آثار سوء حمله بی مهابا به دولت

حمید مقیمی، گروه تعاملی الف،   3981004016 ۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
آثار سوء حمله بی مهابا به دولت

این روزها کار از نقد و انتقاد به دولتمردان گذشته و کم کم شاهد حملات تند و حتی طرح مساله استعفا هستیم اما آثار سوء چنین روش‌هایی بسیار فراتر از آن  است که دلسوزان مردم و کشور خواستار آن باشند.

اول: دولت جدای از گروه محدود مدیران ارشد شامل وزرا، معاونان و استانداران شامل بدنه بزرگی از کارمندان و کارکنان در سراسر کشور می‌شود که با تغییر دولت‌ها جا به جا نمی‌شوند. لذا اگر برخی از این افراد کم‌کار، متخلف یا سوء استفاده کننده در جایگاه خود باشند هر دولتی که سر کار باشد بدون تغییر فرهنگ و قوانین و همکاری مردم نمی‌تواند کاری از پیش ببرد. بنابر این اگر بهترین مدیران برنده جایزه نوبل اقتصاد و سیاست را هم بیاوریم اما مردم همراه و همدل نباشند، نمی‌توان انتظار تغییر خاصی را داشت.

دوم: در کشور ما همه اقتصاد، سیاست داخلی و خارجی و قدرت دست دولت نیست. بارها بحث هایی مثل معاهده FATF  پیش آمده که (درست یا غلط) دولت خواستار تصویب آن است ولی همچنان در مجمع باقی مانده است. اگر دولت بخواهد در یک موضوع سیاست خارجی تصمیمی بگیرد اما به علت مخالفت های داخلی یا حفظ انسجام و هماهنگی با نیروهای سیاسی مجبور به صرف نظر کردن از آن شود، عملا دولت نتوانسته خواسته خود را اجرا کند و نتیجه حاصل از این تصمیم یا بی تصمیمی به همه نیروهای سیاسی برمی‌گردد. 

سوم:  تحریم‌های بسیار شدیدی علیه ایران شکل گرفته که هر شرکت خارجی را از همکاری با ایران باز داشته است. درآمدهای نفتی و صادراتی به حداقل رسیده و اداره جامعه به شکلی که بوده هر روز سخت تر می‌شود. حضور ترامپ و اصرار وی بر محدود کردن ایران تقصیر دولت نیست. 

چهارم: تمرکز همه تقصیرها و ناتوانی ها در دولت این توهم را ایجاد خواهد کرد که با تغییر آن همه مشکلات حل خواهد شد و لابد کل مساله کشور از آنجا به وجود آمده که یک دولت بد کار کرده، آنگاه وقتی دولت بعد آمد و اتفاق خارق العاده ای نیافتاد، نه آلودگی ها و سیل و زلزله کم شد و نه اقتصاد رونق بی سابقه یافت و نه قیمت ارز به نصف رسید، آن وقت چه کسی یا گروهی را متهم خواهیم کرد؟ جز این که اعتماد مردم مرتب کاهش یافته و دیگر به هیچ گروهی اعتماد نخواهند کرد؟ آیا همین کار چیزی نیست که معاندان و دشمنان به شدت خواستار آن هستند و آن همه بودجه برایش خرج آن کرده اند؟ این که مردم دیگر به هیچ گروهی در جمهوری اسلامی اعتماد نکنند، نه اصولگرا و نه اصلاح طلب و نه معتدل؟ 

باید توجه داشت، تبدیل کردن دولت به تنها مقصر مشکلات، عملا نوعی گریز از مسئولیت های گروهی، اجتماعی و فردی است. این که ما به جای کار کردن و کمک به کسانی که الان مسئولیت دارن صرفا کنار نشسته و تصور کنیم دیگرانی هستند که باید شرایط را بهتر کنند و اگر نکردند مشکل از آنها است. 

دیدگاه کاربران

هنر تحریمها۱۲۵۵۰۱۳۰۸:۰۷:۱۸ ۱۳۹۸/۱۰/۴
وقتی تسویه حساب سیاسی و پیروزی در انتخابات به مدد تحریمها به قیمت تخریب خودی ها و تطهیر ترامپ هدف اصلی است بیش از این نباید انتظار داشت.
ناشناس۱۲۵۵۰۲۵۰۸:۱۶:۱۵ ۱۳۹۸/۱۰/۴
به نظرم برای این حرف ها خیلی دیر شده ! در بیشتر این سالها، اصولگرایان تندرو تمام تلاش خود را برای تخریب و چوب لای چرخ دولت گذاشتن انجام داده اند. فشار بیرونی و تحریم هم در همان جهت عمل کرده است. البته مصادیق ضعف و تصمیمات نادرست مجموعه دولت هم کم نبوده است. ..
ناشناس۱۲۵۵۰۲۷۰۸:۱۶:۵۹ ۱۳۹۸/۱۰/۴
انهايي كه همه مشكلات كشور را به گردن دولت مي اندازند زياد نيستند بيشترافرادي هستند كه جنبه انتقام گيري از دولت را دارند چون روش فكري انها در اموراداري كشور مسلط نيست وپست ومقامي هم در اين دولت به انها داده نشده،انها بدنبال كسب قدرت هستند نه رفع مشكلات كشور امروز كشور در شديد ترين تحريمها هستند ودولت در داخل تنها است،..،..،..تريبونهاي مختلف عليه دولت حرف ميزنند،مجلس خودش را كنار کشيده وهيچ قدم مثبتي براي همراهي با دولت بر نمي دارد..
ناشناس۱۲۵۵۰۲۹۰۸:۱۹:۳۹ ۱۳۹۸/۱۰/۴
هم اينكه همه تقصيرها رو به گردن دولت بيندازيم اشتباهه و هم اينكه دولت هم تمام سو مديريت و بي‌تدبيري خود را به گردن اين و آن بيندازد اشتباه.
ناشناس۱۲۵۵۰۳۰۰۸:۱۹:۴۸ ۱۳۹۸/۱۰/۴
جلسه تقدیر و تشکر از زحمات 6 ساله دولت برگزار کنید و مراسم معارفه بدگزار کنید خوب است مردم استقبال میکنند
امیر۱۲۵۵۰۳۱۰۸:۲۰:۲۰ ۱۳۹۸/۱۰/۴
بالاخره یک ادم منصف پیدا شد سیاسیون و مردم باید این متن را بخوانند و بیاد داشته باشند و گر نه دیگر امیدی نیست به منافع ملی فکر کنید و کلان فکر کنید ز برون كسي نيايد چو به ياري تو اينجا تو ز خويشتن برون آ سپه تتار بشكن
ناشناس۱۲۵۵۰۳۳۰۸:۲۳:۱۰ ۱۳۹۸/۱۰/۴
وقتی که به جای انتقاد سالم و سازنده و دلسوزانه، تخریب و کارشکنی در دستور کار قرار بگیرد و کسی هم جلودار نباشد، وضعیت کنونی حاصل می شود. بعضی ها خوشحالند از این که مردم از عملکرد دولت روحانی ناراضی اند و در این روز ها تمام تلاش خود را می کنند که به مردم بگویند این وضعیت نتیجه تصمیم اول و اصرار دوم خودتان است ! بچشید نتیجه رایتان را ! غافل از این که ناامید شدن ربطی به دولت ندارد و آتش آن تر و خشک را با هم میسوزاند.
ناشناس۱۲۵۵۰۳۴۰۸:۲۴:۰۹ ۱۳۹۸/۱۰/۴
یا شیخ ممنونیم که وزیر نفت شما چند بار در تلویزیون گفت بنزین نه گران میشود و نه سهمیه ای فقط کارتی میشود آیا اینکار شما بدترین ضربه را به اعتقادات مردم به کشور و حتی دین نزد آثار سو و هزینه های مالی و جانی آنرا هم شاهد بودیم
ناشناس۱۲۵۵۰۳۵۰۸:۲۴:۳۰ ۱۳۹۸/۱۰/۴
چنین تحلیل واقع بینانه ای از شما بعید بود.
علیرضا۱۲۵۵۰۳۹۰۸:۲۵:۰۹ ۱۳۹۸/۱۰/۴
دیگه خیلی دیر شده.متاسفانه هنوز بعضیها فکر میکنن اگر طیف مقابلشون رای نداشته باشه پس آرا به سمت طیف خودشون سرازیر میشه.این یک اشتباه استراتژیکه.عدم مقبولیت دولت به معنی مقبولیت تندروها نیست.
ناشناس۱۲۵۵۰۴۱۰۸:۲۵:۱۷ ۱۳۹۸/۱۰/۴
نویسنده محترم : این بلاهایی که این روزها بر سر مردم پیاپی نازل میشه مسبب اولش دولت محترم تون و بدون تردید برخی نمایندگان بی لیاقتی هست که بر کرسی های قانون گذاری تکیه زده اند تمام مشکلات ما به FATF گره نخورده. ارز 4200 تومانی چه بلایی به سرمون آورد ؟ دلار 19000 تومانی و ..؟ اینها تقصیر کدوم نهاده لطفا پاسخ بدین و طفره نرین.
ناشناس۱۲۵۵۰۴۲۰۸:۲۶:۲۸ ۱۳۹۸/۱۰/۴
نویسنده ظاهراً یادش نیست یا تغافل کرده که روند حمله بی مهابا به دولت را خود همین دولتمردان امروزی و جناحهای حامی شان به بدترین و بی سابقه ترین شکل ممکن درباره دولت قبلی و بلکه کلیت نظام شروع کرده و همچنان هر از چند گاهی ادامه می دهند.. تخریب ناجوانمردانه و اهانت به منتقدان، سوگمندانه رسم شناخته شده و شیوه دیرآشنای دولت ف.. است!
ناشناس۱۲۵۵۰۴۳۰۸:۲۶:۳۵ ۱۳۹۸/۱۰/۴
بعضا فساد در کشور از مجلس بی خاصیت و فشل است دولت سهم اندکی در ناکار آمدی دارد
ناشناس۱۲۵۵۰۴۶۰۸:۲۸:۳۸ ۱۳۹۸/۱۰/۴
مناسب موضع گرفته شده است. شاید مناسب بود که تاکید میشد که دولت به رای مردم بازگردد و قدرت طبق قانون اساسی متعلق به مردم است.
ناشناس۱۲۵۵۰۵۵۰۸:۳۲:۴۳ ۱۳۹۸/۱۰/۴
مگه دولت دیگه جایی برای دفاع کردن ازش گذاشته
قاسمي سالخورده۱۲۵۵۰۵۹۰۸:۳۶:۰۸ ۱۳۹۸/۱۰/۴
اگرچه طرح اين موضوع در شرايط فعلي قابل توجه است ، ولي نبايد فراموش شود كه صداقت با مردم و دروغ نگفتن و وعده هاي توخالي ندادن كاملا در اختيار دولت هاست و نه تحريم و نه معاهدات بين المللي و.. هيچ نقشي در آن ندارد . الناس علي دين ملوكهم . وقتي بالاترين رده هاي وزارت نفت در تلويزيون ملي مصاحبه زنده مي كنند و مي گويند هيچ برنامه اي براي گران شدن بنزين و يا سهميه اي شدن ندارند و بعد با فاصله چند روز و ساعت دقيقا عكس عمل مي كنند ، مردم چرا بايد با اين نوع دولت ها همراهي داشته باشند ؟!!!!!!
ناشناس۱۲۵۵۰۶۱۰۸:۳۶:۲۸ ۱۳۹۸/۱۰/۴
خود شما نبودید که تمام مشکلات و تقصیرها رو به گردن دولت قبل می انداختید و می گفتید فقط ما بلدیم کارها را درست کنیم . حالا چی شده که دارید این حرفارو می زنید دریغ از ذره ای صداقت در وجود و کلام شما . سر پل صراط .. برادر شک نکن .
فرهاد۱۲۵۵۰۶۵۰۸:۳۸:۴۳ ۱۳۹۸/۱۰/۴
مقاله خوبی بود
ناشناس۱۲۵۵۰۷۶۰۸:۴۳:۴۴ ۱۳۹۸/۱۰/۴
در مقابل این دولت ناکارآمد که هروز یک ناکارآمدی و .. جدید در آستین داره، بدهکار هم شدیم به زعم شما! کی بنزین رو یک دفعه بدون آمادگی قبلیه‌برابر کرد!؟ کی به مردم خوزستان رسیدگی نکرد!؟ کی زیر برجام زاییده و باز هم دنبال اف‌ای‌تی‌اف هست!؟ کی بودجه افتضاح سال آینده رو بسته! ما‌شاء‌الله این دولت نیازی به حمله نداره! خودش تند تند داره بد می‌زنه!
ناشناس۱۲۵۵۱۰۹۰۸:۵۸:۰۳ ۱۳۹۸/۱۰/۴
چه عجب حرف حقی زده شد
ناشناس۱۲۵۵۱۱۳۰۸:۵۹:۰۸ ۱۳۹۸/۱۰/۴
خیلی عجب! یکی پیداشد,حرف حساب بزند!
امیر۱۲۵۵۱۶۲۰۹:۱۶:۵۰ ۱۳۹۸/۱۰/۴
کدوم دولت. ایی که داره تموم میشه آمو. فحشارو هم باد برد.
هوشنگ۱۲۵۵۱۷۵۰۹:۲۶:۲۳ ۱۳۹۸/۱۰/۴
همین الان دموکرات ها میخواهند ترامپ را استیضاح کنند؛ ولی هیچ کس از کلمه همدلی برای پیشرفت در آمریکا حرف نمی زند. مردم که به خاک سیاه نشستند، چه کاری از دستشان برای کمک بر می آید؟
ناشناس۱۲۵۶۱۰۹۱۸:۵۸:۳۷ ۱۳۹۸/۱۰/۴
دولت مگر نقد رو به مردم یاد داد؟! هر چه میراث محمود بود را به بهانه های مختلف کوفت و الان مجبور است طرح کارت سوخت را احیا کند, از مسکن مزخرف مهر حرف زد ولی نیم متر برای مردم مسکن نساخت, از بلد بودن زبان دنیا سخن گفت و چنان کلاهی سرش گذاشتند که گلستان و ترکمنچای رو سفید شد.. بله همواره در دو جناح هستند افرادی که به نظریه #دیگی که برا من نجوشه ..# قایلند اما دولت هم جایی برای دفاع نگذاشته متاسفانه
ناشناس۱۲۵۶۱۶۹۱۹:۳۶:۵۵ ۱۳۹۸/۱۰/۴
دولتی که با وعده دروغ سرکار اومده باید پاسخگو باشد اگه بگه من اختیار ندارم مگه اون موقع اطلاع نداشتی ؟ تو که 40 ساله در بالاترین مناصب حکومتی حضور داشتی حق نداری بگی بی اطلاع بودم . وزرای تنبل هزار میلیاردی و دل بسته به غرب عامل بسیاری از این بدبختی ها هستند و باید پاسخگو باشند
زهیر فارابی۱۲۵۶۷۰۲۰۹:۰۹:۱۴ ۱۳۹۸/۱۰/۵
دولت مشکل زیاد دارد ، اما آنها در قضایای گران کردن بنزین که منجر به اتفاقات دردناکی شد بی تدبیری انکار ناشدنی مرتکب شدند ، ولی حتی حاضر به یک عذرخواهی زبانی ساده هم نشدند . ضمنا باید نوشت : بی محابا نه بی مهابا . محابا به معنای ترس و پروا و ملاحظه .
سعید۱۲۵۷۴۲۹۲۱:۱۶:۵۹ ۱۳۹۸/۱۰/۵
دولت بازتاب ملت ایرانه خوب و بدش هم مثل آیینه ما رو نشون میده حالا یک عده ای در هر دولت چپ و راستی خودشون را فیلسوف و غیبگو نشون می دن که اگر من بودم همه چی بهتر میشد و من می دونستم و پیش بینی کرده بودم وو همه اش حرف ساده و عوام فریبی است. هر دولتی بیاد اوضاع همینه که همینه هم دولتها همشون میگن می خواستیم نذاشتن کار کنیم و هم مردم غرغر میکنن من که به این رای ندادم و .. ای کاش یکی بیاد بگه بیست سال طول میکشه همه چیز درست بشه و باید سختی بکشیم و کار کنیم اما این عوام فریبی ورای گیری نمگیذاره که نمیگذاره
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین