وب مانی چیست و چگونه استفاده کنیم

گزارش بازرگانی،   3990105036

وب مانی چیست:

وب ماني (webmoney) یک سیستم پرداخت الکترونیکی سریع و جهانی آنلاین است. تراکنش ها و معاملات در وب مانی بسیار امن، غیرقابل بازگشت و غیرقابل شناسایی است. در این سیستم فعالیت ها و تراکنش های مالی در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون نیاز به حساب بانکی یا کارت اعتباری انجام می شود. ارزش هر وب مانی همواره برابر 1 دلار است و نوسان نمی کند.  وب مانی در زمان های مختلف گزارش های از میزان کاربران خود ارائه می دهد برای مثال گزارش سال 2014 این شرکت در تصویر زیر نمایش داده شده است.

وب مانی هم اکنون دارای بیش از 39 میلیون کاربر در سراسر جهان است. دفتر مرکزی این شرکت در مسکو  است و فعالیت های خود را از سال 1998 در این کشور شروع کرده است. به دلیل فعالیت این موسسه بر اساس قوانین جمهوری فدرال روسیه، قوانین مرتبط به تحریم کاربران ایرانی توسط وبمانی اجرا نمی گردد که در نتیجه فرصتی مناسب برای ایرانیان فراهم کرده است تا در بازارهای بین المللی فعالیت کنند.

انواع کیف پول های وب مانی:

لیست تمام کیف پول های وب مانی در ادامه آورده شده است. توجه داشته باشید که از بین این کیف پول ها امکان استفاده از کیف پول یوروی برای کاربران ایرانی وجود ندارد. پر کاربردترین کیف پول های وب مانی به ترتیب روبل، دلار و بیت کوین هستند، که در ایران کیف پول دلاری وب مانی به صورت گسترده استفاده می شود.

WMZ – کیف پول دلار  آمریکا (USD) – هر WMZ برابر با 1 دلار آمریکا

WME – کیف پول یورو (EUR)

WMR – کیف پول روبل روسیه (RUB)

WMU – کیف پول گریونا اوکراین (UAH)

WMB – کیف پول روبل بلاروس (BYR)

WMK – کیف پول قزاقستانی (اسم واحد پول) قزاقستان (KZT)

WMV – کیف پول دانگ ویتنام (VND)

WMX – کیف پول بیت‌ کوین (BTC) – برابر با یک میلی بیت کوین (0.001 BTC)

WMH- کیف پول بیت کوین کش (BCH)

WML- کیف پول لایت کوین (LTC)

WMG – کیف پول طلا

اگر می خواهید بیشتر با وب مانی آشنا شوید می توانید از طریق آموزش وب مانی برای این منظور اقدام کنید.

کارمزد وب مانی:

هر چند افتتاح حساب وب مانی بدون هزینه است اما اگر بخواهیم در میان کیف پول های وب مانی نقل و انتفال پولی انجام دهیم مبلغی به عنوان کارمزد از حساب فرستنده کسر می شود که برای هر تراکش مالی به میزان 0.8% است. این مبلغ از فرستنده وب مانی گرفته می شود. برای مثال اگر شما 1000 دلار برای شخصی ارسال کنید، وب مانی 8 دلار دیگر از حساب شما به عنوان فرستنده کسر می کند، پس شما برای ارسال 1000 دلار باید 1008 دلار در کیف پول خود داشته باشید.

البته توجه داشته باشید حداقل کارمزد برای وب مانی 0.01 ارز مبادله شده است، یعنی اگر چنانچه کامزد شما کمتر از 0.01 ارز مورد معامله بود، این مبلغ به عنوان حداقل کارمزد از حساب شما کسر می شود.

انواع سطح کاربری (پاسپورت) در وب مانی:

هر چند استفاده محدود از وب مانی نیاز به مدرک خاصی ندارد برای آنکه بتوانید تراکنش های خود را افزایش دهید، باید مدارک خود را برای وبمانی ارسال و تائید کنید. با توجه به سطحی از اطلاعات که از خودتان در اختیار وبمانی قرار می دهید سطح پاسپورت شما تعیین می شود.

پاسپورت الیاس: در زمان افتتاح حساب پاسپورت شما از این نوع است و به این معنی است که هیچکدام از مشخصات شما برای وبمانی ارسال نشده است. با این پاسپورت می‌توانید روزانه 100 حداکثر دلار تراکنش داشته باشید و حداکثر موجودی شما در هیچ زمانی نباید بیشتر از 300 دلار باشد.

پاسپورت فرمال: اگر شما اطلاعات خود را برای وبمانی ارسال کنید، پاسپورت شما به فرمال تغییر پیدا می کند، البته این نوع پاسپورت نیز با توجه به آنکه اطلاعات شما تائید نشده است از سطح پایینی برخوردار است. با این حساب می‌توانید تا روزانه 3,000 دلار تراکنش انجام دهید و حداکثر 10,000 دلار در کیف پول خود داشته باشید. شما می توانید این نوع تایید هویت را از طریق پاسپورت و کارت ملی انجام دهید که راهنمای آن برای شما نوشته شده است (راهنمای ارتقا حساب وب مانی به فرمال با استفاده از کارت ملی).

پاسپورت پرسونال: در این سطح کاربری شما علاوه بر ارسال اطلاعات برای وب مانی از طریق مراجعه حضوری، دفاتر اسناد رسمی و یا سفارت روسیه در ایران مدارک خود را تائید کرده اید. ارتقا به این نوع از حساب در وب مانی حداقل برای شما 50 دلار هزینه خواهد داشت ولی تقریبا تمامی انواع محدودیت ها برای شما برداشته می شود.

آموزش شارژ  حساب وب مانی برای اولین بار:

روش های مختلفی برای شارژ وب مانی وجود دارد اما با توجه به تحریم ها بسیاری از این روش ها برای کاربران ایران قابل استفاده نیستند. برای همین از میان روش های مختلف  استفاده از شارژ به روش حساب به حساب برای ایرانی ها مناسب تر است.

در این روش برای خرید وب مانی شما می توانید از طریق صرافی های آنلاین اقدام کنید. پس از خرید وب مانی و پرداخت ریالی، شارژ وب مانی به صورت اتوماتیک برای شما منتقل می شود و شما می توانید از آن استفاده کنید. شما برای شارژ آنلاین حساب وب مانی خود می توانید از خدمات مانکس724 استفاده کنید. لازم به ذکر است که پس از خرید وب مانی حساب شما در سایت اصلی وب مانی به صورت اتوماتیک شارژ می شود.

مراحل خرید از سایت مانکس724 در ادامه برای شما آورده شده است:

  1. 1. افتتاح حساب در سایت وب مانی: افتتاح حساب وب مانی رایگان است و شما می توانید از اطلاعات هویتی ایرانی خود برای ثبت نام در این سایت و احراز هویت استفاده کنید
  2. 2. ارسال مدارک و ثبت نام در مانکس724: با توجه به اینکه وب مانی به صورت مستقیم به بانک های ایران متصل نمی شود، شما نیاز دارید که از خدمات صرافی های آنلاین برای خرید و فروش وب مانی استفاده کنید تا بتوانید با کارت های شتاب خرید خود را انجام دهید.
  3. 3. پیام به پشتیبانی و درخواست احراز هویت: این گام اختیاری است اما کمک می کند که سریعتر مدارک شما بررسی و تایید گردد.
  4. خرید از مانکس724 و واریز اتوماتیک وجه شما به حساب وبمانی شما، پس از تایید هویت شما می توانید به صورت اتوماتیک و با استفاده از کارت شتاب خود به صورت آنلاین خرید خود را انجام دهید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین