حکایت ما و این روزهای اینترنت / از شبکه ملی اطلاعات چه خبر ؟

رضا الوندی،   3980827150 ۱۷۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
حکایت ما و این روزهای اینترنت / از شبکه ملی اطلاعات چه خبر ؟

حوادث رخ داده در پی افزایش قیمت بنزین و بیم  دولت و نهادهای امنیتی، از سازماندهی تجمعات غیرقانونی و تخریبی برخی افراد در شهرهای مختلف باعث شد تا با اختلال در اینترنت ، دسترسی به شبکه‌های اجتماعی برای مردم غیر ممکن و یا سخت شود.

درباره این اقدام و تاثیرات احتمالی و مصلحت اندیشی دولت و نهادهای مربوطه در قطع دسترسی‌‌ها سخنی نداریم.آنچه گفتنی است این است که  آیا کسانی که چنین تصمیماتی می‌گیرند نباید نسبت به آثار زیانبار تصمیمات خود پاسخگو باشند؟

آیا نباید وزیر ارتباطات پاسخگوی این سئوال باشد که چرا باید شبکه ملی اطلاعات و یا اینترنت ملی ( که وزیر ارتباطات آنرا بی معنا و  عبارتی کاریکاتور شده می‌داند).پس از سال‌ها همچنان اندرخم یک کوچه باشد و ما با اندک تهدیدی مجبور به پرداخت این حجم از خسارت باشیم.

حتما جناب وزیر می‌دانند رسانه‌های داخلی که در خط مقدم اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به ویژه در مواقع بحران هستند، طی چند روز گذشته عملا تعطیل یا نیمه تعطیل بوده‌اند؟ اگر هم فعالیتی داشته اند عملا مخاطبان آنها کمترین دسترسی را به آنها داشته‌اند . آنوقت میگوییم چرا رسانه‌های بیگانه مرجعیت پیدا می‌کنند . 

حتما جناب وزیر می‌دانند که در غیبت اینترنت ملی آنچنان وابستگی به سایت‌های خارجی ایجاد شده است که وقتی تصمیم به قطع اینترنت می‌گیرید عملا دریچه‌های اطلاع رسانی را به روی مردم می‌بندید. بماند که حتی یکی دو موتور جستجوی داخلی نیز طی دو روز گشته ناکارآمدی خود را عیان ساختند.

 باید بدانیم بحران‌هایی از این دست در آینده نیز امکان وقوع دارند، احتمال روزی را بدهید که آمریکا نیز اینترنت را به روی ایران ببندد، در آن صورت چه خواهید کرد؟

طی روزهای شنبه و یکشنبه به دلیل قطعی اینترنت و بستن ورودی‌های خارجی، عملا دسترسی به گوگل امکان پذیر نبود، به تبع آن جی میل نیز که تعداد زیادی از کاربران ایرانی با آن کار می‌کنند از دسترس خارج شد و امکان هرگونه جستجویی از کاربران سلب شد.

چه کسی باید پاسخگو باشد که حتی ایمیل ملی برای مردم طراحی نشده تا از میزان وابستگی به شبکه‌های خارجی کم شود؟

هرچند برخی معتقدند همین که بعضی از دستگاه‌ها و رسانه‌ها و سایت‌هایی که سرورهایشان در داخل کشور بود توانستند روز شنبه و یکشنبه به ارائه خدمات بپردازند محصول کارهای انجام شده در پروژه شبکه ملی اطلاعات کشور است و باید از دست‌‌اندرکاران آن تشکر کرد.

متاسفانه یک از موانع تکمیل شبکه ملی اطلاعاتی برداشت وزارت ارتباطات از وظایف خود در این طرح ملی است، این وزارتخانه خود را متولی زیرساخت‌ها می‌دانند نه محتوا، حتی اگر این را بپذیریم.باید پرسید آیا همه زیرساختها آماده است؟

معتقدیم برخورداری از یک موتور جستجوی داخلی قوی نیازمند زیرساختی است که باز بر عهده این وزارتخانه است.

در هر حال بهتر است از شرایط موجود برای تکمیل این پروژه ملی  ،بیشترین بهره را برده و نگذاریم چالشهایی از این دست در آینده، تجارت ، ارتباط فردی و جمعی و امنیت ملی را در فضای ارتباطی مبتنی بر اینترنت مورد تهدید قرار دهند و بویژه رسانه‌هایمان را بی سلاح و مهمات راهی میدان نبرد و جنگ نرم نکنیم .

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۸۱۶۳۲۰۰:۳۹:۱۱ ۱۳۹۸/۸/۲۸
قطع کردن اینترنت خیلی ها را که از نت برای کسب درآمد استفاده می کنند بیچاره کرده است...مسوولین پاسخگو باشید
ناشناس۱۱۸۲۴۵۱۰۹:۵۱:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۲۸
کسانی که از فیلترینگ سایتها انتقاد داشتند، امروز خود کل اینترنت را فیلتر کرده اند. اینها با چه رویی اکنون با مردم صحبت می کنند؟؟؟
ناشناس۱۱۸۲۵۳۳۱۰:۱۴:۱۰ ۱۳۹۸/۸/۲۸
شورای امنیت ملی
ناشناس۱۱۸۲۵۹۴۱۰:۲۸:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۲۸
نت وصله.
جعفر۱۱۸۵۶۰۱۰۸:۲۴:۴۲ ۱۳۹۸/۸/۲۹
اصلا نت میدونی چیه ؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۱۸۲۷۳۵۱۱:۰۴:۰۲ ۱۳۹۸/۸/۲۸
اینترنت ملی بدرد نمیخوره
ناشناس۱۱۸۲۷۷۸۱۱:۱۵:۲۹ ۱۳۹۸/۸/۲۸
قطع اینترنت، نوعی مجازات است!
ناشناس۱۱۸۳۲۵۲۱۳:۳۲:۰۷ ۱۳۹۸/۸/۲۸
من میخوام به قطعی اینترنت اعتراض کنم. مسولین هم که همگی میگن همه شهروندان حق اعتراض دارند. اصلا این حق اعتراض بر اساس قانون اساسی هم هست. حالا لطفا بگید کجا بریم اعتراض کنیم ؟؟
م۱۱۸۳۶۵۴۱۵:۱۴:۴۱ ۱۳۹۸/۸/۲۸
اگر حتی یه شبه سه برابر کردن بنزین نیازمند اعتراض نبود سه روز قطع اینترنت نیازمند اعتراض جدی است .
بنده خدا۱۱۹۷۰۲۹۱۰:۱۸:۲۷ ۱۳۹۸/۹/۲
در واقع از چند جهت چوب خوردیم !! حداقل اینترنت را باز کنن تا بریم پول در بیاریم بدیم بنزین بخریم !!
ناشناس۱۱۸۳۷۷۱۱۵:۴۷:۴۸ ۱۳۹۸/۸/۲۸
من در این زمینه سر رشته ندارم ولی نکته خوبی را اشاره کردید.
فرهاد۱۱۹۷۴۳۵۱۱:۵۶:۰۸ ۱۳۹۸/۹/۲
دلشون خوش هست .... الان اکثر شرکت های بزرگ دارن روی طرح اینترنت برای همه دارن کار میکنن.... فکر کنید بیدار بشین اینترنت رومستقیم بدون دخالت دولت دریافت کنید اون هم رایگان .... همان طور صداو سیما میلی مخاطب نداره اینترنت داخلی هم نداره
ناشناس۱۱۸۱۶۳۶۰۰:۴۰:۲۳ ۱۳۹۸/۸/۲۸
قطع اینترنت حق الناس است تعطیلی کسب و کار مردم در اینستاگرام و اینترنت ایمیل و واتس اپ حق الناس است
ناشناس۱۱۸۲۱۶۲۰۸:۳۲:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۲۸
به گفته برخی کارشناسان، کاهش وابستگی به شبکه جهانی اینترنت، مهمترین دلیل پیاده ‌سازی شبکه ملی اطلاعات است. در این چارچوب، تجهیزات و زیرساخت‌های لازم برای مدیریت یک شبکه‌ سراسری اطلاعاتی و ارتباطی ملی در کشور فراهم می شود. به طوریکه چنانچه جامعه‌ جهانی، ایران را از دسترسی به شبکه جهانی اینترنت محروم کند یا دسترسی ایران به شبکه جهانی به هر دلیلی قطع شود، ما می توانیم تا حد زیادی به توانایی‌های خود متکی باشیم و مستقل عمل کنیم. گفتنی است، امکان تحریم اینترنتی ایران، همانند انواع تحریم های ناعادلانه دیگری که علیه کشورمان اعمال شده است، وجود دارد. از سوی دیگر، به دلیل رخدادهای فیزیکی مانند قطع کابل‌ها و… نیز ممکن است دسترسی ایران به اینترنت جهانی دچار اختلال شود.
ناشناس۱۱۸۲۸۳۴۱۱:۳۳:۳۵ ۱۳۹۸/۸/۲۸
خوب شد اینترنت بین الملل قطع شد. مردم اکنون فهمیدند که اینترنت ملی چه تحفه ای است!!!!
ناشناس۱۱۸۲۹۰۶۱۱:۵۹:۰۶ ۱۳۹۸/۸/۲۸
بله این را میگن ولی در عمل هدف همینه که می بینی قطع ارتباط داخل با خارج
ناشناس۱۱۸۳۰۰۶۱۲:۲۹:۲۷ ۱۳۹۸/۸/۲۸
هیچ کشوری تابحال تحریم اینترنتی نشده.
ناشناس۱۱۸۱۶۴۳۰۰:۴۲:۵۹ ۱۳۹۸/۸/۲۸
قطع کردن اینترنت مصداق بارز ممنوعیت اظهار نظر و اعتراض است.
ناشناس۱۱۸۲۲۷۷۰۹:۰۵:۰۸ ۱۳۹۸/۸/۲۸
شما الان دقیقاً داری چه کاری انجام میدی؟!
وطن پرست باشیم نه خودخواه۱۱۸۲۳۱۹۰۹:۱۴:۰۶ ۱۳۹۸/۸/۲۸
داداش من میشه یه سوالی بپرسم. حتماً قبول داری که ما در سطح جهان و منطقه دشمنانی داریم که خیر و صلاح و آقایی ما رو نمی خوان. (اگر هم فکر می کنی اصلاً دشمن نداریم! بازم اشکالی نداره، فکر کن اگه فرضاً داشته باشیم جواب این سوال من چی میشه:) سوال: الان اگه از دشمنان عزت، اقتدار، نفوذ و امنیت ایران (مثلاً بدخواهان سعودی و اسرائیلی و آمریکایی و مجاهدین خلق و ...) بپرسی نظر شما در مورد قطع شدن اینترنت ایران در این چند روزی که آشوب شده (و یه عده ای برای خط دادن و خط گرفتن جریان آشوب به شدت به اون نیاز دارن) چیه؟ دوس دارین الان اینترنت وصل بشه یا نه؟ فکر می کنی چه جوابی میدن؟ همون جواب باید برای من و شما نشون بده که در مقیاس کلان، وصل بودن اینترنت به نفع میهن عزیزمان هست یا به ضرر اون. (صرفنظر از این که برخی از ما، مثل خودِ من، ممکنه در کارهامون به طور موقت متضرر بشیم)
ناشناس۱۱۸۳۶۴۴۱۵:۱۰:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۲۸
خلاصه مطلب آقای وزیر ثابت شد بودجه ای که به این پیام رسان ها و جستجوگرها دادی کم بوده لطفا 8 برابرش کن ... یه پروژه میلیاردی هم بده نویسنده مثلا " کنشگری موتور جستجوی ملی و موتور سمند ملی در جنگ نرم "
ناشناس۱۱۸۱۶۵۷۰۰:۴۸:۵۰ ۱۳۹۸/۸/۲۸
شبکه ملی اطلاعات یعنی ارتباط داخلی یعنی همین چیزی که هست. اونی که شما میخواید با دستور ایجاد نمیشه بازار میخواد. وزیر ارتباطات چیکار کنه وقتی هیچ شرکتی در ایران توانایی پیاده سازی موتور جست و جو گر رو نداره؟ دقت کردید حتی در جهان هیچ شرکتی حتی مایکروسافت که همه با عظمتش آشنا هستیم نتونسته جست و جو گری ایجاد کنه که با گوگل توانایی رقابت داشته باشه؟ بعدش هم چرخ رو هزار بار اختراع نمیکنند وقتی سرویس ایمیل به تعداد زیاد موجود هست چرا یه شرکت بیاد سرویس ایمیل بزنه در حالی که هیچ کس به برنامه های داخلی اعتماد نداره؟ شکست پیام رسان ها کافی نبود درس نبود برای شما ها؟ زیرساختی که شما میگی میدونی کلا چند تا شرکت غول تو دنیا میتونند تولید کنند که اون شرکت ها ارزششون چند برابر کل بودجه این مملکته؟ میدونید خط تولید اینتل برای این شرکت ۱۵ میلیارد دلار هزینه دربرداشته برای راه اندازی؟ وزارت ارتباطات بیاد معجزه کنه؟
فرشاد۱۱۸۲۱۱۹۰۸:۲۱:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۲۸
یه کم مطالعه کنید بد نیست . کشور کره جنوبی که از نظر آمادگی الکترونیک و پهنای باند رتبه نخست را در دنیا دارد و مقامات وقت وزرات ارتباطات بارها در مورد راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، این کشور را مورد مثال قرار داده‌اند، ۸۰ درصد پهنای باند داخلی است. یعنی شبکه‌‌ای دارد که بی‌نیاز از ارتباطات خارجی، ۸۰ درصد ارتباطات کره در آن داخل به گردش در می‌آید
ناشناس۱۱۸۳۱۱۶۱۲:۵۵:۲۶ ۱۳۹۸/۸/۲۸
آخه بزرگ، چي و داري با چي مقايسه مي كني؟؟ ايران و كره؟؟ جنسيس با سمند؟؟
ناشناس۱۱۸۳۲۸۱۱۳:۳۷:۰۵ ۱۳۹۸/۸/۲۸
لینک مربوطه رو بفرست ببینیم اااا یادم رفت ما به اینترنت وصل نیستیم
ناشناس۱۱۸۲۱۴۰۰۸:۲۶:۰۴ ۱۳۹۸/۸/۲۸
برخلاف عقیده برخی که شبکه ملی اطلاعات را شبکه‌ای داخلی و جدای از اینترنت می‌دانند این شبکه مکمل اینترنت است که خدمات با هزینه کمتر و کیفیت بهتر را با افزایش امنیت داده‌ها برای شهروندان ایرانی فراهم می‌کند.
ناشناس۱۱۸۲۴۷۴۰۹:۵۷:۲۹ ۱۳۹۸/۸/۲۸
همین الان تو شبکه ملی اطلاعاتیم. سرعتش بهتره؟ کیفیتش بهتره؟ ارزون تر بوده یا پول کامل ازمون گرفتن؟چیش بهتره؟
ناشناس۱۱۸۲۵۰۶۱۰:۰۶:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۲۸
بستگی داره در کدام کشور راه اندازی شود. در کشور ما هدف قطع کردن اینترنت جهانی و محدود کردن دسترسی مردم است.
امیدی۱۱۸۳۰۸۶۱۲:۵۰:۲۸ ۱۳۹۸/۸/۲۸
برادر عزیز تا وقتی که محتوا نباشد عملا شبکه داخلی معنا ندارد و بعدم اینکه خدمات اگر منظور خدمات داخلی هست بله ولی در دنیای امروزه بدون ارتباط با اینترنت عملا بحث تجارت و کسب و کار معنی ندارد..
ناشناس۱۱۸۵۴۵۱۰۶:۴۹:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۲۹
بر خلاف عقیده شما، اینو همه می‌دونن. الان چه اطلاعات مفیدی دادی با این ژست دانندگیت؟
ناشناس۱۱۸۲۱۴۹۰۸:۲۸:۵۴ ۱۳۹۸/۸/۲۸
حلقه مفقوده اراده است که در مسوولین ما نیست . وگرنه از نظر توان فکری در بین جوانانمان وجود دارد . مشکل سر تفکری است که هر چی بهش میگی میگه: من میدونم .ما نمیتوانیم
ناشناس۱۱۸۲۱۵۰۰۸:۲۸:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۲۸
به نازم به این جواب علمی
ناشناس۱۱۸۲۲۳۵۰۸:۵۳:۲۳ ۱۳۹۸/۸/۲۸
جواب علمی نبود حکایت خودباختگی بود...
ناشناس۱۱۸۲۱۷۱۰۸:۳۴:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۲۸
وجود شبکه ملی اطلاعات، دسترسی امن و پایدار به سرویس‌های ملی را برای کاربران مهیا می کند و شرایط را برای بهره مندی آن ها از پهنای باند بسیار بالایی برای ارتباط و انتقال اطلاعات فراهم می کند ضمن آنکه بسیار کم هزینه تر خواهد بود و در مواردی که لازم نیست اطلاعات داخلی از سرورهای خارجی خوانده شود . زیرا بستر اجرای این طرح، شبکه ملی فیبر نوری ایران است. این شبکه توسط شرکت ارتباطات زیرساخت، توسعه داده شده و در پایان سال 89 به بیش از ۱۵۵ هزار کیلومتر در سراسر کشور گسترش یافت.
ناشناس۱۱۸۲۸۰۹۱۱:۲۵:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۲۸
تو راست می گی از همین الان معلومه چه معجزه ای کردن
ناشناس۱۱۹۱۵۵۱۱۶:۴۳:۵۱ ۱۳۹۸/۸/۳۰
وقتی به کار کسی نمیاد و مشکل کسی رو حل نمیکنه ونیازهای ما به اینترنت رو برآورده نمیکنه به چه دردی میخوره؟!
ناشناس۱۱۸۲۵۲۶۱۰:۱۳:۰۹ ۱۳۹۸/۸/۲۸
شکست پیامرسانهای داخلی با تلاش دولت اتفاق افتاد.
ناشناس۱۱۸۱۶۵۸۰۰:۴۸:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۲۸
این همه پول خرج کردند برای اینترانت آخرش هم این! با ویندوز 10 و لپ تاپ که اصلا به اینترانت وصل نمی شود! با موتور جستجو های ایرانی حتی برای سایت های فارسی درست کار نمی کنند! سایت‌های که آخرش. Ir دارند خیلی هایشان کار نمی کنند مثل mobile.ir ! می شود بگویید تا بحال چند میلیون دلار برای این اینترنت داخلی هزینه شده!
یکی۱۱۸۳۶۸۹۱۵:۲۸:۴۱ ۱۳۹۸/۸/۲۸
دوست گرامی صرف اینکه نام یک دامنه به ir یا com و یا هر چیز دیگر ختم شود بدین معنا نیست که آن دامنه روی سرورهای داخل ایران میزبانی شود یا نشود. از نظر فنی ممکن است در هر جای دنیا میزبانی دامنه ها انجام شود و ربطی هم به ایران و غیر ایران ندارد.
ناشناس۱۱۸۱۶۵۹۰۰:۴۹:۵۹ ۱۳۹۸/۸/۲۸
در فرانسه جلیقه زردها بیش از یکسال هست که در خیابان هستند و هر هفته قرار هفته بعد را برای ادامه اعتراضها میگذارند وعلی رغم درخواست و وعده های مکرون و ملغی کردن افزایش نرخ سوخت همچنان در خیابانها مانده اند و از این بابت اقتصاد فرانسه از ناحیه گردشگری و دلایل دیگر ضربه های سنگینی خورده ولی علی رغم بعضی شدت عملها در حد همون عرصه های میدانی نه کسی کشته شده و نه کسی آنها را تهدید به شناسایی و بازداشت کرده و نه یک دقیقه اینترنت قطع شده و نه از حضور خبرنگاران برای گزارش گرفتن و فرستادن خبر به رسانه ها و کشورهایشان جلوگیری کرده تا حدی که خبرنگار صداوسیمای خودمان از میان خیل معترضان گزارش تهیه میکنه و با جملاتی که حاوی کنایه های مختلف به حاکمیت فرانسه هست گزارشش رو تکمیل میکنه..
ناشناس۱۱۸۲۳۴۸۰۹:۲۱:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۲۸
دولت فرانسه حداقل 11 نفر از جلیقه زردها رو کشته و نزدیک 10 هزار نفر رو بازداشت کرده
ناشناس۱۱۸۳۴۳۷۱۴:۱۵:۳۷ ۱۳۹۸/۸/۲۸
کل جمعیت جلیقه زردها 5000 نفر هم نمی شوند
سید۱۱۸۲۳۵۲۰۹:۲۲:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۲۸
این چند روزه اینتر نت نداشتی روزهای دیگه که داشتی .یه زحمت به خودت میدادی به جای این چند جمله دروغی که نوشتی یه سرچ ساده میزدی همه چیز درباره تعداد کشته ها مجروحین چشهای کور شده و دستهای قطع شده در تظاهرات جلیقه زردها برات میومد . برای اینکه میدونم حال اینکار رو نداری آمارها رو به نقل از منابع خارجی برات میارم . کریستف کاستنر، وزیر کشور فرانسه ضمن اشاره به بازداشت 8 هزار و 400 نفر از معترضان موسوم به «جلیقه زردها» اعلام کرد: دولت هیچ عفو و بخششی در قبال این افراد نداشته و عاملان حوادث خشونت‌بار را مجازات خواهد کرد. کاستنر در ادامه تاکید کرد: در جریان این اعتراضات هزار و 300 نفر از نیروهای پلیس نیز زخمی شدند. ادوارد فیلیپ، نخست وزیر فرانسه نیز دو روز پیش از زندانی شدن هزار و 796 تن از معترضان از زمان آغاز این تظاهرات تا کنون خبر داده و گفت: دادگاه هزار و 422 معترض بازداشت شده نیز هنوز برگزار نشده است. در جریان تجمعات جلیقه زردها علاوه بر کشته شدن 11 نفر، بیش از 2 هزار تن نیز زخمی شده‌اند. همچنین هزار و 796 نفر به زندان محکوم شده اند. پاریس/ خبرگزاری آناتولی https://www.aa.com.tr/fa/%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA-8-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%88-400-%D8%AC%D9%84%DB%8C%D9%82%D9%87-%D8%B2%D8%B1%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%87/1392635
ناشناس۱۱۸۲۴۴۲۰۹:۴۸:۲۸ ۱۳۹۸/۸/۲۸
تو به اینترنت وصلی لینک پیدا کردی گذاشتی؟! به به شما عجب پارتی کلفتی داری که الان اینترنت داری؟!
ناشناس۱۱۸۲۹۵۸۱۲:۱۶:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۲۸
از خواصی ؟اینترنت را کجا آوردی ؟حتما خودت را در صف اول مردم هم میبینی !!!؟؟؟
ناشناس۱۱۸۲۳۸۰۰۹:۲۷:۰۶ ۱۳۹۸/۸/۲۸
فقط تو یه روز 264 نفر رو بازداشت کردن . تازه به اونا هم میگن اراذل اوباش وزیر کشور فرانسه روز یکشنبه با تأکید بر اینکه نیروهای امنیتی بشدت با اوباش و اراذل در تجمعات مردمی برخورد می کنند، شمار بازداشت شدگان را ۲۶۴ نفر اعلام کرد که تنها ۱۱۳ نفر آنان در پاریس بازداشت شده اند. به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس انفو، "کریستف کاستنر" در نخستین واکنش به حرکت روز گذشته جلیقه زردها در سالگرد تأسیس این جنبش اعتراض آمیز، گفت: به جز معترضان و تظاهرکنندگان، آنچه که دیروز دیدیم، اقداماتی از جانب افراد اوباش و اراذل بود که سبک مغز هستند. شماری از معترضانی که روز شنبه در سالگرد تشکیل جنبش جلیقه‌ زردهای فرانسه به خیابان‌ ها آمده بودند، در پاریس با پلیس درگیر شدند؛ سطل‌ های زباله و چند دستگاه خودرو را به آتش کشیدند؛ شیشه‌های ایستگاه‌ های اتوبوس را شکستند و اموال عمومی را تخریب کردند.www.irna.ir/news/83558994/
Ali۱۱۸۲۴۳۷۰۹:۴۵:۱۷ ۱۳۹۸/۸/۲۸
بنده الان چندی است که ساکن فرانسه هستم و بحث جلیقه زردها را از نزدیک دیدم. شدت عملی که پلیس فرانسه با آشوبگران که بیشتر الجزایری و مراکشی مهاجر بودند داشت کلا جلیقه زردها را سریع از آشوبگران جدا کرد. فعالیت جلیقه زردها هم فقط به روزهای شنبه محدود شد در کمربندی شهرها.
ناشناس۱۱۸۱۶۶۰۰۰:۵۰:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۲۸
ما اینستاگرام و واتس اپ موتور جستجو و ایمیل ملی بومی درستی نداریم این طرح کلا توهم هست !
ناشناس۱۱۸۲۳۵۱۰۹:۲۱:۵۳ ۱۳۹۸/۸/۲۸
اینترنت مگه فقط اینهاست داشته باشیمم بدون مشارکت دنیا چه معنی میده؟ اینستا بخاطر حظور ادمها و ایده های مختلف موفقه نه اینکه تو خودمون بشینین باهم عکس بزاریم ببینیم
ناشناس۱۱۸۱۶۶۱۰۰:۵۱:۰۰ ۱۳۹۸/۸/۲۸
ای بابا! چرا این قدر متن و مقاله. یک راست برو سر اصل مطلب! باز کدوم آقازاده پول نیاز پیدا کرده که باید یک پروژه ملی تعریف کرد؟ آقازاده خودش انتخاب کنه: خودرو ملی، اینترنت ملی، سیستم عامل ملی، موتور جستجو ملی و ....
ناشناس۱۱۸۱۶۶۳۰۰:۵۲:۵۳ ۱۳۹۸/۸/۲۸
آقایان با فیلتر اینترنت رسما هزاران نفر رو از چرخه کسب و کار خارج کردن بعد میگن ما داریم از کسب و کار مردم در خیابان دفاع میکنیم ! تضاد تا کجا ؟کسب و کار خیابان چه ارجحیتی بر کسب و کار اینترنتی داره ؟
ناشناس۱۱۸۱۶۷۳۰۰:۵۶:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۲۸
شبکه ملی از نظر آقایون یعنی همین چهار تا خبرگزاری و دو سایت بانکی و استپ و تپسی!!! چیزی به اسم تبادلات تجاری با خارج ، کسب اطلاعات و دنیایی که اقتصادش در هم تنیده هست اصلا از نظر شما معنی نداره.
رضا۱۱۸۲۱۵۴۰۸:۳۰:۵۶ ۱۳۹۸/۸/۲۸
بر خلاف تصور عموم، اینترنت ملی هیچ ارتباطی به محدود کردن اینترنت ندارد و صرفا نوعی گردش اطلاعات در بستر داخلی است. در این طرح با نگاهی به محتواهایی که بیشتر مورد استفاده مردم قرار می گیرند، مثل فیلم و سریال و یا شبکه های پیام رسان، این اطلاعات وارد بستر پهنای باند داخلی می شوند تا سرعت و کیفیت بسیار بهتری را برای کاربر به ارمغان بیاورند.
ناشناس۱۱۸۲۳۶۶۰۹:۲۴:۵۴ ۱۳۹۸/۸/۲۸
خب پس اگر اینطوره الان مشکلی نداریم. سایتهای داخلی که در دسترس هستند.
ناشناس۱۱۸۱۶۸۱۰۱:۰۱:۳۰ ۱۳۹۸/۸/۲۸
با توجه به اخلالی که دولت ایجاد کرده در اینترنت به صاحبان کسب و کار و حتی افراد عادی که اینترنتشون دچار اخلال شده پیشنهاد می کنم که شکایت کرده و درخواست غرامت کنند شبکه ملی اطلاعات یکچیز بی معنی است و 99 درصد اینترنت اینترنت بین الملل است بهترین کار طرح شکایت از ارائه دهنده های اینترنت و درخواست غرامت سنگین است که برا طرف مقابل هزینه سنگین ایجاد بشود اگر بخاد قطع کنه از دید من اخلالگر واقعی خود دولت است که هم در بنزین و هم در اینترنت بر خلاف قانون اخلال ایجاد کرده
علی۱۱۸۲۶۲۴۱۰:۳۵:۴۴ ۱۳۹۸/۸/۲۸
شبکه داخلی یا اینترنت ملی کذایی
مهدی۱۱۸۳۱۸۸۱۳:۱۶:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۲۸
از کی باید خسارت گرفت.از خودشون؟اینا عذرخواهی هم بلد نیستن چی برسه خسارت.
بهراد۱۱۸۱۶۸۵۰۱:۰۳:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۲۸
میشه یه بررسی کنید تا کی قراره ادامه پیدا کنه؟ ربیعی که امروز گفت شرایط 80٪ بهتر شده خواهشن یه پیگیری بکنید
ناشناس۱۱۸۱۷۰۱۰۱:۱۱:۰۳ ۱۳۹۸/۸/۲۸
شبکه اینترانت نمیخواهیم ما اینترنت بین الملل می خواهیم
ناشناس۱۱۸۱۷۱۲۰۱:۱۵:۴۲ ۱۳۹۸/۸/۲۸
موتور جستجوی ملی که میخواد لینک بده به منبع خارجی، مثلاً در تحقیقات علمی، و اون منبع خارجی مسدود باشه، به چه کار میاد؟
ناشناس۱۱۸۱۷۱۷۰۱:۱۶:۲۷ ۱۳۹۸/۸/۲۸
اصل اینترنت به محتوای ساخته شده و منتشر شده در اون بر میگرده و شاید درکش برای شما سخت باشه ولی نمیشه انتظار داشت محتوای تولید شده توسط ۸ میلیارد آدم رو با محتوی تولید شده توسط ۸۰ میلیون نفر جایگزین کرد. قطع اینترنت عملا کشور رو به ۲۰ سال پیش برده و سرویس ملی هم فقط تا حدی میتونه کار کنه. تا همینجا هم زیادی کار کرده. اینترنت رو وصل کنین.
زینب۱۱۸۳۵۲۲۱۴:۴۲:۳۴ ۱۳۹۸/۸/۲۸
عالی بود
ناشناس۱۱۸۱۷۲۳۰۱:۱۸:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۲۸
دسترسی سخت نشد کلا از بیخ و بن اینترنت قطع شد! فقط شبکه داخلی مسدود نشده.
ناشناس۱۱۸۱۷۲۹۰۱:۲۲:۳۶ ۱۳۹۸/۸/۲۸
اینترانت یا همان به قول شما اینترنت ملی (یا دولتی) حتی اگر در آمریکا هم باشد هیچ کارآیی نخواهد داشت.نکند هنوز نمی دانید تقریبا تمامی سایت های طراحی شده در داخل رونوشت های کدهای موجود در گیت هاب و سایر شبکه های اشتراک گذاری کد است.
ناشناس۱۱۸۲۱۲۷۰۸:۲۳:۵۳ ۱۳۹۸/۸/۲۸
کشوری مانند هند نوعی از شبکه ملی اطلاعات را با نام شبکه ملی دانش داراست. نام‌گذاری شبکه ملی دانش هند از آن جهت است که جمع‌آوری اطلاعات منتج به دانش می‌شود. همچنین در کشور هند مانند ایران، سازمانی به نام سازمان فناوری اطلاعات در زیرمجموعه وزارت ارتباطات این کشور، مسئول شبکه ملی دانش است.
مرغ همسایه!۱۱۸۲۲۰۶۰۸:۴۴:۴۱ ۱۳۹۸/۸/۲۸
سال قبل رئیس جمهوری فرانسه در همایش مدیریت اینترنت، طرحی مبنی بر تنظیم و مدیریت فضای سایبری ارایه داد . طرح پیشنهادی مكرون موسوم به «دعوت پاریس به كنترل و امنیت در فضای سایبری»، تفاهمنامه ای در راستای تنظیم و مدیریت نرم فضای اینترنتی است. رئیس جمهوری فرانسه اظهار داشت: «دولت باید شهروندان را در برابر استفاده نادرست از اطلاعات و همچنین محتوای مضر و مخرب محافظت كند هر چند كه تحقیق این طرح بسیار سخت و پیچیده باشد». احتمالا مخالفان داخلی این را هرگز حمل بر سانسور و منع دسترسی آزاد به اطلاعات نمیدانند . چرا چون رییس جمهور فرانسه گفته !!!!!!!! مرغ همسایه غاز است
ناشناس۱۱۸۲۵۹۷۱۰:۲۹:۵۰ ۱۳۹۸/۸/۲۸
بی زحمت چیزای دیگه فرانسه رو هم بگو. همینو فقط یاد گرفتی؟!
ناشناس۱۱۸۳۶۸۸۱۵:۲۷:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۲۸
چی رو با چی مقایسه میکنی ؟؟؟
ناشناس۱۱۹۲۸۹۵۰۰:۳۹:۵۱ ۱۳۹۸/۹/۱
فرانسه 4 درصد رو قیمت سوخت اضافه کرد کشور به هم ریخت. الان شما افزایش 3 برابری قیمت سوخت رو ول کردی داری در مورد فرانسه صحبت میکنی؟!
ناشناس۱۱۹۶۶۹۷۰۸:۰۳:۴۱ ۱۳۹۸/۹/۲
توفرانسه،،طرح دادن ونظر گفتن وبزور اجرا نکردن.اینجا طرح وصحبت وکار علمی نشده،اجرا کردن
ناشناس۱۱۸۱۷۳۳۰۱:۲۴:۰۲ ۱۳۹۸/۸/۲۸
بازبودن سایتهای داخلی به دلیل پیشرفت اینترنت ملی نیست یه کارساده است البته اگه بدونی بستن IP چیه
شهریار۱۱۸۱۷۴۱۰۱:۳۲:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۲۸
اینترنت ملی همینه، منظورتان اینه همیشه قطع باشه تا مردم عادت کنند؟
ناشناس۱۱۸۱۷۵۰۰۱:۴۱:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۲۸
الان خیلی ها نمی توانند با شرکای خارجی خود ارتباط داشته باشند / بعضی ها کسب و کار در خارج و سایت دارند . خسارت اینها رو کی میده ؟؟؟؟
ناشناس۱۱۸۱۷۷۱۰۲:۰۲:۱۵ ۱۳۹۸/۸/۲۸
شما الان از اينترنت ملي دارين استفاده ميكنين
ناشناس۱۱۹۲۸۸۸۰۰:۳۸:۰۹ ۱۳۹۸/۹/۱
نه عزیز ... گنجشک رو رنگ کردند جای قناری بهتون انداختند. این اینترنت جهانی تحت فیلترینگ شدید هستش. بجای اینکه سایتها رو فیلتر کنند، همه چیز رو فیلتر کردند بعد تک تک سایتهای مورد نظرشون رو از فیلتر خارج کردند.
ناشناس۱۱۸۱۸۱۷۰۲:۵۳:۳۰ ۱۳۹۸/۸/۲۸
چیزی به عنوان اینترنت ملی در هیچ کشوری به این معنی وجود ندارد. اینترنت ملی یعنی اسرار کشور روی سرور های خارجی نباشد. ولی تلقی افرادی مانند تو این است که اینترنت ملی یعنی کلا چشم و گوش خود را به روی اخباری که از کشور در خارج منعکس شده ببندیم و اخبار رسانه های داخلی را که از روی هم کپی می زنند باور کنیم. نه خارجی ها همه حقیقت را میگن نه داخلی ها. باید همه را خواند و مقایسه کرد.
ناشناس۱۱۸۱۸۳۱۰۳:۲۶:۳۶ ۱۳۹۸/۸/۲۸
هم در بحث موتور جستجو و هم در بحث ایمیل چندین پروژه داخلی با بودجه‌های میلیاردی در سالهای گذشته تعریف شده و بدست مقامات افتتاح شده. حالا که ارتباط شبکه با خارج قطع شده معلوم شد تمام این پروژه ها صرفاً پوششی بر روی سرویس‌های مشابه خارجی بوده‌اند. مثلا فلان موتور جستجوی به اصطلاح ملی تمام کاری که میکرده این بوده که عبارت مورد جستجو را به گوگل میداده و نتیجه گوگل را به کاربر برمی‌گردانده. به نظرم اول تکلیف این پولهایی که خرج اینها شده را مشخص کنید بعد ادامه داستان «اینترنت ملی» را برای مردم تعریف کنید.
محمد۱۱۸۲۳۶۵۰۹:۲۴:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۲۸
احسنت
ناشناس۱۱۸۳۰۰۰۱۲:۲۸:۰۶ ۱۳۹۸/۸/۲۸
دمت گرم!!
ناشناس۱۱۸۱۸۳۵۰۳:۵۵:۰۷ ۱۳۹۸/۸/۲۸
باز مسیر را دارید اشتباه میرید اگر رسانه های داخلی مستقل نباشند، درست خبر رسانی نکند و به شعور مردم احترام نذارند، اگر صد تا اینترنت ملی هم راه بیافتد باز مردم به اینها اعتماد نخواهند کرد
حامد۱۱۸۱۸۶۳۰۵:۱۶:۵۲ ۱۳۹۸/۸/۲۸
بر فرض که الان یک موتور جستجوی قوی داخلی هم داشتیم. وقتی محتوایی ک من برنامه نویس دنبال آن هستم، خارج از ایران هستش، عملا اون موتور جستجو به هیچ درد نمی خوره. چندین روز هستش ک عملا هیچ کاری از پیش نبردیم و فقط منتظریم تا اینترنت وصل بشه تا برگردیم سر کار.
علی۱۱۸۳۴۲۴۱۴:۱۱:۱۶ ۱۳۹۸/۸/۲۸
شما چه جور برنامه نویسی هستی که معنی اینترنت ملی رو نمی‌دونی؟!
ناشناس۱۱۸۱۸۶۴۰۵:۱۸:۱۵ ۱۳۹۸/۸/۲۸
ایمیل داخلی هم داریم من سال هاست که مرتب از آن استفاده می کنم و کاملاً راضی نیز هستم الان هم قطع نیستند و به خوبی دارند به کار خود ادامه می دهند.
هیچکس۱۱۸۲۴۰۲۰۹:۳۴:۱۰ ۱۳۹۸/۸/۲۸
الان هم که با اون ای‌میلِ ملی‌ات نمی‌توانی به کسی که جیمیل یا هر میلِ دیگری دارد نامه بفرستی هم کارامد است؟!
ناشناس۱۱۸۵۴۰۶۰۵:۰۵:۵۱ ۱۳۹۸/۸/۲۹
من به جیمل هم به راحتی نامه فرستاده ام
ناشناس۱۱۸۲۵۰۰۱۰:۰۵:۲۷ ۱۳۹۸/۸/۲۸
بیایم از ایمیل داخلی استفاده کنیم؟ حتما این کارو بکنیم، مثلا پایان نامه که یک سال روش وقت گذاشتم رو باهاش بفرستم تا فلان ژن خوب بتونه توی بازار سیاه بفروشه
ناشناس۱۱۸۱۸۸۱۰۵:۵۰:۰۹ ۱۳۹۸/۸/۲۸
سه روز تمام کسب و کار اینترنتی و کارهای علمی تعطیل شده و انگار هیچ مسولی واسش مهم نیست
ناشناس۱۱۸۱۸۹۳۰۶:۰۶:۳۴ ۱۳۹۸/۸/۲۸
یعنی اگر شبکه ملی بود دراین اوضاع قطع نشده بود ؟
ناشناس۱۱۸۱۹۰۸۰۶:۲۰:۲۰ ۱۳۹۸/۸/۲۸
با مردم حرف بزنین, فیلتر راهش نیست, 2 روز دیگه اینترنت ماهواره ای اومد چیکار میکنین؟
ناشناس۱۱۸۱۹۳۳۰۶:۳۲:۳۸ ۱۳۹۸/۸/۲۸
عمل که نداری لااقل حرفم نزن.... جهرمی زود مسئول شد زودم رفت خونه شون 1400 بدون جهرمی و امثالهم
ناشناس۱۱۸۱۹۳۴۰۶:۳۴:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۲۸
خودت فهمیدی چی نوشتی؟ اینترنت ملی یعنی شرایط الان. ایمیل ملی هم طراحی شده بود که مورد استقبال قرار نگرفت. شبکه اجتماعی ملی هم با کلی بودجه و سر و صدا راه افتاد و بازم مورد اقبال مردم نبود. چرا نمیخواین مثل بقیه دنیا باشید؟
ناشناس۱۱۸۱۹۵۷۰۶:۵۵:۵۴ ۱۳۹۸/۸/۲۸
آقای نویسنده! اینترنت فقط خبر و اطلاع رسانی نیست. کسب و کار تعداد زیادی از شهروندان به اینترنت وابسته است نه اینترانت! منظور وزیر هم همین است که به شبکه ای که به اینترنت جهانی متصل نباشه نمی شه گفت اینترنت، حالا داخلی، ملی، محدود و یا هرچی...
ناشناس۱۱۸۱۹۶۶۰۷:۰۵:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۲۸
مشکل ایمیل ملی و موتور جستجوی ملی و ... این است که مردم بهشون برای حفاظت از ازاطلاعاتشون اعتماد ندارند. البته چند تا سرویسی هم که قبلا راه اندازی شد حتی در حد لفظی هم اطمینانی به مردم برای حفاظت از اطلاعاتشون ندادند.
ناشناس۱۱۸۱۹۷۷۰۷:۱۴:۰۲ ۱۳۹۸/۸/۲۸
یادتان رفت که بگویید آنتی ویروس ها هم آپدیت نمی شوند .
ناشناس۱۱۸۱۹۹۹۰۷:۲۶:۰۶ ۱۳۹۸/۸/۲۸
آذری جهرمی هم کم مقصر نبوده این چند سال..
ناشناس۱۱۸۲۹۴۹۱۲:۱۲:۴۲ ۱۳۹۸/۸/۲۸
اینم وزیر جوانشون با اون کارهای پوپولیستی
ناشناس۱۱۸۲۰۰۰۰۷:۲۶:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۲۸
واقعا چرا به خاطر یه عده معدود ارازل و اوباش که به هرحال چه اینترنت قطع باشه، چه نباشه دارن از خارج خط میگیرن، اینترنت هشتاد میلیون مردم رو قطع کردن؟
ناشناس۱۱۸۲۰۰۵۰۷:۳۲:۲۱ ۱۳۹۸/۸/۲۸
اینترنت ملی هیچ معنایی ندارد.
Saeed۱۱۸۲۰۴۴۰۷:۵۲:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۲۸
مگه گوگل دولتیه که اینجا وزارت موتور جستجو بسازه؟؟؟ ضمنا ایمیل های ایرانی مختل نشدن، اگر کسی فعالیتش رو بر پایه جی‌میل گذاشته مقصر خودشه؛ ایمیل چاپار خیلی خوب و بی وقفه داره کار می‌کنه و حداقل توی دریافت ایمیلای داخلی و خارجی بدون مشکله
faraz۱۱۸۲۵۵۰۱۰:۱۸:۵۰ ۱۳۹۸/۸/۲۸
بزرگوار، وقتی اینترنت قطع است یعنی ارتباط بیم المللی قطع است. پس چاپار هم ایمیلهای ارتباطی با خارج را دریافت و ارسال نمی کند. ایمل خود من چاپار است.
هادیان۱۱۹۲۵۰۴۲۲:۲۷:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۳۰
با چاپار www.chmail.ir و ایمیل ایران mail.iran.ir ایمیل به خارج از کشور هم می‌رفت و هم میومد. مشکلی نداشتن
ناشناس۱۱۹۰۴۱۰۱۱:۱۱:۵۴ ۱۳۹۸/۸/۳۰
اصلا از اون موقعی که اینترنت قطع شده من پوستم بهتر شده هوا تمیز تر شده به بابام بیشتر سر میزنم خخخخخخ
ناشناس۱۱۸۲۰۶۷۰۷:۵۸:۴۴ ۱۳۹۸/۸/۲۸
همین الان با اینترنت ملی داریم کار می کنم بحث جی میل و گوگل اینترنت بین الملل محسوب می شودو دربحث جستجو گر های داخلی متاسفانه از اسکریپت های گوگل بهره می برند
ناشناس۱۱۸۲۱۰۰۰۸:۱۵:۱۲ ۱۳۹۸/۸/۲۸
شما فکر میکنید اینترنت یعنی اینستاگرام. فکر میکنید ملت فقط برای اپلود عکس و خوندن چهار تا جک تلگرامی از اینترنت استفاده میکنند. خب موتور جستجوی ملی در حد گوگل راه‌اندازی شد بعدش چی؟ برای مقالات علمی چاره‌ای دارید؟ برای فعالان فارکس و کریپتو چطور؟ فکر سرمایه این بدبختا رو کردید؟ آپارات بعد از این همه سال یک هزارم‌ محتوای یوتیوب رو در بخش آموزشی و علمی نداره. چرا به این اشاره نمی‌کنید؟
amir۱۱۸۲۱۱۳۰۸:۲۰:۰۷ ۱۳۹۸/۸/۲۸
من موبایل فروشم بخدا از شنبه اجناس قرون شده.گوشی. رم.فلش و ... کشیده بالا. ۲۰۰تومن رفته بالا ۱۰۰ تومن میاد پایین میگید ارزون شد. نبود اینترنت باعث شده قیمت معلوم نباشه. هر کی میخاد میکشه روش. ما از اینترنت نون در میاریم. کی پاسخگوی ضرری هست که خوردیم. مگه نمیگید همه جا آرومه.توروخدا اینترنتو باز کنید تا بیشتر از این ضرر نکنیم. لطفااا اینترنت رو درست کنید
ناشناس۱۱۸۲۱۱۴۰۸:۲۰:۲۸ ۱۳۹۸/۸/۲۸
قطع دسترسی از شبکه جهانی اینترنت واقعا عجیب است یکنفر یک دلیل قانع کننده بیاورد گوگل در این آشوبها چه نقشی دارد که دسترسی به آن قطع شده؟ موتورهای جستجوی پارسی جو و یوز بازای جستجوی هر کلمه یا عبارت فقط مستقیم به چشم شمازل میزنند !!! وقتی با تکنولوژی سر جنگ داشته باشید جز واماندگی اقتصادی نصیبی نیست
ناشناس۱۱۸۲۱۱۷۰۸:۲۱:۱۲ ۱۳۹۸/۸/۲۸
همه چی رو محدود کنید اسمش رو بذارید ملی و بومی! رسانه ملی اینترنت ملی پوشش ملی خودروی ملی (همه هم از دم شکست خورده) هواپیمایی امارات با اون دبدبه و کبکبه به جا اینکه سرمایش رو صرف ساخت هواپیما کنه هواپیما رو از بویینگ میخره و رو گسترش خطوط هواییش سرمایه‌گذاری میکنه. چرا؟ چون میدونه تکنولوژی ساخت رو نداره و بخواد وقت صرف به دست اوردن تکنولوژی کنه از دنیا عقب میمونه. کاری که ما با خودروسازیامون کردیم! و الان هم اصرار داریم با اینترنت بکنیم.
ناشناس۱۱۸۲۱۴۷۰۸:۲۸:۳۳ ۱۳۹۸/۸/۲۸
10 روز پیش گذشته قانون ملی شدن اینترنت روسیه اجرایی شد. طبق این قانون دولت این کشور در صورت اضطرار و وجود حمله سایبری می تواند سرویس اینترنت این کشور را از جهان جدا کند. به گفته قانونگذاران روس، اینترنت ملی برای محافظت از Runet (اینترنت این کشور) در صورت حملات سایبری یا تهدیدهای خارجی طراحی شده است. قانون «اینترنت ملی» بهسازمان نظارت بر مخابرات و رسانه‌های روسیه این کشور ( Roskomnadzor) اجازه می دهد در صورت حمله سایبری، Runet را از شبکه اینترنت جهانی مجزا کند. الکساندر ژاروف رئیس سازمان نظارت بر مخابرات و رسانه‌های روسیه نیز اعلام کرد فقط در شرایط اضطراری اینترنت جهانی مسدود می شود یا سرویس مورد نیاز از طریق تهیه کنندگان خاصی ارائه خواهد شد. طبق این قانون باید تجهیزات خاصی نصب شود تا تهیه کنندگان اینترنت بتوانند ترافیک را فیلتر و دسترسی به اطلاعات غیر قانونی را محدود کنند.
محمد جواد۱۱۸۲۳۵۰۰۹:۲۱:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۲۸
برداشتی ناقص، کودکانه و سطحی بخاطر کم سوادی از شبکه ملی اطلاعات! جدا کردن ترافیک دو شبکه ملی و جهانی اطلاعات امری جدا از جایگزینی شبکه ملی بجای شبکه جهانی و قطع کامل اینترنت است. بطور مثال می توان یک ایمیل ملی داشت که در ترافیک داخلی مورد استفاده قرار داد و دسترسی از خارج را محدود کرد تا هموطنان برای مکاتبات دولت الکترونیک از ان بهره ببرند و خطر هک و افشای ان در خارج نباشد اما افراد حهت مکاتبه با خارج باید دسترسی به ایمیل خارجی داشته باشند نه با دود آتش و چاپار پیام به جهان خارج بفرستند!
ناشناس۱۱۸۲۱۵۲۰۸:۲۹:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۲۸
متاسفانه به دلیل عدم اطلاع رسانی دقیق، درست و به اندازه درباره شبکه ملی اطلاعات ، به محض اینکه کاربران ایرانی این نام را می شنوند، افکاری مانند اینترنت محدود و بسته و به دور از ارتباطات بین‌المللی به ذهنشان خطور می کند. بنابراین، نیاز است که در این زمینه اطلاعات دقیقی به مردم داده شود تا نگرانی های احتمالی شان رفع شود.
ناشناس۱۱۸۲۱۹۵۰۸:۴۱:۵۱ ۱۳۹۸/۸/۲۸
مردم در نظرشون کنترل شدنشون میاد فقط
ناشناس۱۱۸۲۲۰۰۰۸:۴۳:۳۶ ۱۳۹۸/۸/۲۸
برای اینکه دقیقا همین معنی رو میده، اینها از اینترنت فقط ایمیل و شبکه اجتماعی رو می فهمند، درصورتی که باید با دنیا ارتباط داشت شما نمی تونی از هر نسخه از مطالب اینترنت یکی هم رو اینترانت پیاده کنی هرروز داره جدید میشه هرنقطه ازش یک مطلب هست این بی معنیه که شما اینترانت رو جای اینترنت درنظر بگیری
amir۱۱۸۲۱۶۹۰۸:۳۴:۳۳ ۱۳۹۸/۸/۲۸
توریست اومده بود مغازه سینکارت هرید گف میخام با خانوادم اینترنتی تماس بگیرم اب شدم رفتم زیر زمین. خیلی خجالت کشیدم. بیچاره دو‌ روزه میاد میره میکه چی شد.
حکیمه۱۱۸۲۱۷۴۰۸:۳۵:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۲۸
توهین به شعور مردم تا کجا...اینترنت نباشه همه چی لنگ هست.
ناشناس۱۱۸۲۱۸۲۰۸:۳۸:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۲۸
ما الان کسب و کارمون با قطع اینترنت قطع شده کجا میتونیم اعتراض مدنی بکنیم؟
ناشناس۱۱۸۳۲۵۶۱۳:۳۲:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۲۸
تو دلت اعتراض کن.
ناشناس۱۱۸۵۴۰۲۰۴:۵۰:۳۸ ۱۳۹۸/۸/۲۹
همینجا
ناشناس۱۱۸۲۱۸۹۰۸:۴۰:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۲۸
اینترنت یعنی شبکه ای از تارهای عنکبوتی که در هم تنید اند و به هم لینک شده و نهایت ندارند بنابراین چیزی به نام اینترنت ملی وجود نخواهد داشت در همین حدی که اسنپ و چند تا سایت را باز کنه کارایی بیشتر نخواهد داشت
ناشناس۱۱۸۲۲۰۴۰۸:۴۴:۲۸ ۱۳۹۸/۸/۲۸
تمام ارتباطات با شرکای تجاری خارجی قطع شده واردات و صادرات کالا به دلیل عدم امکان هماهنگی با شرکای تجاری کاملا مختل شده چه کسی پاسخگوی این مسئله هست.
ناشناس۱۱۸۲۲۱۵۰۸:۴۹:۰۳ ۱۳۹۸/۸/۲۸
جدا از قطع اینترنت و بماند آسیبی که به خیلی ازکسب و کارها زده،تکلیف این بسته های اینترنت ماهیانه که مردم از اپراتورها اونم بصورت نقدی خربداری کردند چی میشه؟ الانم که کلا نت را مسدود کردند و معلوم هم نیست تا کی ادامه خواهد داشت و کم کم زمان پایان بسته ها فرا میرسه ،
ناشناس۱۱۸۲۲۵۲۰۹:۰۰:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۲۸
شما که اصرار به اینترنت ملی داری به من بگو اصلا شبکه بین المللی ملی معنی داره؟ این چیزی که شما می بینی بهش می گن اینترانت یعنی شبکه داخلی که بر خلاف ادعای مسئولین هیچ گونه سرمایه گذاری خاصی نمی خواد این که امروز خیلی از سایت های داخلی از دسترس خارج شدن اتفاقا نشان از عملکرد بد و غیر استاندارد مسئولین داره چون اگر درست و طبق استانداردها عمل شده بود حداقل امروز باید تمام سایت های داخلی در دسترس می بودند.
ناشناس۱۱۸۲۲۶۳۰۹:۰۳:۱۹ ۱۳۹۸/۸/۲۸
لطفا نوع اعتراض سازنده و جایی که باید بریم برای اعتراض رو بفرمایید تا بهمون نگن آشوبگر . من فقط میخوام بدونم تا کی ادامه داره این قطعی در واقع به بلاتکلیفی معترضم.
زینب۱۱۸۳۵۶۳۱۴:۵۱:۳۰ ۱۳۹۸/۸/۲۸
من به دفتر نهاد ریاست جمهوری زنگ زدم دفتر رهبری هم زنگ زدم گلایه کردم این به فکرم رسید
ناشناس۱۱۸۲۲۶۶۰۹:۰۳:۵۲ ۱۳۹۸/۸/۲۸
پول این بسته های اینترنت مردم چی میشه؟
محمد جواد۱۱۸۲۳۰۶۰۹:۱۱:۱۰ ۱۳۹۸/۸/۲۸
ساخت و تقویت شبکه ملی اطلاعات البته ضرورتی انکار ناپذیر است اما حایگزینی ان با اینترنت یک ایده کاملا ابلهانه است! محتوایی که صدها هزار شرکت و چند میلیارد انسان بر روی زمین می سازند را چگونه می توان با یکدرصد جمعیت دنیا ساخت آنهم در کشوری که در ابتدای این راه است؟ ما از تفاوت تعطیلات اخر هفته مان با دنیا کلی متضرر می شویم چطور ممکن است از قطع کامل ارتباط تجاری و علمی و انسانی متضرر نشویم و بتوانیم آنرا جبران کنیم؟ ما باید ایمیل ملی، موتور جستجوی ملی، سرویسهای رایانش ابری ملی، تالارهای علمی و فنی ملی داشته باشیم اما چه زمانی می خواهیم متوجه بشویم که نمیتوانیم بجای میلیاردها انسان تولید و مصرف کنیم و مثل یک جزیره زندگی کنیم؟
ناشناس۱۱۸۲۳۱۳۰۹:۱۲:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۲۸
امروز وجود اينترنت شغل است ،امرار معاش زندگي است
ناشناس۱۱۸۲۳۲۸۰۹:۱۶:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۲۸
ایمیل ملی داریم، یه دونه هم نیست. خیلی خوب هم کار میکنند. منتها باید قوی تر و جذاب تر هم بشن mail.iran chmail.ir
سید رستم۱۱۸۲۵۲۲۱۰:۱۲:۰۱ ۱۳۹۸/۸/۲۸
بحث اعتماده برا همینه که اینا چه خوب چه بد کاربر ندارن
ناشناس۱۱۸۳۰۷۱۱۲:۴۶:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۲۸
الان از این سرویس‌هایِ ایمیلی که گفتی نمی‌توان به سرویس‌هایِِ «غیرملی» نامه فرستاد و نامه گرفت، این یعنی به درد نمی‌خورند. حالا برو جذابش کن.
هادی پور۱۱۹۲۵۲۴۲۲:۳۳:۵۲ ۱۳۹۸/۸/۳۰
نه من رفتم تو هر دو ایمیل درست کردم به خارج هم ایمیل می‌رفت هم می‌گرفت
شهریار۱۱۸۳۱۰۸۱۲:۵۴:۲۶ ۱۳۹۸/۸/۲۸
هیچکدام به خارج کار نمی‌کنند، یعنی گیرنده هم باید از همین ای‌میل داخلی داشته باشه
ناشناس۱۱۸۲۳۵۹۰۹:۲۳:۳۷ ۱۳۹۸/۸/۲۸
حالا که اعتراضها تموم شد چرا وصل نمی کنید؟
امیر۱۱۸۲۵۳۴۱۰:۱۴:۲۲ ۱۳۹۸/۸/۲۸
هنوز تموم نشده ما از هیچجا خبر نداریم
ناشناس۱۱۸۳۴۲۹۱۴:۱۲:۱۳ ۱۳۹۸/۸/۲۸
تموم شده واقعا...؟!
ناشناس۱۱۸۲۳۶۰۰۹:۲۳:۳۸ ۱۳۹۸/۸/۲۸
یکم از این مردمی که توی هر شرایطی با صبوری تو انتخابات و راهپیماییها از این کشور دفاع میکنند خجالت بکشید. اول با یه تصمیم غیر حرفه ای یه شوک وحشتناک به قشر آسیب پذیر جامعه میدید، اونم توی این اوضاع داغون اقتصادی، بعد که اعتراض میکنند به بهانه تامین امنیت و به جای اینکه اشرار و اراذل و اوباش رو بگیرید یهو کل اینترنت رو روی مردم قطع میکنید. شما که به اندازه کافی برای مردم شغل ایجاد نمیکنید، اون عده ای هم که کسب و کاری برای خودشون راه میندازن که وابسته به اینترنته اینجوری نابودشون میکنید. آقایون الان دیگه اینترنت جهانی مثل آب و غذا برای خیلی ها یک نیاز اولیه هست. اساساً انگار ضرر و زیان مالی مردم برای تصمیم گیران اهمیتی نداره. به جای اینکه اینترنت رو از بیخ و بن روی مردم ببندید یکم فکر کنید یه راه بهتر برای حفظ امنیت بکنید. شما از بیت المال حقوق میگیرید و وظیفه شماست که به نفع همه مردم کار کنید نه اینکه هر کاری که دلتون میخواد انجام بدید. والسلام
ناشناس۱۱۸۲۳۶۷۰۹:۲۵:۰۴ ۱۳۹۸/۸/۲۸
حجم جهالت توی نظرات آدم رو حیرون می‌کنه، اینترنت ملی این نیست که دست‌رسی بین‌الملل رو قطع کنیم، فقط بسترسازی برای ارتباط سرویس داخلیه.
ناشناس۱۱۸۲۴۹۵۱۰:۰۴:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۲۸
هم خودت میدونی و هم ما که آقایان دلشون ضعف میره واسه قطع کردن ارتباط همه مردم با بیرون .
علی۱۱۸۲۶۵۴۱۰:۴۲:۰۰ ۱۳۹۸/۸/۲۸
آفرین، زیبا تر از این نمیشد بیان کرد.
ناشناس۱۱۸۲۸۴۷۱۱:۳۸:۲۹ ۱۳۹۸/۸/۲۸
واقعا باور کردید که اینها فقط یک عده انسان نا آگاه هستند؟
ناشناس۱۱۸۳۱۳۳۱۲:۵۸:۳۸ ۱۳۹۸/۸/۲۸
شما عاقل، فعلا که دارن ازش به عنوان سلاحی برای محدود کردن ملت استفاده می کنن و اکثریت هم دقیقا به همین دلیل از اینترنت ملی بیزارن
ناشناس۱۱۸۴۲۸۹۱۸:۳۱:۲۱ ۱۳۹۸/۸/۲۸
اگر بستر اینترانت ملی رو فراهم نمی کردن مگه میشد به کل اینترنت رو قطع کرد بستر اینترانت ملی رو تو این چند ساله درست کردند که الان بانک سازمان ها و ادارات به راحتی دارند به کارشون ادامه میدند وگرنه مملکت فلج میشد.
ناشناس۱۱۸۲۳۹۰۰۹:۲۹:۲۶ ۱۳۹۸/۸/۲۸
دولت باید هرچه زودتر اینترنت بین الملل را وصل کند
ناشناس۱۱۸۲۴۷۹۱۰:۰۰:۲۷ ۱۳۹۸/۸/۲۸
وزیر ارتباطات فعلا درگیر داستان تبلیغات برای خودش است
ناشناس۱۱۸۲۵۱۹۱۰:۱۱:۱۶ ۱۳۹۸/۸/۲۸
به صورت کاملا فوری نیاز به آدرس وبسایت سازمان فنی و حرفه ای دارم. موتور جستجوی ملی پارسیجو پاسخی نداشت بقیه هم از گوگل استفاده میکنن و مرخصند. دوستان کسی آدرسشو میدونه؟ کار فوری دارم
ناشناس۱۱۸۲۵۳۲۱۰:۱۴:۰۵ ۱۳۹۸/۸/۲۸
جناب آقای توکلی لطفا نظرات مخاطبین رو بخونید و به گوش مسئولین برسونید ما مردم که جایی برای اعتراض و اعلام نظراتمون نداریم لطفا شما حرفهای مردم رو به گوش مسئولین برسونید
ناشناس۱۱۸۲۵۵۶۱۰:۲۰:۰۰ ۱۳۹۸/۸/۲۸
لطفا این نوشته رو خطاب به شورای امنیت کشور هم بنویسید که برای امنیت اولین گزینه شون هزینه از جیب مردم است
ناشناس۱۱۸۲۷۰۳۱۰:۵۳:۰۶ ۱۳۹۸/۸/۲۸
وزارت ارتباطات فقط مسئوله زیر ساخته، محتوا با شرکت ها و سازمان های دیگست نمی خواید بفمید مدیریت دولتی نمی تونه محصول کارامد تولید کنه چون مرتب نیاز با اپدیت داره، کلاهمه سرویس های ما جز زیر ساخت توانایی این حجم از ترافیک رو نداره ، تقریبا نصف سایت ها به دلیل ترافیک بالا نمیشه رفت طرفشون
ناشناس۱۱۸۲۷۴۳۱۱:۰۶:۲۱ ۱۳۹۸/۸/۲۸
یکی دیگه از افتخارات دولت روحانی گسترده ترین و طولانی ترین حجم فیلترینگه ... تبریک میگم.
بنده خدا۱۱۸۲۷۹۴۱۱:۲۰:۲۷ ۱۳۹۸/۸/۲۸
اینم شانس ما ،تو ایران به دنیا اومدیم.
ناشناس۱۱۸۲۸۴۰۱۱:۳۶:۲۸ ۱۳۹۸/۸/۲۸
معذرت میخوام رسانه های اینترنتی جز کپی کردن خبر صدا و سیما چه اطلاع رسانی خاصی دارند ؟
ناشناس۱۱۸۲۸۴۴۱۱:۳۷:۳۵ ۱۳۹۸/۸/۲۸
یک عده با تعدادی کامنت تکراری و با مضمونن مشابه می خوان ثابت کنن که این به اصطلاح اینترنت ملی خوب هست و بقیه که شاکی هستند نمی فهمند!
ناشناس۱۱۸۲۸۵۴۱۱:۴۰:۰۱ ۱۳۹۸/۸/۲۸
سلام تکلیف کسایی که منبع در آمدشون از اینترنت و گوگل هست چیه؟؟؟ من کارم سئو و برنامه نویسی هست عملا سه روزه بیکارم کی جواب این ضررهارو میده قطعی اینترنت واقعا کاره غیر حرفه اییست
ناشناس۱۱۸۲۸۶۷۱۱:۴۴:۲۶ ۱۳۹۸/۸/۲۸
دانش دنیا فقط در ایران نیست دانش در دنیا گسترده شده اینترنت هم محل کسب دانش از کل دنیاست. اینترنت ملی یک توهم بچه گانه است
ناشناس۱۱۸۲۸۷۲۱۱:۴۵:۴۳ ۱۳۹۸/۸/۲۸
آقای جهرمی شما وزیر ارتباطات هستی یا وزیر قطع ارتباطات؟ اگر توانایی صیانت از حفظ ارتباطات رو نداری استفاء بدهیه بام و هوا تا کی!!!!!!!!! نمیتونی بگی هم وزیر هستم هم فلان کار از حیطه اختیار من خارجه
ناشناس۱۱۸۲۹۳۳۱۲:۰۸:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۲۸
وزیر از قطع شدن اینترنت نفعی نمی بره و باید پاسخگوی شرکت های بزرگی که فروشنده اینترنت هستند باشه. اون نهادی که با ناکارآمدی به جای کنترل اوضاع دستور به قطع اینترنت میده باید پاسخگو باشه که خوب چون هیچ وقت تو چشم نیست هر کاری میکنه و الان شما پاسخ رو از وزیر میخوایید. وزیر یا مجبوره اینترنت رو قطع کنه یا به دلیل خیانت به کشور ...
ناشناس۱۱۸۳۰۵۳۱۲:۴۱:۲۷ ۱۳۹۸/۸/۲۸
ما به عقب بر نمیگردیم این جمله یادتون میاد ؟؟؟!! 4 تا سلبریتی بی سواد چه گربه رقصونی کردن سر این جمله رییس جمهور الان باران جون و مهناز جون کجان !؟
ناشناس۱۱۸۳۱۵۷۱۳:۰۳:۲۷ ۱۳۹۸/۸/۲۸
مردم: اینترنت نداریم و در حالت بحرانی هستیم. دولت: باید سر فرصت بررسی شود. مردم: الان همه گرسنه شدند. دولت: باید اول مطمءن شویم.
محمد۱۱۸۳۱۶۶۱۳:۰۶:۵۲ ۱۳۹۸/۸/۲۸
عالی تر از این نمیشد که.من کل کارم با واتساپ با دوست ترکیه ایمه. الان دقیقه ای ۲۵۰۰باید بدم تا دو کلمه حرف بزنم اونم بدون تصویر وفلان
محمد۱۱۸۳۳۰۴۱۳:۴۱:۳۵ ۱۳۹۸/۸/۲۸
شاید اندازه شما باهاش آشنا نیستم اما فکر نکنم بدون اینترنت نشه زندگی کرد ای جان کارت چیه شما؟ فرض کن محقق فناوری و بازار! اونوقت بدون گوگل تحقیق می‌کنی یا کد میزنی یا بازارسنجی؟ مزیت گوگل اینه که خیلی مفید باشه؛ مزیت من این نیست که خیلی بهش وابسته باشم
ناشناس۱۱۸۳۳۲۲۱۳:۴۴:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۲۸
شغل من تعمیرات تلفن همراه هست الان چند روزه عملا بیکاریم چرا چون بخش نر افزار ما شدیدا محتاج اینترنت جهانی هست و سخت افزار هم بخشیش محتاج هست بیکاری منو کی جوابگو هست
amir۱۱۸۳۷۱۷۱۵:۳۵:۵۳ ۱۳۹۸/۸/۲۸
کاملا درسته. من هم موبایل فروشم. قیمت گوشی و لوازم جانبی بیشتر شده.بازار افت شدییدی پیدا کرده. بعد اینا بعد از گرون شدن گروه نظارت بر قیمت میذارن.
ناشناس۱۱۸۳۳۹۶۱۴:۰۴:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۲۸
هرگز، هرگز و هرگز هیچ کشوری و هیچ قدرتی اینترنت رو به روی ایران نخواهد بست.
ناشناس۱۱۸۳۴۶۲۱۴:۲۳:۲۱ ۱۳۹۸/۸/۲۸
آنهایی که میگن شبکه ملی اطلاعات عزیزان هستندکه که ۱۰۰درصد بصورت سهمیه ای لیسانس گرفتید ابنترنت یعنی:شبکه جهانی داده ها و ارتباطات حضور در یک شبکه جهانی خطرات و منافع خودش را دارد اینکه برای کشور مخاطره ایجاد میکند خوب از خانه هم نباید آمد بیرون چون ممکن با ماشین تصادف کرده و مُرد
سروش۱۱۸۳۴۷۲۱۴:۲۴:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۲۸
دستفروشی اینترنتی تعطیل شده !!! تیشرت ۱۰ هزار تومنیو‌ میدن سی هزار تومن بعد پول پستشم میگیرن
ناشناس۱۱۸۳۵۴۵۱۴:۴۸:۰۷ ۱۳۹۸/۸/۲۸
این همه هزینه کردن برای در ست کردن پیام رسان داخلی از بیت المال براش کلی وام دادن که جایگذین تلگرام بشه. هیچکدومشون کار نمیکنن. تو کافه بازار وقتی سروش رو سرچ میکنی مینویسه این برنامه توسط توسعه دهنده از دسترس خارج شده است.وزیر جوان پاسخگو باش.
ناشناس۱۱۸۳۶۹۹۱۵:۳۰:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۲۸
شما اگر اینترنت به ما نبندید کسی اینترنت قطع نمیکنه .چقدر مملکت و اصناف ضربه خوردن کار که برای مردم درست نمی کنید و نونشونم اجر می کنید.
دانشجوی دکتری۱۱۸۳۷۰۵۱۵:۳۱:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۲۸
من الان تمام کارهای تحقیقاتیم مونده همه مقالات و ... میخوام یه فایل خیلی ضروری آپلود کنم تو یکی از سایتای خارجی کلا لنگم والا دارم از استرس میمیرم آخه نمیشه که فقط عین یه جزیره با خودمون ارتباط داشته باشیم که آخه بقرآن از صبح ده جای مختلف کشور زنگ زدم ببینم نت دارن من برم اونجا این کارم رو انجام بدم که همش هم خورده در بسته نه دانشگاه نه امور بین الملل هیچ جا نت ندارهههههه مسئولان توجه توجه. والا ما دانشجویان دکتری داریم مثلا رو مرز علم تحقیق میکنیم مرز علم یعنی جدیدترین اخبار علمی جهان نه فقط ایران که آخه
ناشناس۱۱۸۳۷۴۴۱۵:۴۱:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۲۸
به کره شمالی خوش آمدید!
ناشناس۱۱۸۵۹۷۶۱۰:۲۸:۵۳ ۱۳۹۸/۸/۲۹
واقعا بفرمایید چطور میشه از این مملکت فرار کرد؟
روح اله۱۱۸۶۰۳۲۱۰:۴۹:۴۸ ۱۳۹۸/۸/۲۹
آقای جهرمی درست گفتن. به جای آروم کردن مردم، با قطع اینترنت فقط خشمشون رو بیشتر میکنین. فساد، عدم دریافت مالیات از قشر مرفه، مخارج ایدئولوژیکی که اکثریت مردم قبولش ندارن، قطع اینترنت، روابط بین‌الملل ضعیف همه نشونه ناکارامدیه
مجید۱۱۸۶۵۰۶۱۲:۳۴:۳۷ ۱۳۹۸/۸/۲۹
تو این قطعی اینترنت،هی ایرانسل و همراه اول تبلیغ میکنند.یکی بهشون نیس بگه نت پیدا کردی سلام ما رو هم بهش برسون.
مهدی۱۱۸۷۵۲۹۱۵:۲۵:۲۹ ۱۳۹۸/۸/۲۹
تور خدا اینترنتو باز کنید کارم دیجیتال مارکتینگه کارمو از دست دادم نه ماشین دارم برم مسافر کشی نه کار هست برم جایگزین کنم
ناشناس۱۱۸۷۶۵۹۱۵:۵۲:۰۳ ۱۳۹۸/۸/۲۹
من میخوام به قطعی اینترنت اعتراض کنم. مسولین هم که همگی میگن همه شهروندان حق اعتراض دارند. اصلا این حق اعتراض بر اساس قانون اساسی هم هست. حالا لطفا بگید کجا بریم اعتراض کنیم ؟؟
ه۱۱۸۸۷۴۶۲۰:۵۸:۳۳ ۱۳۹۸/۸/۲۹
این اینترنت حتی ملی هم نیست روز اول فقط ملی بود که سرعتش پایین بود و سایت های غیر از دات آر را باز نمی کرد روز بعد آن را به نت بین المللی وصل کردند که سرعتش بالا برود و جوابگوی ظرفیت باشد در حقیقت این نت ، نت بین المللی ( اینترنت) از مجاری نت ملی است که اگر روزی اینترنت قطع شد این اینترنت به اصلاح ملی هم وجود خارجی نخواهد داشت.
ناشناس۱۱۹۰۴۴۷۱۱:۲۱:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۳۰
امید مردم قطع شده نه اینترنت
محسن۱۱۹۱۵۹۶۱۷:۰۴:۱۳ ۱۳۹۸/۸/۳۰
بنزین هم گرون شده نمیشه خودمونو آتیش بزنیم خخخ
ناشناس۱۱۹۳۹۶۱۱۱:۳۴:۳۰ ۱۳۹۸/۹/۱
اینترنت را هرچه زودتر وصل کنید ‌از این بیشتر باعث نارضایتی مردم نشوید
حامد۱۱۹۶۴۸۸۰۱:۵۱:۱۰ ۱۳۹۸/۹/۲
بابا چرا اینترنت قطع میکنید اینترنت هم مگه ملی میشه نگران درز اطلاعات شخصی شهروندان هستید خوب بگید برای کارهای دولتی داخلی و اداری هر کس یه ایمیل داخلی درست کنه برای کارهای خارجی هم بگید با همان ایمیل های بین المللی کار کنند دیگه چرا عرصه به مردم تنگ میکنید هر چند این الزام هم از جانب شما کار درستی نیست اینترنت باید دسترسیش ازاد باشه
فرزاد۱۱۹۶۶۰۷۰۶:۳۲:۱۳ ۱۳۹۸/۹/۲
یک پرسش در حال حاضر اینترنت ملی برقرار است اما برای جستجو در همین اینترنت یا کدام موتور جستجوگر می‌توان از مطالب آن استفاده کرد؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین