رئیسی: صف مردم از صف اشرار و اخلالگران جدا است/ انتقاد از شیوه اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین

گروه سیاسی الف،   3980827089 ۳۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس قوه قضائیه اقناع افکار عمومی و اجماع نخبگانی را مقدمه ضروری اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت دانست و گفت: صف مردم از صف اخلالگران در امنیت جدا است.

رئیسی: صف مردم از صف اشرار و اخلالگران جدا است/ انتقاد از شیوه اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین

به گزارش الف به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به حوادث پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در کشور، تصریح کرد: روز گذشته، مقام معظم رهبری به صورت جامع به این موضوع اشاره فرمودند و ما هم از عنایات ایشان کمال سپاس را داریم.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: اصل این طرح، مبنای کاملا قانونی دارد و در قانون برنامه ششم توسعه و همچنین سیاستهای کلی نظام مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام بر آن تاکید شده است. البته این طرح باید در ۵ سال گذشته به صورت متناوب توسط دولت انجام می شد. بر همین اساس طرحی را دولت پیشنهاد کرد که بحثهای کارشناسی مختلفی درباره آن مطرح بود و نهایتا تصمیم بر این شد که اقداماتی طبق پیشنهاد و طرح دولت انجام شود.

رئیسی با بیان اینکه اصل طرح، قانونی است اما نحوه و شیوه اجرای آن بحث دیگری است، افزود: از مقدمات ضروری اجرای این طرح، اقناع افکار عمومی و اجماع نخبگانی است و هر چه بیشتر باید ابعاد این طرح تبیین شود. در خصوص چنین طرحی طبعا نمایندگان، نخبگان، صاحبنظران و عموم مردم باید در جریان ابعاد گوناگون آن باشند.

رئیس قوه قضاییه ضمن انتقاد از شیوه اجرای طرح، نگرانی مردم را ناشی از عدم اقناع افکار عمومی دانست و اظهار کرد: ضرورت داشت افکار عمومی در این زمینه روشن شود. امروز هم ضرورت جدی وجود دارد که رسانه ها، اقتصاددانان، وزرای مربوطه، مسئولان اجرایی و مسئولان مطلع، از هر طریق ممکن ابعاد طرح را برای مردم تبیین کنند زیرا یکی از جلوه های مهم شفاف سازی همین است.

رئیسی با بیان اینکه مردم عزیز ما از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی هر زمان نسبت به موضوعی قانع شده اند با تصمیمات نظام همراهی و همدلی کرده اند، خاطرنشان کرد: در این قضیه هم تردید نداریم که در صورت اقناع افکار عمومی، همراهی مردم حاصل می شود.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با تاکید بر اینکه صف مردم از صف اشرار و اخلالگران در امنیت جدا است، تصریح کرد: تخریب اموال عمومی و خصوصی، آتش زدن بانک ها و اماکن مختلف، آسیب رساندن به آرامش روانی مردم و لرزاندن دل زنان و کودکان با هر نیت و هدفی، مجازات سختی را به دنبال خواهد داشت.

رئیسی افزود: کسانی هم که از بیرون مرزها اقدام به تحریک افراد می کنند، نه از سستی بنیاد خود اطلاع دارند و نه از استحکام نظام جمهوری اسلامی.

رئیس قوه قضاییه به مسئولان و قضات دستگاه قضایی نیز دستور داد که همراه با مردم و نیروهای انتظامی و امنیتی تلاش کنند مطلقا به کسب و کار، زندگی و خانه مردم آسیبی وارد نشود و مردم از تعرض مصون بمانند.

رئیسی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر جلوگیری از افزایش قیمت کالاها و خدمات به بهانه افزایش قیمت بنزین تاکید کرد: قوه قضاییه نیز وظیفه نظارتی خود را در این زمینه دنبال می کند و امیدواریم همه مردم از مواهب این طرح به نحوی که اعلام شده است، بهره مند شوند.

رئیس قوه قضاییه ابراز امیدواری کرد که با درایت، صبوری، پشتکار و اقدام و عمل، نگرانی مردم رفع شود، دشمنان ناامید شوند و به عدالت اجتماعی نزدیکتر شویم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۷۸۹۹۷۱۳:۲۹:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۲۷
ساعت 12 شب بنزین گران کنید درست میشه !
ناشناس۱۱۷۹۰۰۴۱۳:۳۰:۵۶ ۱۳۹۸/۸/۲۷
آقایان با سریال اشتباهات کشور رو بهم ریختن 1- دادن شعار تحریم های بی اثر است 2- توجه نکردن به معیشت مردم 3-عدم مبارزه با فساد گسترده 4-تصمیمات یک شبه و غافلگیر کننده در اقتصاد 5-گسترش مالیات ها 6-برخورد.. با معترضین ( .. ) 7-عصبی کردن مردم با قطع اینترنت و بهم زدن کسب و کارهای نو پا اینترنتی
ناشناس۱۱۷۹۰۰۹۱۳:۳۲:۰۹ ۱۳۹۸/۸/۲۷
هر کاری دلتون میخواد بکنید. فقط اینترنت را باز کنید. دو روزه زندگیمون را فلج کردید. تو را خدا باز کنید. داریم نابود میشیم.
ناشناس۱۱۷۹۰۸۲۱۳:۴۳:۱۵ ۱۳۹۸/۸/۲۷
اصل طرح قانونی نیست چون نمایندگان مجلس آنرا تصویب نکرده اند رئیس مجلس آنرا تصویب کرده! شما اینگونه بر قانون نظارت می کنید!؟
سان۱۱۸۰۰۳۹۱۷:۰۰:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۲۷
درست متن رو نخوندی، میگه اصل اجرای طرح افزایش قیمت بنزین، بر اساس قانون مصوب مجلس یعنی قانون برنامه پنجساله و سیاستهای کلی مصوب مجمع تشخیص بوده.
ناشناس۱۱۷۹۰۹۷۱۳:۴۴:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۲۷
وقتی شما با... برخورد می کنید آنها هم با این کار یکباره و اعلام نشده حواس ها را پرت کردن از کارهای خوب شما در برخوردها با فاسدین ولی شما نباید عقب نشینی کنید
ناشناس۱۱۷۹۱۱۲۱۳:۴۶:۵۳ ۱۳۹۸/۸/۲۷
مگر نشنیده بودی اگر با برادرم برخورد کنید با اتش بازی کردین؟
ناشناس۱۱۷۹۱۱۴۱۳:۴۷:۰۶ ۱۳۹۸/۸/۲۷
.قطع کردن اینترنت خیلی ها را که از نت برای کسب درآمد استفاده می کنند بیچاره کرده است...مسعولین پاسخگو باشید
حاجی۱۱۷۹۱۴۳۱۳:۵۰:۴۳ ۱۳۹۸/۸/۲۷
حاجی چه انتقادی؟ اگه انتقاد داشتی چرا تو جلسه سران قوا تاییدش کردی؟
ناشناس۱۱۸۰۰۸۰۱۷:۰۸:۵۱ ۱۳۹۸/۸/۲۷
مستر امضا شده ولی نحوه اجرا و زمانش دست دولت بوده و آن هم بدون اطلاع قبلی اجرا کرده
ناشناس۱۱۷۹۱۸۹۱۳:۵۹:۲۲ ۱۳۹۸/۸/۲۷
خودتان امضا کردید ، دادمان را به کجا ببریم
Kardarblash۱۱۷۹۳۰۵۱۴:۲۰:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۲۷
سلام و صلوات خداوند بر سید ابراهیم رئیسی اصلاح قیمت‌های نسبی به نفع انرژی (و حامل‌های انرژی) و هم‌زمان کاستن از تمرکز بار تشکیلات برنامه و بودجه بخش عمومی اقتصاد از طریق افزایش سهم پرداخت‌های انتقالی (البته، بدون تبعیض - حتی بین فقیر و غنی - و دقیقاً علی‌السویه) یگانه راهکار بی‌بدیل هدایت اقتصاد ایران به سمت سعادت دنیا و آخرت مردم می‌باشد.
ناشناس۱۱۷۹۵۲۴۱۵:۰۴:۴۳ ۱۳۹۸/۸/۲۷
قطع اینترنت حق الناس است تعطیلی کسب و کار مردم در اینستاگرام و اینترنت ایمیل و واتس آپ حق الناس است
saeid۱۱۷۹۶۸۵۱۵:۳۶:۰۶ ۱۳۹۸/۸/۲۷
اگر سبد خانوار را در همه چیزهای مصرفی واقعا ملاحظه میکردیدمتوجه میشدید که با گران کردن 300درصدی بنزین چه اتفاق افتاده است کالاها از دیروز حداقل 30 درصد گران شده اند ناظرین و مقامات کجا بودند و هستند و آیا توانسته اند با کلمات .. از فقر رو به افزایش عامه مردم جلوگیری نمایند؟؟
م فلاح۱۱۷۹۷۵۶۱۵:۵۵:۳۰ ۱۳۹۸/۸/۲۷
لطفا قیمت خودرو و مسکن و طلا و سکه وارز رو با مراقبت و دقت نظری که مقام معظم رهبری فرمودند در راستای فشار حداقلی به مردم و برخلاف خواسته سیاست تحریم امریکا که خواستار فشار حداکثری به مردم و اقشار متوسط جامعه ایران هست برگردونید به سال ۹۶. اگر دولت مراقب ملت بود آقای رییسی عزیز که تورم چند صد درصدی رو سی درصد اعلام نمیکرد و حقوق ها رو براساس قانون به اندازه تورم افزایش می داد نه ده درصد
ناشناس۱۱۷۹۸۸۱۱۶:۱۹:۳۶ ۱۳۹۸/۸/۲۷
هر اقدام قانونی ضرورتا اقدام درستی نیست. وگرنه مجلس می تونه قانونی تصویب کنه بنزین بشه ده هزار تومن و این قانون اجرا بشه. اما آیا در اون شرایط، این اقدام قانونی کار درستی هست؟
سجاد۱۱۷۹۹۲۵۱۶:۲۸:۳۶ ۱۳۹۸/۸/۲۷
حاج آقا، ما ز یاران چشم یاری داشتیم
ناشناس۱۱۷۹۹۷۸۱۶:۴۴:۰۳ ۱۳۹۸/۸/۲۷
وضعیت کنونی جامعه نتیجه عمل اشتباه مسئولینه حالا آیا اونها محاکمه میشن ؟؟؟چند خانواده تو این اوضاع بدبخت شدن مالشون جون عزیزانشون رو از دست دادن کی پاسخگوست
ناشناس۱۱۸۰۰۲۲۱۶:۵۷:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۲۷
بعنوان رییس قوه قضاییه و نیز بعنوان یک حقوقدان با سابقه ،آیا فکر نمیکنید این مصوبه جلسه سران قوا در تضاد آشکار با قانون اساسی است و هیچ مشروعیتی در قانون اساسی برای این جلسه ذکر نشده است ؟
ناشناس۱۱۸۰۲۲۴۱۷:۴۱:۰۱ ۱۳۹۸/۸/۲۷
حالا خوبه حداقل به صف مردم اشاره دارید و همه رو اشرار و منافق نمی شناسید هر چند خود این وضعیت هم گویای خطای مسئولان .. ماست چرا که ..
محمد۱۱۸۰۴۳۰۱۸:۲۰:۵۴ ۱۳۹۸/۸/۲۷
آخرش ما نفهمیدیم انتقاد دارید یا مواهب طرح رو می بینید یا اصلا چرا امضاء کردید این طرح رو؟؟!!
یاسر۱۱۸۰۴۳۸۱۸:۲۲:۳۹ ۱۳۹۸/۸/۲۷
خودشون میدونن کار اشتباهی هست ولی بازم پافشاری میکنن. با کدوم قانون مصوبه تصویب کردید؟ نماینده مجلس نقش .. تو این مملکت داره نماینده مجلس خیلی باید ..
حیدر۱۱۸۰۴۶۷۱۸:۲۸:۵۴ ۱۳۹۸/۸/۲۷
دکتر روحانی رییس احتمالا به خاطر ناراحتی از ..،.. با اعلام بی موقع مصوبه قیمت بنزین کشور را به التهاب کشید. جناب روحانی مگر اردوغان هشدار نداد که اعتراضات عراق را می خواهند در ایران به راه بیندازند؟ چرا وضعیت کشور و منطقه را نادیده گرفته اید؟
ناشناس۱۱۸۰۵۶۲۱۸:۴۷:۴۲ ۱۳۹۸/۸/۲۷
.. آقای رییسی .. زن و بچه ما در عذاب هستند جانباز ۲۰درصدم ششصد هزار تومان کمک معیشت از ارتش میداند به ما مثل .. امثال کردن هفتصدو پنجاه ،کی اهمیت میده ..
دلارام۱۱۸۰۵۸۱۱۸:۵۰:۴۳ ۱۳۹۸/۸/۲۷
طبق قانون تصویب کرده نحوه اطلاع رسانی وظیفه حسن... بوده
سلطانی۱۱۸۰۶۲۹۱۹:۰۴:۳۱ ۱۳۹۸/۸/۲۷
حکایت این مملکت تا بوده همین بوده .. توی خبرها بود که این طرح با هماهنگی رئسای سه قوه تایید و اجرایی شده است پس هر کدام از این رئسا اگر انتقادی به این طرح داشتن نباید تاییدش میکردن ..
ناشناس۱۱۸۰۶۳۹۱۹:۰۶:۱۹ ۱۳۹۸/۸/۲۷
صف اعتراض کجاست اونوقت؟
آرش۱۱۸۰۶۵۵۱۹:۰۹:۰۷ ۱۳۹۸/۸/۲۷
میشه بگید تعریف شما از مردم چیه ؟
ناشناس۱۱۸۰۹۲۴۲۰:۳۱:۰۰ ۱۳۹۸/۸/۲۷
بايد مثل امام خميني شجاع باشيد و پاي كاري كه صحيح و درست و منطقي هم بوده به ايستيد سررشته نداشتن و يا طرح سوال در ارتباط با مديريت اجراي مصوبه وووو نميتواند كاري شايسته باشد . مصوبه و عملي بر اساس عقل و منطق و براي جلوگيري از قاچاق و فهم شرايط تحريمي و اقتصاد مقاومتي توسط سران سه قوه كشور و با تاييد رهبري معظم كه مشخص و مسلم است براى مصالح ملي و عمومي كشور و در دراز مدت به نفع اقتصاد ملي انجام شده و همه بايد پاي آن به ايستند و كمك كنند ، و به مردم نيز تفهيم شود كه تا آنجا كه بشود به آنهاكمك خواهد شد .
ناشناس۱۱۸۱۱۳۹۲۱:۴۳:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۲۷
آقای رئیسی با قطع اینترنت هم خسارت مالی به من و امثال من زدین هم از نظر روحی و عصبی بهم ریخته شدیم من کاملا قانونی تقاضای رسیدگی و پرداخت خسارت وارده هستم باید به کجا شکایت کنم..؟ من به ۱۹۵ به شرکت زیرساخت خبرگزاری الف زنگ زدم و خواستار رسیدگی شدم الان از شما میخواهم بفرمایید خسارت وارده از چه طریق قابل پیگیریه؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

  24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

  25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

آخرین عناوین