ادعای نماینده مجلس: حقوق ۴۱ میلیونی کارشناس یک شرکت دولتی

گروه اقتصادی الف،   3981008041 ۳۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون بودجه مجلس گفت: در فهرست فیش‌های حقوقی یک شرکت دولتی، یک کارشناس ۴۱ میلیون تومان دریافت می‌کند و من مانده‌ام آیا آقای رئیس جمهور، آقای نوبخت و وزرا این را می‌دانند و کاری نمی‌کنند یا نه؟

حقوق ۴۱ میلیونی کارشناس یک شرکت دولتی

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اعلام نارضایتی مردم از عدم پرداختن جدی و قاطع به مسئله حقوق‌های نجومی، گفت:‌ آنچه جامعه و مردم از آن رنج می‌برند تبعیض ناروا است؛ در پرداخت‌ حقوق‌ها شاهد هستیم اختلاف زیادی بین کارمندهای دولت و شرکت‌های وابسته با برخی‌ها که حقوق‌های نجومی می‌گیرند، وجود دارد.

وی افزود: اخیراً لیستی از فیش‌های حقوقی یکی از شرکت‌های دولتی به دست من رسید که حدود 30 نفر در این شرکت ماهی یک میلیارد تومان حقوق دریافت می‌کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه‌ و محاسبات مجلس اظهار داشت: من این لیست را چهارشنبه هفته گذشته نزد معاون سازمان برنامه و بودجه بردم و عنوان کردم که شما دم از کمبود اعتبار و درآمد می‌زنید جلوی اینگونه ریخت‌ و پاش‌های آنچنانی در شرکت‌های دولتی را بگیرید. 

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: در این لیست حقوقی منتشر شده بود که طی آن یک کارشناس در یک ستاد در تهران 41 میلیون تومان از شرکت دولتی حقوق دریافت می‌کند و من مانده‌ام و نمی‌دانم که وزرا در این باره چه کار می‌کنند. چرا چنین وضعیتی وجود دارد.

وی افزود: آیا آقای رئیس جمهور، آقای نوبخت و وزرا این را می‌دانند؟ اگر می‌‌دانند و کاری نمی‌کنند پس این تبعیض‌ها را قبول دارند و اگر نمی‌دانند که وای بر ما.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه‌ و محاسبات مجلس اظهار داشت: کشوری که در شرایط خاص اقتصادی به سر می‌برد به کارگر بازنشسته پس از 35 سال کار در ماه یک میلیون و 300 هزار تومان پرداخت می‌شود چطور چنین حقوق‌های نجومی به برخی افراد پرداخت می‌شود.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: وقتی بحث همسان‌سازی حقوق کارگر بازنشسته که حقوق ناچیزی دریافت می‌کنند را مطرح می‌کنیم، می‌گویند پول نداریم و انجام نمی‌دهند. اما در مقابل چنین پول‌های کلانی از بیت‌المال تحت عنوان حقوق به برخی‌ها پرداخت می‌شود. 

وی افزود: کدام ایرانی حاضر است با پول عوارض و مالیاتی که می‌پردازد و با پول نفت و گاز این کشور حقوق 41 میلیون تومانی به یک کارشناس پرداخت شود و اینگونه تبعیض در کشور وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه‌ و محاسبات مجلس در پایان گفت: ما پیشنهاد کردیم یکی از محورهایی که در بودجه سال 99 آورده شود محدودسازی پرداخت‌ها با هر عنوان در شرکت‌های دولتی است و چه شرکت‌هایی که تمام سهام آنها از آن دولت است و چه شرکت‌هایی که بخشی از سهام آنها متعلق به دولت است مشمول این موضوع می‌شوند.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه گزارش دیوان محاسبات درباره حقوق‌ها نتیجه‌ای در برنداشت و گزارش مربوط به حقوق‌ها رها شد، گفت: به نوعی وقتی صداها خوابید پرداختن به موضوع هم کنار گذاشته شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۶۰۲۱۳۰۹:۵۳:۴۸ ۱۳۹۸/۱۰/۸
دولت نجومی حقوق های نجومی. و مردی که به خاطر کنسرت رای میدن! جهنم واقعی.
ناشناس۱۲۶۰۳۰۵۱۰:۵۳:۰۸ ۱۳۹۸/۱۰/۸
وسط دعوا نرخ تعیین نکن انتخاب بین بد و بدتر بهتر از این نمی شه اغلب این مدیرا و رئیسا دزد و اختلاسگر که سالهاست در رگهای اقتصاد این مملکت ریشه کرده اند و با فک و فامیل و دوستان زبل باند تشکیل داده اند و می خورند و .. را روحانی بر سر کار نیاورده بعضا سالهاست که بوده اند نمی گم روحانی خوبه هااااا می گم .. این اوضاع گل و بلبل که مردم دارند محصول آقایان چپ و راستی است که سالها فقط پست ها و میزهاشون عوض می شه ولی .. هستند ..همه جا هستند نمی دونم چرا !
علیرضا۱۲۶۰۳۷۶۱۱:۴۲:۵۶ ۱۳۹۸/۱۰/۸
من زیاد میبینم که مدام تکرار میشه مردم برای کنسرت و ... رای دادن به نظر شما همین که برای امور پیش پا افتاده و بدیهی مانند برگزاری کنسرت ، رفتن به استادیوم یا پخش صدای یک خواننده و ..... نیاز به رای و دولت و مجلس باشه که بعضا اون هم آخرش انجام نشه خودش محل اشکال نیست ؟
ناشناس۱۲۶۰۷۴۷۱۶:۰۷:۰۳ ۱۳۹۸/۱۰/۸
احسنت. اگر در مملکت ما هم مثل جاهای دیگه دنیا آزادی های اجتماعی برقرار باشه، دیگه خیلی از این (به قول اصولگرایان) عوامفریبی ها از رونق میفته.
مهدی۱۲۶۰۶۷۵۱۵:۲۴:۱۸ ۱۳۹۸/۱۰/۸
بنام خدا- بهتر نیست که اقای دلیگانی مستندات و شکواییه خودشان را در سایت مفاسد اقتصادی وزارت اقتصاد ثبت کنند؟ هم سایت و عملکرد آن ازمایش میشه و هم اگر نتیجه بخش بود، پاداش هم میگیرند؟ دل مردم هم از این خبرهای بد و بدون فرجام خون نمیشه!! اینطوری بهتر نیست؟
ناشناس۱۲۶۰۲۱۹۰۹:۵۴:۵۹ ۱۳۹۸/۱۰/۸
قطعا اون به ظاهر کارشناس از گران شدن بنزین بسیار خوشحال شده! این پولها بالاخره باید از حلقوم افراد فقیر بیرون کشیده بشه که تبدیل به حقوق نجومی بشه.
بیگی29۱۲۶۰۹۲۰۱۹:۳۲:۴۲ ۱۳۹۸/۱۰/۸
خدا رحمت کند مرحوم قانون خدمات کشوری و لعنت به قاتلان آن که هر کدام در سازمانها به بهانه ای ضربه ای کاری به آن زدند.
ناشناس۱۲۶۰۲۳۶۱۰:۰۶:۱۳ ۱۳۹۸/۱۰/۸
این مطلب کاملا صحت داره چون من مشابه این مورد را بسیار دیده ام طرف با پارتی ..هفت سال پیش با مدرک لیسانس دانشگاه آزاد و معدل افتضاح در پست مدیریتی استخدام شده در بدو ورود یک وام 600 میلیونی کم بهره دریافت کرده و با حقوق اقلا پانزده میلیونی مدرک کارشناسی ارشد و دکترا را طی چهار سال .. ضمن خدمت گرفته و مدام زار می زنه که من دکتر مملکت چرا پست مدیریت عالی ندارم ! خانه اعیانی و دو تا ماشین خارجی و ویلای شمال و .. را با قیمت هفت سال پیش با وام 600 میلیونی اعطایی خریده الان با ترکیدن قیمت مسکن و ماشین خارجی سرمایه اش سر به فلک می زنه ولی هنوز ناراضی تشریف داره که چرا فلانی با مدرک لیسانس که پارتی کلفت تر داشته پست بالا تر داره و بیشتر میخوره ! منظورم اینه که این افراد که با خشت کج اول یعنی پارتی بازی وارد پست های دولتی می شن دیگه سیر هم نمی شن و مدام متوقع هستند چرا که در اطرلف خودشون افرادی کم سواد تر و بی عرضه تر ولی برخوردار تر می بینند و کلا فراموش می کنند که با مدرک دانشگاه آزاد در حالی پست مدیریتی دولتی گرفتن که فارغ التحصیلان ممتاز بهترین دانشگاهها بیکار هستند ! و امر بهشون مشتبه می شه که نخبه هستند اوضاع مملکت هم محصول همین نخبه هاست !
ناشناس۱۲۶۰۲۴۰۱۰:۰۷:۵۳ ۱۳۹۸/۱۰/۸
اشکال کار اینجاست که اگر این فرد از وابستگان این نماینده محترم باشد هیچ صدای مخالفی شنیده نمیشود. تا قانون برای همه یکسان نباشد شاهد این مشکلات هستیم و خواهیم بود.
سروش۱۲۶۰۵۰۴۱۳:۰۴:۱۵ ۱۳۹۸/۱۰/۸
ما تو خونه مون معمولا سر سفره حرف نمی زنیم چون دهنمون پره و لقمه تو دهنمونه نمیشه ولی بضی وقتا که دهنمون پر نیس لابلاش آب می خوریم حرف میزنیم بضی وقتام غر میزنیم چرا سالاد نیس
ناشناس۱۲۶۰۲۶۹۱۰:۲۷:۱۳ ۱۳۹۸/۱۰/۸
زنده باد حاجی و نمایندگان دلسوز مرگ بر نماینده کاسب کار و خائن
ناشناس۱۲۶۰۲۷۱۱۰:۲۷:۲۶ ۱۳۹۸/۱۰/۸
وزرا خودشان عامل این پرداختها هستند چطور نمی دانند؟
ناشناس۱۲۶۰۲۹۳۱۰:۴۳:۵۵ ۱۳۹۸/۱۰/۸
آقای دلیگانی وقتی مردم میگن مجلس ، مجلس فرمایشی و فشلی هست بهتون بر میخوره بابا واقعا خوابید یا خودتون رو به خوابی زدید. الآن 30 ساله شرکت های دولتی هر جور میخوان می تازونن و تمام بدبختی ها و فشلی مملکت برای همین ریخت و پاش های شرکت های دولتیه.
ناشناس۱۲۶۰۲۹۶۱۰:۴۵:۰۱ ۱۳۹۸/۱۰/۸
نوش جونش از ما بهترونه
ناشناس۱۲۶۰۳۰۸۱۰:۵۵:۵۱ ۱۳۹۸/۱۰/۸
آیا ایشان با این مشکل دارند که چرا این آقا حقوق ۴۱ میلیونی می گیرند یا اینکه چرا خودشون چنین حقوقی نمی گیرند؟
ناصر۱۲۶۰۳۰۹۱۰:۵۸:۳۶ ۱۳۹۸/۱۰/۸
با سلام برای کنترل حقوق باید سامانه ذی حسابی دارائی انجام بشه با نظارت دیوان محسبات کشور.
ناشناس۱۲۶۰۳۱۱۱۰:۵۹:۲۰ ۱۳۹۸/۱۰/۸
آقای روحانی بگو ی جمعه از این وضعیت حقوق ها به من خبر میدن. هنوز اون جمعه نرسیده.
ناشناس۱۲۶۰۳۱۵۱۱:۰۲:۱۹ ۱۳۹۸/۱۰/۸
كل مديران واعضاي هيات مديره شركتهاي تابعه وزارت نفت همين حقوق رو ميگيرن
ناشناس۱۲۶۰۴۹۹۱۳:۰۱:۳۷ ۱۳۹۸/۱۰/۸
اینجوری نیست و فقط حقد و حسادت باعث میشود چنین دروغ شاخداری بگویی!
ناشناس۱۲۶۰۶۵۷۱۵:۰۱:۴۲ ۱۳۹۸/۱۰/۸
همین که فکر میکنی هر کس به امکانات ویژه ای که به ناحق در اختیار شماهاست اعتراض میکنه داره حسادت می کنه نشان دهنده ی حس خود برتر بینی شماهاست شماها فقط در یک فرایند ناسالم و ناجور پارتی بازی به اون حقوق و مزایا رسیده اید نه بر مبنای لیاقت در ضمن اعتراض به ظلم و تبعیض اسمش حسادت نیست
ناشناس۱۲۶۰۷۵۶۱۶:۱۵:۵۱ ۱۳۹۸/۱۰/۸
جهت اطلاع ما شرکت نفتیها حقوقمان را به دلار میگیریم
کارمند۱۲۶۰۴۸۰۱۲:۴۷:۳۵ ۱۳۹۸/۱۰/۸
منم در وزارت کار 30 میلیون میگیرم البته به ریال!!!!
ناشناس۱۲۶۰۵۳۱۱۳:۱۹:۵۹ ۱۳۹۸/۱۰/۸
۴۱ معادل سه هزار دلار چیزی نیست اگر کارشناس واقعی و میلیون‌ها دلار برای ایران بدست آورد
ناشناس۱۲۶۰۵۴۳۱۳:۲۴:۱۸ ۱۳۹۸/۱۰/۸
حقوق ماهیانه مگر به حساب بانکی کارمندان دولت واریز نمی شود؟ نمایندگان مجلس شورای اسلامی می توانند قانونی وضع کنند برای تمام کارکنان دولت از رئیس جمهور تا یک آبدارچی ساده یک اداره اگر حقوق واریزی بیشتر از 10 میلیون تومان باشد؛ مازاد بر ده میلیون صرف اموری نظیر ی: توسعه حمل و نقل عمومی، بهداشت و سلامت جامعه، کمک به توسعه فضای سبز و محیط زیست شهر، بهینه سازی مصرف انرژی، بازسازی شبکه آب شهری و فاضلاب شهرها و .. شود. کارکنان عملیاتی و تخصصی مناطقی نظیر عسلویه، جنوب ایران و .. باید علاوه حقوق ماهیانه ده میلیون، از امکانات رفاهی نظیر ماشین های اقساطی، خانه های اقساطی، درمان در بهترین مراکز درمانی کشور، سفرهای توریستی فصلی به شهرهای سیاحتی و زیارتی ایران برخودار باشند. مهرداد رادمهر
اشرف۱۲۶۰۵۵۹۱۳:۳۳:۰۱ ۱۳۹۸/۱۰/۸
وزارت نیرو وشرکت های تابعه بدترند
علی۱۲۶۰۵۷۶۱۳:۴۳:۴۲ ۱۳۹۸/۱۰/۸
بلاخره نوبت حسابرسی میرسه . اونوقت است که سوراخ موش رو به میلیارد هم بهشون نمیدهند
ناشناس۱۲۶۰۵۸۸۱۳:۵۲:۳۵ ۱۳۹۸/۱۰/۸
حاجی! معاون سازمان برنامه و بودجه چه پاسخی به شما داد؟
شاهرخ۱۲۶۰۶۱۷۱۴:۲۰:۰۱ ۱۳۹۸/۱۰/۸
آرزو به دلمون مونده یک خبر خوش بشنویم و یا قراره بشنویم.......
ناشناس۱۲۶۰۶۴۱۱۴:۴۱:۴۴ ۱۳۹۸/۱۰/۸
نوش جونشون پول نفت مال خودشونه
سیفیاری۱۲۶۰۶۵۰۱۴:۵۲:۲۱ ۱۳۹۸/۱۰/۸
بیچاره معلم!!!
ناشناس۱۲۶۰۶۶۸۱۵:۱۸:۲۱ ۱۳۹۸/۱۰/۸
متاسفانه قسمتی از این حقوق ها درست است و اغلب این حقوق بگیران هم نفرات معرفی شده از سمت برخی وزرا و نمایندگان مجلس هستند.وزیر .. در شرکت دولتی زیر مجموعه ..،.. نفری را معرفی کرده که در ماه 10 روز هم سره کار نیست و حقوق 15 میلیون تومانی می گیرد یا مدیر رسانه ای وزیر .. از شرکت زیر مجموعه ..،.. حقوق دریافت می کند.
ناشناس۱۲۶۰۶۷۲۱۵:۲۳:۰۱ ۱۳۹۸/۱۰/۸
معادل 3100 دلار. اگر ایشان یک کارشناس واقعی باشند یک حقوق متوسط است. تنگ نظر نباشیم، حق ایشان و هر ایرانی لایقی است که با این همه ثروت خدادادی و منابع طبیعی، کار خوب و چنین درآمدی داشته باشد.
علیجانی۱۲۶۰۶۷۸۱۵:۲۶:۱۳ ۱۳۹۸/۱۰/۸
مبلغ 41 میلیون تومان حقوق برای یک کارشناس متخصص نه تنها زیاد نیست بلکه کم هم هست آن چیزی که مردم آزار میدهد ناکارآمدی این گونه کارشناسان است ، لذا برای این یک فکری بکنید
علی 671۱۲۶۰۷۶۴۱۶:۲۱:۵۷ ۱۳۹۸/۱۰/۸
این حقوق های نجومی را هنوز خیلی جا ها می دهند ولی در شرکت نفت غوغا می کند که از وجود زنگنه این .. است و همه خبر دارند و نمی توانند کاری بکنند .در شرکت نفت کمترین حقوق که مستخدمش می گیرد یعنی آبدارچی که فامیل ماست ..میلیون است .کارمندش از 40میلیون به بالا می گیرد .چشم آقای نوبخت روشن که خودش می داند .
ناشناس۱۲۶۰۷۷۰۱۶:۲۷:۰۹ ۱۳۹۸/۱۰/۸
75 درصد بودجه متعلق به شرکتهای زیانده دولتی ولی مشاور آشنای ..به بودجه موسسه آموزش عالی .. که .. میلیارد بودجه دارد و در مقام مقایسه با موسسات آموزش عالی هم ترازش کمتر از 10 درصد بودجه آنها بودجه می گیرد مورد اعتراض جناب مشاور ..قرار می گیرد .
محمود۱۲۶۰۸۴۹۱۸:۱۰:۵۳ ۱۳۹۸/۱۰/۸
فقط برید شرکت های وزارت .. رو ببینید چه بخور بخوری هست. !!! آدم حقوق هاشون رو می فهمه شاخ در میآررررره!!
ناشناس۱۲۶۰۸۷۵۱۸:۳۲:۲۸ ۱۳۹۸/۱۰/۸
دولتی که بیشتر اعضایش بالاشهر تهران خانه آنچنانی دارند و حسابی ..شان را پر کرده اند و رئیسی که زلزله میآد جای دیگه است سیل میاد قشمه و آلودگی میشه جای دیگه است و ... چه انتظاری است. خود خانه رئیس جمهور چقدر می ارزد؟ چند ده ملیارد یا چند صد..
پیمانی۱۲۶۰۹۰۹۱۹:۲۶:۵۱ ۱۳۹۸/۱۰/۸
شغلم جوریه هر سال حداقل ۴ میلیارد مانع ضرر مردم میشم و هر سال مانع مرگ حداقل ۲ کارگر ... اما دریافتیم کمتر زا ۳ میلیونه؟! در سیستم اداری وزارت کار کارایی و حقوق مخالف هم هستند و هرچه کارایی کمتر پست بیشتر و حقوق بیشتر!!!!
ناشناس۱۲۶۰۹۳۳۱۹:۳۸:۳۲ ۱۳۹۸/۱۰/۸
چقدر حقوق 90میلیونی و 50میلیونی میخواست بگم؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های هفته

آخرین عناوین