حاجی بابایی: هیئت رئیسه مجلس طرح «اعمال مدرک تحصیلی برای دریافت حقوق کارکنان» را در دستور کار قرار دهد

گروه اجتماعی الف،   3980617011 ۲۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون برنامه گفت: هیئت رئیسه مجلس باید طرح اعمال مدرک تحصیلی برای دریافت حقوق کارکنان دولت را در دستور کار قرار دهد.

حمیدرضا حاجی بابایی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌‎وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به معضل لحاظ نشدن مدارک تحصیلی بالاتر در سوابق کاری کارکنان برخی دستگاه‌های دولتی گفت: این طرح در مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفته و اکنون در کمیسیون اجتماعی قرار دارد.

او افزود: کمیسیون اجتماعی طرح اعمال مدرک تحصیلی برای دریافت حقوق کارکنان دولت را تصویب را مصوب و برای صحن علنی مجلس ارسال کرده است، همچنین ما ۵۰ امضا در مجلس جمع آوری کردیم که این طرح خارج از نوبت در صحن رسیدگی شود.

حاجی بابایی تصریح کرد: اکنون این طرح با اولویت در دست هیئت رئیسه قرار دارد و باید برای بررسی به صحن علنی مجلس بیاید و بنده امیدوارم که در دوره مجلس دهم در این باره به نتیجه برسیم.

دیدگاه کاربران

عباس۱۰۸۴۳۸۸۰۸:۱۴:۵۹ ۱۳۹۸/۶/۱۷
آقای حاج بابایی همون طرحی که برای افزایش حقوق 98 دادید برای هفت پشتمون بسه دیگه طرح جدید ندید با طرح شما افزایش حقوق ها نه تنها بیشتر نشد که افزایش حقوق ما کمتراز همون بیست درصد پیشنهادی دولت شد
هادی۱۰۸۴۴۳۲۰۸:۵۷:۳۸ ۱۳۹۸/۶/۱۷
اول پرونده افزایش حقوق ها رو تموم کن, بعد برو سراغ موضوعات بعدی!!!! به عمل کار براید.
ناشناس۱۰۸۵۲۳۸۱۹:۲۹:۵۳ ۱۳۹۸/۶/۱۷
باز نزدیک انتخابات شد باز شعارهای پوپولیستی شروع شد
م فلاح۱۰۸۴۴۵۸۰۹:۲۲:۱۷ ۱۳۹۸/۶/۱۷
واقعا این یه معضل هست و ادارات سلیقه ای عمل می کنند مدارک خودی ها رو قبول می کنند هرچی که باشه و مدارک تحصیلی خیلی ها رو که در باند خودشون نباشند با صد تا دلیل رد می کنند مثلا به دلیل عدم ارتباط رشته تحصیلی با پست سازمانی در حالی که خودشون پست مرتبط با مدرک به ما نمی دهند و پست های مرتبط و خوب رو برای دوستانشون سالها نگه می دارند. و جواب اینه خب پست مرتبط با رشته به ما بدهید هر چی که باشه ما قبول می کنیم می گویند که پست خالی نداریم در حالی که دقیقا میدونیم که واقعا طور این نیست
ناشناس۱۰۸۴۴۶۵۰۹:۲۸:۱۶ ۱۳۹۸/۶/۱۷
همین رویه اعمال مدرک تحصیلی در حقوق موجب شد تا صنعت خرید و فروش مدرک به اوج خود برسد. کارکنان و کارگران به جای تقویت مهارتهای کارکرد کردن، به ارتقای مدرک پرداختن به نحوی که در یک محیط صنعتی و کارگری ده ها نفر دکترا گرفتن و دیگر مایل به کارکردن نبودن بلکه دنبال مدیریت بودن. معیار ارزیابی عملکرد، سنجه های قابل اتکایی هستن که به راحتی در دسترس هستن. اگر مدرک ملاک هست پس منتظر خرید و فروش مدرک باشید و حتی در خوش بینانه ترین وضعیت شاهد حضور کارگران "دکتر" ولی فاقد مهارت خواهیم بود.
ناشناس۱۰۸۴۴۷۲۰۹:۳۱:۳۱ ۱۳۹۸/۶/۱۷
اینا دنبال منافع خودشونند وگرنه همه میدونیم مدرک رو کیلویی میفرشن
کارمند وزارت کار۱۰۸۴۵۲۷۱۰:۰۴:۱۹ ۱۳۹۸/۶/۱۷
قیمتها 3 برابر و حقوق 19 درصد افزایش عددی..... در واقع کاهش201 درصدث قئرت خرید کارمند.
ناشناس۱۰۸۴۵۴۶۱۰:۱۶:۵۰ ۱۳۹۸/۶/۱۷
بحث مهم وجود تبعيض در ميزان حقوق و مزاياي كاركنان دستگاههاي مختلف است كه عليرغم وعده هاي داده شده تاكنون رفع نشده است و هر بار به آينده اي نامعلوم، حواله داده مي شود.
ناشناس۱۰۸۴۵۵۱۱۰:۲۱:۴۱ ۱۳۹۸/۶/۱۷
بزرگترين خيانت مجلس به نظام اموزشي ملاك قرار دادن مدرك تحصيلي مي شود خريد مدرك از موسسات اموزشي
ناشناس۱۰۸۴۵۷۰۱۰:۳۴:۲۷ ۱۳۹۸/۶/۱۷
من چندین نفر را می شناسم که با مدرک دیپلم یا لیسانس دانشگاه آزاد با معدل افتضاح با پارتی .. وارد دستگاههای دولتی شدند و چند سال بعد دکترا به دست علاوه بر افزایش شدید حقوق منتظر پستهای مدیریتی هستند بعضا دانشگاه آزاد هم حد اکثر.. استفاده را از این قانون کرده و به کارمندان دولت که برای افزایش حقوق و گرفتن پست نیاز به مدرک داشتند بطور فله ای مدرک داده در حالی که فارغ التحصیلان دانشگاههای معتبر به دلیل نداشتن پارتی بیکار هستند
ناشناس۱۰۸۴۶۰۰۱۱:۰۳:۳۴ ۱۳۹۸/۶/۱۷
متاسفانه قوانین و مقررات پوپولیستی در این سالها کشور را از توسعه و پیشرفت باز داشته و این طرح هم یکی از این طرحهای عوام پسند است. متاسفانه در ادارت ما نه به کارایی فرد که به سابقه و مدرک تحصیلی او مزد میدهند و اثربخشی فرد هیچ جایی در این دستمزد ندارد
ناشناس۱۰۸۴۶۶۷۱۱:۵۵:۳۳ ۱۳۹۸/۶/۱۷
طرحی برای مدرک گرایی و تحصیل در حین کار و ارتقای پرشی از کارگری و ... به مهندس و رییس شدن
ناشناس۱۰۸۴۶۶۸۱۱:۵۶:۲۳ ۱۳۹۸/۶/۱۷
طرحی برای رونق به دانشگاههای پولی
عدالت۱۰۸۴۶۸۰۱۲:۰۲:۰۴ ۱۳۹۸/۶/۱۷
ممنون از شما بابت افزایش حقوق ها....................
ناشناس۱۰۸۴۷۴۱۱۲:۴۲:۰۳ ۱۳۹۸/۶/۱۷
کارمندی که از کارش دزدیده تو وقت اداری جیم زده رفته دانشگاه با پارتی واشنا بازی نمره گرفته وچند تا مقطع دانشگاهی رو گذرونده چرا باید مقطع غیر مرتبط ویا مقطع اضافه رو براش لحاظ کنن تا با اون حقوق اضافه بگیره
علی۱۰۸۴۷۴۶۱۲:۴۵:۵۷ ۱۳۹۸/۶/۱۷
از بین تمامی نمایندگان تنها کسی که تا حدی از حقوق کارمندان دفاع میکنه حاجی باباییه
ناشناس۱۰۸۴۷۵۲۱۲:۴۹:۰۹ ۱۳۹۸/۶/۱۷
این مدارک تحصیلی که کارمند با رانت و .. پول بیت المال و سرکار حاضر نبودن بدست آورده به دردنخور بوده و نه در ارتقای کیفی کارمند موثر بوده و نه شرعی و نه قانونی است. جز وارد کردن هزینه بیشتر به بیت المال هیچ عایدی دیگری ندارد. بنابراین مجلس باید طرح بدهد که کارمندان پس از استخدام حق ادامه تحصیل ندارند. هر کسی مایل به ادامه تحصیل است باید تبعات آن را خود بپردازد، نه اینکه از جیب ملت هزینه کند!!
ناشناس۱۰۸۴۷۸۲۱۳:۱۱:۱۴ ۱۳۹۸/۶/۱۷
حاجی بابایی دوباره شروع کرد. طرف میاد با مدرک لیسانس یه جا استخدام میشه باید کار مشخصی را انجام بده. بعد میره فوق می گیره(اغلب اوقات بدون کیفیت- چون کلاس ها را نصفه و نیمه میره و با .. التماس نمره میگیره) یا حتی دکترا. حالا دیگه کار قبلی را کسر شان خودش میدونه. اگر کسی میخواد درس بخونه باید از شغلش استعفا بده یا مرخصی بگیره به صورت درست و اصولی درس بخونه. بنده نمونه زیاد دیدم که باعث درگیری و مشکل در محیط کار شده. خیلی وضع درآمد کشور خوبه که این طرح را میخواهید اجرا کنید؟
ناشناس۱۰۸۴۹۲۹۱۵:۰۸:۴۶ ۱۳۹۸/۶/۱۷
بهتر است در خصوص بازنشستگان هم رعایت گردد و هنگام بررسی حق همسانسازیها مد نظر قرارگیرد مخصوصا شرکتهای دولتی و با آیین نامه های خاص که افرادی ازجمله صندوقهایی که مورد بی مهری جناب وزیر کار و رفاه وتعاون هستند که سالهاست منتظر این همسانسازی میباشند و برای صندوق کشوریها وتامین اجتماعی یاهست یا حرفش حداقل هست که بدهند اما بعضی صندوقها ( ازجمله معدنی صنعتی ها) خبری ازش نیست. نمایندگان محترم هم وقعی نمیگذارند و پیوسته این جماعت بدست فراموشی سپرده شده اند.
ناشناس۱۰۸۴۹۴۵۱۵:۲۰:۰۲ ۱۳۹۸/۶/۱۷
وقتی کسی برای شغلی استخدام میشه قاعدتا باید از حداقل هائی در خصوص مدرک تحصیلی برخوردار باشه به عبارت دیگه تصدی هر عنوان شغلی مستلزم داشتن یک مدرک تحصیلی و یا تخصص هست که باید در بدو استخدام دیده بشه. حالا اگر کسی با مدرک تحصیلی بالاتر در یک شغل مشغول به کار هست این مدرک تحصیلی بالاتر ایشون چه کمکی به کیفیت کار میکنه مثلا اینکه صندوقدار یک بانک و یا یک معلم دبستان لیسانس داشته باشه یا فوق لیسانس و یا دکترا این مدرک چه کمکی به ارائه خدمات توسط وی میکنه آیا ماهیت خدمت و شرح وظیفه اون کارمند تعییر میکنه !! تحصیل در دانشگاه ها در اکثر کشورها به دو صورت هست یکی تمام وقت و یکی دیگه هم پاره وقت و مدت تحصیل در حالت پاره وقت معمولا دو برابر مدت تحصیل در حالت تمام وقت هست چون فرض بر اینه که دانشجویی که بصورت پاره وقت تحصیل میکنه در حال کار هم هست متاسفانه در کشور ما هیچ آیتمی تحت عنوان تحصیل پاره وقت در دانشگاه ها تعریف نشده اون کارمندی هم که حین خدمت تحصیل میکنه هم از این قضیه مستثنی نیست و به احتمال خیلی زیاد و در اکثر موارد هم درس رو نمی تونه درست بخونه و هم کار رو درست انجام بده یعنی از کار می زنه چون دانشجو هست و به درس هم نمی رسه چون شاغل هست حالا بابت این مدرک افزایش حقوق هم باید باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اگر ارتقا مدرک باعث قرار گرفتن فرد در موقعیت شغلی متفاوت هست و یا باعث میشه خدمات متفاوتی ارائه بشود خوب اون بحث درسته فقط نحوه تحصیل باید بررسی بشود در جهت دفاع از حقوق بیت المال ولی اگر کاری که داره انجام میشه هیچ فرقی نداره این حاتم بخشی از کیسه بیت المال نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۰۸۴۹۵۳۱۵:۲۶:۲۶ ۱۳۹۸/۶/۱۷
کدام مدرک مدارک کیلویی؟
ناشناس۱۰۸۴۹۸۳۱۵:۴۴:۱۰ ۱۳۹۸/۶/۱۷
.. جمع کنید این دانشگاههای مدرک پراکنی رو..با این همه دانشگاه ضعیف تولید مدرک و متوقع کردن جماعتی بیسواد که تکه کاغذی رو ..در دست دارند؟ هر استان یک دانشگاه دولتی و یک دانشگاه آزاد. والسلام. جمعا 60 تا 70 دانشگاه بجای 2800 دانشگاه. آنوقت بودجه این 2800 دانشگاه رو بدید به این 70 دانشگاه. چون دانشگاهها کم بشه تعداد افرادی که پذیرش میشن هم کم خواهد شد. بنابراین دانشجویان بسیار قوی (به علت تعداد کم پذیرش و در نتیجه قویترین ها قبول میشن) در دانشگاهها با بهترین امکانات تحصیل خواهند کرد و کشور پیشرفت خواهد کرد. یعنی فقط جمع کنید.
ناشناس۱۰۸۵۱۴۴۱۷:۴۳:۴۶ ۱۳۹۸/۶/۱۷
منظورتان مدرک تحصیلی های کیلویی است دیگه؟
ناشناس۱۰۸۵۱۸۹۱۸:۲۸:۳۷ ۱۳۹۸/۶/۱۷
اساسا مگر توی این کشور تهیه کردن مدرک کاری دارد مگر اینهایی که یکشبه لقب دکتر مهندس فوق لیسانس ملقب میشوند مگر کلاس رفتن حالا شما به خودتون زحمت ندهید وقت مجلس را هم نگیرید اصلا بگذارید برید مرخصی
abbas۱۰۸۵۳۲۲۲۱:۰۶:۱۷ ۱۳۹۸/۶/۱۷
کارمند ها دارند کشور را نابود می کنند یک تریلی دار در کشور با 300 میلیون تا 1200 میلیون هزینه سرمایه گذاری به زحمت 7 میلیون تومان درآمد دارد بعد کارمند داریم که هیچ پستی ندارد 8 میلیون درآمد دارد کارمند ها با اعمال نفوذی که دارند توانسته اند نسبت به اقشار آزاد جامعه حقوق های بسیار بهتری دریافت کنند چرا باید سال به سال حقوق یک منشی و یا یک نگهبان افزایش پیدا کنه ؟ مگر چه کار اضافه ای انجام میده؟ چرا باید حق مدرک بگیرد؟ آیا در بازار آزاد نیز اینطور است ؟ آیا این کار اصلا صحیح است؟ آیا این کار به کشور صدمه می زند؟ آیا در کشور های دیگر اینطور است؟
حمید۱۰۸۵۳۸۶۲۱:۵۲:۴۸ ۱۳۹۸/۶/۱۷
من بعنوان یک کارمند بانک و مدرس دانشگاه ضرورت و اهمیت تصویب این طرح رو تایید می کنم البته این صحبت دوستان هم درسته که در کنار این طرح باید شرایطی ایجاد بشه که دانشگاهها هم در اعطا مدارک تحصیلی استاندارد مشخص و قابل قبولی از کسب علم و‌مهارت توسط فارغ التحصیل. رو داشته باشند
ناشناس۱۰۸۵۴۴۱۲۲:۲۹:۲۲ ۱۳۹۸/۶/۱۷
سلام خبر حقوقها همسان سازی می شود البته این شامل مقامات نیست چون فرصت افتخار بازنشستگی را ندارند مگر عمر نوح داشته باشند چند سال حق بازنشسته را خوردید اگر پول ندارید سهام بدهید چرا قول فردا و فردا را می دهید فردا شما هم کنار ما خواهید بود منتظریم!!! در سال همسان‌سازی، کمتر از ۹۰% دریافتی شاغلان هم‌رتبه نباشد.. تا معلوم شود قولشان قول است ..
محمد۱۰۸۵۴۹۷۲۳:۲۷:۲۸ ۱۳۹۸/۶/۱۷
مدارکی که قبل از اشتغال افراد دارند باید اعمال شود مدارک حین اشتغال اکثرا با زدوبند و .. پارتی بازی اخذ می شوند وفاقد محتوی هست و وضع مملکت و اقتصاد اینچنین میشود که الان هست چون اکثر مدیران به این شیوه مدرک اخذ کرده اند و چون مناسبی که مدیران دارند متناسبش سواد واقعی ندارند .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین