تبعیض آشکار در اخذ مالیات/ آیا همه هنرمندان باید از پرداخت مالیات معاف می‌شدند؟

محمدعلی حبیبی،   3980911038 ۲۲۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
تبعیض آشکار در اخذ مالیات/ آیا همه هنرمندان باید از پرداخت مالیات معاف می‌شدند؟

روز یکشنبه محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه با صدور یک دستور فوری با کاهش معافیت مالیاتی هنرمندان در لایحه بودجه ۹۹ مخالفت کرد.

بنا بود بر اساس پیش‌نویس بودجه ۹۹، معافیت مالیاتی فعالیتهای انتشاراتی و مطبوعاتی، فرهنگی و هنری ۵۰ درصد باشد که با دستور نوبخت به معافیت ۱۰۰درصدی کنونی بازگشت.

روابط عمومی سازمان برنامه مدعی شده است «این تصمیم به منظور حمایت از هنرمندان، کمک به بهبود صنایع فرهنگی و تقویت مشاعل فرهنگی و هنری اتخاذ شده است.»

در نگاه نخست ممکن است معافیت مالیاتی اصحاب فرهنگ و هنر تصمیمی درست و مترقی در جهت حمایت از فرهنگ قلمداد شود اما با نگاهی دقیق‌‌تر متوجه اشکالات جدی این تصمیم می‌شویم.

مالیات مهم‌ترین منبع درآمد دولت‌های مدرن است. مالیات از یک‌سو باعث درآمدی پایدار برای دولت می‌شود و طرف دیگر باعث پاسخگویی دولت به مردم می‌شود؛ چون دولت‌ها درآمد خود را از مردم کسب می‌کنند پس مجبور هستند به مردم پاسخگو باشند. 

از سویی دیگر، اخذ مالیات به دولت اجازه می‌دهد درباره توزیع ثروت سیاستگذاری کند و به وسیله آن به کاهش نابرابری کمک کند.

آنچه گفته شد مهم‌ترین مزیت‌های اخذ مالیات توسط دولت است. اما در کشور ما به‌علت برخورداری از موهبت نفت، مالیات همیشه منبع درآمدی دست چندم برای دولت‌ها بوده است. چون فروش نفت باعث کسب درآمد کافی برای دولت می‌شد، گرفتن مالیات از مردم برای دولت‌ها در اولویت نبود و عموما از کارمندان دولت و کاسبان جزء مالیت گرفته می‌شد.

به همین جهت، از گذشته تاکنون معافیت‌های مالیاتی گسترده‌ای برای اصناف مختلف وضع شده است که اصحاب فرهنگ و هنر یکی از این اصناف هستند.

با تحریم‌های نفتی آمریکا بر علیه کشورمان دولت به فکر افزایش درآمد مالیاتی افتاده است. این مسئله در بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده در مجلس و احتمالا در بودجه سال آینده خود را نشان خواهد داد.

طبیعتا یکی از راه‌های افزایش درآمد مالیاتی، کم کردن معافیت‌های مالیاتی است و بنا بود معافیت مالیاتی هنرمندان هم کم شود که با دستور نوبخت لغو شده است.

به نظر می‌رسد معافیت مالیاتی هنرمندان تبعیضی ناروا است. مطابق این تصمیم، آن خواننده‌ای که درآمدمیلیاردی دارد از پرداخت مالیات معاف می‌شود اما فرهنگیان که عموما درآمدی کمتر از ۵۰میلیون تومان در سال دارند مالیات می‌پردازند. آیا این تبعیضی ناروا نیست؟

همین مثال به تمامی افرادی که در کشور مالیات می‌پردازند قابل تعمیم است. چرا یک کاسب جزء باید مالیات بدهد اما یک بازیگر با درآمد میلیاردی از پرداخ مالیات معاف باشد؟

افراد آگاه به بازار محصولات فرهنگی و هنری می‌دانند گردش مالی این بازار در کشور ما بسیار بالاست که البته مانند عموم مشاغل دیگر عادلانه در میان دست‌اندرکاران این حوزه توزیع نمی‌شود. اما راه‌حل آن معافیت همه اصحاب فرهنگ و هنر نیست بلکه می توان مانند تمامی مشاغل دیگر به منظور اخذ مالیات برای آن کف درآمد در نظر گرفت. مثلا گفته شود افرادی که در سال درآمدی کمتر از ۵۰ میلیون تومان دارند از پرداخت مالیات معاف هستند، نه‌ آنکه همگی را از پرداخت مالیات معاف کنند!

در نهایت باید گفت علت اتخاذ چنین تصمیمی مشخص نیست. ممکن است دولت به خاستگاه طبقاتی خود چشم داشته باشد و نخواهد طبقه حامی خود را برنجاند. شاید هم انتشار برخی بیانیه‌ها موثر بوده باشد.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۱۹۷۲۷۱۲:۳۴:۴۹ ۱۳۹۸/۹/۱۱
شده اند که شده اند . تا کور شود هر انکه نتواند دید
ناشناس۱۲۱۹۷۹۴۱۲:۵۶:۲۰ ۱۳۹۸/۹/۱۱
خودشیرینی دولت برای سلبریتی ها
ناشناس۱۲۱۹۹۲۳۱۳:۲۸:۰۹ ۱۳۹۸/۹/۱۱
دولت دارد باج می دهد تا صدایشان در نیاید.
محمد۱۲۲۰۱۴۸۱۴:۴۹:۵۴ ۱۳۹۸/۹/۱۱
این باج برای انتخابات است.
ناشناس۱۲۲۰۴۶۲۱۷:۲۰:۴۱ ۱۳۹۸/۹/۱۱
صدایی ندارند
ناشناس۱۲۲۱۰۶۱۰۲:۲۱:۲۲ ۱۳۹۸/۹/۱۲
مثلا جناب کاظم قلم چی با درآمد هزار میلیاردی دارن کار فرهنگی میکنن؟ همینجوریش که با ادای کار خیر درآوردن معافیت میگرفتن از این به بعد اونم دیگه لازم نیس حال بچسبین به دوزار ویزیت یه پزشک توی شهرستان دور
ناشناس۱۲۱۹۹۵۶۱۳:۳۵:۱۶ ۱۳۹۸/۹/۱۱
در تمام دنیا اعتبار و ارزش هنرمندان یک کشور، نشان دهنده جایگاه هنر آن کشور در جهان است. گرفتن دو جایزه اسکار توسط کارگردانی ایرانی ارزشمند تر از آن چیزی است که شما می پندارید. هر چه برای حفظ و بالا بردن جایگاه هنرمندان در کشور انجام گیرد، باز هم کم است.
حامد۱۲۲۰۲۱۱۱۵:۱۰:۲۲ ۱۳۹۸/۹/۱۱
اعتبار کشور ها در دنیا به علم است. البته ما در هنر نیز در جهان بسیار عقب هستیم. هنر امروز مثل گذشته نیست و با علم و فناوری در هم آمیخته. جایزه اسکار خارجی برای فیلم نیز مسئله ای سیاسی است و الا سینمای ایران در مقابل سینمای غرب مانند فرغون در برابر بنز است. دلیل عقب ماندگی ما بها دادن بیش از حد به اهالی سینما و موسیقی و ورزش و بی ارزش کردن علم و علم آموزی است. دکتری ها بیکارند اما چند بازیگر بی مغز بی سواد بی هنر(نه همه شان) ماشین های میلیاردی سوار می شوند. زیرا در انتخابات برای دولت ها و سیاسیون سنگ تمام می گذارند
ناشناس۱۲۲۰۹۷۲۲۳:۲۹:۲۱ ۱۳۹۸/۹/۱۱
دقیقا . صد درصد با شما موافقم
ناشناس۱۲۲۰۳۲۲۱۶:۰۷:۲۲ ۱۳۹۸/۹/۱۱
تو خود امریکا که هزار تا برنده اسکار داره ، همه تا دلار آخر مالیاتشونو میدن . فقط اینجاست که سابریتی ها پول مفت میگیرن مفت هم از زیر مالیات در میرن
ناشناس۱۲۲۰۳۶۷۱۶:۲۴:۱۰ ۱۳۹۸/۹/۱۱
هر کس درآمدی دارد باید مالیات بدهد
میلاد حمیدی۱۲۲۰۳۷۳۱۶:۲۷:۲۲ ۱۳۹۸/۹/۱۱
فقط هنره که جایگاه داره؟ بقیه شغلها جایگاه ندارن؟!!
ناشناس۱۲۲۰۴۴۷۱۷:۰۹:۴۴ ۱۳۹۸/۹/۱۱
رفتگر شب زباله حضرات رو جمع نکنه، صبح گریه شون در میاد. تافته جدا بافته! فرهنگ منحط به ما منتقل میکنند، برای رییس جمهوری هم که اونطوری تبلیغ کردند و الان از این ور افتادند. بعضا قشر هنری یه جوری هست روی منطقش زیاد نمیشه حساب کرد!
ناشناس۱۲۲۰۳۹۷۱۶:۴۰:۴۷ ۱۳۹۸/۹/۱۱
همه جای دنیا هنرمدان مه تلاش برای اعتلای کشورشان می کنند با مالیات دادن هم به اعتلای کشورشان کمک می کنند
ناشناس۱۲۲۰۴۴۰۱۷:۰۴:۴۵ ۱۳۹۸/۹/۱۱
الان مگه هنرمندان آمریکا که این همه اسکار میگیرند از مالیات معافند ؟
علی۱۲۲۰۴۸۴۱۷:۴۸:۳۸ ۱۳۹۸/۹/۱۱
این فرمایش شما چه ربطی به نگرفتن مالیات از هنرمندان دارد.؟!!
ناشناس۱۲۲۰۵۰۲۱۸:۰۳:۳۱ ۱۳۹۸/۹/۱۱
تو هم از آنان هستی!!! یک قشر بعضا مرفه متکبر خودشیفته!!!
ناشناس۱۲۲۰۵۱۹۱۸:۰۹:۰۳ ۱۳۹۸/۹/۱۱
جایگاه هنرمندان چه ربطی به مالیات دادن دارد! از اساتید و دانشمندان که بالاتر نیستند! چطور من استاد دانشگاه که شب و روزم را صرف پیشبرد علم تو این کشور و تربیت دانشجویان میکنم و درامدم یک دهم این افراد هم نیست باید تمام و کمال مالیات بدهم اینها ندهند! آقای رامبد جوان که بچه اش باید کانادا به دنیا بیاد و آقای حمید فرخزاد که ماهی ۱۰ هزار دلار باید پول تو جیبی برای دردانه اش خارج از کشور بفرسته چه گلی به سر مردم زده که من نزدم!!!
ناشناس۱۲۲۰۹۷۵۲۳:۳۰:۲۳ ۱۳۹۸/۹/۱۱
اونها در زمان انتخابات از رئیس جمهور حمایت کردن !
ناشناس۱۲۲۰۵۶۶۱۸:۳۶:۵۰ ۱۳۹۸/۹/۱۱
چه ربطی به مالیات ندادن داره؟
ناشناس۱۲۲۰۷۵۸۲۰:۲۵:۳۴ ۱۳۹۸/۹/۱۱
هنرمندان همان کشورهای که اسکار میدهند مالیات هم می دهند
ناشناس۱۲۲۰۷۸۶۲۰:۴۳:۳۳ ۱۳۹۸/۹/۱۱
درست است اما ربطی به ندادن مالیات ندارد!
ناشناس۱۲۲۰۹۲۱۲۲:۲۳:۲۷ ۱۳۹۸/۹/۱۱
آخه این چه ربطی به مالیات داره
ناشناس۱۲۲۱۲۸۳۰۹:۱۸:۵۵ ۱۳۹۸/۹/۱۲
آره والا،هنر مند هستن واقعا با اون ادا درآوردن های مضحک اشون!!!
ناشناس۱۲۱۹۹۷۰۱۳:۳۸:۱۸ ۱۳۹۸/۹/۱۱
چرا با سلبیریتی های صدا و سیما کاری ندارند؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۲۲۰۱۷۳۱۴:۵۶:۳۲ ۱۳۹۸/۹/۱۱
بودجه میلیاردی صدا و سیما باید نصف بشه
ناشناس۱۲۲۱۳۷۵۱۰:۱۵:۵۵ ۱۳۹۸/۹/۱۲
باید قطع بشه.
ناشناس۱۲۲۰۰۱۶۱۳:۵۴:۲۲ ۱۳۹۸/۹/۱۱
الان مثلا بعد بیانه به هنرمندان حمله کردید :))
ناشناس۱۲۲۰۱۵۹۱۴:۵۳:۴۶ ۱۳۹۸/۹/۱۱
از بیانه صدای ابان هنرمندان مردمی حمایت میکنیم
ناشناس۱۲۲۰۲۵۲۱۵:۲۹:۴۱ ۱۳۹۸/۹/۱۱
بلکه الان مثلا نوبخت خواست به خاطر اون بیانیه ازشون حمایت کنه
ناشناس۱۲۲۰۰۵۶۱۴:۰۶:۲۱ ۱۳۹۸/۹/۱۱
برای رئیس جمهور رای جمع کردن حالا هم مزدشون رو دارن میگیرن
ناشناس۱۲۲۰۰۹۷۱۴:۲۶:۰۰ ۱۳۹۸/۹/۱۱
ساده جان اتاق فکر اصولگراها حمله به سبریتی ها شروع کرده علت بیانه صدای آبان !
ناشناس۱۲۲۰۴۶۸۱۷:۳۱:۲۱ ۱۳۹۸/۹/۱۱
چی میگی آخه/// اصول گرا کیه اصلاح طلب کیلو چند مسخره بازی رو تموم کنید بدبخت مردم مسئله اینه که عده ای بخاطر حمایت از دولت، از معافیت های عجیب برخوردار بشن ولی من بیکار باید بابت دو هزار تومن شارژ ده درصد مالیات بدم!!!!!!!!!!!!!!!! حسن مچکریم
ناشناس۱۲۲۰۵۶۹۱۸:۳۸:۲۱ ۱۳۹۸/۹/۱۱
جناحی جان تا کی به جای استفاده از عقل میخوای برده حزب و جناحت باشی
ناشناس۱۲۲۱۰۱۲۰۰:۴۵:۱۱ ۱۳۹۸/۹/۱۲
بابا عقل کل ! اگر اصلاح طلب رو دیگه قبول نداشتم گول اصولگراها را نخواهم خورد !
ناشناس۱۲۲۰۱۱۶۱۴:۳۵:۴۶ ۱۳۹۸/۹/۱۱
نگاه به تعدادی آدم محدود از جمع گروههای فرهنگی و هنری نکن از هنر پول در نمیاد چه برسه به مالیات ، دولت خودش فهمیده مثلا محترمانه خودشو کشیده کنار.
ناشناس۱۲۲۰۲۳۹۱۵:۲۳:۳۳ ۱۳۹۸/۹/۱۱
بنده‌ی حقیر، حدود 7 سال پیش از دانشگاه صنعتی اصفهان با مدرک دکترا فارغ التحصیل شدم و تقریباً از همان سالها تاکنون، به صورت پاره وقت در دانشگاه‌های دولتی، آزاد؛ غیرانتفاعی و علمی-کاربردی تدریس داشته‌ام. در طول این سالها، همواره از حق‌التدریس بسیار ناچیزی که به اینجانب پرداخت می‌شد، درصدی (فکر می‌کنم حدود 10 درصد) به عنوان مالیات کسر می‌گردید. حالا سوال بنده این است که آیا فقط هنرمندان، کار فرهنگی انجام می‌دهند و اینکه چرا فعالیتهای آموزشی و فرهنگی من و امثال بنده، کار فرهنگی محسوب نمی‌شود تا از معافیت مالیاتی بهره‌مند شویم.
ناشناس۱۲۲۰۷۳۷۲۰:۱۴:۲۱ ۱۳۹۸/۹/۱۱
ازکار دولت ما سر در نیاوردیم. چون نماینده مجلس مطهری میگه دولت مخالف افزایش قیمت بنزین بوده.
ناشناس۱۲۱۹۸۱۴۱۲:۵۹:۴۱ ۱۳۹۸/۹/۱۱
هنرمندان فقط این تعداد معدود بازیگر و کارگردان نیستند. 95 درصد هنرمندان چون قاطبه مردم زندگی سختی را می گذرانند.
ناشناس۱۲۱۹۹۰۹۱۳:۲۵:۲۸ ۱۳۹۸/۹/۱۱
عزیز من در متن چاره کار دیده شده که مثلا هر هنرمندی که سالانه درآمدی کمتر از 50 میلیون تومان داشته باشد معاف گردد. پس بی جهت خواستار معافیت همه آنها نشوید
ناشناس۱۲۱۹۹۲۱۱۳:۲۷:۴۲ ۱۳۹۸/۹/۱۱
خوب می تونستند یه کف یا سقف درآمد برای پرداخت یا عدم پرداخت مالیات در نظر بگیرند
ناشناس۱۲۲۰۱۰۲۱۴:۲۸:۳۱ ۱۳۹۸/۹/۱۱
تو فکر کردی سازمان برنامه یعنی تا این حد میتونه فکر کنه؟
ناشناس۱۲۱۹۹۷۷۱۳:۳۹:۳۲ ۱۳۹۸/۹/۱۱
بعضی از هنرمندان، باشگاه‌ها و انتشاراتی‌های کنکور درآمد بسیار بالایی دارند.
ناشناس۱۲۱۹۸۵۸۱۳:۱۲:۱۲ ۱۳۹۸/۹/۱۱
کور تو باش نادان
ناشناس۱۲۱۹۹۱۳۱۳:۲۵:۵۰ ۱۳۹۸/۹/۱۱
ای بابا.ارزش جواب نداری والا میگفتم آنچه لیاقتش رو داری
ناشناس۱۲۲۰۰۸۲۱۴:۱۷:۲۷ ۱۳۹۸/۹/۱۱
حرف شما قبول چرا کارگرها را از مالیات معاف نمیکنند؟
ناشناس۱۲۲۰۳۸۶۱۶:۳۶:۲۰ ۱۳۹۸/۹/۱۱
.. کل این آدمهای که میگه 30 نفر هم نمی شن.به لحاظ اقتصاد کلان هم که اونها که دارن تولید ثروت ملی می کنند! نویسنده این مقاله برود کمی اقتصاد یاد بگیرد و بعد دست به قلم ببرد و البته مالیات باید بدهند و حرفی در آن نیست
ناشناس۱۲۲۰۱۴۱۱۴:۴۸:۱۰ ۱۳۹۸/۹/۱۱
لياقت تو و امثال تو پرايد 300 ميليوني هست و تحريم!
ناشناس۱۲۲۰۶۳۱۱۹:۱۳:۲۹ ۱۳۹۸/۹/۱۱
جوابتو با آرای مخالفت گرفتی ؟
مجتبی۱۲۲۰۶۷۴۱۹:۴۰:۱۰ ۱۳۹۸/۹/۱۱
چرا کار گر ویا کارمندی که دو یا سه میلیون بیشتر حقوق نمیگیرند و زیر خط فقر دست وپا میزنند باید اولین کسورات حقوقشان مالیات باشد. ولی دکترها وهنر مندان که میلیاردی در آمد دارند معاف از مالیات میشوند کجای این عدالت هست .!!!
ناشناس۱۲۲۰۷۷۲۲۰:۳۷:۱۲ ۱۳۹۸/۹/۱۱
ماليات از درامدهاي بالاي ١٢٠ مليون تومان انهم با نرخ منطقي گرفته شود هنرمند و كاسب و مهندس و دكتر و وكيل ووووو فرقي نميكند بعد اموزش دهيد هر فرد ايراني بالاي ١٨ ساله اظهارنامه مالياتي بدهد و ميزان دارايي اش را اعلام نمايد
ناشناس۱۲۲۰۹۴۲۲۲:۴۸:۰۳ ۱۳۹۸/۹/۱۱
کلا همه باید در جامعه مالیات بدهند چون اب و خاک و امنیت و بهداشت و اموزش این مملکت با مالیات تامین میشود . من که نباید پول امنیت کسی دیگر را پرداخت کنم . همه باید مالیات بدهند هم بازیگران سینما و تلویزیون و هم بنیاد و...
ناشناس۱۲۱۹۷۳۰۱۲:۳۶:۳۸ ۱۳۹۸/۹/۱۱
چون به تبلیغات هنرمندان برای انتخابات ۱۴۰۰ نیاز مبرم دارند.
ناشناس۱۲۱۹۸۵۴۱۳:۱۱:۴۶ ۱۳۹۸/۹/۱۱
مردم که برای این قشر تره هم خرد نمیکنند
ناشناس۱۲۲۰۱۰۵۱۴:۳۱:۵۶ ۱۳۹۸/۹/۱۱
در انتخابات که هیچ شانسی ندارند صرفاً برخی را برای کارناوال‌های آشوب‌سازی لازمشون دارند
ناشناس۱۲۱۹۷۳۱۱۲:۳۷:۱۳ ۱۳۹۸/۹/۱۱
دولت مردان نیم نگاهی به حمایت هنرمندان دارند
ناشناس۱۲۱۹۷۳۵۱۲:۳۸:۲۷ ۱۳۹۸/۹/۱۱
مالیات باید بر اساس درآمد باشه. اگر هنرمندی درآمدش کم است باید مالیات کم بدهد یا معاف شود. اگر هنرمندی درآمد میلیاردی دارد باید مثل کشورهای غربی که تابعیت دوم آن را دارند مالیات 50 درصدی بدهند.
محمد۱۲۲۰۱۱۴۱۴:۳۵:۰۰ ۱۳۹۸/۹/۱۱
آنچه حلال همه مشکلات کشور است شفافیت و پاسخگویی است موسسات مختلف درآمدهای نجومی دارند مالیات هم نمیدهند معلوم نیست درآمد خود را کجا خرج میکنند به مردم هم پااسخگو نیستند
ناشناس۱۲۱۹۷۳۶۱۲:۳۹:۱۴ ۱۳۹۸/۹/۱۱
برای این معاف شدن که در زمان مبارزات انتخاباتی ، روبان بنفش آویزون کردن و در حال بزن برقص از شیخ حسن حمایت کردن و الانم پشیمونن
ناشناس۱۲۲۰۱۳۹۱۴:۴۷:۳۵ ۱۳۹۸/۹/۱۱
این معافیت مال الان نیست .تمدید شده است یعنی زمان احمدی نژاد هم همین بود و قبلتر!
ناشناس۱۲۲۰۳۸۴۱۶:۳۵:۵۱ ۱۳۹۸/۹/۱۱
خب اصلاحش کنند. چرا همه چی رو سیاسی میکنید!
ناشناس۱۲۲۰۵۰۴۱۸:۰۴:۱۵ ۱۳۹۸/۹/۱۱
چون مطلب در صفحه سیاسی نه اقتصادی !
علی۱۲۱۹۷۳۹۱۲:۴۰:۲۹ ۱۳۹۸/۹/۱۱
عجیب است که در کشور های اروپایی نرخ مالیات برای همه یکسان است و هنرمند و پزشک و و وکیل در پرداخت مالیات با مردم عادی فرقی ندارند و اصولا مالیات بر اساس درآمد اخذ میگردد. راستی چرا دولت فخیمه اینمورد را مانند بنزین با کشور های غربی مقایسه نمیکند؟!!!
ناشناس۱۲۲۰۳۲۵۱۶:۰۸:۱۲ ۱۳۹۸/۹/۱۱
چون اینجا براش نفع نداره
ناشناس۱۲۱۹۷۴۹۱۲:۴۳:۰۵ ۱۳۹۸/۹/۱۱
با توجه به در امد های میلیاردی برخی از فعالان این زمینه ، حداقل میبایست سقفی برای معافیت ها قائل میشدند. عجیب است که کارمندان و کارگران باید مالیات بدهند و هنرمندان نه !
ناشناس۱۲۱۹۸۸۴۱۳:۱۹:۱۴ ۱۳۹۸/۹/۱۱
چون کارگر تریبون ندارد.
کارگر ساده۱۲۱۹۷۵۳۱۲:۴۴:۱۴ ۱۳۹۸/۹/۱۱
حالا که اینجوری شد ؛ پزشکا هم مالیات ندن .
ناشناس۱۲۱۹۸۱۸۱۳:۰۰:۱۷ ۱۳۹۸/۹/۱۱
کارگر و کارمند باید قبل از اینکه حقوقشون به دستشون میرسه ، مالیاتش رو بدن اونوقت یه عده که کارشون مسخره بازیه باید معاف شن
ناشناس۱۲۱۹۸۳۰۱۳:۰۴:۴۹ ۱۳۹۸/۹/۱۱
من یک پزشک هستم تا برگه مالیات اون مفتخور نجومی بگیر بیخبر از ماجرا رو شخصا نبینم نه کارت خوان نصب میکنم نه 2 زار مالیات میدهم .
ناشناس۱۲۲۰۱۴۶۱۴:۴۹:۲۳ ۱۳۹۸/۹/۱۱
تو هم فکر خودتی ادای انقلابی و میهنی در نیار اون .. هم باید مالیات بدهند.شما هم باید بدهی! رفتار غلط دیگران مجوزی برای رفتار غلط شما نیست!
ناشناس۱۲۲۰۱۸۰۱۴:۵۸:۳۲ ۱۳۹۸/۹/۱۱
باید به زور از همه تون مالیات بر اساس درآمد بگیرند.
زهرا۱۲۲۰۲۰۹۱۵:۰۹:۲۴ ۱۳۹۸/۹/۱۱
داری از پول مالیات کارگر و معلم استفاده می‌کنی ولی خودت مالیات نمی‌دی.
علی۱۲۲۰۴۸۹۱۷:۵۳:۱۶ ۱۳۹۸/۹/۱۱
کافیه تو این مملکت یکی وارد خیابان عبور ممنوع بشه بقیه هم برند دنبالش، اینم از پزشک مملکت. اصلا آقای دکتر شما میدونی مالیات چیه؟!!
ناشناس۱۲۱۹۷۵۸۱۲:۴۵:۳۸ ۱۳۹۸/۹/۱۱
هنرمندان قشر فرهیخته کشور هستند. کاری نکنید اینهایی هم که اینجا مانده اند، رخت هجرت بپوشند.
ناشناس۱۲۱۹۸۰۴۱۲:۵۷:۳۱ ۱۳۹۸/۹/۱۱
فرهیخته ؟!!!!!! خخخخخخ
ناشناس۱۲۱۹۹۰۸۱۳:۲۵:۲۶ ۱۳۹۸/۹/۱۱
استاد فرشچیان فرهیخته نیست؟ استاد امیر خانی فرهیخته نیست؟
ناشناس۱۲۲۰۱۱۳۱۴:۳۴:۲۶ ۱۳۹۸/۹/۱۱
نه .
ناشناس۱۲۲۰۲۰۰۱۵:۰۵:۴۶ ۱۳۹۸/۹/۱۱
اصلا میشناسی این افراد رو؟
ناشناس۱۲۲۰۱۸۴۱۴:۵۹:۵۳ ۱۳۹۸/۹/۱۱
بحث درباره سلبرتی هاست و نه هنرمندان واقعی مثل استاد فرشچیان.
ناشناس۱۲۲۰۹۷۱۲۳:۲۹:۱۸ ۱۳۹۸/۹/۱۱
فکر نکنم هیچ کدام‌شان موافق معافیت مالیاتی سلبریتی‌هایی باشند که هم کم‌سوادند و هم پرادعا، مالیات هم نمی‌دهند.
ناشناس۱۲۱۹۸۱۱۱۲:۵۸:۳۳ ۱۳۹۸/۹/۱۱
هجرت این مثلا فرهیخته ها از نون شب هم واجبتره بذار برن بابا
ناشناس۱۲۲۰۰۴۱۱۴:۰۰:۰۲ ۱۳۹۸/۹/۱۱
شما خودت آرزوته بری اون ور آب و حیف رات نمیدن !
ناشناس۱۲۱۹۸۱۶۱۳:۰۰:۰۰ ۱۳۹۸/۹/۱۱
درآمد میلیاردی را اینجا به دست میارن بعد بدون دادن مالیات در خارج از کشور خرجش میکنند. این فرهیختگی است؟!
ناشناس۱۲۱۹۹۵۸۱۳:۳۶:۳۸ ۱۳۹۸/۹/۱۱
همه این کار را می کنند. چرا با بقیه کاری ندارند؟
ناشناس۱۲۲۰۱۴۲۱۴:۴۸:۲۵ ۱۳۹۸/۹/۱۱
چون الان داریم در مورد تبعیض مالیاتی هنرمندان بحث میکنیم!
حمید۱۲۱۹۸۱۹۱۳:۰۰:۱۷ ۱۳۹۸/۹/۱۱
این چه استدلال مسخره ای هستش . پزشکا فرهیخته نیستن ؟؟ اساتید دانشگاه فرهیخته نیستن ؟؟ معلما ؟؟؟ نگو فرهیخته بگو طبقه برتر و پررو و پر توقع
ناشناس۱۲۱۹۹۲۵۱۳:۲۸:۱۳ ۱۳۹۸/۹/۱۱
اشکال شما این است که معنی هنرمند را نمیدانی. هنرمند تنها بازیگر و کارگردان نیست. نقاش، خطاط، شیشه گر، مجسمه ساز، و..هم هنرمند هستند.
علی۱۲۲۱۲۸۸۰۹:۲۳:۲۳ ۱۳۹۸/۹/۱۲
باوربفرماییدقشردوست داشتنی کارگر؛ ازهمه فرهیخته ترند؛
نخبه۱۲۱۹۸۳۳۱۳:۰۵:۲۶ ۱۳۹۸/۹/۱۱
حالا 4 تا بیسواد شدند فرهیخته؟!!! کلمات را تحریف نکنید لطفا.
ناشناس۱۲۱۹۹۲۹۱۳:۲۹:۰۰ ۱۳۹۸/۹/۱۱
حالا باسواداش چه گلی به سر ما زده اند؟؟؟!
ناشناس۱۲۱۹۹۶۲۱۳:۳۷:۲۱ ۱۳۹۸/۹/۱۱
بیسواد کسی است که دیگران را تحقیر کند.
پگاه۱۲۱۹۸۴۲۱۳:۰۷:۴۴ ۱۳۹۸/۹/۱۱
بازیگران ما هیچ کجای دنیا مثل ایران درآمد ندارند. هرکس هم که میره برمیگرده . مثلا رخت هجرت بپوشند کجا بروند ؟ یا اگر بخواهند مالیات بدهند باید بروند ؟ اینها که خیلی خودشان را روشنفکر می دانند اصلا باید داوطلبانه مالیات بدهند .
ناشناس۱۲۱۹۸۶۱۱۳:۱۲:۵۵ ۱۳۹۸/۹/۱۱
قشر فرهیخته هرگز فیلمی ماننده رحمان 1400 نمیسازد.
ناشناس۱۲۱۹۸۶۷۱۳:۱۵:۰۲ ۱۳۹۸/۹/۱۱
اگر هنرمندان عزیز با درآمدهای ميلياردی به خاطر دادن مالیات قرار است بلرزند و از کشور بروند؛ به قول ریاست محترم جمهور: بروند به جایی که نلرزند!! اصولا کشور ما بر مبنای عدل اداره می شود! از کارگر بدبخت به زور مالیات می گیرند اما از اقشار گردن کلفت و پر درآمد مانند پزشکان و دفترداران و هنرمندان بلد نیستند مالیات بگیرند.
ناشناس۱۲۱۹۸۶۹۱۳:۱۵:۱۳ ۱۳۹۸/۹/۱۱
فرهیخته رو خوب اومدی
ناشناس۱۲۱۹۸۷۴۱۳:۱۶:۳۱ ۱۳۹۸/۹/۱۱
جمعش کن انگار فکر کردی جای دیگر کار به این ها می دهند تا فیلم بازی کنند؟ واصلا نباشند در کشور چند میلیونی کمبود بازیگر به وجود نمی آید
ناشناس۱۲۱۹۸۸۰۱۳:۱۸:۱۷ ۱۳۹۸/۹/۱۱
بابا فرهیخته!!! چه ربطی داره عزیزم؟؟!!!چون فرهیخته هستند نباید مالیات بدن؟؟ فکر میکنم اگه فرهیخته بودن، خودشون قبول نمیکردن که مالیات ندهند ولی از یکی مثل کارگر شهرداری مالیات گرفته بشه
معلم مدرسه دولتی۱۲۲۰۹۹۵۰۰:۰۸:۱۳ ۱۳۹۸/۹/۱۲
یعنی توایران فقط بی ادب هاو نافرهیخته هامالیات میدن؟!!!!!!
ناشناس۱۲۱۹۹۰۶۱۳:۲۴:۲۰ ۱۳۹۸/۹/۱۱
فعلا که هر عکسی از هنرمندان میبینیم یا در پاریس یا ونکور کانادا و یا دو تابعیتی شدند و فقط به مردم فخر فروشی میکنند
علی۱۲۱۹۹۱۵۱۳:۲۶:۳۲ ۱۳۹۸/۹/۱۱
مثلا اگر هجرت کنند در آن کشور ها از مالیات معاف خواهند بود؟
بنده خدا اصل۱۲۲۰۵۳۶۱۸:۲۰:۳۷ ۱۳۹۸/۹/۱۱
اگه میدونستن واقعا اون طرف آب میتونند کار کنندشک نکنید میرفتند. بهترین هنرپیشه در رژیم گذشته که درایران واقعا هنرپیشه عالی قلم داد میشد . طبق گفته خودش در کانادا راننده تاکسی بود. که کار خوبی کرد برگشت ایران و الان درفیلمهای سینمایی و تلویزیون مشغول خدمت است.
ناشناس۱۲۲۰۹۷۷۲۳:۳۲:۴۳ ۱۳۹۸/۹/۱۱
دقیقا . اینها فقط تو ایران میتونن پول مفت دربیارن وگرنه اون ور کسی براشون تره خرد نمیکنه
ناشناس۱۲۱۹۹۹۷۱۳:۴۸:۱۶ ۱۳۹۸/۹/۱۱
کارمند و پزشک و اصناف حتما غیر فرهیخته هستن که پدرشون رو در میارن؟
ناشناس۱۲۲۰۰۵۲۱۴:۰۴:۲۳ ۱۳۹۸/۹/۱۱
هنرمندان بازیگر دقیقا چه افتخاری آفریدن که با مهاجرتشون بمشکل بخوریم؟به.. اونهاییشون هم ک رفتن جز در فیلمهای مستهجن جایی نداشتند
شهاب۱۲۲۰۰۹۸۱۴:۲۶:۴۰ ۱۳۹۸/۹/۱۱
هنر مند؟؟؟
زهرا۱۲۲۰۲۱۰۱۵:۱۰:۱۳ ۱۳۹۸/۹/۱۱
کسی که حاضر نیست مالیات بر درآمدش رو بده ولی از مالیات کارگر و معلم استفاده کنه به نظرتون فرهیخته اس؟
مرجان۱۲۲۰۷۳۸۲۰:۱۴:۳۶ ۱۳۹۸/۹/۱۱
به نظر شما معلم و استاد دانشگاه فرهیخته نیست که باید مالیات بده ؟
ناشناس۱۲۲۰۸۷۴۲۱:۴۴:۲۷ ۱۳۹۸/۹/۱۱
انشالله کی?
ناشناس۱۲۱۹۷۵۹۱۲:۴۵:۴۹ ۱۳۹۸/۹/۱۱
نوبخت چی کاره است که از کیسه بیت المال بذل و بخشش میکند ؟
ناشناس۱۲۲۰۱۵۰۱۴:۵۰:۱۱ ۱۳۹۸/۹/۱۱
صاحب کل بيت المال!
ناشناس۱۲۱۹۷۶۰۱۲:۴۶:۰۶ ۱۳۹۸/۹/۱۱
مالیات باید عمومی باشه مالیات نمی دن میرن کانادا به دولت فخیمه ملکه مالیات می دن سفارتش رو ببنده و پرونده حقوق بشری راه بیندازه لابد :(
ناشناس۱۲۱۹۷۶۳۱۲:۴۶:۳۰ ۱۳۹۸/۹/۱۱
واقعا متاسفم ،همچنین سیستم مالیاتی فشلی در هیچ کجای دنیا وجود ندارد. ثروتمندان به انحا مختلف با افتتاح حساب بانکی به نام دیگران،مجوز کارخانه و صنف بنام دیگران ،کارت بازرگانی بنام دیگران فرار مالیاتی میکنند و کسی نمیخواهد به این وضع پایان بدهد.تازه تر از آن در اقدامی هنرمندان که جز ثروتمندان نیز هستند اینبار قانونی از پرداخت مالیات معاف میشوند!!!!کجای دنیا اینچنین عمل میشود؟
ناشناس۱۲۱۹۷۶۶۱۲:۴۷:۴۷ ۱۳۹۸/۹/۱۱
چرا از خیلی های دیگر مالیات نمی گیرید؟ چرا بودجه خیلی از سازمانهای غیر ضرور را قطع نمی کنید؟
ناشناس۱۲۱۹۸۰۸۱۲:۵۸:۰۲ ۱۳۹۸/۹/۱۱
بودجه میلیاردی صدا و سیما باید نصف بشه همچنین نهادهای دیگه
ناشناس۱۲۱۹۹۹۰۱۳:۴۵:۴۱ ۱۳۹۸/۹/۱۱
چه توجیه مسخره ای واقعا شماها جز ..,.. کار دیگه ای هم بلد هستید؟؟ مثلا چون خیلی سازمانها مالیات نمی دهند هنرمندان هم مالیات ندهند؟؟؟ اولا که بسیاری از سازمانها مالیات می دهند در ثانی اگر مالیات سازمانها جمع شود تنها جیب به جیب شدن است و درآمد واقعی دولت راافزایش نمی دهد ولی هنرمندان با دادن مالیات درآمد ملی را افزایش خواهند داد
ناشناس۱۲۱۹۷۶۷۱۲:۴۷:۴۹ ۱۳۹۸/۹/۱۱
از سران قوا انتظار هست همانند بنزین مالیات از سلبریتی ها را هم تصویب کنند تا مردم مطمئن بشوند فقط برای فقرا قانون وضع نمیشود بلکه برای ثروتمندان هم میشه قانون تصویب کرد
ناشناس۱۲۱۹۷۶۹۱۲:۴۸:۱۲ ۱۳۹۸/۹/۱۱
درود بر سلبریتی ها
ناشناس۱۲۱۹۹۵۹۱۳:۳۶:۴۶ ۱۳۹۸/۹/۱۱
هدف کوبیدن سلبریتی ها است
ناشناس۱۲۱۹۷۷۴۱۲:۴۹:۲۷ ۱۳۹۸/۹/۱۱
به جز 5% هنرمندان که درامد نجومی دارند بقیه وضع مالی خوبی ندارند .
ناشناس۱۲۲۰۴۴۹۱۷:۱۲:۰۳ ۱۳۹۸/۹/۱۱
در قوانین مالیات همه اینها پیش بینی شده و افراد بر اساس درآمد سالانه باید مالیات بپردازند ضمن اینکه درآمدهای پایین تا سقف مشخص(2750هزار تومان در ماه برای سال 98)از مالیات معاف است تا 9 میلیون هم حدود15%مالیات میدهد. ولی اگر هنرمندی درآمد بالا دارد باید ضمن گرفتن تخفیف ،مالیاتش را بدهد.
ناشناس۱۲۱۹۷۷۵۱۲:۵۰:۱۶ ۱۳۹۸/۹/۱۱
باز اینها برای خندان مردم کاری میکنن شما چی کار کردی برای مردم ؟؟
امیر۱۲۱۹۸۲۶۱۳:۰۱:۳۵ ۱۳۹۸/۹/۱۱
ما بیشتر اینا رو میخندونیم چون اینا دارن به ریش ما میخندن
ناشناس۱۲۱۹۷۸۴۱۲:۵۲:۴۹ ۱۳۹۸/۹/۱۱
چرا؟!! آیا این هم مثل بنزین با کارشناسان ذیربط مشورت شده بود؟!!!
ملت۱۲۲۰۰۵۹۱۴:۰۷:۰۷ ۱۳۹۸/۹/۱۱
چون روحانی هنوز خبرنداره خوابه!!
هوشیار۱۲۱۹۷۸۹۱۲:۵۵:۲۱ ۱۳۹۸/۹/۱۱
وقتی مثلا هنرمند رو برای مقاصد سیاسی خودت استخدام میکنی باید بهش باج هم بدی .این باج هم متاسفانه از جیب مردم هستش
ناشناس۱۲۱۹۷۹۱۱۲:۵۶:۰۰ ۱۳۹۸/۹/۱۱
مگه کلا چند تا بازیگر میلیاردی داریم؟ شما صدها و هزاران پزشک میلیاردی رو نمی بینی گیر دادی به ده بیست تا بازیگر گرون قیمت
ناشناس۱۲۱۹۹۱۹۱۳:۲۷:۲۲ ۱۳۹۸/۹/۱۱
اون صدها پزشک زبونش آنقدر دراز و روشون آنقدر زیاد نیست ترمز اینا باید یکجا کشیده بشه
ناشناس۱۲۲۰۲۰۶۱۵:۰۷:۴۵ ۱۳۹۸/۹/۱۱
پس مشکل تو چیز دیگریست!
ناشناس۱۲۲۰۳۱۷۱۶:۰۱:۳۳ ۱۳۹۸/۹/۱۱
بله مشکلم دقیقا همینه مسبب وضعیت الان منتخب همیناست بجای عذر خواهی طلبکارم میشید
ناشناس۱۲۲۰۲۳۱۱۵:۲۱:۰۲ ۱۳۹۸/۹/۱۱
یعنی حرف نزنه میتونه دهها هزار میلیارد بخوره ولی حرف بزنه صد میلیون هم نباید بخوره؟ استدلالتون جالبه
علی۱۲۱۹۹۸۱۱۳:۴۰:۵۴ ۱۳۹۸/۹/۱۱
عزیز جان مالیات باید بر اساس درآمد سالیانه گرفته شود، پزشک و هنرمند و وکیل و سیاستمدار و غیره و ذلک فرقی ندارد. قانون برای همه باید نوشته و اجرا شود.
ناشناس۱۲۲۰۳۳۵۱۶:۱۳:۴۶ ۱۳۹۸/۹/۱۱
در اجرای قانون هم باید اولویت در نظر گرفته بشه بیست تا بازیگر اولویت داره یا چند هزار پزشک و وکیل؟
ناشناس۱۲۲۱۰۳۷۰۱:۲۴:۰۰ ۱۳۹۸/۹/۱۲
اولويتي نيست همه با هم بايد پرداخت كنن وسلام
ناشناس۱۲۱۹۷۹۷۱۲:۵۶:۳۱ ۱۳۹۸/۹/۱۱
اقایان به جای حل مشکل تحریم ها دنبال افزایش مالیات ها و افزایش قیمت هستن
امیر۱۲۱۹۸۱۰۱۲:۵۸:۰۹ ۱۳۹۸/۹/۱۱
خوب حالا مشخص شد علت بیانیه خودجوش هنرمندان از کجا اومد
ناشناس۱۲۲۰۰۲۴۱۳:۵۶:۳۷ ۱۳۹۸/۹/۱۱
بیانه صدای ابان چه ربطی به دولت داره ؟؟؟؟
امیر۱۲۲۰۰۹۶۱۴:۲۴:۲۲ ۱۳۹۸/۹/۱۱
ربطش اینه که دولت تعمدا جامعه رو شلوغ میکنه و خودش کنار وایمیسته و سلبریتی ها فحشش رو به حاکمیت میدن
ناشناس۱۲۱۹۸۱۵۱۲:۵۹:۴۵ ۱۳۹۸/۹/۱۱
نوبخت وسازمان مالیات باید جواب اقدامات خود از عدم اخذ مالیات از پزشکان و وکلا مالیات برعایدی سرمایه وطلافروشان وآهن فروشان وکسبه پولدار و هنرمندان پردرآمد و دلالان درهر صنف به مردم بدهند.فقط کارمند وکارگر باید مالیات دهند. لطفا حسابهای ملت را بررسی کنید یکبار برای همیشه بدانیم چه کسی در مملکت درآمدبالا دارد اما مالیات نمیدهد.حلالتان نمیکنم
ناشناس۱۲۱۹۸۱۷۱۳:۰۰:۰۴ ۱۳۹۸/۹/۱۱
خوب دقت بفرمایید که دولت به اینا برا ی کسب کرسی های مجلس نیاز داره و میدونه ملت هیجانی ما به جای تفکر سرشون رو میندازن پایین و دنبال یه عده راه می افتند و کاری به این ندارن که عاقبت این راهی که میرن چی میشه و این داستان همچنان ادامه داره
فریبا۱۲۲۱۲۱۱۰۸:۳۲:۳۵ ۱۳۹۸/۹/۱۲
بیستر نظرات عالی بود ولی این یکی خیلیییی عالی بود.آفرین .امیدوارم مردم دست اینارو خونده باشند
ناشناس۱۲۱۹۸۳۴۱۳:۰۵:۳۳ ۱۳۹۸/۹/۱۱
واقعا حیف اسم هنرمند که به بعضی از اینا گفته بشه! اینا فقط بازیگرن! هنرمند کجا بود...
ناشناس۱۲۱۹۸۵۵۱۳:۱۱:۵۷ ۱۳۹۸/۹/۱۱
کلا بهتره سرمایه داران و ثروتمندان را از پرداخت مالیات معاف کنید و فقط از اقشار متوسط و ضعیف مالیات سنگین بگیرید, اینجوری خیال همه راحت میشه !!!!! آیا هنوز انقلاب ما, انقلاب مستضعفین است ؟؟؟؟
ناشناس۱۲۱۹۸۵۷۱۳:۱۲:۰۲ ۱۳۹۸/۹/۱۱
تصمیم بعدی دولت حذف سهمیه بندی بنزین برای کاهش کسری بودجه است.
ناشناس۱۲۱۹۸۶۵۱۳:۱۴:۱۸ ۱۳۹۸/۹/۱۱
چرا همه هنر مندان از پرداخت ماليات معاف شدند ؟ تيتر ----------------- بسيار نيكو و پسنديده ! ... اما كافي نيست برادر !! شيخ اجل ، هم خودش هنرمند بود و هم طرفدار هنر و هنر مندان !! آنجا كه كتابت مي كند : " هنر مند هر جا كه رود قدر بيند و بر صدر نشيند " ... الخ ( الي آخر ) ... انشاءالله !! باز هم عرض مي كنم كه اين مقدار كافي نيست ! اميدوارم من و من نوعي هم به آنجا برسيم كه به مسئو لين مالياتي پيشنهاد بدهيم كه : از ماليات هنرمندان بكاه و به ماليات ما بيفزا !! كه اين خود برگ سبزي است تحفه درويش !! ران ملخي است به پيشگاه هنرمندان !! ... يك احترام و تكريمي است به پيشگاه هنر و هنرمند !! ... البته خب ! به شرط آنكه هنرمند هم در قبال ملت و مملكت وفرهنگ و هنر و دين و آيين مردم متعهد باشد !!
ناشناس۱۲۱۹۸۷۸۱۳:۱۷:۵۷ ۱۳۹۸/۹/۱۱
امیدوارم این دستور مسخره لغو بشه نهایت تبعیض و بی انصافیه
ناشناس۱۲۱۹۹۱۲۱۳:۲۵:۴۶ ۱۳۹۸/۹/۱۱
نوبخت احتمالا بشرط .. کاندیدای مجلس.. این مثلا هنرمندا رو معاف کرده
حسن بک۱۲۱۹۹۲۲۱۳:۲۷:۵۴ ۱۳۹۸/۹/۱۱
به همان دلیلی که استان قدس و ستاد اجرایی و... معاف شدند. مالیات مال بخش خصوصی فلک زده است !!!
ناشناس۱۲۱۹۹۳۵۱۳:۳۰:۳۷ ۱۳۹۸/۹/۱۱
این هنرمندان هم برای انتخابات فعلا نیاز دارند
ناشناس۱۲۱۹۹۵۱۱۳:۳۴:۴۰ ۱۳۹۸/۹/۱۱
مشکل شما اون رنگ بنفشه!!!! تا روزی که جناحی به مسائل کشوری نگاه کنید هیچ کس حتی حرفهای درستتان را هم باور نخواهد کرد!!!!
ناشناس۱۲۱۹۹۶۵۱۳:۳۷:۵۰ ۱۳۹۸/۹/۱۱
ای بابا دکترها که کارت خوان نمیگذارن تا مالیات ندهند مافیای سیگار هم که زورش زیاد اجازه افزایش مالیات بر سیگار رو نمیده خب حالا هنرمندها هم معاف بشن طوری نیست که دولت چند تا چیز دیگه رو برای مردم بیچاره گرون می کنه تا جبران بشه
ناشناس۱۲۱۹۹۷۱۱۳:۳۸:۳۴ ۱۳۹۸/۹/۱۱
یا همه مردم با هم مالیات دهند و یا هیچکس مالیات ندهد, اینجور که دولت و مجلس رفتار میکنند اصل عدالت در قانون اساسی زیر سؤال رفته.
ناشناس۱۲۱۹۹۷۲۱۳:۳۸:۴۲ ۱۳۹۸/۹/۱۱
بدون گرایش از همه بگیرین! حامد زمانی، مداح ها،سخنرانان، حاتمی کیا همه
ناشناس۱۲۱۹۹۸۴۱۳:۴۲:۲۴ ۱۳۹۸/۹/۱۱
همه باید درصدی از درآمدی که دارند به عنوان مالیات بپردازند وهیچ فرقی بین هیچکس نیست . این یک تبعیض آشکار است و شایعه استفاده تبلیغاتی از هنرمندان در مواقع لزوم از طرف این دولت را نیز تقویت میکند.
عاشق ایران۱۲۱۹۹۸۹۱۳:۴۵:۱۸ ۱۳۹۸/۹/۱۱
ریشه همه فسادها در کشور، همین تبعیض و بی عدالتی است
ناشناس۱۲۲۰۰۰۰۱۳:۴۹:۰۱ ۱۳۹۸/۹/۱۱
یکی از اون هنرمندهای غیرتمند وطن پرست رامبد جوان دیگه؟؟؟؟؟؟؟ ایضا بقیه دوستانی که برای نوبخت ها جشن تولد می گیرن!!!!!! اتفاقا ردپایی هم ازشون در حراجی آثار هنری فرهنگی و.. وجود دارد.
ناشناس۱۲۲۰۰۰۸۱۳:۵۱:۴۸ ۱۳۹۸/۹/۱۱
اگر هر ارگانی در این مملکت از پرداخت مالیات معاف شود ما مردم برخود مستلزم میدانیم سخت اعتر اض ..,.,. کنیم. بقول نماینده مجلس یا برای همه یا برای هیچ کس
حامد۱۲۲۰۰۱۳۱۳:۵۳:۱۵ ۱۳۹۸/۹/۱۱
معافیت همه رو بر دارید ، مخصوصا آستان قدس و هولدینگ های بزرگ آن ، هنرمند با بقیه مردم هم فرقی نداره باید مالیات بده تا داره از مزایای بودن تو ایران استفاده میکنه. گردش مالی افراد بررسی بشه و مالیات دقیق بگیرن نه اینکه مالیات از کارمند و کارگر باشه و سرمایه دارها بدون مالیات یا با مالیات غیر واقعی.
ناشناس۱۲۲۰۰۱۵۱۳:۵۳:۴۰ ۱۳۹۸/۹/۱۱
اون وقت حق التدریس های بیچاره مالیات می دهند!
ناشناس۱۲۲۰۰۳۴۱۳:۵۸:۱۶ ۱۳۹۸/۹/۱۱
خوب همینجا سرگرم باشید دلار 12700 !
ناشناس۱۲۲۰۰۴۶۱۴:۰۱:۲۲ ۱۳۹۸/۹/۱۱
اول دلار ، بعد بنزین ، الانم نوبت مالیاته من که ترجیح میدم تو جیب همین شهروندا باشه تا تو حساب کانادا
ناشناس۱۲۲۰۱۲۶۱۴:۴۱:۰۶ ۱۳۹۸/۹/۱۱
بنده هم همینطور در جیب هنرمندان باشه جاش امن تره تا امثال خاوری ها !
ناشناس۱۲۲۰۰۶۵۱۴:۰۹:۳۷ ۱۳۹۸/۹/۱۱
هنرمند واقعی استاد فرشچیان و سهراب سپهری و امثالهم. اینها فقط چهره های رسانه ای هستند. اصلا کی گفته سینما هنر هست؟ سینما فقط یک حرفه هست. حالا باز اونهایشون که از تئاتر میان یه چیزکی شاید بلد باشن.
ناشناس۱۲۲۰۰۹۰۱۴:۲۰:۲۸ ۱۳۹۸/۹/۱۱
چطور ما باید این حرف را از شما قبول کنیم در حالی‌که موسسات چند میلیارد دلاری از مالیات معافند و .. از طرفی نهایتاً ۵۰۰ هنرمند اعم از بازیگر، کارگردان، تهیه کننده و.. داشته باشیم که درآمد میلیاردی داشته باشند که اگر همگی هم مالیات بدهند (که البته باید مالیات بدهند) در نهایت سالانه دویست یا سیصد میلیارد می‌شود در حالی‌که ردیف بودجه‌هایی با همین مقدار یا بیشتر برای چندین موسسه، تبدیل به حق مسلم شده که به هیچ‌کس هم پاسخگو نیستند.
ناشناس۱۲۲۰۲۳۶۱۵:۲۲:۱۶ ۱۳۹۸/۹/۱۱
پونصد تا؟! چه خبره؟ صد تا هم نمیشن
ناشناس۱۲۲۰۰۹۳۱۴:۲۲:۲۴ ۱۳۹۸/۹/۱۱
من با اینکه هنرمندها مالیات ندن خیلی هم مخالف نیستم. اما با پرداخت پول به هنرمندان توسط نهادهای دولتی و شبه دولتی و .. مخالفم برن با پول خودشون کارکنند درآمد کسب کنند مالیات هم ندن نوش جونشون فقط جیب مارو نزنن. خود دولت از بیت المال به این ها پول میده بعد میخواد ازشون مالیات بگیره؟
ناشناس۱۲۲۰۱۰۴۱۴:۳۱:۳۳ ۱۳۹۸/۹/۱۱
دستور حمله به سلبریتی ها صادر شده !؟
ناشناس۱۲۲۰۸۵۵۲۱:۲۷:۱۲ ۱۳۹۸/۹/۱۱
بنده خدا از نون و آب من و تو دارن می گیرند
ناشناس۱۲۲۰۱۰۹۱۴:۳۲:۴۴ ۱۳۹۸/۹/۱۱
دولت ثروتمندان
حسين۱۲۲۰۱۱۱۱۴:۳۳:۱۷ ۱۳۹۸/۹/۱۱
بنام خدا و با سلام- عيبي نداره كارگران و كارمندان و توليدكنندگان ماليات اونها رو هم پرداخت ميكنند. بالاخره زايمان در خارج از كشور و گشت و گذار خرج داره. ولي جالبتراز همه خود اين افرادند كه بعضي از اوناهميشه خودشونو طرفدار محرومين نشون ميدندولي حالا پيداشون نيست. ما از دولت و نماينده ها خيلي وقته كه خيلي انتظاري نداريم ولي توقع اينه كه رسانه ها اين موضوع را به اين سادگيها رها نكنند.
مردم۱۲۲۰۱۲۹۱۴:۴۲:۴۳ ۱۳۹۸/۹/۱۱
آیا نوبخت قدرت قانونی چنین حاتم بخشی را اصولا دارد؟
ناشناس۱۲۲۰۱۶۳۱۴:۵۴:۴۰ ۱۳۹۸/۹/۱۱
یاد باران کوثری و امیرجعفری و .... افتادم دم انتخابات البته سر مردم هم گرم میشه از شوک بنزینی دولت فرار میکنه
ناشناس۱۲۲۰۱۷۸۱۴:۵۸:۱۶ ۱۳۹۸/۹/۱۱
ساده ها مشکل اینها اصلا مالیات نیست هدف کوبیدن بیانه جدید سلبریتی هاست !
ناشناس۱۲۲۰۵۰۵۱۸:۰۴:۲۷ ۱۳۹۸/۹/۱۱
بیانه چیه ؟ نوعی خوردنی یا پوشیدنی است یا اسم یک مکان ؟ شاید هم منظورت بیانیه است
ناشناس۱۲۲۰۵۳۰۱۸:۱۶:۵۰ ۱۳۹۸/۹/۱۱
ساده تویی و امثال تو که نمیفهمید برای اننخابات دم اینها ..
حسن۱۲۲۰۲۰۴۱۵:۰۶:۵۲ ۱۳۹۸/۹/۱۱
چرا نداره؟ فقط باج دادنه
ربيعی۱۲۲۰۲۰۷۱۵:۰۷:۵۱ ۱۳۹۸/۹/۱۱
يک مطلبی رو يک سايتی.. عنوان کرد که باعث تشويش اذهان عمومي شد. کلا تکذيب ميکنم!
عضو هیات علمی۱۲۲۰۲۱۲۱۵:۱۱:۳۴ ۱۳۹۸/۹/۱۱
جناب .. دیده بان شفافیت و عدالت!؟ اینجانب . عضو هیات علمی دانشگاه هستم که با حکم حقوق 6 میلیونی باید یک میلیون مالیات بدهم . و با کسورات دیگر و یکسر قسط وام . 4 میلیون دریافتی دارم . آنوقت چرا باید یک هنرپیشه که برای یک فیلم چند صد میلیون میگیرد معاف از مالیات باشد ؟؟؟
زهرا۱۲۲۰۲۱۳۱۵:۱۲:۰۹ ۱۳۹۸/۹/۱۱
اصلا چرا مالیات باید بر اساس شغل باشد؟ تمام اقشار که درامد سالانه شون از حدی بالاتره باید مالیات بدن. اگر جزو پنج درصد پر درآمد جامعه هستند باید مالیات بر درآمد بیشتری بدن مثل اکثر کشورهای دنیا.
ناشناس۱۲۲۰۲۱۶۱۵:۱۲:۳۱ ۱۳۹۸/۹/۱۱
دارند به آنها نون قرض میدن
ناشناس۱۲۲۰۲۲۷۱۵:۱۶:۴۶ ۱۳۹۸/۹/۱۱
چرا ما کارمنداي بدبخت با حقوق جزئي بايد ماليات بديم و اون بازيگرها و خواننده هاي ميلياردي از پرداخت ماليات معاف باشند اين کجاش عدالته عين بي عدالتيه
ناشناس۱۲۲۰۳۳۲۱۶:۱۲:۲۳ ۱۳۹۸/۹/۱۱
خیلی ناراحتی مالیات نده. میتونی؟
مسعود۱۲۲۰۲۶۰۱۵:۳۳:۰۰ ۱۳۹۸/۹/۱۱
هنرمند مالیات نده، پزشک مالیات نده، وکیل مالیات نده، فوتبالیست به لطایف‌الحیل مالیات نده شرکت‌های از ما بهتران مالیات ندهند، دلال‌های آنچنانی مالیات ندهند کارگر و کارمند بدبخت جور همه رو بکشه
ناشناس۱۲۲۰۴۲۹۱۷:۰۰:۰۹ ۱۳۹۸/۹/۱۱
خیلی ناراحتی کار نکن مالیات هم نده
ناشناس۱۲۲۰۹۸۲۲۳:۳۸:۱۰ ۱۳۹۸/۹/۱۱
والا فقط هنرمند مالیات نمیده و بس.منت نزار.حقوق کارمند هم با مالیات من میدن.پس ناراحتی کار نکن،کامنت بیخود هم نزار
باهر۱۲۲۰۲۷۶۱۵:۳۸:۱۹ ۱۳۹۸/۹/۱۱
خدا غضب کند مسئولینی که در این مملکت عادلانه رفتار نمی کنند و از آنهایی که باید مالیات هنگفت بگیرند مثل طبقات ثروتمند و کاخ نشین و ..هیچ مالیات نمی گیرند و از طبقات فقیر و گرسنه و فقیر که نباید مالیات بگیرند با زور و بموقع مالیات می گیرند مثل کارگران و کارمندان!!!
ناشناس۱۲۲۰۳۲۴۱۶:۰۸:۰۸ ۱۳۹۸/۹/۱۱
نویسنده محترم عجب قیاس مع الفارقی کرده چند تا هنرمند یا روزنامه را با چند میلیون معلم مقایسه نموده. اگر واقعا دلسوخته هستی تشریف ببر درآمد بنیاد ها، آستان قدس ها .. آقای نوبخت هم دلسوزی نکرده دیده اگه پدر این قشر را هم مثل بقیه بسوزاند دیگه کسی باقی نمی ماند
محمد۱۲۲۰۳۷۴۱۶:۲۹:۲۴ ۱۳۹۸/۹/۱۱
اگر مالیات یکی از منابع هر دولتی است پس هر نوع در آمدی در هر جای قلمرو آن دولت مشمول مالیات می شود و معافیت مالیاتی یعنی تبعیض اگرچه با رنگ و لعاب و بهانۀ حمایت از یک قشر بخصوص در راستای اهدافی بخصوص توجیه شود و این با داعیۀ عدالتخواهی مغایر است.
ناشناس۱۲۲۰۴۱۷۱۶:۵۲:۲۳ ۱۳۹۸/۹/۱۱
چرا نباید مالیات بدن ؟ نکنه از ملت تو دهنی میخوان
ناشناس۱۲۲۰۴۵۳۱۷:۱۵:۲۳ ۱۳۹۸/۹/۱۱
انتخابات مجلس نزدیکه لیست امید احتیاج به رای داره
ناشناس۱۲۲۰۴۶۹۱۷:۳۳:۳۹ ۱۳۹۸/۹/۱۱
بقول مدیری، اینا یه لیبریتی هم نیستند تا برسه به سه لیبریتی. یک عده ..ی که توهم میزنند بازیگرند بعد که میرن خارج معلوم میشه نقش درجه دهم هم به اینا نمی دهند بازی کنن
ناشناس۱۲۲۰۴۷۱۱۷:۳۷:۱۸ ۱۳۹۸/۹/۱۱
پس باید ننه جون من مالیات بده
محمد طاهر۱۲۲۰۴۹۱۱۷:۵۴:۳۱ ۱۳۹۸/۹/۱۱
برای معافیت مالیاتی باید یک درآمد کف مشخص کنند و بیشتر از آن و به نسبت درآمد که بالاتر رفت درصد اخذ مالیات هم بالا برود فرقی هم نداره هنرمند ، ورزشکار ، کارمند ، کارگر ، کارخانه دار و ..
م.ر۱۲۲۰۴۹۴۱۷:۵۶:۱۲ ۱۳۹۸/۹/۱۱
ماباید مالیات بدیم چون سربند بنفش نداشتیم باید داد میزدیم باروحانی تا۱۴۰۰ ولی نزدیم ازشانس بد نه ..نه..,.. که برای رییس جمهور تبلیغ کنیم
ناشناس۱۲۲۰۵۰۸۱۸:۰۵:۱۷ ۱۳۹۸/۹/۱۱
برخی از اینها سالی چند میلیارد درآمد دارند ولی مالیات نمی دهند دیگه برای مردم کاملا روشن است که این دولت شمشیر رو از رو بسته اف ..شرم..,..
ناشناس۱۲۲۰۵۱۲۱۸:۰۷:۰۶ ۱۳۹۸/۹/۱۱
کل درآمد هنرمندان در سال 100 میلیارد تومن هم نمیشه مالیاتش میشه 25 میلیارد الان مشکل کشور این 25 میلیارد تومن یا موسساتی که کار اقتصادی و مالیات نمی دهند ؟؟
ناشناس۱۲۲۱۱۲۸۰۷:۲۲:۵۱ ۱۳۹۸/۹/۱۲
مشکل این 25 میلیارد نیست مشکل اهمیت بیخود دادن به این جماعت از خود راضی است
رحیمی۱۲۲۰۵۴۲۱۸:۲۳:۵۱ ۱۳۹۸/۹/۱۱
مجلس و مجلسیان باید جلوی این خلاف دولت را بگیرند و قوه قضاییه نیز برای گرفتن حق مردم باید ورود کند. چرا که اهالی هنر بخصوص سینما جزو اقشار مرفه جامعه هستند. از مسافرت های خارجی و محل زندگی آن ها کاملاً هویداست. البته دولتیان خودشان شاید مرفه تر از بازیگران هستند!!!
ناشناس۱۲۲۰۵۵۴۱۸:۳۰:۴۷ ۱۳۹۸/۹/۱۱
چرا همه از عدالت فراری هستند. آیا این معافیت عادلانه است؟ دولتی که هستی خود را وامدار اینها می داند چرا نباید آنها را معاف از مالیات کند؟ درصد تأثیر گذاری اینها بر افکار عمومی بیش از منفعت مالیات اینهاست.
احمد۱۲۲۰۵۷۸۱۸:۴۳:۰۳ ۱۳۹۸/۹/۱۱
من به عنوان یه پزشک به این تصمیم نابخردانه و تبعیض امیز معترضان سوالم اینه که چرا با ید هنرمندان که گاها درامد عالی میلیاردی دارند باید معاف از مالیات بشن ولی یه پزشک عمومی که در انتظار شاید ماهی پنج میلیون هم نباشه باید اینقدر به خاطر دادن مالیات تحت فشار قرار بگیره است ارزش کار یه پزشک بیشتره یه یه هنرمندی تولیداتش را امروزه داریم می‌بینیم اقای نوبخت تو چیکاره ای که اونا را صددرصد معاف از مالیات میکنی ولی از یه کارمند قبل از اینکه حقوقش را بدی مالیاتی را میگیری.
ناشناس۱۲۲۰۵۸۱۱۸:۴۶:۱۰ ۱۳۹۸/۹/۱۱
اين معافيت اگر به خاطر کار فرهنگيه! چرا معلمان را ناديده گرفته ايد؟! حقوق نگرفته، مالياتشون را کسر ميکنيد!
ناشناس۱۲۲۰۵۸۶۱۸:۴۹:۵۸ ۱۳۹۸/۹/۱۱
آخه انتخابات در پیشه و اینها برای ..,.. ملت وسیله خوبی هستند البته حناشون دیگه رنگی ندارد
ناشناس۱۲۲۰۵۸۸۱۸:۵۱:۰۱ ۱۳۹۸/۹/۱۱
نوبخت جان ملت را بدبخت کردی با این کارهایت!! دست بردار از کیسه این ملت مظلوم حق نداری ببخشی .
ناشناس۱۲۲۰۶۱۰۱۹:۰۳:۲۴ ۱۳۹۸/۹/۱۱
به نظرمن هر گروهی را که معاف کنندحتما باید جورش را گروه دیگر بکشند
ناشناس۱۲۲۰۶۲۷۱۹:۱۱:۴۰ ۱۳۹۸/۹/۱۱
مردم پشت سلبریتی راه نمی روند این سلبریتی هست که یا مردمی هست یا نیست واگر نیست سلبریتی دولتیست مثل مترسکها..
ناشناس۱۲۲۰۶۳۹۱۹:۱۶:۰۵ ۱۳۹۸/۹/۱۱
مالیات مثل خدمت سربازی میمونه ، چون من دارم مالیات میدم همه باید مالیات بدن ولی اینکه این مالیات صرف چی میشه و این مالیات چه تغییری در جامعه ایجاد می کنه و چطوری سر از کانادا در میاره اصلا مهم نیست
ناشناس۱۲۲۰۷۳۶۲۰:۱۴:۰۴ ۱۳۹۸/۹/۱۱
چقدر ما ساده ایم، تا به حال که از مالیات معاف بودند و حال می کردند، ما خبر نداشتیم، مطمئن باشید این اعلام کردن دولت تسویه حساب با اینهاست، خواستند نشان بدهند که هنرمندان هم تو این وضع باهاشون شریک جرمند
مرجان۱۲۲۰۷۵۵۲۰:۲۴:۵۴ ۱۳۹۸/۹/۱۱
سینماها و کنسرتها و خرید فیلم های ایرانی رو تحریم کنیدتا اعتراض واقعیتون رو نشون بدید ,با حرف کسی به جایی نرسیده
ناشناس۱۲۲۰۷۶۸۲۰:۳۱:۴۶ ۱۳۹۸/۹/۱۱
سالهاي متمادي است كه قانون مديريت خدمات كشوري را كه مجلس تصويب وشوراي نگهبان تاييد نموده اقاي نوبخت به بهانه نداشتن بودجه اجرا نمي كند وحقوق باز نشستگان را طبق قانون اصلاح نمي كند وخيانت از اين بالاتر نيست كه حق باز نشسته هارا ندهد و در همين حال ميلياردها پول را به سلبريتي ها ببخشد
ناشناس۱۲۲۰۷۷۱۲۰:۳۵:۴۸ ۱۳۹۸/۹/۱۱
یک سری نان به نرخ روز خور، که ادای فرهیخته بودن دارند ولی حاضر نیستند برای آبادانی وطن‌شان حتی مالیات بدهند. متاسفم متاسفم
ناشناس۱۲۲۰۷۸۸۲۰:۴۴:۱۷ ۱۳۹۸/۹/۱۱
مالیات هنرپیشه ها و خواننده ها باید چند برابر بقیه مردم باشد چون پول های بی سر و ته و ملیاردی می گیرند برای تولید هنر بدرد نخور و آشغال!
ناشناس۱۲۲۰۸۰۸۲۰:۵۴:۳۸ ۱۳۹۸/۹/۱۱
یک سری دیپلمه و سیکلمه بدون هیچ گونه پیشینه مفید علمی و تجربی هنرمند نام می گیرند و به جهت تقویت «مشاعل فرهنگی و هنری» از مالیات معاف شوند. ما حرفی نداریم! صلاح مملکت خویش خسروان دانند. اما از آقای معاون ریاست جمهور درخواست می شود پیگر این موضوع باشند که برای معلمان که ظاهرا جزء ««مشاعل فرهنگی» نیستند من بعد عناوینی از قبیل فرهنگی و فرهنگیان و ... بکار گرفته نشود
ناشناس۱۲۲۰۸۸۷۲۱:۵۲:۲۳ ۱۳۹۸/۹/۱۱
آیا می دانید مالیات بر در آمد هنرپیشگان در اروپا بیش از پنجاه در صد است . حالا هنرپیشه هائی که کعبه آمالشان اروپا و آمریکاست از پرداخت ده درصد مالیات فراری هستند و دولت بی عرضه هم برای خود شیرینی این معافیتها را اعمال می کند.
ناشناس۱۲۲۰۹۲۴۲۲:۲۸:۲۱ ۱۳۹۸/۹/۱۱
دست دولت درد نکنه از حقوق اندک کارمند و کارمند مالیات میگیره! معنی عدالت خیلی وقته فهمیدیم
ناشناس۱۲۲۰۹۵۳۲۳:۰۸:۰۰ ۱۳۹۸/۹/۱۱
خیلی از این حضرات درآمدهای نجومی دارند، چرا باید معاف از مالیات شوند؟ سقف مشخص کنند ، تا یک سقفی معاف و برای بقیه درآمد مالیات گرفته شود. اگر قرار است گروهی از مالیات معاف شوند ، گارگران ، معلمان و کسانی که درآمدهای کم دارند باشد.
ناشناس۱۲۲۱۰۱۳۰۰:۴۵:۵۵ ۱۳۹۸/۹/۱۲
این معافیت ها زمان احمدی نژاد هم بود !
sahatabar۱۲۲۱۱۰۵۰۶:۲۸:۳۰ ۱۳۹۸/۹/۱۲
هیچ شغل و حرفه و صنفی تافته جدابافته از دیگران نیست. همه باید متناسب با درآمدشان مالیات بدهند. واقعاً از این حرکت آقای نوبخت شاخ درآوردم!!!!!!!!!!!!!!! پس عدالت اجتماعی تکلیفش چه می‌شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۲۲۱۱۲۵۰۷:۲۱:۰۰ ۱۳۹۸/۹/۱۲
همه لابی در آن بالا بالا ها دارند پزشکان یکجور و به اصطلاح هنرمندان جور دیگر فقط کارمندان و کارگران و حقوق بگیران لابی ندارند مالیات در کشور اسلامی جزو بیت المال است و هرکسی نمی تواند آن را بذل و بخشش کند
ناشناس۱۲۲۱۱۵۰۰۷:۴۹:۱۲ ۱۳۹۸/۹/۱۲
بازنشسته ها هم هنرمند هستن چون هنر این رو دارن با هیچ زندگی کنن
ناشناس۱۲۲۱۲۸۹۰۹:۲۴:۳۳ ۱۳۹۸/۹/۱۲
هنرمندها هم.نایی که هنر شعله ور ک دن آشوب و فتنه دارند یا اونایی که برای پول با سیاسیون ازدواج میکنند و بعدشم سر از عربستان بچه کش در میارند؟ هنرمند،اگر احساس داشت،بدون مالیات ،رقصش نمیگرفت!!
ناشناس۱۲۲۱۳۶۳۱۰:۰۱:۵۸ ۱۳۹۸/۹/۱۲
از خریداران سکه مالیات میگیرند که بر خلاف شرط فروش بر خلاف قانون و بر خلاف شرع است آنوقت سلبریتی ها و ... که خالص درآمدشان است معاف از مالیات هستند این از ثمرات دولت تدبیر و امید است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  4. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  5. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  6. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  7. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  11. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  12. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  17. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  18. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  19. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  20. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  5. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  9. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  10. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین