ایرادهای بزرگ رمز پویا

گروه ویدئو الف،   3981008055 ۲۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

کارشناس برنامه صبح بخیر درباره ایرادهای رمز دوم پویا می‌گوید:رمز دوم پویا مردم را به زحمت می‌اندازد.

تماشا کنید

دیدگاه کاربران

محمد۱۲۶۰۳۷۲۱۱:۴۱:۴۶ ۱۳۹۸/۱۰/۸
فقط این ایرادات نیست، خیلی ایرادهای دیگه هم وجود داره
محمد۱۲۶۰۵۸۹۱۳:۵۳:۱۷ ۱۳۹۸/۱۰/۸
عجب تحلیل شگفت انگیزی
...۱۲۶۰۵۹۳۱۳:۵۷:۱۶ ۱۳۹۸/۱۰/۸
محمد جان از اون خیلی ایراد لطف میکردی چهار تا نه، یکیشو مینوشتی ماهم در جریان قرار بگیریم. فقط یه حرفی رو پرت کردن و رفتن ذهن مارو درگیر میکنه.
تبریزی۱۲۶۰۸۱۱۱۷:۱۲:۳۰ ۱۳۹۸/۱۰/۸
من نمی دونم اینکه عملکرد مسئولین افتضاحه چه ربطی به این داره که همه چی رو ببریم زیر سوال. به نظر من تنها ایراد این طرح اجباری بودنشه و اینکه بانک شما رو مجبور به نصب اپلیکیشن می کنه ولی اصل طرح خیلی خوبه و من برای اولین بار بدون نگرانی با کارت بانکیم خرید اینترنتی انجام دادم چون می دونم عرض 60 ثانیه رمز فعلی بی اعتبار می شه (حتی اگه در مرحله آخر تکمیل فرم رمز دوم رو وارد کنید این زمان به 10 ثانیه هم می تونه کاهش پیدا کنه یعنی عملا امکان دزدی احتمالی از کارت در تراکنش های اینترنتی از بین میره). خودتون کلاهتون رو قاضی کنید که کدوم خوبه. اینکه یه بار یه ذره بابت فعال کردن رمز و چند ثانیه هم موقع پرداخت پول به زحمت بیافتید خوبه یا اینکه یک بار بدشانسی بیارید و یکی کل حساب کارتتون رو خالی کنه؟ حالا کلی منفی می خورم. چرا؟ چون مثلا طرف یه طرح دولتی رو گرفتم که حالا یه ایراداتی هم داره ولی فی نفسه خوبه.
آریابان۱۲۶۰۴۰۸۱۲:۰۳:۲۶ ۱۳۹۸/۱۰/۸
راهکار درست و مناسب این بود که با تشریح چیستی و چونی رمز دوم ، انتخاب را به عهده خود کاربران میگذاشتند ، نه آنکه باعث هول و هراس در مردمی بشوند که حتی تاکنون از رمز دوم استفاده نکرده و یا حتی ایجاد اطمینان کاذب !!!!! در اونهائیکه با کارت 60 میلیونی پیتزا خریده و یا می خرند زیرا کماکان اینگونه خرید ها طبیعتا با رمز اول است و بی ارتباط با رمزه دوم !!!!!!!!
ناشناس۱۲۶۰۴۵۴۱۲:۲۶:۴۶ ۱۳۹۸/۱۰/۸
تا قبل از اینکه رمز پویا اجباری باشه این آقا انتقاد میکرد که علت فیشینگ رو انداخته بود به گردن دولت، حالا که رمز پویا اجباری شده انتقاد میکنه چرا مردم رو به زحمت انداختید. هرچند پیشنهاد سقف برداشتش خوب بود
ناشناس۱۲۶۰۴۵۸۱۲:۲۹:۳۶ ۱۳۹۸/۱۰/۸
با سلام جناب کارشناس سیما چندان هم کارشناس بنظر نمیرسید و بیشتر بنظر می آمد که بدنبال اعتراض .. نسبت به طرح جدید دعوت شده بود به دلایل ذیل ابتدا فرمودند که سه مشکل جدی در این طرح وجود دارد که نهایتا سه مشکل را مطرح ننموده و فقط به این موضوع اکتفا کردند که مردم در مشکل می افتند . دو مشکل بعدی کلا فراموششان شد و به پیشنهادات خود پرداختند البته یک نیم نظری هم به اینکه " مردم را زور می کنند تا اپلیکیشن نصب کنند" هم داشتند که بنظر مشکل نبود بیشتر طرح سلیقه بود تا همینجا پاسخ بدهیم تا بعد به پیشنهادات ایشان برسیم 1- مردم به مشکل می افتند طبیعی است برای حفظ امنیت می بایستی هزینه نماییم . این هزینه یا مادی است و یا غیر مادی . مثلا برای افزایش امنیت خانه خود بایستی هزینه درب ضد سرقت ، دوربین و نرده های بلند را انجام بدهیم . این عنصر مادی است و زحمت هم دارد . عنصر غیر مادی در این مثال پیگیری و توجه به نگهداری و بررسی روزانه و مکرر تجهیزات نصب شده است که آنهم زحمت دارد . پس امکان ندارد که از دنیای پیرامون چیزی بدست آوریم ولی هزینه ای نپردازیم 2- مردم را زور می کنند تا اپلیکیشن نصب کنند اجباری وجود ندارد مردم مختارند که از این امکان استفاده کنند و یا کاملا بصورت سنتی از پول نقد بهره ببرند . خود بنده برای افزایش ایمنی برای خرید های پایین یا بقول کارشناس محترم زیر صد هزار تومان از پول نقد استفاده می کنم ( البته دقیقترش زیر 500 هزار تومان را هم کارت نمیکشم ) بپردازیم به پیشنهادات ایشان 1- برای تراکنش های زیر یکصد هزار تومان نیازی به رمز پویا نباشد ولی برای بالاتر از آن باشد . بنظر بنده که پیشنهاد بسیار خوبی است و قابل اجرا 2- تقسیم بندی اجتماع به دسته های پرخطر و کم خطر قابل اجرا در سامانه های بانکی نیست و یا مشکل است بهترین گزینه اینست که به مردم آموزش داده شود و مدام برنامه های آموزشی برای دسته های مختلف مردم اعم از حرفه ای ، معمولی و آماتور در سیما نمایش داده شود تا کم کم بستر سازی مناسب انجام شود در پایان به مردم جمله طلایی را بگویید "با کارتهایی که داخل آن حجم اصلی پولتان را نگهداری می نمایید خرید نکنید و برای خرید یک کارت مخصوص داشته باشید با موجودی کم"
ناشناس۱۲۶۰۴۶۲۱۲:۳۱:۵۶ ۱۳۹۸/۱۰/۸
چرا برای شارژدو هزار تومانی 12هزارتومان هزینه (پیامک) کرد؟!!!
محمد۱۲۶۰۹۸۷۲۰:۲۹:۴۶ ۱۳۹۸/۱۰/۸
عزیزم 12 تومان است نه 12هزارتومان
ناشناس۱۲۶۰۴۹۰۱۲:۵۵:۵۰ ۱۳۹۸/۱۰/۸
من که دیگه از رمز دوم استفاده نمیکنم. کارشناس نمیخواد. مردم همه این چیزهارو از 4ماه قبل گفته بودن تو کامنت ها هم هست.
ناشناس۱۲۶۰۵۲۱۱۳:۱۶:۱۱ ۱۳۹۸/۱۰/۸
بانک مرکزی جواب دهد بجای گرفتار کردن مردم: الف-چرا بانک مرکزی با داشتن بودجه و منابع درآمدی فراوان نتوانسته یک سیستم ضد تقلب،مثل سایر کشورها، راه اندازی کند؟ ب-چرا مثل سایر کشورها درصدی از سود تراکنشهای بانکی به جبران خسارتهای تقلب اختصاص نمی یابد؟ ج-چرا بیمه حسابهای بانکی راه اندازی نمیشود؟ چرا بانک مرکزی کم کاری خود را با گرفتار کردن مردم ماستمالی میکند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۲۶۰۷۹۵۱۶:۵۷:۰۷ ۱۳۹۸/۱۰/۸
خودتو خسته نکن! بانک مرکزی اگه میخواست جواب بده که توی یه مقطعی دلار به نزدیک 20 هزار تومان نمیرسید! همین الانشم 4 برابر شده
ناشناس۱۲۶۰۵۲۷۱۳:۱۸:۳۷ ۱۳۹۸/۱۰/۸
رمز پویا پروژه ای بود برای شرکت خدمات انفورماتیک که صدها میلیارد تومان پول مفا در حلقومش ریخته شود.
ناشناس۱۲۶۰۶۵۵۱۴:۵۹:۴۲ ۱۳۹۸/۱۰/۸
روزانه پلیس فتا و بانک ها صدها هزار تماس در مورد هک و فیشینگ حساب دارند بهتره شما بر اساس توهمات نظر ندهید
ناشناس۱۲۶۰۷۹۳۱۶:۵۵:۱۸ ۱۳۹۸/۱۰/۸
خُب این صدها هزار تماس در روز در مورد هک و فیشینگ، چه کسی مسئولشه؟ تا حالا چرا توی خواب و توهم بوده؟! به قول یکی از کامنتها بانک مرکزی چرا سامانه کشف تقلب نداره؟! غیر از اینه که شرکت خدمات انفورماتیک میخواد با روشهای عهد بوق و معلومات عهد بوق پول ..
ناشناس۱۲۶۰۷۹۷۱۶:۵۹:۰۵ ۱۳۹۸/۱۰/۸
صدها هزار!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ..
ناشناس۱۲۶۰۸۱۴۱۷:۱۵:۴۱ ۱۳۹۸/۱۰/۸
یه چیزی بگو ..! صدها هزار تماس!!! توی شرکت خدمات کار میکنی؟
ناشناس۱۲۶۰۸۳۳۱۷:۳۶:۰۲ ۱۳۹۸/۱۰/۸
مرغ پخته از شنیدن صدها هزار هک و فیشینگ در روز خنده ش میگیره!
محمد۱۲۶۰۵۹۱۱۳:۵۵:۵۸ ۱۳۹۸/۱۰/۸
دعا می کنم بقیه کارشناسهای کشور مثل ایشون نباشند. چقدر دقیق مسائل و تاثیر یک اقدام را در زمینه های مختلف تحلیل کردند!!!!
ناشناس۱۲۶۰۸۱۳۱۷:۱۵:۰۶ ۱۳۹۸/۱۰/۸
نگران نباش، مثل ایشون نیستند. بدتر از ایشون هستند
ناشناس۱۲۶۰۶۹۰۱۵:۳۵:۴۸ ۱۳۹۸/۱۰/۸
بانکهای معتبر دنیا برای تولید رمز پویا دستگاه الکترونیکی کوچکی در اختیار صاحب حساب میگذارند که نیاز به ارسال پیامک را برطرف میکند. مشتریان بانک را نباید مجبور کرد که برای انجام عملیات بانکی حتما از تلفن هوشمند استفاده کنند. شاید کسی در مسافرت خارج از کشور باشد ؛ در این صورت عملیات بانکی از طریق اینترنت یه دلیل عدم امکان دریافت پیامک غیر ممکن است.
ناشناس۱۲۶۰۷۰۳۱۵:۴۵:۰۴ ۱۳۹۸/۱۰/۸
من ایده زیر صد هزار رو اگه ۳۰۰ بکنند قبول دارم الان وچهار پرس غذا بگیری میشه ۱۰۰ هزار من یه ایده دادم یه نرم افراز درست کنن لیست کل بانکها توش باشه من مثلاً دوتا بانک دارم اونا رو به صورت بانک پرکاربرد انتخاب کنم هر سری رمز بخوام بانکم رو انتخاب کنم نه اینکه پنجتا نرم افزار نصب کنم روگوشیم هرکدوم یه مدل رمز ورود و.. ایده دوم رو برای بانک مرکزی ایمیل کردم گفتن به دلایل قوانین حقوقی و مقرراتی ممکن نیست خوب این قوانین آیه قرآن که نیست تغییر بدین
ناشناس۱۲۶۰۷۲۶۱۵:۵۵:۵۷ ۱۳۹۸/۱۰/۸
به نظر میرسد این کارشناس محترم هم سنگ اپراتورها را برای سود پیامک ها به سینه میزند! هر کسی دلسوز مردمه باید جواب بده چرا بیمه حسابهای بانکی و سامانه های کشف تقلب توی ایران وجود نداره؟ چرا چند دهه بانک مرکزی در خواب بوده تا وضعیت فیشینگ به اینجا برسد؟
ناشناس۱۲۶۰۷۸۰۱۶:۴۲:۴۸ ۱۳۹۸/۱۰/۸
بعنوان یک فعال در صنعت بانکداری کشور عرض میکنم: اگر دولت اتومبیل هر فرد را با قفل چرخ مخصوص قفل کند و بالای جرثقیل هم بگذارد ، امنیت آن اتومبیل در برابر سرقت افزایش می یابد ولی آیا عقلانی است؟وقتی من بعنوان صاحب حساب رمز یکبار مصرف را اقدامی زائد و مزاحم و اضافی میدانم(کما این که درصد بسیار بالائی از مشتریان بانک می دانند) آیا این راهکار محلی از اعراب دارد؟ اگر من نخواهم امنیت حسابم با این راهکار بالا برود تکلیفم چیست؟ وجود این امکان خوب است و اجبار آن خیر . بهتر است اختیاری شود.
ناشناس۱۲۶۰۸۳۴۱۷:۳۸:۵۹ ۱۳۹۸/۱۰/۸
مردمو سرگرم کردن با این ..بازیا. یک قرن از دنیا عقبیم
ناشناس۱۲۶۰۸۴۸۱۸:۰۹:۴۵ ۱۳۹۸/۱۰/۸
برا مردم آب نداشت ولی برای شرکتهای کامپیوتری و برنامه نویس کلی نون داشت در نهایت هم هزینه این اپلیکیشن ها همه از جیب ما میره کسی که درک نداره و میره مورد کلاهبرداری قرار میگیره برا همه ایجاد دردسر کرده باید برای امنیت اون آدم همه ما گرفتار بشیم طرف نمیتونه یه سایت جعلی را تشخیص بده با اینترنت هم کار میکنه
ناشناس۱۲۶۰۹۰۱۱۹:۱۵:۳۶ ۱۳۹۸/۱۰/۸
از اونور ميگه زحمت مردمو کم کنیم ازاینور ميگه لیست درست کنیم از فلان تومن بره تو لیست از فلان تومن بره تو این لیست از فلان تومن بره تو اون لیست. وای خدایااااااا
ناشناس۱۲۶۰۹۲۹۱۹:۳۷:۲۵ ۱۳۹۸/۱۰/۸
من چند بار استفاده کردم از رمزبان بانک ملی خیلی هم راضی هستم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

آخرین عناوین