عجول نباشیم! خرید ویلای مناسب در شمال این بار پاندول وار

گزارش بازرگانی،   3980610138 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

شمال جولانگاهِ امواج دریا و مأمنِ درختان توسکا، زیبایی را به عنوان یک اصل پذیرفته، و میزبانیِ هجمه مسافران را به دوش می کشد. هجومِ طبیعت دوستان، به شمالی ترین نقطه ایران، اتفاقِ خجسته ای است که به موجباتش فکر خرید ویلا در وجودمان نهادینه می شود. راستش را بخواهید، نخستین نکته نغز و میخکوب کننده شمال، یکه تازی طبیعت است، شکوهِ طبیعت که در نقطه به نقطه شمال تسری یافته، ما را به فکر وا می دارد و  بلادرنگ سودای خرید ویلای شمال را در ذهنمان نقش می بندد. زمانیکه خرید سریع ویلا، تمام فکر و ذهنمان را به تاراج می برد و سرعتِ چاشنی مسئله می گردد، لاجرم برخی تابلو های هشدار، از نگاه مان دور می مانند که به بروزِ نقیصه دامن خواهند زد.

به فراخورِ این مسئله، دست به قلم شده ایم و نگارشِ مقاله حاضر را با غایتِ پر و بال دادن به مقوله خرید ویلا در شمال، آغاز نموده ایم. در ادامه، از نکاتی خواهیم گفت که بعضا چوب لایِ چرخ مان می گذارند و خرید ویلا را به مسئله ای چالش برانگیز بدل می کنند.

پیش از خرید ویلای شمال بخوانید!

همیشه ناآگاهی بر تباهی ها افزوده است. این که هر فرد، پس از شکست در سرمایه گذاری، کُندتر به سمت این مقوله، دست یازیده، نتیجه ای است که از دلِ صد ها تجربه بیرون آمده و ما را مستعدِ دقت بیشتر نموده است. زمانی که وارد گودِ بازی می شویم، دائما محوریت این مسئله (آگاهی از جوانبِ مختلف)، تشدید می یابد. بنابراین بار دیگر تأکید می کنیم:

"خرید ویلا در نوشهر، چمستان یا دیگر شهر های شمالی، در نوعِ خود نیکوست منوط به این که پیش شرط هایش را بدانیم و این پروسه را با محوریت درایت و هوشمندی، به جلو سوق دهیم". آن چه خرید ویلای شمال را به ورطه سقوط می کشاند، مغفول ماندن نکاتی است که از قضا حائز اهمیت اند و یا با پیامد های دور و درازی دست به گریبانند. نکاتی که پیش از خرید ویلای شمال، به آن ها تأکید شده است را در ادامه با هم مرور خواهیم کرد.

میزان بودجه در دسترس

میزان بودجه در دسترس برای خرید ویلای شمال

به ضرسِ قاطع، میزان بودجه، از مهم ترین فاکتور هایی است که خرید ویلای شمال را تحت الشعاع قرار می دهد.

همه می دانیم، بازار مسکن مدتی است با موج گرانی همراه شده. عده ای نه تنها قربانی سونامی به راه افتاده نشدند که اتفاقا ثابت کردند موج سواری را خوب بلدند و به افولِ شرایطِ رقم خورده دامن زدند. افزایش تصاعدی قیمت، نتیجه ای بود که کماکان به قوت خود باقی است. در بلبشویِ کنونی، تنها یک مشاور املاک حاذق می تواند به تنوع قیمتی ویلا در شهر ها و مناطق مختلف شمال مشرف باشد و در این مسیر چراغی پُر فروغ به دستتان دهد تا پس از مقایسه قیمت ها، موفق به خرید ویلا با قیمت معقول شوید.  

موقعیت مکانی ویلا، نباید از نظر دور بماند

اکثر قریب به اتفاق شهر های شمالی، توسط ویلا، قرق شده اند، در این میان ویلا هایی برای خرید مناسب اند که از قسمت موقعیت مکانی، امتیاز می گیرند. راه های دسترسی به ویلای شمال و همجواری با درمانگاه و مراکز خرید، سبب سازِ تعالی ویلا است.

زمانیکه موقعیت مکانی ویلا را از نظر می گذرانید، نیم نگاهی هم به پروژه های عمرانی اطراف ویلا داشته باشید. با علم به این موضوع که هدف از خرید ویلا در شمال، صرفا تفریح و اقامت نیست و بُعد دیگرش به سرمایه گذاری و سودآوری مربوط می شود، انتخاب ویلایی که در بهترین منطقه شمال، سیطره می کند، شاه کلیدِ رسیدن به قله قاف است. استارت پروژه های عمرانی حوالی ویلای شما، بعضا به افزایش ارزش واقعی ملک، منتهی خواهد شد که امتیازی برای تحسین شدن به حساب می آید.

این بار قلاب مان را به سمتِ سازه ویلا، رها می کنیم

سازه های استفاده شده در ساخت ویلای شمال

ساخت ویلای شمال، اگر در غیابِ متریال و مصالح مرغوب، صورت بگیرد، پیامدش تنها خسران و پشیمانی است.

رازِ بقایِ یک ویلا به نحوه ساختش بر می گردد و ویلا هایی که به دور از مصالح غنی بالا رفته اند، با تقلیل طول عمر، توأم خواهند بود. انگاشتِ این نکته ضروری است که شمال کشور به موجباتِ رطوبت و هوایِ شرجی، در آستانه تخریب و فرسودگی قرار دارد، تنها عاملی که تازگی ویلا را تمدید می کند و از فرسودگی زود هنگام ویلا، ممانعت می ورزد، استفاده از مصالح مرغوب است. اگر دست روی ویلایی بگذارید که با محوریت مصالح نامرغوب بالا رفته است، در آینده ای نزدیک، ناگزیر به بازسازی و تعمیر ویلا خواهید شد که چه از نظر ارزش ملک و چه هزینه های جانبی، به زیان تان خواهد بود.

سند ویلا را زیر ذره بین ببرید و از اصل بودن اسنادِ ویلا، خاطرجمع شوید

بعضا در فرآیند خرید ویلا، مسئله سند، یک نکته رویِ زمین مانده، به حساب می آید. تشخیصِ نوعِ سند ویلا، اگرچه گره کوری در ویلا شناسی خطاب می شود و بیشتر افراد از کُندی در یادگیری این مقوله شکایت می کنند و مدعی می شوند که هضمِ این مقوله برایشان دشوار است، اما باید بپذیریم جان مایه، پروسه خرید ویلای شمال را شکل می دهد و به همین دلیل آشنایی با آن نه تنها لازم که واجب است. سند مشکل دار ویلا، شما را در چرخه ای معیوب گرفتار خواهد کرد که مهارش به این سادگی ها ممکن نخواهد بود. وفور اسناد اوقافی و قدیمی در شمال، که به کثرتِ پرونده های حقوقی منتهی شده، کلافه کننده به نظر می رسد و افشاگر این راز است که پیشگیری از درمان ارجح تر است. قبل از خرید ویلا  چمستان یا دیگر شهر های مناسب شمالی، سنسور هایتان را فعال کنید و تنها به خرید ویلایی با سند رسمی مبادرت ورزید. اگر ویلا دارای سند مشاع است (به این معنا که چندین نفر در تمامِ ویلا، شریک اند)، با دقت بیشتری ویلا را بخرید، اگر سند وکالتی است، حواستان را جمع کنید و چنانچه مجوز های ویلا ناقصند، از خیرش بگذرید.

خریدِ محتاطانه ویلای شمال، ارمغانی از سایتِ اول خونه

مرتفع نمودن نیازِ خریداران ویلای شمال، غایتِ نهایی اول خونه است. سایت اول خونه که بر مقوله خرید ویلای شمال، خیمه زده، نکاتی که از دلِ سال ها تجربه بیرون آمده اند، را ارزانی متقاضیان ویلای شمال می سازد با این امید که به پشتوانه راهنمایی های مزبور بتوانند خرید ویلا، را به ایستگاه نهایی برسانند.

آدرس اینستاگرام : avalkhune

آدرس تلگرام: avalkhune@

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۷۵۸۷۵۰۱:۳۸:۲۱ ۱۳۹۸/۶/۱۱
خیلی باید اختلاص کنین نمیصرفه ولش کنین
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین