شهرداری تهران برای ترافیک مهرماه چه تمهیداتی دارد؟

گروه اجتماعی الف،   3980701019 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

شهردار تهران از لزوم توسعه دوچرخه و اسکوتر برای طی مسافت‌های کوتاه در شهر تهران خبر داد و گفت: باید با همکاری پلیس راهور مسیرهای دوچرخه را برای دوچرخه سواران امن کنیم.

شهرداری تهران برای ترافیک مهرماه چه تمهیداتی دارد؟

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی صبح امروز با حضور در ستاد مهر معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران که به منظور رصد ترافیک اول مهر ماه با بیان اینکه با شروع سال تحصیلی بیش از 30 درصد به ترافیک پایتخت اضافه می‌شود، گفت: معمولا در یک یا دو هفته ابتدایی مهر ماه وضعیت ترافیک فشرده است که برای این مدت راه‌حل‌هایی در حوزه توسعه حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس، مترو و تاکسی اخذ شده است.

وی با بیان اینکه سرفاصله برخی خطوط کاهش یافته تا ساعات پیک را راحت‌تر پشت سر بگذاریم، گفت: امسال یک تحول خوبی رخ داده است و آن هم افتتاح پل غیر همسطح چمران به سمت ولنجک است که این افتتاح سبب شده گره کور ترافیکی یادگار و چمران که همیشگی بود کم شود.

حناچی با بیان اینکه همچنین تلاش شد که سطح صفر – صفر پل گیشا نیز در آستانه مهر ماه افتتاح شود، گفت: دوستانمان در معاونت فنی قول داده‌اند که مابقی پروژه را نیز تا پایان سال به بهره برداری برسانند.

وی با بیان اینکه بارها گفته‌ام که حل مشکلات ترافیکی و آلودگی هوای تهران هیچ راهی ندارد الا توسعه حمل و نقل عمومی در مورد شلوغی مترو، گفت: الزاما نه با گسترش خطوط بلکه می‌توان با افزایش تعداد واگن‌ها این مشکل را حل کرد که در خط 1، 2 و 4 سرفاصله‌ها کاهش یافته و در خط 6 و 7 نیز تلاش می‌شود که سرفاصله حرکت قطارها کم شود و ایده‌آل ما این است که فاصله را به دو نیم دقیقه برسانیم.

وی با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد که 6 درصد به جریان آزاد طول معابر اضافه شده است، گفت: گره‌های ترافیکی کاهش داشته‌اند.

شهردار تهران با بیان اینکه گزارشی از وضعیت ترافیکی پایتخت درخواست کرده‌ام تا بتوانیم در تصمیم گیری‌هایمان استفاده شود، گفت: اگر موفق شویم که شهروندان را مجاب کنیم که از درب منزل خود با خودروی شخصی نیایند قطعا سیاست‌های ما تاثیرگذار بوده که این مهم مستلزم توسعه حمل و نقل عمومی است.

وی با بیان اینکه باید از خطوط مکمل استفاده کنیم تا اتوبوس یا مترو از آن استفاده کنند گفت: باید از نوآوری و خلاقیت شرکت‌های دانش بنیان بیش از پیش استفاده کنیم.

وی ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به دانش آموزان گفت: دانش آموزان سرمایه‌های آینده اداره کشور هستند و معتقدم که ریشه حل برخی از مشکلات تهران همچون آلودگی هوا و پسماند از داخل مدارس و آموزش‌های آنها است.

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی در جلسه ستاد مهر نیز با بیان اینکه برای حل مشکل ترافیک پایتخت در مهرماه تمهیداتی اندیشیده شده که باید دائمی آن را تعقیب کرد، گفت: ممکن است بتوانیم جور دیگری به ترافیک تهران توجه کنیم چرا که من در اجلاس وین با شهرداران وین و برلین دیدار داشتم و جالب است بدانید که 7 درصد حمل و نقل وین با دوچرخه انجام می‌شود که البته شرایط، حجم تردد و جمعیت آنها را ما متفاوت است ولی می‌توان این حرکت عمومی را که در شهر ما نیز آغاز شده دنبال کرد.

حناچی با بیان اینکه فرض بر این است که با اضافه شدن یک دوچرخه سوار یک خودرو از معابر حذف می‌شود گفت: باید زمینه‌های توسعه دوچرخه را فراهم کنیم و به همان اندازه که از دوچرخه استقبال شده از اسکوتر نیز استقبال شده و شاید اسکوتر محدودیت‌های دوچرخه را نیز نداشته باشد.

وی با بیان اینکه باید فضا را برای حرکت امن دوچرخه و اسکوتر به خصوص در مسیرهای کوتاه مثل مترو تا منزل و ... فراهم کنیم و هم مسیر باید ایمن باشد و هم پارکینگ مورد نیاز تامین شود.

وی با بیان اینکه اگر مردم را راضی کنیم که از ابتدای سفر بدون خودرو باشند موفق شدیم و هم ترافیک و هم آلودگی هوا تحت تاثیر قرار خواهد گرفت، گفت: همه این تلاش‌ها لازم است تا تغییر رویکرد داشته باشیم چرا که توسعه مسیرهای سواره کمکی به کاهش ترافیک نمی‌کند و تنها موجب افزایش سفرها می‌شود.

شهردار تهران با بیان اینکه مسیر دوچرخه نیز باید امن باشد، گفت: امیدواریم با کمک پلیس راهور هر چند که ممکن است سخت باشد اما مسیر را کنترل کرد. نباید مسیر دوچرخه مسیر تردد موتورسیکلت باشد. هر چند که موتورسوارانی داریم که قائل به قانون نیستند اما باید با کمک پلیس این مشکلات حل شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۰۴۱۷۳۰۸:۴۵:۵۵ ۱۳۹۸/۷/۱
ایشان فعلا به فکر حذف نام شهدا از تابلوهای کوچه ها و خیابانها هستند و برای ترافیک برنامه ای ندارند !! دستشون بنده فعلاً !!!
ناشناس۱۱۰۴۱۹۲۰۸:۵۴:۳۶ ۱۳۹۸/۷/۱
آقای شهردار غیر از دوچرخه و اسکوتر که در تهران قابل اجرا نیست طرح دیگری ندارید؟ طرح کاهش آلودگی هوا هم که بدتر از طرح زوج و فرد درآمد. تا کی قرار است مردم هزینه بی کفایتی مدیران را بدهند؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین