نامه وزیر بهداشت به وزیر صمت: تولید روزانه چند میلیون ماسک عوام فریبی است/ تاکنون ۱ میلیون ماسک تحویل گرفتیم

گروه اقتصادی الف،   3981212116 ۳۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر بهداشت در نامه ای به وزیر صنعت ضمن گلایه از کمبود ماسک در مراکز بهداشتی اعلام کرد:متاسفانه هنوز مشکل ماسک پابرجاست و با اطلاعات واصله شبکه در هم تنیده احتکار ماسک را با قیمت ۱۰ برابری می فروشند.

نامه وزیر بهداشت به وزیر صمت: تولید روزانه چند میلیون ماسک عوام فریبی است/ تاکنون ۱ میلیون ماسک تحویل گرفتیم

به گزارش تسنیم، سعید نمکی وزیر بهداشت در نامه ای به رضا رحمانی وزیر صنعت ضمن گلایه از کمبود ماسک در مراکز بهداشتی اعلام کرد "متاسفانه هنوز مشکل ماسک پابرجاست و با اطلاعات واصله شبکه در هم تنیده احتکار ماسک در شرایطی که همکاران جان بر کف اینجانب زندگی‌شان را شبانه روز فدای مردم می‌کنند و مردم در خطر ابتلا به بیماری قرار دارند محصولات خود را احتکار و با واسطه با قیمت 10 برابری به دلالان معرفی می کنند".

متن نامه وزیر بهداشت به وزیر صمت به شرح زیر است:

جناب آقای مهندس رحمانی
وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت، عضو ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و رئیس کمیته پشتیبانی و تدارکات ستاد

با سلام؛

علیرغم جلسات مکرر همکاران اینجانب در آن وزارتخانه، متاسفانه هنوز مشکل ماسک پابرجاست و با اطلاعات واصله شبکه در هم تنیده احتکار ماسک در شرایطی که همکاران جان بر کف اینجانب زندگی‌شان را شبانه روز فدای مردم می‌کنند و مردم در خطر ابتلا به بیماری قرار دارند محصولات خود را احتکار و با واسطه با قیمت 10 برابری به دلالان معرفی می کنند.

از هفته پیش تا کنون طبق اظهار نظر مدیران وزارت بهداشت حداکثر یک میلیون ماسک تحویل شده که با شعار فریبنده روزی چند میلیون تولید و متاسفانه انتقال این عوام فریبی به مردم، اینجانب و همکارانم به شدت مورد شماتت و تحت فشار قرار گرفته ایم. به نظر اینجانب این شیوه برخورد و پیگیری بوروکراتیک مشکلی از مملکت حل نخواهد کرد و آبروی نظام و سلامتی مردم به شدت زیر سوال خواهد رفت. لازمست مقامات امنیتی، قضتیی و انتظامی کشور نه تنها در گرفتن تعدادی ماسک از انبارهای متفرقه بلکه با در دست گرفتن کارخانه‌های تولیدی و گذاردن مدیر دولتی مستقل سریعاً این مشکل را حل کنند.

بی تردید مدیریت شرایط پیچیده کنونی شیوه ‌ای متفاوت می‌طلبد که در ساز و کارهای موجود و جسات بی حاصل دست آوردی نصیب کشور، مردم درمانده در بیماری و همکاران بی پناه اینجانب در بیمارستان های آلوده نخواهد شد.

دکتر سعید نمکی
وزیر و رئیس ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۵۶۴۶۰۱۶:۲۲:۴۶ ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
من جای دولت بودم هرگونه فروش ماسک به جز مجاری حوزه بهداشت ممنوع میکردم وازتولید کننده میخواستم ویک نفرمامور وزارت بهداشت را درمراکز تولید میگماردم تا وقتی ماسک وموادبهداشتی تولید شد فقط به وزارت بهداشت ارسال گردد درغیراینصورت با تولید کننده برخورد سخت میکردم..
عبدالله۱۳۵۶۴۶۱۱۶:۲۳:۰۲ ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
بد مدیریت و تصمیمات اشتباه آقایون درآمده و شروع به نامه پراکنی و از سر واکنی کردند. از طرف دیگه دائما هم دغدغه کادر درمان را دارند در حالی که ادعا می کنند تعداد مبتلایان به کرونا به هزار هم نمیرسه پس ترس کادر درمان از چیه؟ و چرا هرچی ماسک و کیت تشخیص و ژل و الکل ضدعفونی کننده است به کادر درمان تخصیص میدن؟
ناشناس۱۳۵۶۴۷۳۱۶:۳۲:۵۷ ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
محتکران و گرانفروشان در این شرایط را فقط اعدام کنید, همه مردم هم حمایت میکنند.
ناشناس۱۳۵۶۴۸۸۱۶:۳۹:۵۶ ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
وزیر صمت باید استعفا دهد
علی۱۳۵۶۵۰۱۱۶:۴۵:۰۳ ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
اتفاقاً آقای وزیر باید دست انبارکنندگان را ببوسد و ماسک ها را به قیمت از آنها خریداری کند. اگر آنها نبودند، مردم همه ماسک ها را خریده و در منازل انبار کرده بودند و دیگر دست وزیر و امنیتی و قاضی به آنها نمیرسید. آقای وزیر به جای تهدید فعالین اقتصادی برود، بی کفایتی و ضعف دانش .. و وزارتخانه اش ..
ناشناس۱۳۵۶۵۱۲۱۶:۵۲:۵۱ ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
اينهمه دكتر واينهمه عنوان ولي مردم دارند با مرگ دست وپنجه نرم مي كنند
ناشناس۱۳۵۶۵۱۷۱۶:۵۷:۲۸ ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
از نظر اين مسئولين انگار آب از آب تكان نخورده آقا جان عرضه داشته باشين كفشارو بالا بكشيد مردومردونه اين بحران رو مديريت كنيد مديريت بحران كنيد هرجا خواستين فراخوان بدين اين مردم خيلي مردن ميان پشتتون واي مي ايستن باور كنيد تو مملكت اتفاق افتاده اتفاق ميفهمين يا هنوز در خواب وجلسه تشريف دارين؟
ناشناس۱۳۵۶۵۳۳۱۷:۰۹:۴۳ ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
به علت نبودن تجهیزات مراقبتی در کشور کل کشور باید تعطیل شود تا تابستان هر موقع مسئولان آفتابی شدند ؛ مردم هم در صحنه حضور یابند
ناشناس۱۳۵۶۵۶۰۱۷:۲۵:۲۵ ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
اگر ستاد تشکیل داده اند دیگر نامه نگاری چرا؟ ظاهرا اختلافات بسیار عمیق و غیر قابل رفع و رجوع در ستاد است که وزیر بهداشت را ناگزیر به نامه نگاری می کند و یا خبر از پیش بینی فاجعه ای بزرگ و دهشتناک پیش رو میدهد.
ناشناس۱۳۵۶۵۶۳۱۷:۲۶:۱۷ ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
کمبودها را مردم خوب می بینند و اکثر قاچاق چیان محصولات بهداشتی با خود دولت در ارتباط هستند .
ناشناس۱۳۵۶۵۶۸۱۷:۲۸:۴۲ ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
مجلس از طریق فضای مجازی و با استیضاح رحمانی ، سریعا او را برکنار کند
حرف مردم۱۳۵۶۵۷۹۱۷:۳۵:۱۸ ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
باید فورا مجلس وزیر صمت را استیضاح کند
ناشناس۱۳۵۶۵۹۶۱۷:۴۵:۵۸ ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
همیشه مطمئن بودم یک روزی خواهد رسید که مصلحت اندیشی ها و تعارض منافع و .. جان اکثریت ملت ایران را اینگونه به خطر اندازد 》 .
ناشناس۱۳۵۶۵۹۷۱۷:۴۶:۳۸ ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
رحمانی برکنار گردد
ناشناس۱۳۵۶۶۴۹۱۸:۲۸:۴۷ ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
نکته مهم کارخانجات تولید ماسک و دستکش مال کدام ارگان است
ناشناس۱۳۵۶۶۷۶۱۸:۴۷:۱۰ ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
جناب آقای دکتر نمکی ؛ شما پزشکی شما قصم خوردی شما جان انسان ها باید برایت مهم باشد ( که البته هست ) . شما نباید سیاست را با طبابت بندگان خدا مخلوط و ممزوج نمائید .
ناشناس۱۳۵۶۶۸۲۱۸:۵۲:۲۳ ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
یکی از وزارتخونه های کلیدی والبته بدون مدیر خوب همین وزارت صمت هست .خیلی ازکالاها به قیمت دولتی توبازار نیست اما به قیمت آزاد فراوون هست .الان دوماه هست میخوام لاستیک دولتی بخرم اما هرروز صبح سایت شرکت .. اعلام میکنه موجودی تمام شد .اما لاستیک همین شرکت دویست تومن گرونتر توبازار هرچندتاحلقه هم بخوای هست .این تنها نمونه کوچکی ازدلال پروری وزارت صمت هست .مجلس هم که کلا تعطیل هست .جناب توکلی فقط همین قضیه لاستیک دولتی وبازار آزاد رو پیگیری کنید صحبت از میلیاردها تومن رانت هست .
ناشناس۱۳۵۶۷۲۴۱۹:۲۰:۱۱ ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
معلوم شد که نبود ماسک و جمع آوری آن یک حرکت استراتژیک است.اینطور که تلویزیون مدام پیام میدهد ماسک را پس از مصرف در سطل زباله بیاندازید هر نفر دستکم هزار ماسک احتیاج داردچرا خودمان خودمان را احتکار میکنیم بعضی پیام های بهداشتی برای وضعیت عادی است شرایط بحران تفاوت دارد
ناشناس۱۳۵۶۷۲۸۱۹:۲۲:۵۶ ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
وقتی وزیر نمی تونه ماسک تهیه کنه وای به حال مردم
ناشناس۱۳۵۶۷۴۷۱۹:۳۹:۴۲ ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
این نامه را نه وزیر صمت و نه رونوشت بگیران آن پیگیری نمی کنند. آدم دلش واسه وزیر بهداشت می سوزه.
ناشناس۱۳۵۶۷۷۵۱۹:۵۷:۴۶ ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
تازه فهمیدی داداش وزیر بهداشت . وزیر صمت اصلا نمی دانه ماسک چی هست ؟صنعت ایران رو داغون کردند همین دولتی ها .
ناشناس۱۳۵۶۸۲۸۲۰:۲۴:۳۲ ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
نیازی به مدیر دولتی ندارد. کافی است کارخانه ملزم باشد رسید تحویل کالا را روزانه به وزارت صمت ارائه نماید.
ناشناس۱۳۵۶۸۴۶۲۰:۳۶:۰۸ ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
رونوشت به همه جا زده بنده خدا انگار همه خوابند داره بیدارشون میکنه عجب از بیخیالی
ناشناس۱۳۵۶۸۸۰۲۰:۵۷:۵۱ ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
به گواهی تاریخ، هیچ قانونی قداست پیدا نمیکنه مگر اینکه در پای آن خون ریخته شود. محتکران و همکاران آنها بی آبرو تر از آنند که با معرفی و جریمه دست از کاسبی با خون مردم بردارند.
محمدی۱۳۵۶۹۷۶۲۲:۰۸:۴۷ ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
آقای وزیر بهداشت فکر نمی کنید برای انجام این مکاتبات ..دیر شده است، از ۴۵ روز پیش، ویروس کرونا در چین شیوع پیدا کرد و رسانه ای شد و جنابعالی و معاونین تان به عنوان بالاترین مرجع بهداشت و درمان کشور می دانستید که این ویروس بی درمان بالاخره از مرزهای جغرافیایی عبور میکند و به ایران می رسد، حداقل یک ماه فرصت داشتید تا اقلام و تجهیزات مورد نیاز و استاندارد مراکز درمانی و کارکنان و مردم را تامین کنید؟ چه کردید؟ دست رو دست گذاشتید تا ویروس وارد شد و حالا دایه مهربانتر از مادر شده اید، مسئولین این نابسمانی در امر بهداشت و درمان فقط شخص شما و معاونین ..تان هستید.
عبدالله۱۳۵۶۹۷۷۲۲:۰۹:۵۵ ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
بنظرم باید اینگونه مسائل بدون فوت وقت در همان ستاد مبارزه با کرونا طرح و تصمیم گیری و بصورت ضربتی اجرا شود.
ناشناس۱۳۵۶۹۹۴۲۲:۲۴:۴۹ ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
سوال ما مردم هم همین است. هر شب در خبرهای سیما کارخانه های تولید ژل و ماسک و الکل را با لبخندهای تولیدکنندگان نشان میدهد که مرتب وعده توزیع فراوان آنرا در بین مردم می دهند. ولی هر روز که به داروخانه ها می رویم با جمله تکراری نداریم مواجه می شویم.در کشورهای دیگر این اقلام به رایگان توزیع می شود. انوقت در کشور ما به همان قیمت دولتی هم یافت نمی شود. باید قوه قضائیه به طور جد وارد عمل شود. چرا که برخی دارند از سلامت مردم به ضد نظام سوء استفاده میکنند تا مردم را بدبین کنند.اینان آرامش کشور را میخواهند بهم بریزند.باید پک بهداشتی شامل ماسک و ژل و اسپری و یک دستورالعمل بهداشتی به صورت منزل به منزل توسط شبکه بهداشت توزیع شود.
ناشناس۱۳۵۷۰۲۰۲۲:۴۸:۲۸ ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
4 تا جوون که آب بازی میکنند یا آواز میخونن رو فوری پیدا میکنن اما تولید کننده معلوم،توزیع کننده معلوم اما محتکر رو کسی نمیتونه پیدا کنه؟
ناشناس۱۳۵۷۰۳۹۲۲:۵۸:۱۴ ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
آقای روحانی تورو خدا به وزیرت بگو یه تکانی بخوره دیگه جان مردم در خطره فقط وزیر بهداشت داره کار میکنه بقیه خوابند
ناشناس۱۳۵۷۰۶۶۲۳:۲۶:۵۴ ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
آقا مشکل فقط ماسک نیست.یک هفته است تو بندرعباس یک شیشه الکل طبی پیدا نمی‌کنیم . !!!! به خدا در این شرایط محاکمه خارج از نوبت و اعدام فوری محتکران اقلام بهداشتی و دارویی تنها چاره کار است
ناشناس۱۳۵۷۰۷۱۲۳:۲۹:۴۹ ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
در طول دو هفته نزديک به 3ميليون تومان بابت تهيه ماسک و ضدعفوني کننده براي دو تا خانواده پول دادم از اين به بعد بايد کليه ها مون رو بفروشيم تا وسايل مورد نياز رو تهيه کنم .تلويزيون داره ميگه به اندازه نياز ده سال کشور توليد داريم .پس اين ها کجا ميره .واي به حال مردم .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین