گزارش اختصاصی الف جزئیات مرحله هشتم عملیات « اراده پیروزی» در ۵ استان عراق؛ ضربات مهلک به عناصر مخفی داعش در استان نینوا + نقشه میدانی

گروه جهان الف،   3981009082
جزئیات مرحله هشتم عملیات « اراده پیروزی» در ۵ استان عراق؛ ضربات مهلک به عناصر مخفی داعش در استان نینوا + نقشه میدانی

به گزارش گروه بین الملل الف، گروهی مشترک از نیروهای امنیتی و رزمندگان بسیج مردمی عراق از صبح روز یک شنبه ( هشتم دی ماه) با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش مرحله هشتم عملیات « اراده پیروزی» را در استان های « نینوا، الانبار، صلاح الدین، دیاله و کرکوک» آغاز کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای عراقی در گام نخست در محور « وادی الثرثار» در حدفاصل جنوب شرق استان نینوا و شمال استان صلاح الدین موفق شدند 4 مقر عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش را شناسایی کنند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای امنیتی و رزمندگان بسیج مردمی در غرب منطقه « وادی الثرثار» در نزدیکی روستای « السرت» در شمال منطقه « القیاره» توانستند 2 تونل هسته های خاموش داعش را کشف کنند.

در جریان عملیات در این محور 5 تن از عناصر انتحاری گروهک تروریستی داعش به هلاکت رسیدند و 4 تن از رزمندگان بسیج مردمی در این منطقه زخمی شدند؛ عملیات نیروهای عراقی برای پاکسازی این منطقه همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه بین الملل الف، نیروهای امنیتی و بسیج مردمی عراق در جریان جست و جوی نقطه به نقطه در روستای « مناور الشمری» در غرب منطقه « وادی الثرثار» موفق شدند یک کارگاه ساخت مواد منفجره را شناسایی کنند.

نیروهای عراقی در منطقه « بادوش» در محور شمال استان نینوا ( شمال غرب حومه شهر موصل) توانستند 3 مقر تروریست های داعش را منهدم کنند؛ در منطقه « العطشانه» در حومه غربی شهر موصل نیز 2 تونل عناصر مخفی داعش منهدم شد.

از منطقه « الحضر» در جنوب شرق استان نینوا خبر می رسد، یک تونل عناصر تروریستی داعش شناسایی و منهدم شد؛ در محور منطقه « البعاج» ( حومه جنوب غرب القیروان) یک مقر تروریست ها کشف شد.

 

عملیات نیروهای امنیتی و رزمندگان بسیج مردمی در استان نینوا با هدف تامین امنیت مناطق حومه شهر موصل، مناطق مرزی مشترک با سوریه و امن کردن مناطق جنوب و جنوب شرقی همچنان در جریان است و در تامین امنیت شمال استان صلاح الدین نیز تاثیر گذار است.

به گزارش گروه بین الملل الف، عملیات نیروهای عراقی در شمال شرق و شمال غرب استان دیاله نیز در محورهای « ابی صیدا و العظیم» علیه عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش ادامه دارد.

به گفته منابع میدانی، در محور « ابی صیدا» در جریان پاکسازی روستای « زهیرات» مقادیری تجهیزات نظامی نظامی از جمله دهها قبضه خمپاره کشف و ضبط شد و یک تن از عناصر مرتباط با هسته های خاموش داعش شناسایی و دستگیر شد.

در محور شمال غرب منطقه « المقدادیه» در شمال استان دیاله نیز نیروهای امنیتی و بسیج مردمی در جریان تامین امنیت روستای « بروانه» موفق شدند مقادیر تجهیزات نظامی را کشف کنند؛ گروهی دیگر از نیروهای عراقی خود را به حومه دریاچه العظیم در شمال غرب استان دیاله رسانده اند و پاکسازی روستاهای « باص طملی و الزنجیلی» را در دستور کار قرار داده اند تا به سد « العظیم» برسند.

خبرها از محور جنوب و جنوب غرب استان کرکوک و شمال شرق استان صلاح الدین حاکیست، نیروهای عراقی روستاهای « البورکیبه، تمار، البوصباح و البوفشکه عوسج، السعيدي، ربيضة، سماقه السفلی و شبيجة» را پاکسازی و امن کردند؛ 2 خودروی تروریست های داعش در محور جنوب غرب استان کرکوک منهدم شد.

به گزارش گروه بین الملل الف، نیروهای امنیتی و رزمندگان بسیج مردمی در مرحله هشتم عملیات اراده پیروزی درصدد هستند مناطق شرقی و شمال شرق استان الانبار را با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش از عناصر مخفی داعش پاکسازی کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، همزمان با مرحله هشتم عملیات اراده پیروزی، رزمندگان تیپ هفتم بسیج مردمی هم عملیاتی را در حدفاصل جنوب غرب استان صلاح الدین تا شمال شرق استان الانبار ( از منطقه الثرثار تا پل شهید نقیب) برای پاکسازی مناطق « کصیبه، السبعه، الشیه و پل الیابس» انجام دادند و در تلاش هستند مسیرهای تردد هسته های خاموش داعش را در این محورها مسدود کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

آخرین عناوین