گله‌مندیم، اما می‌آییم...

راحله کاویار،   3981121031 ۹۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
گله‌مندیم، اما می‌آییم...

پختگي، تدبير و آينده نگري، اولين واژه‌هايي هستند كه با شنيدن رسيدن كسي به سن ٤٠ سالگي به ذهن انسان مي‌آيد، به ويژه اگر اين چهل سال، با دريايي از فراز و نشيب، سختي‌هاي كمرشكن و تجربه‌هايي شگرف و منحصر به فرد همراه بوده باشد.

چهل ٢٢ بهمن گذشت كه هر سال آن برای خودش خاطره‌ای، داستاني و عظمتي دارد. چهل ٢٢ بهمن پر از فراز و نشيب كه همچون رودي خروشان از تنگه‌هاي سخت و باريک و پر از سنگلاخی كه دشمنان ما هرساله برايمان ايجاد کرده بودند (آنچنان كه با خوشحالي ميگفتند انقلاب اسلامي ايران چهل سالگي خود را قطعا نخواهيد ديد) ، با سربلندي عبور كرد و انقلاب ما، به كوري چشم تمام آنها كه چشم طمع به استقلال و آزادي ما دوخته بودند و منتظر زمين خوردنمان بودند، اكنون چهل و يك ساله شد!

41 سال است که مردم با حضور خود در راهپیمایی ها مخصوصا راهپیمایی 22 بهمن ثابت کرده اند که همیشه پای انقلاب خود هستند اما با این وجود همین مردم قدردان و نجیب همواره با این تردید به سر برده اند که آیا مسئولین هم مانند خودشان پای انقلاب مانده اند؟

مردمی که بار تمام سختی ها را بدوش کشیده اند و در تمام غم ها و سختی ها جوانمردانه پای این کشور و نظام ایستاده اند و مشکلات اقتصادی، گرانی فقر و بیکاری را تحمل کرده اند تا به شرایطی بهتر هم از لحاظ مادی و هم از لحاظ معنوی برسند، امروز از خود می ‌پرسند آیا این اهداف برای آنها محقق شده است؟

انصاف باید داد که مردم حق دارند این سوال ها را بپرسند، به خصوص در سال های اخیر که کشور با شرایط بسیار دشوارتری (چه داخلی و چه خارجی) مواجه است. اما آنچه بیش از این سختی ها برایشان  آزاردهنده است مشاهده فساد مالی در حلقه برخی مدیران و سوء مدیریت ها و عدم نظارت شفاف بر عملکرد مسئولان است که سال به سال این دسته از مسوولان را از مردم دورتر و دورتر کرده است.

علیرغم این نارضایتی‌ها همین مردم که صاحبان اصلی انقلاب هستند به اقتضای چهل سال درس آموزی از تاریخ به خوبی آموخته اند که حساب این انقلاب را باید از برخی مدیران و مسوولان عافیت اندیش بعضا پرنفوذ و زیاد خواه سوا کنند و راه اصلاح این کژدیسی ها بازگشت به همان آرمان ها و شعار های جاودانه سال ۵۷ است. انقلابی که با همه این دشمنی‌ها ، کمبودها و کاستی ها، همچنان ایستاده و ریشه در قلب های مردم دارد. دلیل حضور همیشگی مردم در سالگردهای انقلاب نیز چیزی جز این بینش و باور مردم نیست.

مردم در تمام این سال ها برای این به راهپیمایی‌های 22 بهمن آمده اند که :

1) اعلام کنند پای این انقلاب و باورهای پدید آوردنده اش ایستاده اند و اساسا با اتکا به همان باورها، به وقتش، عرصه جمهوری اسلامی برآمده از انقلاب را از آن دست مسوولان بی مسوولیت پاک خواهند کرد.

2)به دشمنان خود بفهمانند که تهدید آنان را  با حضور خود در راهپیمایی 22 بهمن خنثی می کنند چرا که حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن پدیدآورنده وحدت اجتماعی و امنیت  است و تهدید و تحریم های دشمنان را خنثی خواهد کرد.  

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۲۷۲۵۴۱۷:۱۰:۰۶ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
گله‌مندم، به لطف شما امیدی ندارم . چون از لحاظ سیاسی در چند سال اخیر مدام دایره تنگ تر شده است
ناشناس۱۳۲۷۳۱۷۱۷:۳۲:۵۳ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
آیا اهداف انقلاب اینهایی بودند که الان شاهد آنها هستیم
ناشناس۱۳۲۷۴۰۴۱۸:۰۹:۳۸ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
خدا نکنه اهداف انقلاب باشه اینا فقر و فساد و تبعیض و بی عدالتی است
دیده بان بدون دوربین و بدون توپچی۱۳۲۷۵۲۶۱۹:۴۹:۴۶ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
از دولت اشرافی و مجلس در قعر و دارای تعداد زیادی مفسد اقتصادی ملولیم ولی با قوت در راهپیمایی شرکت می کنیم انشالله دولت و مجلسی قدرتمند و پاک هم خواهیم ساخت
ناشناس۱۳۲۷۴۱۲۱۸:۱۲:۳۱ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
راهپیمایی امسال با چهلمین روز شهادت سردار دلاور ایران اسلامی و جبهه مقاومت حاج قاسم سلیمانی عزیز و ابومهدی المهندس همزمان است بنابراین ملت ایران نفرت خود نسبت به دولتمردان تروریست آمریکا را با فریاد مرگ بر آمریکا رساتر و کوبنده‌تر از پیش فریاد می‌زند.
ناشناس۱۳۲۷۷۱۲۲۲:۱۲:۴۷ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
یکم بنظرت خیلی باهم اتفاقی توی یک روز نشدن؟
ناشناس۱۳۲۹۲۵۲۱۲:۲۵:۰۵ ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
ب نظرت زیادی متوهم نیستی؟
ناشناس۱۳۲۸۱۰۱۰۹:۱۲:۴۵ ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
بیست و سوم چهلم سردار دلهاست نه ۲۲
ناشناس۱۳۲۷۴۲۳۱۸:۱۵:۰۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
به رغم همه مشکلات به کشورم، اسلام، نظام مقدس جمهوری اسلامی و از همه مهم‌تر به رهبرم افتخار می‌کنم و به این ایمان دارم که آمریکا هیچ ‌غلطی نمی‌تواند بکند. قرار و وعده همه ما راهپیمایی باشکوه 22 بهمن در سراسر کشور و روز انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند امسال.
ناشناس۱۳۲۷۴۶۵۱۸:۵۷:۰۳ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
اهداف انقلاب تا این حد وحشتناک و تاسف آور نبود
ناشناس۱۳۲۷۸۳۹۲۳:۳۲:۲۱ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
ما همیشه بودیم و هستیم به مسئولان بفرمایید بیایند
ناشناس۱۳۲۷۳۲۳۱۷:۳۶:۳۲ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
با 40 سال سن با وجود مدرک دکترا از بهترین دانشگاه ایران نه شغل و نه درآمد دارم و نه ازدواج کرده ام و هنوز سربار پدر و مادرم هستم.
ناشناس۱۳۲۷۳۶۱۱۷:۵۳:۳۱ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
تو که دیگه حتما باید بیایی :-) ۴ صبح اونجا باش
ناشناس۱۳۲۷۳۷۰۱۷:۵۷:۰۷ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
برو راه پیمایی شاید فرجی شود!!!!!
ناشناس۱۳۲۷۴۰۷۱۸:۱۱:۱۱ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
ژنت خوب نبوده، برادر
همون ناشناس بالایی۱۳۲۷۵۳۳۱۹:۵۶:۱۵ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
من خواهر هستم
ناشناس۱۳۲۷۶۷۰۲۱:۱۷:۳۷ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
ایشون خواهر هستند برادر
ناشناس۱۳۲۷۶۸۵۲۱:۳۵:۴۷ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
تحصیلاتت رو گفتی کاش مینوشتی چه کاری بلدی شاید تونستم برات یه کاری بکنم
ناشناس۱۳۲۸۲۳۴۱۱:۴۸:۲۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
جناب آقای محترم بجای طعنه زدن و تمسخر بد نیست با فرض درست بودن ادعای آن بنده خدا کمی به این فکر کنی اگر کسی فارغ التحصیل مقطعی از دانشگاه است و چیز زیادی بلد نیست مقصر نیست، نه ایشان که اکثر فارغ التحصیلان شبیه به ایشان هستند و درسی که خوانده اند غالبا بدرد بازار کار نمیخورد . آیا این عیب این دست از تحصیل کرده ها است که تمسخرشان میکنید؟ امیدوارم هیچ کس به درد این بنده خدا گرفتار نشود
ناشناس۱۳۲۸۳۰۶۱۲:۳۵:۰۹ ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
نه که بیشتر کارمندها به خاطر کاربلدی استخدام شدند ...
ناشناس۱۳۲۹۰۷۸۰۸:۵۹:۲۲ ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
برادر مشکل خودته این وقتی می بینی شرایط چطوری هستش تو هم باید یه تکونی بخودت بدی،نشستی که یکی بیاد دنبالت بذارت سر کار ؟؟؟
ناشناس۱۳۲۷۳۲۸۱۷:۳۷:۴۰ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
شما فقط آمارها را مقایسه کنید، ببینید بعد از 41 سال بهتر شده ایم؟
ناشناس۱۳۲۷۴۱۴۱۸:۱۳:۰۷ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
ملت ولایی و بابصیرت کشورمان در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن‌ماه به جهان نشان خواهند داد که گفتمان مقاومت به تأسی از خط امام و اطاعت از فرامین مقام ولایت امام خامنه‌ای توفنده و پرتوان به پیش می‌رود. همان گفتمانی که هزاران سرباز و سردار سال‌ها با پیروی و اطاعت از امر رهبر الهی خود شوکت شیطانی قدرت‌های استکباری و در راس هرم آن دولت جنایتکار و تروریستی آمریکا را فرو ریختند.
ناشناس۱۳۲۷۵۸۷۲۰:۲۴:۵۹ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
ما انقلاب کردیم تا رابطه قدرت- ثروت چنانکه در ساختار قبل از انقلاب وجود داشت از بین برود اما متأسفانه به رابطه قدرت ـ منزلت نیز تسری یافت. مردم انقلاب نکردند که حرف خوب بشنوند؛ مردم انقلاب کردند که عمل خوب ببینند. شاید بتوان یکی از دلایل بی‌توجهی به عمل را به ایدئولوژیک بودن‌ نظام ربط داد؛ چراکه طی آن، عده‌ای با تظاهر صرف به ایدئولوژی به نان و نوایی می‌رسند. این در حالی است که باید میزان موفقیت‌ و توفیق‌شان درعمل، محک ارزیابی باشد نه صرف حرف و مدعا.
منصف باشیم۱۳۲۷۹۸۲۰۴:۲۱:۴۱ ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
در بدترین حالت خیلی خیلی بهتر شده ایم. البته که مشکلات بسیار است اما وضعیت قابل مقایسه با 40 سال پیش نیست. کافی است رتبه ایران را از نظر شاخصهای بهداشتی و درمانی، امید به زندگی، زیرساختهایی مثل آب و برق و گاز و .... نسبت به آن زمان مقایسه کنید همه چیز روشن میشود. تاکید میکنم رتبه جهانی. چون رتبه جهانی مقایسه پیشرفت ما با سایر کشورهاست.
ناشناس۱۳۲۸۸۱۴۲۱:۴۶:۴۰ ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
روش درست مقایسه اینه که اوضاع ایران به نسبت بقیه دنیا را در سال 57 با 98 مقایسه کنید. اون موقع وضعیت چی بود الان چی شده.
ناشناس۱۳۲۹۰۷۰۰۸:۴۹:۴۵ ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
دنیا چقدر پیشرفت کرده ما چقدر پیشرفت کردیم.کشور رو با جیبوتی مقایسه نکنین با امریکا مقایسه کنین ببینین چقدر پیشرفت کرده.
ali۱۳۲۷۲۵۹۱۷:۱۱:۱۹ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
لطفا از طرف خودت قول بده!
ناشناس۱۳۲۷۳۴۶۱۷:۴۵:۱۷ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
باز دوباره در فیلمهای خبری فردای صدا و سیما، دوربینها خانم های بدحجاب و شیک و پیک را نشان میدهند. چون در این مواقع اشکالی ندارد.
علی۱۳۲۷۲۶۱۱۷:۱۱:۴۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
بله به راهپیمایی می اییم تا مشتی بر دهن یاوه گویان بلاخص امریکای جهانخوار بزنیم. همیشه بر عهد خود بوده ایم اما اکنون نوبت مدیران و مسوولان است که به صحنه بیایند . مردم از تبعییض و فقر جان به لب شده اند در انتخابمدیران . نمایندگان اشتباه کردیم ایا باید تا اخر چوب اشتباه خود را بخوریم .
ناشناس۱۳۲۷۳۰۸۱۷:۲۷:۰۰ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
الان چند ساله داری مشت میزنی توی دهنش ولی چیزی نشده
مرتضي۱۳۲۷۳۵۵۱۷:۴۸:۳۵ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
نميبيني تته پته‌شو؟! دندوناش خرد شده اخوي نميبيني؟
ناشناس۱۳۲۷۴۰۸۱۸:۱۱:۱۲ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
خدا وکیلی الان دندون کی خورد شده توی دهنش ؟!!!!
ناشناس۱۳۲۷۴۳۴۱۸:۲۲:۴۹ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
والا چهل ساله داریم مشت می زنیم چیزیش نشده یا مشت های ما زور نداره یا اون خیلی گردن کلفته
روزی ۳ تا لیوان آب هویج دارم میخورم۱۳۲۷۴۴۴۱۸:۳۸:۰۹ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
اخوی ! تو الان دندون خرد شده میبینی ؟!!!
امیر۱۳۲۷۸۸۵۰۰:۰۴:۱۶ ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
کور خود بینای دیگران شده ایم
ناشناس۱۳۲۷۳۷۵۱۷:۵۸:۲۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
توره خدا یه ذره مشت رو محکمتر بزنید به دهان یاوه گویان شرق و غرب
ناشناس۱۳۲۷۶۰۰۲۰:۳۳:۳۷ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
داداش با مشت ولگد تو دنیای ارتباطات و گفتگو به جایی نمیرسیم جز انزوا و دوری از جهان و پیشرفت. از خواب بیدار شو .زیاد به مشت و لگد علاقه مندی برو دوره بوکس ببین
ناشناس۱۳۲۷۶۳۹۲۱:۰۲:۴۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
عزیز این همه مشت بر دهان امریکا زده اید که بعد 41 سال مشت زنی باید له شده باشه یه نگاهی بهش بکنید شاید تلف شده دیگه نیاز به مشت زنی نباشه
ناشناس۱۳۲۷۲۶۳۱۷:۱۲:۱۸ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
گله مند که چه عرض کنم عصبانی هستم
ناشناس۱۳۲۷۲۷۴۱۷:۱۴:۴۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
خیلی سطحی نگاه کردین برادر عزیز ، خوشحالم از اینکه خیلی به بالاتر از اینهایی که در ذهن شماست گله داریم
ناشناس۱۳۲۷۳۸۳۱۸:۰۰:۲۸ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
نویسنده مقاله خانم است.
ناشناس۱۳۲۷۲۸۰۱۷:۱۷:۰۰ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
ما می آییم.
ناشناس۱۳۲۷۳۳۵۱۷:۳۹:۴۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
تو یکنفر برو
ناشناس۱۳۲۷۴۴۱۱۸:۳۵:۱۸ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
من یک نفر نمیام چون قیمت بنزین ۱ شبه ۳ برابر شد و به نظر نماینده های مردم توجه نشد
ناشناس۱۳۲۷۲۸۱۱۷:۱۷:۱۰ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
ما که نمی آییم ، باید با اتوبوس نیرو بیاورید
ناشناس۱۳۲۷۳۳۰۱۷:۳۸:۴۳ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
مترو نیز رایگان است
ناشناس۱۳۲۷۴۶۸۱۹:۰۱:۴۶ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
رفت و برگشت مجانیه یا فقط رفت ؟!!!
ناشناس۱۳۲۷۵۱۵۱۹:۳۷:۰۱ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
هزینه بلیط رفت با دولت هزینه برگشت رو خیرین و مردم تقبل کنن
ناشناس۱۳۲۷۴۷۰۱۹:۰۳:۰۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
اگه یه بار تشریف می‌آوردید میدید که اصلا از مترو نمیشه استفاده کرد. رایگان شدنش هم احتمالا بخاطر ازدحامه. ملتی که میان خیلی هاشون مسافت زیادی رو پیاده میان و بر می گردن. حالا باز رفتن بهتره، برگشت که دیگه صف مترو میاد تو خیابون. اگه بتونی به قطار برسی هم تا ساعت ها شانسی برای سوار شدن نداری.
ناشناس۱۳۲۷۲۹۴۱۷:۲۱:۲۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
راهپیمایی های دولتی که مردم اومدن و... ملاک و معیاری نیست.
کلمیس۱۳۲۷۲۹۶۱۷:۲۲:۱۸ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
بله تا وقتی اعتراض داریم صدای اعتراض شنیده نمیشود وتاوقتی مشکل داریم مشکل مردم دیده نمیشود ومردم هم برحسب وظیفه واینکه در22بهمن وروزقدس وانتخابات حضورداشته باشند تا دشمن به کشورچپ نگاه نکند ونظام وحکومت ما پشتوانه داشته باشد دست اخراین میشود صدای ملت شنیده نمیشود واعتراض بررسی نمیشود وهرروز سفره وعرصه را برزندگی مردم تنگتر میکنند وبه بهانه تحریم وبه بهانه اینکه کشور سال دیگر بهتر میشود چیزی عاید مردم نمیشود من چرا باید بیایم؟ تابحال اومدم نظام برای من بازنشسته وامثال من وبرای فرزندان امثال من چیکارکرده است؟ چرا من بازنشسته با حقوق بخورنمیر دارای همسرفرزند عروس وداماد ونوه درزنگی روزمره خود بمانم وپیش عزیزانم بخاطر سفره خالی خجالت بکشم؟ من نمیام چون صدای خرد شدن کمرم را نمیشنوند من نمیام چون اقازاده اشراف انقلابند بیعدالتی غوغامیکندمن نمیایم چون شایسته سالاری نیست بلکه هم کیش وهم حزب سالاری غوغامیکند سایت الف نامردی منتشرنکنی وبا محافظه کاری وازاینکه بترسی بازخواست میشود قبامت یقه تورومیچسبم چون صدای مرا برحسب وظیفه رسانه ای نرسوندی
ناشناس۱۳۲۷۴۱۸۱۸:۱۴:۰۵ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
راه‌حل مشکل اقتصادی کشور نه در چشم دوختن به دست اجنبی‌ها است و نه در لفاظی و سخنرانی‌های بی‌ثمر و فریبنده بلکه عمل به اقتصاد مقاومتی یعنی استفاده از ظرفیت‌های داخل کشور می‌باشد. باید اقتصاد بدون تکیه به نفت شکل بگیرد.
ناشناس۱۳۲۷۵۷۰۲۰:۱۶:۵۳ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
الان ۳ ساله داریم اقتصاد مقاومتی میکنیم پراید ۶۶ میلیونی هم در همین اقتصاد رقم خورده
پوری۱۳۲۷۸۱۴۲۳:۱۸:۲۲ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
راست میگی؟ دقیقا بفرما چه کاری کردی در این راستا؟
ناشناس۱۳۲۷۸۴۶۲۳:۳۶:۲۵ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
روحانی و جهانگیری هنوز هم دارن میگن مشکلات الان تقصیر احمدی نژاده اونوقت توقع داری بعد این همه سال اقتصاد وابسته به خارج و نفت سه ساله پراید بشه 10 میلیون!!؟؟ عجب!!
اقتصاد ندان۱۳۲۷۹۲۳۰۰:۴۱:۰۸ ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
این اقتصاد مقاومتی و نگاه به درون رو خوب متوجه نمیشم. فرض کن اقتصاد بدون نفت شکل بگیره و نگاه به درون هم کامل اجرا بشه اونوقت چه جوری بدون تجارت بین المللی میشه همه چی درست بشه . نمونش زمین خوردن صنعت فرش می باشد . فرش که نفت نیست برادر . فرش که تولید داخل بود . فرش که با نگاه به درون اساسا اوج گرفته بود. چرا بازار فرش رو از دست دادیم ؟ فقط به دلیل اینکه در سازمان تجارت جهانی نتونستیم عضو شویم .
ناشناس۱۳۲۸۰۹۵۰۹:۰۳:۴۰ ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
یکی بگه اقتصاد مقاومتی رودر شرایطی که همه درها به رومون بسته باید چه جوری عملی کرد
فیروز۱۳۲۷۳۱۵۱۷:۳۱:۲۰ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
خانم کاویار شما درمقاله خودنوشتید گله مندم امامی اییم اگر یادشماباشد دراعتراضات بنزینی اخیر تعدای ازمردم برای حمایت ازنظام وسرکوب اعتراضات تظاهرات کردند وپلاکاردی دردست داشتند که ما اعتراض داریم ولی اومدیم حمایت کنیم ایا نظام یکنفر ازاینها گفتند دولت باید بفکر ملت وبهبود معیشت واشتغال جوانان باشید ویا فلان مدت وقت میدهم تا معیشت مردم را بهبود بخشید؟ ایا درهمین مورد افزایش بنزین اگر واقعا صدای اعتراض شنیده میشد نظام وارکان نظام به دولت دستور میداد حداقل یاسهمیه بنزین را ماهیانه100لیتر کنید یا بنزین ازاد لیتری حداکثر2000تومن ایا کسی اعتراضات را شنید؟ شنیدند ولی شنیدن با شنیدن فرق دارد
ناشناس۱۳۲۷۴۱۵۱۸:۱۳:۳۸ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
امام راحل(ره) در سال 57 فرمود من به واسطه این که مردم مرا قبول دارند دولت تعیین می‌کنم... دولت تعیین‌شد، قانون اساسی هم تدوین شد و مورد تأیید اکثریت مردم قرار گرفت. شورای محترم نگهبان مورد تأیید ملت و رهبر هم در متن قانون اساسی است. چه نیازی به رفراندوم وجود دارد؟ چرا بی‌جهت می‌خواهند مردم را به حاشیه‌ها سرگرم کنند؟ اگر مرد میدان هستند خسارت‌هایی را که در 7 سال گذشته به کشور و ملت زده‌اند جبران کنند.
ناشناس۱۳۲۷۵۶۹۲۰:۱۶:۵۱ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
اولا خیلی چیزها درقانون اساسی هست ایا همه قانون اساسی بدرستی اجرا میشود؟ نمونه ان تحصیل رایگان ازابتدایی تا دانشگاه ودرمان وسلامت رایگان این دوتا نمونه قانن اساسی هستند ایا اجرا میشود
ناشناس۱۳۲۷۳۹۲۱۸:۰۴:۵۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
برادران هموطنان اینکه مشکلات هست حرفی نیست اینکه طوری صحبت کنیم انگار ما برای کسی داریم از نظام دفاع می کنیم یا اگر رای می دهیم بخاطر کسی رای می دهیم نه اینجور نیست ما کارگر کسی نیستیم این مملکت این انقلاب این جمهوری اسلامی مال ماست مال مردم است هیچ کس نمی تواند اینها را مصادره کند وتو اگر میخواهی مالت از چنگال در نیارند چاره ای جز حضور نداری حضوری موثر با بصیرت نه احساسی که هر دروغگویی بخواهد تورا به بیراهه ببرد پس می آییم علی رغم میل خیلی ها
ناشناس۱۳۲۷۵۳۶۱۹:۵۷:۲۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
چیزی که به ما نرسیده برنامه خرید مسکن ما دود شد در یک ماه
ناشناس۱۳۲۷۳۹۶۱۸:۰۷:۰۳ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
حضور مردم در راه پیمایی هابا وجود گله مندیها فقط به امر ولایت فقیه .سپاه..
مردم ایران۱۳۲۷۴۵۲۱۸:۴۷:۱۸ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
چرا برای ما تعیین و تکلیف میکنید?ما به مشکلات اعتراض داریم.
ناشناس۱۳۲۷۴۶۹۱۹:۰۳:۰۳ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
برای چی بیاییم...دلار 14000 امروز را نمی بینی.سکه 5100000 را نمی بینی.پراید 60 میلیونی را نمی بینی.اینهمه پیشرفت در گرانی را نمی بینی.نمی بینید همین نمایندگان مجلس چه پرونده های فساد اخلاقی و رانت پولی دارندونمی بینید
ناشناس۱۳۲۷۹۳۷۰۱:۰۷:۰۸ ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
اینها که گفتی، محصول نظام نیست، محصول انتخاب نادرست است. وقتی به رهنمودهای رهبر گوش نمی دهیم، عاقبتش را هم باید تحمل کنیم. لطفا به آرشیو مراجعه کنید، ببینید دو روز قبل از انتخابات ۹۶، رهبر این جمله را گفته یا نه: «اگر تغییر یک ضرورت باشد و ملت از فرصت تغییر استفاده نکند، خودش آسیب خواهد دید.» یادتون رفته سال ۹۶ کف خیابونها، چطور برای روحانی و باند اشرافیت، سر و دست می شکستید و فدایت شوم می گفتید؟ حالا طلبکار هم شده اید؟ همه ایم رنجها و درد سرها، محصول دولت منتخب خود شماهاست، نامردی نیست که آنرا به نظامی نسبت می دهید، که عزت و اقتدار و و استقلال و آزادی را برای کشور ما به ارمغان آورده است. مرد باشید و قبول کنید که در انتخاب خود گند زدید و عذرخواهی کنید.
rassharif۱۳۲۷۴۷۳۱۹:۰۳:۵۵ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
نه ضد انقلاب هستم و نه شاه دوست ... معترضم!
ناشناس۱۳۲۷۴۹۷۱۹:۲۰:۲۷ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
معترض جان ! پیاز همچنان کیلویی ۸۰۰۰ تومن پراید ۶۵ میلیون ( البته تا ۳ دقیقه پیش ) تورم هم ۱۳۰ ٪ ولی حتی اگه معترض هم هستی باید بیایی فردا توی اتوبوس میبینمت
احسان۱۳۲۷۴۷۹۱۹:۰۸:۰۵ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
اقتصاد خراب ( مادیات به قول شما) کار استکبار و اصلاح طلبان، در معنویات چه حرفی برای گفتن دارید؟ به دور از شعارهای تکراری بفرمایید: ۱- جامعه ما چقدر عادل تر، راستگو تر ، با کرامت تر ، مسلمان تر ، کم اختلاس تر ، کم رشوه و پارتی بازتر و... و... تر از قبل از انقلاب هست؟ ۲- همون پارامترهای معنوی بالا ، چقدر در ایران از دیگر کشورهای مسلمان بهتر است؟
ناشناس۱۳۲۷۶۹۶۲۱:۴۵:۲۳ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
مگه استکبار فقط در زمینه اقتصاد فشار وارد میکنه و در سایر موارد هیچ کاری به ما نداره؟ مگه دولت فقط وزارت اقتصاد داره و وزارت آموزش و پرورش و ارشاد و آموزش عالی و .... نداره!؟
ناشناس۱۳۲۷۶۹۹۲۱:۴۸:۰۳ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
بچه هایی که سال 92 رفتن کلاس اول الان کلاس هفتم هستن یعنی مهمترین سالهای آموزشی زندگیشون رو در دولت روحانی سپری کردن. خب چه انتظاری داری!؟
ناشناس۱۳۲۸۱۷۸۱۰:۵۱:۱۸ ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
یعنی الان بچه های سالهای 84تا92که تو دولت احمدی نژاد بودن خیلی سعادتمند وموفقند ؟خود من معلم هر دو دوره ام هردو پر از اشکال
ناشناس۱۳۲۷۴۹۵۱۹:۱۹:۳۱ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
مهمترین خواسته انقلابیون سال ۵۷ برقراری عدالت اجتماعی بوده.
ناشناس۱۳۲۷۶۸۷۲۱:۳۹:۱۹ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
اتفاقا خواسته انقلابیهای سال 98 هم همینه! برای همین هم فردا داریم میریم!
محمد قاسمی۱۳۲۷۷۰۴۲۲:۰۲:۳۸ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
عدالت در تمام سطوح تمام جوانب قدرت سیاست اقتصاد اطلاع رسانی در همه اش
ناشناس۱۳۲۷۵۶۷۲۰:۱۵:۳۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
گله چرا, خودکرده را تدبیر چبست
املی۱۳۲۷۵۹۲۲۰:۲۹:۰۷ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
ما انقلاب کردیم تا رابطه قدرت- ثروت چنانکه در ساختار قبل از انقلاب وجود داشت از بین برود اما متأسفانه به رابطه قدرت ـ منزلت نیز تسری یافت. مردم انقلاب نکردند که حرف خوب بشنوند؛ مردم انقلاب کردند که عمل خوب ببینند. شاید بتوان یکی از دلایل بی‌توجهی به عمل را به ایدئولوژیک بودن‌ نظام ربط داد؛ چراکه طی آن، عده‌ای با تظاهر صرف به ایدئولوژی به نان و نوایی می‌رسند. این در حالی است که باید میزان موفقیت‌ و توفیق‌شان درعمل، محک ارزیابی باشد نه صرف حرف و مدعا ایا مسئولان ما با بصیرت هستند ویا فقط ملت باید با بصیرت باشند؟
ناشناس۱۳۲۷۶۳۸۲۱:۰۲:۳۷ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
گله منديم ، اما مي آييم ! ----------------------- خدا رحمت كنه خاله عذرا ي ما !! هميشه مي گفت : " هر كه هر چيز خوب داره قدرش را نميدونه " !! رحمت الله عليها !! ... خيلي حرف پر نغزي است !! ...چه فرمودي برادر ؟ ....منظور خاصي ندارم اخوي ! ...اما انشاء الله كه مسئولين قدر اين مردم ايثار گر ، فداكار ، با وفا، غيرتمند رشيد و شجاع ، دانسته باشند و نيز بدانند و خواهند بدانند !! .آميييييييين !!
ناشناس۱۳۲۷۶۴۱۲۱:۰۳:۵۵ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
من میام ولی امنیتم باید تأمین بشه! مثل اونهایی که تو کرمان زیر دست و پا له شدند نشه. 3 4 تا محافظ هم میخوام.
ناشناس۱۳۲۷۸۹۷۰۰:۱۵:۳۹ ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
فردا تعطیله محافط کم داریم شما 4شنبه بیا هم خلوت تره هم محافظ بیشتر هم خواستی هست!!!
ناشناس۱۳۲۷۶۵۲۲۱:۰۸:۲۹ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
وضعیت حال حاضر قابل ادامه دادن نیست و حتما نیازمند تغییر و تحول است
ناشناس۱۳۲۷۸۵۳۲۳:۳۹:۴۸ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
فقط خداوکیلی دقت کن کسی که پاش شکسته رو عمل جراحی قلب باز نکنی!!!
ناشناس۱۳۲۸۱۹۰۱۱:۰۲:۴۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
برعکس گفتی کسی که بیماری قلبی سخت داره جراحی شکستگی پا روش انجام نمیدن.این مصداق جامعه ماست
ناشناس۱۳۲۸۶۵۹۱۸:۰۳:۲۹ ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
همین شکستن پا را هم شماها قبول ندارید کلا قبول ندارید که مشکل ایجاد کرده اید
ناشناس۱۳۲۷۷۹۱۲۳:۰۳:۴۵ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
نمی دانم چرا هرچه ضد انقلاب ومنافق است توی این سایت الف هستند ؟ عیب از کیست؟ ندیدم توی هیچ کانالی این همه منفی علیه انقلاب مگر سایت های ضد انقلابی یا اصلاح طلب ها.
ناشناس۱۳۲۸۲۴۴۱۱:۵۳:۴۶ ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
باید بدانیم مراجعین درسایت الف قریب باتفاق مذهبی ومعتقد هستند این است
ناشناس۱۳۲۷۸۱۰۲۳:۱۴:۵۹ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
بیکارم بدهکارم ولی میام . انقلاب واسه پولدار شدن نبود . درسته واسه فقیر شدن هم نبود اما دنیا همش پول نیست . درسته مسئول و مدیر دزد و فاسد کم نداریم ولی بدونید خدا مارو بازخواست میکنه که چرا نظام رو پشتیبانی نکردیم . من نه بسیجی ام نه حزب اللهی . اما سیاست خوندم و تاریخ ایران و دنیا رو مطالعه کردم . همینقدر فهمیدم که خیانت خائنان کشور رو به رکود کشونده
ناشناس۱۳۲۸۱۸۶۱۰:۵۹:۱۷ ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
اشکال شما اینجاست که فکر می کنید حق همینه که شما می گویید ومی اندیشید وعمل می کنید و خدا هم با شما هم عقیده است !
ناشناس۱۳۲۷۸۴۱۲۳:۳۳:۳۳ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
شاید باید بازنگری کرد
علی 671۱۳۲۸۲۰۵۱۱:۱۶:۰۱ ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
من با جان و دل و سری پر شور در راهپیمایی شرکت کردم و شعار دادم ولی نه برای سخنرانی روحانی که به شعور مردم توهین می کند .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  2. من عجله ندارم!

  3. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  4. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  5. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  7. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  8. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  9. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  10. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  13. دور باطلی که تمامی ندارد!

  14. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  15. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  16. تضادی عجیب و پر ابهام!

  17. برای این عکس شما تیتر بزنید

  18. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  19. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  22. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  23. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  24. سقوط در آغوش پهلوی!

  25. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

آخرین عناوین