دری را شکستند که تا دیروز بر آن بوسه می‌زدند !

علی اباذری،   3981227064 ۹۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
 دری را شکستند که تا دیروز بر آن بوسه می‌زدند !

دری را که تا دیروز می بوسیدند و غبارش را سرمه چشم هایشان می کردند، امروز شکستند! این واقعیت دینداری برخی از مدعیان است که متاسفانه در تاریخ مواردی از این دست کم ثبت نشده. مواردی که توسل به ظواهر دینی باعث شده تصویری نادرست از " انسان دین دار " در اذهان شکل بگیرد.

هر چند در کل، کارنامه دین ورزی حوزه های علمیه شیعی در قیاس با روحانیت قرون وسطایی کلیسا یا سایر مذاهب اسلامی از این لحاظ بسیار روشن تر بوده و بر خلاف برخی دیگر از مذاهب است که در اذهان انسان امروز اساسا تداعی‌گر جهل و خرافه اند، اما شوربختانه در تاریخ نهادی همه ادیان و مذاهب از جمله مذهب شیعه نیز از این دست جهالت های مقدس و تاریک اندیشی کم و بیش همیشه وجود داشته و دارد.

اما نکته بسیار مهم و مغفول مانده که به بهانه بروز این نوع دین ورزی ظاهرگرایانه شایسته یادآوری است اثرات مثبت انقلاب اسلامی در تحول عمیق باورهای دینی و پیراستن آن ها از این ناخالصی ها و دشمنی های عنادورزانه با عقل و عقلانیت است.

به دلیل غلبه گفتمان سیاست در نقدهای اجتماعی کمتر کسی از پژوهندگان و منتقدان جمهوری اسلامی از زاویه فرهنگی به این موضوع اشاره می کند که اگر انقلاب اسلامی در ایران رخ نمی داد و دین و نهادهای دینی دستی از نزدیک بر آتش سیاست و حکومت نمی بردند این تحول در اندیشه شیعی شاید که با تاخیر بسیار بیشتری رخ می داد.

انقلاب اسلامی به رهبری یک فقیه اصولی و عارف مشرب موفق به تاسیس یک حکومت دینی شد و این امر علیرغم همه دشواری ها و پیچیدگی های مربوط به این امر بی سابقه در دوران غیبت معصوم و با وجود کاستی های آن ( چیزی که دایما بر زبان و قلم منتقدان جمهوری اسلامی جاری است) در این زمینه منجر به عقل گرایی بیشتر در باورهای اسلامی شد .

اگر تا دیروز در حوزه های علمیه ما برخی در برابر بسیاری از مظاهر جدید با توسل به ظاهرگرایی نوعی مقاومت از خود نشان می دادند یا حتی زبان به طرد و لعن می‌گشودند، امروزه این نوع بینش دینی عمیقا و وسیعا مورد انتقاد و سرزنش خود عالمان دینی قرار می گیرد.

متاسفانه برخی روشنفکران همین گسترش و تعمیق عقلانیت باورهای دینی را هم بعضا به حساب گسترش سکولاریسم و عرفی شدن دین گذاشته اند و آن را به عنوان میوه تلخ تجربه جمهوری اسلامی معرفی می کنند!

این دسته از متفکران شاید متوجه نیستند که بینش مسیحیت کلیسایی را در این نقد خود مفروض گرفته اند. در رویکرد مسیحیت کلیسایی هر نوع توجه اهل دین به امورات دنیوی، دین را از حالت آسمانی و خالص خود تهی می کند و به جای توجهات اخروی توجهات دنیوی و عرفی را می نشاند. بنابراین اولیای دین باید همواره دامن کشان از این ورطه خطرناک عبور کنند و دامن خود را به دنیا آلوده نکنند! بماند که تاریخ درباره همین اولیای آسمانی دینی موارد عجیبی از دنیادوستی و دنیاپرستی را ثبت کرده است!

بنابراین با وجود اذعان به کاستی ها و نقصان های موجود در یک تجربه جدید سیاسی یعنی جمهوری اسلامی، آن هم در دوران مدرن، باید منصفانه بر اهمیت آن در تاثیرگذاری بر حوزه معرفت دینی نیز اذعان کرد.

نوع مواجهه رهبری دینی- سیاسی در جمهوری اسلامی، در قامت ولی فقیه، هیچ نشانی از جهل مقدس نداشته و ندارد و علیرغم تبلیغات سنگین رسانه های غربی  این نوع دین ورزی جاهلانه در "جمهوری اسلامی" جایی ندارد.
 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۷۷۱۵۷۱۲:۲۳:۴۹ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
خوارج هستند اینها و تازه میفهمم حضرت علی چه کشیدن از اینها
علی۱۳۷۷۱۹۳۱۲:۳۹:۴۱ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
اندر حکایت خوارج نوین... دیروز ضریح حرم را می لیسیدند امروز درب حرم را میشکنند فردا هم دستبوسی ملکه انگلیس و ترامپ میروند جاهل را ندیدم مگر در حال افراط یا تفریط! #فتنه_شیرازی #فرقه_انگلیسی #افراط_تفریط
ناشناس۱۳۷۷۳۷۵۱۴:۲۴:۴۴ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
کارت های سوخت را طوری کنید که در همان شهری که درخواست شده جواب دهد و برای دو هفته سوخت آزاد را هن کاملا قطع کنید تا سفرها به حد اقل برسد و به کنارل کرونا کمک کند
بیگی29۱۳۷۷۴۰۰۱۴:۳۷:۲۷ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
اینها را در محوطه حرم قرنطینه کنید تا جان ملت را به خطر نیندازند و کشور از شر این مصیبت خلاص شود ایضا تجمعات پر خطر در هر جا.
فرناز۱۳۷۷۴۷۷۱۵:۴۱:۴۶ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
دوست عزیز طبق چه فرمولی این گروه رو به شیرازی ها مرتبط کردید؟
مهران۱۳۷۷۶۵۳۱۸:۱۹:۳۵ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
فرمول ساده ای داره ، تشویق کننده به قمه زنی کی هست؟ سردسته لیس زن ها کنار چه کسی فیلم و عکس دارد؟ اما در مورد این افراد اگر همشون جز این طیف نباشند قطعا لیدر هاشون هستند
ناشناس۱۳۷۷۷۰۸۱۹:۱۷:۳۶ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
منظورش فرقه صادق شیراز ی است نه مردم شیراز
ناشناس۱۳۷۷۷۶۲۱۹:۵۶:۵۱ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
شیرازیها نه شیرازی(یک فرد)
مهسا۱۳۷۷۸۹۷۲۱:۵۹:۰۶ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
طبق فرمول کانالها و شبکه های تلویزیونی شیرازیها لطفا سرچ کن
ناشناس۱۳۷۷۵۲۵۱۶:۲۲:۱۰ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
نخیر افراطگریتون به گردن کسی نندازید اینها شیعه قمی مشهدی هستن اینها مذهبی نیستند منتهی شعبان بی مخ نظامند که بدون اجازه دیوارسفارت بالامیرند درب حرم را میشکنند وقران اتیش میزنند تا عده ای به نون ونوایی برسند وتفکراتشان حاکم شود
ناشناس۱۳۷۷۲۰۲۱۲:۴۳:۰۶ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
ملت ایران با یک مویز گرمیشون میشه با یک غوره سردیشون در ضمن وهابی ها خیلی پول خرج کرده اند باید شناسایی بشوند عوامل آنها
ناشناس۱۳۷۷۴۱۳۱۴:۴۵:۲۰ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
دقیقا، مگه عکس سردار سلیمانی نبود دیروزش تو تشييعش بودند فرداش از جای دیگه ناراحت بودند عکس ایشون رو لگد کردند. ما اگر درست حسابی مسلمان بودیم که این اوضاعمون نبود
جوان۱۳۷۷۶۲۹۱۷:۵۶:۴۱ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
هر موقع تحلیل درست از مشکل نداشته باشیم وهابی یا سعودی یا آمریکا را مقصر کنیم هیچ موقع خود مقصر نیستیم عجب حکایتی
ناشناس۱۳۷۷۲۰۷۱۲:۴۵:۲۶ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
چقدر زیبا گفتی
علی۱۳۷۷۲۲۷۱۲:۵۶:۵۶ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
اگر مردم عادی اینکار و کرده بودند تا الان اعدام شده بودند
ناشناس۱۳۷۷۴۰۷۱۴:۴۲:۳۶ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
لیسیدن ضریح و شکستن درب حرم کار شیعه انگلیسی است.
ناشناس۱۳۷۷۴۵۰۱۵:۲۰:۵۵ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
خوبه اون روحانی انگلیسی وجود داره در این مواقع بندازید گردن اون.
ناشناس۱۳۷۷۷۸۱۲۰:۱۶:۰۴ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
اینهمه شیعه انگلیسی اونجاست؟
ناشناس۱۳۷۷۶۹۰۱۹:۰۶:۱۱ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
اگه سعید عسگر که حجاریان رو ترور کرد و یا اونایی که به خوابگاه دانشجویان حمله کرده بودن و یا اونایی که سفارت عربستان رو آتیش زدن و اینهمه آب به آسیاب دشمنامون ریختن یا اونایی که لاریجانی رو با مهر زدن یا اونایی که مطهری رو تو شیراز زدن یا اونایی که مهاجرانی رو تو راهپیمایی سراسری زدن رو درست محاکمه میکردن و هر کدوم را به سزایی که قانون معین کرده بود می رسوندن الان کسی جرات نداشت در حرم رو بشکونه.اینها نتیجه اغماض در برابر کاراییه که قانونی نیست ولی عده ای رو راضی می کنه.
ناشناس۱۳۷۷۹۲۲۲۲:۱۷:۳۲ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
لطفا اینها را هر چه سریع تر به صورت علنی محاکمه و به شدیدترین وجه محازات کنید
ناشناس۱۳۷۷۲۵۷۱۳:۱۰:۰۰ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
اونایی که جلوی قصابی ها برای یک کیلو گوشت سرودست می شکستند چی هستند عزیز ؟!!
ناشناس۱۳۷۷۲۷۴۱۳:۲۳:۲۲ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
این افراد از نظر روانشناسی مشکل دارند و باید تحت درمان قرار بگیرند .
ناشناس۱۳۷۷۷۵۸۱۹:۵۴:۳۹ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
اینها بخاطر حاشیه امنی که دارند و هیچ وقت باز خواست نمیشن این طور گستاخانه رفتار می کنن ...
ناشناس۱۳۷۷۳۶۲۱۴:۱۷:۳۹ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
اهل بیت در دل هست
ناشناس۱۳۷۷۳۷۴۱۴:۲۴:۴۲ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
این تندروها برای چندمین بار است که به حرم عمه سادات حضرت فاطمه معصومه اهانت می کنند . این ها به قسط قربت عند الله این کار را انجام داده اند . این خودسرها به اجتهاد خود فکر می کنند عمل درستی دارند انجام می دهند . اینها در حرم امن الهی مردم را با سنگ و مهر سنگسار می کردند . اگر ان روز با انها برخورد می شد امروز درب حرم را نمی شکستند . اگر امروز هم با انها برخورد جدی نشود چه بسا در اینده تعرض های بیشتری انجام دهند .
ناشناس۱۳۷۷۴۳۰۱۵:۰۳:۲۰ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
اینها به تشخیص خودشون لازم باشه از امام هم رد خواهند شد.
ناشناس۱۳۷۷۵۰۲۱۶:۰۲:۰۶ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
این سرنوشت جماعتی است که یقین را رها کرد و به شکیات چسبید .
ناشناس۱۳۷۷۱۷۲۱۲:۳۱:۵۲ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
جهل میلیونها بار از کرونا بدتر است.
ناشناس۱۳۷۷۱۸۴۱۲:۳۶:۴۲ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
همه این جماعت رو باید اعدام کرد
ناشناس۱۳۷۷۳۲۵۱۳:۵۳:۳۲ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
افراط و تفریط در هر صورتش بد هستش.
ناشناس۱۳۷۷۴۶۷۱۵:۳۴:۲۹ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
سر نخ این بیچاره ها دست کسان دیگر است. اینکونه افراد از خود هیچ تصمیم اراده ای ندارند .
ناشناس۱۳۷۷۱۸۸۱۲:۳۷:۴۴ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
این افراد مهاجمان حرم هستند. باید تنبیه شوند.
ناشناس۱۳۷۷۲۲۰۱۲:۵۲:۵۶ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
فرقی هم با داعش ندارند. نوع ایرانیزه شده داعش هستند.
ناشناس۱۳۷۷۲۹۲۱۳:۳۴:۱۵ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
مدافعان حرم کجا هستند؟
ناشناس۱۳۷۷۵۱۴۱۶:۱۴:۴۵ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
عزیزم مگه ندیدی تو ویدیو یکی داشت می گفت مدافعان حرم پس کجا هستند .
ناشناس۱۳۷۷۱۹۶۱۲:۴۰:۰۹ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
ادم یاد فیلم حضرت یوسف می افته کاهنان معبد !
ناشناس۱۳۷۷۱۹۷۱۲:۴۰:۱۴ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
این لیدر خوارج را بازداشت کنید
ناشناس۱۳۷۷۲۰۴۱۲:۴۳:۵۲ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
سال ها است جهالت و تعصب کورکورانه عده ای آفت کشور شده است. گفتار و رفتارهای این افراد تاثیرات منفی زیادی بر اعتقادات مردم به ویژه نسل جوان داشته است. باید بلندگو از حامیان شناخته شده اینها گرفته شده و برخورد جدی صورت گیرد.
ناشناس۱۳۷۷۲۰۵۱۲:۴۴:۵۶ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
مداحان حجتیه جای روحانیت را گرفته اند و صاحب قدرت شدن همان چیزی که امام ترس داشت اتفاق افتاد
حجار۱۳۷۸۰۶۰۰۰:۳۰:۵۱ ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
حالا حجتیه چی بود این وسط ؟ کلا دو تا اسم گروه بلدیم، دیگه زحمت به خودمون نمیدیم ، سر هر جریان و التهابی راحت میچسبونیم به اینا . ربطش هم خودمونم نمیدونیم
ناشناس۱۳۷۷۲۳۳۱۳:۰۰:۰۶ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
این بیچاره ها از اعتقادات غلط خودشون دارن دفاع میکنن.
ناشناس۱۳۷۷۲۳۶۱۳:۰۱:۱۸ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
مطمعن باشید همین افراد عزیز تر هستن برای کسانی که از دین برای قدرت خود استفاده میکنن
ناشناس۱۳۷۷۲۳۷۱۳:۰۱:۳۴ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
تا وقتی علمای تراز اول اسلام و مراجع عظام این رفتارهای جاهلانه را صریحا و به شدت محکوم‌ نکنند باز هم شاهد این اتفاقات خواهیم بود.
ناشناس۱۳۷۷۲۵۵۱۳:۰۹:۲۳ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
باید ازسردار قاانی وشیخ نصرالله بخواهیم برای دفاع ازحرم درایران نیروهای مدافعان حرم را بجای سوریه وعراق به ایران بفرستند باید اعدام شوند هم دین وهم معصومین وهم مردم از شر تفکرات افراطی اینها راحت بشوند
ناشناس۱۳۷۷۲۶۰۱۳:۱۲:۴۹ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
باید به شهیدان مدافع حرم چه جوابی در اون دنیا بدیم؟
ناشناس۱۳۷۷۵۹۶۱۷:۰۹:۵۷ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
همون جوابی که به شهدای انقلاب داده ایم
ناشناس۱۳۷۷۲۶۶۱۳:۱۷:۴۲ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
دستورات را چه کسی داده همان را همانجا اویزان کنید مسئله حل میشه
ناشناس۱۳۷۷۲۶۸۱۳:۲۰:۱۹ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
کسانیکه فقط با اعمال غیر عقلانیشان به دین لطمه میزنند کی بشریت از دست این جاهلان نجات مییابد
ناشناس۱۳۷۷۲۷۷۱۳:۲۴:۳۹ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
--- ميگم آقا مسعود ، اين كروناي ملعون بد جوري مردم همه ممالك را به هول و هراس انداخته ...خدا خودش ريشه ويروس را از بيخ و بن بر كَنه !! ... برود به آنجايي كه عرب ني انداخت !! ... -- انشاءالله !! ... اما عباس آقا مژده بهت بدهم كه دير و يا زود اين كرونا هم ميره ... شرّش كنده ميشه ، ... اما خب !! ... عباس جان كرونا با همه خطرناكي اش خطري نداره ،موقته !! . اون چيزي كه از خود كرونا هزار بار خطرناك تره " فكر كرونايي " هست !!... خدا كنه تفكر و افكارمون از نوع كرونا نباشه كه اين خطر هميشگي است ، خطر ناك تر از بمب اتم ... بلكه بمب هيدروژني !! وگرنه ويروس كرونا زياد هم خطر ناك نيست !! ، امروز هست فردا نيست اما پناه مي برم به خدا از فكر و انديشه كرونايي !! ... مهم اين است عباس جان !!!
ناشناس۱۳۷۷۲۹۸۱۳:۳۷:۰۶ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
آقای علی اباذری هر چی دلتون خواست نوشتید و دلیل آوردید فقط یک موضوع میگویم اگر دارالشفا باز بود و چند نفر به زیارت کنندگان وسایل بهداشتی و با رعایت بهداشتی به انجام زیارت میپرداختند چه اتفاقی میافتاد الان این موضوعات نبود کاری به منفی دادن ها ندارم فقط به شما عرض کردم (مطلب من تایید یا رد عملکرد نیست)
dayani۱۳۷۷۳۰۰۱۳:۳۷:۳۷ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
کسانی که در این تصویر هستند جز یک مورد همگی درسننینی هستند که در دوران جمهوری اسلامی به دنبا آمده بزرگ شده و اکنون چنین می اندیشند و چنین رفتار می کنند. به یقین عده کمی هستند که اینگونه می اندیشند، در عین حال باید بپذیریم که حتی یکنفر هم می تواند فرهنگ دینی را از ذیل به عرش و برعکس بکشاند. ماجرا از انجا دشوارتر می شود که حالا مسئولیت خلوت کردن بر دوش سپاه است و این را میتوان چالشی برای سپاه تلقی کرد .
ناشناس۱۳۷۷۳۱۴۱۳:۴۴:۵۷ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
احتمالا اینها رو امریکا و اسرائیل تحریک نکرده اند؟!!! اخه معمولا می ندازیم گردن اونها
ناشناس۱۳۷۷۳۴۴۱۴:۰۶:۵۴ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
درسته این کار انگلیسه #شیعه انگلیسی
ناشناس۱۳۷۷۶۲۴۱۷:۵۰:۰۹ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
وقتی سفیر انگلیس در سودان ماه رمضان افطاری میده و پیش نماز میشه (عکسهاش توی اینترنت هست) این کار هم بعید نیست.
مردم ایران۱۳۷۷۳۳۱۱۳:۵۷:۳۸ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
این بندگان خدا در هیچ موردی از عقل و فهم استفاده نمیکنند.این چنین افرادی از ویروس خطرناکترند.انها را باید یکجا قرنطینه کرد.
ناشناس۱۳۷۷۳۶۳۱۴:۱۷:۵۰ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
در همه دنیا عده ای خارج از عرف هستند. در هند ادرار گاو میخورند و حمام پهن میگیرند و به خانه مسلمانها حمله میکنند و ... در اروپا عده ای وسایل عمومی را میلیسند و دیگران را ریشخند میکنند و مهاجرین را میزنند و ... در آمریکا سر خالی کردن فروشگاهها سر وکله میشکنند. خواه اینها از خارج تحریک شده باشند و خواه از انحراف عقاید به این روز افتاده باشند بالاخره وجود دارند و خود را ظاهر میکنند و دیگران را میرنجانند. باید آنها را دید و عبرت گرفت و برای آنکه رفتارهای خارج از قانون و عرف گسترش پیدا نکنند دولت باید چاره اندیشی کند. باید علتها و ریشه ها را پیدا و برطرف کرد. مقابله با ظاهر پدیده ها آنها را از بین نمیبرد.
ناشناس۱۳۷۷۳۷۰۱۴:۲۱:۳۵ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
بعید میدانم اینهایی که در را شکستند قبلا به حرم آمده و یا دری را بوسیده باشند.....
ناشناس۱۳۷۷۳۷۲۱۴:۲۲:۳۸ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
اتفاقا اینها عمله ی انگلیس هستند یاد گاو مقدس سفیر انگلیس در تبریز در دوره ی قاجار افتادیم برید در باره ش مطالعه کنید
ناشناس۱۳۷۷۵۸۶۱۷:۰۰:۱۷ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
هند یا تبریز؟!
پ-ا۱۳۷۷۳۷۶۱۴:۲۶:۲۶ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
امتناع از ولایت فقیه مواخذه دارد ولی دردادن نسبت خوارج به اینگونه افراد نیز باید تامل کرد قبول حکمین از سوی علی (ع) برای رفع سو تفاهم کسانی بود که موافق صلح با معاویه بودند وخطای خوارج مخالفت با فرایند رفع سو تفاهمات بود گرچه خود دچار سو تفاهم شدید شده بودند ودر مقابل علی ایستادند بالاخره باید سو تفاهمات هر دوطرف ماجرا را بر طرف نمود تا اینکه انان را به خوارج نسبت دهیم اقای مطهری
ناشناس۱۳۷۷۴۱۶۱۴:۴۸:۳۷ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
نتیجه گسترش بی قانونی در کشور همینه.
ناشناس۱۳۷۷۴۲۳۱۴:۵۴:۵۲ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
مگر این گروه محدود خبر ندارند که شیعه از شکستن درب سابقه خوشی ندارد که این عمل ناپسند را مرتکب شدند؟
ناشناس۱۳۷۷۴۲۵۱۴:۵۸:۱۶ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
توجیه محکمه پسندی نبود ، ابن افراد به خود اجازه حتک حرمت حرم و فحاشی به مسئولان دادند چون می دانستند هیچ‌برخورد قانونی با آنها نخواهد شد پلیس باید قبل از اینکه کاربه در شکستن برسد متفرقشان می کرد
ناشناس۱۳۷۷۴۴۲۱۵:۱۳:۰۵ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
امام رحمت الله در این چنین مواردی خیلی قاطعانه برخورد می کردند
ناشناس۱۳۷۸۱۷۶۰۴:۴۱:۱۷ ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
امام ،امام بود ويكي بود...
ناشناس۱۳۷۷۴۵۵۱۵:۲۳:۰۰ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
آقاي توكلي از شما جواب ميخوام قوه قضائيه نيروهاي امنيتي واطلاعاتي سپاه ووزارت اطلاعات ويگان ويژه كجايند؟ه چرا با اينها كثيف وقاتل دين برخورد جدي صورت نميگيرد لطفا اين مسئله رو پيگيري بفرماييد
ناشناس۱۳۷۷۴۷۱۱۵:۳۷:۱۲ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
...این افراد که به بهانه زیارت فحش ناموسی میدادند اخر کدام تفکر وشیعه مذهب جعفری وعاشقان معصومین برای زیارت فحاشی وحرفهای رکیک برزبان جاری میسازنند؟ کدام تفکر معصومین ع دین را درتقابل جان انسانها قرارمیدهد؟ ایا این تفکر تفکرات قم نیست؟ ایااین تفکر همان تفکری نیست که مخالف بسته شدن دربهای حرم بودند؟ من نمیدانم اینهاچرا شعور وعقل ندارند میگویند چرا بازار ومغازه ها ها باز هست دربهای حرم بسته شده خودب حاهلان دین افراطیون دین وخوارج عصرحاضر دررزیارتگاهها وباتوجه به ازدیاد زائران احتمال مبتلاشدن زیاد هست درضمن 99درصد خوارج قم ومشهد نه ماسک داشتن ونه دستکش واقعا وقتی دراین عصر حاضراینقدر نادان داریم پیامبر رحمت ص درعصرخودش چی کشید تا مردم را به یکتاپرستی دعوت کند وبگوید دست ازبت پرستی بردارید ...
ناشناس۱۳۷۷۴۷۸۱۵:۴۳:۱۷ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
أُولَٰئِكَ الَّذِينَ يَدْعُونَ يَبْتَغُونَ إِلَىٰ رَبِّهِمُ الْوَسِيلَةَ أَيُّهُمْ أَقْرَبُ وَيَرْجُونَ رَحْمَتَهُ وَيَخَافُونَ عَذَابَهُ ۚ إِنَّ عَذَابَ رَبِّكَ كَانَ مَحْذُورًا - اسرا ۵۷ معنای این آیه را خوب بخوانید
ناشناس۱۳۷۷۴۸۰۱۵:۴۳:۵۴ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
دري را شكستند كه ديروز بر آن بوسه مي زدند --------------- --- محمد آقا ، ببخشيد ، اين مَثَل قديمي " دوستي خاله خرسه " حكايتش چيه ؟ بايد خيلي حكايت شيريني باشه ... ها ؟ ... محمود آقا ؟! -- حسين آقا البته كه حكايت شيرينيه !! منتها چون مي بينم سرفه هاي خشك مي كني ، نمي توانم رودر رو حكايت كنم ... احتياط شرط عقله !! ... اما خب ، به محض رسيدن به منزل ، در اسرع وقت حكايت دوستي خاله خرسه را برايت " اِس مِس " !! مي كنم ، عيب نداره ، به زحمتش مي ارزه ... اما حسين آقا ، سرفه هات خيلي خيلي خشكه !! ... مواظب خودت واَبَوي باش، ابوي پيره ... لاجونه !! ... در ضمن تايادم نرفته بگم كه ،گرچه اين دوستي خاله خرسه از داستانهاي قديميه ، اما اين دوستي در همه زمان ها و مكانها بوده ، وهست و خواهد بود ،... پرهيز كن حسين آقا از اين دوستي !! .. خيلي خطرناكه !! از قديم و نديم گفته اند كه : " دشمن دانا به از نادان دوست " !! واقعاً بايد اين مٓثٓل را آب طلاي خالص نوشت !! ،سلام ابوي خيلي برسان ! قدرش را بدان ، بركت خانه و فاميل و كوچه است !!!
ناشناس۱۳۷۷۴۹۳۱۵:۵۴:۵۸ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
همينها سفارت عربستان را اتش زدند وهمينها عليه مقامات كشور شعار دادند ومرگ بر ابن وان گفتند وتهديد به استخر فرح كردند ولي مسوولين قضايي گوش نا شنواي خودرا به سمت انها كردند وحمايت هاي ضمني هم داشتند واكنون همينها هم ليس زدند وهم شكستند وأهانت كردندوالبته با چهره هاي موجه فوق مذهبي
ناشناس۱۳۷۷۵۲۳۱۶:۲۰:۴۷ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
افراطیونی که تا دیروز حرم بوسه و مدافع حرم بودند و لیس می زدند و امروز در آن را شکسته و آتش می زنند!!!!! ... عدم تعادل و افراط و تفریط و ضربه به کشور و اسلام ناب و به ایجاد هزینه به مردم بیچاره و انزوای جهانی کشور و مردم..... نمونه های فراوان مثل حمله به کنسولگری و سفارت عربستان و حمله به سفارت انگلستان و گروه های خودجوش و آتش به اختیار
ناشناس۱۳۷۷۵۳۶۱۶:۳۱:۵۸ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
لعنت خدا براین تاریک اندیشان باد که ارامش مملکت را به بازی گرفته اند وقتی مقامات کشور یک تصمیم عقلانی گرفته اند همه 80ملیون باید مقید به اجرای ان باشند .
ناشناس۱۳۷۷۵۳۸۱۶:۳۳:۳۹ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
این احتمال هم وجود دارد که ماموریت این افراد بظاهر مقدس نما شکستن درب حرم برای هجوم مردم به داخل و بعد هم فرار خود از حرم بوده باشد . نیروهای امنیتی باید بیشتر مواظب باشند
ناشناس۱۳۷۷۶۴۵۱۸:۱۳:۲۹ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
درسته. آفرین.
محمد۱۳۷۷۵۴۹۱۶:۴۰:۲۲ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
تربیت شدگان و دینداران جاهل غربی
ناشناس۱۳۷۷۵۷۱۱۶:۴۸:۵۹ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
حیدر حیر گویان درب حرمش را شکستند آنگونه که درب خانه جیدر شکستند گویی باز جهل وخرافه از زمین وزمان می بارد
کامران دانی اذر۱۳۷۷۶۲۱۱۷:۴۹:۳۶ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
اگر حضرت مسیح مرده زنده میکرد با اراده خدا بود هر حاجتی داری از خدا بخواه که از رگ گردن به تو نزدیک تر است و نیازی به واسطه نیست
ناشناس۱۳۷۷۶۷۶۱۸:۴۸:۳۷ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
زبان قاصر است
ناشناس۱۳۷۷۶۹۵۱۹:۱۰:۵۲ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
داعشیان شیعه که تفسیر متعصبانه از دین دارند
ناشناس۱۳۷۷۷۰۵۱۹:۱۶:۲۸ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
احترام امامان عزیز به جای خود و روی چشمان همه ما جا دارند، ولی ...گاهی اوقات می بینم که در حرم های متبرکه ملت یکدیگر را هل می دهند، له می کنند و هر کار نادرستی را به بهانه دوست داشتن اهل بیت انجام می دهند گریه ام می گیرد. چرا این همه علما در قم و سایر شهرها در فرموله کردن رفتار درست مردم سکوت اختیار کرده اند؟ نکند خدای نکرده دکان باز کرده اند؟
ناشناس۱۳۷۷۷۵۹۱۹:۵۵:۲۸ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
مطمئن باشید اینها نه اعتقادی به ائمه دارن ونه هیچگاه پایشان را به دانی حرم گذاشته اند.اینها فقط نوکر شیعه انگلیسی شيرازي هستند ...
ناشناس۱۳۷۷۷۹۲۲۰:۲۹:۵۸ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
این شکستن در نشان می‌دهد که آن لیسیدن در هم از سر معرفت نیست و پشیزی ارزش ندارد!
ناشناس۱۳۷۷۸۰۲۲۰:۳۸:۴۷ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
خودکرده را تدبیر نیست
ناشناس۱۳۷۷۸۳۹۲۱:۲۴:۴۸ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
این تعداد انگشت شمار خود سر یا تحریک شده نباید در این شرایط بتوانند ضمن نمایش حماقت خود باعث بی خطر جلوه دادن بیماری که جان همه را تهدید می‌کند بشوند
ناشناس۱۳۷۷۸۵۱۲۱:۳۲:۲۷ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
همون روزی که اون اقا کتاب علم پزشکی رو پاره کرد دستگیر میشد همون وقتی که قانون اجازه کنسرت میده یه عده فراتر از قانون میشن برخورد میکردن روزی که کارگر برای دفاع از حقش اعتراض کرد کتک نمبخوردن از لباس شخصیها امروز انگشت نمای دنیا نبودیم
ناشناس۱۳۷۷۹۴۱۲۲:۲۷:۴۲ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
اينا همونا هستن كه سفارت عربستان و اتيش زدند
ناشناس۱۳۷۷۹۵۰۲۲:۳۶:۴۲ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
زمانی که باب نقادی در جامعه بسته شد و تک صدایی و سخنرانی جای مناظره و پرسش و پاسخ را گرفت باید نگران این تبعات می بودیم.
ناشناس۱۳۷۸۰۵۹۰۰:۲۷:۳۵ ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
جهل مقدس!
حجار۱۳۷۸۰۶۳۰۰:۳۴:۵۰ ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
شکستن در حرمها هییییچ توجیهی ندارد و بی احترامی به ساحت مقدس معصومین است . اما یک سوال مهم : چطور این همه پاساژ و بازار نزدیک سال نو و با این تراکم جمعیت باز است اما حرمها و مساجد و نماز جمعه ها اینطور سفت و محکم بسته شده اند ؟؟
ناشناس۱۳۷۸۱۳۲۰۲:۱۳:۱۴ ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
خود کرده را ندبیر نیست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین