حناچی: غلظت ذرات معلق به ۲۰۰ رسیده بود/ باران نمی‌آمد تهران باید تخلیه می‌شد

گروه اجتماعی الف،   3980926016 ۸۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

شهردار تهران با اشاره به موضوع آلودگی هوای پایتخت گفت: دیشب غلظت ذرات معلق به ۲۰۰ رسیده بود و اگر باران نمی بارید باید تهران را تخلیه می‌کردیم.

حناچی: غلظت ذرات معلق به ۲۰۰ رسیده بود/ باران نمی‌آمد تهران باید تخلیه می‌شد

به گزارش مهر، پیروز حناچی صبح امروز سه‌شنبه ۲۶ آذر ۹۸ در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: دو موضوع آلودگی و ترافیک اصلی ترین مشکلات شهر تهران است، چراکه ۲۵ درصد تولید ناخالص ملی و ۳۰ درصد گردش اقتصادی را به خود اختصاص داده است و اگر تهران و حریم آن را در نظر بگیریم، دو درصد مساحت کل کشور را در برمی‌گیرد، پس تمرکز شدیدی در محدوده این شهر داریم. 

به گفته وی، روزانه ۴۰۰ هزار خودرو از اتوبان تهران-کرج و مترو نیز بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار سفر درون شهری را پوشش می‌دهد، در حالیکه تهران با رشد جمعیت بسیار بالایی مواجه است؛ شهریار نیز که یکی از پایه‌های ناآرامی‌های اخیر بود، رشد ۱۷ درصدی جمعیت را تجربه می‌کند. 

وی تصریح کرد: پس از افزایش قیمت بنزین، تهران با چالش جدیدتری هم مواجه شده است و آن بحران در حمل و نقل عمومی است، البته در گذشته نیز مشکلاتی وجود داشت، چراکه مترو بخش عمده ای از حمل مسافر را به عهده داشت؛ ولی پس از افزایش قیمت بنزین، ۱۲ درصد به حجم استفاده از مترو اضافه شده است و مردم باید در پیک ساعات کاری، ۴ قطار را معطل بمانند. 

به گفته حناچی، ماهانه یا دو ماه یک بار یک ایستگاه نیز اضافه می‌شود که اولین ایستگاهی که اضافه خواهد شد، ایستگاه مولوی خواهد بود. یکی از نقاط بحرانی، واگن های مترو است که دو هزار واگن کم داریم تا خطوطی را که در حال حاضر داریم، به سرخط ۲.۵ دقیقه برسانیم و هر دو و نیم دقیقه نیز یک قطار به ایستگاه برسد. 

شهردار تهران اظهار داشت: دو سوم واگن ها در داخل تولید می شود ولی به دلیل مسائل مالی و ارزی، وقفه ای در تولید جدید و تحویل واگن های جدید ایجاد شده است؛ البته منابع مترو را از طریق اوراق مشارکت تامین کرده ایم، ولی شرایط اقتصادی کشور سایه خود را بر توسعه حمل و نقل عمومی تهران هم گسترش داده است. 

حناچی گفت: ما یک پارادایم شیفت در تهران تجربه می کنیم، به این معنا که دیشب ذرات معلق به ۲۰۰ رسیده بود و باید خطر را جدی گرفت و شهر را تخلیه کرد؛ این امر، ناشی از تمرکزی است که در جمعیت وجود دارد؛ پس نباید به تمرکز جمعیت دامن زد؛ شیوه مدیریت ما البته به این تمرکز دامن زده است. 

شهردار تهران تاکید کرد: اگر باران نمی بارید باید تهران را تخلیه می‌کردیم.

وی اظهار داشت: بیش از ۷۵ درصد بودجه عمومی شهرداری تهران از ساخت و ساز و سایر موارد مرتبط با آن تامین می شده است ولی ما می خواهیم این موضوع را به حد طبیعی برسانیم، در این رابطه ۳۰ سال بود که لایحه منابع مالی پایدار برای شهرداری ها در دولت گیر کرده بود ولی اکنون در مجلس مراحل تصویب را می گذراند که این نقطه عطفی برای شهرداری تهران خواهد بود. 

14 دستگاه در ایجاد آلودگی هوا نقش دارند

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تهران بیش از ۷۰۰ رشته قنات دارد، گفت: علت پیدایش قنات در تهران،از سوی بسیاری از کارشناسان مورد مطالعه قرار گرفته است. علیرغم اینکه در دوره‌های مختلف این قنات‌ها مسدود یا تخریب شده و در برخی موارد، فاضلاب به آنها جریان پیدا کرده اما به طور طبیعی، شیوه کارکرد خاص خود را برای بارندگی‌های شدید در تهران خواهند داشت و درجاهایی که این قنات‌ها مسدود شده باشند نیز به طور قطع آب برای رسیدن به آنها راه خود را پیدا خواهند کرد.

حناچی با بیان اینکه یک مؤسسه رتبه دهی جهانی، شاخصه‌های مرتبط با تهران را دریافت و ارزیابی کرده است، افزود: شاخص‌های مختلفی در حوزه رفاه اقتصادی در تهران مورد بررسی قرار گرفته که بر این اساس در حوزه ایمنی و امنیت، رتبه ایران ۱۳۱، آزادی‌های شخصی ۱۶۳، حکمروایی ۱۳۸، سرمایه اجتماعی ۱۲۹، محیط سرمایه‌گذاری ۱۲۶، شرایط سرمایه‌گذاری ۱۲۹، دسترسی به بازار ۱۱۰، شرایط زندگی ۷۳، اوضاع سلامت ۸۸، تحصیلات ۷۷ و محیط طبیعی ۱۵۲ بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در ایجاد آلودگی هوا ۱۴ دستگاه سهم دارد و نقش ما هم کمک نیست اما سازمان ملی استاندارد و وزارت نفت نقش پررنگی دارند چرا که سوخت مصرفی را باید مطابق استاندارد تولید کنند و محیط‌زیست و صنایع نیز در این ترکیب نقش مؤثری را به عهده دارند.

شهردار تهران افزود: بر اساس میزان آلاینده‌ها، هیچ‌گاه سطح آلایندگی در تهران به صفر نمی‌رسد اما ما می‌توانیم آن را کاهش دهیم ضمن اینکه باید توجه داشت ۱۰ درصد آلودگی تهران مستقیماً مرتبط با موتورهای کاربراتوری و ۴۰ درصد مربوط به خودروهای تک‌سرنشین است که البته اتوبوس‌های شرکت واحد نیز در این رابطه نقش ایفا می‌کنند.

پل صدر را چرا دوطبقه ساختند؟ به جایش مترو می ساختند

حناچی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: وکلا و پزشکان چنانچه در ساختمان‌های مسکونی به طبابت یا وکالت بپردازند، ایرادی به لحاظ شهرداری و منطبق با قانون، به آنها وارد نمی‌شود اما این مصوبه مربوط به زمانی بوده که خانه‌ها ویلایی بودند اما اکنون حتی اگر قانون اجازه داده باشد، مردم با وجود یک مطب در آپارتمان خود موافقتی ندارند.

وی به وجود ۳۵۰۰ هکتار بافت فرسوده در تهران اشاره کرد و گفت: اگرچه شرایط ما هنوز مطلوب نیست اما برخی اقدامات در کاهش بافت‌های فرسوده مؤثر بوده است.

شهردار تهران در خصوص تصویر آتی شهر تهران گفت: تصویر آتی شهر تهران، چشم‌اندازی است که مردم و مدیران آن را می‌سازند و اگر چشم خود را ببندیم، اوضاع بدتر و اگر حساسیت به خرج دهیم، اوضاع بهتر خواهد شد.

حناچی با طرح انتقاد نسبت به سازه دو طبقه پل صدر خاطرنشان کرد: اجرای پل طبقاتی صدر در وسط شهر تهران، کار پیچیده‌ای به لحاظ فنی و مهندسی است اما اینکه چرا باید این اتوبان دوطبقه باشد، برای ضرورت آن هیچ سندی وجود ندارد.

وی افزود: سؤال اینجاست که دوطبقه بودن پل صدر، چه امکانی را به شهر تهران اضافه می‌کند؟ آیا بهتر نبود که به جای دوطبقه کردن، دو خط مترو را به این منطقه اضافه می‌کردیم؟

شهردار تهران در خصوص ورود خودروهای هیبریدی به ناوگان حمل و نقل پایتخت گفت: دولت در مورد خودروهای هیبریدی مرتباً بحث و گفت‌وگو انجام می‌دهد و خودروهای برقی را نیز در حمل و نقل عمومی مد نظر دارد ضمن اینکه ما چاره‌ای جز این نداریم که با نگاه به کنترل آلاینده‌ها به ورود خودروهای برقی و هیبریدی، به ناوگان حمل و نقل سرعت دهیم.

حناچی درباره دفن پسماندها گفت: پسماندها در کشورهای وین و برلین دفن نمی‌شوند و آنچه باقی می‌ماند، پس از تفکیک زباله‌ها سوزانده می‌شود و از آن انرژی تولید می‌گردد؛ بنابراین دفن زباله‌ها ناچیز است و خاکستر نیز به صورت ماده اولیه مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: در مورد پسماندها، نگاه این کشورها با هدف اقتصادی نبوده بلکه طرح کاهش پسماندها را به دلیل بهبود کیفیت زندگی مد نظر قرار داده‌اند.

شهردار تهران در خصوص استفاده از اسکوتر و دوچرخه برقی در کلانشهر تهران خاطرنشان کرد: ورود اسکوترها و دوچرخه‌های برقی به شهر تهران در دستور کار قرار دارد ضمن اینکه دوچرخه‌های طرح بیدود نیز اکنون به دلیل برخی هزینه‌های مترتب بر پیمانکار، متوقف شده‌اند چرا که آنها از شهرداری انتظار کمک بیشتری دارند.

حناچی تصریح کرد: استقرار ایستگاه‌های کرایه دوچرخه در سطح شهر تهران، کار بسیار خوبی بود که اکنون متوقف شده و البته مردم نیز پیگیری‌های ویژه‌ای برای کارکرد مجدد این دوچرخه‌ها دارند اما علت اصلی توقف، تغییر نرم‌افزار این دوچرخه‌ها بود چرا که آنها QR کدهایی دارند که فرد می‌توانست در هر جا و هر نقطه‌ای، این دوچرخه‌ها را رها کرده و به مسیر خود ادامه دهد.

وی گفت: در حال کمک به این مجموعه هستیم تا مجدد کرایه دوچرخه‌ها به سطح شهر تهران برگردد ضمن اینکه مسیر تردد خاص و ویژه‌ای نیز برای آنها طراحی شده و در حال توسعه است.

شهردار تهران تأکید کرد: همه تهران را نمی‌توان با دوچرخه طی نمود اما ما می‌خواهیم شرایطی را فراهم کنیم که حداقل افراد از درب منزل تا رسیدن به اولین ایستگاه مترو بتوانند با دوچرخه راه را بپیمایند.

به گفته وی، حتی مردم باید بتوانند در ساعات غیر پیک، دوچرخه‌های خود را به داخل مترو ببرند.

بوی بد تهران به پدیده وارونگی هوا ارتباط دارد

حناچی در خصوص منشأ بوی بد تهران گفت: هم سال گذشته و هم امسال با این بوی بد در پایتخت مواجه هستیم که اتفاقاً ارتباط مستقیمی با پدیده وارونگی هوا دارد چرا که در این زمان‌ها میزان SO۲ در هوای تهران بالا می‌رود و زمانی که آلودگی افزایش می‌یابد، این بوی بد هم تشدید می‌شود.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: منشأ SO۲، سوخت‌های فسیلی، مازوت و پالایشگاه‌ها هستند و ما نیز بررسی‌هایی در این حوزه صورت داده‌ایم که تا زمانی که مطالعات ما تکمیل نشود، نمی‌توان در مورد منشأ اصلی بوی بد تهران اظهارنظر قطعی صورت داد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۴۳۵۵۱۰۹:۴۲:۰۰ ۱۳۹۸/۹/۲۶
پس شهرداری و محیط زیست چه کاره اند؟
ناشناس۱۲۴۴۲۱۷۱۵:۱۳:۴۱ ۱۳۹۸/۹/۲۶
جواب داد کارش بررسی وضعیت و اعلام ان به مقامات مافوق تا تصمیم بگیرند کاری دیگر نمیتوانه بکنه
مازنی۱۲۴۴۲۶۱۱۵:۳۴:۱۶ ۱۳۹۸/۹/۲۶
اونام میان همین گزارشها رو به مردم اعلام میکنن کلا تصمیم گیر و اجرایی نداریم همه گزارش دهنده اند
ناشناس۱۲۴۳۵۷۴۰۹:۵۶:۳۱ ۱۳۹۸/۹/۲۶
پس اثر بخشی طرح کنترل آلودگی هوا کجا رفت ?
ناشناس۱۲۴۳۵۸۷۱۰:۰۹:۴۲ ۱۳۹۸/۹/۲۶
باز به خیر گذشت! منتظر باران بودن و به خیر گذشت، شده سیاست و عملکرد مسئولان ما
ناشناس۱۲۴۳۹۱۸۱۲:۵۱:۵۹ ۱۳۹۸/۹/۲۶
نوش جوون تهرونیا که به اینا رای دادن!
ناشناس۱۲۴۳۹۹۱۱۳:۲۵:۲۱ ۱۳۹۸/۹/۲۶
حرفت حق بود. ولی خیلی تلخ بود.
ناشناس۱۲۴۴۰۲۸۱۳:۴۲:۱۸ ۱۳۹۸/۹/۲۶
بیچاره ما که رای ندادیم ترو خشک باهم میسوزیم
ناشناس۱۲۴۴۶۴۸۲۰:۴۹:۴۶ ۱۳۹۸/۹/۲۶
نیست بقیه نامزدها بیل گیتس بودن
مانی۱۲۴۴۷۶۷۲۲:۴۳:۳۴ ۱۳۹۸/۹/۲۶
.. روزهایی هم که شهرستانی ها از تهران میرن ولایت،هوای تهران خیلی خوبه.دولت هم باید هزینه حضور در تهران را بدهد.وگرنه وزارتخانه ها و سفارتخانه ها را بردارد و از تهران بره بیرون!هرچه دورتر بهتر! همین 3 قلم حال تهران را خوب خوب میکنه.
ناشناس۱۲۴۴۲۲۸۱۵:۱۶:۳۵ ۱۳۹۸/۹/۲۶
یه سری ها تو این آلودگی هوا و دلار 13 هزار تومانی الان باید بزنن و برقصن و کنسرت برن! و دل خوش باشن که خیابان ها دیوارکشی نشده.
ناشناس۱۲۴۳۵۹۸۱۰:۱۵:۰۴ ۱۳۹۸/۹/۲۶
واقعاً اگر ذرات معلق 200 بوده پس چرا ادارات را تعطیل نمی کنند
ناشناس۱۲۴۳۹۱۶۱۲:۵۱:۳۱ ۱۳۹۸/۹/۲۶
و اینکه چرا بعد از بارندگی اینو میگن؟ من بیشترین عددی که شنیدم حدود 160-170 بود
ناشناس۱۲۴۳۶۰۰۱۰:۱۸:۲۰ ۱۳۹۸/۹/۲۶
تهران رو تخلیه میکردی کجا میبردی ؟ به این میگویند مدیریت متکی به هوا باران و باد برای رفع آلودگی آفتاب برای ذوب برف
ناشناس۱۲۴۳۶۰۴۱۰:۲۰:۵۶ ۱۳۹۸/۹/۲۶
وقتی آلودگی بالا است باید ادرات تعطیل شوند
ناشناس۱۲۴۳۹۲۵۱۲:۵۴:۱۰ ۱۳۹۸/۹/۲۶
بعضی ادارات و سازمانها کلا باید تعطیل شوند !
ناشناس۱۲۴۳۶۰۶۱۰:۲۲:۲۰ ۱۳۹۸/۹/۲۶
وضعیت الودگی هوای تهران نمیخواین درست بشه وگرنه واردات ماشینهای هیبرید رو ازاد میکردین
ناشناس۱۲۴۳۶۱۰۱۰:۲۵:۳۰ ۱۳۹۸/۹/۲۶
این بار باران آمد دفعه بعدی چی سال بعد چی ---- باید مدیریت بحران مراحل تخلیه تهران در این مواقع و اسکان در محل های دیگر را بررسی کند ------ اگر الان فکر نکنیم بعد از فاجعه انسانی و کشتار دسته جمعی فقط افسوس و پیدا کردن مقصر خواهد ماند اینکه شهردار میگوید دیشب باید تهران تخلیه میشد زنگ خطر است
ناشناس۱۲۴۳۶۲۹۱۰:۳۷:۲۸ ۱۳۹۸/۹/۲۶
دارن آمار میدن، واقعا انگار خبرنگار هستند. یادشون رفته مسئولیت اجرایی دارن ...
ناشناس۱۲۴۳۶۳۷۱۰:۴۲:۰۳ ۱۳۹۸/۹/۲۶
مدیریت شما فقط به باد و باران تکیه کرده
مهدی۱۲۴۳۶۵۳۱۰:۴۹:۵۹ ۱۳۹۸/۹/۲۶
جناب شهردار، دستکج ها را از شهرداری حذف فیزیکی کنید و منابع مالیی که آنان بهدر میدهند و یا هپل هپو میکنند را به خرید واگنهای جدید و یا اتوبوسهای BRT اختصاص دهید. شما میتوانید بهمین سادگی خدمت شایانی به مردم تهران بنمایید.
ارش۱۲۴۳۶۵۸۱۰:۵۱:۴۶ ۱۳۹۸/۹/۲۶
سلام خیلی سخت نیست ، طرح زوج و فرد خود رو ها از درب منزل را برای یک ماه اجرا کنند و نتایج مثبت آنرا ببینند. بایستی از تردد خودرو های تک سرنشین هم جلوگیری شود در کشور سنگاپور خودرو تک سر نشین حق عبور از اتوبان ها و معابر اصلی را ندارد . بایستی هزینه استفادهاز خودرو شخصی بالا برود. البته تمام این موارد به شرط آن است که وسائل نقلیه عمومی اولا زیاد شود و ثانیا خود آلوده کننده نباشند.
محمد سعید۱۲۴۳۶۵۹۱۰:۵۲:۳۷ ۱۳۹۸/۹/۲۶
ایران خودرو و سایپا عامل زجر مردم تا کی باید تاوان تولید ماشین داخل رو مردم بدن
ناشناس۱۲۴۳۶۶۴۱۰:۵۴:۵۵ ۱۳۹۸/۹/۲۶
واقعا این 48 ساعت اخیر هوای شهر خوفناک شده بود!بقرآن تو اتوبان همت سر چمران برج میلاد دیده نمیشد دیشب خیلی بد بود خیلی!کاش طرح انتقال پایتخت سیاسی رو زمین نمی موند
ناشناس۱۲۴۳۶۶۸۱۰:۵۶:۳۷ ۱۳۹۸/۹/۲۶
پس شماچه کا ره اید؟. شورای شهر. شهرداری. چه کسی باید به فکر آلودگی هوای شهر باشد؟ صندلی ها رو اشغال کردید وبا نام خیابان ها بازی می کنید و............
ناشناس۱۲۴۳۶۷۲۱۰:۵۷:۳۹ ۱۳۹۸/۹/۲۶
1- کیفیت بنزین تولید داخل بررسی شود 2- طرح کنترل الودگی شورای شهر و شهرداری جدید شکست خورده وباید طرح زوج فرد در کل تهران هر روز اجرا شود تا پایان زمستان
ناشناس۱۲۴۳۶۷۳۱۰:۵۷:۴۵ ۱۳۹۸/۹/۲۶
هر کس میاد فقط مشکلات را برای مردمی که خود خیلی بهتر میدانند توضیح میدهد. بابا مردم مشکلات را میدانند شما برای حل انها چه کرده اید؟
ناشناس۱۲۴۳۶۷۵۱۰:۵۸:۰۲ ۱۳۹۸/۹/۲۶
خودروی پلاگین هیبرید را بدون عوارض اجازه ورود بدهید هم آلودگی بهتر میشه هم قیمت خودرو.... اما فقط اگر انسان هستید و....
ناشناس۱۲۴۳۶۷۶۱۰:۵۸:۲۱ ۱۳۹۸/۹/۲۶
بین باید و زیر ساخت و امکانات فاصله زیاد است اگر همه مردم هم میمردند اتفاقی نمیافتاد
ناشناس۱۲۴۳۶۷۸۱۰:۵۹:۰۸ ۱۳۹۸/۹/۲۶
یعنی رازی هستند تهران را تخلیه کنند اما خودروسازی همینجوری اشغال بمونه
ناشناس۱۲۴۳۶۸۲۱۱:۰۰:۰۳ ۱۳۹۸/۹/۲۶
همه این آلودیگی بخاطر بنزین بی کیفیت پتروشیمی و ماشینهای بی خودیه که توشهره به علاوه ازیبین بردن بافت گیاهی تهران و اطرافش که توسط شما و دارو دستتون انجام شده! درضمن بارونی نیومده
رضا۱۲۴۳۶۸۸۱۱:۰۱:۰۳ ۱۳۹۸/۹/۲۶
مسئولین لااقل به فکر خانواده خود باشند.
ناشناس۱۲۴۳۹۵۷۱۳:۰۷:۱۴ ۱۳۹۸/۹/۲۶
نگران نباشید به فکرشون بودیم فرستادیمشون......! خودمون هم یکم بار مالی رو ببندیم رفتیم..
ناشناس۱۲۴۳۹۵۹۱۳:۰۸:۳۶ ۱۳۹۸/۹/۲۶
عزیز جان شما نگران نباش اونا قبلا به فکر خانواده های خودشون بودن و سالها پیش از مملکت خارج کردنشون
ناشناس۱۲۴۴۶۲۸۲۰:۲۹:۵۵ ۱۳۹۸/۹/۲۶
خانوادشون اونوره خودشونم تصفیه هوای صنعتی از جیب منو تو خریدن استفاده می کنند شبم میرن لواسون
ناشناس۱۲۴۳۶۹۲۱۱:۰۱:۲۵ ۱۳۹۸/۹/۲۶
حالا که بنزین گران شده چرا بخشی از منابع این پول صرف حمل و نقل عمومی نمی شود؟
محمد۱۲۴۳۷۰۱۱۱:۰۶:۱۰ ۱۳۹۸/۹/۲۶
بارون اومد و آلودگی رو به آب های زیر زمینی و دریاچه ها و سد ها منتقل کرد فقط حسب قانون دوم انرژی از نوعی به نع دیگه تبدیل شد
ناشناس۱۲۴۳۷۱۵۱۱:۱۱:۵۵ ۱۳۹۸/۹/۲۶
فکری بحال تخلیه جمعیت مهاجر مازاد در شهر تهران و حومه بکنید تا از این هم دیرتر نشده...
امیر۱۲۴۳۷۱۶۱۱:۱۱:۵۶ ۱۳۹۸/۹/۲۶
به کجا باید تخلیه میشد این جمعیت ؟؟ یه تعطیلی که میشه جاده های خروجی شهر به همه جا قفل میشه حالا می فرمایید این جمعیت از کدام جاده تخلیه بشن به کجا ؟؟؟؟!!!!! حرفهایی میزنید که از تعجب نوک دماغمون نخودچی سبز نشه خوبه !
ناشناس۱۲۴۳۷۲۱۱۱:۱۴:۱۲ ۱۳۹۸/۹/۲۶
فکر خوبیه ! یه روز پلاک زوجها تخلیه بشن ! یه روز پلاک فردها !
ناشناس۱۲۴۳۷۲۶۱۱:۱۵:۲۷ ۱۳۹۸/۹/۲۶
وقتی امکان خدمات رسانی به مردم را ندارید چرا طرح زوج و فرد از درب منازل را به طرح جدید اضافه می کنید که برای مردم مشکل درست کنید؟ مردم با این تصمیمات لحظه ای و خلق الساعه شما چه کنند؟
ناشناس۱۲۴۳۷۲۸۱۱:۱۷:۲۵ ۱۳۹۸/۹/۲۶
چشم تخلیه میشیم ! کجا برای تخلیه شدن 12 میلیون جمعیت خوبه ؟؟ شما فکر کن 12 میلیون جمعیت بخوان تخلیه بشن جایی که غذا و آب باشه ! این جمعیت هر کدام فقط روزی یه بار برن دستشویی ! چند هزار چشمه توالت مردانه و زنانه لازمه !
شهروند۱۲۴۳۷۴۵۱۱:۲۷:۳۹ ۱۳۹۸/۹/۲۶
این مملکت را امام زمان میگردونه و الا از این مسئولین که بخاری بر نمیخیزه!!!
ناشناس۱۲۴۳۷۴۶۱۱:۲۸:۰۲ ۱۳۹۸/۹/۲۶
بعد از گذشت اینهمه سال .. بدلیل بی کفایتی مسوولین باید برای عدم وزش باد شهر را تخلیه کنیم واقعا دست مریزاد به توان مدیریتی فوق العاده شما ولی نعمتان عزیز!! خوب حالا سوال اینجاست که ساکنان تمام شهرهای بزرگ صنعتی بزرگ ازجمله تهران اصفهان اراک تبریز مشهد قم و..را کجا میبرید وبا چه وسیله ای وبا کدام امکانات اقامتی ؟ آخه خدایا به کجا وبه کی پناه ببریم ازدست..؟
داوود۱۲۴۳۷۵۸۱۱:۳۰:۵۶ ۱۳۹۸/۹/۲۶
از باران تشکر می کنیم
ناشناس۱۲۴۳۷۷۳۱۱:۴۰:۳۹ ۱۳۹۸/۹/۲۶
وقتی حمل و نقل عمومی ندارید چرا بنزین را گران می کنید؟ اول حمل نقل عمومی را اماده می کنن بعد میگن بنزین گرون شد
ناشناس۱۲۴۳۷۹۰۱۱:۴۸:۰۷ ۱۳۹۸/۹/۲۶
ظاهرا افزایش جمعیت بی رویه تهران هم مطلقا هیچ مقصری که بشود از او شکایت قضایی کرد ندارد.
ناشناس۱۲۴۳۷۹۱۱۱:۴۸:۰۸ ۱۳۹۸/۹/۲۶
مهم اینه که شما و رئیس جمهور عزیز هواتون خوب باشه. به یاد اون شعار که می گفت : روحانی هرچند هوا نداریم ولی هواتو داریم.
ناشناس۱۲۴۳۸۲۱۱۱:۵۸:۴۹ ۱۳۹۸/۹/۲۶
مقصر اونهایی هستند که بخاطر شوی خودکفایی بنزین در حق مردم جنایت میکنند
ناشناس۱۲۴۳۸۴۸۱۲:۱۵:۲۴ ۱۳۹۸/۹/۲۶
آقای حناچی شما به اتفاق آقای پورسید آقای باید پاسخگوی حذف طرح زوج و فرد و جایگزینی طرح محدوده طرح ترافیک باشید که علی رغم اصرار به اجرای طرح فوق با قصد کسب درآمد از جیب شهروندان ، هیچ گونه فایده ای در کاهش آلودگی هوا نداشته و نخواهد داشت . همچنان که آقای پورسید آقایی متوجه شدند که باید استعفا بدهند شما نیز استعفا بدهید تا بیش از این شهر تهران و شهروندان از بی تدبیرهایی شما بیشتر ضرر نکنند.
ناشناس۱۲۴۳۸۵۴۱۲:۱۹:۲۱ ۱۳۹۸/۹/۲۶
چرا چرت میگی ، از این بدتر هم بوده ، ولی حتی مدرسه ها رو هم تعطیل نکردند. واقعا باور کنیم شهر تخلیه میشد!!
ناشناس۱۲۴۳۸۵۸۱۲:۲۳:۴۶ ۱۳۹۸/۹/۲۶
در زمان شهرداران سابق با فروش تراکم شهرداری تهران را مدیریت می کردند و به مدیریت خود افتخار هم می کردند ؟!
ناشناس۱۲۴۳۸۶۵۱۲:۲۶:۲۹ ۱۳۹۸/۹/۲۶
عیب نداره هی تهران را بزرگتر کنید قطب صنعت قطب دانشگاهی قطب فرهنگی قطب سینمایی قطب پزشکی قطب سیاسی قطب تجاری و اقتصادی و .. حتی نمایشگاه بین المللی هم تهران ؟؟؟ چند تا بندر هم احداث بشه تهران میتونید جای کل کشور عمل کنه کلا بقیه کشور را تعطیل کنید تا یه روزی به مرگ هزاران نفر نیانجامه فکری کسی نخواهد کرد
ناشناس۱۲۴۳۸۷۲۱۲:۳۱:۳۵ ۱۳۹۸/۹/۲۶
مسوولان ما فقط حرف میزنند اگر مصاحبه 10 سال گذشته مصاحبه آنها را بخوانید همیشه 2000 واگن مترو کم داشته اند تا به دو و نیم دقیقه برسند اکر سالی صد واگن اضافه کرده بودند تا حالا حداقل به 5 دقیقه رسیده بودیم.
ناشناس۱۲۴۳۸۸۱۱۲:۳۹:۵۰ ۱۳۹۸/۹/۲۶
اینکه به یکباره چنین هوای آلوده ای تجربه می شود مستقیما به کیفیت بنزین بر می گردد! چرا اعلام نمی کنید .. چه میزان بنزین سوپر را تهران حذف کرد؟! هیچ اعتباری وجود ندارد که تهران هفته ای یکبار بارندگی داشته باشد، احیانا از آسمان که انتظار مقاومت ندارید؟! تلفات آلودگی هوا که مستقیما از ..سوی شماست..
ناشناس۱۲۴۳۸۹۸۱۲:۴۵:۵۵ ۱۳۹۸/۹/۲۶
همه حرفش قبول دارم، غیر از پل صدر ایشان اگر بازدیدی از شهرهای شلوغ جهان داشته باشد متوجه میشه امروز شهرهای بزرگ نیاز به پل های دوطبقه و سه طبقه دارد با این حجم ترافیک موجود
ناشناس۱۲۴۳۹۲۸۱۲:۵۴:۵۶ ۱۳۹۸/۹/۲۶
در ارتباط با پل صدر اتفاقا از زمانی که مسیر طبقه دوم به تونل انحصاری شد خیلی هم خوب شده و کلی از حجم طبقه پایین که به مدرس منتهی میشه کم شده، ضمنا در زمان قالیباف حدود ۲۰۰ کیلومتر خط مترو افتتاح شد اما در زمان زعامت جنابعالی و دوستانتان زیر گذر سر استادمعین بعد ۴ سال هنوز افتتاح نشده
ناشناس۱۲۴۳۹۳۷۱۲:۵۷:۲۹ ۱۳۹۸/۹/۲۶
یک اصطلاح هست .. می گفتند و میگن --میگن مردم بیایید یاری کنید تامن خانه داری کنم این حکایت مملکت داری در ایران شده ابری بادی صاعقه ای زلزله ای آتش فشانی بارانی برفی -- چیزی باید بیاد تا چرخ این مملکت بچرخه وگرنه ملت توقع .. نداشته باشن
ناشناس۱۲۴۳۹۵۵۱۳:۰۶:۵۱ ۱۳۹۸/۹/۲۶
کشورهای وین و برلین؟ از بعدفرمایشات شهردار راجع به کشورهای های وین و برلین کلا نا امید شدم اگه سهو قلم نباشه فاتحه ی مملکتی رو که شهردارش تفاوت بین شهر و کشور رو نمیدونه باید خواند و ما قبلا خوانده ایم. در ضمن جناب شهردار محترم گویا تنها وظیفه ای که دارند اعلام آمار و انتظار برای باد و بارانه البته نقش ما شهروندان در تشدید آلودگی هم نباید فراموش گردد.
ناشناس۱۲۴۳۹۶۲۱۳:۱۰:۲۹ ۱۳۹۸/۹/۲۶
بنزین آشغال ماشین آشغال را تولید نکنید نیاز به تخلیه مردم نداریم .فقط از مردم هزینه کنید زورتان به غیر مردم به کسی نمیرسه .خسته نباشید.
سعیدروشن کرمانشاهی۱۲۴۳۹۶۳۱۳:۱۰:۴۷ ۱۳۹۸/۹/۲۶
از زحمات دولت دولت مقدروبا تدبیر روحانی که که ضمن توسعه استراتژی مذاکره با دولت های اروپایی واهالی زمین ارتباط ماورایی خودرا با خداوندحفظ فرموده وبا ادعیه خاص وخلوص نیت زمینه نزول باران را فراهم فرمودند کمال تشکر وسپاس رادارم . #روحانی_مچکریم #دولت_دوتابعیتی
ابرقدقد۱۲۴۳۹۸۷۱۳:۲۳:۳۵ ۱۳۹۸/۹/۲۶
آخه تو یه برف رو نمی تونی از معابر تخلیه کنی میخوای 15 میلیون جمعیت تهران رو تخلیه کنی؟؟
ناشناس۱۲۴۳۹۹۹۱۳:۲۹:۴۵ ۱۳۹۸/۹/۲۶
خسته نباشی عجب مدیریتی، فقط منتظر باد و بارون.
ناشناس۱۲۴۴۰۰۳۱۳:۳۴:۴۲ ۱۳۹۸/۹/۲۶
دوباره کیفیت بنزینها تغییر کرده !!!
ناشناس۱۲۴۴۰۳۲۱۳:۴۳:۰۳ ۱۳۹۸/۹/۲۶
کل غرب تهران (پونک، جنت آباد، شهران، دهکده المپیک، باغ فیض، مرزداران، شهرک راه آهن سعادت آباد، اوین، فرحزاد و شمال منطقه 22 و...) مترو و خطوط BRT و اتوبوس به مرکز ، شمال و جنوب و شرق تهران نداره!
ناشناس۱۲۴۴۰۶۰۱۳:۵۸:۰۴ ۱۳۹۸/۹/۲۶
یادش بخیر تو دولت قبل می گفتن مقصر بنزین پالایشگاه ها هست که بگن دولت و شهرداری بی عرضه هستند اما الان مدیریت آقایون رو مشاهده می کنید
ناشناس۱۲۴۴۰۷۳۱۴:۰۴:۱۱ ۱۳۹۸/۹/۲۶
تهران جمعیتش در حال انفجار چرا محدیدیت برای تهران قرار نمیدهند ؟؟
ناشناس۱۲۴۴۰۹۰۱۴:۱۱:۳۰ ۱۳۹۸/۹/۲۶
سیاستهای کلی محیط زیست بویژه در مورد آلودگی هوا و قانون هوای پاک چرا اجرایی نمی شود.
ناشناس۱۲۴۴۱۱۴۱۴:۲۲:۵۴ ۱۳۹۸/۹/۲۶
تبریک بابت.... مؤسسه رتبه دهی جهانی!
ناشناس۱۲۴۴۱۷۱۱۴:۵۱:۱۷ ۱۳۹۸/۹/۲۶
تنها راه حل مدیران ما برای کاهش آلودگی، اول تعطیلی مدارس و دوم اینکه منتظر بمانند تا باد بوزد!!
ناشناس۱۲۴۴۲۵۰۱۵:۲۸:۰۱ ۱۳۹۸/۹/۲۶
پسماندها در کشورهای « وین و برلین » دفن نمی‌شوند ! از کی تا حالا وین و برلین کشور شدند ، جناب آقای حناچی ؟
ناشناس۱۲۴۴۶۹۹۲۱:۳۲:۴۱ ۱۳۹۸/۹/۲۶
از وقتی 1400 شده قرن. ظاهرا مسئولین نه مملکت داری بلدند نه حرف زدن و ما هم نباید سخت بگیریم.
ناشناس۱۲۴۴۲۸۳۱۵:۴۳:۴۸ ۱۳۹۸/۹/۲۶
دو تا مبحث همیشه در این سالها داشتیم یکی بحث داشتن درصد بالا در تولید انبوه زباله، دود، جمعیت زیادی، بوی نامطبوع، هوای آلوده. دوم بحث کمبود هاست، واگن مترو، اتوبوس خوب، خودرو های سالم، بنزین استاندارد هیچگاه تعادل نداریم
ناشناس۱۲۴۴۳۳۷۱۶:۲۹:۴۳ ۱۳۹۸/۹/۲۶
قالیباف جلو توسعه حمل و نقل عمومی تو غرب تهران گرفته نتیجه میشه اینهمه خودرو تک سرنشین
امیر۱۲۴۴۳۴۵۱۶:۳۷:۵۸ ۱۳۹۸/۹/۲۶
یک سوال ساده از دولت پاسخگو! اگر باران نمی آمد تهران باید تخلیه می شد!!!!!؟ گوینده این جمله را باید دهها بار و صدها بار تحت سوال قرار داد. اگر باران نمی آمد ! احتمالات هواشناسی بر مبنای صدها فاکتور برآورد و پیش بینی می شود. و ممکن بود باران تا چند روز دیگر نبارد. دولت و همین شهردار محترم برای "تخلیه تهران 20 میلیونی" چه برنامه و سناریویی داشته است؟ کدام دستورالعمل ها کدام دیسیپلین ها به مردم اعلام شدند؟ چرا خبر رسانی واقعی انجام نشده است؟ آیا اگر دستور تخلیه ابلاغ می شد , بزرگراهها جواب می دادند, نقش هر نهاد , اقدامات در مقابل حوادث غیر قابل پیش بینی در وقت تخلیه , .. قطعا برخی از این دستورالعمل ها به مناطق معین و مدیران بحران اعلام می شد و باید فوت کارشان باشد. اما آن بخش از اطلاعات و دستورالعمل ها که ضرورت دارد مردم مطلع باشند چه موقع می بایست اعلام می شدند و چگونه ؟ ممکن بود مردم وحشت کنند! اگر ابلاغ می شد بدون آگاهی ؟ در آنصورت کمتر وحشت می کردند! هم اکنون چرا فکر می کنند ممکن است آن رویداد طبیعی پیش نیاید؟
ایرانی۱۲۴۴۴۰۱۱۷:۲۰:۲۵ ۱۳۹۸/۹/۲۶
واقعا دولتمردان به فکرحل مشکل نیستند آیا واقعا باتوجه به اینکه نیمی از کشور که شهرهای صنعتی وبزرگ هستند به تعطیلی کشانده شده وقت آن نرسیده که به فکر تولید خودروهای کم مصرف باشیم دنیا خودروی هیبریدی وبرقی تولید میکنه ما هنوز خودروی بالای 10لیتر مصرف وبی کیفیت تولید میکنیم خودروهای زیر 90خیلی کیفیت بهتری دارند تا ماشین های صفر واقعا تولیدی که به ضرر است چرا باید ادامه پیدا کند به خودروسازان ضرب العجل تولید خودروی با کیفیت داده شود بعد خواهید دید که میشود خودروی زیر 2لیتر مصرف تولید کرد
ناشناس۱۲۴۵۲۸۰۱۰:۳۹:۳۸ ۱۳۹۸/۹/۲۷
دولتمردان فعلا در شک از دست دادن پول مفت نفت هستند. کم پولي نبود البته براي ما مردم خيلي تفاوتش احساس نميشه خوشبختانه!
ناشناس۱۲۴۴۴۷۲۱۸:۳۳:۴۰ ۱۳۹۸/۹/۲۶
بوی بد تابستان هم می آمد. وارونگی که بیشتر در هوای سرد هست پروفسور
ناشناس۱۲۴۴۴۷۸۱۸:۳۵:۵۰ ۱۳۹۸/۹/۲۶
چرا حالا كه باران آمده اعلام ميكنيد؟
ناشناس۱۲۴۴۵۲۸۱۹:۰۹:۱۰ ۱۳۹۸/۹/۲۶
چه جالبه میگویند بوی بد بخاطر بالارفتن میزان SO۲ در هوای تهران است ولی شاخصهای کنترل کیفیت هوا حرفهای دیگری دارد. میگویند کیفیت سوخت و خودرو که هزینه اش از جیب مردم است بالا رود اما سهم دولت در عقب ماندگی حمل و نقل عمومی، حذف سرویسهای ادارات، افزایش سهم منابع ثابت در زمستان در افزایش آلودگی هوانظیر موتورخانه های گاز سوز، بلند مرتبه سازی های غیر اصولی، توقف طرحهای تمرکز زدایی از کلانشهرها، تعرفه بر واردات خودروها با انرژی پاک یا کم مصرف و .. پیام دیگری دارد. میگویند در ایجاد آلودگی هوا ۱۴ دستگاه سهم دارد اما هر ۱۴ دستگاه میگویند سهم آن یکی پر رنگ تر است و نمیگویند اگر نفت و خودرو تولید داخل مناسب نیست چرا دولت مجوز واردات نمیدهد و چرا در زمان گذشته که کیفیت آنها بدتر بود هوا بهتر بود همه میدانند سال بعد زمستان بازهم باید نگاهمان به آسمان باشد اما سیاستها همان سیاست و در روی همان پاشنه میچرخد. آیا علت آن اقتصاد آلودگی نیست؟ چه چیز مانع میشود سیاستها تغییر نکنند؟
ناشناس۱۲۴۴۵۳۸۱۹:۱۲:۲۳ ۱۳۹۸/۹/۲۶
شما یه مراسم بگزارید و دعا کنید باد یا باران بیاد تا آلودگی هوا بره .آلودگی از هوا نیست از بی عرضه گی شماست .
ناشناس۱۲۴۴۶۲۰۲۰:۲۱:۳۹ ۱۳۹۸/۹/۲۶
بعید می دانم تصمیم به تخلیه می گرفتید ..
شهروند کلافه۱۲۴۴۶۴۰۲۰:۴۲:۲۲ ۱۳۹۸/۹/۲۶
آقای حناچی خسته نباشه اینم مثل روحانیه تورم نباید باشد!اشتغال باید باشد! حالا ایشونم چشم بسته غیب گفتن
Ali۱۲۴۴۶۵۰۲۰:۵۰:۲۶ ۱۳۹۸/۹/۲۶
بنزين را گران كنيد همه چيز درست ميشود
ناشناس۱۲۴۴۶۹۶۲۱:۲۸:۱۰ ۱۳۹۸/۹/۲۶
آقای شهردار! پروفسور! اصلا بقیه هیچ کاری نکردند ! تو چیکار کردی؟
آلودگی ضررش کمتره۱۲۴۴۹۴۶۰۲:۳۶:۲۸ ۱۳۹۸/۹/۲۷
آقا دستور تخلیه ندین چون ضمن تشدید آلودگی بلحاظ هجوم ملت برای خروج با ماشینهای شخصی شاهد زیر دست و پا موندن مردم و سرقت خانه ها و .. خواهیم بود آلودگی ضررش کمتره
ناشناس۱۲۴۵۸۵۹۱۶:۰۷:۵۷ ۱۳۹۸/۹/۲۷
خسته نباشید ، خیلی زحمت می کشید ! تهران چند ساله آلوده است؟! مسئولین فقط به فکر خودشون هستن. مدیریت آلودگی رو از کشورهای دیگه یاد بگیرین.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین