روس‌ها علت ایجاد حفره در ایستگاه فضایی بین‌المللی را کشف کردند

گروه جهان الف،   3980702014

نوعی اختلال در عملکرد ایستگاه فضایی بین‌المللی سبب شد تا فضانوردان به وجود یک حفره ناشناخته در بدنه ایستگاه فضایی پی ببرند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان روسی اعلام کرده‌اند علت و منبع ایجاد حفره با مته در بدنه داخلی ایستگاه فضایی بین‌المللی را می‌دانند، اما به دلایل محرمانگی، از افشای علت آن خودداری می‌کنند.

افت فشار در بدنه ایستگاه فضایی بین‌المللی در سال ۲۰۱۸ بر اثر وجود حفره روی داد که البته فضانوردان ایستگاه فضایی با شناسایی سریع موفق شدند با استفاده از نوعی چسب به سرعت حفره را ترمیم کنند.
 
برای شناسایی محل دقیق حفره و شناسایی اینکه حفره داخلی است یا خارجی، فضانورد روسی یک پیاده‌روی فضایی خارج ایستگاه فضایی انجام داد و محل حفره داخل ایستگاه فضایی بین‌المللی شناسایی شد.

روس‌ها در آن زمان از بیان اطلاعات بیشتر درباره علت وجود حفره خودداری کردند و اکنون علت دقیق بروز آن شناسایی شده است.

 
مدیر ناسا، جیم بریدن استاین Jim Bridenstine اعلام کرده است برای شناسایی دقیق علت ایجاد حفره با رئیس آژانس فضایی روسیه، دیمتری روگوزین Dmitry Rogozin دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

این حفره ۲ میلی‌متر قطر داشت و به گفته کارشناسان به وسیله یک مته ایجاد شده است و افزون بر افت فشار، سبب نشت هوا در محفظه مداری ایستگاه فضایی بین المللی Soyuz MS-۰۹ شده است.

از زمان بازنشستگی شاتل فضایی در سال ۲۰۱۱ برای نقل‌وانتقال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی از کپسول فضایی سایوز روسی استفاده می‌شود که در سال ۲۰۱۸ در جریان اتصال آن به ایستگاه فضایی، افت فشار در اثر وجود حفره در آن شناسایی شد.

با توجه به اتصال طولانی مدت کپسول به بدنه ایستگاه فضایی در آن زمان، برخی گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال خرابکاری و تخریب عمدی بدنه کپسول فضایی مطرح شد.

مقام‌های ناسا در سال ۲۰۱۴ دو قرارداد بسیار گرانقیمت با دو شرکت اسپیس ایکس و بوئینگ امضا کردند تا آنها نسل جدید کپسول‌های فضایی برای سفر به فضا به ویژه اتصال به ایستگاه فضایی بین‌المللی را طراحی کنند.

اوایل سال میلادی جاری، شرکت اسپیس ایکس موفق به آزمایش کپسول فضایی بدون سرنشین کرو دراگون به ایستگاه فضایی بین‌المللی شد، اما به دلیل بروز نقص‌های فنی مختلف، کارشناسان اعلام کردند پرتاب کپسول سرنشین‌دار به ایستگاه فضایی تا اواخر سال میلادی جاری یا حتی اوایل سال آینده امکانپذیر نخواهد بود و به آزمایش‌های دقیق‌تر نیاز است.

از اوایل سال ۱۹۹۰ آژانس فضایی روس کاسموس و ناسا در ساخت و نگهداری ایستگاه فضایی بین‌المللی مشارکت دارند. حتی وجود یک حفره و یک خرابی کوچک درون ایستگاه فضایی می‌تواند سبب آسیب شدید بدنه ایستگاه فضایی، افت فشار و اکسیژن و به خطر افتادن جان فضانوردان و سقوط ایستگاه فضایی بین‌المللی شود که اکنون لقب گران‌ترین وسیله دست ساخته توسط بشر با قیمت تمام شده ۱۰۰ میلیارد دلار را دارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین