قصد تحصیل در خارج از کشور را دارید؟

گزارش بازرگانی،   3981014028

سالانه دانشجویان بسیاری که علاقه‌مند به تحصیل در خارج از ایران هستند، برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های خارجی اقدام می‌کنند. سد کنکور در مقاطع مختلف، سطح علمی بالای دانشگاه‌های خارجی در کنار بورسیه‌های تحصیلی مسائلی هستند که دانشجویان را مجاب می نماید تا به ادامه تحصیل در خارج از کشور بیاندیشند. از طرفی انتخاب کشور مورد نظر برای ادامه تحصیل، رشته و دانشگاه، مسائل مهمی هستند که همواره سوال اصلی افراد علاقمند به تحصیل در خارج از کشور قرار می‌گیرد.در این مقاله قصد داریم شما را با مزایا و شرایط تحصیل در کشورهای استرالیا، ترکیه و چین آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

استرالیا یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی برای علاقه مندان به تحصیل در خارج از کشور می باشد و افزایش چشمگیر سالانه تعداد دانشجویان بین المللی متقاضی ادامه تحصیل در استرالیا  بر این موضوع دلالت می کند. استرالیا دارای سومین جایگاه از لحاظ بیشترین تعداد دانشجویان خارجی می باشد که کیفیت بالای آموزش و نظام آموزشی، دانشگاه های مدرن و پیشرفته و مدارک بین المللی معتبر  این کشور را به مقصد شناخته شده‌ای برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی تبدیل کرده است. دانشگاه‌های استرالیا از شهرت جهانی برخوردارند. بعد از آمریکا و انگلستان، کشور استرالیا بیشترین تعداد دانشگاه هایی را دارد که جزء ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان در رتبه‌بندی  QS قرار دارند.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی یا OECD (که ۳۵ کشور عضو آن هستند) آزمونی برای سنجش توانایی های دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها در کشورهای عضو این سازمان برگزار کرد که نتیجه‌اش به تازگی منتشر شده است. در این رده بندی دانشجویان دانشگاه های استرالیا در رتبه چهارم قرار گرفتند. بر مبنای گزارش این سازمان جوانانی که از دانشگاه‌های استرالیا بیرون می‌آیند، تواناتر از دانش‌آموختگان دانشگاه‌های مشهور آمریکا هستند. تحصیل در استرالیا  برای دانشجویان  حکم یک رزومه ی قوی خواهد داشت. فارغ التحصیلان دانشگاه های استرالیا می توانند در کشورهای معتبر دنیا برای کار و تحصیلات اقدام کنند.

دانشجویان می‌توانند در دوران تحصیل خود به راحتی مشغول به کار پاره وقت شوند. دانشجویانی که ثبت‌نام کرده اند، می‌توانند از چندین فرصت مختلف بهره‌مند شوند. دانشجویان با در دست داشتن ویزای دانشجویی، مجازند تا ۲۰ ساعت در هفته در طی ترم مشغول به کار شوند؛ البته در زمان تعطیلی های بین ترم دانشجویان می‌توانند بصورت تمام وقت مشغول به کار شوند.

با توجه به قوانین اخیر ویزا در استرالیا، اگر دانشجویی به مدت دو سال مشغول تحصیل در استرالیا در  مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد باشد، می‌تواند برای اخذ ویزای کار پس از تحصیل (Post Study Work Visa) اقدام کند. این ویزا به دانشجویانی که فارغ التحصیل شده اند اجازه می­‌دهد به مدت ۲  یا ۴ سال در استرالیا اقامت داشته باشند. این مدت زمان اقامت با توجه مقطع تحصیلی دانشجو متفاوت می‌باشد.

تحصیل در ترکیه

امروزه ترکیه به عنوان یکی از کشورهای ایده آل جهت تحصیل دانشجویان بین المللی به خصوص ایرانی شناخته می‌شود. ترکیه از لحاظ اقتصادی در میان ۲۰ کشور صنعتی دنیا قرار دارد و این اقتصاد در سالهای اخیر با رشد چشمگیر صنعت توریسم به یکی از اقتصادهای پیشرو تبدیل شده است. تعداد دانشجویان بین المللی که تحصیل در ترکیه را انتخاب کرده اند هر ساله افزایش قابل توجهی داشته است که نشان می دهداین کشور به عنوان یک مقصد آموزشی عالی در بین دانشجویان بین المللی محبوب شده است. سیستم آموزشی دانشگاه‌ های ترکیه دارای سبکی مدرن است و کاملا منطبق بر استانداردهای سیستم آموزشی آمریکا می باشد که به این کشور اعتبار بین‌المللی بخشیده است. مدارک تحصیلی دانشجویان بین المللی که در دانشگاه‌های ترکیه تحصیل می‌کنند، در بسیاری از کشورهای اروپایی، آمریکا و جهان معتبر است.

از دلایل و انگیزه های تحصیل در ترکیه برای دانشجویان بین المللی می توان به تحصیل با هزینه ای نسبتا ارزان همراه با کیفیت آموزشی بالا اشاره کرد. هزینه تحصیل در ترکیه بسته به نوع دانشگاه، مقطع و رشته تحصیلی متغیر می باشد. دانشگاه های دولتی کم هزینه تر از دانشگاه های خصوصی هستند. همچنین امکان اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه نیز وجود دارد که هزینه اسکان و اقامت، شهریه، بیمه درمانی و هزینه های مسافرت را پوشش می دهد. امکانات اقامتی، تغذیه و حمل و نقل، یکی از اساسی‌ترین نیازهای دانشجویان است که در سیستم پیشرفته ترکیه مد نظر قرار گرفته است. بسیاری از دانشگاه‌ها به دانشجویان خارجی خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهند تا آنها بتوانند هرچه سریع‌تر با زندگی در ترکیه سازگار شوند.

اکثر دانشگاه‌های ترکیه در برنامه آراسموس پلاس (Erasmus+) شرکت کرده‌اند؛ این برنامه از مبادلات دانشجویان بین‌الملل پشتیبانی می‌کند که در برخی از دانشگاه ها می توان از ترم دوم به بعد به صورت دانشجوی انتقالی وارد دانشگاه های آمریکا شد و همچنین در تمامی رشته ها برای دانشجویان ممتاز امکان اخذ بورسیه تحصیلی توسط دانشگاه های آمریکایی و اروپایی وجود دارد.

تحصیل در چین

چین دارای دانشگاه های پیشرفته و مدرنی است که دلیل آن را می توان به رشد اقتصادی چین در چند دهه اخیر و سرمایه گذاری دولت برای دانشگاه ها دانست. دانشگاه های چین در فهرست بهترین و ارزانترین دانشگاه های جهان به حساب می آیند. مقرون به صرفه بودن هزینه تحصیل در چین و همچنین هزینه های زندگی در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان می تواند از دیگر دلایل استقبال دانشجویان خارجی به تحصیل در چین باشد. شهریۀ دانشگاه‌‌‌‌‌های چین به‌ نسبت دیگر کشورها مانند آمریکا بسیار کمتر است. ارائه متنوع بورسیه های تحصیلی از طرف دانشگاه های مطرح و معتبر چین (مورد تایید وزارت علوم و بهداشت)، خصوصا که این بورسیه ها همراه با دریافت فاند هم می باشد تاثیر بسیار زیادی در جذب دانشجویان خارجی برای تحصیل در چین دارد. از طرفی زبان تدریس در دانشگاه‌‌‌‌‌های معتبر چین، انگلیسی است و این خود یکی از مهم‌ترین دلایل برای دانشجویان ‌‌‌‌‌بین‌المللی به‌ویژه ایرانی برای انتخاب چین به‌عنوان کشور مقصد برای تحصیل است.

کشور چین محل‌های اقامت مناسبی برای دانشجویان بین‌المللی در نظر می‌گیرد تا هم در کاهش هزینه‌های تحصیلی به آن‌ها کمک کرده باشد و هم آسایش آن‌ها برای تمرکز روی تحصیل و پژوهش فراهم باشد. دانشجویان در چین می‌توانند در خوابگاه‌های موجود در دانشگاه‌ها و هتل‌های دانشگاهی اقامت کنند. همچنین دانشجویان می‌توانند با کسب اجازه از دانشگاه خود، محل‌های اقامت خارج از دانشگاه را انتخاب کنند.

آیادانشجویان بین‌المللی می‌توانند در چین کار کنند؟در پاسخ باید گفت بله، می‌توانند. طبق سیاست‌گذاری‌های جدید دولت چین کار ضمن تحصیل در چین را به دانشجویان بین‌المللی داده شده است. دانشجویان بین‌المللی که قصد کار ضمن تحصیل در چین را دارند، باید از دو مرجع کسب اجازه نمایند و در صورت اجازه دانشگاه مورد نظر و مقامات اجرایی اداره امنیت عمومی می‌توانند به کار ضمن تحصیل در چین بپردازند.  شرایط کار و تحصیل در چین به این صورت است که اگر می‌خواهید شغل پاره‌وقتی داشته باشید به یک ویزای X (ویزای دانشجویی) نیاز دارید. ویزای دانشجویی یا X1 است یا X1. X2 مختص دانشجویان بین‌المللی است که برای دوره‌‌‌‌‌های تخصصی و کارهای میدانی به چین می‌آیند و X2 برای کسانی است که بیش از شش ماه در چین تحصیل می‌کنند. برای دانشجویانی صادر می‌شود که کمتر از شش ماه در چین مشغول به تحصیل خواهند بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در خارج می توانید نظرات خود را در زیر همین مقاله وارد نمایید تا پاسخ سوالات شما داده شود و یا با شماره زیر در ارتباط باشید.

۸۸۱۹۱۵۴۵-۰۲۱

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین