نامه توکلی به عادل آذر درباره هدیه میلیونی دیوان محاسبات به اعضای کمیسیون برنامه و بودجه

گروه اقتصادی الف،   3980927116 ۵۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه ای به رئیس دیوان محاسبات کشور، اقدام اخیر این سازمان در اهدای ۳ میلیون تومان بن خرید به اعضای کمیسیون برنامه و بودجه را خلاف قانون و شرع و مصداق خیانت برشمرد.

نامه توکلی به عادل آذر درباره هدیه میلیونی دیوان محاسبات به اعضای کمیسیون برنامه و بودجه

به گزارش الف، متن این نامه بدین شرح است:

جناب آقای دکتر عادل آذر
رئیس محترم دیوان محاسبات کشور

خبر تاسف بار کیف اهدایی دیوان محاسبات به اعضای کمیسیون برنامه و بودجه حاوی ۳ میلیون تومان بن خرید از شهروند را ما نیز شنیدیم. این کار به جهات مختلف خلاف قانون و شرع است و دارای وصف مجرمانه است که مجازات آن در ماده ۵۹۸ قانون مجازات اسلامی تعیین شده است. علاوه بر این پلشتی این کار که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم آن را خیانت شمرده است وقتی آشکارتر می‌شود که توجه کنیم دریافت کنندگان ، پیشنهاد کننده جنابعالی برای تصدی این سمت و ناظر بر کارکرد شما هستند. نام این را چه چیزی جز رشوه می توان نهاد ؟ از خدا بترسید و اگر از خدا نمی ترسید لااقل از مردم بترسید!

احمد توکلی
رئیس هیأت مدیره سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت
۱۳۹۸/۰۹/۲۷

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۴۵۶۵۴۱۴:۱۰:۴۴ ۱۳۹۸/۹/۲۷
کار از تاسف گذشته!
گورخواب۱۲۴۵۸۴۴۱۵:۵۸:۲۱ ۱۳۹۸/۹/۲۷
جناب توکلی مثل اینکه خبر نداری این کار ها سال هاست دیگه عیب نیست بلکه مصداق من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق شمرده می شود.
ناشناس۱۲۴۵۹۶۴۱۷:۱۶:۴۵ ۱۳۹۸/۹/۲۷
وقتی ما مینویسیم برخی خائن هستن ، الف منتشر نمیکنه!! وقتی این کارها مصداق خیانت باشه یعنی ..برخی خائن هستن پس باید دست خائنین رو قطع کنن
حمیدرضا۱۲۴۶۰۳۲۱۸:۲۹:۴۷ ۱۳۹۸/۹/۲۷
ازتاسف نگدشته چون برخورد انجام شد اما درود بر دکتر توکلی سر بزنگاه حرفش را میزند دکتر زنده و پاینده باشی
ناشناس۱۲۴۶۶۰۸۱۰:۵۱:۳۶ ۱۳۹۸/۹/۲۸
بله خدا حفظش کنه تا از حق ملت دفاع کنه همچنان
ملت۱۲۴۶۰۵۰۱۸:۵۸:۱۱ ۱۳۹۸/۹/۲۷
دیگه علنی رشوه می گیرن نه ازخدامی ترسن نه ازملت !! اونوقت ماتعجب می کنیم چرایک عده مسلمان امام زمانشان را درکربلاکشتندچون شکم هایشان ازمال حرام پرشده بود
ناشناس۱۲۴۶۴۵۹۰۷:۰۳:۱۴ ۱۳۹۸/۹/۲۸
از اموال مردم رشوه میدهندتا در سمت باقی بمانند
ناشناس۱۲۴۵۶۹۱۱۴:۳۱:۲۵ ۱۳۹۸/۹/۲۷
رئیس دیوان محاسبات بایستی برکنار و به جهت دادن رشوه محاکمه و زندانی شود. در زمانی که بسیاری از مردم ایران مشکلات معیشتی داشته و با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارند، این اقدام رئیس دیوان محاسبات مایه شرم بوده و خیانت به بیت المال محسوب می شود. این فرد بی صلاحیت را عزل کنید که آبروی کشور، دین و اسلام را برده اند.
ناشناس۱۲۴۵۸۳۳۱۵:۵۱:۵۰ ۱۳۹۸/۹/۲۷
مطمئن باش الان اگه کشوری مثل کره جنوبی یا کشورهای خوب اروپایی بود صدباره برکنار شده بود و کارش به زندان کشیده بود. ولی اینجا!!
Mulan۱۲۴۵۷۰۴۱۴:۴۴:۳۷ ۱۳۹۸/۹/۲۷
دکتر توکلی دوستتون داریم. درود بر شما. خیلی ناراحت شدم. باید تمام بن ها رو پس بدهند.اگر هم کسی خرج کرده از حقوقش کسر کنند. معادل حقوق یکماه یک کارمند هدیه دادند در این شرایط کشور اونوقت به چه مناسبت؟ خیلی زحمت کشیدند؟! ...
ناشناس۱۲۴۶۳۵۲۰۰:۱۰:۳۳ ۱۳۹۸/۹/۲۸
چند درصد از کارمندان ماهی سه میلیون تومان حقوق میگیرند ؟
کارمند۱۲۴۵۷۰۹۱۴:۵۰:۴۳ ۱۳۹۸/۹/۲۷
احسنت بر جناب توکلی
ناشناس۱۲۴۵۷۲۱۱۴:۵۶:۰۵ ۱۳۹۸/۹/۲۷
جناب رئیسی به داد این موضوع برسید.
مجدابادی۱۲۴۵۷۸۶۱۵:۲۷:۴۹ ۱۳۹۸/۹/۲۷
توکلی متشکرم
ناشناس۱۲۴۵۷۹۷۱۵:۳۴:۰۶ ۱۳۹۸/۹/۲۷
جناب آقای دکتر توکلی بدون شک امثال ( عادل آذر ) ها که بدبختانه فراوانند ، برای رسیدن به آرزوهایشان ابتداء ( ترس از خدا و بندگان خدا ) را فراموش کرده اند
ناشناس۱۲۴۵۸۰۲۱۵:۳۵:۳۹ ۱۳۹۸/۹/۲۷
با سلام پناه می بریم به خدا از دست اینهمه خیانت هر چه بگندد نمکش میزنند وای از آن روز که بگندد نمک
ناشناس۱۲۴۵۸۰۸۱۵:۳۷:۰۰ ۱۳۹۸/۹/۲۷
یه نگاه به پارکینگ خونه عادل آذر هم بندازید بد نیست
ناشناس۱۲۴۵۸۳۴۱۵:۵۳:۰۷ ۱۳۹۸/۹/۲۷
اینها اگر خدا را می شناختند وضع کشور این نبود.
شهاب۱۲۴۵۸۳۹۱۵:۵۶:۴۱ ۱۳۹۸/۹/۲۷
آفرین بر رییس هیأت مدیره‌ی دیده‌بان؛ این سمت چنین تراوشی هم باید داشته‌باشد. مفسدان بالفعل و بالقوه باید بترسند از این سمت. حتی اگر دیوان محاسبات تکذیب کند باز هشدار مقدسی است.
عجایب شهر۱۲۴۵۸۴۳۱۵:۵۷:۳۲ ۱۳۹۸/۹/۲۷
سازمان بازرسی حتما رسیدگی کند.
ناشناس۱۲۴۵۸۶۳۱۶:۰۹:۴۳ ۱۳۹۸/۹/۲۷
ياد سریال کیف انگلیسی افتادم
ناشناس۱۲۴۵۸۷۸۱۶:۱۷:۱۰ ۱۳۹۸/۹/۲۷
کی به این مفسدین حکم مدیریت داده و آنها را گزینش کرده, آنها هم باید محاکمه شوند و همچنین گیرندگان این رشوه ها.
رضا۱۲۴۵۹۴۰۱۶:۵۶:۳۹ ۱۳۹۸/۹/۲۷
به عادل آذر لاریجانی با رای نمایندگان حکم داده
علی 671۱۲۴۵۹۱۶۱۶:۴۹:۳۱ ۱۳۹۸/۹/۲۷
رئیس دیوان محاسبات ..به خدا پناه می بریم از بی کسی خودمان .این آقا می خواهد از چه کسانی حساب بکشد خدا می داند .
ناشناس۱۲۴۵۹۱۸۱۶:۵۱:۰۴ ۱۳۹۸/۹/۲۷
بعد از دیوان .. انتظار داریم به بودجه دولت نظارت کند. دقت کنید دیوان خودش قاضی هم دارد!
رضا۱۲۴۵۹۲۲۱۶:۵۲:۲۲ ۱۳۹۸/۹/۲۷
هرچه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک با این اوصاف برخی حسابرسان دیوان محاسبات هم ..
ناشناس۱۲۴۵۹۴۳۱۶:۵۷:۳۲ ۱۳۹۸/۹/۲۷
مگر با این حجم از تدریس و پایان نامه و تالیف کتاب و برگزاری همایش و...وقتی هم برای کار بی ارزش! نظارت در دیوان محاسبات باقی می ماند؟!
ناشناس۱۲۴۵۹۵۹۱۷:۱۰:۰۶ ۱۳۹۸/۹/۲۷
تا آنجایی که از دکتر آذر شناخت دارم، این کار بعید بود از ایشان، ..،..ضمنا بودجه وقتی مقاومتی بسته میشه، دو قسمت هست، برای برای مسئولین، مقاومت برای مردم
ناشناس۱۲۴۵۹۶۶۱۷:۱۷:۵۸ ۱۳۹۸/۹/۲۷
درود فراوان به جناب اقاي توكلي اين .. درحالي است كه اقاي عادل آذر براي حقوق هاي نجومي مديران ماه ها در تلويزيون به مصاحبه وخبر برخورد با نجومي بگيران وبرگشت انها به بيت المال مشغول بود ظاهرا ايشان..
ناشناس۱۲۴۵۹۷۷۱۷:۲۷:۲۳ ۱۳۹۸/۹/۲۷
وقتی کسی در این جایگاه و تا این حد آشکار در حال دل به دست آوردنه مطمئن باشید در انتصاب ها و برخورد با متخلفین و .. به مراتب بیشتر به .. لطفا بقیه مسایل را هم بررسی کنید
طرحانی۱۲۴۵۹۷۸۱۷:۲۷:۳۹ ۱۳۹۸/۹/۲۷
همین رفتارهای بی پروایانه مسئولین باعث ایجادخشم وکینه در دل مردمی که محتاج نان شب خود هستند میگردد و لذا در غالب .. .. .. در اعتراضات نمود پیدا میکنه. شرم بر اینگونه مسئولین بی..
ناشناس۱۲۴۶۰۲۹۱۸:۲۲:۴۸ ۱۳۹۸/۹/۲۷
آقای رئیسی و قوه قضائیه کجاست جرمی که به این وضوح اتفاق افتاده را پیگیری کند؟؟؟ مدعی العموم طبق معمول یا مشغول است یا منتظر است یک نفر شکایت کند که نمی کند، مشکل مملکت ما اینه که اولین موضع گیری در این خصوص باید از نماینده مدعی العموم و قوه قضائیه باشد نه دیدبان شفافیت و عدالت.
مسؤول۱۲۴۶۰۹۱۱۹:۳۱:۰۸ ۱۳۹۸/۹/۲۷
آقای‌ رئیسی چند ماه اول بیشتر عمل میکرد وکمتر شعار، ولی در چند ماه اخیر بیشتر سخنرانی می‌کند وکمتر عمل! ظاهرا نهادها و مسؤولین کم کاری خود را باحرف وشعار جبران می‌کنند! درست مثل این دولت که از اول تا آخر حرف زد!
ناشناس۱۲۴۶۰۷۲۱۹:۱۷:۵۷ ۱۳۹۸/۹/۲۷
با سلام و درود بر آقای توکلی ، این مردخداترس و سالم. آقای توکلی ، آقای عادل آذر بر خلاف اسمش اگر عادل یا خداترس بود این طور رشوه نمی داد اون هم به اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس. از مردم نمی ترسه. چون میدونه اگه کسی اعتراض کنه ، حسابش با کرام الکاتبینه. برادر بزرگوار،شما که دستت میرسه، تا خلع پست و به زندان افتادن این اقا پیگیری بفرمائید. با تشکر و دست مریزاد. والسلام.
rassharif۱۲۴۶۱۳۵۲۰:۱۵:۰۰ ۱۳۹۸/۹/۲۷
توکلی جان، بجای دیوان محاسبات به دیوان عدالت نامه می زدید. رئیس ش ادعا کرده با جدیدت برخورد می کنه. تا تنور داغه نون را بچسبون ببین چند مرده حلاجه.
یک دانشگاهی۱۲۴۶۲۸۸۲۲:۴۷:۳۸ ۱۳۹۸/۹/۲۷
با توجه به شناختی که در جامعه علمی و حرفه ای از رئیس دیوان محاسبات وجود دارد ایشان از مدیران قانونمند و متشرع و متعهد کشور هستند و در صورتی که این موضوع انجام شده باشد با توجه به مسئولیت نظارتی ایشان حتما دلایل قانونی موجهی برای آن دارند بهتر است قبل از هر گونه قضاوت عجولانه دلایل ایشان نیز استعلام شود.
حسینی۱۲۴۶۲۹۶۲۲:۵۵:۴۱ ۱۳۹۸/۹/۲۷
دیوان محاسبات خود مرجع رسیدگی به رعایت قوانین و مقررات است و مسئولین آن آشنایی کاملی به قوانین دارند بنابر این احتمال انکه خلاف قانون عمل کنند کم است پس احتمالا برای این کار دلایل قانونی دارند بنابر این بهتر است از انها سوال شود.
شیرازی اصل۱۲۴۶۳۰۰۲۲:۵۹:۲۳ ۱۳۹۸/۹/۲۷
از دکتر آذر که یک تحصیل کرده رشته مدیریت است و با قوانین مقررات هم آشناست بعید است حتما دلیلی قانونی برای اینکار دارد.
ساعد۱۲۴۶۳۱۸۲۳:۲۲:۵۵ ۱۳۹۸/۹/۲۷
آقای عادل آذر تو دیوان هم بیشتر مشغول کار دانشگاهی خودشه
ناشناس۱۲۴۶۳۴۱۲۳:۵۷:۳۱ ۱۳۹۸/۹/۲۷
باید به بودجه دیوان محاسبات نگاه کرد و دید برای این نوع هزینه ها ردیف بودجه دارد یا نه ؟ اگر در بودجه تخصیص داده شده و تأمین اعتبار شده اشکالی بر ایشان وارد نیست باید کسانی که این بودجه را تصویب کرده اند پاسخگو باشند در غیر اینصورت کار آقای دکتر عادل آذر خطاست و مستوجب تذکر قانونی
اشنا۱۲۴۶۳۴۸۰۰:۰۷:۰۵ ۱۳۹۸/۹/۲۸
نباید یک طرفه به قاضی رفت کار غیر قانونی از دیوان محاسبات بعید است
میر بوریان زادگل زاده۱۲۴۶۳۵۵۰۰:۱۵:۳۳ ۱۳۹۸/۹/۲۸
خیلی خودتان را اذیت نکنید. آقای توکلی بهتر است گزارشی در مورد سفرهای برجامی دانشگاهها و موسسات پژوهشی تهیه نمایید که شاید میلیاردها تومان صرف مسافرتهای رؤسای دانشگاهها و معاونین بین الملل شان به کشورهای خارجی شده است بدون اینکه ریالی ارزش داشته باشد.
محمد۱۲۴۶۳۶۹۰۰:۳۳:۱۱ ۱۳۹۸/۹/۲۸
باسلام جناب دکتر من همیشه یه مثال میزنم اگریک مسـٔول .. درچهاراهی سیگار بکشه همه با انگشت نشون میدن ولی یه آدم عادی این کار رو بده برای هیچ کس مهم نیست چرا؟ چون اون الگو هست اینها وامثال اینها با دین و اعتقاد مردم اینطور بازی کردن جوانها بعضاًدین زده وغرب گرا شدن . باید بداد این کشور رسید
ناشناس۱۲۴۶۴۰۹۰۱:۴۶:۲۷ ۱۳۹۸/۹/۲۸
۳ میلیون تومان؟؟؟ باور پذیر نیست کاش به روزی ۳ میلیون تومان هدیه راضی بشوند و طلب بیشتر از ان نکنند نوش جانشان اگر همین ۳ میلیون است ولی بیشتر به طنز می ماند این هدیه و پیگیری ان از خانه یک نماینده دزدی شد چند صد هزار دلار پول دزدیده شد ۳ میلیون تومان ۲۰۰ دلار میشود
اکبری۱۲۴۶۴۶۸۰۷:۲۳:۲۶ ۱۳۹۸/۹/۲۸
با توجه به خوشنامی رئیس دیوان محاسبات در مجامع علمی و مدیریتی بعیداست که کاری غیر قانونی انجام دهد احتمالاً دلایل قانونی برای این کار دارند.
اسماعیل۱۲۴۶۴۷۰۰۷:۲۸:۰۳ ۱۳۹۸/۹/۲۸
.. بهتر است ادله دیوان محاسبات هم شنیده شود
ایرانی۱۲۴۶۵۰۰۰۸:۴۰:۱۶ ۱۳۹۸/۹/۲۸
متن نامه با شجاعت و مقتدرانه بود عالی بود
مقدم۱۲۴۶۸۰۷۱۳:۳۰:۰۵ ۱۳۹۸/۹/۲۸
کار دیوان محاسبات قانون رسی است و کارکنان آن به قوانین مالی ومحاسباتی آگاهی کامل دارند بعید است که خودشان خلاف قانون عمل کنند .. چه بسا دلایل قانع کننده ای داشته باشند
دانشجو۱۲۴۶۸۱۵۱۳:۳۵:۱۲ ۱۳۹۸/۹/۲۸
اعضای کمیسیون بودجه همگی آشنا به قوانین و مقرارات مالی هستند اگر این کار خلاف قانون بود بدون شک آنها قبول نمی کردند پس باید مراقب بود..
عبادی۱۲۴۶۹۴۲۱۵:۲۶:۵۸ ۱۳۹۸/۹/۲۸
دکتر عادل آذر در مجامع علمی به عنوان فردی متدین و قانونمند شناخته شده لذا بعید است مرتکب کار خلافی شود بهتر است دلایل موضوع از دیوان محاسبات سؤال شود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین