تزریق بوتاکس و تزریق ژل، کدام یک برای شما مناسب تر است

گزارش بازرگانی،   3980723107

یکی از سوالات همیشگی و پر تکرار در زمینه رفع چین و چروک و حجم دهی صورت، تفاوت بین تزریق بوتاکس و تزریق ژل و همچنین تصمیم گیری درمورد انتخاب گزینه¬ی بهتر بوده است. بسیاری از افراد، به ویژه خانم ها در جستجوی مناسب ترین روش تزریق برای رسیدن به بهترین نتیجه¬ی دلخواه هستند. در این مقاله، شما را با مزایای هر دو روش و شرایط لازم برای انجام آنها آشنا می کنیم.

انتخاب بین روش های تزریق بوتاکس و تزریق ژل

تزریق بوتاکس و تزریق ژل، هر دو از رایج ترین روش های درمانی و زیبایی برای اصلاح خطوط و نواقص چهره، به ویژه عوارض ناشی از افزایش سن، هستند که در کوتاه ترین زمان می توانند نتیجه مطلوبی در چهره فرد ایجاد کنند. شاید خارج از مباحث پزشکی و در بین مردم عادی، این دو روش را با یکدیگر اشتباه گرفته و یا حتی آنها را یکی بدانند، اما در اصل اینطور نیست. تزریق بوتاکس و تزریق ژل دو روش متفاوت با ویژگی ها و نتایج خاص خود می باشند که متقاضی می تواند با مراجعه به پزشک متخصص پوست و جراحی زیبایی، از جزئیات هر کدام اطلاعات کافی دریافت کرده و با توجه به شرایط چهره و مشکل خود اقدام نماید.

مشاوره پیش از تزریق بوتاکس و تزریق ژل

 

بوتاکس چیست و چه کاربردی دارد؟

بوتولینوم توکسین با نام رایج و عامیانه­ی بوتاکس، یکی از محبوبترین موارد در بین افراد، برای رفع چین و چروک صورت است. البته علاوه بر بوتاکس، از دوزهای پایین پروتئین تصفیه شده، زنومین، دیسپورت و سایر نروکسین ها نیز برای این کار استفاده می شود. بوتاکس از نوعی باکتری ساخته شده است و آن را می توان به عنوان یک شل کننده موقتی عضلات در نظر گرفت که با تزریق به ناحیه مورد نظر، ماهیچه های نزدیک به آن محل را شل می کند و در نتیجه باعث می شود که با حرکت دادن اعضای چهره، ماهیچه های مذکور نمی توانند حالت های چین و چروک قبلی را ایجاد نمایند.

کاربرد اصلی بوتاکس، از دو دهه گذشته تا به حال، برای درمان چین و چروک های ناشی از حرکات مکرر اجزای صورت، مانند؛ خط لبخند، خطوط اخم، خطوط پنجه کلاغی گوشه چشم به کار می رود که به ویژه با افزایش سن فرد عمیق تر و گسترده تر می شوند.

رفع چین و چروک اخم با تزریق بوتاکس

تزریق ژل یا پرکننده‌ های صورت

ژل های پرکننده صورت، برخلاف بوتاکس، به جای فلج سازی موقت ماهیچه ها، به افزایش حجم زیر پوست و پر کردن شیارها می پردازد. ژل یا پرکننده های پوست، در انواع مختلف موجود هستند و برای پر کردن خطوط عمیق و فرورفتگی های صورت و نیز حجیم سازی برخی قسمت های صورت مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع مختلف پر کننده ها شامل؛ پرول (Prevelle)، جوودرم (Juvederm)، رستیلن (Restylane)، پرلن (Perlane) می شود که با توجه به کاربرد و ماندگاری آنها انتخاب می شوند. به عنوان مثال، ژل پرِوِل دارای ماندگاری 4 ماه است، درحالیکه تأثیرات ژل های پِرلن و جوودرم اولترا پلاس تقریباً تا 8 ماه نیز دوام دارد.

پر کردن خطوط عمیق و ثابت با تزریق ژل

مقایسه تزریق بوتاکس و تزریق ژل در موارد مختلف

  • نوع چین و چروک صورت؛

نوع چین و چروک های صورت شما که مایل به رفع آنها هستید می تواند در انتخاب روش تزریقی مناسب کمک کننده باشد. چروک های ناشی از حرکت اجزای صورت (خط لبخند، خط اخم بین دو ابرو و ...) که هنگام عصبانیت یا هر واکنش احساسی دیگری در چهره شما نمایان می شوند را می توان با تزریق بوتاکس رفع نمود.

درحالیکه، خطوط ثابت مانند خطوط افقی پیشانی و ... که حتی در حالت آرام چهره­ی شما نیز نمایان هستند و تغییری نمی کنند، نیاز به یک پر کننده برای پر کردن این شیارهای عمیق و فرو رفتگی ها دارند. بنابراین استفاده از تزریق ژل یا فیلر در چنین مواردی توصیه می شود.

تفاوت کارایی تزریق بوتاکس و تزریق ژل، در بخش های مختلف صورت

 

·        میزان تأثیر تزریق بوتاکس و تزریق ژل

پس از تزریق بوتاکس نیازی به دوره نقاهت نیست و بلافاصله به برنامه های روزانه خود باز می گردید. پس از حدود 5 تا 7 روز از تزریق بوتاکس، تأثیرات نهایی آن قابل ملاحظه خواهند بود. تأثیر بوتاکس تا 3 یا 4 ماه پس از تزریق ماندگاری دارد و پس از آن می توانید با مراجعه دوباره درمان خود را تمدید نمایید.

مدت ماندگاری نتایج تزریق ژل و دیگر پرکننده ها طولانی تر از بوتاکس است و بین 6 ماه تا 2 سال دوام خواهد داشت. اما به طور کلی می توان گفت این مدت زمان بستگی به نوع پرکننده­ی مورد استفاده دارد و پس از پایان دوره­ی ماندگاری آن، باید مجدداً برای درمان اقدام نمایید.

تأثیرگذاری طولانی مدت تزریق ژل نسبت به تزریق بوتاکس

  • عوارض تزریق بوتاکس و تزریق ژل

تزریق بوتاکس و تزریق ژل مانند هر روش درمانی و زیبایی دیگری ممکن است با عوارضی همراه باشد. تزریق بوتاکس تنها برای کسانی توصیه می شود که از نظر سلامت جسمی در وضعیت مطلوبی به سر می برند. برخی عوارض همچون؛ افتادی پلک، سر درد، سوزش و قرمزی چشم می تواند پس از تزریق بوتاکس برای کسانی که مستعد مشکلات پزشکی هستند بروز کند که البته موقت بوده و با مشورت پزشک می توانید با راه­کارهای ساده از بروز آنها جلوگیری نمایید.

تزریق ژل نیز دارای عوارض جانبی بیشتری نسبت به بوتاکس است اما جای نگرانی خاصی نیست، چرا که به ندرت شدید هستند و در کمتر از 10 روز رفع می گردند. مواردی همچون؛ برخی از عوارض جانبی تزریق ژل‌ها شامل؛ خارش، قرمزی، بی حسی، واکنش های آلرژیک و ... می شود. برای پیشگیری از بروز چنین عوارضی می توانید تست آلرژی انجام داده و در صورتی که مشکلی نداشته باشید برای تزریق اقدام نمایید.

ترکیب هر دو روش تزریق بوتاکس و تزریق ژل برای کسب بهترین نتیجه

خلاصه مباحث و نتیجه گیری

تزریق بوتاکس و تزریق ژل، دو عملکرد متفاوت در صورت دارند. تزریق بوتاکس می توان با شل کردن ماهیچه ها، چروک های حرکتی صورت (چین های کم عمق) را رفع نماید، اما هنوز تعدادی خطوط و چین های عمیق دیگر نیز در صورت هستند که برای رفع آنها باید از تزریق ژل استفاده نمود. تزریق ژل باعث حجیم سازی بافت های صورت می شود.

بنابراین، می توان گفت برای اینکه به یک چهره­ی صاف و بدون خطوط چین و چروک دست یابید بهتر است از ترکیب هر دو روش تزریق بوتاکس و تزریق ژل بهره بگیرید. همچنین بد نیست بدانید که اگر پیش از تزریق ژل، از بوتاکس استفاده شود با توجه به کاهش حرکات و فعالیت ماهیچه ها، باعث می شود که فیلر تزریق شده ماندگاری بیشتری نسبت به حالت معمول داشته (افزایش ماندگاری از 5 ماه به حدود 10 ماه) و دیرتر جذب بافت های بدن شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

    5. این صدای اقتدار ایران است ...

    6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    8. وحدت ملی با وعده صادق

    9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

    10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

    11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    15. کمی دیر نیست؟

    16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    آخرین عناوین