برخی وزرای روحانی در مدیریت ناموفق «هپکو» نقش پررنگی دارند

گروه اقتصادی الف،   3980730035

نماینده مردم اراک گفت: برخی وزرای کنونی کابینه روحانی سال‌ها در هیئت مدیره هپکو عضو بودند و نقش زیاد و پررنگی در اداره ناموفق و ضعیف این شرکت دارند.

علی اکبر کریمی در گفتگو با مهر با اشاره به مشکلات کارخانه هپکو گفت: مشکلات هپکو سابقه طولانی دارد. سال ۸۵ برای اولین بار خصوصی‌سازی اقدام به واگذاری سهام شرکت هپکو کرد و از آن زمان این شرکت درگیر مسائل و مشکلات مربوط به خصوصی سازی شده است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خریدار اولیه این شرکت فردی به نام عطاریان بود که با حمایت برخی از وزرای کنونی آقای روحانی در آن سال اقدام به خرید سهام این شرکت کرد. برخی وزرای کنونی کابینه روحانی سال ها در هیئت مدیره هپکو عضو بودند و نقش زیادی در اداره ناموفق و ضعیف این شرکت داشتند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: در طول دوران پس از خصوصی سازی، این شرکت به طور مستمر و دائمی از نظر حجم تولید، تعداد نیروهای شاغل، میزان فروش و درآمد تضعیف شده است و به عبارتی تمام ظرفیت های این شرکت به تدریج  از بین رفته است، این شرکت هم اکنون در جایگاه ضعیفی قرار دارد.

وی تصریح کرد: هیچگونه سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی در سال‌های بعد از واگذاری در این شرکت انجام نشده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه شرکت هم اکنون وضعیت بحران قرار دارد گفت: در سال ۹۶ هم با توجه به مشکلات حادی که برای خریداران سهام اولیه وجود داشت سازمان خصوصی سازی سهام این شرکت را از این فرد گرفته و به فرد دیگری واگذار کرد. در طول دو سال و نیمی که از این واگذاری گذشته است باز هم همان روند ادامه یافته و شرکت نتوانسته است موقعیت مطلوب خود را که در سال های قبل از واگذاری داشته است به دست آورد.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مشکلات کنونی شرکت هپکو، هم مربوط به گذشته و سال‌های واگذاری است و هم مربوط به اقداماتی است که دولت باید در سال‌های اخیر انجام می‌داد اما انجام نداده است.

وی ادامه داد: دولت باید برای تعیین تکلیف مالکیت این شرکت اقدام می کرد و سهامداری که بتواند به درستی این شرکت را اداره کند، معرفی کرده و مدیرانی شایسته و کارآمدی را در این شرکت منصوب می کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مهمترین مشکل کارگران طی دو سه سال اخیر پس از بحرانی شدن وضعیت شرکت این بوده است که پرداخت حقوق آنها ماه‌ها به تعویق افتاده است.

نماینده مردم اراک ادامه داد:  مهمترین دغدغه کارگران بلاتکلیفی شرکت هپکو است، آن‌ها نگران آینده شرکت و آینده شغلی خود هستند. 

وی تاکید کرد: از دولت توقع داریم که هر چه سریع‌تر نسبت به این شرکت تصمیم گیری کنند و وزارتخانه‌های صنعت و اقتصاد باید برای حل مشکلات این شرکت ورود کنند. در ماه‌های گذشته مرتباً جلساتی را با وزرا برای حل مشکلات این شرکت داشته ایم.

نماینده مردم اراک در مجلس ادامه داد: پیش از این وامی برای رونق تولید در این شرکت تصویب شده بود که ممکن است از این محل مطالبات کارگران پرداخت شود. اما کارگران راضی نیستند که حقوق آنها از محل وام پرداخت شود. انتظار کارگران است که تولید در این شرکت رونق بگیرد و حقوق کارگران از محل تولید و فروش کالاها تامین شود.

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس در مورد وضعیت کارگران دستگیر شده نیز گفت: تعدادی از کارگران در اعتراض به وضعیت شرکت هپکو، اخیرا اقدام به مسدود کردن  راه‌آهن سراسری شمال به جنوب کردند و بعد از هشدارهای نیروی انتظامی، تعدادی از کارگران بازداشت شدند. عمده افراد بازداشتی در روزهای اخیر آزاد شدند و تعداد معدودی باقی ماندند که مراجع قضایی و انتظامی در حال پیگیری آن هستند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین