گزارش اختصاصی الف آخرین خبرها از تحولات میدانی استان ادلب و حلب؛ نیروهای ارتش سوریه به ۷ کیلومتری دروازه شرقی شهر ادلب رسیدند + نقشه میدانی

گروه جهان الف،   3981110001 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
آخرین خبرها از تحولات میدانی استان ادلب و حلب؛ نیروهای ارتش سوریه به ۷ کیلومتری دروازه شرقی شهر ادلب رسیدند + نقشه میدانی

به گزارش گروه بین الملل الف، عصر روز چهارشنبه ( نهم بهمن ماه ) نیروهای ارتش سوریه پس از تثبیت مواضع در شهرک مهم و راهبردی تازه آزاد شده « معره نعمان» در جنوب شرق استان ادلب، دور جدیدی از حملات را علیه گروهک های تروریستی ترتیب دادند.


براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای سوری عملیات را از حومه شهرک های « معصران، القاهریه و صوامع» علیه تروریست ها انجام دادند و پس از درگیری های سنگین و نفس گیر موفق شدند شهرک « جراده» را از اشغال تروریست ها خارج کنند.


به گفته منابع میدانی، شهرک تازه پاکسازی شده « جراده» در شمال غرب شهرک « بابیلا» واقع شده است؛ شماری از عناصر تروریستی در جریان آزادسازی این شهرک کشته و زخمی شدند.


نیروهای ارتش سوریه در ادامه نیز عملیاتی را از حومه شمالی شهرک « معصران» انجام دادند و با عقب راندن عناصر تروریستی توانستند شهرک « عین حلبان» را از اشغال خارج کنند و به کنترل دربیاورند.


به گزارش گروه بین الملل الف، همزمان گروهی دیگر از نیروهای سوری حملات گسترده ای را از حومه شهرک « القاهریه» به سمت محور شمال آغاز کردند و پس از درگیری های سنگین موفق شدند شهرک راهبردی « خان سبل» را به سیطره درآورند.


شهرک « خان سبل» بر روی بزرگراه بین المللی « دمشق - حلب» واقع شده است و دروازه جنوبی شرقی برای ورود به شهرک بسیار مهم « سراقب» به شمار می آید و همین مسئله به اهمیتش افزوده است.


به گفته منابع میدانی، نیروهای ارتش سوریه عملیات را در حومه شمالی شهرک تازه آزاد شده « خان سبل» ادامه دادند و با عقب راندن عناصر تروریستی توانستند شهرک « معردبسه» را هم پاکسازی و به کنترل درآورند.


با پاکسازی شهرک « معردبسه»، نیروهای سوری به 7 و نیم کیلومتری شهر مهم و راهبردی « سراقب» رسیدند؛ اگر این شهر از اشغال تروریست ها خارج شود، نیروهای ارتش سوریه به دروازه شرقی شهر ادلب شهر ادلب خواهند رسید.


به گزارش گروه بین الملل الف، در حال حاضر، نیروهای سوری در جنوب شرق استان ادلب پاکسازی شهرک های « الهرتیمه، تل مردیخ، القمحانه، کفربطیخ، رویحه و بنین» را در دستور کار قرار داده اند.


از جنوب غرب استان حلب خبر می رسد، رزمندگان جبهه مقاومت در ادامه عملیات علیه عناصر گروهک های تروریستی موفق شدند شهرک « خالدیه» را از اشغال تروریست ها خارج و پاکسازی کنند.


رزمندگان جبهه مقاومت با پیشروی در محور شمالی و شمال غربی شهرک « خالدیه» به شهرک « ابوشیلم» و مزارع شمالی شهرک خان طومان خواهند رسید؛ خبرها از محور جنوبی و جنوب غربی شهرک تازه آزاد شده خان طومان حاکیست، رزمندگان جبهه مقاومت ارتفاع « القراصی» را به کنترل درآورند.


عملیات رزمندگان جبهه مقاومت در جنوب غرب استان حلب از صبح روز پنج شنبه آغاز شده و 10 شهرک، ارتفاع و منطقه ( الراشدین 5، ماهر، ابیض، معراته، الرحبه، الزیتون، المحروقات، معراته، جرف الصخر و انبارهای حومه خان طومان » با مساحت 11 کیلومتر مربع از اشغال تروریست ها خارج شده است.


به گزارش گروه بین الملل الف، شامگاه روز چهارشنبه ( نهم بهمن ماه) رزمندگان جبهه مقاومت شهرک مهم و راهبردی « خان طومان» را در جنوب غرب حلب آزاد و پاکسازی کردند؛ شهرک خان طومان دروازه جنوب غربی برای ورود به  شهر حلب محسوب می شود.

دیدگاه کاربران

علی۱۳۱۲۹۵۷۰۶:۵۷:۲۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
ان شاءالله سوریه بزودی یکپارچه می شود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین