درباره نامه پر حاشیه رییس جمهور به حجت الاسلام رییسی

علیرضا نظری *،   3981112169 ۸۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
درباره نامه پر حاشیه رییس جمهور به حجت الاسلام رییسی

"احتراما! این گونه امور مرتبط به شورای عالی فضای مجازی ست" این شاید کوتاه‌ترین و پرحاشیه‌ترین نامه بین سران قوا در دوران پسا بنزینی باشد. بسیاری معتقد بودند همکاری سران قوا پس از مصوبه جنجالی آبان ماه امسال برای افزایش قیمت بنزین، آغازی بر پایان دوقطبی روحانی-رئیسی باشد. اما این همراهی ظاهرا با پاسخ موجز و پر کنایه به بخشنامه رئیسی، که در آن از مراجع قضایی خواسته بود تا دامنه نظارت صدا و سیما را به فضای مجازی تسری دهند، روزهای پایانی‌اش را می‌گذراند.

پاسخ یک خطی روحانی برای بسیاری شوکه کننده بود، که چرا شخص رئیس جمهور  اینگونه به این مسئله واکنش نشان داد در حالی که این یک نامه درون قوه ای بوده و اساسا قوه قضائیه در جایگاه تصویب و یا تفسیر قانون نیست. آیا روحانی بناداشته وظایف رئیسی را به او گوشزد کند و یا درگیری در نقطه‌ی دیگری‌ست و اینجا بروز کرده است. شاید تمامی این گمانه زنی‌ها بهره ای از حقیقت داشته باشد اما این قصه سری دراز دارد. 

ماجرای سپردن افسار موجود موهوم «صوت و تصویر فراگیر» به صدا و سیما آنهم در عرصه فضای مجازی به سال‌های ابتدایی دهه نود باز می‌گردد. ورود گوشی‌های هوشمند و اشتهای سیری‌ناپذیر عرضه‌کنندگان اینترنت در کشور برای به جیب زدن سودِ کلان از کاربران باعث شد تا سنگرهای رسانه‌ای یکی یکی به دست اینترنت فتح شود. آخرین سنگر صدا وسیما، واگذاری خطوط اینترنتی با سرعت بیش از 128کیلوبایت به کاربران بود. سرافراز رئیس وقت سازمان که در دوران کوتاه مدیریتی‌اش، تمامی جبهه‌ها را در درون و برون سازمان علیه خود و تیمش گشوده بود، در این موضوع کار را به محکمه شورای عالی فضای مجازی و در نهایت مقام معظم رهبری کشاند. این بار نیز سرافراز به چراغ جادوی صدا و سیما متوسل شد، این چراغ جادو چیزی نبود جز تفسیر شورای نگهبان از اصول 44 و 175 قانون اساسی در سال 1379. در این سال‌ها که انحصار صدا و سیما از سوی دولت اصلاحات و نیز ماهواره‌ها بشدت مورد تهدید بود، آیت الله یزدی-یکی از فقهای شورای نگهبان- در اقدامی کم سابقه در نامه ای به آیت الله جنتی-رئیس وقت شورای نگهبان-خواستار استفسار درباره این دو قانون و بویژه مسئله شکست انحصار شد.

پس از مدت کوتاهی پاسخ نامه چنین آمد:«...در نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ رادیو و تلویزیون‌ دولتی‌ است‌ و تأسیس‌ و راه‌اندازی‌ شبکه‌های‌ خصوصی‌ رادیوئی‌ و تلویزیونی‌ به‌ هر نحو، مغایر این‌ اصل‌ ‌(اصل ۴۴ قانون اساسی) می‌باشد…بدین‌ جهت‌ انتشار و پخش‌ برنامه‌های‌ صوتی‌ و تصویری‌ از طریق‌ سیستمهای‌ فنی‌ قابل‌ انتشار فراگیر (همانند ماهواره‌، فرستنده‌، فیبرنوری‌ و غیره‌) برای‌ مردم‌ در قالب‌ امواج‌ رادیوئی‌ و کابلی‌ غیر از سازمان‌ صدا و سیمای‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ خلاف‌ اصل‌ مذکور است». حال این تفسیر موسع و مبهم از قانون زمینه را برای این سازمان فراهم کرد تا هر رقیبی را از سر راه بردارد.

با فراگیری فضای مجازی و گوشی‌های هوشمند در کشور همانطور که بیان شد انحصار صدا و سیما مورد تهدید جدی واقع شد و از سویی ناهماهنگی نهادهای متولی در این عرصه همچون وزارت ارتباطات و ارشاد، موجب سرگردانی بازیگران این عرصه شده بود. زیرا نهاد متولی تولید محتوا در چنین عرصه‌هایی وزارت ارشاد و نهادی که بستر ارسال آن‌ها را فراهم می کرد وزارت ارتباطات بود. در همین حین نیز توپخانه معاونت حقوقی صدا و سیما، آتش بار خود را بر روی رسانه‌های مختلف حتی رسانه های منتسب به سپاه، مانند نصر تی وی گشوده و سایه سنگین انحصار را بر روی فضای رسانه‌ای کشور نگه داشته بود. 

اما گلایه و شکوه های سرافراز بالاخره جواب داد و در دومین سال ریاست جمهوری حسن روحانی، کلید تنظیم‌گری صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی  با حکم مقام معظم رهبری رسما به صدا وسیما سپرده شد. در بند دوم نامه ایشان به تاریخ 22/6/1394 آمده است:«مسؤوليت صدور مجوز و تنظيم مقررات صوت و تصوير فراگير در فضاي مجازي و نظارت بر آن منحصراً بر عهده سازمان است». سازمان صدا و سیما نیز که مترصد چنین دستوری بود دست بکارِ تاسیس سازمانی موسوم به «سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی» شد و رسما پای در میدان تنظیم گری گذاشت.

اما این خیز عجولانه هم عاقبت خوشی نداشت و عملا تا کنون این مجموعه دستاوردی بجز ترجمه و پژوهش نداشته و حتی تکلیفش با خود سازمان نیز مشخص نیست. زیرا دو معاونت در این سازمان ماموریت یافتند تا با راه‌اندازی نسل جدید تلویزیون بر بستر اینترنت و هزینه کرد چند صد میلیاردی، پرچم انحصار را در این میدان هم بلند کنند که تا کنون در پیچ و خم میدان تکنولوژی، لختیِ فضای اداری و جابه به جایی پی در پی مدیران بلاتکلیف مانده اند.

البته از آن سال تاکنون ابهام دراینکه مصداق صوت تصویر فراگیر چیست؟ آیا تفسیر شورای نگهبان که منشا این حکم است، قابل بازنگری نیست؟ و اینکه این سازمان پس از سال‌ها تصدی گریِ انحصاری درحوزه تولید و پخش مورد انتقادات فراوانیست، چگونه حوزه تنظیم گری نیز قراراست به او سپرده شود؟ عملا اجرای این حکم را با مشکلاتی روبرو کرده بود. اما قطعا راه برون رفت از این مسئله، نه با نامه‌های نیش و کنایه‌دار است و نه با ابلاغ مستقیم و نادیده گرفتن پیامدها و لوازم حکم مقام معظم رهبری. مسئله آن است که اگر بناست این سازمان در این عرصه به تنظیم‌گری بپردازد می‌بایست تصدی گری‌اش محدود و مشخص شده و نیز قوانین و قواعد مشخصی برای تعارض منافع بین رسانه‌های رقیب و صدا و سیما توسط شورای عالی فضای مجازی و یا مجلس مصوب شود.

*دانشجوی دکتری علوم ارتباطات

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۱۶۲۸۲۱۰:۳۳:۱۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
دولت بوسیله قول هایی که در رابطه با فضای مجازی به جوانان داد رای بدست اورد
ناشناس۱۳۱۶۴۰۲۱۱:۴۰:۴۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
زیباکلام: روحانی حتی یک وعده خود را عملی نکرده است.
ناشناس۱۳۱۶۴۷۴۱۲:۰۴:۱۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
مگر بقیه به وظایف خود عمل می کنند؟؟؟ یه سوزن به خودتان و همفکرانتان بزنید یک میخ به روحانی.
ناشناس۱۳۱۶۵۹۴۱۳:۰۵:۳۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
چرا ضرب المثل ها را تغییر می دهید و پارسی را پاس نمی دارید میگن یک سوزن به خودت بزن یک جوالدوز به مردم یا یک سوزن به خودت بزن یک سیخ به مردم
ناشناس۱۳۱۶۸۶۶۱۵:۵۹:۴۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
مگر طبق اصل 44 تصدی گری دولت بر بخش های مختلف به بخش خصوصی سپرده نشده است؟ خب چه اشکالی داره که صدا و سیما هم به بخش خصوصی سپرده شود و یا اینکه چرا اجازه تاسیس رادیو تلویزیون خصوصی داده نمی شود؟
ناشناس۱۳۱۶۶۲۷۱۳:۲۳:۳۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
زیباکلام: مردم از رای دادن به اصلاح طلبان سرخورده شده اند.
الياس۱۳۱۶۶۸۲۱۴:۰۸:۱۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
اينها با به راه انداختن جنجال دنبال منافع خودشان هستند؛ اما آيا مردم، در اين جنجالها آسيب نمي بينند؟؟؟!!!! هيزم نيار دوست عزيز ؛ مردم درد دارند ...
ناشناس۱۳۱۶۶۳۸۱۳:۳۴:۰۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
آخه اصلاح طلبی پای روحانی سوخت و تمام شد
ناشناس۱۳۱۶۸۴۱۱۵:۴۷:۳۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
شورای نگهبان برای اینکه ملاک کار دستش بیاید فرض را براین بگذارد که همه نمایندگان فعلی برای مجلس اینده ثبت نام کرده اند و همه را مورد بررسی قرار دهد و انهایی را که فساد اقتصادی یا اخلاقی دارند را به قوه محترم قضاییه معرفی فرمایند با این روش یک ملاکی هم از مجلس قبل دست می آید
ناشناس۱۳۱۷۰۹۸۱۸:۵۴:۰۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
یک میخ که چه عرض کنیم صد سیخ هم که بزنی تکان نمی خورد. کسی که خودش را به خواب زده باشد بیدار نمی شود. افتاد!!!
حسن۱۳۱۷۳۶۲۲۳:۳۵:۰۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
آخه همین آقا مگه نبود که میگفت: ما زبون دنیا رو بلدیم. ما ژنرال اقتصادی هستیم.کلید قفل تحریمها دست منه!!!!! پس چی شد؟ این که بدتر از همه بود.
ناشناس۱۳۱۶۵۰۰۱۲:۱۱:۴۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
کارنامه مجلس یازدهم را هم در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود. از حالا به شما قول می دهم که این مجلس تمام اصولگرا از همه مجلس ها ضعیفتر و نا کارامدتر خواهد بود. تا جاییکه یاد و نام افرادی چون مطهری، صادقی و سلحشوری را بارها و بارها تکرار خواهید کرد.
هادی۱۳۱۶۹۲۵۱۶:۵۰:۰۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
در مورد آقای مطهری حرفی ندارم اما از خدمات آقای صادقی و خانم سلحشوری بفرمایید! حرف دیگران را تکرار نکنید. اگر ما گفتیم مردم قدر مثلا آقای قالیباف را بعدا خواهند دانست به خاطر خدمات فراوان او در نیروی انتظامی و شهرداری تهران بود. و امروز تفاوت دو مدیریت را در حجم خدماتی که در شهر انجام می شود و سرعت پیشرفت پروژه ها می بینیم. اما به خاطر کدام خدمات آقای صادقی باید از او یاد کنیم. تهمت های بی پایه و اساس و عذرخواهی های بعدش؟
ناشناس۱۳۱۷۱۷۱۱۹:۵۶:۵۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
حداقل شجاع و منتقد هستند.
ناشناس۱۳۱۷۲۰۱۲۰:۳۱:۱۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
لطفا یکی از کارای خوب صادقی وسلحشوی ومطهری رو بگو ؟ یه کارعملیش !
زیباکلام۱۳۱۷۲۹۴۲۱:۵۷:۵۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
شتردرخواب بیندپمبه دانه.امثال مطهری سلحشوروصادقی ورئیسشون لاریجانی ووبرای همیشه به تاریخ پیوستند. اگرکسی اسمشوندبرزبان نه حتی درمخیلش خطورکند
ناشناس۱۳۱۶۵۶۱۱۲:۴۴:۲۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
تو از خودت مایه بزار جمله تکراری را همیشه کپی پیست می کنی
ناشناس۱۳۱۶۶۱۹۱۳:۲۲:۰۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
روحانی باید پاسخگو باشد که چرا با برجام منافع ایران تامین نشد ؟! و چرا تحریم ها تشدید شدند ؟!
ناشناس۱۳۱۶۷۷۷۱۵:۰۶:۳۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
الان این چه ربطی به موضوع داشت ؟؟؟
محمد قاسمی۱۳۱۶۶۵۴۱۳:۴۸:۴۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
به نظرم از ملت بپرسید از کی راضی هستند که شما نارضایتی ها رو احصا میکنید
ناشناس۱۳۱۶۴۸۶۱۲:۰۷:۵۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
این تنها به روحانی مربوط نمی شود. همه مسئولان و کارگزاران با قول و قرار مسئول می شوند و بعد هیچی به هیچی!
ناشناس۱۳۱۶۲۸۴۱۰:۳۴:۵۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
اتاق فکر دولت با وارد کردن رییس قوه قضاییه به مسله بنزینی باعث شدند روند مبارزه با فساد بشدت کند شود
ناشناس۱۳۱۶۳۵۴۱۱:۱۶:۴۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
مگه این دولت فکر هم میکنه
ناشناس۱۳۱۶۵۹۶۱۳:۰۷:۳۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
ها کا پ چی فکر کردی فکر کردی کم الکیه کا
ناشناس۱۳۱۶۶۰۱۱۳:۱۰:۵۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
رکب زدند به رییسی
ناشناس۱۳۱۶۷۱۳۱۴:۱۹:۱۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
فرافکنی نکنید همه باید پاسخگو کارهای خود باشند . افزایش تورم با کسی شوخی نداره
ناشناس۱۳۱۶۲۹۰۱۰:۳۷:۲۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
از جناب رییسی می خواهیم قانون از کجا آورده ای که مادر مبارزات با فساد است را همانگونه که قول دادند برای همه جامعه هدف اجرایی فرمایند و در این راه هبچ خط قرمزی قایل نشوند
ناشناس۱۳۱۶۳۳۴۱۱:۰۵:۰۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
بر اثر تلاطمات اقتصادی که از روی نامدیریتی و بعضا عمدی و همچنین از ناحیه رانت و رشوه و سو استفاده از قدرت و موقعیت و قاچاق و فرار مالیاتی و انواع مظاهر دیگر فساد عده زیادی به ثروت های افسانه ای و گنج قارونی و نجومی دست پیدا کرده اند که این ثروت های حرام و نامشروع از طریق قانون از کجا آورده ای باید تعدیل گردد و به بیت المال باز گردد
ناشناس۱۳۱۶۷۸۲۱۵:۱۰:۵۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
در گام دوم انقلاب باید برای استحکام بیشتر انقلاب با اجرای قانون از کجا آورده ای موریانه هایی را که به جان درخت تنومند انقلاب افتاده اند سم کش کنیم
ناشناس۱۳۱۶۲۹۶۱۰:۳۹:۱۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
روحانی دستش خالیست فقط حاشیه سازی میکنه تا ۱۴۰۰
ناشناس۱۳۱۶۳۰۸۱۰:۴۴:۵۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
ما که متوجه نشدیم
mostafa.kamali95@yahoo.com۱۳۱۶۵۳۹۱۲:۳۶:۳۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
از شورای نگهبان می خواهیم اندسته از نمایندگان فعلی را هم که برای دور بعد کاندید نشده اند مورد بررسی قرار دهند و هر کدام را که فساد مالی دارند به همراه سایر کاندیدها که فساد مالی دارند با ذکر مصادیق به قوه قضاییه جهت رسیدگی معرفی نمایند
ناشناس۱۳۱۷۰۰۶۱۷:۳۵:۳۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
خیلی نکته مهمی را اعلام کردید این مهم مغفول واقع شده بود
ناشناس۱۳۱۷۰۱۰۱۷:۳۸:۱۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
آره . چرا که نه!؟ پدر بیامرز مجلس هفتم دیگری در راهست .
ناشناس۱۳۱۷۰۲۷۱۷:۵۰:۵۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
لاریجانی را هم بررسی کنید ببینید اگر کاندید شده بود تایید میشد یا نه
فرناز۱۳۱۶۳۵۸۱۱:۱۸:۴۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
مگر طبق اصل 44 تصدی گری دولت بر بخش های مختلف به بخش خصوصی سپرده نشده است؟ خب چه اشکالی داره که صدا و سیما هم به بخش خصوصی سپرده شود و یا اینکه چرا اجازه تاسیس رادیو تلویزیون خصوصی داده نمی شود؟
ناشناس۱۳۱۶۳۷۵۱۱:۲۷:۰۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
پس محدود کردن سرعت اینترنت سال ها روی 128 دست گل صدا و سیما تمامیت خواه بوده
ناشناس۱۳۱۶۴۰۹۱۱:۴۱:۵۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
متاسفانه روحانی بجای کار کردن برای حل مشکلات کشور فقط بدنبال حاشیه هاست.
ناشناس۱۳۱۶۴۶۰۱۱:۵۷:۵۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
روحانی متاسفانه فقط داستان درست می کنه اینم بهانه جدیدش شده تا رییسی رو خراب کنه
ناشناس۱۳۱۶۷۲۹۱۴:۲۹:۲۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
بنده خدا روحانی دنبال حق مردمه شما میگی حاشیه سازی ؟
ناشناس۱۳۱۶۹۲۶۱۶:۵۱:۲۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
البته مردم یعنی خویشان و آقازاده ها !!!!
ناشناس۱۳۱۷۴۸۳۰۶:۲۷:۰۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
واقعا متاسفم که انقدر ساده ای! روحانی دنبال حق مردمه؟
ناشناس۱۳۱۶۴۶۹۱۲:۰۲:۳۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
کسب و کارهای مجازی شده بازیچه دست قوه قضاییه و وزارت ارشاد دولت ! هر روز یک قانون جدید برای محدودید و فیلتر بیکار کردن جوانان . من یک سایت نمایش فیلم داشتم و مجوز رسانه دیجیتال به مدت یکسال طول کشید تا مجوز گرفتم مجوز هم فقط یکسال اعتبار داشت که با تغییر قانون الان دیگه بهم مجوز نمیدن میگن بادید شرکت بزنی !!
ناشناس۱۳۱۶۴۷۲۱۲:۰۳:۳۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
بودجه بیت المال صدا و سیما باید قطع بشه
ناشناس۱۳۱۶۵۷۴۱۲:۵۵:۰۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
بنده و خیلی های دیگه رضایت نداریم ریالی از مالیات های ما صرف صدا و سیما بشه .
معینی۱۳۱۶۴۷۹۱۲:۰۵:۱۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
واقعا فقط شعار میدن...خب یکم در همین حوزه فضای مجازی کار کنه دولت...فقط طعنه و کنایه به کسی که داره خوب کار می کنه. حداقل تا اینجای کار رییسی خوب کار کرده تو قوه قضاییه.
ناشناس۱۳۱۶۵۰۶۱۲:۱۵:۰۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
انحصار صدا و سیما پدیده‌ای منحصر به دوران ماقبل اینترنت و فضای مجازی است‌. نه به صلاح خود صدا و سیما است، و نه اساسا عملی است که صدا و سیما بر تمامِ محتوای فزاینده‌ای که تحت وب تولید می‌شود نظارت (بخوانید دخالت‌) کند. ایکاش شورای عالی فضای مجازی مشکل را زودتر حل کند.
ناشناس۱۳۱۶۵۲۸۱۲:۲۹:۵۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
صدا و سیما اول بگوید که در طول این چهل سال انحصار و با هزاران میلیارد بودجه چه گلی به سر این ملت زده که به دنبال فتح تپه های دیگر است کیفیت صدا و سیما و خودروسازی هر دو محصول انحصار بوده است
ناشناس۱۳۱۷۰۲۰۱۷:۴۶:۰۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
واقعا میخوای بدانی؟ ایجاد نارضایتی ملت از نظام یکی از کارهای همین صدا و سیما است .
ناشناس۱۳۱۶۵۴۲۱۲:۳۷:۰۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
والا این رییس قوه قضائیه و صداوسیما هنوز در خواب خوش دهه شصتن. اخوی با وجود شبکه های برون مرزی و یوتیوب و امثالهم کسی منتظر مجوز صداوسیما نمیمونه.
ناشناس۱۳۱۶۵۸۲۱۳:۰۱:۱۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
فقط به کسب و کارهای قانونی ضربه میزنند
ناشناس۱۳۱۶۶۸۷۱۴:۱۰:۵۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
صداوسیما دنبال ایجاد انحصار در وبسایتهای داخلی است ووب سایتهای خارجی را هم با یک اشاره فیلتر میکنه سایتهایی مثل اپارات را میخاد محدود کنه که افرادی مثل فردوسی پور و...نتونن کاری در کشور بکنند
ناشناس۱۳۱۶۵۷۹۱۲:۵۷:۲۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
حرف مخصوصا حرف قانون باید بدون ابهام و کوتاه زده شده شود.
ناشناس۱۳۱۶۵۸۴۱۳:۰۲:۲۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
اره بشنید تا مردم از شما مجوز بگیرند !!! دیگه دوران انحصار تمام شده کسی برای گذاشتن فیلمش در شبکه های اجتماعی نیازی به مجوز دار و دسته شما نداره
ناشناس۱۳۱۶۶۲۶۱۳:۲۳:۲۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
اگر قانون اساسی را قبول داریم پس ریس جمهور از نظر قانونی درست عمل کرده
ناشناس۱۳۱۶۷۹۷۱۵:۲۰:۵۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
اصولگراها فقط خودشون رو قبول دارند
ناشناس۱۳۱۷۰۴۱۱۸:۰۸:۵۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
نه بابا بین شان اختلاف شدید هست. فعلا چون رای مردم با آنها نیست سعی میکنند وانمود کنند با هم هستند
ناشناس۱۳۱۶۶۴۰۱۳:۳۴:۵۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
با عرض پوزش قانون اساسیمون خودش طنزه . چرا یکی نمیپرسه اصلا این انحصار چرا وجود داره. انحصار در هر جایی یعنی فساد . کی این حقو به اقایون داده که انحصار ایجاد کنن
هادی۱۳۱۶۹۳۵۱۶:۵۸:۳۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
هر چند انتقادات به صدا و سیما خیلی زیاده اما باید بگم خیلی جاها انحصار وجود داره و باید داشته باشه. اگه بعضی جاها نباشه که میشه آنارشی. صدا و سیما از نظر قانون مرجع تصمیم گیری در مورد رسانه های فراگیره. در هر حال باید یه جایی باشه دیگه. چطور مثلا طرف سایت میزنه کلاه برداری میکنه صداها میره بالا که آی چرا کسی نظارت نمیکنه؟ چرا اونجا نمیگید پلیس برای چی تو نظارت به سایت ها انحصار داره؟ به هر حال یه نهادی باید باشه برای نظارت به شبکه هایی که در فضای مجازی کار میکنن.
ناشناس۱۳۱۶۶۹۴۱۴:۱۲:۴۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
این مطلب مدتهاست که موضوعیت خودش را از دست داده. صدا و سیما اگر میخواهد به حیاتش ادامه دهد باید در رقابت پیروز شود و نه در سایه انحصار
هادی۱۳۱۶۹۴۲۱۷:۰۳:۱۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
یک جای دیگه گفتم من انتقادات بسیاری به صدا و سیما دارم اما صدا و سیما در رقابت شدیدی برای جذب مخاطب هست با شبکه های ماهواره ای و مجازی و اگر ملاک شما برای پیروزی یا شکست صدا و سیما دیدن یا ندیدن اون توسط خودتون هست یکم ملاکاتون رو عوض کنید! به نظر من صدا و سیما در مجموع جامعه ایران تاثیر گذارترین رسانه هست (لا اقل با نگاه مخالفان منصف هم فکر میکنم جزو رسانه های بسیار تاثیرگذاره) که البته میتونه تاثیرگذارتر هم باشه.
ناشناس۱۳۱۷۲۵۵۲۱:۲۱:۳۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
تاثیر منفی داره ولی مثبت نه، اگر تاثیر داشت روحانی نباید دوردوم رای میاورد
ناشناس۱۳۱۶۷۳۰۱۴:۳۲:۳۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
اگه بنا باشه یه سری وظایف رئیس جمهور توسط شورای نگهبان ویه سریش توسط قوه قضاییه ویک سری توسط ارگانها وسازمانهای غیر دولتی تعیین تکلیف وبه خواست اونا عمل بشه پس دولت این وسط چه کارست ؟!
ناشناس۱۳۱۶۷۵۰۱۴:۴۲:۲۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
سیمای علی فروغی و دوستان !
ناشناس۱۳۱۶۷۵۱۱۴:۴۳:۴۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
وقتی مجلس هیچ کاره هست قوه قضاییه برای خودش میشه قانونگذار !!!
ناشناس۱۳۱۶۷۵۵۱۴:۴۷:۲۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
پس محدود کردن سرعت اینترنت سال ها روی 128 دست گل صدا و سیما تمامیت خواه بوده
ناشناس۱۳۱۶۷۷۸۱۵:۰۷:۰۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
روحانى جز كنايه ردن كار ديگرى نميكند!
ناشناس۱۳۱۶۷۷۹۱۵:۰۷:۱۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
جایی هم هست که ما مشکل نداشته باشیم ؟؟؟؟؟
ناشناس۱۳۱۶۸۷۲۱۶:۰۶:۱۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
ایجاد انحصار برای صدا و سیما مشکل ساز است
ناشناس۱۳۱۶۹۲۰۱۶:۴۸:۰۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
تو مردن مشکل نداریم !
ناشناس۱۳۱۷۰۴۸۱۸:۱۵:۴۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
من منفی دادم. چون فهمیدم از قیمت قبر تو بهشت زهرا خبر نداری.
ناشناس۱۳۱۶۸۳۱۱۵:۴۳:۱۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
اتحصار صدا و سیما محکوم است
ناشناس۱۳۱۶۸۶۴۱۵:۵۸:۳۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
همه ما سرکاریم این دولت بهتره همه ماها میدونه کی آدم خوبیه کی خوب نیست ، چطورحساب کتاب مردم میتونن برسی کنن نمی تونن کی میتونه رئیس جمهور باشه مشکل مردم حل کنه، اینادنبال اینن مشکل مردم زیادکنن ردم سرگرم
ناشناس۱۳۱۶۸۷۹۱۶:۱۰:۵۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
حق با روحانی است اقای رییسی توضیح دهند هدفشون از ایجاد انحصار برای صدا و سیما چیه ؟/
ناشناس۱۳۱۶۸۹۱۱۶:۲۱:۵۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
مثلا این وسط هر دو طرف دنبال راحتی و آرامش مردم هستند که اینقدر جوش می زنند . همه شان دنبال منافع حزبی خودشان هستند.
ناشناس۱۳۱۶۹۰۰۱۶:۲۸:۲۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
روحانی خصوصی سازی صدا و سیما را به رفراندام بگذارد
ناشناس۱۳۱۶۹۴۷۱۷:۰۶:۴۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
روحانی باید اگر نتوانست جلو اصحاب زر و زور قد علم کند ، باید پته شان را روی آب بریزد ؟؟؟
M M۱۳۱۷۳۰۸۲۲:۱۵:۲۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
این کار نمیکنه، چون ایجوری پته خودش میریزه روی آب!
ناشناس۱۳۱۷۱۳۵۱۹:۳۴:۰۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
استبداد از میوه های انحصاره ، تو کجای دنیا و کدوم مدیر عاقلی یک برنامه فرا موفق مانند نود رو ، درشو تخته می کنه
ناشناس۱۳۱۷۱۳۷۱۹:۳۴:۵۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
"ورود گوشی‌های هوشمند و اشتهای سیری‌ناپذیر عرضه‌کنندگان اینترنت در کشور برای به جیب زدن سودِ کلان از کاربران باعث شد تا سنگرهای رسانه‌ای یکی یکی به دست اینترنت فتح شود." همه چیز رو مثل جنگ حق علیه باطل میبینید! مردم گوشی میخوان و اینترنت، عرضه و تقاضا. خدا شفا بده.
ناشناس۱۳۱۷۱۷۸۲۰:۰۴:۳۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
تو این زمونه کی به صدا و سیما اهمیتی میده .‌صدا و سیما فقط یک هزینه سرسام آور ازمردمه .میگن ۴۰۰۰۰ نفر پرسنل داره که بیشترشون مدیرند. درشو ببنده مردم خیلی راحت ترند.
ناشناس۱۳۱۷۶۴۸۰۹:۳۷:۴۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
آقای توکلی شما که خوب می دانید راه مبارزه از آزادی رسانه ها می گذرد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  11. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  12. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  13. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  14. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  15. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  16. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  17. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  18. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  19. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  20. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  21. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  22. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  23. با انواع شیوه‌های اعدام در دنیا آشنا شوید

  24. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

  25. همکاری شریفی‌نیا با رهبری درارتباط با موسیقی و قرآن

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

      پربحث‌های هفته

      1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

      2. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

      3. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

      4. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

      5. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

      6. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

      7. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

      8. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

      9. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

      10. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

      11. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

      12. ادعای حسنی و رفتار اموی!

      13. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

      14. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

      15. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

      16. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

      17. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

      18. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

      19. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

      20. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

      21. روز قدس باید به زلزله سیاسی علیه صهیونیست‌ها تبدیل شود

      آخرین عناوین