توضیح روابط عمومی دیوان محاسبات درباره کیف اهدایی حاوی ۳ میلیون تومان بن خرید + چند نکته الف

گروه سیاسی الف،   3981001114 ۲۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

روابط عمومی دیوان محاسبات کشور در پاسخ به نامه دکتر احمد توکلی خطاب به رییس این دیوان درباره اهدای ۳ میلیون تومان بن خرید به اعضای کمیسیون برنامه و بودجه توضیحاتی ارایه کرد.

توضیح روابط عمومی دیوان محاسبات درباره کیف اهدایی حاوی ۳ میلیون تومان بن خرید + چند نکته الف

به گزارش الف دیوان محاسبات در این جوابیه یادآور شده است تحویل چند فقره بن خرید پنجاه هزار تومانی شهروند به نمایندگان کمیسیون برنامه و بودجه به منظور کمک به نیازمندان با رعایت کلیه تشریفات قانونی و از محل ردیفی که تحت عنوان کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی هرساله در قوانین بودجه سنواتی ذیل اعتبارات برخی دستگاه ها پیش بینی می شود، پرداخت گردیده است. متن کامل توضیحات دیوان محاسبات به شرح زیر است: 


مدیر مسئول محترم سایت الف 
سلامٌ علیکم 
با توجه به درج نامه آقای دکتر توکلی ( اینجا بخوانید) در تاریخ 27 آذر 98  در سایت الف، جوابیه روابط عمومی دیوان محاسبات جهت انتشار ارسال می‌شود 


جناب آقای دکتر توکلی
سلام علیکم
احتراما ، انتشار نامه جنابعالی خطاب به دیوان محاسبات کشور و اتهام وارده با اتکاء به نقل قول غرض ورزانه برخی اشخاص و بدون تحقيق در مبانی قانونی اقدام مذکور هم خلاف شرع و قانون و هم مغایر با رویه ای است که تاکنون از جنابعالی شاهد بوده ایم . تلخی مرقومه جنابعالی به ویژه از این منظر مشهود و آزار دهنده بود که صدور آن مقارن با ارائه گزارش تاریخی و تحسین برانگیز دیوان محاسبات در خصوص لایحه بودجه شرکت های دولتی و قرائت آن در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بود.

گویی متاسفانه در این ایام ، تضعیف نهادهای برخاسته از قانون اساسی تبدیل به رویه ای گردیده که حتی دلسوزان نظام نیز ناآگاهانه و بر اساس اطلاعات سراسر کذب و صرفا شنیده ها در دام آن افتاده اند! 

 منصرف از مراتب فوق جهت اطلاع جنابعالی و استحضار مردم شریف ایران اعلام می دارد ، تحویل چند فقره بن خرید پنجاه هزار تومانی شهروند به نمایندگان کمیسیون برنامه و بودجه به منظور کمک به نیاز مندان با رعایت کلیه تشریفات قانونی و از محل ردیفی که تحت عنوان کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی هرساله در قوانین بودجه سنواتی ذیل اعتبارات برخی دستگاه ها پیش بینی می شود، پرداخت گردیده است که هم منبع تامین و هم محل مصرف آن در انطباق کامل با قانون بوده است .

 امید است با تبعیت از اشکام نورانی اسلام و سیره ائمه اطهار، اعلام نظر به ویژه آنجا که نتایج آن متضمن خدشه به آبروی افراد است بر مبنای محکم و استوار باشد.

"والعاقبة للمتقین"
روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور

چند نکته درباره  جوابیه دیوان محاسبات 

۱:  معلوم نیست دیوان محاسبات چه چیزی را تکذیب می‌کند .در نامه ارسالی برای رئیس دیوان به پرداخت ۳ میلیون تومان بن به اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از سوی دیوان محاسبات اعتراض شده بود. اگر این ادعا اتهام است چرا در انتهای جوابیه اصرار دارید که این بن‌ها از محل ردیف قانونی پرداخت شده است.

۲: در جوابیه آمده است که این بن‌ها از محل ردیف مشخص و قانونی پرداخت شده است. چرا به جزئیات دقیق اعتبار پیش بینی شده اشاره نشده است؟

و چرا دیوان محاسبات این پرداخت را فقط به کمیسیونی داده است که ناظر بر عملکرد خود است؟!

۳: چه کسی گفته است که نمایندگان وظیفه کمک به اقشار محروم را دارند که به این بهانه به آنها بن سه میلیون توانی داده شود. این وظیفه را کمیته امداد بر عهده دارد.

۴: تذکر‌های اینچنینی برای رفتارهای شایبه برانگیز نه تنها منجر به تضعیف دستگاه‌ها نمی‌شود بلکه به تقویت آنها نیز می‌انجامد. دیوان محاسبات و دستگاه‌های نظارتی باید مراقب دام های این‌چنینی باشد تا اعتبار خود و نمایندگان مجلس را به حراج نگذارند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۵۰۵۶۸۱۵:۳۵:۵۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱
دیوان محاسبات باید پاسخ بده کرده که چرا از پول مردم همچین بذل و بخششی کرده . کجای قانون نوشته که دیوان محاسبات وظیفه داره به نماینده ها پول بده تا اونا به اقشار نیازمند بدن اگر اینجوری باشه که هر سازمانی میتونه به بهانه کمک به نیازمندان پول پاشی و بذل و بخشش کنه باید با رئیس دیوان محاسبات و نماینده هایی که این پول رو گرفتن برخورد بشه
حسنعلی سبد سبد گل یاس۱۲۵۰۸۷۹۱۹:۱۴:۰۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱
ریاست قوه قضاییه لازم است نظر صریح خود را که مبتنی بر قوانین کشور باشد بیان کنند تا برای دیگر سازمان ها هم الگو شود
ناشناس۱۲۵۰۵۸۳۱۵:۴۲:۲۴ ۱۳۹۸/۱۰/۱
چی رو تکذیب کرده؟! خودشون به گردن گرفتند و گفتند قانونی هستش. متاسفانه از نیازمندان چرا مایه گذاشتید؟!
ناشناس۱۲۵۰۵۸۴۱۵:۴۲:۳۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱
درود بر احمد توکلی.
sahatabar۱۲۵۰۶۰۳۱۵:۵۲:۲۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱
با تشکر از نامه شجاعانه جناب آقای دکتر توکلی پاسخ روابط عمومی دیوان محاسبات غیرشفاف و مبهم است. آیا 3 میلیون تومان را تأیید می‌کند و یا بن 50 هزار تومانی را؟ جناب آقای دکتر توکلی لطفاً تا رسیدن به وضعیت روشن پرونده را پیگیری نمایید.
ناشناس۱۲۵۰۶۰۸۱۶:۰۰:۱۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱
هرکاری دلشون میخواد میکنن پای قانون هم وسط میکشن درد و به کی بگه ادم
mostafa.kamali95@yahoo.com۱۲۵۰۶۱۲۱۶:۰۲:۴۴ ۱۳۹۸/۱۰/۱
دیوان محترم محاسبات مجرای قانونی کمک کمیته امدادو سازمان بهزیستی و موسسات خیریه می باشد سوراخ دعا را اشتباهی پیدا نموده اید ثانیا در کجای قانون دیوان محاسبات که سازمانی است که فقط بودجه مصرف میکند و بطور ذاتی از خود درآمدی هم ندارد از بودجه متعلقه چرا باید صرف موارد غیر ولو خیر خواهانه باشد
ناشناس۱۲۵۰۶۱۵۱۶:۰۴:۱۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱
به این میگن عذر بدتر از گناه.مگه از مال پدرتون بخشیدد.کدوم قانونی به شما اجازه میده به این راحتی خاصه خرجی کنید.طنز تلخ ماجرا اینجاس که این سازمان وظیفه قانونیش،حساب کشی از سایر دستگاههاس.
ناشناس۱۲۵۰۶۱۶۱۶:۰۴:۳۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱
1- حتی اگر کسی از جیب خودش به کمیسیونی که مسئول نظارت بر اوست پولی بدهد مصداق بارز رشوه است. 2- ردیفی که مورد اشاره قرار گرفته برای کمک به اشخاص حقیقی یا حقوقی در راستای وظایف دستگاه مربوط می باشد. مطابق کدام ماده قانونی دیوان محاسبات وظیفه حمایت از اقشار محروم را بر عهده دارد؟ 3- فرض کنیم چنین اعتباری در قانون بودجه پیش بینی شده است ولی در هر صورت هر دریافت و پرداختی به موجب قانون مجاز است و درج اعتبار در قانون بودجه نمی تواند مجوز پرداخت تلقی شود. آیا دیوان محاسبات که مسئول نظارت بر اجرای صحیح قوانین است، خودش این قاعده ساده حقوقی را نمی داند؟! 4- اصلا فرض کنیم تمام مجوزهای قانونی هم برای کمک به محرومین وجود داشته، آیا پرداخت این کمک از طریق و بوسیله کسانی که مسئول انتخاب رییس دیوان و مسئول نظارت بر او هستند هیچ شائبه ای ندارد که روابط عمومی طوری پاسخ می دهد که گویا طلبکار هم هست!! حداقل کاری که همانند کشورهای نامسلمان ! در مقابل این کار باید انجام می شد عذرخواهی و استعفا بود !
ناشناس۱۲۵۰۶۲۴۱۶:۱۰:۰۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱
دیوان محاسبات لطفا به مسله دریافت های بسیار سنگین برخی مدیران بانکی و پاداش های کلان و وام های کلان با سود 2 درصد ورود کنید بهتر از ان است که وقت خود را صرف امور خیریه کنید اگر عدالت در توزیع ثروت در جامعه باشد کمتر نیازمند به کمک پیدا میشود
ناشناس۱۲۵۰۶۳۰۱۶:۱۴:۱۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱
دیوان محاسبات بهتر است به مسله توزیع صحیح ثروت و جلوگیری از پرداخت حقوق های نجومی و پاداش های کلان و صدها نوع دریافتی مدیران بپردازد انوقت بخودی خود دیگر فقیری در جامعه نمی ماند که نیاز به کمک داشته باشد عدم توزیع صحیح ثروت باعث شکاف و فقر طبقاتی شده است
ناشناس۱۲۵۰۶۵۱۱۶:۲۴:۵۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱
عذر بدتر از گناه هر بیشتر تلاش کنید بیشتر افشا می شوید نبود میسرم که نه جوشم
مصطفی۱۲۵۰۶۷۵۱۶:۳۶:۵۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱
علیرغم اختلاف نظر با دکتر توکلی در خصوص برخی موضوعات اما در مورد این مطلب و نامه به دیوان محاسبات و مطالبه گریشان از دور دستشان را می بوسم. کاملا مشخص شد که دیوان محاسبات چه کار خلافی انجام داده و حالا هم در صدد توجیه است.
شهروند۱۲۵۰۷۰۱۱۶:۵۱:۲۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱
چرابه کارمندان دیگر چنین بن هایی داده نمی شود فقط مخصوص ازمابهتران است
ناشناس۱۲۵۰۷۱۹۱۷:۰۷:۲۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱
آخه کی می پذیرد که کمک شما به نمایندگانی که وظیفه شان نظارت بر دیوان محاسبات است رشوه نیست؟ مگه رشوه خواری و فساد غیر از این است؟ اگر جوابیه نمی دادند که بهتر بود.
ناشناس۱۲۵۰۷۲۹۱۷:۱۲:۳۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱
با سلام وخسته نباشی به سایت محترم الف : جناب اقای عادل اذر: شرح وظایف شما چیست ؟ چرا در این روز و به این تعداد افراد خاص؟ مگر نهادهایی مثل کمیته امداد حضرت امام ، سازمان بهزیستی وجود ندارد.؟ این بودجه و اعتبارات چطور در اختیار شما قرار گرفت ؟ مگر شما یک نهاد نظارتی نیستید؟ خدا به داد ما برسه وبس.
ناشناس۱۲۵۰۷۴۷۱۷:۳۲:۰۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱
ردیف اعتبارات «کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی»؟!!،کمکهای بلاعوض فصل پنج برای انجام وظایف دستگاه در موارد خاص و موافقت شده است نه کمک به نیازمندان توسط دیوان محاسبات.
محمد اسلامی۱۲۵۰۷۶۶۱۷:۴۱:۴۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱
عذر بدتر از گناه دیوان محاسبات! نامه آقای دکتر توکلی از سر دلسوزی و تذکری بجا بود کار دیوان محاسبات شائبه برانگیز و غیر قابل گذشت است
ناشناس۱۲۵۰۷۶۹۱۷:۴۷:۱۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱
چرا فقط شما از این ردیف بودجه ها دارین؟
ناشناس۱۲۵۰۷۷۱۱۷:۴۹:۲۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱
وای به روزی که بگندد نمک دیوان محاسبات با این رفتار اعتماد مردم را خدشه دار کرده و ته مانده امید مردم برای حسابرسی درست هم از بین می رود
علی۱۲۵۰۷۹۳۱۷:۵۹:۵۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱
برفرض بن خرید پنجاه هزار تومانی شهروند برای کمک به محرومان در اختیار نمایندگان قرار گرفته باشد. توزیع این بن ها توسط دست مبارک نمایندگان برای ایجاد محبوبیت در ارادتمندان ایشان برای به دست آوردن چند رای حلال از ردیف بیت‌المال می باشد. در مناطق محروم و شهرستانهای کوچک فروشگاه شهروند وجود ندارد. کسانی که به نماینده در دفترشان دسترسی دارند نسبت به کسانی که مستقیما به ایشان دسترسی ندارند نیاز بیشتری دارند و نماینده محل تشخیص افراد مستحق است.
ناشناس۱۲۵۰۸۳۴۱۸:۳۲:۲۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱
نیازی به نامه نگاری نیست از قوه قضاییه پیگیری کنید
ناشناس۱۲۵۰۸۴۵۱۸:۴۴:۰۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱
انشالله از این بحثها بیشتر ببینیم
ناشناس۱۲۵۰۸۶۲۱۸:۵۹:۳۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱
عذر بدتر از گناه.
ناشناس۱۲۵۰۹۴۰۱۹:۵۸:۱۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱
پاسخ خوب وبجايي است " وظيفه نمايندگان پول پاشي وبن پاشي نيست"
ناشناس۱۲۵۰۹۵۷۲۰:۲۲:۳۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱
ای وای بر ما کسی که قرار جلو فساد رو بگیره خودش رشوه میده انوقت توقع داریم فساد و اختلاس از بین بره اقای عدل اذر قبول کن خطا کردی
ناشناس۱۲۵۰۹۶۲۲۰:۲۸:۱۴ ۱۳۹۸/۱۰/۱
هرچه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک
شاكي۱۲۵۱۲۱۶۰۱:۴۷:۲۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲
شما وظيفه خودت نميتوني درست انجام بدي اونوقت تو كار سازمانهاي ديگه هم دخالت ميكني شناسايي افراد مستمند وظيفه ارگانهاي ديگه است
ناشناس۱۲۵۱۴۴۸۱۰:۲۸:۳۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲
سلام و درود بر جناب آقای دکتر توکلی احسنت
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین