دلیل عدم قرنطینه قم/ چرایی انتشار نقل‌قول‌های كذب منتسب به روحانی/ مردم تحمل دعوای سیاسی و جنگ قدرت مسئولان را ندارند

گروه سیاسی الف،   3990123056 ۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

دلیل عدم قرنطینه قم/ چرایی انتشار نقل‌قول‌های كذب منتسب به روحانی/ مردم تحمل دعوای سیاسی و جنگ قدرت مسئولان را ندارند

آخرین آمار کرونا در ایران

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران اظهار کرد: از دیروز تا امروز ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی ۱۸۳۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

او افزود: با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۰۰۲۹ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

جهانپور بیان کرد: تاکنون ۴۳۵۷ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند. خوشبختانه روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تا کنون ۴۱۹۴۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

بیشتر بخوانید:

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به ۷۰۰۲۹ نفر افزایش یافت

***

روحانی: مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، می‌توانیم به شرایط قابل اطمینانی در مقابله با کرونا دست یابیم

 حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در جلسه با روسای کمیته‌های اجتماعی، امنیتی، آموزشی، اداری، بهداشتی، آموزش عالی، پشتیبانی، اصناف و اقتصادی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: آنچه در مرحله جدید فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی دارای اهمیت است این است که طرح مذکور با مطالعه سبک زندگی ایرانی و با مدلی بومی و  در عین حال منطبق بر اصول مصوب بهداشت جهانی انجام می‌شود.

رئیس جمهور ادامه داد: طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی که با کار و تلاش فشرده ستاد ملی مقابله با کرونا و روسای کمیته‌های آن به  انجام رسیده، مدلی کنترلی است که به صورت پلکانی بر اساس نظر وزارت بهداشت و درمان در حال اجرای آن هستیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه آغاز فعالیت کسب و کارهای کم ریسک به معنای تغییر شرایط فاصله گذاری اجتماعی و عدم رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی نیست، اظهارداشت: طبق گزارش روسای کمیته های ستاد ملی مقابله با کرونا ، اگر همکاری و همراهی مردم و رعایت محدودیت ها و پروتکل ها با همین روالی که تاکنون انجام گرفته، ادامه یابد می‌توانیم امیدوار باشیم که به تدریج به شرایط قابل اطمینانی در مقابله با کرونا دست پیدا کنیم. 

بیشتر بخوانید:

رئیس جمهور: مردم پروتکل های بهداشتی را با جدیت رعایت کنند

***

 حجم تردد امروز شهروندان تهرانی نگران کننده بود 

 علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در ارتباط با ازدحام بالای امروز شهروندان در خیابان‌ها و مترو  و اتوبوس عنوان کرد:  در جلسه ای که با استاندار تهران داشتیم و همچنین طی صحبت با آقای دکتر نمکی، توانستیم دولت محترم و ستاد ملی کرونا را مجاب کنیم که در شهر تهران شرایط متفاوتی وجود دارد. بر همین اساس قرار شد که برگشت به کار در تهران با تاخیر بیشتری صورت بگیرد، ولی به نظر می رسد که فرمول این تاخیر یک هفته ای به صورت اجرایی در شهر تهران متجلی نشده است. به همین دلیل امروز ما پیگیر هستیم، اگر قرار باشد که تهران شرایط متفاوت تری را به نسبت شهرهای دیگر داشته باشد، باید تدبیری اندیشیده شود. امروز آن چیزی که در سطح شهر دیدیم آن تفاوت را قطعا ایجاد نمی‌کرد و قطعا موجبات نگرانی را فراهم کرده است.

***

شدت بیماری کرونا در قشر ضعیف جامعه بیشتر است

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت در ارتباط ویدئویی که با حضور تعدادی از خبرنگاران برگزار شد گفت: گرچه ویروس کرونا اقشار مختلف را درگیر ساخته اما شدت بیماری در قشرهای ضعیف و فقرا بیشتر است و در کشور آمریکا مرگ و میر در سیاه پوستان دو برابر سفید پوستان است.

حریرچی افزود: اثرات اقتصادی نیز بر قشر ضعیف بیشتر است و این افراد در معرض از دست دادن شغل هستند، کشور ما هم با تحریم هم با کرونا مبارزه می‌کند و به دلیل کاهش درآمد نفت نیاز کمک اقشار و سازمان‌های مردم نهاد به افراد ضعیف جامعه مشهود است.

بیشتر بخوانید:

حریرچی: مرگ و میر کرونا در میان فقرا بیشتر است

***

کرونا تبعات سیاسی اجتماعی و اقتصادی خواهد داشت
اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور صبح امروز شنبه در جلسه معاونان و مدیران وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت:  سال 98 علیرغم این که سال سختی بود و تحریم‌های آمریکا برگشته بود و فکر می‌کردیم فشار سنگین‌تری روی فروش نفت ما باشد و شرایط سختی را بیمه و صادرات و واردات ما داشته باشد اما خوشبختانه در عملکردش در سه ماهه سوم اتفاق خوبی افتاد و اقتصاد کشور وضعیت رو به رشدی را گذراند. تورم کاهش یافت و رشد اقتصادی هم با نفت و هم بی‌نفت مثبت شد.

وی افزود: کرونا غیر از سلامت مردم که مسئله اصلی کشور است تبعات سیاسی اجتماعی و اقتصادی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

جهانگیری: کرونا حتما تبعات برای کشور دارد

***

استراتژی دولت؛ نان و جان

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری در گفت وگوی اختصاصی با روزنامه ایران به انتقادهای کرونایی از دولت پاسخ داد. در قسمتی از این مصاحبه واعظی می گوید:... به‌عنوان مثال کشورهای ایتالیا و اسپانیا از مداخله حداکثری یا همان قرنطینه کامل به تعبیر شما استفاده کردند اما خب این روش در این کشورها همانطور که می‌دانیم جواب نداد. لذا این پیش‌فرض که استفاده از قرنطینه کامل، منجر به کنترل سریعتر بیماری می‌شد، با توجه به تجربه کشورهای دیگر و آمارهای سازمان بهداشت جهانی، امروز مخدوش شده است.

متخصصان ما در نظام سلامت، از همان ابتدا نگاهشان این بود که قرنطینه کامل- چه در خصوص قم و چه در خصوص شهرهای دیگر- کارساز نخواهد بود و به جای آن الگویی خاص جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با بیماری طراحی و پیشنهاد کردند که در هفته‌های گذشته به صورت گام به گام اجرایی شده است.

گذشته از این، عجیب این است که امروز کسانی منتقد قرنطینه نشدن قم شده‌اند که در زمان اعلام موضوع بیماری در کشور، آن را پروژه سیاسی دولت برای تأثیرگذاشتن در انتخابات و غیره می‌دانستند... ما طبق آمار و ارقام سازمان بهداشت جهانی و در مقایسه با کشورهای دیگر، توفیق نسبی در مدیریت بیماری داشته‌ایم و این نشانه کارآمدی سیاست‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا و همراهی اکثریت مردم است. 

بیشتر بخوانید:

واعظی: در مقابله با ویروس کرونا تأخیر نداشتیم/ عملکرد خوبی داشته‌ایم اما هنوز به مرحله مهار کرونا نرسیده‌ایم

***

مردم دیگر تحمل دعوای سیاسی و جنگ قدرت مسئولان را ندارند/ دولت برای رفع تحریم‌ها رفتار التماس‌گونه نشان ندهد

خبرآنلاین مصاحبه ای با مصطفی معین، فعال سیاسی اصلاح طلب داشته که در ادامه بخش هایی از آن آمده است: 

*مردم ما دیگر حوصله و تحمل دعوای بین جناح های سیاسی و یا جنگ قدرت مسئولان را ندارند و اعتنائی هم به آنها نمی کنند. مردم به دنبال رفع مشکل معیشت، اشتغال، زندگی شرافتمندانه و مطالبات اقتصادی و اجتماعی خود هستند و آن را به صورت نافرمانی مدنی مانند عدم شرکت در انتخابات و یا با اعتراض به فقر و فساد، نابرابری و تبعیض، بالابردن قیمت بنزین، ارزاق عمومی، خدمات دولتی و تورم ناشی از آنها نشان داده اند.

*در عین حال همه گیری کرونا مانند آتش بسی بین اطراف اختلاف{مجلس یازدهم و دولت} است، ولی بعید می دانم تاثیر قابل توجهی بر روابط و سیاست خارجی کشور داشته باشد. تحریم های آمریکا نیز که اکنون در اوج خود قرار دارد ادامه می یابد و تاثیر مخرب بیشتری بر اوضاع نخواهد داشت. از نظر اینجانب دولت در هیچ شرایطی نباید برای رفع تحریم ها رفتار التماس گونه در برابر بیگانگان از خود نشان دهد و باید راهبرد ملی مقاومت در برابر سلطه و زورگوئی آمریکا و غرب را ادامه دهد. 

*با توجه به تشدید فشارهای اقتصادی بر دهک های پائین جامعه، افزایش بیکاری جوانان و نارضایتی های مزمن، احتمال تکرار تنش های اجتماعی یا سیاسی مانند دو - سه ساله اخیر فارغ از جناح بندی های سیاسی وجود دارد.

* کشور نیازمند تدوین و اجرای یک برنامه راهبردی در سطح ملی برای پیشگیری از پیامدهای گوناگون بحران کرونا در مراحل بعدی است. در کوتاه مدت تبعات مراحل ناتمام سوگ عزیزان از دست رفته برای خانواده های داغدار مانند افسردگی و اضطراب، خشم و ناامیدی خود را بروز می دهند، فقر و سختی معیشت، افزایش بیکاری و تنش و تشنج در سطح خانواده ها و جامعه هم پیش بینی می شود.

* متناسب با این شرایط سیاست های جبرانی دولت باید همه جانبه و در برگیرنده مشکلات و نیازهای روانی و اقتصادی اقشار آسیب پذیرتر مانند سالمندان، کودکان کار و خیابان، افراد دچار بیماری های مزمن و سایر آسیب دیدگانی باشد که تاکنون هم تلفات بیشتری از پاندمی کرونا داده اند و هم در ادامه آن خسارتهای بیشتری می بینند. 

*حضور مسئولان رده های مختلف در شبکه های اجتماعی فضای مجازی و اظهار همدردی و گفتگوی منظم هفتگی و صادقانه و شفاف با مردم، مشورت مدیران سیاسی و اقتصادی و فرهنگی با دانشگاهیان و کارشناسان و صاحبنظران مسائل روانی و اجتماعی، مردمی کردن و اخلاقی شدن برنامه های صدا وسیما، محدود کردن پرداخت یارانه ها به دهک های پائین و ارائه تسهیلات مختلف بانکی و مالیاتی به ایشان و...ضروری است.

* ایجاد فضای باز اجتماعی و سیاسی از سوی نظام و اتخاذ سیاست های جذبی برای مشارکت بیشتر جوانان و نخبگان در مسئولیت ها می تواند راهبرد مناسبی در جهت مدیریت دوران گذار بعد از بحران کرونا باشد.

***

در غياب دولت

عباس عبدي در روزنامه اعتماد نوشت: ... با آمدن ويروس كرونا به عنوان يك دشمن!! براي زندگي بشر، اهميت وجود و حضور مثبت حكومت و دولت بيش از پيش نمايان شد. در اين معركه هيچ‌كس نمي‌تواند به تنهايي خطر اين ويروس را رفع كند، مگر آنكه برود در يك جاي دورافتاده و با امكانات اوليه زندگي كند. در چنين وضعي همه مردم نگاه‌شان به حكومت‌ها است. چون مساله امنيت است. امنيت را با توصيه‌هاي اخلاقي و خواهش كردن نمي‌توان حل و تامين كرد. نيازمند نشان دادن اقتدار و قدرت است. البته اگر اين كار با پذيرش عمومي همراه باشد، عالي است، در غير اين صورت هم بايد اجبار را به كار برد. اصولا ابزار دولت و حكومت‌ها، قدرت و اِعمال آن است و نه توصيه‌هاي اخلاقي...  تجربه ايران در جريان كرونا نشان داد كه فاصله زيادي با داشتن يك قدرت كارآمد براي عبور كم‌هزينه از اين بحران‌ها داريم. نه در تدوين برنامه و نه در اجرا و نه در هماهنگي، هيچ‌كدام در حد مطلوب و موثر نبوده است. 

***

نقل‌قول منتسب به رييس‌جمهوری  تكذيب شد

روزنامه اعتماد نوشت: ... يكي از نمونه‌هاي مواجهه سياسي با اخبار كرونايي انتشار نقل‌قول‌هاي كذب منتسب به رييس‌جمهوري است كه اخيرا به نقل از «منبع مطلع» از سوي يك شبكه فارسي‌زبان مستقر در لندن منتشر شد...  پنجشنبه، 21 فروردين يك شبكه خبري فارسي‌زبان مدعي شد كه براساس اطلاعي كه به اين شبكه رسيده «رييس‌جمهوري ايران، در جلسه روز سه‌شنبه ۱۹ فروردين شوراي عالي امنيت ملي گفته كه حتي اگر 2 ميليون نفر جان خود را بر اثر ابتلا به كرونا از دست بدهند، به دليل وضعيت اقتصادي نمي‌توان كشور را تعطيل كرد.»... روحاني گفته است: «اگر مشاغل و اصناف را تعطيل كنيم، چند وقت ديگر با اعتراضات خياباني ۳۰ ميليون گرسنه روبه‌رو خواهيم شد.» اگرچه پيش از اين نيز گفته شده ‌بود شرايط تحريمي و اقتصادي باعث شده كه تعطيلي گسترده مشاغل در ايران ميسر نشود اما همواره بر اجراي طرح فاصله‌گذاري فيزيكي هوشمند و راهكارهاي اجرايي آن تاكيد شده ‌بود...

این روزنامه در ادامه نوشت: اولين‌بار نيست كه اخبار اين رسانه فارسي‌زبان مخالف حكومت تكذيب مي‌شود و البته اولين‌بار هم نيست كه اين شبكه خبري از منبع آگاه و مطلع براي انتشار برخي اخبار كذب استفاده مي‌كند. براساس آنچه همين رسانه در سايت خود تحت عنوان «راهنماي معيارهاي حرفه‌اي ما» منتشر كرده، استفاده از اخبار به نقل از «منبع آگاه و مطلع» شرايط ويژه‌اي دارد كه به نظر مي‌رسد برخلاف ادعاي‌ آنها در منشور اخلاقي و حرفه‌اي‌شان رعايت نمي‌شود... با اين حال نمي‌توان در انتشار و دامن زدن به اين شايعات تنها يك رسانه را مقصر دانست و عملكرد آن را درنظر گرفت، چراكه ايجاد محدوديت‌هاي داخلي در انتشار اخبار و به تبع آن فقدان اطلاعات متقن به نقل از منابع داخلي و سوءظن‌هاي امنيتي به هر واقعه و رسانه‌‌اي كه مثال عيني آن را در بازه زماني نزديك در جريان ارايه آمار كشته‌شدگان اعتراضات آبان‌ ماه 98 و ماجراي اسقاط هواپيماي اوكرايني شاهد بوديم، در باورپذيري اخبار با منابع خارجي و غيرمتقن نمي‌توان ناديده گرفت.

***

در مواقع بحران سیر کردن یک شکم گرسنه‌مانده هم اهمیت دارد

حمیدرضا جلائی‌پور، تحلیلگر اصلاح طلب در یادداشتی عنوان کرد: تجربه‌های «یاری‌رسانی مردمی» در گفتار رهبری نمونه‌های خوبی است و اجرای آن به بودجهٔ دولت نیاز ندارد و البته رافع مسئولیت بیشتر دولت هم نیست. در یک ماه گذشته شاهد موارد متعددی از این تجربه‌های ناب یاری‌رسانی در تهران بودم. تجربه‌هایی که کمتر به چشم بعضی از دوستان اصلاح‌جو می‌آید. تجربه‌هایی که رهبری به آن اشاره کرد اتفاقا تجربه‌های «یاری‌رسانی جامعه مدنی سنتی ما» است که شایسته است مورد حمایت اصلاح‌جویان قرار گیرد. عده‌ای فکر می‌کنند این «یاری‌گری‌ها» همان مناسک هسته قدرت است. اما این یاری‌گری‌ها فقط مناسک حکومتی نیست. ایرانیان پرشمار شریفی در این یاری‌رسانی‌ها با نیت پاک انسانی مشارکت داوطلبانه می‌کنند...

احزاب اصلاح‌طلب در کنار ... نقد و مطالبه‌گری از هسته قدرت باید بگویند با توانی که حزبشان دارد برای اقتصاد یا کرونا یا هر موضوع دیگر چه می‌توانند بکنند؟ اگر چنین دستورالعمل‌هایی را در احزاب جدی بگیریم اتفاقا یکی از کارهای مهم احزاب همین «تشویق مددرسانی جامعه‌محور به فقرا در این شرایط بحرانی و کرونایی» است. یکی از ظرفیت‌های جامعه مدنی ایران (که پایگاه اصلاح‌طلبی است) همین کمک‌رسانی بیشتر به اقشار نیازمند است.

***

عدم شفافیت سازمان صداوسیما باید پایان یابد

روزنامه خراسان نوشت: پنج شنبه‌شب علی علیزاده  تحلیلگر سیاسی  مقیم لندن،  در حمله‌ای غافلگیرانه به رضا رشیدپور که در شبکه‌های اجتماعی بازتاب فراوانی داشت، در پاسخ به توئیت رشیدپور که از مردم خواسته بود به اندازه توانشان به سوپرمارکت مورد اعتماد، پرداخت کنند تا به نیازمندها تخفیف بدهد، نوشت: «رضا رشیدپور برای تهیه هر اپیزود «حالا خورشید» ۴۰ میلیون گرفت. نیمی دستمزد شخصی‌اش بود. ماهی ۴۳۳ میلیون درآمد. دو شب یلدای ۹۸ هم ۵۰۰ میلیون. جناب رشیدپور! چقدر از چند میلیارد دستمزدی راکه علی‌عسگری از جیب فقرا به شما داد حاضرید به فقرایی که به خاطر کرونا در معرض گرسنگی و مرگ‌اند برگردانید؟»

این روزنامه در ادامه می نویسد: آن چه در این میان باید مورد توجه قرار گیرد، عدم شفافیت سازمان صداوسیما در انتشار مبالغ دستمزدهاست. طبیعتاً وقتی سازمان صداوسیما سالانه منابع عظیمی را (چه از بودجه و چه از صندوق توسعه ملی) مصرف می‌کند و علاوه بر آن، با آگهی‌های بازرگانی فراوان، تبلیغات ارزش افزوده، برنامه‌های کنکوری و... مخاطب را بمباران می‌کند، مردم ایران حق دارند که بدانند این پول‌ها چگونه هزینه می‌شود. شفافیت منابع درآمدی و هزینه‌های این سازمان رسانه‌ای بسیار بزرگ، کمک می‌کند تا صداوسیما از فسادهای احتمالی در امان بماند. مطالبه شفافیت، از کاهش دستمزدها، مهم تر است و باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد. دیگر فایده مهم شفافیت اقتصادی، آن است که سلبریتی‌ها را در مقابل افکار عمومی پاسخ‌گو خواهد کرد.

***

انتخاب رئیس آزمون مهم مجلس یازدهم

یکی از موضوعاتی که رسانه های کشور  امروز به آن پرداخته بودند بحث ریاست مجلس یازدهم بود.

احمد حکیمی‌پور، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در روزنامه آرمان ملی نوشت: اگر اکثريت قاطع اصولگراي مجلس{یازدهم} که دو‌سوم نمايندگان را تشکيل مي‌دهند، بتوانند شکلي از تفاهم را از خود بروز دهند و برنامه مشترکي را دنبال کنند شايد بتوان اميدوار بود که بتوانند کارهاي اساسي انجام دهند. اما اگر اختلافاتي که اکنون پيش از شکل‌گيري مجلس نشانه‌هايش بروز کرده بخواهد در مجلس نيز ادامه پيدا کند، تمام نيروي مجلس نيز صرف کشمکش‌هاي درون‌جرياني اصولگرايان خواهد شد...  بهترين مدل براي اصولگرايان اين است که رياست را به صورت دوره‌اي بين مجموعه‌هاي خود تقسيم کنند. اگر قرار باشد که در هر کدام از اين طيف‌ها يکه‌تازي و انحصارطلبي وجود داشته باشد مجلس يازدهم فرسايشي و مستهلک خواهد شد و همه انرژي و توان خود را بر سر اين کشمکش‌ها از دست خواهد داد...

اتفاقا علت اينکه اصولگرايان بر سر ليست مشترک به وحدت نمي‌رسيدند بر سر همين مباحث بود. به همين دليل با توجه به تجربياتي که از کنش سياسي در ايران داريم اين يک بيماري سياسي در ايران است که هر جرياني که قدرت را در دست مي‌گيرد قدر آن را نمي‌داند و به استهلاک توان خود و کشمکش بر سر منازعات داخلي مي‌پردازد. 

محمود احمدی بیغش، نماینده منتخب مردم شازند در مجلس یازدهم به نامه نیوز می گوید: سه مجموعه برای کسب کرسی ریاست در تلاش هستند اما از الان نمی توان گفت چه کسی شانس نخست ریاست محسوب می شود....اصلاح طلبان ظرفیت این کار را ندارند چون در اقلیت محض هستند...  پایداری، مدیران اجرایی گذشته و شورای ائتلاف در حال کار روی این موضوع هستند.

{مجموعه مدیران اجرایی شامل } جمع 60 نفره ای شامل وزرا، استانداران، نمایندگان ادوار و فعلی روز دوشنبه 11 فروردین دور هم جمع شدند و به تبادل نظر پرداختند... آقای نیکزاد این قصه را مدیریت می کند. آقایان حاجی بابایی، شمس الدین حسینی، فریدون عباسی و خیلی افراد دیگر هم در آن جمع حضور دارند که البته من هم در آن جلسه بودم... یک مجموعه نیز پایداری است که البته اعلام کرد گزینه ای برای ریاست مجلس ندارد اما جلساتی را تشکیل می دهد... یک مجموعه دیگر هم شورای ائتلاف است. در مجموع هم اکنون سه گروه «مدیران، استانداران و نمایندگان ادوار و فعلی»، «پایداری» و «شورای ائتلاف» در موضوع انتخاب رئیس مجلس تلاش می کنند...من هم فقط شنیدم که آقای زاکانی نیز دارد تلاش می کند.

احمدی بیغش در پاسخ به این سوال که« برخی مجموعه مدیران، استانداران و نمایندگان ادوار و فعلی» را به آقای احمدی نژاد منسوب می کنند» می گوید: خیر اصلا این طور نیست. این مجموعه را فقط می توان به سرباز نظام جمهوری اسلامی و رهبری بودن منتسب کرد که می خواهد یک فراکسیون بزرگ و همه گیر تشکیل دهد تا اعضای آن با هم فکری بتوانند عملکردی را از خود به نمایش بگذارند که مجلس در طراز جمهوری اسلامی باشد. این فراکسیون هیچ وابستگی به هیچ جناح و فردی نخواهد داشت.

ناصر ایمانی، تحلیلگر اصولگرا به ایلنا می گوید: اگر مجلس بعدی که در اختیار اصولگرایان است بتواند عملکرد مناسبی داشته و تاثیر مثبتی در افکار عمومی داشته باشد، امکان اینکه اصولگرایان بتوانند در قوه مجریه هم حضور پیدا کنند وجود دارد اما اگر عملکرد مجلس بعد در یک سال آینده عملکرد مناسبی نباشد، یعنی اگر به سوی برخی تندروی‌های بی مورد و خانمان برانداز توأم با بی توجهی به خواسته‌های مردم و پرخاشگری بروند برای سرنوشت آن‌ها در ۱۴۰۰ مشکل ایجاد خواهد شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۱۰۷۵۵۲۰:۳۹:۵۹ ۱۳۹۹/۱/۲۳
"تاکنون ۴۳۵۷ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند" ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۴۱۰۷۶۶۲۰:۵۰:۵۲ ۱۳۹۹/۱/۲۳
اتفاقا مردم عاشق دعوای سیاسی مسئولان هستند . شما هم الکی از زبون مردم حرف نزنید
ناشناس۱۴۱۰۷۸۳۲۱:۰۵:۰۶ ۱۳۹۹/۱/۲۳
به رییس جمهور بگین با این تعداد جمیعت در رفت امد و گرفتاری مردم حتما 30میلیون نفر ویروس میگیرن اون وقت چه جوابی داری بدی
ناشناس۱۴۱۰۷۹۲۲۱:۲۳:۲۸ ۱۳۹۹/۱/۲۳
آقای جهانگیری ، امید است که تبعات سیاسی کرونا در ایران آنگونه باشد که شرایط زندگی ، کار ، تحصیل و خانواده تمام ( آقازادها ، ژن خوب ها ، یقه سفیدها ، خودی ها ، خواص ، ........ ) مانند سایر مردم خصوصاً طبقات متوسط ضعیف شود
ناشناس۱۴۱۰۷۹۷۲۱:۳۲:۳۴ ۱۳۹۹/۱/۲۳
رسانه های غربی میگن آمار ایران دروغه. من نمیگم حتما آمار راسته، اما قطعا وضع ایران به بدی اسپانیا و ایتالیا نیست چون بیمارستانهای اونجا پرشدن ولی توی ایران اینجوری نیست وگرنه توی شبکه های اجتماعی فیلم و عکسش در میومد.
ناشناس۱۴۱۰۷۹۹۲۱:۳۷:۰۸ ۱۳۹۹/۱/۲۳
خواستار محاکمه نمایندگان رد صلاحیت شده ایم
ناشناس۱۴۱۰۸۰۳۲۱:۴۰:۱۲ ۱۳۹۹/۱/۲۳
از حسن و اسحاق و ۳ نون اقتصادی کشور بشدت ملولیم آقای جهانگیری امروز میگفت مردم ما با این همه ثروت در کشور نباید وضعشان این باشد که هست حرف مردم را به خود مردم زد حسابی قافیه را باختند
سلام۱۴۱۰۸۲۸۲۲:۲۴:۰۰ ۱۳۹۹/۱/۲۳
دلیل عدم قرنطینه قم؟ چون همزمان شهرهای دیگر هم درگیر بودند و فایده نداشت عزل امروز معاون علوم پزشکی قم هم بخاطر همین افشاکری بود چرا وزارت بهداشت مخفی کاری کرد
ناشناس۱۴۱۰۸۲۹۲۲:۲۵:۱۶ ۱۳۹۹/۱/۲۳
دولت توقع داره مردم طی الارض کنن برن سر کار
ناشناس۱۴۱۰۹۰۳۲۳:۴۲:۳۷ ۱۳۹۹/۱/۲۳
از دیماه خیلی از شهر ها درگیر بودن نه فقط قم چرا مخفیکاری کردید؟
ناشناس۱۴۱۰۹۱۰۲۳:۴۸:۵۹ ۱۳۹۹/۱/۲۳
واقعا چرا کسی از روحانی شکایت نمیکنه؟ حتی حرف ستاد کرونا رو هم زیر پاگذاشته
ناشناس۱۴۱۰۹۱۲۲۳:۴۹:۰۹ ۱۳۹۹/۱/۲۳
با نظر علی علیزاده در مورد رضا رشید پور کاملا"موافقم.
ناشناس۱۴۱۱۰۱۱۰۱:۳۹:۵۹ ۱۳۹۹/۱/۲۴
عباس عبدی: بخاطر کرونا به چین حمله می کنند تا مسئولیت خود را فرافکنی کنند.
ناشناس۱۴۱۱۰۱۲۰۱:۴۱:۰۴ ۱۳۹۹/۱/۲۴
تنها راهکار مقابله با کرونا حذف اصلاح طلبان بی کفایت از چرخه مدیریتی و سیاسی کشور است.
ناشناس۱۴۱۱۰۳۴۰۲:۱۸:۰۰ ۱۳۹۹/۱/۲۴
اگه رییس جمهور هم نگفته باشه واقعیت همینه
ناشناس۱۴۱۱۰۹۷۰۷:۰۱:۵۸ ۱۳۹۹/۱/۲۴
عدم قرنطینه قم یک اشتباه مرگبار بود و دولتی ها باید این اشتباه را قبول کنند مدرسه ها را تعطیل کردند و بدون قرنطینه قم را رها کردند مردم هم بخاطر کرونا از قم فرار کردند و آن را به همه جای ایران بردند
ناشناس۱۴۱۱۱۰۴۰۷:۲۲:۲۴ ۱۳۹۹/۱/۲۴
دولت ثابت کرده که در شرایط عادی توان مدیریت ندارد و بی برنامه است چه رسد به شرایط بحرانی یک ویروس که شاید با مدیریت قاطع و سریع میتوانست محدود به قم شود فاجعه ملی شد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین