آمریکا: هیچ تغییر یا کاهش در تحریم ایران وجود ندارد

گروه جهان الف،   3990108042 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

همزمان با درخواست هشت کشور برای لغو تحریم ایران در سایه شیوع کرونا، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تأکید بر تداوم سیاست فشار حداکثری ، گفت هیچ تغییر یا کاهشی در تحریم آمریکا علیه تهران وجود ندارد.  

آمریکا: هیچ تغییر یا کاهش در تحریم ایران وجود ندارد

به گزارش فارس، «مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با وجود ژستهای بشردوستانه آمریکا مبنی بر آمادگی این کشور برای کمک به ملت ایران، تأکید کرد که «فشار حداکثری» علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهد داشت.

اورتگاس به روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» گفت که «هیچ تغییر یا کاهشی در تحریم‌های تحمیلی آمریکا علیه رژیم ایران وجود ندارد».

این موضع سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بعد از انتقادات شدید مسئولان جمهوری اسلامی ایران و برخی مقامات بین‌المللی از تاثیر منفی تحریم‌های ایالات متحده بر توانایی ایران برای مقابله با ویروس «کووید۱۹» اتخاذ شد و در پی آن هشت کشور با ارسال نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل، خواستار رفع تحریم‌های ایران برای مبارزه مؤثرتر این کشور با ویروس جدید کرونا شدند (جزئیات بیشتر).

کشورهای روسیه، چین، سوریه، کوبا، نیکاراگوئه، کره شمالی، ونزوئلا و ایران نامه مشترکی را به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل ارسال کرده و از او خواستند که رفع تحریم‌های یکجانبه آمریکا بر ایران را، که مانع مبارزه با شیوع ویروس کرونا شده است، خواستار شود.

مورگان اورتگاس در ادامه ادعا کرد که «ایران، همیشه فرصت دارد که سر میز [مذاکره] حاضر شود و مانند یک کشور مسئول، رفتار و با دونالد ترامپ رئیس جمهور و مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا مذاکره کند».

این مسئول آمریکایی ادامه داد: «در آن زمان، می‌توان این تحریم‌ها را فورا متوقف کرد. این گزینه همیشه روی میز است».

اورتگاس ضمن نادیده گرفتن تأثیر تحریمهای آمریکا علیه ملت ایران در روند مبارزه با ویروس کرونا، مدعی شد: «بار دیگر اهمیت دارد که توضیح دهم، سیاست تحریم‌ها، از کانالهای کمکهای بشردوستانه و امدادرسانی برای کمک به ایران به منظور مبارزه با شیوع بیماری کرونا، مستقل است».

این در حالی است که پزشکان و مسئولان جمهوری اسلامی بارها تأکید کرده‌اند که تحریمهای آمریکا مانع از رسیدن دارو و تجهیزات پزشکی به ایران می‌شود. در تأیید این مسئله نیز، «مارا کارلین»، مقام سابق وزارت دفاع آمریکا تصریح کرد که به‌رغم تاکید وزیر خارجه آمریکا مبنی بر معافیت‌ کالاهای بشردوستانه از تحریم‌های این کشور علیه ایران، بسیاری از کشورها از کمک کردن به ایران بیم دارند(جزئیات بیشتر).

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن تکرار ادعای عدم اقدامات مناسب جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از شیوع کرونا، مدعی شد که آمریکا همچنان از دولت ایران می‌خواهد کمکهای آمریکا را بپذیرد.

این در حالی است که حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، از ادعای آمریکا برای کمک به ملت ایران، تحت عنوان لیوان «آب گل‌آلود» یاد و تأکید کرد، واشنگتن به جای این ادعاها، تحریم‌ها را بردارد؛ زیرا تحریمها مانع اصلی مبارزه با کرونا هستند.

دیدگاه کاربران

کوروش فرهودیان۱۳۹۰۲۸۹۱۱:۱۴:۱۵ ۱۳۹۹/۱/۸
ما از خدا و دوستانمان کمک میگیریم نه از قمار بازها و ..
ناشناس۱۳۹۰۳۰۴۱۱:۳۱:۲۱ ۱۳۹۹/۱/۸
ایران هم باید اعلام کنه مسئولیت اصلی خسارتها به ایران دراثر تحریم آمریکا دولتهای سعودی وامارات واسراییل هستند وجبران این خسارتها بعهده این دولتهاست وایران تمام تلاش خودرا درجهت تلافی وجبران این خسارات انجام خواهد داد.
ناشناس۱۳۹۰۳۲۱۱۱:۴۲:۵۳ ۱۳۹۹/۱/۸
علی برکت ..
ناشناس۱۳۹۰۳۲۵۱۱:۴۴:۱۸ ۱۳۹۹/۱/۸
همینی که دنیا بتونه کمک های دارویی و درمانی بفرسته خودش خوبه دیگه . پول نقد ندین خوب .
متین۱۳۹۰۳۳۴۱۱:۵۱:۰۹ ۱۳۹۹/۱/۸
کشور درست حسابی تر نبود از ما پشتیبانی کنه؟
بنده خدا. اصل۱۳۹۰۳۳۶۱۱:۵۱:۳۹ ۱۳۹۹/۱/۸
قطعا غرب در مقابل ایران شکست خواهد خورد.
ناشناس۱۳۹۰۳۷۴۱۲:۲۵:۲۶ ۱۳۹۹/۱/۸
منظورتون از اینکه «ایران باید به عنوان یه کشور مسئول بیاد پای میز مذاکره» مسئول نسبت به منافع آمریکا و اسرائیل هست یا منافع ایران!!؟؟
ناشناس۱۳۹۰۳۸۹۱۲:۴۰:۴۷ ۱۳۹۹/۱/۸
ما چه تحریم باشیم چه نباشیم ، داوری مان را از ناصر خسرو باید بخریم. تحریم باشیم چه نباشیم آموزش و پرورش مان پولی هست. تحریم باشیم چه نباشیم وضع مدارس در مناطق محروم اسفناک هست. تحریم باشیم چه نباشیم برای عمل تو بیمارستان باید زندگیمان را بفروشیم تا هزینه های بیمارستان را بدهیم. تحریم باشیم چه نباشیم ..
حخا۱۳۹۱۰۷۸۰۰:۱۶:۰۱ ۱۳۹۹/۱/۹
عالی
رضا۱۳۹۰۴۳۴۱۳:۱۸:۰۸ ۱۳۹۹/۱/۸
بهتر است مسئولان مقوله تحریم ها را برای همیشه فراموش کنند.تحریم ها زمانی از بین خواهد رفت که طرف مقابل بفهمد هیچ تاثیر مهمی ندارند که در آن شرایط حذفشان هم نه تنها اثر مثبتی ندارد بلکه باعث لطمه به خود اتکایی کشور می شود.شما فرض کن شهاب سنگی به زمین خورده و به جز مردم ایران بقیه مردم دنیا مرده اند قطعا در چنین شرایطی بنا نیست مردم ما رو به قبله دراز بکشند و راه ادامه زندگی را خواهند یافت .اگر دیوار دفاعی ما این شرایط باشد،وضع آینده ما بسیار بهتر از آن شرایط خواهد بود چون مردم دنیا نمرده اند و تبادلات خارجی ما هم قطع نشده است.
علی 671۱۳۹۰۵۰۲۱۴:۱۰:۰۹ ۱۳۹۹/۱/۸
آمریکا لیاقت پاسخ دادن ندارد .لازم نیست که به این بیشعور پاسخی داده شود.
امید۱۳۹۰۵۵۶۱۵:۰۲:۱۵ ۱۳۹۹/۱/۸
مثل ما که در این ایام که ماندن در خانه لازم است نیز ، پارازیت روی ماهواره ها رو قطع نکردند .. چه توقعی دارید از بیگانه
ناشناس۱۳۹۰۷۷۲۱۸:۰۶:۴۰ ۱۳۹۹/۱/۸
چرا اصلاً نامه نوشتید؟! چرا آبرو و عزتمون رو زیر سوال میبرید؟ حالا که تا اینجا ملت تحمل کرده لااقل اینجوری کار ملت رو بی اجر نکنید. گشایش رو خداوند بزودی ایجاد خواهد فرمود. شک نکنید.
محمد۱۳۹۰۷۹۱۱۸:۳۸:۰۷ ۱۳۹۹/۱/۸
تو را خدا کشورهای دوست ایران رو نگاه کن : روسیه، چین، سوریه، کوبا، نیکاراگوئه، کره شمالی، ونزوئلا. دیگه دشمن نیاز نیست داشته باشیم.
امید۱۳۹۰۹۷۱۲۱:۵۳:۲۵ ۱۳۹۹/۱/۸
بسم الله الرحمن الرحیم نمرود که ادعای خدایی میکرد با چه حقارتی به درک واصل شد . آمریکا چنان با سر به زمین بخورد و چنان از هم بپاشد که طرفدارانش هم گیج شوند .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین