زمان خلاصی از شر كرونا/ طرح سه فوریتی تعطیلی کامل کشور/قرنطینه در تهران شکسته شد!

گروه سیاسی الف،   3990116084 ۶۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

زمان خلاصی از شر كرونا/ طرح سه فوریتی تعطیلی کامل کشور/قرنطینه در تهران شکسته شد!

آخرین آمار کرونا در ایران

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران اظهار کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی، ۲۵۶۰ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد؛ با این حساب، مجموع بیماران مبتلا به این بیماری تا امروز ۱۵ فروردین به ۵۵۷۴۳ نفر رسید.

جهانپور گفت: خوشبختانه تا کنون ۱۹۷۳۶ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند. او ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به ۳۴۵۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: ۴۱۰۳ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

بيشتر بخوانيد:

کرونا جان ۱۵۸ نفر دیگر را در ایران گرفت/ آخرین آمار تعداد مبتلایان و بهبودیافتگان

***

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با تبدیل به فاصله‌گذاری هوشمند ادامه خواهد یافت

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی با تاکید بر اینکه رؤسای کمیته‌های گوناگون ستاد ملی مبارزه با کرونا موظفند ارزیابی دقیقی از میزان تاثیر تشدید برنامه فاصله‌گذاری اجتماعی انجام بدهند، گفت: باید برای دوره بازگشایی پس از اطمینان از ایجاد وضعیت تثبیت شده در مدیریت مقابله با کرونا پروتکل‌های متنوع و مختلف با دقت نظر در تمامی حوزه‌ها طراحی و متناسب با هر کسب و کار اجرا شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه طرح فاصله گذاری اجتماعی با تبدیل به فاصله‌گذاری هوشمند ادامه خواهد یافت، افزود: ما مرحله اول و دوم آن را اجرا کرده ایم و موفقیت های خوبی داشته ایم و الان در مرحله سوم آن که اجرای فاصله گذاری هوشمند اجتماعی است،  قرار داریم و مختصات آن باید مشخص و مدون باشد.

بيشتر بخوانيد:

روحانی: طرح فاصله گذاری اجتماعی به فاصله‌گذاری هوشمند تبدیل می‌شود/ هر تصمیمی که در دولت گرفته می‌شود مبتنی بر مطالعات دقیق علمی است

***

بازگشت ترافیک به تهران؛ قرنطینه شکسته شد!

فرارو نوشت: صبح امروز در آزادراه قزوین ـ کرج در محدوده قزوین ـ کرج و آزادراه کرج ـ قزوین در محدوده پل فردیس تا پل کلاک شاهد ترافیک پرحجم بودیم. همچنین مرکز کنترل ترافیک تهران، اعلام‌کرده مسیر غرب به شرق در خیابان آزادی و در بزرگ‌راه‌های همت، حکیم، هاشمی‌رفسنجانی، شیخ‌فضل‌الله نوری؛ در مسیر شرق به غرب بزرگ‌راه‌های زین‌الدین و سلیمانی و مسیر جنوب به شمال بزرگ‌راه نواب ترافیک سنگینی دارند. این‌ درحالی‌است که آمار کرونا در تهران هم‌چنان در وضع هشدارآمیزی است و معلوم هم نیست برنامه دست‌گاه‌های مسوول برای کنترل شلوغی در تهران چیست.

اين اتفاق در حالي رخ داده كه علیرضا زالی درباره شیوع کرونا در شهر تهران خاطرنشان کرد: تهران هنوز به شرایط مطلوب کنترل کرونا نرسیده و این مهم نیازمند بررسی‌های بیشتر در روز‌های آتی خواهد بود.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا گفت: اگرچه شتاب شیوع کرونا در تهران کمی کند شده، ولی هنوز به حد قابل قبول نرسیده و هنوز هم شاهد مراجعه مردم به اورژانس‌ها و مراکز درمانی برای درمان کرونا هستیم.

شکرالله حسن بیگی معاون اجتماعی و سیاسی استاندار تهران درباره شلوغی معابر سطح شهر تهران گفت: متاسفانه امروز سطح شهر تهران از روز‌های عادی هم شلوغ‌تر به نظر می‌رسید و ترافیک در برخی معابر سنگین بود.

حسن بیگی در پاسخ به این سوال که به نظر شما چه عاملی باعث شلوغی شهر تهران شده است، گفت: احتمال می‌دهم، شلوغی امروز شهر تهران به واسطه فعالیت بخش خصوصی باشد و ظاهرا بخش خصوصی از دستور و مصوبه دولت به زعم من تبعیت نکرده است و ان شاءالله این موضوع را در ستاد مقابله با کرونا که امروز عصر یا فردا تشکیل می‌شود، بررسی خواهیم کرد و تصمیم جدی در این خصوص اتخاذ خواهد شد.

بيشتر بخوانيد:

تهران را در برابر کرونا بی دفاع نکنیم!...

***

مجلس در قرنطینه

روزنامه ايران نوشت: .... یک پیشنهاد هم برای برگزاری جلسات علنی مجلس انتقال این جلسات به سالن های بزرگی مانند  سالن شهید افراسیابی یا سالن شهید شیرودی و یا سالن شهدای هفتم تیر بوده که به دلیل عدم وجود امکانات مورد موافقت قرار نگرفته. در هفته دوم فروردین ماه انتقادات از تعطیلی جلسات مجلس بالا گرفته و حتی روز 11 فروردین 42 عضو فراکسیون امید مجلس در نامه‌ای به علی لاریجانی خواستار برگزاری جلسات مجلس با قید فوریت و در اسرع وقت شدند. در آن سوی میدان نیز نمایندگانی از جریان اصولگرا همچون احد آزادیخواه، محمدرضا پورابراهیمی، حسن کامران و محمدحسین فرهنگی هم خواستار آغاز به کار مجدد جلسات علنی مجلس شدند. این مطالبه البته توسط برخی نمایندگان منتخب مجلس یازدهم هم به شکل دیگری مطرح می شود تا آنجا که علی نیکزاد، منتخب اردبیل پیشنهاد داده تا جلسات مجلس به جای بهارستان به محلی چون سالن اجلاس سران منتقل شوند. اما حالا با توجه به ابتلای شخص رئیس مجلس به بیماری کرونا باید دید که آیا برنامه های مطرح شده برای آغاز به کار جلسات علنی مجلس در هفته جاری همچنان پابرجا خواهند بود یا درگیر شدن علی لاریجانی با این ویروس زنگ خطری برای مجلسی هاست تا در مطالبه و برنامه خود برای برقراری جلسات بهارستان تجدید نظر کنند.

محمود صادقي، نماينده تهران به روزنامه شرق گفت: ... من تصور می‌کنم فرایندی رخ داد که مجلس دهم در عمل چند ماه پیش از به‌پایان‌رسیدنش کارش تمام شود... متأسفانه در رسانه‌ها طوری القا شد که انگار نمایندگان مجلس خواستار تعطیلی مجلس بودند؛ درصورتی‌که نمایندگان به‌هیچ‌وجه نمی‌خواستند مجلس تعطیل شود و واقعا رضایت به این تعطیلی نداشتند و هیچ‌ نقشی هم در آن نداشتند و ستاد مقابله با ویروس کرونا تصمیم نهایی را گرفت. ستاد مقابله با کرونا اگر هم می‌خواست مجلس تعطیل شود، باید کمیسیون‌های تخصصی مانند کمیسیون بهداشت و کمسیون اجتماعی را حفظ می‌کرد؛ زیرا آنها باید حضور می‌داشتند تا تذکرات و پیشنهادهای لازم را بدهند. فضای فعلی که علیه مجلس ایجاد شده، مایه سرزنش نمایندگان شده است...

عبدالکریم حسین‌زاده، نماينده مجلس نيز گفت:طرح سه فوریتی تعطیلی و قرنطینه کامل کشور تقدیم هیات رییسه مجلس شده است. وي اظهار کرد: یکشنبه هفته گذشته که جلسه مجلس قرار بود به صورت مجازی برگزار شود من در محل صحن مجلس حاضر شدم و ضمن رایزنی با رییس مجلس، طرح سه فوریتی تعطیلی و قرنطینه کامل کشور را در یک ماده و ۱۱ تبصره و با امضای ۱۶ نفر از نمایندگان تحویل آقای قاضی زاده هاشمی کردم، ایشان نیز این طرح را به اداره قوانین ارجاع کردند.

***

ماجرای پرابهام پیرمرد دست فروش/ تکلیف پول‌های کمک شده چه می‌شود؟

روزنامه آفتاب يزد نوشت: در روزهای گذشته ویدئویی از یک پیرمرد دستفروش در کنار ایستگاه متروی محمدیه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که ناراحت‌کننده بود. این پیرمرد از شرایط پیش آمده (پس از اجرای طرح‌های محدودیت مشاغل و رفت‌وآمد به منظور مقابله با ویروس کرونا، کسب و کار بسیاری از مردم ایران دچار مشکل شد) گله دارد و می‌گوید: «دو روز است که بچه‌هایم به من می‌گویند پنیر بخر اما من نمی‌توانم. پلیس به من می‌گوید برو خانه. اگر بروم خانه چی بخوریم؟»... در حالی که بسیاری به پیرمرد دستفروش کمک مالی کردند، شبهاتی مطرح می‌شود که نشان می‌دهد این پیرمرد در تعریف داستان زندگی‌اش گویا کمی اغراق کرده است. مثلا فیلمی از فردی که خود را دختر این پیرمرد معرفی می‌کند در فضای مجازی منتشر می‌شود که ماجرا را به گونه‌ای دیگر بیان می‌کند. البته هنوز صحت و سقم این مسئله مشخص نیست ولی او گفته است:«پدرم سالهاست ما را ترک کرده با ما زندگی نمی‌کند. اما حرف من به مردم این است که چرا سریع احساساتی میشین و نباید تحقیق کنین؟ پیرمردی با این موهای سفید حتما بچه‌های بزرگی دارد آنوقت چجوری بچه‌اش به او می‌گوید پنیر بگیر. قطعا این بچه‌های بزرگ می‌توانند کار کنند.» او حتی مدعی می‌شود که به حساب این پیرمرد حدود 200میلیون تومان کمک مالی شده و بابت این موضوع آبروی خانواده‌اش تحت الشعاع قرار گرفته است. از سوی دیگر مطرح می‌شود که این فرد اهل رودسر دارای خانواده‌ای ۵ نفره‌ است که در تهران زندگی می‌کند. همچنین وی صاحب یک باب مغازه در شهر خود است و سال گذشته حدود ۱۰۰ میلیون گردش حساب وی بود و متوسط ماهانه سه و نیم میلیون از کارت اعتباری خود هزینه می‌کرده است.

***

ویروس سیاسی بازی

روزنامه صبح نو نوشت: اصلاح‌طلبانی نظیر عبدی، خاتمی و حجاریان در شرایطی به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم در تحلیل‌های خود، شیوع کرونا را بهترین فرصت برای آغاز دور جدید گفت‌وگوها با غرب استنباط می‌کنند که خود کعبه غرب، در بحرانی‌ترین شرایط به سر می‌برد و پیش‌بینی‌ها از شدت گرفتن این وضعیت حکایت دارند... به نظر می‌رسد برداشت فرصت‌طلبانه از وضعیت کرونایی ایران برای روشن کردن دوباره فتیله مذاکره با غرب از سوی اصلاح‌طلبان، نه از سر دلسوزی برای سلامت مردم ایران که برای دست بالاداشتن در معادلات سیاسی داخلی در دوران پساکرونا باشد.

***

نگاهی به سیر تحول تصمیمات کرونایی دولت

روزنامه فرهیختگان نوشت: ... مدتی است هرگاه بحرانی در کشور رخ می‌دهد، علاوه‌بر نگرانی از بابت تبعات بحران، خیلی‌ها نگران نحوه مواجهه دولت با مساله هم هستند. مدیریتی که اولا تلاش می‌کند چالشی هرچند جدی را ساده‌سازی و از آن عبور کند، ثانیا در میدان عمل با ضعف جدی در تصمیم‌گیری درست و به‌موقع مواجه است، به وضوح سردرگمی دارد و به مشورت متخصص اعتنای درخور توجهی ندارد، ثالثا به هنگام اجرای تصمیم، از توان عملیاتی بالایی برخوردار نیست. مدیریت بحران اپیدمی کرونا هم شامل این قاعده ناخوشایند بود و تبعاتی هم برای کشور در پی داشت...اظهارنظرهای غیرکارشناسی، غیردقیق و عجیب‌وغریب حسن روحانی در اوج بحران‌های مختلف تا‌به‌حال چندین‌بار به جای کمک به رفع مشکل بر عمق آن افزوده است.  پس از عبارت «من هم صبح جمعه فهمیدم» در اوج بحران بنزین در آبان‌ماه، عبارت «از شنبه همه‌چیز به روال عادی برمی‌گردد» در هنگامه اوج‌گیری کرونا از یک‌سو اظهارنظرهای رئیس‌جمهور به عنوان اصلی‌ترین مقام اجرایی کشور را زیر سوال برد، از سوی دیگر غیر کارشناسی بودن اظهارات وی را در اذهان متبادر کرد و درنهایت عدم‌اطمینان به عملکرد دولت را افزایش داد، چنانکه همه دیدند تا امروز که چند هفته از اظهارنظر روحانی می‌گذرد نه‌تنها شرایط عادی نشده که بحران هر روز گسترده‌تر شده است.

***

زمان خلاصی از شر كرونا در یک مقاله پژوهشی برآورد شد/ پایان کرونا در پنج سناریو

دنیای اقتصاد نوشت : نتایج یک پژوهش که اخیرا بر درگاه اینترنتی دانشگاه ییل منتشر شده با بسط یک مدل اپیدمیولوژی به تخمین میزان مبتلایان به بیماری کرونا و نرخ مرگ‌ومیر ناشی از آن پرداخته است. این پژوهش در پنج سناریو تنظیم شده است و نتایج آن نشان می‌دهد در حالت‌های مختلف زمان پیک کرونا می‌تواند متفاوت باشد. در مجموع پژوهش برآورد کرده تب کرونا در ابتدای تابستان فروکش کند، اما نرخ ابتلا و مرگ‌ومیر آن بسته به عملکرد سیاست‌گذار کاملا متفاوت است. سناریوهای ترسیم‌شده نشان می دهد با فرض اینکه از ابتدای شیوع بیماری تماس افراد تا ۷۵ درصد کاهش داشته است، موارد ابتلا (شامل بدون علامت و پنهان) بین ۳ تا ۶ برابر موارد گزارش شده تخمین زده شده است. این پژوهش در فرض دیگری برآورد کرده است اگر نیمی از افراد جامعه پس از تعطیلات نوروز تماس خود را با بقیه افراد به صفر برسانند و نیم دیگر از این رفتار پیروی نکنند، امکان دارد تعداد موارد ابتلا تا ابتدای تابستان به ۳ میلیون نفر برسد. اما چه باید کرد؟ مقاله با الهام از تجربه کره‌جنوبی، ژاپن و چین تاکید دارد، راه‌حل نهایی در کنار فاصله‌گذاری اجتماعی، تست فراگیر است. این سیاست علاوه بر اینکه جان بسیاری از افراد را از مرگ نجات می‌دهد، فشار بر روی سیستم درمانی را نیز کاهش می‌دهد.

***

روحانی مدعی طب اسلامی بازداشت شد

 مرتضی کهنسال روحانی مدعی طب اسلامی در لنگرود بازداشت شد. مرتضی کهنسال مدعی طب اسلامی در اقدامی عجیب با ورود به بخش‌های مختلف بیمارستانی در گیلان ضمن به سخره گرفتن توصیه‌ها و دستورات پزشکی از خود فیلم‌هایی گرفته بود که نشان می‌داد مشغول مداوای بیماران مبتلا به ویروس کرونا است.

بيشتر بخوانيد:

 مرتضی کهنسال بازداشت شد

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۰۰۸۶۰۲۰:۴۱:۲۴ ۱۳۹۹/۱/۱۶
# شیخ _ حسن _ تعطیل _ کن
ناشناس۱۴۰۱۶۲۸۱۱:۲۷:۱۱ ۱۳۹۹/۱/۱۷
طرح استیضاح دولت را که چندین بار لاریجانی نگذاشت عملیاتی کنید
ناشناس۱۴۰۰۸۶۱۲۰:۴۲:۵۶ ۱۳۹۹/۱/۱۶
با شکسته شدن قرنطینه توسط دولت به زودی ؛ # کرونا _ ما _ را _ شکست _ میدهد
ناشناس۱۴۰۰۸۶۲۲۰:۴۲:۵۶ ۱۳۹۹/۱/۱۶
مجلسی که بیش از 90 نماینده رد صلاحیت شده اقتصادی دارد و تعدادی هم در نمایندگان کاندید نشده مفسد اقتصادی وجود دارد لذا تصمیمات این مجلس نمی تواند مشروعیت داشته باشد و این نمایندگان مفسد باید تدسط مدعی العموم محاکمه شوند
ناشناس۱۴۰۰۸۶۴۲۰:۴۳:۵۴ ۱۳۹۹/۱/۱۶
داخل BRT ها امروز شلوغ بود
ناشناس۱۴۰۰۸۶۹۲۰:۴۶:۲۴ ۱۳۹۹/۱/۱۶
در اقدامی پیشدستانه ، مجلس ۴۱/۵ درصدی ، طرح ۴ فوریتی تعطیلی کشور رو تقدیم سران کند .
ناشناس۱۴۰۰۸۷۲۲۰:۴۷:۲۸ ۱۳۹۹/۱/۱۶
به این دولت برای کنترل کرونا امیدی نیست نظامیان برای یک ماه بزور کامل کنترل کرونا را در دست گیرند و دولت فقط تدارکچی باشد
ناشناس۱۴۰۱۸۷۷۱۴:۰۷:۴۷ ۱۳۹۹/۱/۱۷
دوست عزیز فکر میکنی دولت این را نمیداند؟ چرا دولت اجازه ورود نظامی ها را نمی دهد چون ان موقع ناتوانی خودش مشخص می شود مثل قضایای سیل و زلزله
ناشناس۱۴۰۰۸۷۸۲۰:۴۹:۲۳ ۱۳۹۹/۱/۱۶
روحانی سرگردان و بلاتکلیف
ناشناس۱۴۰۰۸۸۴۲۰:۵۲:۳۹ ۱۳۹۹/۱/۱۶
مجلس همزمان با طرح 3 فوریتی قرنطینه طرح عدم کفایت سیاسی و اجرایی دولت را هم بدهد این دولت همانطور که در مسله بنزین باعث کشتار مردم شد در مسله کرونا هم ارزشی برای جان مردم قایل نیست
ناشناس۱۴۰۰۸۸۵۲۰:۵۲:۴۷ ۱۳۹۹/۱/۱۶
امروز داخل تونل رفسنجانی ( نیایش ) ترافیک بود .
ناشناس۱۴۰۰۸۸۶۲۰:۵۳:۰۶ ۱۳۹۹/۱/۱۶
ان شاءالله با تهیه واکسن کرونا توسط دانشمندان کشورمان و توزیع آن در کشورهای فقیر دل‌های مردم دنیا به طرف ایران سوق پیدا کند.
ناشناس۱۴۰۰۸۹۰۲۰:۵۴:۱۲ ۱۳۹۹/۱/۱۶
نباید اجازه داد ویروس کرونا بخش مولد کشور و جامعه را دچار کندی بکند.
ناشناس۱۴۰۱۴۲۱۰۹:۲۹:۴۷ ۱۳۹۹/۱/۱۷
این سخن در این شرایط مثل این است که فرد نیازمند به درمان را به کار واداریم. اگر این توقف یکماهه نباشد بعدا توقف چند ساله اجباری و پر هزینه تر خواهیم داشت.
ناشناس۱۴۰۰۸۹۱۲۰:۵۴:۵۳ ۱۳۹۹/۱/۱۶
بنده خدا زالی هیچکس حرفاشو گوش نمیکنه هر کی داره ساز خودش رو میزنه !
ناشناس۱۴۰۰۸۹۲۲۰:۵۶:۵۷ ۱۳۹۹/۱/۱۶
باید خودمان را تحسین کنیم که با شیوع کرونا قفسه‌ها و مواد خوراکی را غارت نکردیم و به طور عادی با این قضیه برخورد کردیم. آمریکایی‌ها و اروپایی هابا دیدن این تفاوت‌ها باید از خود شرمنده باشند.
ناشناس۱۴۰۰۸۹۳۲۰:۵۷:۳۴ ۱۳۹۹/۱/۱۶
در حالی که نظام و ملت در تلاش و کوشش برای مهار ویروس کرونا بوده‌‌اند تا نگرانی‌‌ها را بکاهند، تمام تلاش دشمنان نظام و نفوذی‌ها بر این قرار گرفته است که مردم را ناامید نمایند.
ناشناس۱۴۰۰۸۹۵۲۰:۵۹:۴۴ ۱۳۹۹/۱/۱۶
دلم برای خواندن نماز جماعت در مسجد در کنار دیگر نمازگزاران تنگ شده . دعا کنید هر چه زودتر همگی از این بلا نجات پیدا کنیم و اجتماع مومنین در اماکن مذهبی شکل بگیرد.
ناشناس۱۴۰۰۸۹۷۲۱:۰۰:۳۲ ۱۳۹۹/۱/۱۶
برنامه ?! عجب حرفی می زنی !
ناشناس۱۴۰۰۸۹۹۲۱:۰۵:۱۹ ۱۳۹۹/۱/۱۶
خوش بحال شیخ بنفش نه فکری نه خیالی نه دغدغه معیشتی نه قسطی نه وامی نه قرضی نه قوله ای نه اجاره خونه ای نه اضطرابی هیچی
ناشناس۱۴۰۰۹۰۶۲۱:۱۰:۰۸ ۱۳۹۹/۱/۱۶
ایران باید به دادگاه بین المللی کیفری شکایت کن چون تحریمهای آمریکا در شرایط فعلی جنایت علیه بشریت هستند و ایران به خاطر این تحریمها نمیتونه قرنطینه سختی اجرا کنه. ترامپ و پمپئو باید بعنوان جنایتکار بین المللی تحت تعقیب قرار بگیرن.
ناشناس۱۴۰۰۹۲۰۲۱:۲۱:۰۳ ۱۳۹۹/۱/۱۶
کشور باید حداقل به مدت ۱ ماه بصورت کلی تعطیل شود
ناشناس۱۴۰۰۹۲۷۲۱:۲۳:۱۹ ۱۳۹۹/۱/۱۶
روحانی باید پاسخگوی شکستن قرنطینه باشد
ناشناس۱۴۰۰۹۳۰۲۱:۲۴:۱۷ ۱۳۹۹/۱/۱۶
متاسفانه با این دیدگاه رییس جمهور. سونامی کرونا و مرگ در راه است . مجلس بجای این طرح باید طرح سه فوریتی برکناری رییس جمهور را بررسی کند
ناشناس۱۴۰۰۹۳۱۲۱:۲۴:۲۱ ۱۳۹۹/۱/۱۶
روحانی توانایی مدیریت بحران موجود را ندارد .
ناشناس۱۴۰۰۹۳۶۲۱:۲۵:۰۵ ۱۳۹۹/۱/۱۶
روحانی برکنار گردد
ناشناس۱۴۰۰۹۴۵۲۱:۲۸:۰۹ ۱۳۹۹/۱/۱۶
روحانی با حرفایی که میزنه ، جز ایجاد دلهره و اضطراب و یاس و ایجاد سردرگمی در بین مردم تاکنون هیچ اقدام خاصی انجام نداده .
ناشناس۱۴۰۰۹۴۷۲۱:۲۹:۱۱ ۱۳۹۹/۱/۱۶
طرح برکناری فوری روحانی تقدیم مجلس گردد .
ناشناس۱۴۰۰۹۶۳۲۱:۳۳:۳۸ ۱۳۹۹/۱/۱۶
جان من و خانواده من در معرض خطر و تهدید ناشی از این بیماری مهلک است . کجا باید از روحانی شکایت کنیم ؟
ناشناس۱۴۰۱۶۷۰۱۲:۰۰:۳۲ ۱۳۹۹/۱/۱۷
در دیوان عدالت اداری می توانید طرح شکایت کنید.
ناشناس۱۴۰۱۸۲۳۱۳:۳۲:۳۹ ۱۳۹۹/۱/۱۷
دیوان کیفری لاهه
ناشناس۱۴۰۰۹۷۴۲۱:۴۶:۱۴ ۱۳۹۹/۱/۱۶
برای نجات ملت و کشور از کرونای اقتصادی باید روحانی را تا پایان دوره‌اش قرنطینه کنید _______ این بهترین راه است
ناشناس۱۴۰۰۹۷۶۲۱:۴۸:۴۰ ۱۳۹۹/۱/۱۶
الان وقت بازی کردن با کلمات و واژه ها نیست ! طرح فاصله گذاری اجتماعی به فاصله گذاری هوشمند تبدیل میشود ! بابا قرنطینه کن . قرنطینه
ناشناس۱۴۰۰۹۷۹۲۱:۵۱:۰۴ ۱۳۹۹/۱/۱۶
زنو نابین هر هر هر هر
ناشناس۱۴۰۱۶۸۹۱۲:۱۱:۱۰ ۱۳۹۹/۱/۱۷
از حسن و اسحاق ملولیم
ناشناس۱۴۰۰۹۸۸۲۱:۵۸:۳۳ ۱۳۹۹/۱/۱۶
مرگ بر کرونا
محمد۱۴۰۰۹۹۵۲۲:۰۳:۱۹ ۱۳۹۹/۱/۱۶
با سلام سازمان امور مالیاتی چرا مهلت ارسال اظهارنامه ارزش افزوده را تمدید نمیکنه ؟ باور کنید بسیاری از شرکتهای خصوصی و اصناف بابت تنظیم اظهارنامه نگران هستند و مجبورند سر کار بیایند وبرای اینکار باید قسمت مالی و فروش و انبار همه باید سرکار حاضر بشوند لطفا پیگیری نمایید
ناشناس۱۴۰۰۹۹۸۲۲:۰۵:۱۹ ۱۳۹۹/۱/۱۶
کرونا که حساب و کتاب نداره . تا 6 ماه دیگه هم ریشه کن نمیشه . تا 6 ماه مملکت تعطیل باشه ؟ خواست خود مردم هم رفتن به سرکار هستش و با خونه نشستن کرونا از بین نخواهد رفت . مجلسی ها میلیاردها تومن درامد دارند چه میفهمند خونه نشینی یعنی چی
شوقی۱۴۰۰۹۹۹۲۲:۰۶:۰۴ ۱۳۹۹/۱/۱۶
امروز فرهنگ ۷ هزار ساله ایرانی و مدیریت ناب اسلامی دیدم در خیابان ها و دیدم چطور زحمت هزاران کادر پزشکی در این یک ماه چطور دود شد رفت هوا متاسفم برای همه آدم و عالم
ناشناس۱۴۰۱۰۱۷۲۲:۱۳:۰۷ ۱۳۹۹/۱/۱۶
انشاالله مردم ایران تا ۱۳ ماه دیگه و برای همیشه از دست کرونا خلاص میشن
ناشناس۱۴۰۱۰۲۰۲۲:۱۵:۰۴ ۱۳۹۹/۱/۱۶
زلزله در پایتخت را فقط کم داریم تا این پازل تکمیل شود
ناشناس۱۴۰۱۰۳۶۲۲:۲۹:۵۹ ۱۳۹۹/۱/۱۶
مدعی طب مذکور را در همان شهر لنگرود آویزان کنید تا درس عبرتی شود برای سایر مدعیان
ناشناس۱۴۰۱۰۴۲۲۲:۳۵:۳۲ ۱۳۹۹/۱/۱۶
هر تصمیمی در دولت مبتنی بر مطالعات علمی است!!!! پس چرا در هر تصمیم این دولت همه متخصصین دانشگاهی که پستی در دولت ندارند اعتراض می کنند؟
مصطفي۱۴۰۱۰۴۶۲۲:۴۱:۱۴ ۱۳۹۹/۱/۱۶
اگر تصميمات غلط و توجه نكردن به تجارب جهاني ، منجر به كشته شدن مردم شود چه كساني پاسخگو خواهند بود؟! ايا تصميم گيرندگان حاضرند اعلام كنند كه مسئوليت تصميمات شون رو ميپذيرند؟
علی۱۴۰۱۰۸۱۲۳:۰۱:۴۵ ۱۳۹۹/۱/۱۶
نتیجه لجاجت و بی مسئولیتی! در ابتدای بازگشت مسافران، تعدادتلفات نزدیک ۲۰درصد رشدکرد!! جواب روحانی در پیشگاه خدا به خانواده های متوفیان چیست؟ جوابش به اساتیددانشگاه و ۵وزیرسابق که درخواست کردند قبل سال نو سفرها لغوشود، چیست؟ جوابش برای اقتصادتعطیل مردم چیست؟ #اختیار_تام #سفر_آزاد #گسترش_کرونا_مرگ
ناشناس۱۴۰۱۰۹۳۲۳:۰۸:۴۰ ۱۳۹۹/۱/۱۶
یکی ترمز روحانی رو بکشه، وگرنه تو کوتاه‌مدت در آمارها برمیگردیم به رتبه دوم جهان! خواهش می‌کنم دلسوزان واقعی کشور ورود کنن و اجازه ندن جان مردم بازیچه برجام کرونایی بشه!!!
ناشناس۱۴۰۱۴۶۴۱۰:۰۴:۰۶ ۱۳۹۹/۱/۱۷
چی باعث شده فکر کنی نیستیم؟ امار کشور؟
ناشناس۱۴۰۱۰۹۵۲۳:۱۰:۰۴ ۱۳۹۹/۱/۱۶
مردم خود راه دوم یعنی درگیری حدود ۷۰% و مرگ و میر بالا همراه با ایجاد مصونیت احتمالی را انتخاب کردند.البته در این راه دولت حمایتشان کرد.
ناشناس۱۴۰۱۱۰۳۲۳:۲۲:۵۲ ۱۳۹۹/۱/۱۶
این آشفته بازار نتیجه تصمیمات غلط و متناقض آقای روحانی است .
ناشناس۱۴۰۱۱۷۰۰۰:۱۴:۲۳ ۱۳۹۹/۱/۱۷
روحانی خودش هم از قرنطینه خارج بشه و مثل مردم بدون فاصله تو جمعیت حاضر بشه تا باور کنیم تصمیم علمی ش درست و حساب شده است!
پرتو۱۴۰۱۷۰۵۱۲:۲۰:۱۳ ۱۳۹۹/۱/۱۷
فقط روحانی؟ بقیه چی؟
ناشناس۱۴۰۱۱۷۸۰۰:۲۲:۵۰ ۱۳۹۹/۱/۱۷
کاسبان برجام حالا کاسبان کرونا شده اند و برای مذاکره مجدد با غرب تلاش می کنند در حالیکه دستاورد برجام دقیقا"هیچ بود.
ناشناس۱۴۰۱۱۷۹۰۰:۲۳:۴۷ ۱۳۹۹/۱/۱۷
تا 1400 با کرونا و تورم و رکود و بیکاری و بی تدبیری.
ناشناس۱۴۰۱۲۱۴۰۱:۲۱:۴۰ ۱۳۹۹/۱/۱۷
عظم قاطعی از طرف دولت برای اتمام کرونا دیده نمیشود وگویا جریان سیاسی شده است
ناشناس۱۴۰۱۸۳۹۱۳:۴۳:۰۹ ۱۳۹۹/۱/۱۷
عزم دلبندم
ناشناس۱۴۰۱۲۴۴۰۲:۰۰:۵۸ ۱۳۹۹/۱/۱۷
اگر از روز اول سختگیری می کردند تا حالا بحران کرونا جمع شده بود حوصله مردم از خانه نشینی سررفته و به کوچه و خیابان آمدند که خطرناک است.
ناشناس۱۴۰۱۲۵۵۰۲:۲۴:۳۵ ۱۳۹۹/۱/۱۷
تا زمانیکه ماسک اجباری نشود و مردم بدون ماسک و براحتی به خیابان بیایند این ویروس ریشه کن نمی شود.
ناشناس۱۴۰۱۳۷۰۰۸:۳۳:۱۴ ۱۳۹۹/۱/۱۷
چه خوب بود اگه آقای روحانی منزل مسکونی خود را می فروخت و ۴ تا منطقه پائین تر و با متراژ کمتر یه خونه برای خودش میخرید و مابقی پول رو خرج کمک به مبارزه با کرونا میکرد . کاری که همه بزرگان و خیرین در همه دنیا دارن انجام میدن .
ناشناس۱۴۰۱۳۷۷۰۸:۴۰:۳۳ ۱۳۹۹/۱/۱۷
روحانی رو باید با بی آر تی یا مترو از ولنجک ببرن پاستور و توی پاستور تشکیل جلسه بده نه توی سعدآباد
ناشناس۱۴۰۱۳۸۰۰۸:۴۲:۲۴ ۱۳۹۹/۱/۱۷
هیچ اراده ای برای کنترل نیست جز فاجعه نیست اعمال و نظارت نیروهای انتظامی در این شرایط یک ضرورت است که فردا دیر است
ناشناس۱۴۰۱۴۵۵۰۹:۵۶:۳۶ ۱۳۹۹/۱/۱۷
میبینید چند ادم متحجر برای قرنطینه قم مخالفت کردند چه اسیبی به کشور زدند و چه قربانیها دارد میگیرد.
یه الفی۱۴۰۱۴۸۱۱۰:۱۴:۰۷ ۱۳۹۹/۱/۱۷
در بی تدبیری رئیس دولت تدبیر و امید شکی نیست ولی آیا مردم هم عملکردشان 20 است مردمی که در برابر راه های بسته شده با افتخار می گویند از راه خاکی بلد بودیم و آمدیم مردمی که می گویند شبانه آمدیم #بی تدبیری_ بی توجهی مردم_ شکست کرونا_ در راز مدت_ با تلفات بسیار
ناشناس۱۴۰۱۵۳۱۱۰:۳۷:۴۶ ۱۳۹۹/۱/۱۷
کلیدی که خود قفل است !!!
ناشناس۱۴۰۱۹۴۲۱۴:۴۰:۲۷ ۱۳۹۹/۱/۱۷
هیچ تعطیلی درکارنیست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

  24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

  25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

آخرین عناوین