نخست‌وزیر انگلیس: برجام توافق بدی بود/ فقط ترامپ می‌تواند به توافق بهتری برسد!

گروه جهان الف،   3980702062 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس در مصاحبه‌ای بار دیگر در تضاد با سیاست اعلامی این کشور، برجام را توافقی بد توصیف کرد و گفت رئیس‌جمهور آمریکا باید به دنبال توافقی بهتر با تهران باشد.

نخست‌وزیر انگلیس: برجام توافق بدی بود/ فقط ترامپ می‌تواند به توافق بهتری برسد!

به گزارش فارس، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس در اظهاراتی همسو با مواضع دولت آمریکا و بر خلاف مواضع اعلامی لندن، توافق هسته‌ای با ایران را «توافقی بد» توصیف کرد و گفت باید به دنبال توافقی بهتر بود.

جانسون در مصاحبه‌ای که شب گذشته (دوشنبه) از شبکه «ان‌بی‌سی» پخش شد، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را «مذاکره‌کننده‌ای بسیار بسیار فوق‌العاده» خواند و گفت ترامپ می‌تواند با تهران به توافق بهتری برسد.

وی که قرار است امروز در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران دیدار کند، در مورد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفت: «واقعیت این است که همانطور که رئیس‌جمهور ترامپ به درستی گفت، این توافق بدی بود. نواقص زیادی داشت. رفتار ایران در منطقه موجب اختلال بوده و هست.»

نخست‌وزیر انگلیس ادامه داد: «اگر این توافق بدی بوده - من هم قبول دارم که این [توافق] نواقص بسیار بسیار زیادی داشته - در آن صورت خوب بیائید توافق بهتری انجام دهیم. و فکر می‌کنم تنها یک نفر هست که می‌تواند توافق بهتری کند و آن یک نفر کسی است که می‌داند چطور شریک دشواری مانند ایران را به راه بیاورد. آن یک نفر رئیس‌جمهور ایالات متحده است.»

در بخش دیگری از این مصاحبه، جانسون در پاسخ به این سؤال که آیا از اقدام نظامی علیه ایران حمایت می‌کند یا نه، گفت: «بخواهم صریح صحبت کنم، باید بگویم این چیزی نیست که فکر کنم الزاما به وضعیت کمکی کند.»

جانسون دیروز در مصاحبه دیگری هم گفته بود که وقت آن است که به سمت توافق تازه‌ای با ایران حرکت شود.

این در حالی است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا به خصوص سه کشور امضاکننده برجام یعنی آلمان، فرانسه و انگلیس تاکنون دستکم در مواضع اعلامی خود، از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران حمایت می‌کردند. با این وجود، این سه کشور شب گذشته در بیانیه‌ای مشترک و همسو با آمریکا، ایران را دست داشتن در حملات اخیر به تأسیسات نفتی عربستان سعودی متهم کردند.

روز گذشته پس از مصاحبه جانسون، دفتر او در بیانیه‌ای متضاد با اظهارات وی، عنوان کرد که لندن همچنان از برجام حمایت می‌کند و معتقد است که باید ایران را به محدودیت‌های تعیین‌شده در این توافق بازگرداند.

در حالی که توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵، توافقی چندجانبه و مورد تایید شورای امنیت سازمان ملل متحد بود و واشنگتن به صورت یکجانبه از آن خارج شده، کشورهای اروپایی اصرار دارند که تهران همچنان باید به این توافق پایبند بماند. در مقابل، ایران تأکید کرده است که حاضر نیست توافقی چندجانبه را به صورت یکطرفه اجرایی کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۰۵۹۳۴۱۱:۵۵:۰۵ ۱۳۹۸/۷/۲
از اینکه این دولت این قدر لاف می امد در مورد برجام و درهای کشور را بسوی اروپایی ها باز کرد و این گونه ان را رو سیاه کردند خوشم می اید
ناشناس۱۱۰۵۹۴۸۱۲:۰۳:۳۰ ۱۳۹۸/۷/۲
عجب چاپلوسیه این جانسون
ناشناس۱۱۰۶۰۳۱۱۲:۵۱:۳۰ ۱۳۹۸/۷/۲
این جانسون و انگلیسی ها واقعا دو و صد رو هستند
zmayad۱۱۰۶۰۶۵۱۳:۰۵:۴۸ ۱۳۹۸/۷/۲
هیچی دیگه، مثل اون مدیرانی که تازه از عوض شدن مدیران قبلی اومدند میگن: من یه چیز دیگه ای دارم که بگم اون قبلی ها چرت گفتند!!!!
ناشناس۱۱۰۶۱۸۲۱۴:۲۹:۵۹ ۱۳۹۸/۷/۲
ما خودمان هم میدانیم. حاج حسین شریعتمداری و دلواپسان بارها بر بد بد بودن برجام تاکید کردند. حالا که خارجیها مانند ترامپ و جانسون هم گفتند شاید روحانی و ظریف باورشان شود.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین