کلاهبرداری ۱۲ میلیاردی زن و مرد از دوست قدیمی 

گروه اجتماعی الف،   3980821169

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت، از دستگیری زن و مرد کلاهبرداری که با وعده خرید ملک از دوست قدیمی شان کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

به گزارش مهر، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت، از دستگیری زن و مرد کلاهبرداری که با وعده خرید ملک از دوست قدیمی شان کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد و گفت: متهمان با دریافت مبلغ ۱۲ میلیارد ریال از محل سکونشان گریخته بودند.  

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند در تشریح این خبر، گفت: در هشتم مهرماه سال امسال مردی میانسال به دادسرای شهر ری مراجعه و شکایتی را با موضوع کلاهبرداری به مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان طرح کرد.

این مقام انتظامی عنوان کرد: پس از ثبت شکایت اولیه پرونده از شعبه دوم بازپرسی دادسرای شهرری برای رسیدگی تخصصی و دستگیری متهمان در اختیار کارآگاهان پایگاه پلیس آگاهی فاتب قرار گرفت.  

وی عنوان کرد: شاکی پس از مراجعه به پایگاه نهم اظهار داشت: فردی به نام بهنام که از دوستان قدیمی من است خانمی را که مدعی بوده مشاور املاک است و از طریق تلگرام با وی در تماس بوده به من معرفی کرد تا منزل مسکونی در محدوده خیابان نیروی هوایی زیر قیمت منطقه به ارزش یک میلیارد و دویست میلیون تومان برای من خریداری کنند. ولی با واریز این مبلغ به حساب دوستم دیگر دوستم و خانم مشاور املاک پاسخگوی تلفنم نبودند و گریخته اند.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: در تحقیقات پلیسی مشخص شد که بهنام پس از چندین بار جابجایی پول، نهایتا ۹۰۰میلیون تومان از پول های مال باخته را به حساب مادرش واریز کرده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه نتیجه تحقیقات پلیسی در اختیار مقام قضائی قرار گرفت و دستور توقیف حساب مذکور اخذ شد، گفت: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی، مخفیگاه بهنام در منطقه شهر ری شناسایی و بدین ترتیب با دستور قضائی اولین متهم پرونده در هیجدهم آبان ماه دستگیر و به پایگاه نهم منتقل شد.

وی افزود: بهنام در ابتدا منکر بزه انتسابی بود و اظهار داشت: بابت وجوه دریافتی از شاکی به مال باخته طلا تحویل داده است.

متهم پس از بازجوئی های تخصصی اذعان داشت: با برنامه ریزی قبلی و با همکاری خانمی به نام مهین که او را با هویت جعلی خانم بیدستانی به شاکی معرفی کرده بودم تا اعتمادش را جلب کنم و با برانگیختن حس طمع مال باخته و سوء استفاده از اعتماد وی تحت پوشش خرید ملک زیر قیمت منطقه، مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان از وی اخاذی و کلاهبرداری کردم.  

با اعتراف صریح متهم اصلی پرونده به کلاهبرداری از دوستش با همکاری خانمی به نام مهین، مخفیگاه متهم دوم پرونده در تهران شناسایی شد و وی در یک عملیات پلیسی با دستور قضائی دستگیر و هر ۲ متهم با دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای شهرری روانه زندان شدند.  

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان به شهروندان توصیه کرد: با توجه به اینکه کلاهبرداران با استفاده از حس طمع ورزی مال باختگان نسبت به فریب افراد می پردازند، در انجام معاملاتی که شما را تشویق به خرید ملک و یا خودرو زیر قیمت بازار می کنند، با احتیاط بیشتری معامله را انجام دهید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین