کوربین: برگزیت به معنای افتادن در دام ترامپ است

گروه جهان الف،   3980607198

رهبر حزب مخالف دولت انگلیس در واکنش به تصمیم نخست وزیر این کشور برای تعلیق پارلمان هشدار داد که خروج بدون توافق لندن از اتحادیه اروپا به معنای افتادن در دام دونالد ترامپ و افزایش مبادلات تجاری با آمریکا خواهد بود که به اقتصاد انگلیس صدمه می زند.

به گزارش ایرنا، «جرمی کوربین» در گفت وگو با خبرنگاران افزود: سه شنبه آینده که پارلمان پس از تعطیلات تابستان بازگشایی خواهد شد تمام تلاش خود را برای آنچه او حمله به دمکراسی نامید، به کار خواهد بست تا مانع تحقق برگزیت بی توافق شود.

او تبعات برگزیت بی توافق را بسیار جدی توصیف کرد و هشدار داد به رغم آنچه بوریس جانسون ادعا می کند شرکت های آمریکایی برای خرید سازمان های دولتی انگلیس صف کشیده‌اند.

رهبر حزب کارگر فعال شدن لایحه عدم صلاحیت جانسون را متحمل دانست و با اشاره به جلسه‌ای که هفته گذشته با رهبران سایر احزاب مخالف دولت داشت، گفت: ‌تمام تلاش خود را می‌کنیم که پارلمان بتواند به نیابت از رای دهندگان  مانع برگزیت بی توافق شود.

جانسون در نظر دارد تا برای تحقق برگزیت، پارلمان این کشور را که تاکنون سه بار به طرح دولت سابق درباره چگونگی خروج از اتحادیه اروپا رای مخالف داد، تعلیق کند. او روز چهارشنبه این پیشنهاد را با ملکه انگلیس مطرح و مورد موافقت قرار وی قرار گرفت.

بنابراین، پارلمان انگلیس از هفته دوم سپتامبر (اواسط شهریور ماه) تا ۱۴ اکتبر (۲۲ مهر) یعنی کمتر از دو هفته قبل از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تعلیق می‌شود.

 جانسون پیشتر در نامه ای که از دیروز به طور گسترده‌ در رسانه‌های انگلیس منتشر شد، گفته است که با تعلیق پارلمان برای تحقق برگزیت مخالف است. او در این نامه که به نمایندگان حزب محافظه کار از گروه «یک ملت» نوشته، افزود: به عنوان کسی که مایل هستم نخست وزیر یک ملت دمکراتیک بشوم، معتقدم که باید در مجلس برسر برگزیت اجماع ایجاد شود.

«کیت اوسامور» نماینده حزب کارگر مجلس عوام امروز با انتشار پیامی در توییتر تعطیلی پارلمان را کودتا خواند و گفت که موافقت ملکه الیزابت باپیشنهاد نخست وزیر به پایان نظام سلطنتی در کشور منجر می شود.

اوسامور در توییت دیگری نوشت: ملکه باید آنچه را که بر سر عموزاده‌اش، تینو پادشاه سابق یونان آمد، به یادآورد.

اشاره این نماینده پارلمان انگلیس به «کنستانتین دوم» آخرین پادشاه یونان است. وی بین سال‌های ۱۹۶۴ تا ۱۹۷۳ پادشاه یونان بود و در نهایت توسط دولت دیگر برآمده از کودتای مورد تأیید شاه بود؛ خلع شد.

مقام‌های اروپایی نیز  با خشم و بهت به تصمیم دیروز «بوریس جانسون» برای تعلیق پارلمان این کشور واکنش نشان دادند.

«گای ورهوفستاد» هماهنگ‌کننده برگزیت در پارلمان اروپا جانسون را به «نابودی بحث‌ها بر سر گزینه‌های عمیق» متهم کرد.

«نوربرت روتگن» رئیس کمیته امور خارجی پارلمان آلمان هم گفت: به عنوان یک عضو پارلمان و یک دموکرات تعجبم از این است که چگونه می‌توان مدعی احترام به دموکراسی بود اما پارلمان را تعلیق کرد.

«ناتالی نوازو» از وزرای پیشین فرانسوی در توئیتی نوشت: ما شاهد یک برگزیت بدون توافق هستیم. حالا نوبت به برگزیت بدون بحث و مناظره رسیده است. دموکراسی انگلیسی چه بیماری دارد که از بحث درباره یکی از مهمترین تصمیم‌های تاریخی‌اش می‌ترسد؟

همچنین برخی گزارش ها از مخالفت اعضای کابینه با تصمیم جانسون برای تعلیق پارلمان حکایت دارد. به گزارش اسکای نیوز مت هنکاک و امبر راد وزرای بهداشت و کار و امور بازنشستگی دولت جانسون یک ماه پیش در اظهار نظرهای جداگانه‌ای تعلیق پارلمان برای تحقق برگزیت را اقدامی گستاخانه خوانده بودند.

اتحادیه اروپا تا ۳۱ اکتبر (۹ آبان) به انگلیس فرصت داده تا درباره چگونگی خروج از این اتحادیه به توافق برسد؛ اما نخست وزیر جدید انگلیس به‌صراحت اعلام کرده که اگر نتواند تا پیش از این مهلت توافق کند، در موعد تعیین شده اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های دیروز

    آخرین عناوین