آقای رئیس‌جمهور، اندکی سنجیده تر!..

محمدعلی حبیبی،   3990113080 ۲۰۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
آقای رئیس‌جمهور، اندکی سنجیده تر!..

سخنان حسن روحانی درباره شیوع ویروس کرونا در کشور حاکی از عدم تامل وی در این موضوع است. از نخستین روزها که گفت «از شنبه همه چیز به روال عادی برمی‌گردد» باید حدس می‌زدیم که بعدتر چه خواهد گفت. برای نمونه سخنان روحانی در جلسه هیئت دولت در روز چهارشنبه را بررسی می‌کنیم.

روحانی در ابتدای سخنانش از سیر نزولی آمار ابتلا به کرونا گفته است: «آمار همه استانها را که دیشب می خواندم خوشبختانه دیروز بدون استثنا در همه استانها سیر نزولی بوده است و این برای من بسیار خوشحال کننده بود که مسیری که پزشکان ، متخصصان و مردم ما انتخاب کردند، یک مسیر درستی بوده است.»

در ادامه بر این تاکید کرده است که پیک بیماری در اول فروردین بوده که از آن عبور کرده‌ایم: «عبور از پیک بیماری هم در اکثر استان‌ها مربوط به روزهای اول فروردین می‌شود. یعنی الان آمار را در استان‌های مختلف نگاه می کنیم، دوم و سوم فروردین از پیک عبور کردند و شرایط نزولی شروع شد»

در ادامه به خالی بودن تخت‌های بیمارستانی اشاره کرده و گفته :«تخت‌های بیمارستانی نیروهای مسلح ما هم خالی مانده است. تخت‌های بیمارستانی خود وزارت بهداشت و درمان هم خالی مانده است. آمار چند روز پیش وزیر این بود که ۱۳ هزار تخت ما خالی است و نه تنها تخت معمولی ما خالی است، تخت ویژه و مراقبت‌های ویژه و آی‌سی‌یوی ما در شهرها هم  خالی است.»

این سه گزاره را با دقت بخوانید. متاسفانه باید گفت هر سه جمله نسنجیده بیان شده است و اثرات مخربی بر افکارعمومی دارد. مثلا در عبارت نخست، رئیس‌جمهور مدعی شده آمار ابتلا در همه استان‌ها سیر نزولی دارد. در حالی‌که چند دقیقه بعد سخنگوی دولت جلوی دوربین‌ها از این می‌گوید که در برخی استان‌ها در وضعیت نزولی هستند.

مضاف بر این، افکارعمومی هر روز شاهد ارائه آمار رسمی از سوی وزارت بهداشت است و این آمار سیر نزولی ندارد. به‌خصوص اینکه در هفته اخیر سیر صعودی عجیبی گزارش شده است و آمار تفکیک‌شده استان‌ها هم ارائه نمی‌شود. در چنین شرایطی رئیس‌جمهور چگونه از سیر نزولی بیماری می‌گوید؟ آیا اندکی به وضعیت افکارعمومی توجه نمی‌کند.

درباره عبور از پیک بیماری هم وضعیت به همین صورت است. اگر در روزهای اول فروردین از پیک بیماری عبور کردیم پس چرا از روز هفتم فروردین شاهد جهش در آمار مبتلایان بوده‌ایم؟ به نمودار زیر دقت کنید:

دقیقا از روز چهارم فروردین نمودار سیر صعودی به خود گرفته است. با مقایسه اعداد اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت و سخنان روحانی، افکار عمومی با خود می‌اندیشد چگونه با عبور از پیک بیماری آمار مبتلایان در کشور جهش داشته است.

به‌خصوص اینکه در همین روز به خبرنگاران گفته است: «خوشبختانه اکنون وضع ما در کل استان‌ها بسیار بهتر از قبل است، اما این به معنای آن نیست که ما بیماری را کنترل و مهار کرده ایم این به معنای آن است که بیماری را مدیریت کرده ایم. بنابراین نباید دچار توهم شویم ما در مرحله کنترل و مهار بیماری نیستیم ما در مرحله مدیریت بیماری قرار داریم هر زمان که به مرحله کنترل و مهار بیماری رسیدیم آن را اعلام می‌کنیم.»

در بخش دیگر، روحانی مدعی خالی بودن تخت‌های بیمارستانی و آی‌سی‌یو در کشور شد که این ادعا هم از منظر افکارعمومی قابل پذیرش نیست. مثلا روز سه‌شنبه گفت‌وگویی با رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در صفحات رسمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که ایشان در آن ویدئو به‌صراحت می‌گویند که بیمارستان‌ها خالی نیستند و پر هستند. البته ایشان در این ویدئو تایید می‌کنند که بیماری در کشور در حال مدیریت است.

روحانی در قسمت دیگری از سخنانش در روز چهارشنبه قرنطینه چینی در ووهان را توضیح داده و گفته است این شیوه در ایران قابلیت اجرا نداشت. در این زمینه به نظر می‌رسد متاسفانه باز هم رئیس‌جمهور بدون تامل کافی سخن گفته است. سوالی که اکنون برای افکار عمومی مطرح است این است که محدودیت‌های اجراشده از ۸ فرپردین چرا از ۲۵ اسفند اجرا نشد.

طبعا همه متخصصان می‌دانند کشور ما در شرایطی نیست که قرنطینه کامل به سبک چین اجرا کند، اما همه می‌دانند می‌شد مانع سفرهای نوروزی شد و جلوی انتشار ویروس در کشور را گرفت. چه‌اینکه احتمالا صعود آمار ابتلا پس از چهارم فروردین به سفرهای نوروزی بی‌ارتباط نیست.

البته افراد آگاه به وضعیت سیاسی کشور می‌دانند که روحانی با این سخنان نشان داد هنوز در حال و هوای انتخابات است و به سخنان رقبای سابق خود حساس.

در نهایت باید گفت به نظر می‌رسد این اظهارات ریشه در یک واقعیت دارد و آن هم دست‌کم گرفتن این بیماری است. حتی اگر نیت روحانی در این اظهارات امیدوار کردن مردم باشد باز هم اینگونه بیانات در عمل به ضد خود تبدیل می‌شوند و باعث اعتمادسوزی می‌شوند.

مضاف بر این چنین اظهاراتی که نمونه آن را در این چهل روز زیاد دیده‌ایم به جایگاه ریاست‌جمهوری در نظر مردم و افکار عمومی ضربه جدی وارد می‌کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۹۷۳۲۰۰۹:۳۹:۲۷ ۱۳۹۹/۱/۱۴
همه چیز بر میگردد به میزان سواد
علیرضا۱۳۹۷۵۵۵۱۲:۴۰:۳۰ ۱۳۹۹/۱/۱۴
شما که سواد دارید گوش بدهید . رشد بیماری نزولی شده نه تعداد مبتلاها . مثل این است که بگویم قد انسان در بازه سن 19 تا 20 زیادتر شده اما رشد آن نسبت به سالهای قبل نزولی است .افتاد؟
ناشناس۱۳۹۷۶۳۸۱۳:۳۱:۳۵ ۱۳۹۹/۱/۱۴
کرونا شخصیت برجامی‌ها رو بیش از پیش به نمایش گذاشت ، آی‌کیو
حمیدی۱۳۹۷۹۳۹۱۶:۳۶:۲۱ ۱۳۹۹/۱/۱۴
رئیس‌جمهور مدعی شده آمار ابتلا در همه استان‌ها سیر نزولی دارد. در حالی‌که چند دقیقه بعد سخنگوی دولت جلوی دوربین‌ها از این می‌گوید که در برخی استان‌ها در وضعیت نزولی هستند. و همچنان تلفات بالاست این یعنی پیک دوم
ناشناس۱۳۹۸۰۶۴۱۷:۲۹:۴۱ ۱۳۹۹/۱/۱۴
روحانی توضیح بدهد 150 میلیارد دلار پول نقد که اوباما به ایران دهد کجا خرج شده که باز هم ایران باید این همه تورم داشته باشد
ناشناس۱۳۹۸۱۱۵۱۸:۱۶:۱۱ ۱۳۹۹/۱/۱۴
آلآن اگر ضدبرجامی ها بودند شاهکار می کردند؟
هوادار به درد نخور۱۳۹۷۶۴۰۱۳:۳۳:۰۸ ۱۳۹۹/۱/۱۴
ماستمالی میکنیم علی برکت الله
ناشناس۱۳۹۷۶۵۰۱۳:۴۱:۲۴ ۱۳۹۹/۱/۱۴
افرین
ناشناس۱۳۹۷۶۵۱۱۳:۴۱:۳۰ ۱۳۹۹/۱/۱۴
قیاس مع الفارغ چرا میکنی به هم دیگه ربط نداره اینگونه قیاس
غلامرضا علیرضایی۱۳۹۷۶۸۰۱۳:۵۷:۰۶ ۱۳۹۹/۱/۱۴
جناب علیرضا جان عزیز ! ما رو ولش کن ! خودت فهمیدی چی گفتی ؟! سعی کن اگه حمایت هم میکنی از کسی یا چیزی ؛ اون حمایت کور کورانه نباشه داداش . ممنون
ناشناس۱۳۹۷۷۰۶۱۴:۲۰:۵۴ ۱۳۹۹/۱/۱۴
خوب اینی شما میگی کاملا درست است ولی عمراً منظور جناب روحانی حرف شما باشد...میدانی چرا؟ از همان حرفش که گفت شنبه همه چی اوکی هست!
ناشناس۱۳۹۷۷۳۱۱۴:۴۹:۰۳ ۱۳۹۹/۱/۱۴
روحانی نگفت رشدش منفی شده. این حرف شماس.
ناشناس۱۳۹۸۰۴۵۱۷:۱۲:۰۴ ۱۳۹۹/۱/۱۴
روحانی منتخب اینها نیست. به همین دلیل همه روزه دو سه نوشته در مخالفت با او منتشر میکنند و کاربران هم سو با آنها پیوسته کلی حرف های نامربوط و بی ادبانه زیر نوشته ها میگذارند.
ناشناس۱۳۹۷۷۶۴۱۵:۱۴:۵۸ ۱۳۹۹/۱/۱۴
مثل تورم که میگید رشد تورم کند شده ولی اصل تورم شیبش بسیار تند شده شیب ملایم شما از شیب تند محمود تصاعدی سرقت گرفت و کلید هم نه تنها قفلی را باز نکرد بلکه زندگی مردم را قفل کرد
ناشناس۱۳۹۷۷۶۸۱۵:۱۹:۲۸ ۱۳۹۹/۱/۱۴
اگر فریدون تخلف مالی نداشت محال بود روحانی نوبت دوم کاندید شود آمد بلکه بتواند فساد برادرش را ماست مالی کند که نشد
ناشناس۱۳۹۷۷۷۱۱۵:۲۳:۵۸ ۱۳۹۹/۱/۱۴
"رشد بیماری نزولی شده نه تعداد مبتلاها " چرا جوک میگی حاجی. اصلا خودت فهمیدی چی گفتی؟
ناشناس۱۳۹۷۷۸۲۱۵:۳۳:۴۲ ۱۳۹۹/۱/۱۴
شما رشد بیماری رو با چه متغییری غیر از تعداد مبتلاها می سنجی؟ اگر متغییر ترکیبی هم بسازی که نهایت یه جزش تعداد مبتلاها باشه بازم رییس جمهور حرف اشتباهی زده. افتاد؟
ناشناس۱۳۹۷۸۶۱۱۶:۰۹:۳۳ ۱۳۹۹/۱/۱۴
منحنی نیو کیس هست.پس رشد صعودی بوده اقای با سواتتتت....احتمالا صفحه را بر عکس گرفتی اقا زاده.....
ناشناس۱۳۹۷۸۶۴۱۶:۱۳:۳۳ ۱۳۹۹/۱/۱۴
داره درست می گه چرا فکر نکرده منفی می دین ؟ قراره کاربران این سایت معقول و متفکر و بی تعصب باشند
ناشناس۱۳۹۸۰۸۳۱۷:۴۸:۲۵ ۱۳۹۹/۱/۱۴
یکی از فاکتورهای اصلی نرخ رشد بیماری افزایش تعداد بیماران است از یک زمان معین نسبت به زمان قبل
ناشناس۱۳۹۸۲۶۱۲۱:۳۲:۵۷ ۱۳۹۹/۱/۱۴
مگه کلاس ریاضیه که ایشان میگوید رشد آن نزولی شده ? یکجوری جمله را گفته که کلمه نزولی توش باشه. حالا به لحاظ ریاضی منظورش مشتق نمودار بوده که نزولی شده، لابد دفعه بعدم میاد میگه سرعت رشد صعودیه ولی شتابش نزولی شده، ... اینا بازی کردن با کلمات است.
ناشناس۱۳۹۷۵۸۱۱۲:۵۵:۳۳ ۱۳۹۹/۱/۱۴
از حسن و اسحاق و دولت امار ساز بشدت ملولیم
ناشناس۱۳۹۷۶۵۷۱۳:۴۳:۱۱ ۱۳۹۹/۱/۱۴
زنونابین
امیر حسین سلطان/تهران۱۳۹۷۶۱۱۱۳:۱۲:۴۸ ۱۳۹۹/۱/۱۴
از میان همه کامنت ها(نظرها) این هم یک کامنت منطقی و منصفانه که جهت بهتر دیده شدن عینا آن را در اینجا می آورم. ضمن تشکر و سپاس از این هموطن گرامی من نیز باید این را اضافه کنم واقعا شما مخاطبان محترم سایت وزین الف از این همه حق ناشناسی و صرفا تاختن به جناب آقای رئیس جمهور (دکتر روحانی) ترس و واهمه ای از خدا ندارید؟(حالا خجالت کشیدن پیشکش!!!) کوروش فرهودیان۱۳۹۷۵۵۲۱۲:۳۷:۴۱ ۱۳۹۹/۱/۱۴ ضمن تشکر از دولت و رئیس جمهور محترم که انصافا به بهترین وجه ممکن دارند مدیریت میکنند تکلیف این سایت که مشخصه از همه ایراد بگیرد و خودش را پنهان کند تو خوبی الف ولی وظیفه دولت آرامش و امید دادن به ملت است تو سایت آه و اندوهی
فیثاغورس۱۳۹۷۸۴۸۱۶:۰۳:۳۴ ۱۳۹۹/۱/۱۴
به قول خود روحانی تخریب دولت اجر دارد
ناشناس۱۳۹۸۰۲۶۱۷:۰۶:۳۵ ۱۳۹۹/۱/۱۴
تخریب عملکردهای نادرست و منافی مصالح مردم و افشای فسادهای مالی و اقتصادی نزدیکان اجری عظیم خواهد داشت
ناشناس۱۳۹۸۳۰۴۲۲:۲۷:۴۵ ۱۳۹۹/۱/۱۴
آقای امیر حسین سلطان دبیر بازنشسته ریاضی ، متاسفانه جنابعالی خیلی واضح خودت را به خواب زده ای
ناشناس۱۳۹۷۷۱۰۱۴:۲۲:۳۶ ۱۳۹۹/۱/۱۴
اتفاقا ایشان کاملا از روی آگاهی هم حرف میزند و هم عمل میکند و خیلی از حرف ها فقط مصرف داخلی دارد. منتهی هدف جناب روحانی ابتدا امر زنده کردن برجام به بهانه کورونا و مظلوم نمایی ملت ایران بود که ظاهرا مقداری موفق شدند...
ناشناس۱۳۹۷۷۵۳۱۵:۰۳:۴۷ ۱۳۹۹/۱/۱۴
کاش ریاست جمهوری برداشته بشه و یه نفر همه کاره و مسئول و پاسخگو باشه.
ناشناس۱۳۹۸۰۷۹۱۷:۴۵:۴۷ ۱۳۹۹/۱/۱۴
با قسمت یک نفر پاسخگو خیلی موافقم
محمد۱۳۹۷۳۲۳۰۹:۴۳:۱۹ ۱۳۹۹/۱/۱۴
خسته شده.
ناشناس۱۳۹۷۵۶۰۱۲:۴۴:۰۰ ۱۳۹۹/۱/۱۴
و بی انگیزه!
ناشناس۱۳۹۷۶۳۳۱۳:۲۸:۱۶ ۱۳۹۹/۱/۱۴
خسته بوده از اول
ایرانی ساکن سئول۱۳۹۷۳۲۴۰۹:۴۴:۰۶ ۱۳۹۹/۱/۱۴
اگر مردم ایران هم ؛ مانند مردم با شعور و مترقی کره جنوبی ، طوماری تهیه و امضاء میکردند که رئیس جمهورشان میبایست به علت ورود و رواج و شیوع ویروس کرونا در کشور باید تحت پیگرد قضایی قرار بگیرد ؛ ایشان نیز خود را در برابر عملکرد و سخنانشان مسئول و پاسخگو میدانستند .
ناشناس۱۳۹۷۵۷۳۱۲:۴۹:۲۴ ۱۳۹۹/۱/۱۴
اگر رییس جمهور ایران هم اندازه رییس جمهور کره جنوبی اختیارات داشت بله حق با شماست. مشکل عمده کشور ما دخالت فراقانونی دسته ها و گروهها است
ناشناس۱۳۹۷۶۳۷۱۳:۳۱:۲۶ ۱۳۹۹/۱/۱۴
اختیاراتی که حسن روحانی داشته هیچ رییس جمهوری در طول تاریخ ایران نداشته است. همون شورای عالی سران قوا تک تک اوامر آقای روحانی رو داره اجرایی میکنه نمونه اش قضیه بنزین نماینده ها صراحتا گفتن که در قضیه بنزین مجلس را دور زدند
علی۱۳۹۹۰۱۲۱۳:۵۵:۰۴ ۱۳۹۹/۱/۱۵
ایول دوست عزیز منم با شما مدافقم. اختیارات روحانی علی برکت الله داشت
ناشناس۱۳۹۷۶۵۸۱۳:۴۳:۴۱ ۱۳۹۹/۱/۱۴
اختیار داره که درمورد سند 2030 و مصیبت بنزین محکم باشه ولی برای سلامت مردم اختیار نباشه
ناشناس۱۳۹۸۰۸۲۱۷:۴۸:۱۹ ۱۳۹۹/۱/۱۴
اتفاقا همین دو مورد نشان داد اصلا اختیاری نداره
ناشناس۱۳۹۷۶۷۶۱۳:۵۳:۵۸ ۱۳۹۹/۱/۱۴
چطور اختیار ندارد ولی حقوق و مزایای نجومی دارد ؟! کسی که اختیار ندارد ؛ باید با صدای بلند به مردم بگوید : مردم ! من اختیار ندارم ؛ خداحافظ شما نه اینکه از پز ریاست و حقوق و مزایای نجومی ریاست استفاده کند و موقع جوابگویی بگویند : مردم من اختیار ندارم و نمی ذارن من کار کنم !
ناشناس۱۳۹۷۶۹۷۱۴:۱۱:۰۰ ۱۳۹۹/۱/۱۴
اگر اختيارات كافي نداشت چراكانديداي رياست جمهوري شد
صادق۱۳۹۷۷۰۷۱۴:۲۰:۵۸ ۱۳۹۹/۱/۱۴
رییس جمهوری که بی خیال باشه نیروهتی مسلح وارد عمل میشه تاجورش رو بکشه البته همین اجازه قرنطینه کامل رو از نیروهای مسلح‌گرفت
ناشناس۱۳۹۷۷۱۲۱۴:۲۵:۲۷ ۱۳۹۹/۱/۱۴
دوست عزیز این نداشتن اختیارات کلا فقط بهانه است... اینکه مثلا از 28 اسفند این محدودیت ها را اعمال میکرد چه اختیاراتی می خواهد؟ حتی سردار باقری هم اعلام آمدگی کرد ظرف 24 ساعت جاده ها و خیابان ها خلوت شود؟
ناشناس۱۳۹۷۸۷۰۱۶:۱۸:۱۴ ۱۳۹۹/۱/۱۴
شما اون ضریح لیس ها و اونهایی که درب حرم ها را شکستند و به زور تجمع کردند را ندیدی
ناشناس۱۳۹۷۷۱۳۱۴:۲۶:۱۴ ۱۳۹۹/۱/۱۴
آره خوب طرف با کلی ادعا ( مخصوصا سال 92 و 96 ) بلد نبود برقصه می گفت زمین کجه!!!
ناشناس۱۳۹۷۷۱۹۱۴:۳۱:۴۰ ۱۳۹۹/۱/۱۴
تکراری شده بهانه تان..
ناشناس۱۳۹۷۷۴۰۱۴:۵۲:۴۲ ۱۳۹۹/۱/۱۴
اگر اختیار ندارند مجبور نیست بر این صندلی بشینند والکی بار ناسزا مردم را بشنوند. هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمیگره, این عذر بدتر از گناه است بزرگوار خسته شدیم چی شد ساخت اون ویرانه ای که قرار بود بسازند, 7 سال شد .
ناشناس۱۳۹۷۷۴۳۱۴:۵۷:۳۵ ۱۳۹۹/۱/۱۴
در تعجبم از شما که میگویید روحانی رییس جمهور اخیتار نداره. پس چرا آدمی که اخنیار نداره اینهمه حرف میزنه؟!!!. قاعدتا یکی از نشانه‌های دارا بودن اختیار زیاد اظهار نظر در مورد موضوعات مختلف است.
ناشناس۱۳۹۷۷۴۴۱۴:۵۸:۳۳ ۱۳۹۹/۱/۱۴
در جاهایی که اختیار داشت چه گلی به سر مردم زده؟!
ناشناس۱۳۹۸۰۵۸۱۷:۲۴:۱۳ ۱۳۹۹/۱/۱۴
قدرت خرید کارگران و بازنشستگان را یک سوم کرده و دلار و نقدینگی هم چهار برابر پراید و..
ناشناس۱۳۹۷۸۰۸۱۵:۴۵:۱۹ ۱۳۹۹/۱/۱۴
دولت اختیارات کافی دارد اما عُرضه کار کردن ندارد.
ناشناس۱۳۹۸۲۱۸۲۰:۴۲:۴۵ ۱۳۹۹/۱/۱۴
یه سال دیگه با زمینه سازی دوستان شما رفقاتون میان سر کار .تاببینیم چه گلی بسر شما میزنند.
ناشناس۱۳۹۷۸۸۵۱۶:۲۱:۵۸ ۱۳۹۹/۱/۱۴
همین که نداشت سرلشگر باقری کاری کند نشان می دهد اختیارات بالایی داذد.
رمضانعلی محمدیان۱۳۹۷۵۸۸۱۳:۰۱:۲۴ ۱۳۹۹/۱/۱۴
بسم الله.باسلام.نتیجه طوما چی شد؟جناب ساکن که اتفاقا"این عمل پوپولیستی عین بازی خوردگی وکم شعوری است در کشوری که خودکشی سلبریتی هایش (کی پاپ ووو)نارضایتی مردمش از مسابقه زنده بودن (بنا به اقرار خودشان) وظلم .جنایات جنسی وغیر سربازان آمریکائی وترس مدام از نصفه شمالی خودشان بیداد میکند فرزند بنده سالیان سال است زبان کره ای را تخصصی دنبال میکند وما کاملا" به احوال وفرهنگ این بدبختها واقفیم .شعور /مترقی خنده داراست برای نه کشور که مستعمره غرب است ودولتش درحد شورای شهر
ناشناس۱۳۹۷۳۲۶۰۹:۴۴:۴۸ ۱۳۹۹/۱/۱۴
متاسفانه بلد نیست !
ناشناس۱۳۹۷۳۲۸۰۹:۴۶:۲۸ ۱۳۹۹/۱/۱۴
وقتی توی کاخ فقط بشینی و تکون نخوری ؛ سخنان ات هم میشه بر اساس ناآگاهی و عدم اطلاعات دقیق
ناشناس۱۳۹۷۷۱۷۱۴:۳۱:۱۴ ۱۳۹۹/۱/۱۴
شما هم یه چیزی یاد گرفتین. مثلا بلند شه بیاد تو خیابون که تو خوشحال بشی؟ یخورده فکر کنین و هر چیزی توی تاکسی میشنوین تکرار نکنین!
ناشناس۱۳۹۷۳۳۱۰۹:۴۷:۰۶ ۱۳۹۹/۱/۱۴
سخنان ایشان صرفا سوهان اعصاب است
کارشناس خبره نظام اموزشی کشور۱۳۹۷۳۳۲۰۹:۴۸:۲۹ ۱۳۹۹/۱/۱۴
با توجه به اینکه سال تحصیلی 98_99 با توجه به تعطیلی های زیاد بخاطر الودگی هوا و کرونا عملا فاقد بار علمی بوده و اموزش های مجازی هم جوابگو نیست و عده زیادی دسترسی و امکانداستفاده از انرا ندارند لذا بزرگترین اشتباه تاریخی را دولت مرتکب میشود اگر دانش اموزان را به مدارس ببرد و دوباره شیوع بیماری افزایشی کندکلاسی که 36 دانش اموز بهم چسبیده درس می خواندند فاصله گزبنی عملی نیست اگر هم باشد باز هم شرایط بهداشتی لازم بوجود نمی اید بهترین گزینه این است که سال تحصیلی جدید از شهریور ماه با همان مقاطع قبلی برای همه از نوع شروع شود انشالله که تا شهریور مسله کرونا حل شود
بینام۱۳۹۷۹۶۹۱۶:۵۱:۳۰ ۱۳۹۹/۱/۱۴
عنوانی بالاتراز کارشناس خبره به خودت میدادی بااین‌پیشنهاد!؟داداش اینجا جای ارزشیابی طرح رتبه بندیمعلمان نیست اشتباه امدی
ناشناس۱۳۹۸۱۴۴۱۸:۴۹:۰۷ ۱۳۹۹/۱/۱۴
لابد می خواهید آمار سازی کنید و الکی به دانش آموزان بیست آفریت بدید و بعد هم بگید امسال همه دانشداموزان با نمراتدعالی قبول شدند و دنیا را شگفت زده کردند خشت اول چو نهد معمار کج تا ثریا و رود دیفال کج
ناشناس۱۳۹۸۰۷۲۱۷:۳۸:۲۳ ۱۳۹۹/۱/۱۴
کنکور ارشد و دکتری رو هم لغو کنید!
ناشناس۱۳۹۷۳۳۳۰۹:۴۸:۳۷ ۱۳۹۹/۱/۱۴
زیاد اهمیت ندید به این تا این یک سال باقیمانده اش هم بگذره ببینید مجلس فرمایشی تعطیل شده هیچ اتفاق خاصی نیافتاده تازه کلی هم صرفه جویی به نفع جیب آقازاده ها شده.
رضا۱۳۹۷۵۶۵۱۲:۴۵:۳۷ ۱۳۹۹/۱/۱۴
یک سال دیگه فکر میکنی کی میاد ؟؟؟ هر کی بیاد بهتر از اینه ؟؟؟ زهی خیال باطل
ناشناس۱۳۹۷۶۶۳۱۳:۴۶:۱۱ ۱۳۹۹/۱/۱۴
هر کی بود از بهمن کرونا جدی میگرفت
ناشناس۱۳۹۷۷۶۵۱۵:۱۵:۳۱ ۱۳۹۹/۱/۱۴
تا یکسال دیگه زمان هرکی هرکی تموم میشه دیگه اگه عاقل باشین و از ۹۲ و ۹۶ عبرت گرفته باشین بهترین‌ها صدارت میکنن
ناشناس۱۳۹۷۶۱۶۱۳:۱۴:۲۲ ۱۳۹۹/۱/۱۴
این از خوش خیالی شماست که فکر میکنی رئیس جمهور در این کشور کاره ای است رئیس جمهور همانی است که خاتمی گفت تدارکاتچی والسلام. و دیگر هیچ اختیاری ندارد
ناشناس۱۳۹۷۳۳۵۰۹:۴۹:۱۷ ۱۳۹۹/۱/۱۴
ایشان 24 اسفند شنبه را روز پایان بحران اعلام کردند گفتند همه سر کار . مابقی اضافه است این نگاه ایشان بود به بحران .
ناشناس۱۳۹۷۳۳۷۰۹:۵۰:۱۰ ۱۳۹۹/۱/۱۴
بی خبر ترین و بی خیال ترین رئیس جمهور تاریخ ایران
ناشناس۱۳۹۷۵۸۹۱۳:۰۱:۴۶ ۱۳۹۹/۱/۱۴
وبی اختیارترین
ناشناس۱۳۹۸۰۸۰۱۷:۴۵:۵۴ ۱۳۹۹/۱/۱۴
عزیزم قرار نیست هر کسی که بی عرضه و کار نابلد بود رو بگی بی اختیار
ناشناس۱۳۹۷۳۳۸۰۹:۵۱:۰۸ ۱۳۹۹/۱/۱۴
در اوج شیوع کرونا بزرگراه افتتاح می کردند و باعث تشویق مردم به سفر و تردد شدند بعد از شیوع کامل به فکر قرنطبنه افتادند
ناشناس۱۳۹۷۳۳۹۰۹:۵۱:۴۳ ۱۳۹۹/۱/۱۴
عکس هایی برای نمایش روشنفکری :-) خدا شاهده اگه بلد باشه با لب تاب کار کنه
ناشتا۱۳۹۷۶۰۳۱۳:۰۸:۵۱ ۱۳۹۹/۱/۱۴
لپ تاپ (lap top) درسته نه لب تاب
ناشناس۱۳۹۸۳۰۲۲۲:۲۲:۴۱ ۱۳۹۹/۱/۱۴
ایراد الکی نگیر، رایج میگن لب تاب، اصل مطلب را دقت کن
ناشناس۱۳۹۷۶۱۵۱۳:۱۳:۴۵ ۱۳۹۹/۱/۱۴
تبلت ماکروسافت!
ناشناس۱۳۹۸۰۶۵۱۷:۲۹:۴۲ ۱۳۹۹/۱/۱۴
شده 49 میلیون
ناشناس۱۳۹۸۰۸۶۱۷:۵۱:۱۱ ۱۳۹۹/۱/۱۴
همین افراط و تفریط ما است که دامنگیرمان شده... یک روز که جیک جیک مستانمان بود، روحانی مچکریم گوش فلک را پر کرده بود، الان که طرف به قهقرا رفته، بدم رفته... میگیم بلد نیست با لپ تاپ کار کنه خداشاهده!!!! یعنی یا سیاه سیاه یا سفید سفید... این مشکل ماست
ناشناس۱۳۹۷۳۴۲۰۹:۵۳:۵۸ ۱۳۹۹/۱/۱۴
به خاطر تحریم ها باید مردم را فدا کرد .
ناشناس۱۳۹۷۳۴۴۰۹:۵۵:۲۹ ۱۳۹۹/۱/۱۴
وقتی از جمعیت ۸۴ میلیونی و با وجود اینهمه انسان باسواد تحصیلکرده لایق و کارشناس و متخصص و روشنفکر ؛ فقط ۴ نفر مجاز بشن برای پست ریاست جمهوری رقابت کنن ؛ اوضاعمون میشه اینجوری !!!! واقعا متاسفم .
ناشناس۱۳۹۷۶۸۳۱۳:۵۹:۵۰ ۱۳۹۹/۱/۱۴
قابل توجه برادران ارجمند و گرامی در شورای محترم نگهبان .
dayani۱۳۹۷۳۴۵۰۹:۵۵:۳۵ ۱۳۹۹/۱/۱۴
از همان زمانی که ایشان فرمودند اینها توطئه است تا دشواریهای اقتصادی در ایران بوجود آورند و از شنبه کارها به روا عادی بر میگردد، از خردمندانه بودن فرمایشان ایشان دل کندم .
ناشناس۱۳۹۷۸۹۴۱۶:۲۳:۴۶ ۱۳۹۹/۱/۱۴
فقط ایشون از این حرفها زدن ؟؟؟ البته ایشون هم کار خوبی نکرد حرف دیگران را برای خود شیرینی تکرار کرد ولی به نفع ماست که منصف باشیم و واقع بین !
ناشناس۱۳۹۷۳۴۶۰۹:۵۶:۰۶ ۱۳۹۹/۱/۱۴
روحانی خیلی خسته کننده شده
ناشناس۱۳۹۷۳۴۷۰۹:۵۷:۰۰ ۱۳۹۹/۱/۱۴
توره حضرت عباس تو اصلا صحبت نکن صحبت که میکنی ، مو به تن آدم سیخ میشه
ناشناس۱۳۹۷۳۵۴۰۹:۵۹:۳۲ ۱۳۹۹/۱/۱۴
بعید میدونم دیگه در حد ۰.۹۹۹۹ ٪ هم مقبولیت داشته باشد .
ناشناس۱۳۹۷۳۵۶۱۰:۰۲:۰۰ ۱۳۹۹/۱/۱۴
روحانی با این عملکردش ؛ اگر بیشتر از ۴۵۰/۰۰۰ تومن در ماه حقوق بردارد ، مازاد آن حقیقتا ایراد شرعی دارد .
ناشناس۱۳۹۷۳۵۷۱۰:۰۳:۳۹ ۱۳۹۹/۱/۱۴
اولین کار مجلس جدید باید استیضاح دولت و عدم کفایت سیاسی و کاری باشد ولو برای چند ماه پایانی دولت تا در دولت های آینده احساس امن ۴ یا ۸ سال متوالی ایجاد نشود و بعد هر کاری دلشان خواست انجام بدهند
ناشناس۱۳۹۷۶۳۶۱۳:۳۰:۴۹ ۱۳۹۹/۱/۱۴
احسنت موافقم
ناشناس۱۳۹۷۶۴۴۱۳:۳۸:۱۵ ۱۳۹۹/۱/۱۴
کفایت خود اون مجلس ۴۱/۵ درصدی ، خودش جای بحث دارد !!!
ناشناس۱۳۹۷۳۵۸۱۰:۰۴:۵۱ ۱۳۹۹/۱/۱۴
باعث شد , زدم "32 LCD سامسونگ خونه مو شیکوندم
رمضانعلی محمدیان۱۳۹۷۶۰۹۱۳:۱۱:۰۲ ۱۳۹۹/۱/۱۴
بسم الله.باسلام.اگر راست است که اسراف کردی واشتباه آنهم بدجوری نمیخاستی میدادی یتیم خانه ای یا نیازمندی اگر دروغ خدای ناکرده که توبه لازم دارد
شعبانعلی محمودیان از بلاغ تپه سفلی ( همون بالایی )۱۳۹۷۹۵۳۱۶:۴۳:۴۹ ۱۳۹۹/۱/۱۴
داداش ناخودآگاه زدم . دست خودم نبود از بس ناراحت بودم از حرفاش شما هم حالا مته به خشخاش نذار و ما رو برای یه LCD نبر جهنم خواهشا ! به اصل و محتوای مطلب دقت کن جناب رمضانعلی
ناشناس۱۳۹۷۶۴۷۱۳:۳۹:۴۱ ۱۳۹۹/۱/۱۴
باید با گوشکوب میزدی میشکوندی
ناشناس۱۳۹۷۶۸۷۱۴:۰۱:۵۱ ۱۳۹۹/۱/۱۴
تو که شیکوندی لااقل با مشت و لقد میزدی میشکوندی
ناشناس۱۳۹۷۳۶۱۱۰:۰۵:۵۳ ۱۳۹۹/۱/۱۴
روحانی مردم ؛ عوام نیستند !
ناشناس۱۳۹۷۳۶۳۱۰:۰۶:۵۶ ۱۳۹۹/۱/۱۴
ضمن اینکه بجای پرداختن به کشور خودش دائم در سخنانش در حال متلک گفتن به این و آن است که ما مثل بعضی ها نیستیم که .... درست مثل زمان کودکی!
احمد۱۳۹۷۳۶۵۱۰:۰۸:۱۴ ۱۳۹۹/۱/۱۴
متاسفانه سیاستمداران به حرف های نخبگان پزشکی توجه نکردند و جامعه اسیب دیدقرنطینه باید از 1 اسفند شروع میشد مثل کره جنوبی
ناشناس۱۳۹۷۳۶۷۱۰:۱۰:۰۱ ۱۳۹۹/۱/۱۴
روحانی هیچگاه به فکر مردم نبود . دقیقا مثل رفسنجانی
ناشناس۱۳۹۷۷۳۳۱۴:۴۹:۱۱ ۱۳۹۹/۱/۱۴
کاملا درسته منتها با یک تفاوت، رفسنجانی به فکر مردم نبود اما سیاست داشت. این یکی هیچی!
ناشناس۱۳۹۷۸۲۰۱۵:۴۸:۴۴ ۱۳۹۹/۱/۱۴
حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی اگر کمی سیاست میدانست هرگز نمیگفت دنیای فردا دنیای مذاکره است نه موشک ها !!!
ناشناس۱۳۹۷۹۵۸۱۶:۴۷:۳۲ ۱۳۹۹/۱/۱۴
اتفاقا اون یه ذره سیاست اش بخاطر همین یه جمله اش بود
ناشناس۱۳۹۸۴۸۶۰۱:۴۳:۰۷ ۱۳۹۹/۱/۱۵
حملات موشکی به عین الاسد نشان داد که موشک ها سایه جنگ را از سر کشور دور کرده اند و ضامن امنیت ملی ما هستند.
ناشناس۱۳۹۷۹۰۹۱۶:۲۷:۰۳ ۱۳۹۹/۱/۱۴
دیگران که با سیاستهاشون کشور را در مقابل کل دنیا قرار دادن سال به سال عقبتر بردن چی ؟؟
ناشناس۱۳۹۷۳۶۸۱۰:۱۰:۵۸ ۱۳۹۹/۱/۱۴
دست خودش نیست . از زمین و زمان بی خبره
احسان۱۳۹۷۳۶۹۱۰:۱۱:۲۸ ۱۳۹۹/۱/۱۴
سخنان روحانی سنجیده نیست، غیر دولتی ها هم به همچنین!
آزاده۱۳۹۷۶۹۲۱۴:۰۵:۴۱ ۱۳۹۹/۱/۱۴
همه مشکلات ما به گردن مدیران و کارشناسان دولتی هست
ناشناس۱۳۹۷۳۷۰۱۰:۱۲:۱۱ ۱۳۹۹/۱/۱۴
روحانی ؛ خوش شانس ترین موجود بر روی کره زمین
ناشناس۱۳۹۷۳۸۳۱۰:۱۸:۱۴ ۱۳۹۹/۱/۱۴
سرانجام درخواست دولت برای برداشت یک میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی برای مبارزه با کرونا و تبعات آن، چه شد؟ آیا می ترسید آنرا پیگیری کنید؟
ناشناس۱۳۹۷۳۸۵۱۰:۲۰:۰۵ ۱۳۹۹/۱/۱۴
اولین طرح ۳ فوریتی مجلس ۴۱ درصدی یازدهم ، باید تحقیق و تفحص از مدرک تحصیلی و اصالت مدرک تحصیلی این بابا باشد علی برکت الله
ناشناس۱۳۹۷۳۸۹۱۰:۲۲:۲۳ ۱۳۹۹/۱/۱۴
چطور بیانات رییس یک بیمارستان در مورد همه بیمارستانها را میپذیرید ولی به سخنان روحانی میتازید؟!
ناشناس۱۳۹۷۵۸۳۱۲:۵۸:۴۶ ۱۳۹۹/۱/۱۴
چون رئیس بیمارستان سواد درست و حسابی دارد و قطعا مدرکش کیلویی و جعلی نیست و بهش اهدا نشده . ۴ تا کتاب خونده
ناشناس۱۳۹۷۷۰۱۱۴:۱۶:۰۷ ۱۳۹۹/۱/۱۴
در ضمن مدرک تحصیلی رئیس بیمارستان رو همه جای دنیا قبول دارن
آزاده۱۳۹۷۳۹۲۱۰:۲۵:۱۲ ۱۳۹۹/۱/۱۴
متاسفانه چند وقتی هستش ایشان دقت در بیان مطالب ندارند و نوع مدیریت آشفته و غیر قابل دفاع ایشان و همفکرانشون مملکت را دچار بحرانهای گوناگون نمود . خدا آخر عاقبت ما را در سال پایانی ریاست جمهوری حسن روحانی بخیر کنه
امیر۱۳۹۷۳۹۳۱۰:۲۵:۱۳ ۱۳۹۹/۱/۱۴
احتمالا ایشون دیر خبر دار میشن. نه که رییس جمهور و رییس شورای عالی امنیت ملی نیستن برای همین اطلاعات دیر بهشون میرسه.
ناشناس۱۳۹۷۶۵۴۱۳:۴۲:۳۲ ۱۳۹۹/۱/۱۴
ایشان صبحهای جمعه از خبرها مطلع می شود.
ناشناس۱۳۹۷۳۹۴۱۰:۲۷:۲۱ ۱۳۹۹/۱/۱۴
ای آقا دلت خوشه ها... تکرار تکرارچی ها باعث این مشکلات است .روحانی بنده خدا تقصیری ندارد
ناشناس۱۳۹۷۳۹۵۱۰:۲۷:۵۱ ۱۳۹۹/۱/۱۴
در نهایت باید گفت به نظر می‌رسد این اظهارات ریشه در یک واقعیت دارد و آن هم دست‌کم گرفتن این بیماری است. .؟؟؟؟!!!!!!!!!!!! چرا ؟؟؟؟؟
ناشناس۱۳۹۷۴۰۲۱۰:۳۱:۲۷ ۱۳۹۹/۱/۱۴
"برای افکار عمومی مطرح است این است که محدودیت‌های اجراشده از ۸ فر,ردین چرا از ۲۵ اسفند اجرا نشد" چرا 25 اسفند؟ چرا نه از آخر بهمن
ناشناس۱۳۹۷۴۰۹۱۰:۳۵:۱۵ ۱۳۹۹/۱/۱۴
شاید معنی صعود را نداند ولی با نزول آشناست
محسن۱۳۹۷۴۱۴۱۰:۳۷:۲۷ ۱۳۹۹/۱/۱۴
پیک بیماری اواسط خرداد خواهد بود. با خوشبینی و آمارسازی این بیماری کنترل نخواهد شد و تبعات زیادی برای کشور خواهد داشت. باید نسبت به شناسایی ناقلین بدون علامت و قرنطینه آن ها اقدام گردد تا این بیناری کنترل شود. و گر نه با تماس تلفنی و سوال درباره اینکه علایم کرونا داری یا نه این مشکل کنترل نمیشه.
ناشناس۱۳۹۷۴۱۶۱۰:۴۰:۵۴ ۱۳۹۹/۱/۱۴
به نظرم جمله «ضربه جدی وارد می کند»اشتباه است. چون ضربه جدی واردشده و کار تمام است.
ناشناس۱۳۹۷۴۱۸۱۰:۴۱:۵۴ ۱۳۹۹/۱/۱۴
میدانید چرا روحانی این صحبت ها رو می‌کرد و مخالف قرنطینه بود؟؟؟؟؟ علتش را کسانی می‌دانند که این روزها حتی با وجود قرنطینه در خیابان در پی کسب و کار و درآوردن روزی خود هستند ولی کسانی که حقوق ثابت دارند این سخنان را بدون فکر و روحانی و این افراد در خیابان را آدمایی منفعت طلب و خودخواه می‌بینند!!!!!!!
ناشناس۱۳۹۷۴۲۱۱۰:۴۷:۵۲ ۱۳۹۹/۱/۱۴
کاملا با نویسنده موافقم و متاسفانه این دولت در تمام موارد با همین سبک جلو رفته است و دلیل مشکلات هم دقیقا همین موضوع هست، خدا کنه زودتر این دولت تموم بشه تا بلای جبران ناپذیری سرمون نیاورده
احمد۱۳۹۷۴۲۴۱۰:۵۰:۰۰ ۱۳۹۹/۱/۱۴
مملکت را کیا میگردونند .خدا عاقبت ما را بخیر کند
ناشناس۱۳۹۷۴۳۳۱۱:۰۰:۰۸ ۱۳۹۹/۱/۱۴
این چه میدونه نمودار چیه آمار چیه شاخص چیه همینجوری یه چیز میگه روی هوا
ناشناس۱۳۹۷۴۳۷۱۱:۰۵:۲۰ ۱۳۹۹/۱/۱۴
مقاله ای به تازگی استادان دانشگاههای بهشتی و تهران در مورد سناریوهای شکست کرونا در ایران نوشته اند، در سایت ایسنا نگاه بندازین بعد آمریکا و ایتالیا رو بشمرین
علی۱۳۹۷۴۳۸۱۱:۰۶:۰۸ ۱۳۹۹/۱/۱۴
متاسفانه جناب روحانی خودشان هم سر کلاف را گم کرده اند .شاید این صحبت‌ها را برای نشان دادن توانایی خود در صحنه بین المللی مطرح میکنند اما آمارهای مرگ و میر و ابتلا به بیماری بر خلاف گفته های ایشان است. این تناقض گویی در داخل برای مردم ما هم جای سوال دارد چون دلیل سختگیری بیشتر را نمی‌فهمند اگر صحبتهای جناب روحانی را باور کنند .وقتی کل دنیا در مشگل است مگر ما تافته جدا بافته هستیم . عمل ما بهتر از هزاران گفتگو و ادعا است . فقط صبر باید کرد . سکوت و تمرکز بر هدف بهتر از هدایت بی نتیجه افکار عمومی است
ناشناس۱۳۹۷۴۴۰۱۱:۰۶:۲۲ ۱۳۹۹/۱/۱۴
هیچگاه حتی در مخیله اش هم نمی گنجید که زمانی الکی الکی و به همین راحتی بشینه اینجایی که الان نشسته .
ناشناس۱۳۹۷۴۴۶۱۱:۰۹:۰۵ ۱۳۹۹/۱/۱۴
ما خیلی وقته از روحانی بریدیم.
ناشناس۱۳۹۷۴۵۰۱۱:۱۱:۲۴ ۱۳۹۹/۱/۱۴
روحانی شخصی است با اطلاعات فوق العاده پائین ( در همه حوزه ها ) که با توجه به عهده دار بودن این مقام ؛ جای تعجب بسیار است .
ناشناس۱۳۹۷۴۵۶۱۱:۱۴:۳۰ ۱۳۹۹/۱/۱۴
اولا رئیس جمهور آمار دان و متخصص نیست که آمار دقیق با جزئیات بدهد پس نمای کلی و چشم انداز را اعلام میکنه کاری که رئیس جمهور روحانی انجام دادند که کار درست و بجایی بود بعدشم سخنان خوب و سنجیده ایی،گفتند و امید دادند خوب مثل ترامپ در هر ضمیمه ایی،اظهار فضل کنه و آمار غلط حرفهایی الکی و غیر علمی بزنه خوب بود ؟
مسعود محمدی۱۳۹۷۴۶۳۱۱:۱۶:۰۵ ۱۳۹۹/۱/۱۴
فکر کنم درست آن است بگوییم سرعت رشد بیماری روند نزولی گرفته است. احتمالا منظور رئیس جمهور این بوده است.
ناشناس۱۳۹۷۴۶۴۱۱:۱۶:۲۰ ۱۳۹۹/۱/۱۴
بابا بی خیال مگه کسی هست که گوش کنه یا اعتنا . خون خودتو کثیف نکن
ناشناس۱۳۹۷۴۶۷۱۱:۱۸:۵۱ ۱۳۹۹/۱/۱۴
آقایان فرق نمودار صعودی و نزولی رو نمی دونن بعدا برای کشور تصمیم میگیرن
ناشناس۱۳۹۷۴۶۸۱۱:۱۹:۱۶ ۱۳۹۹/۱/۱۴
ای کاش این یه سال و چند ماهم زودتر بگذره هرچند تو ایران هر دوره میگیریم باز صد رحمت به دولت قبلی
ناشناس۱۳۹۷۴۸۳۱۱:۲۹:۴۹ ۱۳۹۹/۱/۱۴
در مورد تخت بیمارستان فقط بخش ای سی یو پر است و نه همه تخت ها
omid۱۳۹۷۴۸۴۱۱:۳۰:۲۵ ۱۳۹۹/۱/۱۴
اتفاقا این آقا کاملا سنجیده و با تامل حرف میزنند،قبل ار کرونا هم در مسایل اقتصادی هم کاملا با تدبیر حرف زده و عمل میکردند ولی باید دید که هدف ایشان چه بوده بهبود مشکلات مردم و یا خراب تر کردن اوضاع.بنظر من هیچ کس (واقعا هیچ کس) نمی توانست با تدبیر کشور را تا این حد دچار خسران کند.
ناشناس۱۳۹۷۴۸۷۱۱:۳۶:۰۵ ۱۳۹۹/۱/۱۴
اشکال از مشاورانش هست که بهش دروغ میگن یا خودش ....
ناشناس۱۳۹۷۴۹۰۱۱:۳۷:۲۶ ۱۳۹۹/۱/۱۴
از ابتدای کرونا هرچه ما از همه مسوولین شنیدیم، نسنجیده، شعاری ، غیر عملی و غیر علمی بوده است.
ناشناس۱۳۹۷۴۹۵۱۱:۳۹:۲۷ ۱۳۹۹/۱/۱۴
آنچه رییس جمهور گفتند این بود که سیر بیماری نزولی شده.یعنی روندش نزولی شده نه اینکه منحنی بیماری نزولی شده.کمی بیشتر روی ریاضی تون کار کنید.
ناشناس۱۳۹۷۵۸۷۱۳:۰۰:۵۱ ۱۳۹۹/۱/۱۴
شغل شما لبنیاتی است ؟! چون شما ماست مالی را خوب بلدی
ناشناس۱۳۹۸۰۵۰۱۷:۱۸:۳۲ ۱۳۹۹/۱/۱۴
شما هم حتما روی سواد ریاضی تون‌ کار کنید.
ناشناس۱۳۹۷۵۰۴۱۱:۵۲:۰۹ ۱۳۹۹/۱/۱۴
جدی نگیرد خوبی قضییه اینه که همه حتی خود حسن هم میداند که مثبت اندیشی برای آرامش است که متاسفانه عده ای انرا باور میکنند و به دام این ویروس میاندازد
مسعود۱۳۹۷۵۱۲۱۲:۰۱:۲۱ ۱۳۹۹/۱/۱۴
متاسفانه روحانی سال هاست عادت کرده،نمونه ش صحبت های اول عید که از اوضاع و شرایط مناسب اقتصادی در سال 98 صحبت میکرد در حالی که از همه لحاظ بدترین سال ده های اخیر همین سال 98 بود
ناشناس۱۳۹۷۵۱۸۱۲:۰۵:۵۴ ۱۳۹۹/۱/۱۴
انصافا اگر احمدینژاد یا هرکس دیگه بود قبل عید قرنطینه شروع میکرد
ناشناس۱۳۹۷۵۹۶۱۳:۰۴:۵۷ ۱۳۹۹/۱/۱۴
احمدی نژاد از روحانی بدتر روحانی از احمدی نژاد بدتر کروبی از هر دوی اینا بدتر دیروزم که این احمدی نژاد افاضه کلام فرموده گفته ویروس رو خود آمریکا ساخته :-) اینم زیادی توی فضاست و خرافاتی . فکر کنم دوباره میخواد رئیس جمهور شه داره مقدمات رو فراهم میکنه
ناشناس۱۳۹۷۷۸۴۱۵:۳۴:۲۸ ۱۳۹۹/۱/۱۴
دمت گرم داداش . زدی تو خال . یکی پیدا شه این کامنت رو نشون محمود بده . من که حال کردم
ناشناس۱۳۹۷۹۷۵۱۶:۵۳:۱۴ ۱۳۹۹/۱/۱۴
مموتی هم بلده چی بگه و چه وقت بگه . نزدیک انتخاباته ؛ ساخت کرونا رو انداخته گردن آمریکا تا تایید صلاحیت شه . باور کنید به خاطر این ۱ جمله ، ایندفعه اوکی تائید رو میگیره :-)
ناشناس۱۳۹۸۳۴۵۲۳:۱۳:۴۸ ۱۳۹۹/۱/۱۴
اره خیلی بلده جناب هاله ی نور جناب تحریم ها ورق پاره هستند جناب خس و خاشاک ... یا انکار هولوکاست که کل دنیا را بیخود و بی جهت علیه ما بسیج کرد مموتی خییییلی خوبه !
ناشناس۱۳۹۷۸۱۹۱۵:۴۸:۲۱ ۱۳۹۹/۱/۱۴
خاتمی و رفسنجانی از هر ۳ تای اینا بدتر
ناشناس۱۳۹۸۴۷۲۰۱:۲۶:۲۰ ۱۳۹۹/۱/۱۵
اتفاقا احمدی نژاد راست گفته خبر داری که آمریکا برای اینکه جمعیت خودشو کنترل کنه چندین بار تو خود امریکا بیماری شایع کرده اگر ماهواره میبینید حداقل فاکس نیوز یا بی بی سی انگلیسی ببینید بفهمید دنیا چه خبره رفتید اراجیف من و تو و شبکه سعودی اینترنشنال میبینید
ناشناس۱۳۹۷۵۲۰۱۲:۰۶:۵۵ ۱۳۹۹/۱/۱۴
باشه دولت بعد مال شما ... دولت راستگویان رو یادمون هست ... همون که شما تمام قد از کارهاش حمایت می کردید ... اگر کرونا در دولت راستگویان اتفاق می افتاد ... اگر فوت میلیونی هم داشتیم یک توجیه خوب براش می ساختید .
ناشناس۱۳۹۷۵۳۰۱۲:۱۶:۱۰ ۱۳۹۹/۱/۱۴
تدارکاتچی قدرت تصمیم ندارد. مشکل جای دیگر است
ناشناس۱۳۹۷۵۸۴۱۲:۵۹:۱۸ ۱۳۹۹/۱/۱۴
کسی که تصمیم شخص اول مملکت مبنی بر ورود نیروهای مصلح به منظور مدیریت تردد شهروندان را وتو میکند و علی رغم توصیه همه کارشناسان، متخصصان، نمایندگان مجلس و حتی مدیران و مسئولان دولتی، یک تنه مانع از اجرای قرنطینه قبل از تعطیلات نوروز می شود، تدارکاتچی نیست هموطن عزیز، این توجیه های طنزآمیز دیگر پذیرفتنی نیست.
ناشناس۱۳۹۷۷۶۰۱۵:۱۲:۰۵ ۱۳۹۹/۱/۱۴
مسلح بابا جان، مسلح!!
ناشناس۱۳۹۸۰۹۲۱۷:۵۴:۵۶ ۱۳۹۹/۱/۱۴
اشتباه تایپی بوده
ناشناس۱۳۹۷۸۲۶۱۵:۵۰:۵۶ ۱۳۹۹/۱/۱۴
کرونا نشان داد که روحانی اختیارات کافی دارد اما حال کار کردن ندارد.
ناشناس۱۳۹۷۵۳۱۱۲:۱۷:۵۴ ۱۳۹۹/۱/۱۴
مشکل این کشور مسئولیت نالایقین و محاکمه نشدن مسئولین فاسد خائن و نالایق هست
کند ذهن۱۳۹۷۵۳۳۱۲:۲۱:۳۳ ۱۳۹۹/۱/۱۴
..... دقیقا از روز چهارم نمودار سیر صعودی ...... سلام و سال نو مبارک . انتشار ویروس قطعا با رعایت های عمومی کمتر شده است . ولی کشف موارد آلودگی به جهت افزایش تعداد آزمایشگاهها و در دسترس بودن کیت افزایش یافته است . بنظر میرسد به لطف خدا و همکاری مردم اوضاع رو به بهبود است . البته در خصوص مشکلات کسب و کار مطلب بسیار است .
ناشناس۱۳۹۷۵۳۷۱۲:۲۶:۴۳ ۱۳۹۹/۱/۱۴
مقاله درستی نیست
کوروش فرهودیان۱۳۹۷۵۵۲۱۲:۳۷:۴۱ ۱۳۹۹/۱/۱۴
ضمن تشکر از دولت و رئیس جمهور محترم که انصافا به بهترین وجه ممکن دارند مدیریت میکنند تکلیف این سایت که مشخصه از همه ایراد بگیرد و خودش را پنهان کند تو خوبی الف ولی وظیفه دولت آرامش و امید دادن به ملت است تو سایت آه و اندوهی
ناشناس۱۳۹۷۶۲۳۱۳:۲۰:۳۰ ۱۳۹۹/۱/۱۴
کورش جان حرف شما ودولت مثل اینه که مثل کبک سرمونو کردین زیر برف .یا برف نیست یا هست نمی شود عرض دو روز هورا بکشیم کرونا رفت تموم شده بریزید بیرون یه سر برو تو خیاباونها ببین چه خبره.
یک حامی و طرفدار مغز نخودی ( صاحب مغز کوچک زنگ زده )۱۳۹۷۷۴۵۱۴:۵۸:۳۷ ۱۳۹۹/۱/۱۴
ضمن تشکر از دولت که انصافا به بهترین وجه مدیریت نکردند و ماسک مجانی رو نریختن توی بازار و از روز شنبه طبق وعده خودشون روال به حالت عادی برنگشت و اینکه الان هم انتشار بیماری رو به صعود هست و نزولی نیست .
مخ۱۳۹۷۵۶۲۱۲:۴۴:۰۶ ۱۳۹۹/۱/۱۴
همه ما سر کاریم. علی برکت الله
ناشناس۱۳۹۷۵۶۴۱۲:۴۴:۵۷ ۱۳۹۹/۱/۱۴
در همه گیری و اپیدمی وقتی امار مبتلایان از حدی بالاتر نمیرود یعنی اینکه با توجه به شیوع زیاد،اعداد تقریبا ثابت میماند و تصاعدی نمیشود.نویسنده اگر کمی از امار و احتمالات و ریاضی اطلاع میداشت و سرذبیر از روی عناد رفتار نمیکرد،درک بهتری از اعداد و ارقام پیدا میکردند.
میثم۱۳۹۷۵۶۸۱۲:۴۷:۲۰ ۱۳۹۹/۱/۱۴
باید طی یک طومار از عملکرد ایشان شکایت بشه. باید جوابگو جانهای از دست رفته باشند
ناشناس۱۳۹۷۵۷۵۱۲:۵۱:۵۴ ۱۳۹۹/۱/۱۴
نگاه روحانی به بیماری کرونا توام با استرس اقتصادی است . ایشون اول میگفتن دشمن میخواد کشور را به تعطیلی بکشاند .‌که ثابت شد کرونا بیماری جهانی هست . اما واقعیت اینه که درآمد روزانه دولت آنچنان کاهش یافته که هراس هولناکی از نظر اقتصادی در هیات دولت ایجاد کرده است . دولت روزانه بطور متوسط پانصد تا هزار میلیارد تومن از درآمد ( منابع ) خود را از دست میدهد و این منجر به کسری شدید بودجه با شرایط وخیم حاصل از تحریم خواهد شد . در کنار این موضوع دولت باید پاسخگوی ضرر و زیان حاصل از مشاغل خصوصی و خدماتی هم باشد . لذا اکنون بسیاری به عواقب اقتصادی کرونا خیلی توجه نمی کنند . شاید باور نکنید که نتایج اقتصادی کرونا بدتر از نتایج تحریم های آمریکاست . بنابراین در این میان روحانی بین آب و آتش قرار گرفته است . که آیا جان مردم را فدای اقتصاد مریض رو به موت بکند یا اقتصاد رو به موت رو فدای سلامتی مردم . که البته نحوه برخورد روحانی سعی در کنار آمدن مردم با بیماری کروناست . تا بتواند اقتصاد بیمار رو نجات دهد .
ناشناس 3215649۱۳۹۷۶۰۱۱۳:۰۷:۵۲ ۱۳۹۹/۱/۱۴
تو رو خدا تو رو پیغمبر مجلس ی کاری کنه که ریس جمهور تا بعد از اتمام کرونا قرنطینه خانگی بشن و حرف نزنن، چون تاثیری که حرف زدنهای ایشون رو اعصاب مردم میزاره صدبرابر تاثیر کروناس
ناشناس۱۳۹۸۹۰۶۱۲:۳۸:۳۶ ۱۳۹۹/۱/۱۵
یکی باید یک کاری کنه خود مجلسیها حرف نزنند!
حسین۱۳۹۷۶۰۲۱۳:۰۷:۵۴ ۱۳۹۹/۱/۱۴
از رییس جمهور نباید سخنان علمی انتظار داشت همانطور که روسای جمهور آمریکا و انگلیس و ... حرفشان با گفته های دانشمندان اون کشورها همخونی نداره...
ناشناس۱۳۹۸۲۳۲۲۱:۰۰:۳۸ ۱۳۹۹/۱/۱۴
پس بهتره حرف نزنه!!!!
ناشناس۱۳۹۷۶۲۱۱۳:۱۸:۵۷ ۱۳۹۹/۱/۱۴
رفتم بیرون دیروز پشه پر نمی زد امروز مثل قبل کرونا ریختند بیرون اکثر مغازه ها هایی که ضرورویتی ندارد باز باشند باز شدند برخی اجتماع چندین نفره تشکیل داده اند وبرو وبیا شروع شده حال پرسش این ست اگر کرونا فقط برای سیزده بدر بود وهمان چند روز قبلش چرا مردم را این همه نگران کردند واگر وضعیت هنوز بحرانی ست این چه شیوه حرف زدن ست؟
ناشناس۱۳۹۷۶۷۸۱۳:۵۶:۴۱ ۱۳۹۹/۱/۱۴
بی اختیار ترین رییس جمهور دنیا ، به ظاهر همه کاره در واقع هیچ کاره
ناشناس۱۳۹۷۶۸۱۱۳:۵۷:۰۷ ۱۳۹۹/۱/۱۴
آقای رییس جمهور درست فرمودند چرا که رشد بیماری از تصاعد هندسی به حسابی تغییر کرده و این یعنی کاهش رشد بیماری، متاسفم که نویسنده این مقاله و خیلی از افراد این بحث ساده ریاضی رو تشخیص نمی دهند، واقعا که بیسوادی بیداد می کند
علی۱۳۹۷۶۹۰۱۴:۰۴:۴۶ ۱۳۹۹/۱/۱۴
هنوز جمعه نشده که خبر های واقعی را بهش گزارش بدن.
ناشناس۱۳۹۷۷۱۵۱۴:۲۹:۲۴ ۱۳۹۹/۱/۱۴
به هر صورت امید به از ناامیدی
ناشناس۱۳۹۷۷۲۲۱۴:۳۹:۰۴ ۱۳۹۹/۱/۱۴
از سایت شما خاهش دارم منطقی مطلب بنویسد..من خودم سخت سخت منتقد دولت کنونی هستم.ولی خاهش میکنم اب به اسیاب دشمن نریزید...خاهش میکنم این مطالب را از سایتتان حذف کنید.....
ناشناس۱۳۹۷۷۲۸۱۴:۴۷:۰۸ ۱۳۹۹/۱/۱۴
ما رکورد میزنیم شک نکنید.....
ناشناس۱۳۹۸۳۰۰۲۲:۲۲:۳۷ ۱۳۹۹/۱/۱۴
رکورد را زدیم شک نکن آمارهای واقعی این عددهانیست یا آمارندارند ( کیت تشخیص به اندازه کافی نداریم) یا صداشو در نمیارن... خدا بفریادمان برسد
ناشناس۱۳۹۷۷۳۴۱۴:۴۹:۱۱ ۱۳۹۹/۱/۱۴
سلام و تشکر از الف دوستان سالهاست حرافی و بی عملی زوج همیشه همراه دولتمردان ما شده است. هیات دولت هم به ایشان اقتدا می کند. صورتی بشنیده گشتی ترجمان بی خبر از گفت خود چون طوطیان
تاواریش۱۳۹۷۷۳۸۱۴:۵۲:۲۲ ۱۳۹۹/۱/۱۴
این دوستان هنوز معتقدند دولار 4200 تومنه و تورم تک رقمیه .
ناشناس۱۳۹۷۷۴۱۱۴:۵۳:۳۸ ۱۳۹۹/۱/۱۴
در نمودار 30 مارس کرونا نزولی شده اگر اشتباه نکنم
ناشناس۱۳۹۷۷۵۹۱۵:۱۱:۰۵ ۱۳۹۹/۱/۱۴
هنوز هم دير نشده ميشه اين طومار را تهيه كرد و به امضاءو تاييد مردم رساند
ناشناس۱۳۹۷۷۹۱۱۵:۳۷:۳۲ ۱۳۹۹/۱/۱۴
آقاي رئيس جمهور اندكي سنجيده تر !! ----------- جناب روحاني ، دو سه هفته قبل : تا روز شنبه كشور به روال عادي باز مي گردد!! جناب روحاني ، امروز : ممكن است تا چند ماه يا تا آخر سال در گير كرونا باشيم !!! -------- خب ! حالا بايد گفت كه جناب روحاني اندكي سنجيده تر يا خيلي خيلي سنجيده تر ؟؟؟!!!
ناشناس۱۳۹۷۸۶۳۱۶:۱۰:۴۱ ۱۳۹۹/۱/۱۴
جلسه هیات دولت از زوایای مختلف قابل توجه بود: ۱- بجز وزیر بهداشت که به نظر میرسید هنوز دغدغه گسترش اپیدمی را دارد، رئیس دولت و بقیه حاضرین دغدغه معیشت و اقتصاد را داشتند. کاملا واضح بود که رئیس دولت دنبال مفری برای عادی کردن شرایط بود. ۲- به نظر میرسید جلسه با دستور کاری کلی و مبهم بدون تقسیم وظایف روشن شروع شده. مشکلی اغلب جلسات اداری کشور دارد. ۳- حداقل تا جائیکه من دیدم تقریبا همه فراموش کرده بودند جلسه دولت یک جلسه تصمیم گیری سطح عالی است و اعضا برای تصمیم گیری باید نظر دهند. وزرا مثل یک کارشناس درحال تحلیل وضعیت موجود و طرح مشکل بودند نه ارائه راه حل، طرح یا پیشنهاد تصمیمات کارشناسی شده. مشکلی که باز اغلب جلسات اداری تصمیم گیری در کشور دارد. ۴- رئیس جلسه آشکارا عدم اشراف خود را به موضوعاتی که مطرح میشد یا مطرح میکرد نشان داد. اکنون بهتر میتوان علت تناقضهای ماهوی و ضعفهای اجرایی و اشتباهات عمیق برخی بخشنامه های مختلف دولت در موضوعات گوناگون را فهمید.
ناشناس۱۳۹۷۸۷۱۱۶:۱۸:۱۶ ۱۳۹۹/۱/۱۴
مجلس تعطیل شد هیچ اتفاقی نیفتاد. این دولت هم منحل شود هیچ خبری نمی شود اینه کلید که نیستند هیچ خودشان قفلی هستند بر دست وپای مردم
ناشناس۱۳۹۷۹۵۷۱۶:۴۵:۵۸ ۱۳۹۹/۱/۱۴
کاملا موافق هستم با نظر سایت الف! متاسفانه واقعا نسنجیده و رو هوا صحبت می شود در این مورد
مهدی۱۳۹۷۹۶۵۱۶:۵۱:۰۰ ۱۳۹۹/۱/۱۴
ایشون کلا حرفهایش پارادوکست هست
مهدی۱۳۹۷۹۹۷۱۶:۵۹:۰۲ ۱۳۹۹/۱/۱۴
شما بهتر است به قالیباف توصیه کنید سنجیده صحبت کند.
ناشناس۱۳۹۸۰۹۹۱۷:۵۹:۳۵ ۱۳۹۹/۱/۱۴
ماها اگه سنجیده صحبت کردن رو بلد بودیم حال و روزمون اینجوری نبود
ناشناس۱۳۹۸۱۴۶۱۸:۵۲:۲۸ ۱۳۹۹/۱/۱۴
شما هم چه توقعاتی از رییس جمهور دارید.
ابوالفضل زاهدی۱۳۹۸۱۵۷۱۹:۱۳:۴۷ ۱۳۹۹/۱/۱۴
معلومه که چرا محدودیت سفرها زودتر اعمال نشد.واسه اینکه کارگران شهرستانی به شهرهاشون برگردن و بعدا از برگشتشون به تهران جلوگیری بشه.با این کار تهران زا آمار بالای ابتلا مثل غده چرکی ترکید و همه ایران رو آلوده کرد.چند نمونه در شهرستان ما بعد از برگشت فرزندان متاسفانه والدین بر اثر کرونا در گذشتن که تمام نمونه ها فرزندانشون در تهران کارگر بودن.اینه عیدی دولت تدبیر و امید.از ماست که بر ماست
ناشناس۱۳۹۸۱۷۴۱۹:۴۰:۰۷ ۱۳۹۹/۱/۱۴
دیگه از ریس دولت کاخ نشین انتظاری بیش از این نمیرود.
ناشناس۱۳۹۸۱۷۵۱۹:۴۲:۱۴ ۱۳۹۹/۱/۱۴
حال متکلم از کلامش پیداست. از کوزه همان برون تراود که در اوست.
ناشناس۱۳۹۸۲۱۵۲۰:۳۷:۳۲ ۱۳۹۹/۱/۱۴
از یه طرف میگن بخاطر تحریمها با کمبود دارو و امکانات مواجهیم از یه طرف میگن همه چی به میزان کافی تدارک دیده شده از یه طرف میگن بیماری سیر نزولی داره از یه طرف میگن خطر جدیه
ناشناس۱۳۹۸۲۱۷۲۰:۴۰:۲۵ ۱۳۹۹/۱/۱۴
دعوا نکنید.هر وقت تعداد مبتلایان جدید بیماری روز به روز نسبت به روز قبل کمتر شود می گوییم از پیک بیماری رد شدیم چ کم کم به مرحله ای می رسد که صفر شود. تعداد مبتلایان تا قبل از سیزدهم روز به روز افزایش بود. سخنان روحانی بر اساس علم آمار و پزشکی درست نیست.
علی۱۳۹۸۲۲۱۲۰:۴۶:۵۹ ۱۳۹۹/۱/۱۴
همه حرفا رو زدید کسبه که یک ماه و اندی تعطیلن نه یارانه نه معیشتی نه حمایت!!! یکی به داد مردم برسه دیگه نه پولی مونده نه کسی که قرض کنیم. قرنطینه یعنی حمایت و کمک دولت از نظر مالی.......
ناشناس۱۳۹۸۲۸۱۲۱:۴۹:۳۷ ۱۳۹۹/۱/۱۴
چنان رونقی از کرونا
ناشناس۱۳۹۸۵۳۲۰۳:۰۸:۵۷ ۱۳۹۹/۱/۱۵
سلام. من یک دانش آموز متوسطه دوره اول هستم. نظیر این پیام را مرتب در سایتهای مختلف بارگذاری کرده ام ولی تا به حال نتیجه نگرفته ام. حتی بر ای خود سایتهای شیپور و دیوار هم گذاشته ام ببینید در سایتهای شیپور و دیوار مردم کالاهایی را دارند عرضه میکنند که مردم را با هم به صورت فیزیکی بر ای دیدن کالا و یا بستن قرارداد و خرید و فروش رو برو میکند و این موضوع باعث افزایش زنجیره کرونا میشود. چرا این سایت‌ها خدمات خود را در این روزها حساس حذف و یا محدود نمیکنند تا زنجیره کرونا قطع شود؟ من با 4030 و اماکن هم تماس گرفتم ولی نتیجه نگرفتم
ناشناس۱۳۹۸۵۴۵۰۳:۲۸:۱۷ ۱۳۹۹/۱/۱۵
روحانی درخواست یک میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی کرده. چرا موافقت نمیشود؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین