رایگانی خبر داد: جریمه ۴۹ هزار میلیاردی متخلفان از سوی تعزیرات

گروه اقتصادی الف،   3981105078

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه متخلفان به پرداخت ۴۹ هزار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده‌اند.

جریمه ۴۹ هزار میلیاردی متخلفان از سوی تعزیرات

به گزارش ایسنا، سید یاسر رایگانی صبح امروز (شنبه) در نشست خبری با خبرنگاران در رابطه با آمار عملکرد سازمان تعزیرات از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه (۳۰۶ روزه) اظهار کرد: تعداد ۴۹۴ هزار و ۷۶ پرونده وارد شده که شامل ۳۸۴ هزار و ۳۴۶ پرونده کالا و خدمات، ۷۱ هزار و ۲ پرونده قاچاق کالا و ارز و ۳۸ هزار و ۷۲۸ پرونده بهداشت، دارو و درمان می باشد.

وی افزود: متخلفان به پرداخت ۴۹ هزار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده‌اند.

سخنگوی سازمان تعزیرات خاطرنشان کرد: تعداد ۳۵۱ هزار و ۳۲ پرونده شامل ۲۷۹ هزار و ۶۱۵ پرونده کالا و خدمات، ۴۳ هزار و ۴۳ پرونده قاچاق کالا و ارز و ۲۸ هزار و ۳۷۴ پرونده بهداشت، دارو و درمان برای اجرا به واحد اجرای حکم ارجاع شده است و جمعاً ۱۶۵ هزار میلیارد ریال جزای نقدی برای وصول به این واحد ارسال‌ شده که ۹۹۶ میلیارد ریال اعاده حق شاکی به واحد اجرای احکام ارسال‌ شده است.

وی با بیان اینکه مأموران اجرای احکام موفق به اخذ ۶ هزار میلیارد ریال جریمه نقدی از متخلفان در حق صندوق دولت شده‌اند، گفت: بیشترین احکام صادره در یک‌ماهه در مورد یک شرکت به دلیل احتکار پلی‌اتیلن در یزد بود که به پرداخت ۲۱ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات ادامه داد: در استان تهران دو نفر به دلیل قاچاق و واردات کالا با استفاده از تسهیلات در نظر گرفته‌ شده در قانون برای کالاهای مصرف شخصی به پرداخت ۱۱۲ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

رایگانی در خصوص بیشترین احکام اجرا شده در یک ماه گذشته عنوان کرد: مبلغ ۸۴۱ میلیون ریال از فردی به دلیل خریدوفروش پلی‌اتیلن ایمین اخذ شد که جمع محکومیت این فرد در این پرونده یک میلیارد و ۴۰۱ میلیون ریال می‌باشد. وی افزود: همچنین جریمه یک میلیارد و ۹۰۸ میلیون ریالی از قاچاقچی نفت سفید اخذ شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات در رابطه با آمار پرونده‌های احتکار کاغذ در ۱۰ ماهه نخست سال اظهار کرد: ۲۱ پرونده با ارزش ۳۸ میلیارد ریال تشکیل شده است که ۱۹ پرونده مختومه، ۷ پرونده حکم قطعی صادر شده و متخلفان به ۵ میلیارد و ۶۱۸ میلیون ریال محکوم شده‌اند.

رایگانی افزود: ۳ پرونده با ارائه مدارک لازم حکم برائت گرفته، ۲ پرونده عدم صلاحیت صادر شده و ۷ پرونده نیز قرار صادر شده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات در رابطه با گزارش عملکرد گشت‌های مشترک در ۱۰ ماه گذشته تصریح کرد: تعداد ۲۶ هزار و ۸۲۷ تیم گشت مشترک اقدام به برگزاری ۱۲۹ هزار و ۶۳۰ بازرسی کردند که در این میان ۴۵ هزار و ۷۶۴ واحد دارای تخلف، ۵۰ هزار و ۸۴۸ واحد بدون تخلف مشاهده و  ۳۳ هزار و ۱۸ واحد با دریافت تذکر با توجه به نداشتن سابقه تخلف، اقدام به اصلاح تخلف کردند.

وی افزود: مجموعا ۴۶ هزار و ۲۶۹ پرونده برای واحدهای متخلف تشکیل شده و متخلفان به پرداخت ۹۲۸ هزار میلیارد ریال جرای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند.

رایگانی پرتکرارترین تخلفات در ۱۰ ماهه نخست سال جاری را به ترتیب شامل عدم درج قیمت ۱۲ ۴ هزار و ۶۱۶ پرونده، گرانفروشی ۱۱۶ هزار و ۸۳۲ پرونده، عدم ارائه فاکتور خرید ۴۲ هزار و ۲۴۰ پرونده، عدم صدور فاکتور ۲۷ هزار و ۱۶۴ پرونده و تقلب را ۲۴ هزار و ۶۸۰ پرونده اعلام کرد.

سخنگوی سازمان تعزیرات بیشترین پرونده‌های متشکله در گشت‌های مشترک را مربوط به استان تهران دانست و گفت: در این استان ۸ هزار و ۳۹۰ پرونده بوده و کمترین پرونده متشکله مربوط به استان کردستان با ۷۵۲ پرونده می باشد.

سخنگوی سازمان تعزیرات در ادامه در خصوص تعداد رسیدگی به پرونده‌ها در مقایسه با سال گذشته عنوان کرد: سال گذشته حدود ۴۰۰ هزار پرونده را رسیدگی کرده‌ایم که تا پایان دی‌ماه به ۵۰۰ هزار پرونده می‌رسد و پیش بینی‌مان این است که تا پایان سال جاری این تعداد رسیدگی به بیش از ۶۰۰ هزار پرونده خواهد رسید.

سخنگوی سازمان تعزیرات با ابراز گلایه مندی از شرکت های هواپیمایی گفت: مردم در خصوص فروش بلیت هواپیما از ما توقع نظارت دارند.
وی افزود: اخیرا در یک اقدام شخصا ملاحظه کردم که بلیت تهران - اهواز قیمت ٣٢٠ هزار تومان برای یک نفر خریداری شد و به فاصله یک دقیقه بعد همین بلیت ۴۶٠ هزار تومان شد.

رایگانی با تاکید بر لزوم نظارت در فروش بلیت هواپیما افزود: آگهی های فروش در سایت‌های رسمی یک قیمت دارد و در پرداخت و خرید نهایی این قیمت ها افزایش می یاب مد که از سازمان هواپیمایی می‌خواهیم که در این رابطه نظارت داشته باشند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در پاسخ به سوالی درباره نحوه نظارت تعزیرات بر لبنیات و شیر گفت: بالاترین مرجع کشور در این زمینه وزیر بهداشت، دارو و درمان می‌باشد اعلام کرده است که میزان آفلاتوکسین موجود در شیرهای کارخانه ای از استانداردهای جهانی پایین تر است و مردم بدون دغدغه خرید کنند.

وی افزود: دغدغه ما مربوط به لبنیات سنتی است زیرا نحوه تولید و توزیع، مبدا شیرهای سنتی، فاصله آنها تا بازار مصرف و نحوه نگهداری باید مدیریت شود و سازمان تعزیرات آمادگی دهرد تا در این خصوص با نهادهای متولی همراهی کند.

سخنگوی سازمان تعزیرات تاکید کرد: واحدهای صنفی عرضه لبنیات سنتی باید اتحادیه داشته باشند و اگر ندارند، اتاق اصناف باید به این موضوع ورود کند تا فعالیت های قانونمندی داشته باشند.

رایگانی در مورد بازار خودرو گفت: بیش از ۲۰ هزار پرونده را طی دو سال رسیدگی و مختومه کرده‌ایم که بیش از ۸۰ درصد با رضایت شاکی و تبدیل خودرو و پرداخت وجه مختومه شده است.

وی افزود: متاسفانه شاهد گرانی بی دلیل و بی ضابطه هستیم که این قیمت در بازار می ماند اما اگر نظارت و مدیریت شود اینگونه نخواهد بود.

سخنگوی سازمان تعزیرات گفت: دو شرکت بزرگ خودروسازی ایران خودرو و سایپا قرار بوده تا پایان سال معوقات را به صفر برسانند و امیدواریم تا پایان سال، بازار خودرو به ثبات برسد.

وی در رابطه با موضوع قطعات خودرو گفت: آنچه در صلاحیت سازمان تعزیرات است قاعدتا باید با شکایت شاکی خصوصی باشد که تا جایی که اطلاع دارم کسی شکایتی نکرده است.

وی افزود: در مورد خدمات پس از فروش خودرو شکایات زیادی داریم و مشتری‌ها راضی نیستند و قطعات کیفیت لازم را ندارند و انتظارمان این است که خودروسازها اگر در حوزه تامین قطعات با تخلف تولیدکننده و فروشنده مواجه هستند را اعلام کنند. بارها مشاهده شده که خودرو از درب تحویل که حرکت می‌کند مشتری را با مشکل روبرو کرده است.

رایگانی در مورد کم فروشی در پمب بنزین ها هم گفت: در مورد آنچه حق مصرف کننده است ورود می کنیم، اما در این باره امادگی داریم با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی همکاری کنیم و جلوی کم فروشی احتمالی را بگیریم و در گشت‌های مشترک انجام دهیم.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در مورد رمز ارزها نیز گفت: ما در این خصوص بلاتکلیف هستیم و از طرفی از مسئولان خواسته ایم نسبت به قانونی شدن آن اقدام کرده و به ما اعلام کنند، چرا که شفاف به ما اعلام نشده، اما ما در حوزه رمز ارزها ناچار به  رسیدگی هستیم.

رایگانی در ادامه این نشست خبری آمار مهم ترین پرونده های استانی را به ترتیب ذیل اعلام کرد:

آذربایجان شرقی: برابر شکایت مدیریت بانک تجارت منطقه آذربایجان شرقی در مورد عدم ایفای تعهدات واردکنندگان در قبال دریافت ارز و خدمات دولتی، با توجه به اینکه متهم در وقت تعیین شده موفق به انجام تعهدات و ترخیص کالاهای مطرح شده نشده و مشمول پرداخت مابه‌التفاوت نرخ بیش از 9 میلیارد ریال به بانک و همچنین طبق قانون تعزیرات حکومتی به پرداخت مبلغ نزدیک 10 میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و تعلیق کارت بازرگانی بمدت شش ماه محکوم شد.

زنجان: تیم بازرسی ویژه با حضور رییس شعبه تعزیرات حکومتی از یک واحد صنعتی ریخته گری بازدید و مشخص شد واحد مذکور بجای تولید صنعتی اقدام به استقرار 1580 دستگاه ماینر و منبع تغذیه کرده که بلافاصله پرونده ای در شعب این اداره کل تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفت و متخلفان به ضبط کالاهای مکشوفه به نفع دولت و پرداخت 23 میلیارد ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند.

آذربایجان غربی: مدیرعامل یک شرکت بازرگانی به دلیل قاچاق 48 هزار و 605 کیلوگرم مس با شکایت گمرک سرو به پرداخت 500 میلیارد ریال جزای نقدی و یک سال ممانعت از فعالیت محکوم شد.

همدان: با تشکیل پرونده قاچاق پوشاک تاناکورا در شعبه اول قاچاق کالا و ارز و پس از رسیدگی و احراز تخلف، متهم که این محموله را در زیر بار سبوس یک دستگاه کامیون جاسازی کرده بود؛ به ضبط محموله و خودرو و همچنین پرداخت 5 میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

سیستان و بلوچستان: مأمورین پلیس آگاهی شهرستان ایرانشهر در محل ایست و بازرسی و در حین کنترل خودروهای عبوری، توانستند مقدار 25 تن شیرخشک قاچاق را از یک دستگاه خودروی تریلر کشنده کشف کنند. این مقدار شیرخشک از مبدأ استان های مرکزی کشور به قصد خروج از مرز به مقصد کشور پاکستان در حال حمل بود که با هوشیاری مأمورین، قاچاقچی در اقدام خود موفق نبود. شعبه رسیدگی کننده بنا بر اینکه این مقدار شیرخشک بدون مدرک و خارج از ضوابط قانونی در حال حمل بوده، رأی بر ضبط کالا و جریمه 6 میلیارد و 884 میلیون ریالی متهم صادر کرد.

شهرستان‌های تهران: پرونده گرانفروشی ذرت و جو در گشت مشترک تعزیرات حکومتی شهرستان های استان تهران به میزان 5 میلیارد و 702 میلیون ریال تشکیل و در حال رسیدگی می باشد. پرونده نگهداری کالای قاچاق از نوع پارچه –خط کش – چای ساز در یک انبار در شهرستان های استان تهران به ارزش 5 میلیارد ریال در حال رسیدگی است.

البرز: متهم پرونده تولید و عرضه تنباکوی تقلبی به پرداخت 25 میلیارد ریال جزای نقدی   محکوم شد. مدیرعامل شرکت  قاچاق کیس ماینر های تولید رمز بیت کوین به پرداخت 30 میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد.

مرکزی: عامل خرید، فروش، حمل و نگهداری 126 طاقه پارچه به پرداخت 2 میلیارد و 160 میلیون ریال جزای نقدی و ضبط محموله به نفع دولت و اضافه شدن ارزش خودرو حامل کالای قاچاق محکوم شد.

تهران: متهمین عدم ایفای تعهد در دو پرونده، به اعاده 28 میلیون یورو و 205 میلیون یورو (جمعا 233 میلیون یورو) در حق بانک شاکی محکوم شدند. / 5 پرونده با موضوع گرانفروشی کاغذ با ارزش 85 میلیارد ریال تشکیل و رسیدگی شده است.

کردستان: ماًموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان سنندج، یک دستگاه خودرو خارجی بی آم دبلیو (BMW) مدل 2016 را توقیف و پس از استعلام از سامانه شماره‌گذاری راهور ناجا مشخص شد که پلاک منصوبه بر روی خودرو متعلق به یک دستگاه خودروی 206 تیپ 3 مدل 97 است نسبت به توقیف اتومبیل موصوف اقدام و نهایتاً خودرو برای سیر مراحل قانونی به پارکینگ منتقل شد و رئیس شعبه چهارم تعزیرات حکومتی شهرستان سنندج پس از احراز تخلف، حکم به  ضبط خودرو و پرداخت 9 میلیارد و 308 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت صادر کرد که این حکم در شعبه تجدیدنظر قطعی شده است.

بوشهر: با گزارش اعلامی از سوی مأمورین کلانتری 11 شهر نخل تقی که در حین گشت زنی به یک دستگاه خودروی سواری مظنون و در بازرسی از آن تعداد 949 دستگاه تلفن همراه و تبلت کشف و توقیف شد و با ارسال گزارش برای رسیدگی پرونده به تعزیرات حکومتی شهرستان کنگان و احراز تخلف، متهم به دلیل حمل کالا قاچاق به ضبط محموله و خودروی حامل آن و پرداخت  9 میلیارد و 211 میلیون ریال  جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

قزوین: قاچاقچیان 13 هزار پاکت سیگار قاچاق پس از احراز تخلف به پرداخت یک میلیارد و 640 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

اردبیل: پرونده قاچاق گرانول از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت به این اداره کل واصل و متهمین در اداره تعزیرات حکومتی شهرستان بیله سوار به پرداخت 614 میلیارد و 595 میلیون ریال جزای نقدی درحق دولت محکوم شدند.

فارس: پرونده قاچاق 4 دستگاه خودرو که متهم علاوه بر ضبط خودرو به پرداخت 28 میلیارد ریال جریمه نقدی با حکم شعبه پنجم این اداره کل محکوم شد. پرونده قاچاق یک دستگاه خودروی مرسدس بنز که متهم با حکم شعبه پنجم تعزیرات استان به ضبط خودرو پرداخت جریمه به میزان 20 میلیارد ریال در حق دولت محکوم شد.

خراسان جنوبی: قاچاقچیان 747  هزار و 800 نخ سیگار قاچاق به پرداخت 2 میلیارد و 651 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و ضبط محموله محکوم شدند.

مازندران: مدیرعامل یک شرکت به دلیل عدم ایفای تعهدات ارزی به تعلیق کارت بازرگانی و اعاده 521 هزار و 786 لیر دریافتی به بانک شاکی محکوم شد.

کرمان: مأمورین پلیس راه شهرستان جیرفت یک دستگاه خودرو بنز الگانس مدل 2013 به ظن قاچاق کشف و پس از ارسال پرونده به تعزیرات و عدم شناسایی کامل متهم و عدم حضور، رای غیابی مبنی بر پرداخت 30 میلیارد ریال جریمه صادر و به علت بلاصاحب بودن کالای مکشوفه تا تعیین تکلیف نهایی خودرو مذکور به نفع ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ضبط شد.

خوزستان: گزارشی  در مورد قاچاق البسه توسط یک دستگاه کشنده ولوو از سوی نیروی انتظامی خوزستان به اداره کل تعزیرات حکومتی اهواز ارسال و رئیس شعبه هفتم پس از استعلامات لازم و اخذ دفاعیات متهم، حکم به ضبط کالای مکشوفه و پرداخت 7 میلیارد و 129 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد که حکم صادره با اعتراض متهم در شعبه تجدیدنظر بررسی و تائید شد.

سمنان: عامل قاچاق 124 دستگاه ماینر به دلیل نگهداری کالای قاچاق به پرداخت 4 میلیارد و 590 میلیون ریال جزای نقدی و ضبط ماینرها محکوم شد که این حکم در مرحله اجرا است.

اصفهان: طی طرحی نوآورانه در شعبه رسیدگی به تخلفات بهداشتی و درمانی اصفهان، پزشکانی که به اخذ حق ویزیت و هزینه جراحی و خدمات پزشکی مازاد برتعرفه قانونی متهم هستند و تخلف آنها در شعبه محرز می شود با موافقت خود ایشان به جای درج در پرونده پزشکی به ارائه خدمات رایگان شامل جراحی، ویزیت و خدمات پزشکی رایگان برای افراد بی بضائت تحت پوشش بهزیستی و کمیته حضرت امام (ره) و دانش آموزان نیازمند محکوم شدند که از احکام صادره در این زمینه می توان به این موارد اشاره کرد:

الف : محکومیت پزشک متخصص و جراح ارتوپدی به 50 عمل و 100 نفر ویزیت رایگان
ب: محکومیت پزشک متخصص کلیه و مجاری ادراری به ویزیت 100 نفر بی بضائت
ج: محکومیت  پزشک فوق تخصص روانپزشکی کودکان به 300 ساعت ارائه خدمات مشاوره

یزد: مدیرعامل یک شرکت به دلیل احتکار مواد اولیه تولید در شعبه چهارم بدوی به پرداخت 21 میلیارد جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.
گیلان: قاچاقچیان گوشی و البسه  در شعبه اول  ویژه قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی رشت به ضبط کالا و پرداخت 2 میلیارد و 755 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند که ین احکام اجرا شده است.

ایلام: متخلفان 7 پرونده عرضه خارج از شبکه و عدم اجرای تعهدات تولیدکنندگان در قبال دریافت ارز و خدمات دولتی و قاچاق کالا به پرداخت 134 میلیارد و 391 میلیون ریال جریمه محکوم شدند و احشام موضوع قاچاق نیز با ارزش یک میلیارد و 292 میلیون ریال به علت عدم شناسایی مالک به نفع ستاد اجرایی فرمام امام (ع) ضبط شدند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های هفته

  1. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  2. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  3. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  4. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  5. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  6. پزشک مشهدی ۱۷ میلیارد تومان جریمه شد

  7. فروش گوشت کیلویی۷۰۰ هزار تومان سودجویی است

  8. حسین شریعتمداری: این دو پیشنهاد را جدی بگیرید

  9. دستمزد ۱۴۰۳ تعیین نشد/ بررسی ها به فردا موکول شد

  10. حجم واردات گوشت بی‌سابقه است/ کمبود مراکز عرضه گوشت گرم وارداتی علت صف‌های طولانی

  11. کدام کشور بالاترین رشد اقتصادی ۲۰۲۳ را ثبت کرد؟

  12. تخصیص ارز مسافرتی قابل توجیه نیست

  13. اتمام نشست شورای عالی کار بدون نتیجه/رقم سبد معیشت همچنان محل اختلاف

  14. وزیر کار: کسی حق پرداخت دستمزد به کارگر را کمتر از مصوبه شورای عالی کار ندارد

  15. ایرانی‌ها کارت اعتباری بین‌المللی می‌گیرند

  16. وزیر نفت: بازارهای جدیدی برای نفت ایران پیدا کردیم/ ۵ طرح پتروشیمی آماده بهره‌برداری است

آخرین عناوین