سراب بحران در تيم ملي فوتبال

گروه ورزشی الف،   3980725089 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

منامه هميشه باتلاقي دست و پا گير براي فوتبال ايران بوده و تيم ملي بحرين، همواره از عجيب‌ترين، مرموزترين و بدقلق‌ترين حريف‌هاي تيم ملي ايران بوده. با وجود اينكه اين تيم را بارها و بارها، گاه با نتايج تحقيرآميز شكست داده‌ايم، هنوز هم نام تيم ملي بحرين با ناكامي نسل فوق‌العاده 2002 گره خورده است. تيم ملي ايران هرگز موفق به فتح منامه نشده و هر بار كه به اين شهر 200هزار نفري رفته، يا با تساوي متوقف شده يا شكست خورده. تصور اينكه كار تيم ملي ايران در مرحله اول مقدماتي جام جهاني در گروهي كه تيم‌هاي بحرين و عراق حضور دارند گره بخورد، خواب را از چشم فوتبال‌دوستان ايراني گرفته است. تا بازي آينده تيم ملي مقابل عراق چندين هفته باقي مانده و اين فاصله فرصت مناسبي است تا به خيال‌پردازي در مورد عاقبت كار ويلموتس در اين گروه بپردازيم.

در حال حاضر صحبت كردن از بحران در تيم ملي ايران نبايد جدي قلمداد شود. اما با هواداراني طرفيم كه عاشقانه مربي سابق تيم ملي را دوست دارند و هر نتيجه‌اي را با دوران كي‌روش مقايسه مي‌كنند. در چنين مقايسه‌هايي معمولا بهترين نتايج مربي قبلي در بهترين روزهايش به ياد آورده مي‌شود. برد يك بر صفر مقابل مراكش و شكست يك بر صفر مقابل اسپانيا با شكست يك بر صفر مقابل بحرين مقايسه مي‌شود و كمترين كسي علاقه دارد روزهايي را به ياد بياورد كه تيم كارلوس كي‌روش اولين شكست تاريخ ايران مقابل لبنان را رقم زد.

تركيب تيم ملي ايران در ديدار مقابل لبنان خنده‌دار به نظر مي‌رسد و بازيكناني در آن زمان در تركيب فيكس تيم ملي به ميدان مي‌رفتند كه پيراهن تيم ملي براي‌شان گشاد بود. در ديدار مقابل بحرين پنجمين باري است كه ويلموتس را به عنوان سرمربي روي نيمكت تيم ملي مي‌ديديم. او هنوز به فرصت بيشتر براي شناخت بازيكنان تيم ملي نياز دارد و هنوز هيچ‌ چيزي از دست نرفته است. تيم ملي ايران سه بازي خانگي مقابل تيم‌هاي عراق، هنگ‌كنگ و بحرين دارد و ديدار مقابل عراق در بصره هم باقي مانده است.

حتي در صورت كسب تساوي در بصره، مي‌توان به راحتي اميدوار به صعود به مرحله دوم مقدماتي جام جهاني 2022 قطر بود. شرايط صعود به مرحله بعد از اين قرار است كه هشت تيم صدرنشين به علاوه چهار تيم برتر دوم گروه‌ها به مرحله بعد صعود خواهند كرد و با توجه به اينكه ايران رقيبي مانند كامبوج دارد، بعيد است حتي در صورت دوم شدن، به عنوان بهترين تيم دوم راهي مرحله بعد نشويم. تيم ملي ايران در پنج بازي تحت هدايت ويلموتس، به صورت ميانگين حدود 60درصد مالكيت توپ را در اختيار داشته و در هر بازي 22 شوت روانه دروازه حريفان كرده است كه 10 تا از آنها در چهارچوب بوده و در هر بازي 7 بار دروازه ايران تهديد شده است.

يوزپلنگ‌ها 514 پاس در هر بازي به هم داده‌اند كه 83درصد از آنها صحيح بوده. البته اين آمار و ارقام با توجه به بازي مقابل حريف ضعيفي مثل كامبوج نمي‌تواند واقعيت تيم ملي را نشان بدهد، اما چيزي كه مشهود است، تمركز تيم روي بازي هجومي و تلاش براي موقعيت‌سازي است. ايران در مقابل بحرين موفق به باز كردن دفاع حريف نشد و تنها 3 پاس كليدي از طرف بازيكنان ايراني ارسال شد.

چنين آمار ضعيفي در ارايه پاس كليدي تنها در ديدار مقابل كره جنوبي ديده مي‌شود كه ايران تنها يك بار پاس كليدي داد. تيم ويلموتس مقابل سوريه 13 پاس، مقابل هنگ‌كنگ 6 و مقابل كامبوج 17 پاس كليدي ارسال كرد. ايران در مقابل بحرين در تمام فاكتورها بهتر از اين تيم بود و تنها شوت‌هاي در چهارچوب دو تيم برابر بود. اما تعلل مجيد حسيني و پنالتي دادن به بحريني‌ها، تفاوت اين بازي را رقم زد. داور در دقايق پاياني مسابقه مي‌توانست يك پنالتي هم براي ايران بگيرد كه اعتقادي به خطاي هند مدافع بحريني نداشت.

گذشت زمان و شناخت بهتر تيم ملي و حريفان آسيايي توسط ويلموتس، تيمي متفاوت از اين تيم ملي فعلي خواهد ساخت و ايجاد يك توهم كه تيم ملي وارد بحران شده، كمكي به حل كردن موضوع نخواهد كرد. يوزپلنگ‌ها در حال حاضر نياز به حمايت هواداران دارند و سه بازي برگشت در ورزشگاه آزادي و پر شدن استاديوم، روحيه‌اي مضاعف به ويلموتس و شاگردانش براي پيروزي مقابل رقبا و حركت به سمت جام جهاني قطر مي‌دهد.

منبع: اعتماد

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۳۵۰۹۸۱۶:۲۱:۵۳ ۱۳۹۸/۷/۲۵
بحرین سرزمین نفرین شدست
ناشناس۱۱۳۵۱۵۰۱۷:۴۵:۰۵ ۱۳۹۸/۷/۲۵
بدین ترتیب، بازی ایران در مقابل عراق بسیار نگران کننده است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین