از دیدار سرزده قدیمی پوتین از يك داروخانه تا در «این وانفسا روحانی کجاست؟»/خون نمایندگان رنگین‌تر از خون ديگران است/تشویق مردم برای خروج از منزل از سوی تلویزیون!

گروه سیاسی الف،   3981224094 ۴۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

از دیدار سرزده قدیمی پوتین از يك داروخانه تا در «این وانفسا روحانی کجاست؟»/خون نمایندگان رنگین‌تر از خون ديگران است/تشویق مردم برای خروج از منزل از سوی تلویزیون!

رسانه‌ها اجازه ندهند در موضوع کرونا به سمت دو قطبی برویم

حسن روحانی، رییس جمهور با بیان اینکه جریاناتی امروز به دنبال برهم زدن آرامش روانی جامعه هستند، خاطرنشان کرد: ما موظف هستیم تلاش‌های خالصانه و فداکارانه کادر درمانی کشور را که تاکنون جان بسیاری را نجات داده‌اند و مانع از شیوع بیشتر بیماری شده‌اند را در کنار انتقادات و بیان کاستی‌ها نشان دهیم.

وی با اشاره به ایجاد ابهامات، شبهات و تولید شایعات بی‌اساس برای ایجاد فضای دوقطبی و اختلاف در میان مردم تأکید کرد: منصفانه این است که همه اصحاب رسانه و شخصیت‌های سیاسی و مسئولین ذیربط در این حوزه ضمن اطلاع‌رسانی دقیق و انتشار به هنگام اخبار به صورت دقیق و شفاف به جامعه، با شبهات و شایعات ایجاد شده مقابله کنند و این حقایق را نیز تبیین کنند که اقدامات زیربنایی دولت در حوزه سلامت در سال‌های گذشته امروز راهگشا بوده و کمک حال کادر درمانی در مبارزه با این بیماری شده است.

***

انتشار ویدئوی دیدار سرزده پوتین از داروخانه‌ها و یک علامت سوال بزرگ

آفتاب یزد نوشت:  براساس اظهارنظری عجیب از سوی حسن روحانی؛ شنبه 10 اسفند، همه چیز باید به «روال غیرعادی» بازمی‌گشت اما 13 روز پس از آن شنبه، نه تنها هیچ چیز به روال عادی بازنگشته که؛ ساعت به ساعت بر وخامت اوضاع افزوده شده است و شاید رسانه‌ای که پرسیده بود: «حسن روحانی بر چه اساسی و بر پایه کدام روند پیشگیرانه و درمانی وعده داده بود که «از شنبه همه چیز به روال عادی باز می‌گردد»؟» حق داشته، اما کسی از اطرافیان رئیس جمهور نیز حتی، به این پرسش بجا پاسخی ارائه نکرد!»

ویدئویی حدوداً «60» ثانیه‌ای با زیرنویس فارسی، حکایت از آن دارد که ولادیمیر پوتین که این روزها سرخوش از مصوبه اخیر پارلمان روسیه است و می‌تواند همچنان رئیس‌جمهور باقی بماند نه نمایشی که کاملاً سرزده به داروخانه‌ای ـ احتمالاً ـ در مسکو رفته و با مسئولان آن داروخانه به گفت و شنودی کوتاه پرداخته و قول داده تمامی کمبودهای اعلام شده را برای رفع نگرانی مردم و داروخانه داران تامین کند تا از این منظر، شهروندان روسی دچار دلهره و عذاب نشوند و همین ویدئوی 60 ثانیه‌ای کافی است تا آماجی از انتقادها و شاهد مثال آوردن ها، دست به مقایسه بزند که روس‌ها رئیس جمهور دارند ما هم رئیس جمهور داریم و فاصله از فرش است تا عرش!

* هر چند فیلمی که آفتاب یزد به آن اشاره دارد متعلق به دو سال پیش است و مربوط به زمان شیوع بیماری کرونا نیست ولی اصل توجه دادن به مدیریت میدانی بحران نکته درستی است که این روزنامه به آن اشاره کرده است.

***

در این وانفسا روحانی کجاست؟

علی ربیعی سخنگوی دولت در روزنامه ایران نوشت:... یک جمله رئیس جمهوری درباره شکل جدید جلسات ستاد ملی کرونا را طوری القا می‌کنند که انگار دولت فقط در قالب هفته‌ای یک جلسه و چند ساعت وقت متوجه کرونا است.

اصلاً مگر تصمیم‌ها فردی گرفته می‌شوند که همه چیز به شخص رئیس جمهوری وابسته باشد؟ حسن روحانی مگر آن رئیس‌جمهوری است که خودش را متخصص همه چیز بداند و امور ستاد ملی مقابله با کرونا را به تشکیل جلسات متعدد با حضور خودش منحصر کند؟

کاستن از آمار چه نفعی برای دولت دارد؟ همگان خوب بنگرند که برخی کشورها همین الان هم پنهانکاری می‌کنند. دولت ایران در زمانی مرگ بر اثر کرونا را اعلام کرد که فقط دو روز تا انتخابات باقی مانده بود و کشورهای بسیاری هیچ آماری از ابتلا یا جانباختگان ارائه نکرده بودند. 

بيشتر بخوانيد:

پاسخ علی ربیعی به یک پرسش

***

آمار مبتلایانِ کرونا در ایران

دکتر کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۳۶۵ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۲۷۲۹ نفر افزایش یافت.

وی گفت: خوشبختانه تا کنون ۴۳۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده اند.

جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۷ نفر از مبتلایان جدید کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به  ۶۱۱ مورد رسید.

 جهانپور نمودار متوسط میزان رشد روزانه مبتلایان به کروناویروس جدید در ایران را مشابه کره جنوبی خواند و میانگین سنی مبتلایان را ۵۴ سال و فوت شدگان این بیماری را ۶۷ سال گزارش کرد.

بيشتر بخوانيد:

تازه‌ترین آمار کرونا در کشور: افزایش تعداد بیماران به ۱۲۷۲۹ نفر/ بهبود و ترخیص ۴۳۳۹ مبتلا/ فوت ۶۱۱ مورد

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: ۵۴ سال؛ میانگین سنی مبتلایان به کرونا + نمودار

***

مگر خون نمایندگان رنگین‌تر ازخون مردم و مدافعان سلامت است

مصطفی کواکبیان در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «بارها گفته ام تعطیلی مجلس در اوضاع کرونایی به نفع کشور نیست؛ زیرا کارگران و کارمندان می‌گویند چرا ما باید کار کنیم اما جلسات علنی در اسفند ماه تعطیل باشد!؟

‏دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا نباید مانع کار مجلس از طریق دیگر راه حل‌ها باشد. مگر خون نمایندگان رنگین‌تر از خون مردم و مدافعان سلامت است!؟»

بيشتر بخوانيد:

انتقاد کواکبیان از تعطیلی مجلس:  کارگران می‌گویند چرا ما باید کار کنیم اما مجلس تعطیل باشد!؟

***

نگاهي به پيشنهاد برگزاري مجازي جلسات علني مجلس شوراي اسلامي

روزنامه اعتماد نوشت: جلسات علني مجلس به‌صورت مجازي برگزار خواهد شد. اين خبري است كه در طول يكي، دو هفته اخير و تعطيلي جلسات علني و غيرعلني مجلس شوراي اسلامي به دليل شيوع گسترده ويروس كرونا در ايران و اعلام ساختمان پارلمان به عنوان يكي از نقاط شيوع از سوي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي بارها و بارها به ‌صورت گمانه‌زني مطرح يا به‌عبارتي صحيح‌تر مطرح شد ...

با عبور يا حل مشكلات مربوط به امنيت و زيرساخت در مسير برگزاري جلسات مجلس به صورت مجازي و بر بستر اينترنت، به مانعي از جنس آيين‌نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي برخواهيم خورد. اين آيين‌نامه به‌رغم هزار و يك نقص و سكوت‌هاي بسيار و نياز صريح به اصلاحات اساسي، دست‌كم درباره چگونگي برگزاري جلسات مجلس صريح سخن گفته و چند و چون آن را مشخص كرده است؛ چند و چوني كه هيچ جايي براي برگزاري مجازي جلسات مجلس در آن وجود ندارد... 

اسدالله عباسی امروز (شنبه، 24 اسفندماه) در جمع خبرنگاران در مورد احتمال استفاده از فناوری دیجیتالی دوسویه برای برگزاری جلسات صحن در صورت ادامه بحران کرونا، گفت: امروز این موضوع در هیات رئیسه بررسی  و در نهایت مقرر شد که اگر بحران کرونا ادامه داشته باشد و  ستاد مبارزه با کرونا همچنان برگزاری جلسات صحن را منع کند، از امکان فناوری دیجیتالی و دوسویه به عنوان یک راه حل استفاده شود؛ البته امیدواریم که این بیماری هر چه زودتر از کشور رخت بندد و  مجلس نیز مثل سایر دستگاه ها به روال عادی خود برگردد.

بيشتر بخوانيد:

احتمال برگزاری جلسات مجلس با فناوری دیجیتالی دوسویه در صورت تداوم بحران کرونا

***

یک بام و دو هوای صدا و سیما / تشویق مردم برای خروج از منزل از سوی تلویزیون!

آفتاب یزد نوشت: ... همیشه کسب درآمد برای صدا و سیما به مراتب خیلی مهم‌تر از برخی مسائل بوده است چرا که بلافاصله بعد از ارائه این نکته که در خانه بمانید، با تبلیغ‌های متعددی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای که در این ایام تخفیف ویژه‌ای برای شهروندان در نظر گرفته اند، مردم را تشویق به بیرون رفتن می‌کند! و از آنها میخواهد که به این فروشگاه‌ها بروند. دغدغه صدا و سیما برای کسب درآمد قابل درک است اما سلامتی مردم قطعاً مهم‌تر است.

***

نباید کم‌کاری‌ها را با حکم حکومتی جبران کنیم

عباسعلی کدخدایی، قائم مقام دبیر و سخنگوی شورای نگهبان، با اشاره به تصویب قانون بودجه‌ سال ۹۹ در کمیسیون تلفیق مجلس و بدون تصویب در صحن و ارسال آن به شورای نگهبان،‌ گفت: علت این اتفاق عدم امکان برگزاری جلسات مجلس به‌خاطر شیوع کرونا و تأخیر مجلس در انجام وظایفش بود.

كدخدايي گفت:  البته این سؤال هم چنان باقی است که خب لایحه‌ی بودجه که قبل از انتخابات به مجلس رسیده بود و در آن زمان هم فرصت کافی وجود داشت که مجلس کارش را بکند، چرا کارش را انجام نداد. خب حالا چون درگیر انتخابات بودند ترجیح داده بودند که رسیدگی‌اش موکول بشود به بعد از انتخابات که بعد از انتخابات هم دیگر با این شرایطی که ایجاد شد، امکان برگزاری جلسات نبود...

بيشتر بخوانيد:

سخنگوی شورای نگهبان: مجلس می‌توانست بودجه را آذرماه بررسی کند

***

اصولگراها آراء خاکستری را جذب کردند

 عباس سلیمی نمین، تحلیلگر اصولگرا به خبرآنلاين گفت: رای اصولگرایان اینبار{انتخابات دوم اسفند} افزایش پیدا کرد. برخی افراد از جمله من معتقدیم که این افزایش ناشی از جذب آرای قشر خاکستری بود... من فکر می کنم این افزایش به مراتب می توانست بیشتر از این باشد چون بسیاری افراد ازعملکرد دولت اصلاح طلب، فراکسیون آنها در مجلس دهم و شورای شهر ناراضی بودند و در عین حال می خواستند برحسب وظیفه ملی و دینی رای دهند و بر روند کشور تاثیر داشته باشند، بنابراین مزیت های لیست اصولگرایان می توانست آنها را جذب کند اما به دلیل تخریب گسترده‌ای که علیه لیست اصولگرایان در تهران هم از جانب تندروهای طیف اصلاح طلب و هم از جانب جریان تندرو در طیف اصولگرایان به صورت مشترک صورت گرفت این اتفاق نیفتاد و این تخریب این افراد را به تامل واداشت علی رغم اینکه کارنامه پیش رو برایشان جاذبه جدی داشت.

سلیمی نمین گفت: ما در ارتباط با مبانی که مربوط به انقلاب است، در بعضی موارد دچار استحاله شدیم. بازگشت به مبانی انقلاب که در واقع مورد وحدت نظر همه اقشار جامعه بوده، اصل ارزشمندی است. احترام همه اقشار جامعه به شهید سلیمانی هم ناشی از همین موضوع است. چون ایشان نمونه ای از پایبندی به نیروهای انقلاب است و برای همه با ارزش و محترم است.

***

خلخالی در اعدام‌ها زیاده روی می‌کرد‌

شرق نوشت: سید مصطفی میرسلیم در گفت‌وگویی با برنامه اینترنتی «سایه‌روشن» به‌تندی علیه صادق خلخالی انتقاد کرده است و گفته که او در اعدام‌ها زیاده‌روی می‌کرد. میرسلیم در این گفتگو گفته است: «آقای خلخالی در کارهایش دقت نداشت و در برخی از اعدام‌ها زیاده‌روی انجام می‌داد؛ البته معمولا این‌گونه افراط و تفریط‌ها در خیلی از انقلاب‌ها پیش می‌آید، اما اگر ایشان برخی از همین موارد اعدام را به تأخیر می‌انداختند و رسیدگی دقیق‌تری می‌کردند، آثار گران‌بهایی را برای مردم در پی داشت».

صادق خلخالی، حاکم شرع اوایل انقلاب، حکم اعدام تعداد زیادی از عوامل رژیم گذشته و مخالفان انقلاب را صادر کرد که اسامی تعدادی از آن‌ها را مشاهده می‌کنید.

امیرعباس هویدا، نخست‌وزیر. فَرخ‌رو پارسا، وزیر آموزش‌و‌پرورش و اولین وزیر زن ایران. عباسعلی خلعتبری، وزیر امور خارجه دولت امیرعباس هویدا. غلامرضا کیانپور، وزیر اطلاعات و جهانگردی و دادگستری کابینه هویدا و آموزگار. غلامرضا نیک‌پی، شهردار تهران... نعمت‌الله نصیری، رئیس ساواک، حبیب القانیان، رحیم‌علی خرم.

***

رد پای «جهانگیری» در پرونده فساد کشت مغان

احمد علیرضابیگی عضو هیئت تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی سازی مجلس در گفتگو با مهر در مورد آخرین وضعیت بررسی پرونده کشت و صنعت دشت مغان اظهار داشت: پس از بازداشت پورحسینی، دژپسند در مقام دفاع از تصمیماتی که گرفته شده، اعلام کرد که تمام واگذاری‌ها درست بوده و ایرادی به آن‌ها وارد نیست اما در یکی دو ماه اخیر اتفاقاتی رخ داده که حکایت از آن دارد که سازمان خصوصی سازی هم پذیرفته که این واگذاری‌ها درست نبوده است.

علیرضا بیگی در ادامه از تلاش‌های جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برای جلوگیری از ارسال پرونده تخلفات در واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان خبر داد و گفت: در این میان فعل و انفعالاتی رخ داده و خریدار (ژائله) در دستگاه معاون اول رئیس جمهور نفوذ پیدا کرده و معاون اول دستور رسیدگی مجدد به پرونده واگذاری کشت و صنعت مغان را صادر کرده تا با مصالحه قضیه فیصله یابد.

***

تركيب فراكسيوني مجلس يازدهم چگونه خواهد بود؟

ناصر ایمانی، تحلیل‌گر اصولگرا در گفت‌وگو با ایلنا درخصوص ترکیب احتمالی فراکسیون‌ها در مجلس یازدهم، گفت: در مجلس آینده نیز همانند این مجلس سه فراکسیون خواهیم، نخست فراکسیون اصولگرایان که اکثریت خواهد بود که ممکن است هر اسمی انتخاب کنند، فراکسیون دوم اصلاح‌طلبان است که از حدود ۲۰ الی ۲۵ نماینده تشکیل خواهد شد و سومین فراکسیون هم از مستقلین تشکیل می‌شود که تعداد اعضای آن هنوز مشخص نیست، البته شاید بعضی از مستقلین تمایل داشته باشند که در یکی از دو فراکسیون دیگر عضو شوند.

ایمانی در ادامه در خصوص ریاست مجلس یازدهم، ابراز داشت: برخی گزینه‌ها از هم‌اکنون مطرح هستند و در راس آن‌ها آقای قالیباف است که احتمال ریاست مجلس ایشان بیشتر از سایرین به نظر می‌رسد اما برخی گزینه‌های دیگر هم مطرح هستند و با ایشان(قالیباف) رقابت خواهند کرد، قاعدتا کاندیداهای ریاست از میان اصولگرایان هستند و از مستقلین و اصلاح‌طلبان با توجه به تعداد اعضای کمتری که دارند، کاندیدا نخواهند شد.

ایمانی ادامه داد: من تصور می‌کنم همه‌ی ناظران چه اصولگرایان و اصلاح‌طلبان و چه آن‌ها که گرایش جناحی ندارند، به این اذعان دارند که عملکرد مجلس دهم ضعیف بوده است.

وی با بیان اینکه تضعیف جایگاه مجلس توسط کسانی مطرح می‌شود که نمی‌خواهند ضعف عملکرد خود را بپذیرند، ابراز داشت: من این حرف که گفته می‌شود مجلس از جایگاه خودش تنزل داشته است، را قبول ندارم. به نظرم عمده کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند به دلیل این است که نمی‌خواهند به این که این مجلس عملکرد ضعیفی داشته اذعان کنند و می‌گویند که دیگران ما را تضعیف کردند. این کلمه «دیگران» همیشه برای فرار از پاسخگویی وجود داشته و حتی دولت‌ها هم این کار را کرده‌اند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۷۳۵۸۰۲۰:۴۶:۳۹ ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
با توجه به اینکه عده ای می خواهند مراسم چهارشنبه سوری راه بیندازند که این مسله باعث گسترش ویروس میشود دولت اعلام کند این مراسم امسال بطور کل غیر قانونی است و بازداشت دارد و به مجروحین احتمالی هیچگونه سرویس پزشکی داده نمیشود
ناشناس۱۳۷۳۵۸۹۲۰:۵۹:۴۴ ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
متاسفانه در این شرایط بحرانی کرونا تلویزیون برای حضور به هم فشرده مردم همیشه در صحنه ؛ داره برای حراجستون فروشگاه رفاه تبلیغ میکنه !!!! دیگه وقتشه عرصه و اعیان صدا و سیما از طریق مزایده به فروش رسیده و عواید حاصله صرف خرید ماسک برای پرسنل بیمارستان های دولتی شود
ناشناس۱۳۷۳۵۹۳۲۱:۰۱:۰۱ ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
سلامتى مردم بايد مهمترين امر و اولويت دولت و نظام باشد
ناشناس۱۳۷۴۱۵۴۱۰:۵۷:۰۲ ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
اسحاق جهانگیری و برادرش باید سریعا محاکمه شوند
ناشناس۱۳۷۴۱۵۶۱۰:۵۸:۵۱ ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
از وقتی دولت در مسله بنزین به رییسی رکب زد و ایشان را در مسایل بنزینی وارد کرد روند مبارزه با فساد کند شد
ناشناس۱۳۷۳۵۹۶۲۱:۰۴:۴۴ ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
جناب کواکبیان تعطیل بودن یا باز بودن مجلس فرقی با هم نداره شما خودشو ناراحت نکن
ناشناس۱۳۷۳۶۰۲۲۱:۰۸:۵۹ ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
دونالد توی هفته پیش با ۴۵ تا خارجی کرونایی دست داده اونوقت حسن با فاصله ۷/۵ متری از معاونانش و وزرایش می نشیند و فقط از طریق ویدئو کنفرانس در صحنه حضور فعال میابد
بهت رای دادم۱۳۷۳۶۰۸۲۱:۱۴:۲۱ ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
قالیباف کجایی دقیقا کجایی ؟
قالیباف۱۳۷۴۱۵۰۱۰:۵۴:۰۹ ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
اینجام عزیزم.
ناشناس۱۳۷۳۶۱۱۲۱:۱۶:۵۷ ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
با کرونا تا ۱۴۰۰
ناشناس۱۳۷۳۶۱۲۲۱:۱۸:۲۱ ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
آقای ثمینی نمین ظاهرا معنی افزایش را نمی دانند ! جناب ثمینی نمین شما به این میزان رای می گویید افزایش ؟!!
ناشناس۱۳۷۳۶۱۴۲۱:۲۰:۳۹ ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
پرسیده : تركيب فراكسيوني مجلس يازدهم چگونه خواهد بود؟ اول ببین کیا تا اون موقع زنده میمونن بعد دنبال ترکیب فراکسیون مجلس بگرد !
ناشناس۱۳۷۳۶۲۸۲۱:۳۵:۵۲ ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
از جلالی پدافند غیر عامل میخواهیم در برنامه تلویزیونی حضور یافته و مجددا پدافند غیر عامل را تعریف کنند
ناشناس۱۳۷۳۶۳۲۲۱:۳۷:۰۷ ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
از برادر رضایی خبری نیست !
ناشناس۱۳۷۴۱۱۴۱۰:۳۰:۱۱ ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
الان ۳ هفته است که از خیلیا خبری نیست
ناشناس۱۳۷۳۶۳۵۲۱:۳۸:۵۹ ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
اقای روحانی با حفظ دوبل فاصله مطمئن در مقابل تلویزیون جلسه ستاد کرونا را تماشا میکنند
ناشناس۱۳۷۳۶۳۷۲۱:۴۱:۲۲ ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
روحانی با یک دیدار سرزده به ملاقات بیماران در بیمارستان مسیح دانشوری رفته و از نزدیک با مشکلات کادر درمان این بیمارستان آشنا شود
ناشناس۱۳۷۳۶۷۰۲۲:۱۳:۰۱ ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
گاهی برای پیشبرد اهداف متعالی باید از قوه قهریه هم کمک گرفت و الا در هفته پایانی سال نمی‌توان جلوی بسیاری از افرادی که عازم سفرند را گرفت و در نتیجه کنترل کرونا غیرممکن خواهد شد.
ناشناس۱۳۷۳۶۷۱۲۲:۱۵:۰۶ ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
مردم برای رعایت بهداشت فردی آرزوی یک ماسک و چند سی‌سی الکل را دارند ولی مقامات به‌دلیل ناکارآمدی و سوءمدیریت از عهده این کار برنیامده اند.
ناشناس۱۳۷۳۶۷۲۲۲:۱۵:۳۵ ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
دشمنان در خارج و عوامل آنان در داخل با هدف جهت‌دهی به افکار عمومی جامعه شهر قم را به دروغ مرکز ویروس کرونا اعلام کردند.
ناشناس۱۳۷۳۶۸۰۲۲:۲۸:۰۰ ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
قوه قضاییه باید به تخلفات واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان ورود نماید.
ناشناس۱۳۷۳۶۸۱۲۲:۲۹:۳۵ ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور محبوب مردم روسیه است اما محبوبیت روحانی به زیر 7 درصد رسیده است.
ناشناس۱۳۷۳۶۸۲۲۲:۳۰:۴۵ ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
میلیاردها تومان اموال بیت المال با نام خصوصی سازی به تاراج رفت کشت و صنعت مغان یکی از آنهاست.
ناشناس۱۳۷۳۶۸۴۲۲:۳۱:۳۶ ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
پرونده مهدی جهانگیری به کجا رسید ؟!
ناشناس۱۳۷۳۶۸۶۲۲:۳۲:۴۲ ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
کرونای بنفش باعث کاهش مشارکت مردم در انتخابات شد.
ناشناس۱۳۷۳۶۹۴۲۲:۳۹:۵۷ ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
چی شده که قالیباف و جلیلی خبری ازشون نیست؟
ناشناس۱۳۷۳۶۹۸۲۲:۴۴:۲۹ ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
از حسن و اسحاق ملول بودیم ملول تر گردیدیم
ناشناس۱۳۷۳۷۰۷۲۳:۰۱:۵۵ ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
ما زیاد زرنگ باشیم ؛ بتونیم ماسک و دست کش تهیه کنیم برای بیمارستانامون تشخیص جنگ بیولوژیک بودن یا نبودن از عهده ما خارجه تشخیص این موضوع رو به بزرگان دنیا بسپاریم
ناشناس۱۳۷۳۷۲۳۲۳:۱۴:۲۰ ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
برادر معلوم نیست زنده بمونید چگونه برای ترکیب فراکسیونها خیالبافی می کنید / شما فردا زنده اید؟ اونم با این کرونای خدا
ناشناس۱۳۷۳۸۵۳۰۱:۴۴:۵۱ ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
آقای روحانی یه کلام‌ بگین جون مردم براتون اهمیت نداره و خلاص قبولی ریاست ستاد کرونا پیش کش.
ناشناس۱۳۷۳۸۶۸۰۲:۳۹:۵۶ ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
دو قطبی در سیاست ایران یک واقعیته و دلیل اصلی وضعیت امروز در رابطه با کورونا هم همینه. هیچ مرکزیتی برای تصمیم گیری نیست.
ناشناس۱۳۷۳۹۰۲۰۶:۴۱:۰۹ ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
اون فیلم دیدار سرزده پوتین برای سال ۲۰۱۸ هست این چه جور اطلاع رسانی هست
ناشناس۱۳۷۳۹۳۱۰۸:۱۴:۵۸ ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
یک بام و دو هوای صدا و سیما / تشویق مردم برای خروج از منزل از سوی تلویزیون! باور کنید صدا و سیما به اینجاش فکر نکرده بود فکر کنم تازه دوزاریش افتاده از بس ما مدیران توانمند داریم که نگو و نپرس
ناشناس۱۳۷۳۹۶۷۰۸:۵۹:۳۶ ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
باز روحانى هر چهارشنبه خودشو نشون ميده ولى از خيلى ها اصلاً خبرى نيست
ناشناس۱۳۷۴۱۸۵۱۱:۲۰:۴۸ ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
علی مطهری کجاست خبری از ایشان نیست ؟!
کارمند۱۳۷۳۹۹۳۰۹:۱۳:۱۳ ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
رییس دانشگاه گوشه خانه لم داده خوابیده و ما کارمندان دانشگاه مجبوریم به دانشگاه بیاییم . اساتید در منزل هستند. ما یا باید به دانشگاه برویم یا از مرخصی باقیمانده امسال و حتی سال بعد استفاده کنیم که دولت متضرر نشود. استاندار می گوید مرخصی و ماموریت مدیران اجرایی استان ممنوع است. این مدیریت فوق العاده است واقعا. قم را دریابید . ما ضد ویروس نیستیم.
ناشناس۱۳۷۴۰۸۲۱۰:۱۰:۲۸ ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
(( دوصد گفته چون نیم کردار نیست ، به عمل کار برآید به سخدانی نیست ‌، کار هرکس نیست خرمن کوفتن گاو نر می خواهد و مرد کهن ، ............... ) همه این مطالب گذشتگان ما حکایت از آن دارد که در زمان بروز حوادث و سختی ها و ناملایمات می توان آدمها را شناخت در وقت خوشی
ناشناس۱۳۷۴۱۰۶۱۰:۲۷:۲۸ ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
دانشجویان دانشگاهها به مشکل انتخاب واحد خوردند. پیشنهاد میود، میزان انتخاب واحد تابستانی دو برابر شود تا بتوانند ترم آخری ها در تابستالن تحصیلاتشان تمام کنند.
ناشناس۱۳۷۴۱۲۸۱۰:۴۰:۳۸ ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
کاش زودتر این مجلس تموم بشه وقالیباف بیاد، شاید یه تحولی شد.مثل اینکه یه عده نمی دونن قالیباف هنوز کارش در مجلس شروع نشده!
ناشناس۱۳۷۴۲۸۷۱۲:۲۴:۴۴ ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
این دولت پول را به جان انسان ترجیح میدهند ای مردم ما خودمان باید به فکر هم باشیم برای اینها چیزی که ارزش ندارد جان انسان است و بس.
ناشناس۱۳۷۴۴۷۳۱۴:۰۸:۰۱ ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
آیا بهتر نیست در استان های آلوده ادارات تعطیل شوند؟ اینطوری مردم هم بخاطر انجام کارهای مربوط به ادارات بیرون نمیان و هم متوجه ی عمق خطر میشوند.
ناشناس۱۳۷۴۶۴۱۱۵:۵۷:۴۲ ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
هر کی جز پوتینو مثال میزدید، قبول میکردیم. این بابا ولی مارموزتر از این حرفاست: بدلش بوده لابد بیچاره
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  16. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  17. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  18. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  22. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  23. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  24. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  25. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

آخرین عناوین