فرانسه هم لباس‌شخصی، خودسوزی، بگیر-ببند و کنترل اینترنت دارد

میرزاسعدین داورپناه، گروه تعاملی الف،   3980631012 ۹۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
فرانسه هم لباس‌شخصی، خودسوزی، بگیر-ببند و کنترل اینترنت دارد

علي‌رغم نابساماني‌هاي انكارناپذير اقتصاد ايران، اخبار جهان پر از نكاتي است كه جنجالي ترين خبر داخلي ايران در مقابل آنها پيش پا افتاده محسوب مي‌شود.

ژان لوك ملانشن، سياستمدار مشهور فرانسوي، موسس حزب فرانسه تسليم ناپذير، به جرم دعوت به برگزاري تظاهرات غير قانوني محاكمه مي‌شود. چند روز پيش دو نوجوان فرانسوي به اتهام پايين كشيدن تصوير امانوئل مكرون از ديوار يك اداره دولتي شهر ليون محاكمه شدند و رسانه‌هايي نوشتند كه علي‌رغم محكوم نشدنشان، كارشان قبيح است چون هر چه باشد، مكرون نماد حكومت فرانسه محسوب مي‌شود.

خود مكرون در اظهاراتي ضد مهاجرت، موضع راست افراطي را گرفت و ادعا كرد كه نبايد حزب ما ژست بورژوا بگيرد! با اين حال جليقه زردها از اصلاحات دولت راضي نشده‌اند و هنوز هر هفته در خيابان هستند. بگذريم از دور جديد اعتراضات وكلا و كارگران و ... در هفته گذشته، فرانسه در ساعاتي يكي از طويل‌ترين گره‌هاي ترافيكي تاريخ خود را تجربه كرد اما رسانه‌هاي معتبر سعي نكردند آن را پيروزي اشوبگران تصوير كنند و روغن بر آتش بريزند. در مقايسه اگر فقط تعداد حضور جليقه زردها در خيابان را در برابر تعداد همه تظاهرات‌هاي جنبش سبز قرار دهيم، از شدت اغراق طي تصويرسازي هاي رايج از ايران، به خنده مي‌افتيم. فرانسوي‌ها هم نيروهاي لباس شخصي دارند و حتي ارتششان مسلحانه در خيابان‌ها از نظم و نظام كشور پشتيباني مي‌كند.

در گوشه گوشه جهان بسياري روساي جمهور و نخست وزيران يا ديگر مقامات ارشد سابق، در زندان هستند. در روزهاي اخير، بازجويي و تحقيق از رئيس مجمع ملي فرانسه (مجلس) به اتهام فساد، آغاز شد. غير عادي نيست كه هر از چندي، يكي از مقامات خوش نام فرانسوي هم به جرم فساد به زندان بيفتد كه اخرين خبر درباره محكوميت شهرداري بود كه بيش از سي سال شهرداري كرد و جوايز پر شمار تحسين شهردار نمونه فرانسه را هم برده بود. زن همين شهردار اقدام به خودكشي كرد، همزمان با خبر خودكشي يك دختر در ايران. هيچ كس آنجا نگفت اين خودكشي واكنش به ظلم دستگاه قضا است، اما بسياري گفتند كه خيلي احمق است.

اينها فقط چند خبر تازه هستند كه مرتبط با شايعات ضد ايراني به نظر مي‌رسند و شرح آنها را مي‌توان در آرشيو روزهاي اخير رسانه‌هاي فرانسوي با جستجويي ساده پيدا كرد. (در صورت نياز از مترجم گوگل كمك بگيريد) بگذريم از اخبار پر تيراژ ديگري مثل بگير و ببندهاي تركيه، اعتراضات چين، حكومت نظامي در هند، مديريت حوادث داخلي امريكا و يا حتي بحث پيدا شدن گيره فلزي در قرص شياف كودكان در سوئد كه اگر در ايران بود، كولي‌ها هم از هياهو و عربده كشي وطن ستيزان شگفت زده مي‌شدند.

در شبكه هاي فضاي مجازي ايران، مطالب بي‌ارزش و غير واقعي و حتي ضد مدنيت زيادي از سوي كاربراني ناشناس يا مسئوليت گريز منتشر مي‌شود كه برخي را فريب مي‌دهد و دچار خود كم بيني مي‌كند. حفاظت از آرامش و امنيت رواني شهروندان هم از وظايف هر حكومتي است اما شبكه‌هاي مجازي در پناه ممانعت غرب از توسعه نظارت تهران، تبديل به ميداني شده اند كه تنها بايد به حياي گربه در آنها اميدوار بود. تحمل اين همه خبر جعلي و بي‌شرمي و فضاسازي و تهديد در فضاي مجازي، براي هيچ دولتي در جهان حتي قابل تصور هم نيست. مثلا اخبار وضع قوانين سفت و سخت درباره فعاليت اينترنتي شهروندان در اروپا و امريكا را خود شما در گوگل جستجو كنيد.

با وجود تهديداتي كه با سو استفاده از اينترنت متوجه آرامش ايرانيان مي‌شود، تسهيل دسترسي به اطلاعات موثق و امكان استفاده از جستجوي اينترنتي، ابزارهاي كارآمدي براي محك زدن عيار شخصيت و صداقت ايران ستيزان و مدعيان ديگر به دست داده اند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۰۲۷۳۹۰۶:۴۷:۴۵ ۱۳۹۸/۶/۳۱
رسانه های داخلی هم واقعا کوتاهی میکنند که این خبرها را پوشش نمیدهند تا مردم بدونند در دنیا چه خبره . چند هفته پیش بود که ماکرون از افزایش نگران کننده قتل زنان به دست شریک زندگیشون ابراز تاسف کرد و همه رسانه های غیر فارسی جهان پوشش دادند اما یک رسانه فارسی هم این خبر مهم را ننوشت. خیلیا خیال میکنند فقط جامعه ایران مشکلات دارد و بقیه دنیا گل و بلبله
ناشناس۱۱۰۳۰۴۶۱۰:۲۶:۳۰ ۱۳۹۸/۶/۳۱
برادر دلت خوشه صدا وسیمای میلی ما چند وقته خودش رو زده به خواب اصلا معلوم نیست داره کجا میره
ناشناس۱۱۰۳۱۳۷۱۱:۱۵:۰۲ ۱۳۹۸/۶/۳۱
راستی تو فرانسه هم افرادی میان تو تلویزیون اعتراف کنن که جاسوس هستن بعد آزاد بشن و مشخص بشه اشتباهی اعتراف کردن؟
ناشناس۱۱۰۳۴۸۵۱۴:۱۴:۳۵ ۱۳۹۸/۶/۳۱
تو همین مطلب بالا هم اونا که رفتن زندان از مسئولین بوده نه از مردم معترض .
ناشناس۱۱۰۳۲۱۱۱۱:۵۹:۲۱ ۱۳۹۸/۶/۳۱
پول های عظیمی که امریکا و عربستان به رسانه ها و محققان ضد ایرانی پرداخت می کنند، بی تاثیر نیست.
ناشناس۱۱۰۳۳۷۲۱۳:۲۶:۳۸ ۱۳۹۸/۶/۳۱
عزیز جان نکته همین جاست که رییس کشور فرانسه این معظل را پذیرفته و کتمان نکرده لذا حساسیتی هم برای کسی ایجاد نمیشود. این است تفاوت ما با آنها
ناشناس۱۱۰۴۰۷۹۰۳:۲۱:۵۰ ۱۳۹۸/۷/۱
پس این همه تظاهرات و ... در فرانسه برای چیست؟
ناشناس۱۱۰۲۷۴۳۰۶:۵۰:۱۷ ۱۳۹۸/۶/۳۱
خوشی زده زیر دلشون
عماد۱۱۰۲۸۹۸۰۹:۰۳:۱۶ ۱۳۹۸/۶/۳۱
یعنی بعضی ها حاضر نیستند قبول کنند حتی اگه کلی دلیل و برهان براشون بیاری. چرا اینقدر ذهنتون غرب زده و تسلیم کشورهای دیگه است واقعا؟
ناشناس۱۱۰۳۱۵۱۱۱:۲۷:۲۴ ۱۳۹۸/۶/۳۱
باید شاخص ها را دقیق مقایسه کرد مثلا آزادی رسانه‌ها ایران همیشه جز 20 کشور آخر هست و فرانسه جز 30 کشور نخست.
ناشناس۱۱۰۲۹۰۸۰۹:۰۸:۰۱ ۱۳۹۸/۶/۳۱
شایدم تو تبلیغاتشون خیلی موفق بودن و کشورشون رو خیلی بهتر از چیزی که واقعیت داره نشون دادن
ناشناس۱۱۰۲۹۵۷۰۹:۳۷:۴۷ ۱۳۹۸/۶/۳۱
فرنگ فرنگ که میگن همینه؟
ناشناس۱۱۰۲۷۵۷۰۷:۲۳:۴۴ ۱۳۹۸/۶/۳۱
ما به درد "خود-خاک-بر-سر-پنداری" مبتلا هستیم.
ناشناس۱۱۰۲۷۶۳۰۷:۳۳:۰۴ ۱۳۹۸/۶/۳۱
مقایسه فرانسه با ایران غلط است.
ناشناس۱۱۰۳۰۸۷۱۰:۴۶:۴۱ ۱۳۹۸/۶/۳۱
قافیه چو تنگ آید، شاعر به جفنگ آید.
ناشناس۱۱۰۲۷۶۶۰۷:۳۴:۰۳ ۱۳۹۸/۶/۳۱
فرانسه مهد تمدن است.
ناشناس۱۱۰۲۹۷۳۰۹:۴۴:۵۲ ۱۳۹۸/۶/۳۱
آره تمدن شون از به گلوله بستن مخالفان نظام سرمایه داری پیداست !
ناشناس۱۱۰۳۰۹۲۱۰:۴۸:۴۷ ۱۳۹۸/۶/۳۱
اون موقعی که ما تمدن داشتیم فرانسوی ها حمام نداشتند و مجبور بودند برای مخفی کردن بوی گند بدنشون با ادکلن دوش بگیرن
ناشناس۱۱۰۳۳۱۷۱۳:۰۵:۰۰ ۱۳۹۸/۶/۳۱
پس وضع مالی خوبی داشتند که با ادکلون دوش می گرفتند
محمد ماکویی۱۱۰۳۳۵۵۱۳:۲۱:۳۹ ۱۳۹۸/۶/۳۱
داشتیم داشتیم مهم نیست.داریم داریم مهمه
ناشناس۱۱۰۳۵۰۹۱۴:۲۷:۴۷ ۱۳۹۸/۶/۳۱
احسنت. کسانیکه رو به گذشته زندگی می کنند در زیان ابدی هستند.
ناشناس۱۱۰۲۷۶۹۰۷:۳۷:۱۶ ۱۳۹۸/۶/۳۱
آقای میرزاسعدین داورپناه هر کشوری هم خوبی داره هم بدی . سر سری نمی شه قضاوت کرد . باید ببینیم این اعتراضها برای چه چیزی بوده و آیا محقق شده ؟؟ در ضمن در همون فرانسه وقتی یک مقام دچار فساد می شود دستگاه قضایی شدیدا برخورد می کند ولی در ایران ریس دستگاه قضای ما سینه ای مملو از اسرار .
ناشناس۱۱۰۲۷۷۹۰۷:۴۶:۳۰ ۱۳۹۸/۶/۳۱
در فرانسه با وجود برخوردهایی که بین پلیس و معترضان در خیابان ها شد که گاهی خشونت امیز بود هیچکدام از معترضان القابی نظیر جاسوس ، فتنه گر ، نفوذی و عامل دشمن نام نگرفتند. در فرانسه خبرگزاری ها مثل شما نظرات مردم را براحتی سانسور یا ویرایش نمیکند و انها براحتی خواسته های خودشان را عنوان میکنند و دولت گاهی حتی امتیاز می دهد.
ناشناس۱۱۰۳۰۴۰۱۰:۲۵:۰۷ ۱۳۹۸/۶/۳۱
همینم اشتباه به عرضتون رسوندن اخوی یا نکنه حدس میزنی؟ اتفاقا همین آقای ماکرون اینقدر به جلیقه زردها فحش بد داد که حتی مخالفای جلیقه زردها هم ناراحت شدند
ناشناس۱۱۰۳۱۰۵۱۰:۵۶:۲۳ ۱۳۹۸/۶/۳۱
چون انها دشمن خارجی ندارن بر خلاف خاورمیانه افتاد الان؟ یک کمی تعقل کنید بد نیست
ناشناس۱۱۰۳۱۴۵۱۱:۲۴:۱۲ ۱۳۹۸/۶/۳۱
ما خود یکی از دشمنان فرانسه هستم با این حرفها توجیح نکنید کارای خود را.
ناشناس۱۱۰۳۸۱۵۱۹:۵۲:۰۴ ۱۳۹۸/۶/۳۱
حرفتو قبول دارم ولی املاتو نه. "توجیح" یا "توجیه"؟!
ناشناس۱۱۰۲۷۹۵۰۷:۵۵:۴۴ ۱۳۹۸/۶/۳۱
ایکاش یه آماری هم از تعداد تلفات جلیقه زردهایی که به ضرب گلوله مستقیم پلیس یا لباس شخصی، در اثر جراحات ناشی از اصابت باتوم پلیس یا لباس شخصی به سر، زیر چرخهای ماشین پلیس یا لباس شخصی، یا در بازداشتگاه های کشورشون کشته شدند و حتی اجازه مراسم یادبود نیافتند ارائه میشد! ایکاش یه آماری از تعداد شبکه های اجتماعی که برای مردم فرانسه ممنوع بوده ولی مقامات فرانسه ازش استفاده میکنند ارائه میشد و هزاران ایکاش دیگر
ناشناس۱۱۰۳۰۶۴۱۰:۳۵:۲۳ ۱۳۹۸/۶/۳۱
كسي كه خودشو به خواب زده باشه را نميشه بيدار كرد اما اگر مورد جنجالي دوست داري كسي به نام تيو در خيابان مورد تجاوز پليس با باتون قرار گرفت فرانسوا اولاند هم تاييد كرد خيلي موارد قتل هم اتفاق ميفته كه چون امار محبت پليس بالاست اسمشون ياد مردم نميمونه همين دو ماه پيش پليسا نوجوانها را بيخودي دنبال كردند و حتي اشك اور زدند كه يه نوجوان گم شد بعدا جسدش پيدا شد كه افتاده بود تو رودخونه و اين هنوز سر زبون هاست و ماجرا ادامه داره
ناشناس۱۱۰۲۸۰۲۰۸:۰۱:۲۸ ۱۳۹۸/۶/۳۱
به جای موارد مبهم و جزئی چند مورد کلی را مبنای قضاوت قرار می دهیم.
ناشناس۱۱۰۲۸۰۴۰۸:۰۲:۲۵ ۱۳۹۸/۶/۳۱
خب خدا رو شکر چون در فرانسه خودسوزی اتفاق افتاده در کشور ما هم جایز اعلام شد و هیچ ایرادی نداره که دختر آبی خودسوزی کرده خدایش با چه منطق میخواهید همه چیز رو ماست مالی کنید خودتونم خندهتون نمیگیره؟!
ناشناس۱۱۰۳۱۰۹۱۰:۵۸:۰۱ ۱۳۹۸/۶/۳۱
متن را با دقت بخون ببین چی نوشته
مجتبی۱۱۰۲۸۱۱۰۸:۰۶:۳۳ ۱۳۹۸/۶/۳۱
چه کنیم با روشنفکرنماهای داخلی که فکر میکنند غرب و آمریکا همه اش گل و بلبل است و اونها هستند که معنی دموکراسی و آزادی رو میفهمند .
ناشناس۱۱۰۳۰۹۴۱۰:۵۰:۱۷ ۱۳۹۸/۶/۳۱
شعار نده! به خود تو هر كدوم از اين كشور ها ويزاي اقامت بدهند با كله مي روي!
ناشناس۱۱۰۲۸۱۴۰۸:۰۷:۴۷ ۱۳۹۸/۶/۳۱
فضای باز و آزادی هم داره ، گشت ارشاد هم نداره ، آزادی مذهب وعقیده هم داره ، تورمش هم کنترل شدس ، امنیت اقتصادی هم داره و ....
ناشناس۱۱۰۲۸۱۸۰۸:۰۹:۲۶ ۱۳۹۸/۶/۳۱
فراموش نكنيد كارگران فرانسوي از قانوني كه هنوز تصويب و اجرايي نشده و اگر اجرا شود ممكن است دقت كنيد ممكن است به ضرر انها باشد به خيابان ريخته اند و تظاهرات ميكنن پس ببينيد اونا چقدر ازادند و توقعات انها در چه حد است و كارگران ما چقدر نجيب و كم توقع پس اينقدر نگوييد همه جا اشوب و جنگ و ... است و ايران گل و بلبل
سلام بر فرانسه!۱۱۰۲۸۲۹۰۸:۱۷:۴۴ ۱۳۹۸/۶/۳۱
پس الگوی کشورداری شما فرانسه است که برای توجیه خودتان به روشهای آنها استناد می کنید. این نوشته می گوید کارهائی که برای محدودیت می کنیم درست است چون فرانسویها هم همان کارها را می کنند. آفرین برشما!! مدل مردمسالاری شما چه شد؟
ناشناس۱۱۰۲۹۵۲۰۹:۳۵:۱۱ ۱۳۹۸/۶/۳۱
نخیر چون شما ها قبلا دم از غرب می زدین و کشورهای دیگر نمونه می اوردین یادتون نیست نه ؟ حق داری چون به نفعت نیست!!!
ناشناس۱۱۰۲۸۳۳۰۸:۲۰:۰۸ ۱۳۹۸/۶/۳۱
"فرانسه هم لباس‌شخصی، خودسوزی، بگیر-ببند و کنترل اینترنت دارد" فرانسه خیلی چیزهای دیگه هم دارد !!! این همه آشوب در فرانسه بخاطر چند درصد افزایش قیمت سوخت یا در نهایت چند درصد افزایش بیمه و مالیات است . معترضین کل پاریس را به آتش کشیدند.
ناشناس۱۱۰۲۸۵۸۰۸:۳۷:۰۶ ۱۳۹۸/۶/۳۱
درسته، مرسدس بنز s65 هم بنزین و روغن مصرف می کند و نیاز به تعمیر پیدا می کند... پراید همچنین. پس یکی هستند.
ناشناس۱۱۰۲۹۶۴۰۹:۴۰:۴۱ ۱۳۹۸/۶/۳۱
آفرین. مثال عالی بود
ناشناس۱۱۰۳۰۸۶۱۰:۴۶:۳۷ ۱۳۹۸/۶/۳۱
مساله اينه كه اگه پرايد سواري اينقدر با حسرت و حقارت به داشته ديگرون خيره نشو قدر داشته ات را بدون و ببين كه اونم يه ماشين سواريه خودتو باور كني پس فردا بهتر از اون سوار ميشي
ادب مرد به ز استدلال اوست۱۱۰۲۸۵۹۰۸:۳۷:۱۰ ۱۳۹۸/۶/۳۱
من که خیلی متحول شدم با خوندن این نوشته! چقدر هم فحش های محترمانه ای داره: كولي‌ها-عربده كشي وطن ستيزان-حياي گربه-بي‌شرمي-ايران ستيزان
ناشناس۱۱۰۲۸۷۱۰۸:۴۵:۱۵ ۱۳۹۸/۶/۳۱
الان روزنامه های زنجیره ای و سایت هاشون کر و کور ...هستند
ناشناس۱۱۰۲۸۷۶۰۸:۴۸:۰۳ ۱۳۹۸/۶/۳۱
فرانسه آزادی نسبی در زندگی شخصی ، هوای پاک، امکانات تحصیلی آموزشی و بهداشتی خوب پاسپورت معتبر دارد در ضمن تحریم، حجاب و سربازی اجباری ندارد
ناشناس۱۱۰۲۹۷۹۰۹:۴۶:۳۴ ۱۳۹۸/۶/۳۱
اینقدر آزادی دارند که مکرون مخالفان دولتش را با اسلحه فلش بال کور می کند.
ناشناس۱۱۰۳۰۱۹۱۰:۱۱:۳۱ ۱۳۹۸/۶/۳۱
اوه بله پس چه مرگشون است دیگر و اعتراض می کنند؟
ناشناس۱۱۰۳۱۷۷۱۱:۴۳:۱۰ ۱۳۹۸/۶/۳۱
جلیقه زردها آنارشیستهای احزاب تندرو مثل جبهه ملی فرانسه و کمونیستها هستند و در خود فرانسه هم طرفداری ندارند.
ناشناس۱۱۰۳۰۷۸۱۰:۴۲:۳۵ ۱۳۹۸/۶/۳۱
كي به شما گفته هواي فرانسه پاكه؟ سال گذشته دادگاه اروپايي دولت را محكوم كرد به دليل عدم رعايت تعهدات مربوط به آلودگي هوا اين اطلاعات شما را فرانسوي ها بشنون كلي احساس غرور مي كنند كه يه عده اينطور دربارشون فكر مي كنند اموزش و پرورش فرانسه در عقب موندگي ضرب المثله اروپاست ولله اين قصه هاي رويايي شما به عقل خود فرلنسوي ها هم نميرسه
ناشناس۱۱۰۳۱۱۲۱۰:۵۹:۴۸ ۱۳۹۸/۶/۳۱
بر خلاف نظر شما مشکل اکثر مردم ما حجاب نیست که شما اینقدر دوست داری ان را بیاوری
ناشناس۱۱۰۲۸۷۷۰۸:۴۸:۱۳ ۱۳۹۸/۶/۳۱
-نابساماني‌هاي انكارناپذير اقتصاد ايران- ؟؟ دیگه از نابسامانی گذشته نویسنده مقاله، شما خودتو نبین دستمزد خوب بابت نوشته هات میگیری.
ناشناس۱۱۰۲۸۸۵۰۸:۵۵:۰۵ ۱۳۹۸/۶/۳۱
برادر حرف شما نعوذ بالله از پیامبران مؤثر تر هست؟ انبیا با بت پرست و ما و شما هم با غرب پرست!! ؟؟مبارزه می کنیم ولی بعید است اکثرشون هدایت شوند. ببین الان چه معرکه ای برپا می کنند در برابر این اسناد روشن و غیر قابل انکار.
ناشناس۱۱۰۲۸۸۶۰۸:۵۶:۳۰ ۱۳۹۸/۶/۳۱
همه جا دارد، موضوع در حد آن است! استخر بی عدالتی قربانی کمتری می گیرد از دریای بی عدالتی!
ناشناس۱۱۰۲۸۹۲۰۹:۰۰:۰۴ ۱۳۹۸/۶/۳۱
ا.. پس ما هم خوشحال باشیم؟ تنها کشوری نیستیم که این ها رو داریم ؟
محمد۱۱۰۲۸۹۳۰۹:۰۰:۵۷ ۱۳۹۸/۶/۳۱
برین خوب بگردین مشکلات کشورهای پیشرفته رو جمع آوری کنین و در اخبار به خورد مردم بدین! آفرین. آفرین
ناشناس۱۱۰۲۸۹۴۰۹:۰۱:۱۳ ۱۳۹۸/۶/۳۱
دفاع با منطق سست و کودکانه از چی؟؟
ناشناس۱۱۰۲۹۱۴۰۹:۰۹:۳۵ ۱۳۹۸/۶/۳۱
خیلی چیزا داره شما چیزای خوبشو‌یاد بگیرید
ناشناس۱۱۰۳۰۶۰۱۰:۳۲:۳۸ ۱۳۹۸/۶/۳۱
اقلا صنایع خودروییمون به اندازه پژو و رنو رشد میکرد یا صنایع هوافضامون بحد کمپانی داسو فرانسه میرسید اونوقت الگوی لباس شخصیشون رو مثال میزدیم ایکاش!!
ناشناس۱۱۰۲۹۱۶۰۹:۱۰:۱۲ ۱۳۹۸/۶/۳۱
یعنی چون اونها دارند الان کار ما درسته که ما هم داریم؟؟
ناشناس۱۱۰۲۹۱۸۰۹:۱۳:۱۸ ۱۳۹۸/۶/۳۱
یه وقت از امکانات و توسعه اجتماعی و اقتصادی و مزایای سایر کشورها چیزی نگید بگردید کوچکترین مشکلی بود سریع بزرگنمایی کنید که اگه ما مشکل داریم همه دنیا هم مشکل دارند
ناشناس۱۱۰۲۹۳۰۰۹:۲۲:۵۳ ۱۳۹۸/۶/۳۱
فرضاً که فرانسه یا هر کشور دیگری بگیر و ببند، لباس شخصی یا کنترل اینترنت داشته باشد، آیا این اَعمال ناصواب مجوزی برای حکومت ایران برای اعمال همان اَعمال در کشور است؟ اگر اینگونه است باید به عرض برسانم که فرانسه دارای خیلی خصوصیات دیگر (عقیدتی، فرهنگی، اجتماعی و غیره) هم هست بنابراین چون این موارد در فرانسه انجام می‌شود نتیجتاً طبق تحلیل شما باید در کشور ما هم انجام شود در حالیکه چنین آزادی هایی در کشور ما وجود ندارد.
ناشناس۱۱۰۲۹۴۰۰۹:۲۷:۳۲ ۱۳۹۸/۶/۳۱
آشنایی داریم که سال۶۳ به فرانسه مهاجرت کرده میگفت:اوایل خیلی بود ولی در این ۸سال اخیر اوضاع فرق کرده باید ۱۸ساعت کار کرد تا بتونی شکمت رو سیر کنی.
ناشناس۱۱۰۳۱۳۳۱۱:۱۳:۲۵ ۱۳۹۸/۶/۳۱
اگر اینطور بود الان مردم فرانسه صف بسته بودند که به ایران مهاجرت کنند. ولی همه می دانند که وضع چطور است.
ناشناس۱۱۰۳۷۳۰۱۸:۰۷:۴۴ ۱۳۹۸/۶/۳۱
18 ساعت؟؟! لابد منظورش در هفته بوده.
بیژن۱۱۰۲۹۷۲۰۹:۴۴:۲۸ ۱۳۹۸/۶/۳۱
عیب درویش و توانگر به کم و بیش بد است کار بد مصلحت آنست که مطلق نکنیم
ناشناس۱۱۰۲۹۸۲۰۹:۴۷:۲۳ ۱۳۹۸/۶/۳۱
مشکل داشتن لباس شخصی و بگیر و ببند نیست مشکل حق و ناحق کردنه مشکل پایبند نبودن به چارچوبهاست
علی۱۱۰۲۹۸۹۰۹:۴۹:۰۹ ۱۳۹۸/۶/۳۱
مردم فرانسه و سایر کشور های اروپایی هم مانند ما میمیرند، تنها تفاوت این است که آنها زندگی میکنند و بعد میمیرند ولی ما به زور زنده ایم تا بمیریم.
ناشناس۱۱۰۳۰۵۶۱۰:۳۱:۱۲ ۱۳۹۸/۶/۳۱
بی نهایت لایک
ناشناس۱۱۰۳۱۱۴۱۱:۰۱:۴۹ ۱۳۹۸/۶/۳۱
اره از اعتراضات معلومه!!!! اگر خود ان ها بیایند بگویند باز یک عده ای....
ناشناس۱۱۰۳۰۰۵۱۰:۰۳:۳۶ ۱۳۹۸/۶/۳۱
همه اینا رو که گفتی داره همه اونایی هم که ما در حسرتش هستیم هم داره
ناشناس۱۱۰۳۰۰۷۱۰:۰۵:۴۹ ۱۳۹۸/۶/۳۱
واقعیت این است که کشورهای غربی نیز مشکلات بسیاری دارند. ایرانیان عزیز عادت کرده اند که از زمین و زمان طلبکار باشند. دوستان غرب دوست، یک بار در گرمای تابستان، به هر کشور اروپایی که میخواهند، سفر کنند. ببینند برای رفع تشنگی و آب خوردن، چقدر باید بدهند و آن را با حقوق یک کارگر ساده در همان کشور مقایسه کنند. خلاصه مطلب: چندان خبری هم نیست!
علی۱۱۰۳۲۹۲۱۲:۵۱:۰۸ ۱۳۹۸/۶/۳۱
یک بسته 6 تایی بطری بزرگ آب معدنی تو برلین خودم میخریدم 1/16یورو معادل 13500 تومان، به پول ما هر بطری 2250 تومان. حالا ما اینجا چقدر میخریم؟ در آمد اونجا هم به یورو است نه ریال.
ناشناس۱۱۰۳۰۰۸۱۰:۰۵:۵۰ ۱۳۹۸/۶/۳۱
"در مقايسه اگر فقط تعداد حضور جليقه زردها در خيابان را در برابر تعداد همه تظاهرات‌هاي جنبش سبز قرار دهيم، از شدت اغراق طي تصويرسازي هاي رايج از ايران، به خنده مي‌افتيم." از قیاست خنده آمد خلق را بیش از 2 ملیون در 25خرداد به خیابان آمدند
ناشناس۱۱۰۳۰۰۹۱۰:۰۶:۰۵ ۱۳۹۸/۶/۳۱
اگر اینطوریه که شما میگین، چرا کسی از اروپای جهنمی! مهاجرت نمیکنه بیاد ایران گل و بلبل شما زندگی کنه؟
ناشناس۱۱۰۳۴۰۷۱۳:۴۲:۳۷ ۱۳۹۸/۶/۳۱
عالی بود
ناشناس۱۱۰۳۴۸۰۱۴:۱۱:۱۴ ۱۳۹۸/۶/۳۱
یکی از دلایلش: بساط عیاشی و دیسکو و هرزگی و زنای رسمی!!!، اینجا تعطیله
ناشناس۱۱۰۳۷۱۴۱۷:۴۴:۲۶ ۱۳۹۸/۶/۳۱
اینا که میگی اینجا هم هست. فقط خیلی علنی نیست.
ناشناس۱۱۰۳۰۲۲۱۰:۱۴:۰۲ ۱۳۹۸/۶/۳۱
با این حرفها فجایع سال 88 از اذهان پاک نمیشه، تا ابد به یاد داریم
ناشناس۱۱۰۳۸۷۲۲۱:۰۵:۳۳ ۱۳۹۸/۶/۳۱
اصلاح طلبان باید درباره فجایع سال 88 پاسخگو باشند.
ناشناس۱۱۰۳۰۲۴۱۰:۱۶:۰۰ ۱۳۹۸/۶/۳۱
بله در مواقع اضطراری مثل این نه همیشه و بدون قانون از سر سلیقه شخصی و یا به دلایل الکی
ناشناس۱۱۰۳۰۵۴۱۰:۳۰:۳۸ ۱۳۹۸/۶/۳۱
هر سیستم سرکوبی چه در فرانسه و چه در گینه بیسائو فرقی نمی کند منفور و ضدمردمی است
ناشناس۱۱۰۳۰۶۷۱۰:۳۵:۵۵ ۱۳۹۸/۶/۳۱
دروغ های شاخدار نگویید اقازاده ها هم اروپا و امریکا هستند
ناشناس۱۱۰۳۱۰۲۱۰:۵۴:۵۴ ۱۳۹۸/۶/۳۱
جل الخالق! یعنی ما الان مثل فرانسه هستیم، خودمون خبر نداشتیم؟
ناشناس۱۱۰۳۱۱۳۱۱:۰۰:۱۲ ۱۳۹۸/۶/۳۱
چرا فقط در بدبختیها و نقض حقوق و ... با فرانسه مقایسه میشویم، کمی هم در آزادیهای اجتماعی، آزادی بیان، آزادی مذهب، رفاه اجتماعی، حقوق زنان و ... مقایسه کنید البته اگر جرات دارید
ناشناس۱۱۰۳۳۶۲۱۳:۲۳:۴۳ ۱۳۹۸/۶/۳۱
خیلی جرات نمیخواهد دوست عزیز فکر کردید در فرانسه چه خبر است که مقایسه آن جرات بخواهد؟ منابع زیادی برای مقایسه وجود دارد. ایرانیان بسیاری نیز سال ها مقیم فرانسه بوده اند و برگشته اند.
ناشناس۱۱۰۳۵۵۳۱۵:۰۱:۲۹ ۱۳۹۸/۶/۳۱
میشه دوتا آمار بدی یکی از مقایسه تعداد ایرانیانی که رفتند و دیگر برنگشتند و ایرانیانی که برگشتند و دوم تعداد افرادی که از کشورهای پیشرفته می آیند و ایران را برای زندگی انتخاب می کنند؟
ناشناس۱۱۰۳۷۳۵۱۸:۱۰:۲۴ ۱۳۹۸/۶/۳۱
برگشته اند ؟ بدون اجبار ؟ مگه داریم
ناشناس۱۱۰۳۱۹۰۱۱:۴۷:۴۲ ۱۳۹۸/۶/۳۱
اصلا مسئله این نیست که بقیه کشورها چجوری هستند. مسئله این هست که هیچ جناحی حاضر به قبول اشتباه خودش نیست. یکبار نشد تو یک مسئله اتفاق بیفته کسی بیاد عذر خواهی کنه. با این شرایطی که مردم دلخوشی از هیچ دو جناح ندارند هر اتفاقی باعث واکنش مردم میشه مگر اینکه هر کدوم از جناح ها بابت موضوع پیش اومده عذر خواهی کنند. شما اگر راست میگید مشکلات ژاپن رو بررسی کنید،کشور که حتی بخش خصوص بخاطر اشتباه تا کمر خم میشه. یک کلام(به همون اندازه که بالایی ها بخاطر اشتباه عذر خواهی میکنند به همون اندازه مردم نسب به موضوع حساسیت بخرج می دن)
ناشناس۱۱۰۳۲۹۹۱۲:۵۴:۲۹ ۱۳۹۸/۶/۳۱
سلبریتی در ساختمان جشنواره کن است و اینطور اعتراضات و سرکوب وحشیانه را نمی بیند. اگر سلبریتی ها اعتراض کنند یک روزه و مثل اب خوردن ویزا نمیگیرند!! آن هم از سفارت فرانسه که ید طولانی در اذیت کردن ویزا بگیران دارد.
محمد ماکویی۱۱۰۳۳۷۱۱۳:۲۶:۳۵ ۱۳۹۸/۶/۳۱
سال ها پیش که تلویزیون خودمان فیلم های خوبی نشان می داد فیلمی به نام عمر مختار از تلویزیون پخش می شد. در گوشه ای از این فیلم دیده می شود که طرفداران عمر مختار می خواهند اسرا را بکشند. عمر مختار جلوشان را می گیرد و دیالوگ زیر بینشان رد و بدل می شود. - ما اسرا را نمی کشیم - اما آن ها می کشند - آن ها که معلمان ما نیستند!
ناشناس۱۱۰۳۴۵۱۱۳:۵۹:۲۲ ۱۳۹۸/۶/۳۱
وقتت رو تلف کردی عزیز! فرض کنیم ثابت کردید بی قانونی همه جا هست، نمیتوانیم نتیجه بگیریم که بی قانونی خوبه! بد بده. هرچه بیشتر بدتر!!
ناشناس۱۱۰۳۵۱۵۱۴:۲۹:۳۹ ۱۳۹۸/۶/۳۱
نمی دونم فقط میدونم دائیم هرچی به پسر دائیم می گه دست زن وبچه تو بگیر از فرانسه برگرد ایران می گه مگه عقلم کمه ؟!
ناشناس۱۱۰۳۶۶۲۱۶:۴۳:۳۲ ۱۳۹۸/۶/۳۱
اینا هیچ. تازه پژو و رنو هم در فرانسه زیاد است.
ناشناس۱۱۰۳۷۱۰۱۷:۴۲:۲۹ ۱۳۹۸/۶/۳۱
ببین با پایه حقوق تو فرانسه چقدر باید کار کرد تا یه خونه خرید و تو ایران چقدر.
ناشناس۱۱۰۳۷۳۲۱۸:۰۹:۰۶ ۱۳۹۸/۶/۳۱
همین جلیقه زردها بیار تو‌ایران یه ماه زندگی کنن و امید به رهایی نداشته باشن اونوقت بعد برگشتن کف پای ماکرون بوس میکنن
ناشناس۱۱۰۴۲۰۱۰۹:۰۱:۰۲ ۱۳۹۸/۷/۱
به کسانی که غرب غرب می کنند توضیح می دهم غرب شامل کشورهای زیادی است که همه دمکراتیک هستند و امارشان و اخبارشان شفاف و درست است پس دستان پردازی نکنید. شرق هم یعنی روسیه و چین که حتی انها هم با مخالفان شان چنین نمی کنند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین