جانشین دبیر کل حزب همت: مسئولان غفلت خود را با جدايی ری از تهران جبران كنند

گروه سیاسی الف،   3980808052 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مشکلات امروز مردم شهرری، ناشی از غفلت گذشته مسئولان در جدایی از تهران بوده است كه بايد جبران شود.

جانشین دبیر کل حزب همت: مسئولان غفلت خود را با جدايی ری از تهران جبران كنند

مرتضی فغانی جانشین دبیر کل حزب همت در دیدار جمعی از اعضای دفتر این حزب در ری با بیان این مطلب گفت: تداوم بی توجهی مسئولان در تحقق مطالبه بحق مردم ری برای جدایي از تهران، تهدیدات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... را در پی خواهد داشت. 


فغانی ادامه داد: سالهاست که مردم ری صبورانه در انتظار داشتن شورای شهر و نماینده مستقل برای مجلس شورای اسلامي به سر می برند که دولت و مجلس فعلی می توانند ، افتخار تحقق این آرزوی دیرینه را به نام خود ثبت کنند.


جانشین دبیر کل حزب همت با اشاره به جمعیت حدود یک میلیون نفری شهرستان ری که نیمی از آن را جوانان تشکیل می دهند، اظهار داشت: متاسفانه عدم استفاده از نیروی انسانی بومی در این منطقه موجب شده تا نرخ بیکاری بویژه در بین قشر جوان و تحصیلکرده ری به بيش از 12 درصد برسد.


وی اعتماد به جوانان و سپردن امور کشور به آنان را یکی از راهکارهای مهم برای برون رفت از معضلات فعلی دانست و افزود: حزب همت به عنوان یک جریان سیاسی مستقل و تحول خواه، تلاش می نماید تا نسل جوان بویژه دهه شصتی ها بتوانند با حضوری هوشمندانه در انتخابات پیش رو، کرسی های مجلس را از آن خود کرده و سپس مدیریت کشور را برعهده گیرند.


جانشین دبیر کل حزب همت با اشاره به وجود مراکز بزرگ اقتصادی از جمله فرودگاه، پالایشگاه، نیروگاه و بیش از 3 هزار واحد صنعتی و 14 هزار واحد صنفی در شهرستان ری گفت: مجموع درآمد حاصل از فعالیت های اقتصادی در این منطقه سالانه قریب به 2 هزار میلیارد تومان می باشد که تنها حدود 5 درصد آن صرف توسعه و عمران ری می شود و مابقی آن نصیب تهران نشینان می گردد.


فغانی ادامه داد: اگرچه شهرستان ری 16 درصد از مساحت استان تهران را به خود اختصاص داده، ولیکن هم اکنون بخش عمده ای از بار مشکلات تهران از جمله دفن روزانه 9 هزار تن زباله، تمام فاضلاب شهري، دفن اموات، نگهداري از زندانيان ، مهاجرین و ... را بر دوش می کشد که قطعا ادامه این روند در توان این منطقه و در شان مردم شریف و انقلابی ری نیست.

دیدگاه کاربران

محمد۱۱۴۷۸۰۳۱۴:۰۴:۱۰ ۱۳۹۸/۸/۸
سلام، من یکی از اهالی بومی ری هستم. می خواستم درد دلم را بگویم که خواسته بحق ومطالبه اصلی مردم ری هست. ریشه اصلی تمام مشکلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی در ری فقط وفقط نداشتن شورای شهر وشهرداری مستقل از تهران بزرگ هست. درست است که این دو شهر چسبیده ویا دیوار به دیوار هم هستند. ولی این دلیل نمی شود که مسولین شهرکناری حتی اگر مرکزیت کشور هم باشد بخواهد برای شهر کناریش برنامه قانون وتبصره وبودجه تعیین کند ومدیریت کند. متاسفانه مسولین مدیریت شهری تهران ری را با این همه وسعت خدمات استعداد، پتانسیل های گردشگری، زیارتی، مذهبی، بوم گردی، توسعه صنایع دستی، وجود، چندین هزار هکتار زمین کشاورزی مستعد وحاصلخیز، وجود انبارهای متعدد، بنگاهای اقتصادی وجود شاهرراههای مواصلاتی، زمینی، ریلی، وهوایی(فرودگاه امام خمینی ره) پالایشگاه نفت و گاز (البته باوجود آلودگی زیست محیطیش) نیروگاه وچندشهرک صنعتی.این ها همه در حوزه وسیع واستحفاظی وسرزمینی ری قدیم وهمچنین شهرستان ری کنونی هست. وهمچنین این شهر همتراز قم و مشهد وکربلا ونجف سالانه پذیرای خیل عظیمی از زائران اهل بیت علیهم السلام می باشد در مناسبتها و فصل های مختلف سال. که گفته شد با این همه موارد ری را درحد یک محله بسیار کوچک در تهران وبا سایر مناطق دیگر تهران یکی می بینند وفرقی قائل نمی شوند. یعنی نشان می دهد چه مسولین استانداری تهران وچه مسولین مدیریت شهری وشورای شهر تهران تحت هیچ شرایطی هیچ گونه درک ویا اطلاعاتی از موقعیت خاص ری ندارند وهمیشه در اذهان خود فکر می کنند که مشکلات مردم ری همانند مشکلات سایر مناطق و محله های دیگر تهران هست وخیلی راحت ازپسش بر می آیند. درصورتی که چنین نیست وهمیشه در اشتباه بودند وچند نکته دیگر اینکه ری هویتش که مستقل است که هیچ اداره ثبت احوال را سال‌های سال است که دارا می باشد یعنی ثبت هویت افراد در شهرری در شناسنامه اشان مشخص می کند که با وجود دیوار به دیوار بودن با تهران نه خود را شهروند تهرانی ونه ساکن محدوده تهران می دانند. بعد سوال اساسی اینجاست درواقع جان کلام می باشد که چرا مسولین چه اصولگرا وچه اصلاح طلب هر چهار سال یکبار به فکر برای حل این مشکل در این شهرستان می افتند. اونهم فقط وفقط بخاطر رأی یعنی وقتی رأی آوردن وخرشان از پل گذشت وخیالشان راحت شد دیگر شهری به نام ری وجود ندارد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین