استانهای کشور، افزود: اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند نباید موجب سهل انگاری در اعمال محدودیت های لازم و نظارت و کنترل ها باشد و مسیر در پی گرفته شده تاکنون درمورد اجرای پروتکل های بهداشتی باید همچنان با قوت و قدرت ادامه یابد.

رئیس‌جمهور با ابراز خرسندی از روند کاهشی آمار ابتلا به ویروس کرونا و همچنان فوتی‌ها در استان های کشور، بار دیگر بر نظارت دقیق بر رعایت اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی در کسب و کارها تاکید کرد و دستور داد که گزارش مربوطه به صورت روزانه تهیه و به مراجع ذیربط اعلام شود.

بیشتر بخوانید:

تاکید روحانی بر اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی در گفت‌وگو با نمکی

***

پیش‌بینی ۵ سناریو برای مقابله با کرونا

علی ربیعی، سخنگوی دولت در نخستین نشست خبری حضوری با خبرنگاران در سال ۹۹ در ساختمان ریاست جمهوری، گفت: تمامی سیاست‌های مقابله با کرونا با نظر وزارت بهداشت و کارشناسان سلامت دنبال می‌شود، هر گونه اتخاذ سیاست در بازگشایی‌ها، رفع محدودیت‌ها مبتنی بر دیدگاه کارشناسی و نظر نهایی مسوولان سلامت است.

ربیعی ادامه داد: دولت در کنار موفقیت‌های هر یک از آنان از سناریویی که با وضعیت فرهنگی ایران سازگاری بیشتری داشته باشد را دنبال می کند که در این میان پنج سناریو در جلسه گذشته ستاد ملی مبارزه با کرونا مشخص شده است.

بیشتر بخوانید:

سخنگوی دولت: باید از جان مردم مقابل کرونا محافظت کنیم

***

روند ابتلا به کرونا در اکثر استان‌ها‌ نزولی شد

ایرج حریرچی با اشاره به سه راهبرد اصلی وزارت بهداشت در مدیریت بیماری کرونا‌ گفت: اولین راهبرد فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند حداکثری است؛ این راهبرد به این معنا‌ست که مردم بدانند هنوز سیاست در خانه ماندن باید ادامه داشته باشد و خروج از منزل برای کارهای غیر‌ضروری مثل دید و بازدیدها، مسافرت، خریدهای غیر‌ضروری و امثال آن انجام نشود.

معاون وزیر بهداشت شناسایی بیماران بدون نشان را دومین راهبرد در مقابله با بیماری کرونا دانست و گفت: 80 درصد افراد آلوده، افراد کم‌علامت و بی‌علامتی هستند که می‌توانند با جابه‌جایی این ویروس را در جامعه منتشر کنند و تلاش ما آن است که این افراد در مراحل اولیه شناسایی شوند.

حریرچی تصریح کرد: سومین راهبرد شناسایی و جداسازی افرادی است که با بیماران و افراد ناقل مرتبط بوده‌اند که این اقدام در استان زنجان به‌صورت آزمایشی انجام می‌شود و به سایر استان‌ها نیز تسری پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

حریرچی: روند ابتلا به کرونا در استان اصفهان سیر نزولی نداشته است

***

با  این روش مدیریتی نمی توان بیماری را مهار کرد

مهر نوشت: تهران در این روزها با آمار صعودی بستری بیماران کرونایی در بخش های مراقبت های ویژه مواجه است و این یعنی، فاجعه ای در راه است...آن طور که علی رضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، عنوان داشته است وضعیت تهران هنوز قابل پیش بینی نیست و نمی‌توان بر اساس حدس و گمان، وضعیت این بیماری در تهران را ترسیم کرد... رها شدن تهران از برنامه‌های قرنطینه‌ای، می‌تواند زنگ خطری برای لانه گزینی ویروس کرونا در شهر باشد

آنچه مسلم است، با این قبیل برنامه‌های «نیم بند» نمی‌توان امیدوار بود که بتوان این ویروس ناشناخته را کنترل و مهار کرد. در حالی که سایر کشورها و حتی کشورهای همسایه ایران که آمار ابتلای کمتری نسبت به ما دارند، مقررات قرنطینه‌ای را تا دهه اول اردیبهشت تمدید کرده اند. در حالی که قرار است در کشور ما، از اول اردیبهشت، وضعیت به حالت عادی باز گردد. ما می‌خواهیم با این روش مدیریتی، بیماری را مهار کنیم.

گفته می‌شود اگر قرار اجرای نیم بند برنامه‌های کنترلی باشد، باید منتظر فاجعه‌ای از افزایش موارد بستری‌های بیمارستانی و مرگ و میرهای کرونایی بود.

بیشتر بخوانید:

ویروس کرونا در تهران لانه می‌کند

***

در حال شطرنج بازی کردن با کرونا هستیم؛ فعلا هیچکس توان پیش‌بینی ندارد 

سعید نمکی، وزیر بهداشت امروز گفت: باید خودمان را برای موج های سهمگین بعدی کرونا آماده کنیم زیرا هنوز ویروس کرونا را نمی شناسیم. من به رئیس جمهوری نیز گفتم ما کرونا شطرنج بازی می کنیم و مدیرکل سازمان بهداشت جهانی نیز نمی تواند آینده کرونا را پیش بینی کند.

نمکی افزود: ویروس کرونا جدید است و با همه کروناهای قبلی فرق می کند. فقیر وغنی هم نمی شناسد و نمی دانیم با گرم شدن هوا مهار می شود یا نه و نمی دانیم با ما در ایران و جهان چه خواهد کرد. امیدواریم اواخر اردیبهشت یا در خرداد موج اول این اپیدمی را مهار کنیم و از این طوفان بلا عبور کنیم اما خیال نکنیم این ویروس چموش ما را رها می کند. ممکن است موجب جدید این اپیدمی را در پاییز و زمستان داشته باشیم و باید خودمان را برای روزهای به مراتب سخت تر آماده کنیم.

وزیر بهداشت گفت: در نیمه دوم امسال کرونا را همچنان خواهیم داشت شاید کرونایی نجیب تر و آرامتر از ویروس فعلی اما همزمان آنفلوانزا را هم خواهیم داشت. درآمد نفتی هم کم شده است. احتمال تغییر ویروس هم هست بنابراین باید برای سخت ترین شرایط آماده باشیم.

بیشتر بخوانید:

وزیر بهداشت: احتمال موج جدید کرونا در پاییز و زمستان وجود دارد

***

پسا کرونا، دوران سخت اقتصادی و سیاسی خواهد بود

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا درباره دوران بعد از کرونا گفت و گویی با خبرآنلاین داشته که در ادامه بخش هایی از آن آمده است: 

*کرونا موجب پدید آمدن کاستی‌هایی در کشور خواهد شد که عمدتا در زمینه های اقتصادی ظاهر خواهد شد که موضوع بیکاری  و اشتغال و ... را در بر می‌گیرد و همه اینها فاکتوری خواهد شد برای آنکه منتقدان از عملکرد دولت انتقادهایی را مطرح کنند و همه اینها احتمالا مصادف خواهد شد با تشکیل مجلس جدید؛ قاعدتا هر مجلسی که تازه سر کار می‌آید نه فقط مختص مجلس یازدهم باشد بلکه در همه ادوار اینگونه است که نمایندگانی تازه نفس وارد مجلس می‌شوند و می‌خواهند از این تریبون اظهار نظر کنند بنابراین هم از این جهت که تازه سکان را به دست گرفته‌اند و هم از این جهت که بتوانند جایگاه‌های خود را تثبیت کنند برخوردهایی را از سوی مجلس شاهد خواهیم بود.

*دوران پس از کرونا یک دوران سختی هم از نظر اقتصادی و هم از نظر سیاست داخلی خواهد بود... نمی‌گویم استیضاحی وجود نخواهد داشت بلکه ممکن است چند استیضاح کوچکی مطرح شود اما اینکه تصور کنید استیضاح‌های زیادی در راه باشد و وزرای زیادی از کار برکنار خواهد شد اصلا اینگونه نخواهد بود؛ دلیل آن هم مشخص است اولا آنکه سیاست نظام بر این نیست که دولت در این شرایط با مشکلاتی رو به رو شود که نتواند به کارش ادامه دهد 

* وقتی شرایط کشور بنا بر دلایلی شرایط ویژه‌ای است حمایت‌ها رهبری از آن دولت بیشتر خواهد شد به گونه‌ای که حمایت‌های رهبری جبران آن شرایط ویژه باشد... امروز هم به دلیل مشکلات ریز و درشت اقتصادی و موضوع تحریم‌های اقتصادی و همینطور مشکلی که امروز در نتیجه کرونا بر کشور سایه انداخته است مجموع حمایت‌هایی که رهبری از دولت حسن روحانی انجام داده‌اند به مراتب بیشتر از حمایت‌هایی است که از دولت محمود احمدی‌نژاد انجام داده ‌است این به این دلیل است که شرایط کشور در دولت آقای روحانی با یک شرایط ویژه روبه رو شده است.

* ببینید ما قاعدتا همانطور که شما هم گفتید از قبل پیش‌بینی می‌کردیم که سال 99 سال سختی باشد. مسئله کرونا هم به لحاظ اقتصادی و اجتماعی به این دامن زد و آن را سخت‌تر کرد اما نکته دیگری هم وجود دارد و آن اینکه مردم ما مردم بسیار فهیمی هستند و در شرایط بسیار سختی که داشته است مردم تحمل بالایی برخوردار هستند یعنی مردم شرایط را از دولت‌مردان بهتر درک می‌کنند درواقع این یک فرهنگ عمومی است.قاعدتا ممکن است که شرایط کشور سخت‌تر شود اما اگر مردم به این نتیجه برسند که این موضوع و مشکلات در نتیجه یک بی‌تدبیری نبوده و به دلیل شرایطی است که از خارج تحمیل شده است مانند مسئله تحریم‌ها یا کرونا که خارج از کنترل مسوولین بوده است این مسائل را مردم به خوبی درک می‌کنند.

*آنچه در آبان رخ داد به این دلیل بود که مردم با شرایطی مواجه شدند که آن را یک بی‌تدبیری در قیمت گذاری و نوع آگاه کردن و اقناع مردم می‌دانستند بنابراین نسبت به این موضوع اعتراض کردند که این اعتراض هم یک اعتراض عمومی و اعتراضی که همه مردم در آن دخیل باشند نبود بلکه اعتراض یک بخش‌هایی بود؛ اما اگر مردم مشاهده کنند که کشور در یک شرایط ویژه قرار دارد که مشکلات به وجود امده در نتیجه عملکرد حکمرانان نبوده است مردم تا میزان زیادی آستانه تحمل خود را افزایش خواهند داد. بنابراین الزاما شرایط سخت اقتصای منجر به یک تنش‌های اقتصادی نخواهد شد.

***

دستمزد ٩٩ کارگران بازنگری می‌شود

ایرنا: تعیین دستمزد ٩٩ کارگران در هفته گذشته که با حاشیه‌های زیادی از جمله امضا نکردن صورتجلسه شورای عالی کار توسط نمایندگان کارگری همراه بود. طبق سال‌های گذشته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید بخشنامه دستمزد را پس از پایان جلسه شورای عالی کار و تعیین دستمزد ابلاغ می‌کرد؛ با توجه به اینکه تاکنون اقدامی در این خصوص انجام نشده، پیش‌بینی می‌شود مصوبه مزد ٩٩ دستخوش تغییراتی شود.

بیشتر بخوانید:

 جلسات بازنگری دستمزد کارگران با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی شروع شده است

***

گرفتن سود ۱۲درصد از وام یک میلیونی دولت شرعا جایز نیست

 آیت ‌الله العظمی علوی گرگانی به سوالی درباره گرفتن سود ۱۲درصدی از وام یک میلیون تومانی دولت به یارانه‌بگیران پاسخ دادند.

متن پرسش و پاسخ این مرجع عالیقدر به شرح زیر است:

با سلام خدمت مرجع عالیقدر جناب آیت الله علوی گرگانی

با توجه به اعطای وام یک میلیونی دولت با سود 12 درصدی، تحت عنوان تسهیلات و کمک به معیشت مردم برای تامین نیازهای روزمره در ایام کرونا؛ فروش و توزیع این وام توسط دولت(و نه هیچ موسسهمالی‌ای) انجام میگیرد لذا نمی توان آن را تحت هیچ یک از عقود شرعی بازتعریف کرد و سود 12 درصدی گرفت.

آیا با توجه به این تفاسیر و اختصاص این وام به 23 میلیون خانوار یارانه بگیر آن هم با عنوان کمک؛ آیا وام ربوی نیست؟ و دولت دست به یک ربای آشکار نمی زند؟! و این وام جامعه اسلامی را به رباخواری سوق نمی دهد؟

باسمه تعالی

پاسخ استفتاء شما:

چون این وام به عنوان بهبود وضعیت معیشتی مردم می باشد لذا در قالب عقود مضاربه و مشارکت و وکالت قرار نمیگیرد لذا دریافت سود از این وام شرعا جایز نیست.

لازم به ذکر است که عقد جعاله را در این نوع وامها قبول نداریم.

دفتر حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی - بخش استفتائات

***

درس‌هایی برای مجلس یازدهم

محمدصادق جوادی، حصار فعال سیاسی اصلاح‌طلب در روزنامه آرمان ملی نوشت: مجلس يازدهم اگر مي‌خواهد موفق ظاهر شود در وهله اول بايد يک کانال ارتباطي مستقيم و شفاف با مردم ايجاد کند تا عملکرد آن بر همگان عيان شود. مجلس نبايد ارتباط خود را با احزاب، سازمان‌هاي مردم‌نهاد و بدنه جامعه قطع کند و صرفا به‌صورت روزانه در پارلمان به امورات روزمره بپردازد. اين ارتباط لازم است که دو طرفه باشد و با لحني صميمي و خارج از بحث و جدل باشد تا ويژگي سازندگي را در خود پرورش دهد و از بازي‌هاي سياسي و سياست‌زدگي دور باشد. مجلس يازدهم تنها با انجام اين اقدام مي‌تواند نام خود را ماندگار کند که با توجه به سابقه‌اي که از برخي نمايندگان ديده‌ايم سخت و دور از تحقق به‌نظر مي‌رسد. با توجه به سابقه کم غالب نمايندگان بعيد به‌نظر مي‌رسد که مجلس يازدهم بتواند قانونگذاري موثري در عرصه داخلي و خارجي کشور داشته باشد. مجلس يازدهم نياز است در گام نخست قوانيني را اصلاح کند که سبب شده کشور به اين حالت برسد. آنچه که سبب مي‌شود اين نگاه به‌وجود آيد که مجلس نمي‌تواند اين اقدامات را انجام دهد اين است که در اين راستا فاقد ابزار کافي است. ابزاري که مهم‌ترين آنها تجربه است. از سوي ديگر مقوله‌اي که موجب ناکامي مجالس مي‌شود اين است که مجلس جايگاه تعيين‌کننده خود را از دست داده است. مجلس ديگر در راس امور نيست. حرف مجلس ديگر بالاتر از ساير نهادها نيست. 

جواد امام فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم نوشت: همکاري مجلس يازدهم با دولت نيز مساله مهمي براي آينده است. خيلي نمي‌توانيم پيش‌بيني کنيم مجلس جديد با دولت همراه باشد، اما اعتقادم بر اين است که نمي‌توانند مانع جديدي براي ادامه کار دولت باشند. با شيوع بيماري کرونا چالش‌هاي جدي در کشور پيدا شد که حالاحالاها تمامي نخواهد داشت. نمايندگان هم تا بيايند و مستقر شوند براي رقابت‌هاي انتخاباتي دوره بعدي رياست‌جمهوري بايد به تکاپو بيفتند؛ چراکه نياز به بازسازي چهره‌شان دارند. مجلس جديد قاعدتا اگر بخواهد دولت را با چالش جدي مواجه کند بايد هزينه بيشتري بدهد که بعيد است با توجه به اين شرايط اجتماعي که داريم و اين اعتمادي که از بين رفته است، چنين اتفاقي بيفتد. مجلس امروز تاثيرگذاري‌اش را از دست داده است، به‌خصوص بعد از اين انتخاباتي که برگزار شد، بنابراين اين افراد آنچنان سد راهي براي دولت محسوب نمي‌شوند.

***

دورهمی شبانه نمایندگان مجلس یازدهم شبانه 

باشگاه خبرنگاران نوشت: ششم خرداد ۹۹، روزی که مجلس یازدهم به صورت رسمی فعالیت خود را با حضور منتخبان جدید خانه ملت، آغاز خواهد کرد... بستر فضای مجازی فرصت خوبی است که منتخبان دور یازدهم مجلس شورای اسلامی توانستند جلسات خود را به آن سمت ببرند و با تشکیل ویدئو کنفرانس و اتاق‌های فکر آنلاین، به استقبال مجلس یازدهم بروند.

حسین جلالی، منتخب مردم رفسنجان که متولی برگزاری جلسات مجازی مجلس یازدهم است می گوید: دیدیم که بحث خانه نشینی و قرنطینه برای قطع زنجیره کرونا مطرح بود و در بررسی‌هایی که انجام دادم دیدم که اکثریت نمایندگان مجلس یازدهم هم در خانه حضور دارند، ما هم از این فرصت استفاده کردیم و با برخی نماینده‌ها ارتباط گرفتیم... در بررسی‌هایی که در فضای مجازی داشتیم با یک بستر مجازی برای برگزاری کنفرانس‌ها و جلسات آنلاین به نام اسکای روم برخورد کردیم و پس از بررسی‌هایی که انجام دادیم دیدیم که این بستر از امکانات خوبی برخوردار است و با پرداخت هزینه ای، آن را برای برگزاری جلسات مجازی خود انتخاب کردیم... 

آقایان زاهدی، قاضی زاده، نیکزاد، میرتاج الدینی، پژمانفر، آقاتهرانی، تقی پور، حاجی بابایی و خانم رحمانی از افراد شناخته شده‌ای هستند که به صورت منظم در جلسات حضور پیدا می‌کنند؛ به طور میانگین از هر استان یک نفر در جلسات حضور پیدا می‌کند... حدود ۲۰ نفر از نمایندگان مجلس یازدهم در مجلس دهم هم حضور دارند... بحث جلسات مجازی باید ادامه داشته باشد، حتی در زمانی که جلسات مجلس به صورت حضوری هم برگزار می‌شود، باید حداقل هفته‌ای یک جلسه به صورت مجازی برگزار شود.

**

رعایت کرامت افراد در دستگاه قضایی یک الزام است

سید ابراهیم رئیسی در جلسه صبح امروز شورای عالی قوه قضاییه اظهار داشت: دستگاه قضایی به عنوان مسئول اجرای عدالت، باید عدالت در همه شئون به ویژه عدالت در کرامت انسانی را مورد توجه قرار دهد.

رئیس قوه قضاییه افزود: عدالت در کرامت انسانی از اولویت ‎های دستگاه قضا در سال ۹۹ است که پیگیری آن یک توصیه اخلاقی نیست، بلکه یک الزام برای همه اجزای قوه قضاییه است که ابعاد مختلف کرامت انسان را به‎گونه‎ ای پاس دارند تا برای مردم محسوس و ملموس شود.

رئیسی گفت: با امر رهبر معظم انقلاب و اقدام بنیادمستضعفان ده‌ها هزار خانواده زندانیان نیازمند مورد حمایت معیشتی قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:

رئیسی: جهش تولید نسخه شفابخش مشکلات اقتصادی در دوران پساکروناست

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۱۳۳۳۲۲۰:۳۷:۱۹ ۱۳۹۹/۱/۲۵
اگه تو شهر های بزرگ فاجعه رخ بده کا کشور هم باهش درگیر خواهند شد و هزینه های جانی و‌مالی گزافتری خواهید پرداخت اینهمه آزمون و‌خطا نشون میده دولت شعاری میگه تصمیم تصمیم هیئت مبارزه با کرنا است
ناشناس۱۴۱۳۳۳۷۲۰:۴۰:۲۸ ۱۳۹۹/۱/۲۵
ایول آقای گرگانی
ناشناس۱۴۱۳۷۲۷۰۹:۲۷:۵۸ ۱۳۹۹/۱/۲۶
اقای گرگانی مردمی است . مصالح مردم را در نظر دارد و دنبال مطامع شخصی نیست .
ناشناس۱۴۱۳۳۳۹۲۰:۴۱:۲۴ ۱۳۹۹/۱/۲۵
دمت گرم آیت الله گرگانی
ناشناس۱۴۱۳۳۴۱۲۰:۴۳:۲۴ ۱۳۹۹/۱/۲۵
به قول مطهری اصلا مهم نیست رئیس مجلس کی باشه مجلس در مسائل مهم ؛ هیچ کاره اس
ناشناس۱۴۱۳۳۴۲۲۰:۴۶:۲۳ ۱۳۹۹/۱/۲۵
بسم الله الرحمن الرحیم بنده بین واکسن ایرانی کرونا و آهک ؛ با کمال میل و رغبت و رضایت ؛ آهک رو انتخاب میکنم . صدق الله العلی العظیم
علی۱۴۱۳۳۴۳۲۰:۴۶:۵۶ ۱۳۹۹/۱/۲۵
مردم دیگر توانایی و ظرفیت تحمل ندارند . جناب کارشناس دیگه چه چیزی رو باید تحمل کنیم . سر خود را از برف در بیاورید موضوع نارضایتی عمومی مطرح است . بس است اینقدر از مردم مایه نگذارید و از طرف ما حرف نزنید . کجا ما میخواهیم که مدیران کند و فشل کشور را اداره کنند . دیگه له شدیم .
ناشناس۱۴۱۳۳۴۵۲۰:۴۸:۲۵ ۱۳۹۹/۱/۲۵
نظر بقیه حضرات چیه راجع به نزول ۱۲ درصدی ؟!
ناشناس۱۴۱۳۴۱۱۲۱:۴۸:۲۰ ۱۳۹۹/۱/۲۵
مجلس ۶۰ درصدی دهم هیچ کار مفیدی انجام نداد . مجلس ۴۲ درصدی یازدهم نیز ؛ کلیه امور را به سران قوا واگذار کند .
ناشناس۱۴۱۳۴۷۲۲۳:۲۷:۲۶ ۱۳۹۹/۱/۲۵
در برخی شهرها مثل کرمانشاه رفت و آمدها و مغازه‌‌ها مثل سال‌های قبل باز است. نه از دستکش در دست مردم خبری است و نه از ماسک و... پس مصوبات ستاد کرونا برای چیست؟
ناشناس۱۴۱۳۴۷۴۲۳:۲۸:۰۶ ۱۳۹۹/۱/۲۵
بچه‌های دانش‌آموز ابتدایی روستاها نه امکانات دسترسی به اینترنت دارند و نه خانواده‌شان پولی برای خرید تلفن همراه، کامپیوتر، لپ‌تاپ و... چرا آموزش و پرورش هم معلمان و هم دانش‌آموزان را آزار می‌دهد؟
شناس!۱۴۱۳۴۸۲۲۳:۳۷:۰۰ ۱۳۹۹/۱/۲۵
مردم و سیستم سلامت یک طرف و کرونا و روحانا یکطرف تا الان که نتونستیم کرونا و روحانا را شکست بدیم خدا رحم کنه
ناشناس۱۴۱۳۴۸۷۲۳:۴۲:۳۰ ۱۳۹۹/۱/۲۵
روحانا رحم کن به مردم
ناشناس۱۴۱۳۵۱۰۰۰:۱۳:۲۶ ۱۳۹۹/۱/۲۶
استیضاح روحانی باید در الویت مجلس یازدهم باشد.
ناشناس۱۴۱۳۶۶۱۰۸:۰۱:۵۶ ۱۳۹۹/۱/۲۶
امیدوارم شیب کم شده باشه نه کم کرده باشنش
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین