نامه احمد توکلی به شورای نگهبان؛ در رد صلاحیت اصلاح‌طلبان تجدیدنظر کنید

گروه سیاسی الف،   3981110009 ۱۴۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
نامه احمد توکلی به شورای نگهبان؛ در رد صلاحیت اصلاح‌طلبان تجدیدنظر کنید

دکتر احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلجت نظام و رئیس هیأت مدیره سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه‌ای به اعضای شورای نگهبان خواستار تجدیدنظر در ردصلاحیت فهرستی از اصلاح‌طلبان شد.

به گزارش الف در متن کامل نامه توکلی آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
برادران ارجمند اعضای محترم شورای نگهبان
سلام علیکم
طرز برخورد با اکثر داوطلبان اصلاح‌طلب از چند جهت نیازمند اصلاح است:

1. این برادران و خواهران به دلیل فقدان شرایط مذکور در بند 1، 2 و 4 رد صلاحیت شده‌اند. شرایط مذکور از این قرارند:
• اعتقاد به اسلام
• التزام عملی به اسلام
• التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران
• ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه

شرط نخست اعتقاد به اسلام صفتی نیست که به راحتی بتوان کسی را که مدعی مسلمانی است فاقد آن اعلام کرد. در ملاقاتی که فحول جامعه مدرسین در سال ۶۱ با امام رحمت‌الله علیه داشتند یکی از فقها از وزیر کشاورزی وقت آقای محمد سلامتی یاد می‌کند و به امام عرض می‌کند که وی در کتاب اقتصادی خودش از شیخین دفاع کرده و حرف‌های مارکسیستی زده است. امام در واکنش پرسیدند شما آقایان حاضرید حکم به کفر او بدهید و بگویید به اسلام معتقد نیست؟ اعتقاد به اسلام در اینجا به همان معنایی است که به ذهن متبادر می‌شود، یعنی عامه مردم او را مسلمان بدانند. اگر این تلقی درست باشد که چنین به نظر می‌رسد بنده از شما می‌پرسم کدام یک از افراد فهرست پیوست را کافر می‌دانید؟

بند دوم که التزام به اسلام است قابل ارزیابی و محاسبه است. التزام به اسلام یعنی انجام واجبات و ترک محرمات. مسلمانی که اهل مسجد و محراب است. حج و انفاق را به جا می‌آورد، از بیت‌المال مسلمانان حفاظت می‌کند، دغدغه مردم را دارد، نسبت به حقوق مردم حساسیت نشان می‌دهد، اهل شرب خمر و مال حرام و روزه خواری و... نیست، می‌توان او را ملتزم به اسلام ندانست؟ اگر چنین فردی مثلاً به دخالت دین در عرصه عمومی معتقد نباشد و سکولاریسم را قابل دفاع بداند و ولایت‌فقیه را هم ابداع و نوآوری امام بداند ولی در عمل ملتزم به احکام شرع باشد به طوری که او را انسانی متدین بدانند باز واجد شرط خواهد بود.
شرط سوم التزام عملی به نظام اسلامی ظاهراً به معنای پذیرش حاکمیت و تبعیت از قانون است. این هم قابل ارزیابی و محاسبه است. اگر کسی به چراغ قرمز گاهی بی‌اعتنایی می‌کند از التزام عملی به نظام ساقط نمی‌شود. بلی اگر بی‌اعتنائی به دستورات حکومت عادت وی باشد فاقد این شرط خواهد بود.
شرط آخر که مدرن‌تر از همه است قانون حتی وفاداری کامل در عمل را نخواسته است، بلکه ابراز وفاداری را کافی می‌داند. کدام یک از افراد نامبرده در فهرست پیوست را می‌شناسید که این شرایط چهار‌گانه را ندارند.

2. ممکن است برخی از ایشان به قبول نداشتن ولایت فقیه و مخالفت با نظام یا موافق مذاکره با آمریکا یا اصرار بر اهمیت مناسبات خارجی در امور داخلی یا مخالفت با حجاب اجباری یا دفاع از برگزاری کنسرت در مشهد شهرت داشته باشند! اما تا وقتی که مخالفت‌ها جامه عمل نپوشیده باشد آنها فاقد شرایط پنج‌گانه نیستند.
این نکته مهم قابل توجه است که تفاوت نظر با رهبری کسی را ضد ولایت فقیه نمی‌کند؛ زیرا تبعیت از ولی‌فقیه در عمل است نه در نظر و اصرار بر مشابه اندیشی باعث تک بعدی کردن نمایندگان و مردم و ایجاد جمود فکری و نهایتاً محروم کردن رهبری و کشور از مشورت اندیشمندان آزاده، انقلابی و دلسوز می‌شود.

3. اصلاح‌طلبان یک جریان غیر منضبط‌ و طیفی هستند، ولی تفکر آنان در میان مردم طرفداران زیادی دارد و نمی‌توان و نباید آنها را نادیده گرفت. شرط عقل و حکومت‌داری علوی به حساب آوردن آنان است. از بی‌اعتنائی و سخت‌گیری فقط دلخوری و حتی نفرت زاییده می‌شود. آن وقت اهداف سیاسی حکومت که وحدت ملی از اهم آنهاست از دسترس دور می‌شود.

4. حذف نامزدهایی شبیه افرادی که در فهرست پیوست نامبرده شده‌اند، به جای وحدت، شقاق ایجاد می‌کند و در وضعیتی که ما در آن به سر می‌بریم این امر خطرناک است.

5. یک امر مذموم اجتناب‌ناپذیر در شرایط امروز کشور، ناتوانی شورای نگهبان از اجرای درست قانون انتخابات است. این عیب عمدتاً معلول قانون انتخابات است که شاخص‌های روشنی برای احراز صلاحیت‌ها و فرصت کافی برای شورای محترم نگهبان برای ارزیابی صلاحیت‌ها، همراه با اقناع داوطلبان و عموم مردم فراهم نمی‌سازد. حتی با اجرای کامل قانون فعلی انتخابات ممکن است نمایندگانی به مجلس بروند که مسلمان و انقلابی باشند؛ دزد، قاچاقچی و ضدانقلاب عم نباشند؛ اما صلاحیت‌ قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای همه ارکان کشور را نداشته باشند. این موارد از جمله موضوعات مغفول در قانون انتخابات است. امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند: «ما اُبالي ائْتَمَنْتُ خائنا أو مُضَيّعا فرقی ندارد که کار را به خائن بسپارم یا به ضایع کننده»(نویسنده این سطور نیز خود را به دلیل کوتاهی در اصلاح قانون انتخابات در زمان نمایندگی ملامت می‌کنند.)

6. لازم به ذکر است که احراز صلاحیت‌ها امری واجب است. چرا که ما نمی‌خواهیم کسی را مجازات کنیم که اصل را بر برائت بدانیم، بلکه می‌خواهیم امانت بسپاریم و شرط عقل بلاشک احراز امانت‌داری و صلاحیت است. چنانکه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به شورای نگهبان فرمودند که احراز صلاحیت قطعی است ولی احراز را خیلی سخت نکنید.

اینجانب به عنوان برادری که بیش از نیم قرن در عالم سیاست تلاش کرده است و خیرخواه شما برادران عزیز و ملت ایران است از شما درخواست می‌کنم که به این نکات توجه بفرمایید؛ طوری نشود که با سختگیری‌های‌‌ نابه‌جا علاوه بر ظلمی که واقع می‌شود؛ مجلس با نمایندگان فاقد صلاحیت و صفرکیلومتر شکل گیرد.

با تشکر 
احمد توکلی
عضو مجمع تشخیص مصلجت نظام و  رئیس هیأت مدیره سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۱۳۰۶۵۱۰:۲۱:۵۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
اگر غرضی در کار نبوده تجدید نظر به چه مفهوم است
ناشناس۱۳۱۳۱۵۹۱۱:۲۳:۲۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
فارغ از هر موضوعی، شرکت در انتخابات وظیفه دینی، ملی و وجدانی هر ایرانی است.
ناشناس۱۳۱۳۴۹۷۱۷:۳۴:۲۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
شرکت کنیم و سفید بیندازیم اگر کسی را واجد شرایط ندانستیم
ناشناس۱۳۱۳۵۰۱۱۷:۴۱:۵۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
مسخره است
SH۱۳۱۳۶۶۷۲۲:۳۲:۳۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
معنی سفید رای دادن رو نمی فهمم. یا شرکت می کنی و به یک عده رای می دی، یا شرکت نمی کنی.
ناشناس۱۳۱۳۹۸۹۱۳:۵۴:۵۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
رای سفید دادن یعنی در میان کاندیداها فردی واجد شرایط نیافته اید .
ناشناس۱۳۱۳۸۰۲۰۹:۱۴:۵۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
وقتی در بین کاندیدها کاندیدی با دیدگاه خودم نمی بینم هیچ دلیلی هم برای رای دادن نمی بینم واصولا چرا باید با جریانی همراهی کنم که به دیدگاهم احترام نمی گذارد ؟
ناشناس۱۳۱۳۵۹۰۲۰:۰۴:۳۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
این وظیفه همیشه برگردن مردم نهاده شده است ولی مسئولان ونظام هیچ وظیفه ای برای بهبود معیشت واشتغال مردم ندارند
ناشناس۱۳۱۳۹۰۱۱۱:۵۱:۰۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد از ۷۶۲ اصطلاح‌طلبی که داوطلب نامزدی برای انتخابات مجلس بودند، تنها ۴۴ نفر تأیید صلاحیت شدند.
ناشناس۱۳۱۳۱۶۲۱۱:۲۵:۱۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
اعضای محترم شورای نگهبان فقط به وظیفه خود عمل کرده اند
ناشناس۱۳۱۳۵۵۳۱۹:۰۳:۴۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
به هیچ وجه لیستی رای ندهید فقط کاندیداهای منفرد واجد صلاحیت هستند و باندی عمل نمی کنند
ناشناس۱۳۱۳۹۰۳۱۱:۵۳:۰۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
شدت رد صلاحیت‌ها به‌ویژه درباره اصلاح‌طلبان به حدی است که حتی امکان تهیه یک لیست واحد نه ‌فقط در تهران؛ بلکه حتی در استان‌های مختلف وجود ندارد و اگر شورای نگهبان معتقد است برای هر صندلی ۱۷ نامزد وجود دارد، همان‌گونه که رئیس‌جمهور گفت، هر ۱۷ نامزد از یک جناح سیاسی هستند
ناشناس۱۳۱۳۱۷۷۱۱:۳۲:۱۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
صفر کیلومتری دلیل بر فقدان صلاحیت نیست.
ناشناس۱۳۱۳۵۰۲۱۷:۴۴:۴۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
از حسن و اسحاق بشدت ملولیم چه کنیم
رضامیرزایی۱۳۱۳۸۱۱۰۹:۴۵:۰۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
مسئولیت در سطح مدیران جای آزمون و خطا نیست
ناشناس۱۳۱۸۳۹۷۱۸:۲۱:۱۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
مثل مدیریت مایکروسافت، گوگل و تلگرام؟ البته یادتون نره وظیفه مجلس قانونگذاری و نظارت نه مدیریت.
ناشناس۱۳۱۳۲۳۳۱۲:۱۵:۴۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
از آقای دکتر توکلی تشکر می کنیم اما باید توجه داشته باشیم که منافع ملی ما با اصلاحات تامین نمی شود پذیرش سهم 11 درصدی ایران از دریای خزر و قراردادهای خسارت بار کرسنت و توتال و استات اویل و سعدآباد و ژنو و برجام نافرجام که همگی مغایر منافع ملی بود دستاورد
ی بنده خدا۱۳۱۳۲۶۳۱۲:۴۰:۲۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
از جناب دکتر توکلی ریاست دیده بان شفافیت و عدالت عاجزانه درخواست داریم به مسله بسیار بسیار بزرک یعنی پیگیری اجرای قانون از کجا آورده ای بطور جامع یعنی برای همه بخش ها و برای همه افراد مشمول باشند اگر این مهم که مادر مبارزه با فسادها می باشد بدرستی اجرا شود علاوه براینکه تمامی فساد های گذشته و روابط مویرگی مفسدین بر ملا میشود مبالغ نجومی حرام و غیر مشروع به بیت المال باز می گردد و حلوی فساد های زیادی در آینده گرفته میشود
ناشناس۱۳۱۳۲۶۹۱۲:۴۸:۵۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
بسیاری از آنها فساد مالی دارند که رد صلاحیت مستحق آنهاست
ناشناس۱۳۱۳۵۹۲۲۰:۰۵:۲۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
قوه قضاییه حتما انهایی که بر اثر فساد اقتصادی رد صلاحیت میشوند محاکمه نمایند
رضامیرزایی۱۳۱۳۸۱۴۰۹:۵۰:۵۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
این حرف احساسی است .استقلال قوا چه معنا دارد؟ هر کدام ازطریق خودش ورود می کند
ناشناس۱۳۱۳۶۶۲۲۲:۲۸:۳۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
کسی که فساد مالی دارد باید به دستگاه قضایی معرفی می شدند!
مهران۱۳۱۳۴۶۵۱۶:۲۲:۲۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
آقای توکلی کسی که از قدرت سواستفاده میکند کسی که دزدی میکند کسی که رشوه میگیرد و .... نه التزام عملی به اسلام دارند نه اعتقادی به انقلاب و ولایت فقیه و ...
ناشناس۱۳۱۳۴۹۵۱۷:۳۲:۴۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
باید اموال تمام کاندیداها مشروعیت سنجی شوند
ناشناس۱۳۱۳۷۸۹۰۸:۵۰:۰۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
لابد تاجگردون را هم باید تایید کنند
ناشناس۱۳۱۳۸۳۹۱۰:۲۵:۴۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
نظر جناب دکتر توکلی این است که بهانه از دست دولتی ها برای دو قطبی کردن جامعه گرفته شود و نتوانند مانند همیشه با گل آلود کردن آب ها به ماهی گیری به پردازند
ناشناس۱۳۱۳۰۶۷۱۰:۲۲:۱۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
اصلاح طلبان را هم در بازی نمایشی انتخابات راه دهید بابا جون! همه می دانند که عرضه ای و اراده ای برای نقش آفرینی در مجلس ندارند
ناشناس۱۳۱۳۲۶۷۱۲:۴۴:۵۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
این چه مجلسی بوده با اینکه طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی پس از سال عا تلاش گروهی از نمایندگان در اردیبهشت 98 در صحن مجلس تصویب شده ولی علیرغم این موضوع اشرار یقه سفید باز هم نگذاشته اند این طرح مهم رسوا کننده بسیاری از فساد ها می باشد اجرایی شود شخص رییس مجلس در این مسله مقصر هستند و خواهند بود
۱۱۳۱۳۴۱۶۱۵:۱۳:۵۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
علت عملکرد بد اصلاحطلبان : اول تسلیم در برابر دولت و سهل انگاری اشتباهات دولت دوم ریاست آقای لاریجانی بر مجلس
ناشناس۱۳۱۳۷۲۹۰۱:۲۰:۰۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
یه سفره ای هست باید هر دو جناح باشن رو این سفره
مهدی۱۳۱۳۰۶۹۱۰:۲۴:۱۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
به وعده خود در مورد سامانه شفافیت حقوق ودستمزد های نجومی عمل کنید
ناشناس۱۳۱۳۰۷۳۱۰:۲۷:۴۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
از شورای محترم نگهبان درخواست داریم برای اینکه عدالت در مورد نمایندگان یکجا اجرا شود آندسته از نمایندگان فعلی را هم که کاندید نشده اند بررسی صلاحیت کنید تا وضعیت انها نیز مشخص شود در بین انها نیز قطعا و یقینا مفسدان اقتصادی وجود دارد انگاه قوه قضاییه لیست تمامی رد صلاحیت شده ها را در دادگاه بررسی و آندسته را که محکوم شوند حکم انها را اجرا کنند
ناشناس۱۳۱۳۳۰۲۱۳:۰۹:۱۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
خیلی متین و حق است امیدواریم قاضی القضات توجه ویژه به این موضوع مهم بنمایند
ناشناس۱۳۱۳۵۸۸۲۰:۰۲:۱۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
چه ربطی به قاضی القضات که اقای رییسی باشند داره؟
ناشناس۱۳۱۳۸۴۶۱۰:۳۴:۰۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
فسات های کلان و خرد اقتصادی نمایندگان و سایر مردم با کیست عزیز دل برادر
ناشناس۱۳۱۳۰۷۷۱۰:۳۱:۰۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
درود
ناشناس۱۳۱۳۳۰۵۱۳:۱۳:۲۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
شورای نگهبان از رد صلاحیت شده ها هر کس اعتراض دارد مصادیق انرا برای عموم منتشر کند
ناشناس۱۳۱۳۴۹۰۱۷:۲۷:۰۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
ما از سخنگوی قوه قضاییه می خواهیم در ارتباط با رسیدگی فسادهای مالی ان عده ای که نامشان در رد صلاحیت ها بوده اطلاع رسانی نمایند که چه برخوردی با آندسته نمایندگان خیانت کار صورت گرفته است
ناشناس۱۳۱۳۰۷۹۱۰:۳۳:۰۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
دم شما گرم اقای توکلی که منصف هستید. اما دریغ که ما توسط بعضی اقایان به سمت دیکتاتوری میریم و از مردم دور میشیم.تاریخ شهادت میده که شما نکته سنج بودین و آگاه
ناشناس۱۳۱۳۰۸۶۱۰:۳۹:۲۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
بنابراین با قرائتی که جنا احمد آقای توکلی از قانون اساسی و اسلام ارائه دادند تمام فساق اقتصادی و معاند و جاسوس و۰۰۰۰۰۰۰۰۰ داخل در اسلامند دیگر قانون اساسی ملاک سلامت اینها استراصلا شورای نگهبان را تعطیل کنید چون اوضاع همه روبراهه خلاص
رضامیرزایی۱۳۱۳۸۱۲۰۹:۴۷:۱۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
منافق وخائن به بیت المال و اسلام به اسلام اعتقاد دارد؟
ناشناس۱۳۱۳۰۸۸۱۰:۴۰:۴۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
اگر چه بنظرم اصلاح طلبان اگر تایید هم شوند اقبال شرکت کنندگان در رای گیری به آنها کمتر از حتی این دوره مجلس خواهد بود.
ناشناس۱۳۱۳۳۵۵۱۳:۵۵:۱۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
چپ باشه چه راست باشه چه فرقی به حال ما داره
حسنعلی سبد سبد گل یاس۱۳۱۳۰۹۰۱۰:۴۲:۵۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
از جناب رییسی ریاست قوه محترم قوه قضاییه انتظار میرود که لیست و مصادیق رد صلاحیت کاندیدها را همه را چه آنها که نماینده بوده و چه آنها که جدیدا کاندید شده اند را بخواهند اینکار شورای نگهبان تقریبا نیمی بزرگی از راه مبارزه با فساد را رفته است انگاه قوه قضاییع از نظر جرم شناسی وارد قضیه شود و هر کدام را که فسادی دارند متناسب با جرم و فسادشان حکم ب ایشان جاری کند
ناشناس۱۳۱۳۱۹۲۱۱:۴۱:۱۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
واگر برخلاف نظر شورای نگهبان ثابت شد که بعضی از رد صلاحیت شدگان جرمی نداشته اند چه کسی از آنها اعاده حیثیت می کند ؟
ناشناس۱۳۱۳۷۰۵۲۳:۵۱:۱۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
ممکن. جرم قضایی هم نداشته باشند ولی باز هم صلاحیت نمایندگی را نداشته باشند
ناشناس۱۳۱۳۴۳۷۱۵:۳۷:۳۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
نمایندگانی را که در دادگاه محکوم به جزا و شلاق میشوند حکم شلاقشان را در روز افتتاحیه مجلس که بصورت زنده از تلویزیون پخش میشود اجرا کنید تا یاور نمایندگان دوره بعدی همیشه استاد باشد
رضامیرزایی۱۳۱۳۸۰۹۰۹:۳۹:۲۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
رد صلاحیت کاندید بوسیله شورای نگهبان (گزینش)چه ربطی به رییسی قوه قضائیه دارد؟ استقلال قوا را زیر سوال نبریم
یه الفی۱۳۱۳۰۹۳۱۰:۴۵:۵۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
آقای توکلی اول اینکه نباید به دلیل لزوم تجدیدنظر برخی که شایستگی ندارند، صلاحیتشان تأیید شود دوم اینکه به شرطی در این راه پیشقدم شوید که همین آقایانی که تأیید می شوند اگر فردا مشکلی پیش آوردند و خطایی کردند و اگر رأی خود را فروختند، قسم بخورید که بدون مصلحت سنجی، بدون مسامحه، بدون شک و تردید و شرافتمندانه برای افشای خطایشان کوتاهی نکنید.
ناشناس۱۳۱۳۵۸۲۱۹:۴۳:۳۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
آقای توکلی مسئولیت حرفهایتان را می پذیرید؟
ناشناس۱۳۱۳۰۹۶۱۰:۴۶:۲۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
آقای توکلی شما به بهانه تفسیر قانون اساسی از کسانی دفاع می کنید که در دروه نمایندگی اشان جز اهانت به رهبری و تحقیر نظام و نطقهای آن چنانی چیزی ندیدیم، مطهری جز نطقهای و فحشهای ..... گفتن بدرد کجای مشکل کشور خورذ
ناشناس۱۳۱۳۸۱۰۰۹:۴۴:۲۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
کجای نامه آقای توکلی از نماینده ی رد صلاحیت شده ای نام برده که شما ایشان را به دفاع از شخص یا اشخاص خاصی متهم می کنید ؟!!
ناشناس۱۳۱۳۰۹۸۱۰:۴۷:۴۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
تایید صلاحیت با خواهش و التماس نشان از جناحی بودن رد صلاحیت دارد حال که مردم کلا از انتخابات دلسرد شدن و بی تفاوت کمی در اجتماع بچرخید تا ببینید تا چه حد اعتبار دارید حال زیاد هم فرق نمیکند تایید شوند یا نشوند
ناشناس۱۳۱۳۳۵۱۱۳:۵۳:۵۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
هر وقت این اصلاح طلبان دست از مظلوم نمایی برداشتند و بر اساس منافع کشور حرکت کردن
هادی۱۳۱۳۱۰۲۱۰:۴۹:۱۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
احسنت خدای به شما جزای خیر دهاد.
ناشناس۱۳۱۳۱۰۶۱۰:۵۲:۴۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
فکر نکنم اصلاح طلبان و منتقدین بیشتر از این خواسته ای که جناب توکلی برشمردند داشته باشند.
ناشناس۱۳۱۳۱۰۹۱۰:۵۴:۰۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
برادر عزیز اصلا خود شورای نگهبان به تعداد صندلی های مجلس بنا بر مصلحت افراد را معرفی کنند و انتخاباتی برگزار نشود و در این وضعیت بد اقتصادی در هزینه ها صرفه جویی کنند.
ناشناس۱۳۱۳۱۸۶۱۱:۳۶:۴۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
احسنت! این یک پیشنهاد عاقلانه و اقتصادی است.
فقیهی۱۳۱۳۱۱۳۱۰:۵۷:۰۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
آفرین
ناشناس۱۳۱۳۱۱۹۱۱:۰۲:۰۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
به نظرم هیچیک از اصلاح طلبان در انتخابات کاندید نشوند و هوادارانشان هم در رای گیری مشارکت نکنند. همه نهادهای انتصابی در کنترل آنها است، همه نهادای انتخابی هم در اختیار آنها قرار بگیرد تا ببینیم چه میکنند. هرچند دوره احمدی نژاد آنها را هم تجربه کردیم و تاکنون آثار ویرانیشان را مشاهده میکنیم
ناشناس۱۳۱۳۲۲۴۱۲:۰۶:۴۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
احسنت .
محسن۱۳۱۳۵۹۱۲۰:۰۴:۵۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
همون احمدی نژاد شرف داشت به 100 تا ازین جناح اصلاحاتی شما که مثلا زبان دنیا رو بلدن
ناشناس۱۳۱۶۴۱۲۱۱:۴۲:۳۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
در دوران احمدی نژاد بدون این که فروش نفت تحریم بشه دلار چند برابر شد.
ناشناس۱۳۱۳۱۲۵۱۱:۰۳:۱۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
آش نظارت استصوابی آنقدر شور شده است
ناشناس۱۳۱۳۱۲۷۱۱:۰۴:۲۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
کلا این سیستم جواب نمی دهد! بايد آهسته آهسته آهسته اصلاح شود
ناشناس۱۳۱۳۱۲۹۱۱:۰۴:۳۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
اقای توکلی حرف از این چیز ها گذشته مردم دل و دماغ رای دادن به هیچکس ندارند
ناشناس۱۳۱۳۴۴۷۱۵:۵۵:۲۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
حق با شماست در امارات یک فراش مدرسه بعد از ۵ ماه تویوتا دوکابین آخرین مدل می‌خرد و استاد تمام ما بعد از ۶۰ ماه
اسدی۱۳۱۳۱۳۴۱۱:۰۵:۲۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
شورای نگهبان رای مردم را تشریفاتی کرده است.مشکل با نامه حل نمیشود.
ناشناس۱۳۱۳۱۴۵۱۱:۱۴:۰۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
توکلی جان 40 ساله رای دادیم شما بیا بدون غرض وضع اقتصادی این مردم را توضیح بده که برای چه باید رای بدیم دوباره ایا بهتر نیست مجلس کلا نباشد
ناشناس۱۳۱۳۵۲۵۱۸:۱۸:۳۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
فقط شعار دادن رو خوب بلدیم
حسن رضاپور۱۳۱۳۱۴۶۱۱:۱۴:۰۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
نمایندگان صفر کیلومتر یعنی چه ؟؟ از طرفی آیا تشخیص سختگیری نا به جای شورای نگهبان از وظایف شما است؟ آیا نگارش چنین مطالبی و در معرض دید عموم مردم قرار گرفتن در این زمان حساس که نیاز به وحدت و همدلی داریم به مردم انسجام می دهد؟
ناشناس۱۳۱۳۱۴۷۱۱:۱۴:۲۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
دیگر فرقی ندارد
ناشناس۱۳۱۳۱۴۸۱۱:۱۵:۱۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
باشد تا گوش
ناشناس۱۳۱۳۱۴۹۱۱:۱۷:۰۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
به جای اینکه بگیم تجدید نظر کنید بگوییم که اسناد رد صلاحت شدگان رسانه ای بشه
ناشناس۱۳۱۳۱۵۰۱۱:۱۷:۳۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
امیدوارم بقیه اصولگرایان هم مثل شما شجاعت مطرح کردن چنین موضوعی را پیدا کنند...با تشکر از آقای توکلی
حسین۱۳۱۳۳۵۹۱۳:۵۹:۳۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
اصولگرایان وقتی آدم خوبی هستن که همه حق رو بدن به اصلاح طلبا الآنم همینه دیکه ماجرای بنزین تمام نشده رفتن سر رفراندوم
ناشناس۱۳۱۳۴۲۰۱۵:۱۷:۰۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
شجاعت وانصاف.
حسین۱۳۱۳۱۵۱۱۱:۱۷:۳۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
جناب توکلی، شخصی که پس از بهم خوردن برجام بدست امریکایی ها، تحریم‌های سنگین اقتصادی تا مرز فلج کردن اقتصاد بدست امریکایی ها و ترور فرمانده نیروی مسلح رسمی کشور بدست امریکا همچنان دم از سر میز نشستن با امریکایی ها میزند صلاحیت نماینده مجلس شدن دارد؟
اصلاح طلب سابق۱۳۱۳۱۶۴۱۱:۲۵:۵۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
"اصلاح‌طلبان یک جریان غیر منضبط‌ و طیفی هستند، ولی تفکر آنان در میان مردم طرفداران زیادی دارد و نمی‌توان و نباید آنها را نادیده گرفت." اتفاقاباید تکلیف ملت روشن بشه.یا رومی رومی یا رنگی رنگی!!!!
ناشناس۱۳۱۳۱۶۸۱۱:۲۷:۵۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
البته درستش این است که بگوییم تفکر اصول گرایی فقط محدود به ۱۰ تا ۱۵ درصد جامعه است.
ناشناس۱۳۱۳۱۷۱۱۱:۳۰:۱۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
جناب توکلی اسلام شورای نگهبان خلاف نظر جنابعالی را دارد
ناشناس۱۳۱۳۱۷۴۱۱:۳۱:۴۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
از خرداد۷۶ تاکنون چه چیزی را توانسته اند واجازه یافته اند اصلاح کنند تمام قدرت در کشور در دستان جناح تندرو میباشد واگر تمام مجلس هم بقول شما اصلاح طلب شود هیچ چیزی تغییر نخواهد کرد زیرا مجلسی دیگر باقی نمانده که در راس امور باشد
ناشناس۱۳۱۳۵۴۲۱۸:۴۶:۱۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
اگر قدرت نداشته اند و این همه مسایل را پیش آورده اند (کرسنت، برجام، سه برابر شدن بنزین و ... ) اگر قدرت حداکثری داشتند چه می کردند؟
ناشناس۱۳۱۳۵۷۰۱۹:۲۵:۲۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
یه زمانی همین اصلاحاتی ها می خواستند ریاست جمهوری هاشمی را مادام العمری کنند که نتوانستند.
ناشناس۱۳۱۳۱۷۸۱۱:۳۲:۱۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
از شما انتظار نگارش چنین نامه ای نمی رفت. این افراد اغلب مشکلات خاصی دارند که رد صلاحیت شده اند. اگر خوب بودند که وضعیت فعلی قانونگذاری سامان پیدا می کرد. چرا می خواهید با فشار یک عده نماینده که هیچ کاری غیر از طرفداری از دولت ناکارآمد فعلی را انجام ندادند، تایید صلاحیت کنید؟ چرا می خواهید این روند کج مدار ادامه پیدا کند؟
ناشناس۱۳۱۳۱۸۹۱۱:۳۹:۱۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
این چه وضعیه همه رو رد صلاحیت کرده
ناشناس۱۳۱۳۱۹۶۱۱:۴۹:۳۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
تجدید نظر یعنی چی؟ شورای نگهبان باید فقط و فقط به قانون عمل کنه اگر در این مورد قانونی عمل کرده پس چانه زدن درست نیست اگر غیر قانونی عمل کرده باید توبیخ بشه نه اینکه بهش التماس بشه
دلسوز نظام۱۳۱۳۱۹۹۱۱:۵۰:۳۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
تشکر از اقای توکلی از نکته بسیار دقیقتان همه گروه ها باید شانس خود را در انتخابات امتحان کنند. انتخابات پر شور کشور را در برابر تهدیدات بیمه می کند
ناشناس۱۳۱۳۲۰۰۱۱:۵۰:۵۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
به به اصول گرا و اصلاح‌طالبان یکی شدند البته یکی بودند
ناشناس۱۳۱۳۷۳۴۰۱:۲۴:۳۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
به خدا اصولگراها خیلی از اصلاح طلبها بهتر هستن اصولگرا همیشه شفاف میگه که چی میخاد و وضعش مشخصه ولی اصلاح طلبها هستن که با دروغ بالا میان و همون کارهای اصولگراها را می کنن و حتی بدتر
ناشناس۱۳۱۳۲۰۹۱۱:۵۶:۱۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
یعنی من به عنوان کسی که به نماینده ای که رد صلاحیت شده رای داده ام حق ندارم اسناد تخلفات ایشان را ببینم ؟
reza۱۳۱۳۲۱۹۱۲:۰۲:۵۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
جنا ب آقای توکلی مطابق قانون باید علت رد صلاحیت به خود شخص گفته شود و اگر او اعتراض دارد مطابق قانون برخورد کند. تجدید نظر برای چه؟؟؟؟؟؟
علی۱۳۱۳۲۳۰۱۲:۱۱:۲۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
لازم است به طور جدی شورای نگهبان مورد بازبینی قرار گیرد.
ناشناس۱۳۱۳۲۳۵۱۲:۱۶:۲۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
هرکس به مجلس برود برای مردم تفاوتی ندارد.
ناشناس۱۳۱۳۲۵۷۱۲:۳۴:۲۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
مجلس عملا کاره ای نیست اصلاح طلبها هم رایی ندارند
رضا۱۳۱۳۲۷۲۱۲:۴۹:۴۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
خیلی خوب است که شورای نگهبان افرادی را به دلیل مشکلاتی که داشته اند رد صلاحیت کرده است . بهتر هم میشود اگر قوه قضائیه وارد شده و ضمن بررسی موضوع تخلف آنان را اثبات و مجازات کند . در صورتی هم که تخلفی اثبات نشود ، اعضای شورای نگهبان را به دلیل صدور حکم نادرست ، محاکمه و مجازات کند .
ناشناس۱۳۱۳۲۷۷۱۲:۵۱:۵۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
آقای توکلی ، ثمره ۸ سال دولت و مجلس اصلاح طلب، یاس و نا امیدی مردم از نظام و بر باد رفتن سرمایه های این ملت شد، باز هم جای دفاعی مانده؟ مجلس با نمایندگان صفرکیلومتر بهتر از نمایندگان فاسد است
مجتبی۱۳۱۳۳۱۷۱۳:۲۸:۳۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
مجلس جایگاهی ندارد فقط تشریفاتی هست
ناشناس۱۳۱۳۳۵۶۱۳:۵۵:۱۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
ما را به اصلاح امیدی نیست
ناشناس۱۳۱۳۳۶۳۱۴:۰۸:۱۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
وقتی 70 درصد اختیارات و تصمیم گیری های مهم و اساسی مملکت در دست افراد و یا نهادهای غیر انتخابی است ، اصلاحات از طریق انتخابات یا غیر ممکن و یا حرکت آن لاک پشتی است.
ناشناس۱۳۱۳۳۶۹۱۴:۱۱:۳۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
این حرفش کاملا منطقی است شورای نگهبان چیکاره است که به یه مسلمان بگه تو مسلمان نیستی ؟ خدا چنین اجازه ای به هیچ کس نداده
ناشناس۱۳۱۳۳۷۳۱۴:۱۹:۲۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
کاملا مشخصه به دلیل عدم شرکت مردم در انتخابات اصولگرایان با کمترین رای پیروز میشن پس میخوان تا میتونن از خودشون بیارن تو مجلس
ناشناس۱۳۱۳۳۸۰۱۴:۲۳:۳۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
مجلس در چه مورد تصمیم گیرنده است؟
ناشناس۱۳۱۳۷۳۶۰۱:۲۷:۰۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
مجلس حتی در مورد بنزین هم نتوانست کاری بکنه عملا فقط یه نهادی است که هزینه ها را به مردم تحمیل می کنه و بودنش با این وضع به ضرر مردم هست
نیما۱۳۱۳۳۸۷۱۴:۳۰:۴۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
با تشکر از دکتر توکلی کاش لیست پیوست را هم روی سایت قرار میدادید تا بدانیم منظور حضرتعالی چه کسانی است؟
ناشناس۱۳۱۳۳۹۷۱۴:۴۲:۳۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
کسی تو انتخابات شرکت نمی کنه حاج اقا
ناشناس۱۳۱۶۲۷۴۱۰:۲۸:۵۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
خوب کسی زور نکرده دوست ندارید شرکت نکنید و در مورد این مملکت هم نظر ندهید
ناشناس۱۳۱۳۴۰۴۱۴:۵۴:۵۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
جناب توکلی از انصاف شما تشکر می کنم. اگر کل مجلس هم اصلاح طلب بشه باز هیچ فرقی نمی کند چرا که هر قانونی را که تصویب کنند از فیلتر شورای نگهبان باید رد شود. خب حالا چه کاریه از همین حالا شورای نگهبان کار را راحت کرده و از ابتدا اجازه نمی ده غیر هم فکرش به مجلس برود و قانونی را تصویب کند که شورای نگهبان اصلا قبول ندارد. احسن به این دوراندیشی اعضا محترم شورای نگهبان.
ناشناس۱۳۱۳۴۰۵۱۴:۵۶:۴۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
همینه که هست اصلاح طلبها ناراحتند شرکت نکنند هر چند که اینها هم فقط ادعای اصلاح طلبی دارند
ناشناس۱۳۱۳۴۱۱۱۵:۰۷:۱۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
اصلا نهادهای انتخابی مردم, امثال ریاست جمهوری و مجلس در این مملکت نباشند بهتر نیست؟ چون عملا هیچ کاره اند
ناشناس۱۳۱۳۷۳۸۰۱:۲۸:۰۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
خیلی بهتر هست چون مسئولیت میفته گردن یه سری افراد مشخص
ناشناس۱۳۱۳۴۱۴۱۵:۱۲:۱۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
اصلاح طلبان به درد مدیریت نمی خورند
ناشناس۱۳۱۳۷۴۵۰۳:۰۶:۵۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
اصول گرایان هم
محمد۱۳۱۳۴۱۵۱۵:۱۲:۲۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
آقای توکلی قانون باید اصلاح شود به نحوی که هرکس که رد صلاحیت شد بطور واضع دلایل از طریق رسانه ها اعلام گردد نه فقط به خود داوطلب ، آنوقت هرکس خود بداند که مشکلات قانونی دارد اصلا به طرف ثبت نام کردن هم نمی رود.
ناشناس۱۳۱۳۴۲۱۱۵:۱۷:۱۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
آخه این چه قانونی هست.با کدوم بند رد صلاحیت میشن که با سفارش دوباره بر میگردن.مشکل از کجاست یه بار برا همیشه حلش کنید
ناشناس۱۳۱۳۴۳۱۱۵:۲۷:۳۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
پیوست کو؟
ناشناس۱۳۱۳۴۳۲۱۵:۲۸:۵۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
رد صلاحیت بر مبانی جناحی بوده و نه ایرادات خاص.
ناشناس۱۳۱۳۴۶۸۱۶:۲۸:۵۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
فرقی نمیکنه آقای توکلی. ۵ میلیون طرفدار جلیلی در رای گیری شرکت می کنند و بهر حال اصولی ها برنده اند.
ناشناس۱۳۱۳۵۰۶۱۷:۴۸:۵۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
آقای توکلی شما چه کاره هستید که به خودتان اجازه می‌دهید با دشمنان همصدا شده علیه شورای نگهبان اقدام کنید.
علی۱۳۱۳۵۳۳۱۸:۳۹:۴۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
علیرغم احترامی که برای دکترتوکلی قائلم،انتقادایشان به شورای نگهبان ودلایل ایشان رامنطقی نمی دانم. عملکردبرخی اصلاح طلبان ردصلاحیت شده رادراین چندساله دیده ایم،تاییددوباره ی آنهاهیچگونه توجیهی ندارد.
ناشناس۱۳۱۳۵۴۵۱۸:۴۸:۳۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
بهتره تایید نشن اینا میخوان ۴تا اصلاحطلب بره مجلس خرابکاریشون رو بندازن گردن اونا!
ناشناس۱۳۱۳۵۵۲۱۹:۰۳:۳۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
شورای نگهبان نباید از رای مردم بترسد. رای مردم همیشه برای نظام خوب بوده است.
ناشناس۱۳۱۳۸۴۹۱۰:۴۰:۵۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
بله همیشه خوب بوده علی الخصوص انتخاب پرزیدنت روحانی
ناشناس۱۳۱۵۱۰۱۱۳:۱۶:۰۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
میخوای رییس جمهورم خودتون انتخاب کنین اصلا مردم چه کاره هستند
ناشناس۱۳۱۳۵۶۶۱۹:۲۲:۱۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
آقای توکلی نمی شود کسانی وارد دولت و مجلس شوند که ریشه انقلاب را مثل موریانه بجوند.
صادقی۱۳۱۳۵۹۸۲۰:۱۰:۱۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
آقای توکلی واقعا فکر می کنید اعضای شورای نگهبان در بررسی صلاحیت ها معیاری به نام اصولگرا و اصلاح طلب رو دخیل میدونن؟؟؟ یعنی اگر یک اصولگرا فاسد باشه تایید شده و اگر به اصلاح طلب، سالم بوده رد شده؟؟؟ این نگاه به شورای نگهبان، دور از انصاف نیست؟ چرا در زمین مظلوم نماییِ اصلاح طلب ها بازی می کنید؟
عمران۱۳۱۳۷۶۹۰۸:۰۱:۳۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
در دیدگاه شورای نگهبان، اصل نظام حق است و کسی که درخواست اصلاح دارد حتما ناحق است و باید رد شود. اینها راه اصلاح را بسته اند.
ناشناس۱۳۱۳۶۷۵۲۲:۴۷:۳۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
اصلاح طلبان باید پاسخگوی خسارات وارده به ملت و کشور در محاکم باشند نه مدعی حضور در مجلس ..اجازه بفرمائید کشور نفس بکشد..
ناشناس۱۳۱۳۹۱۶۱۲:۱۸:۰۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
بفرمایید اصلاحطلبان توی این مدت چه کاره بودن؟ کدام اصلاح طلب منظورتونه؟ مسلما روحانی خودش را اصلاح طلب نمیدونه و مردم هم اونو اصلاح طلب نمیدونن ولی با زرنگی رای مردم را گرفت مردمی که طرفدار اصلاح بودند یک حق رای داشتند که دلشون نخواست به رییسی رای بدن. اگه رییسی هم رای آورده بود مسلما اوضاع اگر بدتر نبود بهتر هم نبود.
حامد حمدایی اصل۱۳۱۳۹۵۱۱۲:۵۹:۰۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
خب بذارید بیان، شما بهشون رای نده
محسن۱۳۱۳۶۹۸۲۳:۳۱:۲۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
کلا همه ملت رو رد صلاحیت کنید بره پی کارش!
شبانی زول۱۳۱۳۷۰۷۰۰:۱۰:۵۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
درود بر اقای توکلی نامه شما به شورای نگهبان واقعا دلسوزانه بود.
ناشناس۱۳۱۳۷۴۱۰۱:۳۳:۲۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
متاسفانه برای این حرفها خیلی دیره و این اقدام شورای نگهبان هم به نظر من تیر خلاصی است
سید ضیا۱۳۱۳۷۴۲۰۱:۴۲:۰۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
سلام جناب توکلی میتوانستند نامه خود به شورای نگهبان را رسانه ای نفرمایند
ناشناس۱۳۱۳۹۸۵۱۳:۵۲:۳۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
با سلام با اینکار حداقل یک نظر سنجی محدود شکل گرفته است توکلی عزیز متشکریم
ناشناس۱۳۱۳۷۸۴۰۸:۳۵:۰۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
من در عجبم مطهری رد صلاحیت میشود ولی قالیباف تائید صلاحیت میشود
محسن۱۳۱۳۸۰۳۰۹:۱۵:۴۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
رد صلاحیت بهترین هدیه شورای نگهبان برای اصلاح طلبان است.
ناشناس۱۳۱۳۸۹۸۱۱:۴۵:۴۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
از اول هم معلوم بود فقط نمایشی رد صلاحیت کردند تا دقیقه نود مانده به انتخابات دوباره تایید صلاحیت شوند ولی این مسخره بازی ها تکراری شده
علی۱۳۱۴۱۷۲۱۷:۳۹:۱۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
مگر خارج از موارد فوق دلیل دیگری برای رد صلاحیت هست مفسد اقتصادی . منافق . سر سپرده شرق و غرب . دوتابعتی و هرمشکلی که داشته باشند در درون همین موارد ( عدم التزام به اسلام . نظام و قانون اساسی )گنجانده می شود
ناشناس۱۳۱۴۲۶۶۱۹:۱۷:۳۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
ردصلاحیت ۹۰ نفر از نمایندگان فعلی بواسطه آنچه شورای نگهبان "مفاسد مالی" میگوید، بمعنای آنست که آنها چهار سال قبل مشکلی نداشتند اما ظرف چهار سال در مجلس این اتفاق افتاده. یعنی مجلس تبدیل شده به نهادی برای تبدیل نمایندگان به مفاسد اقتصادی و رانت خواری. این هم یکی دیگر از جنایات آمریکا بوده؟
ناشناس۱۳۱۴۸۴۵۱۰:۰۳:۲۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
درود بر آقای دکتر توکلی
ناشناس۱۳۱۴۹۵۶۱۱:۲۱:۴۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
آقاي توكلي اصلاح طلبان درخواست تجديد نظر ندارند اين مشكل گريبان مسببين را خواهد گرفت تا براي هميشه چارچوب قانوني رد صلاحيت ها رعايت شود.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

  25. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

آخرین عناوین