معترض جان به لب رسیده کجا و چگونه حرفش را بزند؟/ لطفا به معترضان تریبون بدهید

گروه سیاسی الف،   3980827041 ۱۴۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
معترض جان به لب رسیده کجا و چگونه حرفش را بزند؟/ لطفا به معترضان تریبون بدهید

سیدامیر سیاح در یادداشتی نوشت: دی ماه 96 وقتی اعتراضات معیشتی مردم در 70 شهر، مسئولان کشور را غافلگیر و متحیر کرد، مشاور رئیس جمهور پیشنهادداد در هر شهر مراکزی به عنوان محل اعتراض ایجاد شود تا شهروندان معترض بتوانند با آرامش تجمع کنند و حرفشان را به گوش مسئولان برسانند و به مطالبات مردم پاسخ دهند.

با فروکش کردن آشوبهای دی 96، طبق معمول دولت وعده اش را فراموش کرد تا اینکه بی تدبیری جدیدش در اجرای تصمیم درست بنزینی، دوباره مردم را به خشم آورده است.

مردم حق دارند خشمگین باشند چرا که در اجرای تصمیم بنزینی شبانه مثل دزدها عمل کرده. مردم حق دارند معترض باشند چرا که درباره تصمیم بنزینی نه توجیه شده اند و نه اقناع و سران قوا گویی افکار عمومی را هیچ فرض کرده اند.

حال که مردم، سوال و اعتراض دارند و حکومت، طبق قانون اساسی و حقوق شهروندی، اعتراض شهروندان را به رسمیت می شناسد، لازم است بستر این اعتراض هم فراهم شود.

متاسفانه به تدبیر این دولت الکن و فلج، هیچ امیدی نیست و نهادهای مردمی این ضعف دولت را هم باید به دوش بکشند و خلا پاسخگویی و اقناع عمومی را پرکنند. مراکزی مانند مصلاهای نمازجمعه، تریبونهای مساجد می توانند در پرکردن این خلا نقش آفرینی کنند. حتی ائمه جمعه می توانند تریبون را به میان معترضان ببرند و مسئولان شهر را دعوت کنند به حرف مردم گوش دهند.

آنچه مسلم است، معترضان تریبون می خواهند. خبر سیما مردم را جلوی بانکهای آتش گرفته نشان می دهد که میگویند این راهش نیست!. خب بیننده ای حق دارد بپرسد پس راهش چیست؟! معترض جان به لب رسیده از خرابکاری های مسئولان، کجا و چگونه حرف شان را بزنند.

گام اول و بسیار ضروری، تمهید تریبونهای رسمی و بالا بردن روحیه انتقادپذیری مسئولان است. بگذارید مردم عصبانیت خودشان را خالی کنند. از تریبون رسمی درددل کنند، حتما بهتر از این است که در بی بی سی درددل کنند. جلوی مسئولان، اعتراض کنند، حتما بهتر از این است که با سنگ و چوب جلوی عابر بانکها اعتراض کنند. این برای همه بهتر است. به معترضان تریبون بدهید تا صف معترضان از اوباش جداشود.

منبع: فارس

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۷۸۰۶۸۱۰:۱۰:۴۸ ۱۳۹۸/۸/۲۷
هیچی کلا همه ضد انقلابن
ناشناس۱۱۷۸۳۴۱۱۱:۰۷:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۲۷
این کشور با این همه ذخایر از همه چیز بعد اینگونه اداره می شود!؟ بعد از 40 سال مردم باید برای حقوق اولیه خود اینگونه عمل کنند!
ناشناس۱۱۷۹۳۲۵۱۴:۲۵:۲۶ ۱۳۹۸/۸/۲۷
- معترض با آشوبگر خبیث فرق دارد. - معترض باید هنگام رای دادن بیشتر دقت می کرد. - معترضان همیشه نق بزن، حال آدم را به هم می زنند.
محمد۱۱۸۰۴۳۴۱۸:۲۲:۰۶ ۱۳۹۸/۸/۲۷
چرا فکر می کنید اونی که تخریب انجام میده حتما وابسته به بیگانه است؟ به نظرم قضیه ساده تره، سطح تحمل تو جامعه ما پایینه، افراد از بچگی برای کنترل خشم تعلیم ندیدن، آمار دعوا و ضد و خورد تو جامعه گواهی میده. حالا این آدمهایی که کنترل خشم بلد نیستن جمع میشن برای اعتراض به موضوعی که خوشایند حکومت نیست، مامورهای امنیتی جمع میشن و شروع می کنن به تلاش برای متفرق کردن افراد معترض، اینجوری با وجود چندتا نفوذی داخل جمعیت خیلی راحت کار به خشونت کشیده میشه، آدم عصبانی هم که لزوما دیگه منطقی فکر نمی کنه. تا وقتی راه اعتراض عملی به موضوعات ناخوشایند برای حکومت به رسمیت شناخته نشه اوضاع همینه.
ناشناس۱۱۷۹۹۲۱۱۶:۲۷:۵۱ ۱۳۹۸/۸/۲۷
یک رفراندوم برگزار کنید .
امیر حسین سلطان/تهران۱۱۷۸۷۲۱۱۲:۲۲:۱۱ ۱۳۹۸/۸/۲۷
یک کار غلط را با یک کار غلط(و یا غلط تر) دیگر پاسخ نمی دهند. فرض کنید اعتراضات بکلی هم غلط باشد(که نیست) نباید اینترنت و وسایل ارتباط جمعی و آنهم در عصر ارتباطات تقریبا از حیز انتفاع ساقط گردند! برای من یکی حتی منحصرا بنزین لیتری 5000 تومان هم می شد معترض به آن نبودم(پولدار نیستم اما لزوم اصلاح مصرف سوخت را باور دارم) اما این اتخاذ شیوه های غلط مانند از کار انداختن اینترنت را توهین به خودم تلقی می کنم و چنانچه حتی ماهیانه مبلغ پانصد هزار تومان کمک معیشتی هم بگیرم!(هر چند که با عدم ثبت نامم بحمدالله الان بیش از 5 سال و نیم است که حتی حداقل یارانه 45500 تومانی را هم نمی گیرم) اما باز نمی توانم نسبت به این رویکردهای مطالعه نشده و شتابزده و غیرمنطقی آقایان بی تفاوت باقی بمانم. لطفا بیش از اینها آب را گل نکنید! از پتانسیل رسانه ملی بیایید به نفع مردم و برای مردم و امید به فردای بهتر مردم درست و منطقی استفاده کنید. قطع اینترنت چاره کار نیست! به خدا نیست! و ... هیچوقت هم نخواهد بود!
ناشناس۱۱۷۸۸۳۲۱۲:۵۱:۳۷ ۱۳۹۸/۸/۲۷
بخدا تمامی این تخریبها به اندازه یک اختلاس کوچک یکی از آقازاده‌ها نیست جواب اختلاس‌ها را چرا باید مردم بدهند
فرناز۱۱۷۸۸۷۰۱۳:۰۲:۱۳ ۱۳۹۸/۸/۲۷
مردم ضد انقلاب نیستند، ولی کافی است که نظر و دیدگاهی خلاف اونچه که مسئولین می گویند داشته باشند و اون نظر رو اعلام کنند، که کارشان با کرام الکاتبین است...
ناشناس۱۱۷۸۹۱۶۱۳:۱۴:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۲۷
مردم واقعی در این اعتراض ها حضور نداشتن
ناشناس۱۱۷۹۰۵۴۱۳:۴۰:۱۰ ۱۳۹۸/۸/۲۷
برو بابا پس چرا اینترنت قطعه؟
بردیا۱۱۷۹۱۲۲۱۳:۴۸:۰۹ ۱۳۹۸/۸/۲۷
دیدن مردم چشم بصیرت میخواد که متاسفانه خیلی ها ندارند. همین افراد روزی که پای صندوق رای هستند از نظر شما مردم اند اما الان اراذل و اوباش ....
ناشناس۱۱۷۹۲۵۷۱۴:۱۲:۰۲ ۱۳۹۸/۸/۲۷
مردمی که به زور چند هزار نفر می شوند در کل کشور و اشوب به پا می کنند جز مردم ایران نیستند بلکه فرصت طلب هستند که حتی با صندوق رای هم کاری ندارن
ناشناس۱۱۷۹۱۸۴۱۳:۵۸:۳۳ ۱۳۹۸/۸/۲۷
مردم واقعی دقیقا کی هستند ؟!
ناشناس۱۱۸۰۵۱۶۱۸:۳۸:۳۵ ۱۳۹۸/۸/۲۷
مردم واقعی کسانی هستن که موقع انقلاب صف اول بودن ... موقع جنگ صف اول بودن ... موقع انتخابات باید صف اول باشن
ناشناس۱۱۷۹۳۱۷۱۴:۲۴:۰۷ ۱۳۹۸/۸/۲۷
چرا امثال شما خود را جزء مردم میدانید در حالیکه دستی از دور بر آتش دارید ؟ اگر کسانیکه از این طرح حمایت کردند پاسخگوی تبعات منفی و تورم حاصله از گران شدن بنزین نیز خواهند بود بسیار خوب ، بسم الله . اما بخدا اینگونه نخواهد بود خواهیم دید .
ناشناس۱۱۷۹۵۳۱۱۵:۰۶:۱۲ ۱۳۹۸/۸/۲۷
تعریف شما از مردم واقعی چیه؟ هر کس همفکر شماست واقعیه؟ بقیه برن بمیرن نه؟
ali۱۱۷۹۵۶۷۱۵:۱۳:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۲۷
اتفاقا بیشتر این اتفاقات را مردم رقم زدند البته منکر افراد سواستفاده گر نیستم
ناشناس۱۱۸۰۰۴۲۱۷:۰۰:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۲۷
اره همه ضد انقلابا بودن مردم اصن معترض نیستن با این وضعیت خوب اقتصاد و مملکت
ناشناس۱۱۸۰۲۸۷۱۷:۵۵:۱۰ ۱۳۹۸/۸/۲۷
البته منظورت اون مردمی هست که منتظر هستند دوباره از این سفره تازه گسترده شده رانت ها و اختلاس های کلان ببرند!
ناشناس۱۱۸۰۳۷۲۱۸:۰۹:۳۰ ۱۳۹۸/۸/۲۷
تماما مردم واقعی بودند
ناشناس۱۱۸۰۵۷۵۱۸:۴۹:۴۶ ۱۳۹۸/۸/۲۷
همه ضدانقلابن مگر اینکه خلافش ثابت بشه ...
ناشناس۱۱۷۸۰۶۹۱۰:۱۱:۰۰ ۱۳۹۸/۸/۲۷
الف جان معترض جان به لب رسیده حرف نمیخاد. عمل مسولین لازم هست. کلی در این مملکت داره اختلاس میشه. اصلا مسولین جان مردم واسشون مهم نیست. سه روز هست در نزدیک به صد شهر تظاهرات هست کل اینترنت کشور قطع هست و عملا یعنی تمامی سازمان ها و دانشگاه ها داره تعطیل میشه. دلار داره بالا میره و بورس ریزش شدید داره.
ناشناس۱۱۷۸۰۷۱۱۰:۱۱:۲۸ ۱۳۹۸/۸/۲۷
آقایان با سریال اشتباهات کشور رو بهم ریختن 1- دادن شعار تحریم های بی اثر است 2- توجه نکردن به معیشت مردم 3-عدم مبارزه با فساد گسترده 4-تصمیمات یک شبه و غافلگیر کننده در اقتصاد 5-گسترش مالیات ها 6-برخورد خشن با معترضین (در چین هم این توقف خودرو ها شده بود و خبری از خشونت شنیده نشده بود) 7-عصبانی کردن مردم با قطع اینترنت و بهم زدن کسب و کارهای نو پا اینترنتی
ناشناس۱۱۷۸۳۲۷۱۱:۰۶:۰۴ ۱۳۹۸/۸/۲۷
همه مشکلات کشور بخاطر برنامه بی فایده هسته ای است
ناشناس۱۱۷۸۴۳۰۱۱:۲۳:۲۰ ۱۳۹۸/۸/۲۷
بی سواد
ناشناس۱۱۷۸۵۷۹۱۱:۵۲:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۲۷
شما اول برو تاریخ خصوصا اقتصادی ان تا قبل از ۲۰۰۳ که برنامه هسته ای به گفتگو ها بپیوندد را نگاه کن بعد حرف بزن
ناشناس۱۱۷۹۳۰۸۱۴:۲۱:۳۹ ۱۳۹۸/۸/۲۷
خواندم اما باب میل تو چیزی نیافتم
ناشناس۱۱۷۸۶۲۵۱۲:۰۳:۰۱ ۱۳۹۸/۸/۲۷
تشدید تحریم ها و فشار حداکثری دشمن نتیجه برجام نافرجام است.
ناشناس۱۱۷۸۸۳۵۱۲:۵۱:۴۴ ۱۳۹۸/۸/۲۷
شما فعلا مسولیت رفتار دولت منتخبت رو بپذیر بعد نظریه جدید بده.
ناشناس۱۱۷۸۹۱۳۱۳:۱۳:۵۹ ۱۳۹۸/۸/۲۷
الان که هسته ای نداریم
حسین۱۱۷۹۷۶۷۱۵:۵۷:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۲۷
فکر نمی‌کردم هنوز هم کسی باشه که فکر کنه مشکل آمریکا با ما برنامه پیشرفت انرژی هسته‌ای است
ناشناس۱۱۷۸۴۹۷۱۱:۳۸:۳۵ ۱۳۹۸/۸/۲۷
توقف خودرو در چین شایعه بود
ناشناس۱۱۷۸۶۱۹۱۲:۰۱:۰۷ ۱۳۹۸/۸/۲۷
اینترنت که یک روز است قطع شده ولی این اشوب گرها جمعه شروع کردن الان چشمات را باز نمی کنی و برخورد با مفسدین را ببینی؟ تحریم ها اثر زیادی در اقتصاد ایران ندارد بلکه مدیریت اشتباه است که تحریم ها را پر رنگ می کند برای شما مالیات هم هنوز گرفته نشده و می خواهند از قشر مرفه و چند خانه ها و دلالان بگیرند نکند شما جز انها هستی که نگران شدی باز هم هست....!
ناشناس۱۱۷۹۱۹۶۱۴:۰۱:۰۱ ۱۳۹۸/۸/۲۷
دوست عزیز می بینید اینترنت چرا قطع است؟؟ زیرا حتی شما هم بدون تحقیق می فرمایید در چین هم خودروها را متوقف کردند!!!! دوست عزیز اصولا همچین خبری درست نیست اصولا در چین چنین اتفاقی نیافتاده که به خاطر گران شدن بنزین مردم خودروها را در خیابانها متوقف کنند به خانه هایشان بروند. می بینید چقدر راحت یک خبر دروغ را برای همه عادی نموده اند؟؟ عزیز من می فرمایید برخورد خشن با مردم؟؟ شما بفرمایید آنانی که اعتراض را با کندن نرده ها و آتش زدن بانکها و ایجاد راه بندان برای عصبی کردن مردم می خواهند به تقابل بکشانند چه کسانی هستند یعنی شما می گویید افراد چون اعتراض دارند اتومبیل خود را در خیابان رها کنند بروند تا مثلا حتی یک آمبولانس هم نتواند حرکت کند؟؟ آیا این اعتراض مسالمت جویانه است؟؟ من هم چون شما به نحوه کار دولت برای اقدامی چنین بزرگ معترضم و عصبانی ولی اینکه در خیابان آتش بازی راه بیاندازیم آیا جز تقابل نتیجه ای دیگری خواهیم دید؟؟؟
ناشناس۱۱۸۰۳۰۷۱۷:۵۹:۱۷ ۱۳۹۸/۸/۲۷
جالب اینجاست که همه این کارها را کسی انجام می دهد که در سال 1392 خود منتقد همه این ها بود.. سهمیه بندی بنزین و بنزین دو نرخی = عامل فساد و رانت و قاچاق دادن پول و یارانه 45 تومانی = گدا پروری
ناشناس۱۱۷۸۰۷۳۱۰:۱۲:۱۱ ۱۳۹۸/۸/۲۷
واقعا از مسئولان تشکر می کنم بابت قطع اینترنت چون بدون نت همه ی راننده ها و پیاده ها ششدانگ حواسشان به کارشان است .
ناشناس۱۱۷۸۲۸۲۱۰:۵۶:۴۴ ۱۳۹۸/۸/۲۷
چقدر مغز شما کوچیکه !! هنوز در عصر حجر سیر می کنی و فکر می کنی کاربرد نت فقط برای چت کردن و بازیه ! ما یک شرکت بازرگانی هستیم و عملا بیکار شده ایم تمام کار ما از طریق ایمیل و تمام اطلاعات ما از اینتر نت است داریم به خاک سیاه می نشینیم از صبح با دوازده تا شرکت بزرگ صحبت کردم همه شاکی و عصبی و بیکار دارن دور خودشون می چرخند شما فکر کن به دلیل قطع بودن نت من مجبور شدم 60 صفحه مدارک را پرینت بگیرم که بفرستم جایی الان منشی می گه هوا بارونیه پیک پیدا نمی شه ! کاری که با چند کلیک انجام می شد با مصرف 60 برگ کاغذ و مصرف بنزین برای پیک و صرف کلی وقت هم مقدور نشده ! خدا شفات بده !
ناشناس۱۱۷۹۸۸۷۱۶:۲۰:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۲۷
من مهندس نرم افزار . وقتی گوگل در اختیار من نیست مثل این است که فرمان ماشین شما را بکنند و بگویند رانندگی کن .
ناشناس۱۱۷۸۰۷۴۱۰:۱۲:۱۳ ۱۳۹۸/۸/۲۷
من خودم منتقد این دولت هستم ولی چرا شما فقط دولت را مخاطب و عامل می دانید؟ هیچ نهادی و چه بالا دستی چه پایین دستی مردم را آدم فرض نمی کنند.
عجایب شهر۱۱۷۸۴۶۷۱۱:۳۲:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۲۷
بله به نظر من نقش صدا و سیما هم پر رنگ است. اگر صدا و سیما به مردم و منتقدان سیاست دولت تریبون می داد و از تجمعات و اعتراضات مسالمت آمیز و آرام هم گزارش مناسب تهیه می کرد حتما اعتراضات منطقی تر جلو می رفت. اما فکر می کنم در اون شرایط خود دولت به صدا و سیما فشار میاورد!
رضا۱۱۷۸۶۷۳۱۲:۱۱:۵۲ ۱۳۹۸/۸/۲۷
چوت این دولت میگفت همه بدبختی ها بخاطر دولت قبله !
ناشناس۱۱۸۰۳۱۸۱۸:۰۱:۰۵ ۱۳۹۸/۸/۲۷
اخه مثلا بجز دولت کدام نهاد از گرانی بنزین و پول منفعت می برد؟؟ حساب و کتاباش دست دولت و جناب نوبخت است یا مثلا قوه قضاییه؟ حتی شورای سران هم دولت بیشترین تعداد عضو را دارد
عدالت۱۱۷۸۱۰۱۱۰:۱۷:۴۸ ۱۳۹۸/۸/۲۷
حالا گیریم, معترض هم تریبون داشت و صحبت کرد, کیه که به حرفش گوش کند ؟؟؟ وقتی مجلس سیصد نفری که نماینده همین معترضین هستند, هیچکاره هست,
ناشناس۱۱۷۸۱۰۳۱۰:۱۸:۰۴ ۱۳۹۸/۸/۲۷
یه شبه بدون اطلاع قبلی قیمت بنزین ۳ برابر شده، اینترنت رو قطع کردند طلبکار هم هستند
ناشناس۱۱۷۸۱۱۲۱۰:۱۸:۵۶ ۱۳۹۸/۸/۲۷
معترض ها فقط تو تاکسی و اتوبوس و خونه خودشون می توانند اعتراض کنند و نق بزنند در همین حد بیش از این ممنوع شده.
ناشناس۱۱۷۸۴۵۶۱۱:۳۰:۰۳ ۱۳۹۸/۸/۲۷
اتوبوس و تاکسی مگه بیرون خونه نیست؟؟ یعنی هم بیرون خونه هم داخل خونه این که میشه همه جا
ناشناس۱۱۷۸۷۱۹۱۲:۲۱:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۲۷
منظور من با هم درد دل کردن تو تاکسی و اتوبوس هست این میشه بهترین نوع اعتراض برای دولت.
ناشناس۱۱۷۸۱۱۴۱۰:۱۹:۰۴ ۱۳۹۸/۸/۲۷
معترضین تشریف بیارن زندان، اونجا در خدمتیم
ناشناس۱۱۷۸۱۱۶۱۰:۱۹:۱۰ ۱۳۹۸/۸/۲۷
متاسفانه به تدبیر این دولت الکن و فلج، هیچ امیدی نیست.......همچنان هدفتان سیاسی و تخریب دولت است و نه حمایت از مردم!.........
ناشناس۱۱۷۸۲۴۲۱۰:۴۹:۵۱ ۱۳۹۸/۸/۲۷
نه دولت بسیار پر توان همه چیز بلد. ببخشید اشتباه لپی شده تو متن
ناشناس۱۱۷۹۲۳۰۱۴:۰۶:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۲۷
از این یک صد و نوزده حامی دولت می پرسم نحوه اجرای دولت را می پسندند؟؟ یعنی در ایران این اولین بار است که بنزین گران می شود؟؟ آیا روش فعلی دولت را با روش های قبلی مقایسه کنید تقاوتی نمی بینید ؟؟ چرا این همه برای شما تخریب نهادهای دیگر نظام یک فریضه است حتی اگر اجراء به دست آنها نباشد؟؟؟
ناشناس۱۱۸۱۶۹۸۰۱:۰۸:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۲۸
در جريانيد كه اين تصميم دولت به تنهايي نبوده؟!
ناشناس۱۱۷۸۱۲۵۱۰:۲۰:۵۱ ۱۳۹۸/۸/۲۷
با سلام به گفته فارس اعتراضات امسال از اعتراضات سال ۹۶ خیلی شدیدتر بود، حال باید با اعتراضات سال دیگه چکار کرد؟ مطمئن باشید اگر شرایط اصلاح نشود(چه داخلی و چه خارجی) سال دیگه هم اعتراضات بمراتب شدیدتری خواهیم داشت . کشور دچار بحران است و باید با آمریکا مشکلاتمون حل کنیم اینکه بگیم مذاکره و سازش نمیکنیم نتیجش این آشوبها میشه. مسئولین بفکر باشن.
ناشناس۱۱۷۸۲۹۹۱۰:۵۹:۳۴ ۱۳۹۸/۸/۲۷
با این رویه سریالی فتنه 88 96 98 و... بدون شک کشور به سمت جنگ داخلی در حرکت است باید جلوی این روند گرفته شود تحریم ها باید حل شود
ناشناس۱۱۷۹۹۱۳۱۶:۲۶:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۲۷
فتنه ؟!!!! بنزين سه هزار تومني فتنه است.
مجید۱۱۷۸۴۰۶۱۱:۱۸:۳۵ ۱۳۹۸/۸/۲۷
آخه عزیزم شما برو آمریکا یا هر کشوری که دوست آمریکاست زندگی کن حافظه ما از خرابکاری های اونا کاملا پره در ضمن ما با مسئول بی لیاقت مشکل داریم نه با نظام بعدشم مشکل از انتخاب مردم و گول شعار های انتخاباتی که میخورن مثل دولت قبل
ناشناس۱۱۷۸۷۳۸۱۲:۲۶:۳۹ ۱۳۹۸/۸/۲۷
مسئله همینه که آقایان همه چیزدان مذاکره رو مساوی با سازش می دونن، در حالی که میشه با مذاکره و سیاست امتیاز گرفت و البته امتیازاتی هم داد، مذاکره یعنی بده بستان نه سازش...
ناشناس۱۱۷۸۱۳۱۱۰:۲۱:۵۲ ۱۳۹۸/۸/۲۷
قبلا میگفتن اینها که شلوغ می‌کنند یک مشت مرفه نشین شمال شهر هستن ولی الان همه دیدن این جماعتی که در خیابان مرفه نیست و از فقر به خیابان آمده و دقیقا در مناطق محروم
ناشناس۱۱۷۸۱۳۷۱۰:۲۲:۲۸ ۱۳۹۸/۸/۲۷
احسنت. دقیقا مشکل همینه
ناشناس۱۱۷۸۱۴۲۱۰:۲۳:۵۹ ۱۳۹۸/۸/۲۷
چرا توی این مملکت نظر مردم مهم نیست؟؟؟به خدا خسته شدیم.من بعد از 15 سال کار حالا که مقایسه میکنم می بینم حقوقم نسبت به 15 سال پیش قدرت خرید کمتر داره.انگار روی تردمیل می دووم و به هیچ جا نمیرسم
ناشناس۱۱۷۸۱۴۵۱۰:۲۴:۱۷ ۱۳۹۸/۸/۲۷
اینترنت رو وصل کنید. ما کاری به اعتراض نداریم.
NO ONE۱۱۷۸۱۴۷۱۰:۲۵:۰۶ ۱۳۹۸/۸/۲۷
احسنت برشما حرف دل مردم رو زدید .... راهش چیه دقیقا یکی نیست بگه
ناشناس۱۱۷۸۱۵۵۱۰:۲۶:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۲۷
دلت خوشه اخوی! اینترنت رو از بیخ قطع کردن... رسما راه کره شمالی رو در پیش داریم، اونوقت شما میگی تربیون به معترضین بدن؟!!
ناشناس۱۱۷۸۳۲۸۱۱:۰۶:۳۳ ۱۳۹۸/۸/۲۷
کره شمالی خیلی جلوتر از ما میباشد, همین که در آنجا اختلاف طبقاتی و فساد مسئولین وجود ندارد, یعنی صدها سال از ما جلوتر هستند.
ناشناس۱۱۷۸۷۷۸۱۲:۳۸:۲۲ ۱۳۹۸/۸/۲۷
قطعا اشتباه میکنی! فکر میکنی سطح امکانات و زندگی رده بالای حزب در کرده شمالی مانند مردم عادی است؟!
ناشناس۱۱۷۸۷۹۰۱۲:۴۲:۲۶ ۱۳۹۸/۸/۲۷
توی ثروتمندترین کشورهای جهان نیز اختلاف طبقاتی وجوددارد.
احسان۱۱۷۸۱۵۶۱۰:۲۶:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۲۷
من که یادم نمیاد هیچوقت حق اعتراض داشته باشیم
ناشناس۱۱۷۸۱۵۷۱۰:۲۶:۴۸ ۱۳۹۸/۸/۲۷
تدبیر منطق مدبرانه این دولت : دلمون میخواد، زورمون هم زیاده پس هر کار خواستیم میکنیم.
م فلاح۱۱۷۸۱۶۱۱۰:۲۷:۵۴ ۱۳۹۸/۸/۲۷
امیر جان ... جانا سخن از زبان ما می گویی
ناشناس۱۱۷۸۱۶۲۱۰:۲۸:۰۰ ۱۳۹۸/۸/۲۷
میدانید چرا در شهرهای اطراف تهران اعتراضات بیشتری صورت گرفته است ؟ چون اکثر آنها محل کارشان در تهران است و ماهانه برای رفت و امد به تهران حداقل پنج باک بنزین باید بزنند ، انصافا خودتان قضاوت کنید این افراد که همگی از طبقه متوسط به پایین هستند باید چکار کنند ؟ مسلم است که آنها اعتراض میکنند چون دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند . بسیاری افراد در یک سال اخیر به دلیل گرانی افسارگسیخته کرایه خانه مجبور شده اند تهران را ترک کنند و در شهرهای اطراف تهران ساکن شوند و با ماشین شخصی به محل کارشان در تهران رفت و امد کنند . تو را خدا انصاف داشته باشید . با این هزینه های کمرشکن واقعا انتظار دارید مردم اعتراض نکنند؟ موج ناامیدی را هم به اینها اضافه کنید ، اینکه هیچ چشم انداز مشخصی برای رفع مشکلات اقتصادی وجود ندارد و دولت روحانی هم فقط شعار می دهد و پاسخگو نیست .
ناشناس۱۱۷۸۲۶۵۱۰:۵۳:۲۸ ۱۳۹۸/۸/۲۷
دقیقا ! تازه این یکی از دلایل اعتراض در مناطق حاشیه ای است وگرنه چرا در سعادت آباد و شهرک غرب آشوب نشد ؟
ناشناس۱۱۷۸۲۸۹۱۰:۵۷:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۲۷
واقعاً حرف حق را نوشتید و خیلی دردناک است کاری که این دولت با مردم کرد. با شوک ارزی باعث شد که مردم توانشان به تمدید خانه در تهران نرسد و با شوک بنزینی باعث شد که توان رفت و آمد و کار کردن هم نداشته باشند. مردم باید به کجا فریاد ببرند؟
ن.د۱۱۷۸۱۷۸۱۰:۳۱:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۲۷
مسئوولین ما عبرت آموز نبوده اند و نخواهند بود تنها به یک دلیل روش؛ از گذشته درس گرفتن کار عاقلان است.
ناشناس۱۱۷۸۱۸۲۱۰:۳۲:۴۳ ۱۳۹۸/۸/۲۷
اگه راست میگید رئیس جمهور را استیضاح کنید.
ناشناس۱۱۷۸۱۸۴۱۰:۳۳:۱۵ ۱۳۹۸/۸/۲۷
شما میخای دولت رو بکوبی بکوب. ولی چندتا موضوعه: 1. اولا دولت حد اکثر بتونه محل رو تعیین کنه. 2. امنیتش باید با نیرو انتظامی باشه 2. قو قضاییه تضمین عدم پیگرد بده
ناشناس۱۱۷۸۱۹۹۱۰:۳۷:۰۱ ۱۳۹۸/۸/۲۷
خبرهای صدا و سیما تنفر امیز شده است رسما و علنی مردم رو هل میدهند که لج مردم را در بیاورند و به شبکه های خبری انگلیسی و عربی وابسته شوند. فقط می گویند این رسم اعتراض نیست. خب بگو تو بیا بگو رسم اعتراض کردن چیست وقتی نه رییس جمهور و نه مسوولان خودشان را ذره ای پاسخگو می دانند
ناشناس۱۱۷۸۲۲۱۱۰:۴۱:۵۰ ۱۳۹۸/۸/۲۷
حرفشو بزنه که چی بشه؟ هدف از اعتراض خود اعتراض نیست. بلکه اصلاح عملی اموره.
ناشناس۱۱۷۸۳۴۰۱۱:۰۷:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۲۷
بهترین نظری که تا بحال خوندم
ناشناس۱۱۷۸۵۸۸۱۱:۵۳:۵۶ ۱۳۹۸/۸/۲۷
شما هم که پرتی داداش. باید حق اعتراض و مجرای بیان روشن و شفاف آن وجود داشته باشد به عنوان قدم اول. معلومه ادم خواسته اش را اول با زبان بیان میکنه.
ناشناس۱۱۷۸۲۲۴۱۰:۴۴:۱۳ ۱۳۹۸/۸/۲۷
مردم کجا اعتراض کردن بگو بببینم؟ در این مورد به غیر از اشوب گر و افراد ضد کشور و مردم؟
ناشناس۱۱۷۸۳۰۲۱۱:۰۰:۰۳ ۱۳۹۸/۸/۲۷
اقا از همه زندگیمون افتادیم اینترنت را وصل کنید. من کلی ایمیل مهم دارم. کلی لطمه به زندگیم داره میخوره
مخمد جواد۱۱۷۸۵۳۲۱۱:۴۴:۱۳ ۱۳۹۸/۸/۲۷
من نابود شدم جالبه که ایمیل داخلی ها هم کار نمیکنه که حداقل برای مکاتبات داخلی ایمیل چاپار یا وطن میل ایجاد کنیم
حسن زارع۱۱۷۸۳۱۶۱۱:۰۳:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۲۷
من برام سوال پیش آمده دقیقا معنی تدبیر و قانون در جمهوری اسلامی چیست ؟؟؟مگر زنگنه نگفته بود قانون اجازه افزایش قیمت بنزین را نداده
ناشناس۱۱۸۳۴۰۹۱۴:۰۶:۳۷ ۱۳۹۸/۸/۲۸
حالا داده
علی۱۱۷۸۳۵۶۱۱:۱۰:۱۳ ۱۳۹۸/۸/۲۷
قطع کردن اینترنت مصداق بارز ممنوعیت اظهار نظر و اعتراض است.
ناشناس۱۱۷۸۷۳۷۱۲:۲۶:۳۳ ۱۳۹۸/۸/۲۷
بله کاملا درسته در بخش تجارت خارجی هم با مشکلات فراوانی روبرو شده ایم هیچ گونه تماسی با شرکای تجاری خود نمی توانیم برقرار کنیم. قبلا فقط رسانه های اجتماعی رو محدود می کردن اینبار کلا اینترنت رو قطع کردن
ناشناس۱۱۷۹۴۰۸۱۴:۴۲:۴۳ ۱۳۹۸/۸/۲۷
الان شما داری چی کار می کنی دقیقا؟ برای تامین امنیت مجبور به کنترل اینترنت هستیم اما شاید می شد وزارت ارتباطات هوشمندتر عمل می کرد.
ناشناس۱۱۷۸۳۶۸۱۱:۱۱:۵۹ ۱۳۹۸/۸/۲۷
ساعت 23 پنجشنبه خبر پخش شد طوري که خود نمايندگان مجلس هم غافلگير شدن و از روز جمعه نارآرامي ها شروع شد. اينکه اين ناارامي ها و معترضان را اراذل و عامل منافقين و پهلوي و سعودي و... بناميم واقعا درسته؟ واقعا قدرت سازمان دهي منافقين و سعودي و... اينقدر بالا و سريع است؟ به نظر خودتون چند درصد مردم با رويه جاري مملکت داري شما موافق هستند؟ چرا يه همچين مسایل مهمي نظير بنزين و هسته اي و ... به رفراندم گذاشته نمي شود؟
ناشناس۱۱۷۸۳۷۶۱۱:۱۳:۱۰ ۱۳۹۸/۸/۲۷
من کارم طوریه که سفارشات محصولم رو از اینستاگرام میگیریم یه آب باریکه برای خودم باز کرده بودم ،تورو خدا بگید اینترنت کی وصل میشه دارم دق میکنم از بی پولی.
ناشناس۱۱۷۸۳۹۷۱۱:۱۶:۵۱ ۱۳۹۸/۸/۲۷
زنگنه باید محاکمه بشه تمام اگر کارت سوخت را حذف نمی کردند جلوی قاچاق گرفته می شد و لازم نبود بنزین 3 تومان بشه توی این چند سال هم مردم می رفتن دنبال گاز سوز کردن ماشین ها و مصرف کم می شد چرا کسی با زنگنه کاری نداره ؟
علی۱۱۷۸۴۲۸۱۱:۲۲:۴۶ ۱۳۹۸/۸/۲۷
دلم هوای کره شمالی کرده.
ناشناس۱۱۷۸۴۳۴۱۱:۲۳:۳۳ ۱۳۹۸/۸/۲۷
حتما باید رد پای پول سعودیها و نفوذیها رو تو آشوبها دید. هر کس بگه نیست داره چشم حقیقت بین مردم رو کور میکنه
ناشناس۱۱۸۰۵۰۷۱۸:۳۷:۱۲ ۱۳۹۸/۸/۲۷
شما باید کره شمالی زندگی کنی . خوشتون میاد
ناشناس۱۱۷۸۴۵۰۱۱:۲۸:۵۶ ۱۳۹۸/۸/۲۷
البته مهمترین و اصولی ترین تریبون تشکیل احزاب واقعی است. موضوعی که حاکمیت تعمدا هیچ علاقه ای به آن ندارد و عملا مانع آن است. حکمای محترم! سعی کنید بنیان گذار ساختار درستی در کشور باشید که نامتان جاودانه خواهد شد. بدون ساختار درست سالم ترین، هوشمندترین، قویترین و خیرخواه ترین مردمان نیز راه به جایی نخواهند برد.
علي۱۱۷۸۴۶۴۱۱:۳۱:۵۹ ۱۳۹۸/۸/۲۷
توي اخبار صدا و سيما گفته ميشه كه اين راهش نيست! من ميخوام بدونم چه راهي وجود داره كه مردم ايران اعتراض خودشون رو نشون بدن؟مگه توي قانون اساسي نوشته نشده كه مردم حق دارن تجمع اعتراضي كنن به شرطي كه سلاح نداشته باشن و مخل امنيت نشن پس بايد چكار كرد؟
ناشناس۱۱۷۸۴۹۹۱۱:۳۸:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۲۷
بیشتر اعتراض در شهرهای اطراف شهرهای بزرگ است این بیچاره ها هر روز باید کلی پول بنزین کرایه ماشین بدهند تا به محل کار خود برسند دولت و آقایان مشکلات را حل کنند
محمد جواد۱۱۷۸۵۲۴۱۱:۴۳:۰۰ ۱۳۹۸/۸/۲۷
لطفا پیگیر وضع اینترنت هم باشید چون این از بنزین کمتر نیست الان کلی از کسب ها عملا متوقف شده. ایمیل نداریم سرچ نداریم حتی ایمیل های داخلی مثل چاپار هم باز نمیشه کسانی که ارز دیجیتال کار میکنن کسانی که در اینستاگرام فروش دارند محققین برنامه نویسها و حتی خیلی از سازمانهای دولتی و پرتالشان دچار مشکل جدی شده اند. رزرو بیلیت و هتل و تجارت خارجی هم که کلا تعطیل شده
محی۱۱۷۸۵۶۳۱۱:۴۹:۵۰ ۱۳۹۸/۸/۲۷
حالا که اینترنت قطعه کارامون که خوابیده، حداقل میریم بیرون یه اعتراض مسالمت آمیز داشته باشیم مفید باشیم...
ناشناس۱۱۷۸۶۰۴۱۱:۵۷:۱۷ ۱۳۹۸/۸/۲۷
وقتی احزاب، سندیکاها و اصناف ضعیف می‌شوند ، حاطلش این می‌شود که در روزهای آشوب دچار مشکل میشوید.
ناشناس۱۱۷۸۶۶۱۱۲:۱۰:۱۵ ۱۳۹۸/۸/۲۷
دم شما گرم که لااقل یه حرف درست و منطقی نوشتی
ناشناس۱۱۷۸۶۹۰۱۲:۱۵:۰۹ ۱۳۹۸/۸/۲۷
دمت گرم الف...کو گوش شنوا...قطع کردن اینترنت خیلی ها را که از نت برای کسب درآمد استفاده می کنند بیچاره کرده است...مسوولین پاسخگو باشید
ناشناس۱۱۷۹۱۲۰۱۳:۴۷:۵۲ ۱۳۹۸/۸/۲۷
قطع اینترنت به دستور شخص رییس جمهور بعنوان رییس شواری عالی امنیت ملی انجام شده
ناشناس۱۱۸۰۷۸۷۱۹:۴۵:۵۹ ۱۳۹۸/۸/۲۷
مهم نیست کی دستور داده است هرکسی دستور داده رسما تیشه به اقتصاد ضعیف ایران می زند
ناشناس۱۱۷۸۷۴۵۱۲:۲۸:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۲۷
بنده محل کارم تهران و مهل سکونتم کرجه ، هر 5 روز دارم 50 لیتر بنزین میزنم ، حقوق ماهیانه بنده هم 3 میلیون تومنه ، امثال من که کم هم نیستند چه باید بکنیم؟ آیا حمل و نقل عمومی ظرفیت اینو داره که هزاران نفر مثل من از فردا با خودرو شخصیشون به تهران نیایند؟ ما دردمون رو به کی بگیم و به کجا ببریم؟ چرا مسئولین بدون در نظر گرفتن ریز مشکلات مردم و ناگهانی در ارتباط با موضوع به این مهمی که زندگی تمام اقشار جامعه رو تحت تاثیر قرار میده ساده انگارانه تصمیم میگیرند و عین خیالشونم نیست ؟ بخدا ما هم داریم تو همین مملکت زندگی میکنیم و تابع قوانین این مملکتیم ، از کشور دیگه ای نیومدیم و اینجا وطن ماست ، چرا با اعتراض بحق ما اینطور برخورد میشه ؟ چرا وصله منافق و شرور رو میخوان بزور بزنن بهمون ؟؟؟ من تا حالا تو تمام انتخاباتها شرکت کردم و رای دادم بخاطر آینده مملکتم ، وقتی روز انتخابات میشه میان تو صفوف رای گیری و من و امثال من رو با افتخار به دنیا نشون میدن که اینه تعصب و غیرت ایرانی و پزشو به دنیا میدن ، الان که اعتراض داریم بجای جواب دادن منطقی به دغدغه های ما بهمون میگن اشرار!!!!!!!!!!!!!! منی که توان تهیه مسکن در تهران رو ندارم و هر روز برای شغلم باید از کرج برم تهران باید چه کاری بکنم؟؟؟؟ استعفای خودم رو بنویسم و بیکار شم ؟؟؟؟؟ خدایا خودت به ما رحم کن .....
بیمار خاص۱۱۷۸۷۶۷۱۲:۳۵:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۲۷
مادر من مشکل سرطان سینه داره (حداقل ماهی 10 میلیون هزینه درمان!!) ، باید مدام برای درمان از کرج بره تهران و بیاد ، آیا مسئولان برای حل این مشکل چاره ای اندیشیدن ؟؟؟ چرا فکر مردم نیستید ؟؟؟
محمد۱۱۸۰۴۷۶۱۸:۳۰:۰۷ ۱۳۹۸/۸/۲۷
دلت خوشه، مطمئن باش که نه، اصلا دیده نمیشی
ناشناس۱۱۷۸۸۸۰۱۳:۰۵:۵۲ ۱۳۹۸/۸/۲۷
سلام ، لیاقت مبارزه با فساد را ندارند پولهای اختلاس شده را نمیخواهند به بیت المال برگردانند. از پس مالیات پزشکان بر نیامدند از پس مالیات وکلا بر نیامدند مالیات خانه های خالی فراموش شد تنها راه روحانی افزایش قیمت بنزین و تورم و گرانی بیشتر و بیشتر
خ۱۱۷۸۹۱۸۱۳:۱۵:۰۹ ۱۳۹۸/۸/۲۷
زیر پتو یواش بگن اعتراض اعتراض البته در حدی که همسایه هم نشنوه
اصغر۱۱۷۹۰۹۰۱۳:۴۴:۰۲ ۱۳۹۸/۸/۲۷
طرح این مساله باید اول در مجلس که میگن مجلس در راس امور است حداقل مطرح میشد نه اینکه به صرف موافقت رئیس مجلس که اون هم یک نماینده است برای ۸۰ میلیون تصمیم گرفته میشد
ناشناس۱۱۷۹۱۰۰۱۳:۴۵:۲۱ ۱۳۹۸/۸/۲۷
توقف خودرو آیا خشونت بود که آقای روحانی تهدید میکنه پس مردم چه کنن
من معترضم۱۱۸۰۶۹۵۱۹:۲۲:۲۸ ۱۳۹۸/۸/۲۷
هر خودرویی در هر جای دنیا در هر خیابان و اتوبانی عمدا توقف کنه و راه سایر خودرو ها رو ببنده مرتکب تخلف شده و باید با او برخورد بشه . اینکه 4 نفر با کج کردن سر ماشینهاشون هزاران نفر رو تو ترافیک چند ساعته نگهدارن نه نشان شعوره نه افتخاری برای مبارزه .
آرش۱۱۷۹۱۱۳۱۳:۴۶:۵۹ ۱۳۹۸/۸/۲۷
دیگه خسته و نا امید شدیم..اگر دولت اعتبار و خوش وعده بود مردم اینطور نمیسوختند
ناشناس۱۱۷۹۱۱۵۱۳:۴۷:۱۷ ۱۳۹۸/۸/۲۷
فعلا که به دستور رییس جمهور هم اینترنت قطع شده هم بنزین سهمیه بندی و گرون
ناشناس۱۱۷۹۴۰۷۱۴:۴۲:۲۲ ۱۳۹۸/۸/۲۷
به دستور رئیس‌جمهور؟ شوخی میکنی
ناشناس۱۱۷۹۱۳۶۱۳:۴۹:۲۹ ۱۳۹۸/۸/۲۷
من یه کار مشکل با دوری از خانواده به مدت طولانی و همسر هم شاغل و اجاره خونه هم میگرم... ریخت و پاش آنچنانی هم نداریم... حواسمون به دخل و خرج هست خداییش کم آوردیم...یعنی لب به لب به آخر ماه میرسونم واقعا برای اون بنده خدا که کارگر ساده اس یا بیکاره فکر میکنم تنم میلرزه... بابا این مملکت با این همه ثروت و استعداد. چرا آخه
حسن۱۱۷۹۳۴۶۱۴:۲۹:۲۳ ۱۳۹۸/۸/۲۷
کاملا مطالب درست و بجایی بود.واقعا جای تریبون و محلی برای اعتراضات مردم خالیه.آقایونی که دم از آزادی بیان میزنن و میگفتن دانستن حق مردم است چرا خودشون کارهای مهم و حساسی مثل افزایش قیمت بنزین رو دزدکی انجام میدن و شبانه اجرا میکنن؟
ناشناس۱۱۷۹۴۹۲۱۴:۵۷:۱۶ ۱۳۹۸/۸/۲۷
صادقی استعفا داد یا نه ؟
ناشناس۱۱۸۰۶۸۴۱۹:۱۸:۳۸ ۱۳۹۸/۸/۲۷
امکان نداره صادقی در استعفاش جدی باشه . این خط و این نشون
ناشناس۱۱۷۹۵۲۱۱۵:۰۴:۱۲ ۱۳۹۸/۸/۲۷
قطع اینترنت حق الناس است تعطیلی کسب و کار مردم در اینستاگرام و اینترنت ایمیل و واتس اپ حق الناس است
ناشناس۱۱۷۹۵۳۸۱۵:۰۷:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۲۷
من هیچ اعتراضی ندارم
ناشناس۱۱۷۹۶۱۶۱۵:۲۲:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۲۷
چرا درشیراز جلو این حدازخرابکاری گرفته نشد نیروهای انتظامی کجا بودند
Ali۱۱۷۹۶۱۹۱۵:۲۳:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۲۷
از شنبه تا حالا منتظر چند تا عکس هستیم از یک دستگاه صنعتی. اینترنت قطع شده و کسب بی رونق ما رفته در کما...
ناشناس۱۱۷۹۶۵۰۱۵:۲۸:۴۲ ۱۳۹۸/۸/۲۷
ﺑﺮاﺩﺭاﻥ و ﺧﻮاﻫﺮاﻥ ﻋﺰﻳﺰ ﻭﻗﺘﻲ ﻳﻪ ﻧﻆﺮ ﻣﻴﺪﻳﻦ ﺑﺒﻴﻨﻴﻦ ﺧﻮﺩﺗﻮﻥ ﺣﺮﻑ ﺧﻮﺩﺗﻮﻥ ﺭﻭ ﻗﺒﻮﻝ ﻣﻴﻜﻨﻴﻦ? ﺑﺎﺑﺎ اﻳﻦ ﺩﻭﻟﺖ ﻫﺮ ﭼﻲ ﻏﺮﺏ ﮔﻔﺖ ﻗﺒﻮﻝ ﻛﺮﺩ ﻫﻴﭻ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻫﺴﺘﻪ اﻱ ﻧﺪاﺷﺘﻴﻢ ﺣﺘﻲ ﻫﺴﺘﻪ اﻱ ﺭﻭ ﺑﺘﻦ ﺭﻳﺨﺘﻴﻢ ﺗﻤﺎﻡ ﻗﻂﻌﻨﺎﻣﻪ ﻫﺎﻱ ﺁﮊاﻧﺲ ﺗﻌﻂﻴﻠﻲ ﻫﺴﺘﻪ اﻱ ﺭﻭ ﺗﺎﻳﻴﺪ ﻛﺮﺩ ﺗﻮ اﻳﻦ ﺷﺶ ﺳﺎﻝ ﺩﻭﻟﺖ ﺭﻭﺣﺎﻧﻲ.ﺩﻳﮕﻪ ﺑﻌﻀﻲ ﻛﺎﺳﻪ ﺩاﻍ ﺗﺮ اﺯ ﺁﺵ ﻧﺒﺎﺷﻨﺪ. ﻫﻤﻪ ﺗﺎﻳﻴﺪ ﻛﺮﺩﻧﺪ.اﻃﻼﻋﺎﺕ اﻗﺘﺼﺎﺩﻱ ﺗﻤﺎﻡ ﺻﺮاﻓﻴﻬﺎ ﻛﻪ ﺗﺤﺮﻳﻤﻬﺎ ﺭﻭ ﺩﻭﺭ ﻣﻴﺰﺩﻧﺪ ﺩﺭ اﺧﺘﻴﺎﺭ ﻏﺮﺑﻴﻬﺎ ﮔﺬاﺷﺖ ﻃﻮﺭﻱ ﻛﻪ ﺩﻻﺭ ﭼﻤﺪﻭﻧﻲ ﻛﻪ ﻭاﺭﺩ ﻣﻴﺸﺪ ﺑﻪ ﺟﻬﺖ ﺩﺭﺯ اﻃﻼﻋﺎﺕ ﺩﻭﺭ ﺯﻧﻨﺪﮔﺎﻥ ﺗﺤﺮﻳﻢ ﻛﻪ ﺧﻴﻠﻲ ﻫﺎﺷﻮﻥ كﺳﺒﻪ ﺑﺎﺯاﺭ ﺑﻮﺩﻥ ﺩﻳﮕﻪ ﻭاﺭﺩ ﻧﺸﺪ و ﺑﺤﺮاﻥ اﺭﺯﻱ اﺗﻔﺎﻕ اﻓﺘﺎﺩ.ﺗﺤﺮﻳﻢ ﻗﻂﻌﺎ اﺛﺮ ﺩاﺭﻩ. ﻭﻟﻲ ﻣﺎ ﻗﺒﻮﻝ ﻛﻨﻴﻢ ﺑﻴﺶ اﺯ ﺁﻧﻜﻪ ﭼﻮﺏ ﺗﺤﺮﻳﻢ دﺭﺩ ﺑﻴﺎﺭﻩ ﺑﻲ ﻛﻔﺎﻳﺘﻲ ﻣﺴﻴﻮﻟﻴﻦ ﺩﺭﺩ ﺩاﺭﻩ.ﺭﻭﺣﺎﻧﻲ و ﻻﺭﻳﺠﺎﻧﻲ باید جواب بدن.ﺣﺎﻻ ﺷﻤﺎ اﺳﻢ اﻳﻦ ﺣﺮﻓﻬﺎ ﺭﻭ ﺑﺬاﺭﻳﻦ ﺳﻴﺎﺳﻲ. ﻭاﻗﻌﻴﺖ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻧﻴﺴﺖ ﺣﺘﻲ ﺑﺎ ﺗﻌﺪاﺩ ﻻﻳﻜﻬﺎﻱ ﺯﻳﺎﺩ
ناشناس۱۱۷۹۸۹۹۱۶:۲۴:۰۳ ۱۳۹۸/۸/۲۷
چون همه مسئولین در ابتدای فرمایش خودشان میفرمایند اعتراض حق ماست لذا ما با اتفاق اهل منزل در حیاط خانه خودمان اعتراض شدید و دندان شکنی در کردیم!!!
ناشناس۱۱۷۹۹۱۵۱۶:۲۶:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۲۷
هم باید به مردم نحوه صحیح اعتراض رو آموخت هم به حکومت نحوه صحیح برخورد با اعتراض را
آبتین۱۱۸۰۲۴۲۱۷:۴۴:۳۹ ۱۳۹۸/۸/۲۷
معمولا تو ساختار دمکراسی حداقل دو حزب مخالف هم وجود داره و چقدر جالب که اینجا هیچکس مخالف گرونی بنزین نیست جز مردم
ناشناس۱۱۸۰۴۲۳۱۸:۱۸:۵۳ ۱۳۹۸/۸/۲۷
راه کار کاملا واضح است : - پزشکان متخصص 40 درصد درامدشان را مالیات بدهند هرکس نده از ایران برود یا پروانه اش باطل شود - هر کسی مجاز است یک خانه داشته باشد بیشتر از یک خانه باید مالیات بدهد هر چه تعداد بیشتر مالیات سنگین تر - خودروسازهای ورشکسته تعطیل شود و خودرو سازی بدست شرکت های خصوصی بدهند اگر نمی شود هم کاملا تعطیل و از خارج وارد شود - تمام کارخانجاتی که به اسم خصوصی سازی در این 15 سازی چپاول شد به بیت المال برگردد - نظامیان بطور کامل از اقتصاد و سیاست خارج شوند - تمام کسانی که ابربدهکار بانکی هستنذ اموالشان توقیف شود - قاچاق کالا بطور کامل ممنوع شود - در دراز مدت حمل نقل عمومی و قطار و مترو گسترش داده شود - حیثیت برباد رفته آموزش و پرورش و دانشگاه برگردانده شود حتی المکان مانند 20 سال پیش شود - نیروی متخصص واقعی جای افراد با مدرک قلابی را بگیرند حداقل به مدرک افراد در مناصبها توجه شود - بانکهای ورشکسته تعطیل و تعداد انها به 30 سال پیش برگردد خصوصا بانکهای خصوصی - اموزش پرورش کاملا رایگان شود - تمام مجوزهای مسخره دولتی که سد راه تولید کنندگان است برداشته شود
ناشناس۱۱۸۳۰۳۱۱۲:۳۵:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۲۸
عالی گفتی
ناشناس۱۱۸۰۴۵۷۱۸:۲۵:۵۱ ۱۳۹۸/۸/۲۷
خدمت دوستان عزیزی که نگران صدمه به اموال عمومی هستند عرض می کنم بعنوان عضو هیات علمی یکی از دانشگاه های معتبر کشور، شاهد هستم که چگونه موج مهاجرت در بین دانشجویان، فارغ التحصیلان و حتی اعضای هیات علمی دانشگاه های کشور، به شکل نگران کننده ای شدت گرفته است. قطعا آسیبی که این موضوع به کشور وارد می کند، جبران ناپذیر است و در ده سال آینده، اثراتش مشاهده خواهد شد. علت اصلی این موضوع هم، نابسامانی اقتصاد کشور و عدم امید به آینده در بین جوانان و قشر تحصیل کرده است. حالا نگران آتش زدن چند بانک و سطل زباله باشید.
محمد۱۱۸۰۴۷۱۱۸:۲۹:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۲۷
چطور میگید راه اعتراض عملی مردم بسته است؟ اتفاقا تو این مملکت معترضان تریبون دارند و تازه صدا و سیما هم پوشش میده. فقط نکته اش اینجاست که این اعتراضات خودجوش فقط در مسایل مورد تایید قابل قبول است.
ناشناس۱۱۸۰۴۸۵۱۸:۳۲:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۲۷
ملت اینترنت رو به این دلیل تا این سه روز قطع کردن ، تا بگیم بابا بنزین رو گرون کردید ، کردید لااقل اینترنت رو وصل کنید.. اونقدر قطع می کنند تا جونمون به لب برسه و از گروهی برین بیخیال شیم ، مثل فیلتر تلگرام بوداااااا...
ناشناس۱۱۸۰۴۸۸۱۸:۳۳:۰۰ ۱۳۹۸/۸/۲۷
سران قوا گویی افکار عمومی را هیچ فرض کرده اند
ناشناس۱۱۸۰۴۹۳۱۸:۳۴:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۲۷
کل ایران متعلق به چند نفر است و مردم باید فقط فقط از اینها پیروی کنن
ناشناس۱۱۸۰۵۵۱۱۸:۴۴:۳۱ ۱۳۹۸/۸/۲۷
سالهاست هر اعتراضی اگر اندکی دنباله دار بشه حتی اگه موضوعی سیاسی نباشی. به راحتی انگ اشوبگر بهش زده میشه الان من نوعی به بعضی سیاست ها اعتراض دارم به چه نحو باید اعتراض کنم
کیارش۱۱۸۰۵۷۴۱۸:۴۹:۴۱ ۱۳۹۸/۸/۲۷
پاتونو از روی کابل اینترنت بر دارید بابا
چرا وقتی روحانی رای آورد طرفدراش و بنفشی ها می خند۱۱۸۰۵۹۹۱۸:۵۴:۰۸ ۱۳۹۸/۸/۲۷
چرا وقتی روحانی رای آورد طرفدراش و بنفشی ها می خند
مهتاب۱۱۸۰۶۷۰۱۹:۱۴:۱۵ ۱۳۹۸/۸/۲۷
مردم ما راه هوشمندانه اعتراض کردن رو بلد نیستن مثلا چند روز بنزین نزنند ببینید چی میشه.
عمران۱۱۸۱۷۱۵۰۱:۱۶:۱۲ ۱۳۹۸/۸/۲۸
نویسنده محترم با وجود تلاش برای در نظر گرفتن تمام جوانب باز قسمتی از اصل مساله را فراموش کرده است. آن هم کمرنگ شدن ارتباط گروه‌های مرجع با عموم مردم است.
اكبر۱۱۸۱۷۵۶۰۱:۴۹:۲۶ ۱۳۹۸/۸/۲۸
تو روخدا نوشته را ببينيد: مردم حق دارند خشمگین باشند چرا که در اجرای تصمیم بنزینی شبانه "مثل دزدها" عمل کرده. ..لازم است بستر این اعتراض هم فراهم شود.
ناشناس۱۱۸۲۷۵۹۱۱:۱۰:۰۵ ۱۳۹۸/۸/۲۸
اگر مفهوم حق الناس میدانستند اینترنت قطع نمی کردند، از حق الناس برای من و شما فقط معنا داره
ناشناس۱۱۸۳۲۲۵۱۳:۲۷:۰۴ ۱۳۹۸/۸/۲۸
اتفاقا از بس مسئولین اومدن گفت از مجرای قانونی اعتراض کنید چند روزه دارم دنبال این مجرا می گردم.هرکس پیدا کرد اطلاع بده
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  11. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  12. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  13. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  14. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  15. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  16. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  17. به تنهایی نمی توانست

  18. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  19. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  20. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  21. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  22. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  23. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  24. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  25. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

آخرین عناوین