دفاعیات نعمت‌زاده: پدرم وزیر بود اما ۵ سال بیکار بودم/ کاملا قانونمند کار کرده‌ام/ اتهام اکتسابی را قبول ندارم

گروه اجتماعی الف،   3980625110 ۵۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

شبنم نعمت‌زاده در اولین دفاعیات خود در دادگاه گفت: فعالیت‌هایم به واسطه رانت نبوده، با اینکه پدرم وزیر بود اما ۵ سال بیکار بودم و مطب به مطب، کوچه به کوچه عصرها برای ویزیت می‌رفتم.

دفاعیات نعمت‌زاده: پدرم وزیر بود اما ۵ سال بیکار بودم/ کاملا قانونمند کار کرده‌ام/ اتهام اکتسابی را قبول ندارم

به گزارش فارس، در اولین جلسه محاکمه شبنم نعمت‌زاده قاضی مسعودی مقام با قرائت اتهام وارده به متهم شبنم نعمت‌زاده به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به مبلغ 1850 میلیارد و 148 میلیون و 379 هزار و 599 ریال وی را به جایگاه احضار کرد و از وی پرسید آیا اتهام وارده را قبول دارد یا خیر.

شبنم نعمت‌زاده پاسخ داد: بنده کیفرخواستی دریافت نکرده‌ام.

قاضی گفت: در دادگاه به شما ابلاغ شد، پاسخ دهید آیا اتهام اکتسابی را قبول دارید یا خیر.

وی گفت: نه قبول ندارم.

نعمت‌زاده گفت: به مدارک زیادی نیاز دارم که اکنون همراه ندارم و وکیل بنده به شما خواهد داد.

قاضی گفت: اینکه شما بازداشت شدید در حین فرار بودید و شخصی که سند گذاشته فردی به نام امیر بارانی است که متولد سال 73 بوده و 20 میلیارد تومان اسناد ارائه کرده که باید ردیابی شوند. این شخص به دادگاه احضار شد اما نیامده و تضمین‌های بانکی پدر شما رو به پایان است. قرار بازداشت موقت به همین دلیل برای شما صادر شده و اموال شما در حال ردیابی است.

متهم نعمت‌زاده پاسخ داد: بله اینها را قبول دارم، من 49 ساله هستم و 20 سال است که در این حوزه کار کرده‌ام و خلافی با اداره دارو از من سر نزده است.

وی ادامه داد: من شخصاً به بحث واردات دارو وارد نبودم و در جریان سرمایه‌گذاری یک شرکت خارجی در کشور بودم و قبول دارم که می‌خواستم بخش تولید و آزمایشگاه راه بیندازم اما مشکلاتی پیش آمد که آن را متوقف کردیم. 

نعمت‌زاده گفت: من فارغ‌التحصیل سال 75 از دانشگاه شهید بهشتی هستم و تا سال 80 بیکار بودم من پدرم وزیر بود ولی 5 سال بیکار بودم و کارهای هنری می‌کردم و گاهی به داروخانه‌ها می‌رفتم تا اینکه در بیمارستان میلاد از طریق یکی از دوستانم مشغول به کار شدم و داروخانه را راه‌اندازی کردیم. بنده عصرها ویزیت می‌رفتم مطب به مطب و کوچه به کوچه در حالی که پدرم وزیر بود. فعالیت من نه به واسطه رانت بوده بلکه از صفر شروع کرده‌ام و اکنون هم این بخشی از امتحانم است.

وی گفت: کارآفرین هستم، 10 سال فعالیت کرده و تصمیم گرفتم کار شخصی خود را شروع کنم. یک شرکت دارویی زدم، مجوز دارو و مکمل را گرفتم اما هدفم چیز دیگری بود باید از صفر شروع می‌کردم.واردات داروهای فوریتی را شروع کردم و اما ارز دولتی نگرفتم، در مناقصه‌ها برنده می‌شدم و کاملاً قانونمند کار کرده‌ام. 

متهم نعمت‌زاده گفت: واردات را آغاز کردم و یک نمایندگی از شرکت اسپانیایی گرفتم و تصمیم به ایجاد آزمایشگاه زدم تا گیاهان دارویی را در آنجا تولید کنم. 

نعمت‌زاده ادامه داد: آقای لشگری‌پور چک‌های تضمینی پرسنل را پس داده در حالی که این خلاف قانون است، تمام چک‌های اقوام‌شان را عودت داده و تازه می‌فهمم که دلیل آمد و شد او در سال 96 همین بوده، در واقع شرکت زیرمجموعه بزرگتر از شرکت خودم شده بود و ایست دادن را سخت کرده بود. همه آدم لشگری‌پور شده بودند.

وی افزود: آدم بدهکاری هیچ وقت نبودم، سعی می‌کردم کارآفرین باشم اما نمی‌دانستم بدهی را چه کنم و شاید اشتباهاتی کرده‌ام. مشاوران دارویی می‌گفتند پخش دارو سود نمی‌دهد و مشاوران مالی می‌گفتند اعلام ورشکستگی کنند.

نعمت‌زاده گفت: رسیدگی به بدهی‌ها را شروع کردم چرا که اعتقاد به این دارم وقتی بمیرم بگویند خدایش بیامرزد و آن موقع بدهکار نباشم. من در ابتدای کار سرمایه‌ام 50 میلیون تومان بود، مالباختگی برای من رخ داده و مدارک آن داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بارها از شرکت‌های طلبکار عذرخواهی کرده، گفت: می‌دانم مشکلاتی برایشان ایجاد شده اما اتهام اخلال را قبول ندارم. عددهای بدهی به شرکت‌ها صدمه می‌زند ولی آنها را تعطیل نمی‌کند، درک می‌کنم که دچار مشکل شده‌اند اما این مشکل مختص ما نبوده و خیلی‌ها بدهی بیش از هزار میلیارد داشته‌اند. ما بار سنگین دارویی را داشته‌ایم و نتیجه آن این بدهی‌ها شده است.

متهم نعمت‌زاده گفت: هیچ‌کدام از این عودت‌ها در حسابم نرفته، زمینم در لواسان در رهن بانک ملت است و برای کارم خریده شده، وکلای بنیاد برکت را گفتم بیایند و این ملک را بابت بدهی‌هایشان بگیرند. اعلام ورشکستگی نکرده‌ام اما از رقم طلب‌ها هم به طور دقیق خبر نداشتم، زمانی که بازداشت شدم شرکتی اعلام کرد 2 میلیارد و 400 میلیون تومان طلب دارد که از آن بی‌اطلاع بودم البته این شرکت 400 میلیون گرفت و از شکایت خود گذشت.

نعمت‌زاده گفت: سیستم به صورت پیچیده‌ای ثبت شده بود و من باید از کارمندان قدیمی می‌پرسیدم که پرداخت‌ها چگونه بوده حتی یک سال پیش با یک سرمایه‌گذار خارجی وارد مذاکره شدم که بدهی‌ها را بدهد، مبلغی را به عنوان وام به میزان 200 میلیارد تومان بدهد و پس از 5 سال آن را بازپرداخت کنم. ایشان داشت می‌آمد دو بار به ایران آمد اما به من اجازه مرخصی و ملاقات با وی را ندادند.

وی ادامه داد: در حال مذاکره‌ام که پول را به یک شرکت بدهند و در اینجا سرمایه‌گذاری کنند، تمام سعی‌ام این است زودتر مشکل حل شود اما حاشیه‌ها باعث شده از یک بدهی تجاری به یک داستان عظیم تبدیل شود و مسؤولان هم در رفع بدهی بیشتر دچار مشکل می‌شوند من از سال قبل شروع به حل مشکل کرده‌ام و ظرف یکی، دو ماه آینده بسیاری از مشکلات در حال رفع است و در بخش مهمی به تفاهم رسیده‌ام.

نعمت‌زاده با بیان اینکه هویتم تعهد تجاری‌ام است، گفت: پدرم دخالتی در کار، تحصیل و زندگی‌ام نداشته اگر کسی دخالت کرده آن من بوده‌ام. من فرزند اول خانواده‌ام، ما 4 دختر هستیم و مادرم کارمند بازنشسته آموزش و پرورش است و همیشه به آنها رسیدگی کرده‌ام حتی وقتی پدرم بازنشسته شد؛ محل کارم را که در طبقه بالای محل زندگی پدرم بود در اختیار او گذاشتم و آنها پروژه تولید مواد پتروشیمی را تعریف کردند حتی از اجاره‌ای که به پدرم می‌دادم او به پرسنلش حقوق می‌داد اصلاً هیچ پتروشیمی وجود ندارد، پتروشیمی جم یا مکران ربطی به پدرم ندارند.

وی افزود: ایشان کلی صنعت پتروشیمی را پس از انقلاب متحول کرده اما هیچ کدام به بدهی ربطی ندارد منطقه آزاد ماهشهر یا عسلویه پروژه‌هایی است که کمک به پیشرفت سیستم‌ها کرده و برای پدرم منفعتی نداشته، حتی تولید پتروشیمی هم نشده بلکه فقط در حد طرح بوده و زمانی که وارد دولت شده این طرح‌ها متوقف شده است.

نعمت‌زاده در مورد تأمین مالی این پروژه‌ها گفت: بیشتر ارث خانوادگی است بخشی از کارخانه‌ای بوده که اقوام پدری‌ام فروخته، سهمی به پدرم داده شده و با آن محل زندگی‌اش را خریده و در آن زندگی می‌کند، خانواده ایشان صنعتگر بوده‌اند و همان اوایل انقلاب کارهای تولیدی داشته‌اند.

وی خطاب به قاضی گفت: خواهش می‌کنم مسیرها را طی کنید اگر من بگویم مردم باور نمی‌کنند اما شما بگویید. 

نعمت‌زاده گفت: در سال 97، 20 انبار دارویی را بسته‌ام، اجاره‌ها عقب می‌افتاد و توان پرداخت آنها را نداشتیم و عملاً شرکت به گِل نشسته بود البته من از فاکتورهای صوری بی‌اطلاعم و بعدها فهمیدم چون ردیابی فاکتورها هم سخت بود در واقع کالا وارد سیستم شده اما پولی برنگشته است. 

وی تأکید کرد: من ایستاده‌ام که بدهی‌ها را بدهم و اسم و رسم‌ام را نمی‌گذارم که این گونه بماند و علم به این موارد نداشتم و از تخفیفات صورت گرفته هم بی‌اطلاع بودم.

این متهم در مورد انبار کرج و نگهداری داروهای از تاریخ مصرف گذشته گفت: در مورد انبار کرج را اداره دارو در جریان است انبارها را در تهران جمع کردم و مجبور شدم در کرج انبار بزنم. 5 میلیارد تومان دارو را چه می‌کردم، نامه زده بودم، انباری در جوار تهران و در کرج دارم و این را به اداره دارو اطلاع داده بودم، من مؤسسه‌ای در کرج ندارم. این انبار پلمب شد ولی باز سعی کردیم آن را باز کنیم، نامه به دادسرا زده شد، آدرس را اصلاً خودم به تعزیرات دادم اما چرا همه چیز وارونه می‌شود. نصف داروها تاریخش گذشته بود حتی برای خودم هم سؤال شد چرا برخی از داروها تاریخش گذشته، لیست این داروها را دادم اما متأسفانه شیطنت‌هایی می‌شود از ملکم در لواسان تا انبارم در کرج یا حتی چندین بار در خیابان به ماشینم می‌زنند. حاشیه‌های عجیب و غریب دارم در حالی که همه مدارک در مورد انبار کرج موجود است و به شما می‌دهم.

نعمت‌زاده گفت: حتی پیش آقای هاشمی (وزیر سابق بهداشت) رفتم و مشکلاتم را گفتم که ایشان گفت: در مورد پخش دارو کمکم می‌کند من به کار پخش وارد نبودم و در واردات هم حتی یک کمیسیون جلو انداخته نشده است اولین محموله دارویی من 7 ماه در گمرک ماند. بنده مطابق قانون رفتار کرده‌ام و اصلاً آقایی به اسم مهرورزان و سقایی را نمی‌شناسم. 

این متهم گفت: من خانم داروساز کارآفرینی هستم و این موجود وحشتناکی که در کیفرخواست به آن اشاره شده نیستم و شاید متن شکایت به خیلی‌ها داده شده است.

در این هنگام قاضی مسعودی‌مقام گفت: در تاریخ 98/6/17 کیفرخواست شما در حضور وکیل داده شده و رونوشت اخذ شده است و اینکه می‌گویید کیفرخواست را نداشته‌اید اشتباه است.

قاضی ادامه داد: ما در این دادرسی به اتهام آقای نعمت‌زاده رسیدگی نمی‌کنیم بلکه به اتهام شما می‌پردازیم. مهم نیست پدر و مادرتان چه کسانی هستند ما به اتهام شما رسیدگی می‌کنیم البته پدر شما دستگاه قضا را به سیاسی‌کاری متهم می‌کند که این بحث دیگری است اگر با نگاه سیاسی به این پرونده رسیدگی شود فکر نمی‌کنم این فرایندها طی شود ما به هیچ کس کاری نداریم و اگر لازم باشد در مورد بحث‌های مالی هر مسؤولی ورود می‌کنیم همان‌طور که در مورد فرد وثیقه‌گذاری که برای شما آمده ورود کرده‌ایم که بحث‌های پولشویی دارد. 

قاضی مسعودی‌مقام ادامه داد: اطلاع از اینکه انبار داشته‌اید به معنی اخذ مجوز برای انبار نیست.

متهم نعمت‌زاده گفت: مجوز انبار موجود است.

قاضی گفت: مستندات را بدهید رسیدگی می‌کنیم.

قاضی دادگاه گفت: اصلاً موضوع بحث سیاسی نیست و ما اسیر جو عمومی نمی‌شویم، مجری قانون هستیم چرا که هر تصمیمی و هر حکمی برای ما مجازات دنیوی و اخروی دارد.

متهم نعمت‌زاده گفت: منظورم دادگاه نبوده اما خیلی‌ها تحت تأثیر این حواشی تصمیم می‌گیرند که البته حق دارند اما خوشحالم که با مدارک به پرونده من رسیدگی می‌کنید. در مورد پدرم نیز اگر چیزی گفتم فقط بحث مالی بود نه سیاسی.

قاضی گفت: جامعه از ما انتظار اجرای قانون را دارد نه بحث‌های حاشیه‌ای.

در این لحظه قاضی مسعودی‌مقام ختم اولین جلسه دادرسی به پرونده شبنم نعمت‌زاده و احمدرضا لشگری‌پور را اعلام کرد و گفت: ممکن است جلسات دادگاه در شعبه مجتمع امام خمینی (ره) برگزار شود البته سعی می‌کنیم جلسات این پرونده در همین جا برگزار شود با این حال جلسه آینده در تاریخ 31 شهریور و در ساعت 14 در همین مکان برگزار خواهد شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۹۵۳۱۰۱۲:۴۲:۵۵ ۱۳۹۸/۶/۲۵
بمیرم الهی... چه قدر مسولین ما و فرزندانشون خوب هستند. ما مردم هستیم که بد هستیم و باعث و بانی این همه مشکلات....
ناشناس۱۰۹۵۶۵۷۱۴:۴۷:۰۸ ۱۳۹۸/۶/۲۵
هنوز جرمی مشخص نشده .
ناشناس۱۰۹۵۸۶۴۱۶:۵۴:۵۹ ۱۳۹۸/۶/۲۵
راست میگگگگگه....لابد منظورش اینه اونایی که بخاطر احتکار اینها و داروهای تاریخ گذشته دیگه نیستند شهادت بدن ...مردن ..یا کشانده شدن توسط سوداگران دارو
ناشناس۱۰۹۵۹۶۶۱۸:۱۸:۴۰ ۱۳۹۸/۶/۲۵
نه‌تنها روی سنگ‌پا ، بلکه روی سنگ‌خارا را کم کرده‌ این زن _____________ اصولا اینجماعت اگر قرار بود پاکدست باشن ، کلاهبردار نمیشدند اعدام کمه خداوکیلی
ناشناس۱۰۹۶۱۷۹۲۲:۱۹:۴۴ ۱۳۹۸/۶/۲۵
ننه من غریبم باباجون من دختر مظلومم بابام هم مظلومه
ناشناس۱۰۹۶۱۸۲۲۲:۲۲:۱۵ ۱۳۹۸/۶/۲۵
اینا ذخایر انقلاب هستند
ناشناس۱۰۹۵۸۲۲۱۶:۳۳:۰۴ ۱۳۹۸/۶/۲۵
وقتی می گفت کوچه به کوچه برای ویزیتوری می رفتم یاد دارایی های برادر گرامی قالیباف افتادم که در انتخابات اعلام فرمودند.
ناشناس۱۰۹۵۸۵۹۱۶:۵۱:۴۵ ۱۳۹۸/۶/۲۵
این ویلای عظیم را با بدهکاری داشت می‌ساخت بیچاره...ما رو...فرض ...
ناشناس۱۰۹۵۸۶۲۱۶:۵۳:۱۲ ۱۳۹۸/۶/۲۵
اگه تو چین بود بهش میگفتند یک من ماست چقدر کره.داره ...با مجازات غیر اعدام و مصادره اموال و فرایند ها اینجا اصلاح نمیشه
ناشناس۱۰۹۵۹۲۵۱۷:۴۳:۲۴ ۱۳۹۸/۶/۲۵
ای کاش برخی از فرزندان آدم لال بدنیا می آمدن و قدرت تکلم نداشتند، چون باعث سوء استفاده از این نعمت خدادادی هستند ( دروغ و حرف باطل زیاد به زبان می آورند )
1۱۰۹۶۲۳۱۲۳:۲۰:۵۰ ۱۳۹۸/۶/۲۵
یاد دختر بیچاره ی وزیر دولت جهانگیری افتادم که بنده خدا بیکار بود و از روی اجبار فقط چند صد میلیون برای واردات پوشاک قاچاق هزینه کرده بود
امید۱۰۹۵۳۳۶۱۲:۴۹:۱۶ ۱۳۹۸/۶/۲۵
بسم الله الرحمن الرحیم یک انسان خلافکار پیدا کنید که بگوید من خالف کاری خود را قبول داشته باشد. پدر شما و امثال پدر شما تمام مملکت را ارث پدرشان می دانند
ناشناس۱۰۹۵۸۱۲۱۶:۲۶:۱۸ ۱۳۹۸/۶/۲۵
بسم الله الرحمن الرحیم من همه اینا رو از چشم هاشمی رفسنجانی میبینم صدق الله العلی العظیم
ناشناس۱۰۹۵۹۳۴۱۷:۴۹:۴۵ ۱۳۹۸/۶/۲۵
شما اجازه بده جرمش ثابت شود بعد به پدرش حمله کن .
علی 671۱۰۹۵۳۳۹۱۲:۴۹:۳۴ ۱۳۹۸/۶/۲۵
حالا پدر ت وزیر باید شما تلافی همه چیز را از دل این مردم فقیر در آورید .ماه پشت ابر باقی نمی ماند خانم وقتی ابر کنار رفت و حکم صادر شده آن وقت معلوم می شود .که با این مردم و کشور چه کرده اید .
ناشناس۱۰۹۵۳۴۳۱۲:۵۰:۱۹ ۱۳۹۸/۶/۲۵
این دادگاه کاملا سیاسی بوده
رسول۱۰۹۵۵۶۹۱۴:۰۶:۵۱ ۱۳۹۸/۶/۲۵
خسته نباشی
ناشناس۱۰۹۵۹۵۴۱۸:۱۱:۴۱ ۱۳۹۸/۶/۲۵
این که سیاسیه یا نه تشخیصش با تو نیست
ناشناس۱۰۹۵۳۵۷۱۲:۵۳:۴۰ ۱۳۹۸/۶/۲۵
مگر جناب رییسی دستور ندادند چادر بر سر متهمین نکنند؟!!!! ای خانم که اصولا چادری نبود.
ناشناس۱۰۹۶۰۰۷۱۹:۰۲:۳۱ ۱۳۹۸/۶/۲۵
چادر دیگه اجباری نیست. حالا اینکه چرا این خانوم انتخاب کرده که چادر بپوشه الله اعلم.
ناشناس۱۰۹۵۴۰۰۱۳:۰۶:۰۷ ۱۳۹۸/۶/۲۵
راست می گی درست کار کرده چرا الکی تهمت می زنید !!!! از این جماعت طلبکار از سفره انقلاب به خدا پناه می برم..
علی۱۰۹۵۴۱۹۱۳:۱۴:۳۶ ۱۳۹۸/۶/۲۵
این از صفر شروع کردمش من را خیلی تحت تأثیر قرار داد! خدا خیرش بده نیتش خیر بوده بنده خدا! دروغم نمی گه ! 350 میلیارد برای یه نفر مثله ایشون صفره
ناشناس۱۰۹۵۴۳۰۱۳:۱۷:۳۲ ۱۳۹۸/۶/۲۵
چقدر دردناکه دختر وزیر کوچه به کوچه بره ویزیت ، و از اون دردناکتر و وحشتناک‌تر اینه که اینا فکر میکنن مردم حرفشون رو باور میکنن!!!!
ناشناس۱۰۹۵۴۴۲۱۳:۲۲:۲۱ ۱۳۹۸/۶/۲۵
دروغ بزرگ 18 سال پیش مناقصات پتروشیمی ها را چه کسی برنده شد؟ یک خانمی که نتوانست کار پیدا کند.
ناشناس۱۰۹۵۴۶۱۱۳:۲۷:۱۷ ۱۳۹۸/۶/۲۵
کاش بررسی بشه ایشون واقعا اون زمان خودشون داروسازی قبول شده یا با سهمیه و رانت
ناشناس۱۰۹۵۴۷۰۱۳:۳۱:۲۱ ۱۳۹۸/۶/۲۵
خدارو شکر که همه ژن های خوب کارآفرین دانشجوی ممتاز ،سفیر گویا و هزار تا صفت خوب دیگه هستن .خدارو شکر.
ناشناس۱۰۹۵۴۸۰۱۳:۳۳:۵۶ ۱۳۹۸/۶/۲۵
بمیرم براشون . ایشون کارش رو قانونی انجام میداده . چرا درحین فرار گیر افتاده ؟؟؟شاید فرارش هم قانونی بوده بنده خدا!!!
ناشناس۱۰۹۵۴۸۱۱۳:۳۴:۱۷ ۱۳۹۸/۶/۲۵
نعمت زاده ها 250 شرکت دارند فقط چندتا پتروشیمی دارند این همه ثروت را از کجا اوردند؟
ناشناس۱۰۹۵۶۲۷۱۴:۳۲:۴۲ ۱۳۹۸/۶/۲۵
احتمالا از آغا محمد خان قاجار به ارث برده ............؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۰۹۵۷۳۰۱۵:۳۲:۰۳ ۱۳۹۸/۶/۲۵
از حسن بپرس که ایشان را وزیر کرد و ...
الف۱۰۹۵۴۸۴۱۳:۳۵:۱۴ ۱۳۹۸/۶/۲۵
پشت حجاب قایم نشو ! آبروی حجاب را نبرید مفسدها زنده باد رییسی کاش رییس جمهور بودی رییسی
مصطفی۱۰۹۵۴۹۲۱۳:۳۷:۱۵ ۱۳۹۸/۶/۲۵
مردهای جون همه بیکار هستن و خیلی هاشون دچار بیماری اعصاب و روان شدن و خونه نشین اون وقت ببین دختر یه وزیر چطوری همه منابع کشور رو غارت میکنه.
س.علی۱۰۹۵۵۰۱۱۳:۴۰:۴۲ ۱۳۹۸/۶/۲۵
آقا ترا به خدا سریع آزادش کنین تا بیشتر طلبکار نشده.
ناشناس۱۰۹۵۵۰۴۱۳:۴۲:۲۵ ۱۳۹۸/۶/۲۵
بیکار بودم. تنها کاری که مورد پسن امثال شماهاست اختلاس و مال مردم خوریه.
ناشناس۱۰۹۵۵۰۶۱۳:۴۲:۵۹ ۱۳۹۸/۶/۲۵
بمیرم برات که 5 سال بیکار بودی . راستی چرا ما مردم عادی تو مزایده مثل شما برنده نمیشیم .چرا ما میخوایم 10 میلیون وام بگیریم باید دو تا ضامن رسمی ببریم اما شما ها همینجوری فله ای کل سرمایه مملکت بدون ضامن وام میگیرید
ناشناس۱۰۹۵۵۱۷۱۳:۴۶:۰۸ ۱۳۹۸/۶/۲۵
من پدرم وزیر بود ولی 5 سال بیکار بودم و کارهای هنری می‌کردم و گاهی به داروخانه‌ها می‌رفتم !!! دلم آتیش گرفت به اینهمه مظلومیت ! ایشان 5 سال بیکار بود و بعد از اینکه کار پیدا کرد و مافیای دارو شد بسیاری از بیماران سرطانی و بیماران خاص به دلیل کمبود دارو جان باختند و این خانم ژن برتر مشغول اضافه کردن صفرهای بانکیش بود. برای شبنم نعمت زاده حداقل مجازات اعدام
ناشناس۱۰۹۵۵۲۱۱۳:۴۸:۳۰ ۱۳۹۸/۶/۲۵
آخرش هم که به واسطه دوست استخدام شدید. من رو هم دوستتون استخدام می‌کنند؟ فوق لیسانس مهندسی پزشکی دانشگاه سراسری..
ناشناس۱۰۹۵۵۳۶۱۳:۵۵:۳۵ ۱۳۹۸/۶/۲۵
تو گفتی و ماهم باور کردیم !!!
ناشناس۱۰۹۵۵۷۲۱۴:۰۸:۰۸ ۱۳۹۸/۶/۲۵
"۵ سال بیکار بودم و مطب به مطب، کوچه به کوچه عصرها برای ویزیت می‌رفتم." نمیدانم چرا یکدفعه یاد طرح درختکاری"خانه تا کارخانه" در ماهشهر افتادم!!!!
رسول۱۰۹۵۵۷۳۱۴:۰۸:۱۳ ۱۳۹۸/۶/۲۵
اقای ریسی ممنونیم یکم از درد ورنج ما کم شده وتسلایی هست
پیما۱۰۹۵۶۰۵۱۴:۱۹:۲۵ ۱۳۹۸/۶/۲۵
من الان 10 ساله کار دارم اما سرمایه ام به 20 میلیون نمیرسه.
ناشناس۱۰۹۵۶۶۰۱۴:۴۷:۴۲ ۱۳۹۸/۶/۲۵
بدون شک و تردید معنای و مفهوم کلمات 《 بیکار ، قانونمند ، اکتسابی ، ....... 》در خانواده نعمت زاده با لغت نامه دهخدا بسیار متفاوت است .
ناشناس۱۰۹۵۶۶۴۱۴:۴۹:۴۸ ۱۳۹۸/۶/۲۵
هر جا بچه مسولین مصاحبه کردن گفتن که بیکار بودن و با تلاش خودشون لاکچری شدن .. کاش منم بچه مسول بودم ..
علی۱۰۹۵۷۵۰۱۵:۴۹:۴۱ ۱۳۹۸/۶/۲۵
من با 25 سال سابقه کار تخصصی تو تهران از یه مدیرکل نمی تونم وقت بگیرم ، ایشون میره با وزیر بهداشت ملاقات می کنه. احتمالا اینم به پدر بزرگوارشون ربطی نداشته.
ناشناس۱۰۹۵۷۹۲۱۶:۱۲:۴۳ ۱۳۹۸/۶/۲۵
مگه داروز ساز ویزیت خونه به خونه می کنه؟ خب می رفتی مدرسه مامان تدرس می دادی؟ مگه شوهرت و بابات نمی تونستن هزینه زندگیت رو بدن؟
ناشناس۱۰۹۵۸۰۳۱۶:۲۳:۴۱ ۱۳۹۸/۶/۲۵
دزدی هم شده کارآفرینی . حتما دانش بنیان هم شده بودی .
ناشناس۱۰۹۵۸۹۷۱۷:۱۵:۲۶ ۱۳۹۸/۶/۲۵
یه گوشه ی سفره ی انقلاب بی سر و صدا بشین بخور مثل دختر صفدر حسینی
هادی۱۰۹۵۹۵۷۱۸:۱۲:۴۵ ۱۳۹۸/۶/۲۵
بیکار بودم.. درست میگه تنها کار ایشون دزدی و اختلاسه..
ناشناس۱۰۹۵۹۸۱۱۸:۲۷:۰۷ ۱۳۹۸/۶/۲۵
بمیرم برای مظلومیت دختر وزیر . وقتی اسحاق خان به قاچاقچی پوشاک گفت دختر مظلوم وزیر واقعا فکر نمیکرد که مظلوم تر از اون دختر یعنی این دختر وزیر موجود باشد
سید۱۰۹۶۰۱۱۱۹:۰۵:۴۷ ۱۳۹۸/۶/۲۵
آخی طفلی. روتو برم بشر. صد رحمت به سنگ پای قزوین
الف ر۱۰۹۶۲۳۲۲۳:۲۱:۲۹ ۱۳۹۸/۶/۲۵
پس دختر بی پارتی من 7 سال فوق لیسانس مهندسی از دانشگاه دولتی بیکار چه کنه چون کسی رانداره( البته خدا راداره اما تواین کشور خداشناس نداریم)
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین