در سینما و تئاتر چه خبر است؟

گروه فرهنگی الف،   3980605172

کوروش زارعی در سنگلج نمایش مناسبتی اجرا می‌کند، خبری از جشنواره تئاتر فجر، نصب تابلوهای تماشاخانه های خصوصی، نمایشنامه خوانی «گلدونه خانم» و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

کوروش زارعی نمایش «غریبه ی شام» را در ایام محرم به تماشاخانه سنگلج می‌آورد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی تماشاخانه سنگلج، نمایش « غریبه شام» به نویسندگی حسین فدایی حسین و کارگردانی کوروش زارعی از اواسط شهریورماه اجراهای خود را در این تماشاخانه به روی صحنه خواهد برد.

این نمایش که با محوریت قیام عاشورا و شخصیت حضرت رقیه (س) است پیش از این درشهرهای تهران، اهواز، یزد، ساری، زنجان، قم، ایلام، بوشهر، کرمانشاه، سمنان، بندرعباس و همینطور کشور امارات به روی صحنه رفته است.

سایر عوامل این نمایش و اطلاعات تکمیلی در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

مهلت ارسال آثار به بخش های نمایش خیابانی، نمایشنامه نویسی و دیگرگونه های اجرایی تمدید نمیشود.
بنابر اعلام دبیرخانه سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، مهلت ارسال آثار به بخش های نمایش خیابانی، نمایشنامه نویسی و دیگرگونه های اجرایی تمدید نمی‌شود.
به گزارش دبیرخانه سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر؛ با توجه به نزدیک شدن به مهلت پایانی ارسال آثار به برخی از بخش‌های سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، دبیرخانه این رویداد اعلام کرد زمان اعلام شده برای دریافت آن ها تمدید نمی‌شود. 
بر این اساس آخرین مهلت ارسال آثار به بخش نمایش های خیابانی برای آثاری که از اول آبان ۹۷ تا ۱۰ شهریور 98 تولید شده‌اند و مسابقه نمایشنامه نویسی ۱۵ شهریور ماه است. همچنین علاقه مندان به شرکت در بخش مرور دیگرگونه های اجرایی(آثاری که از اول آبان ۹۷ تا پایان مرداد ۹۸ اجرا شده اند) تا دهم و بخش تولیدات تازه دیگرگونه های اجرایی تا بیستم شهریور فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند و این زمان تمدید نخواهد شد. 
نشانی دبیرخانه سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، تهران، خیابان رازی، کوچه مهبد، پلاک ۱۰، طبقه دوم و شماره های تماس آن ۶۶۷۱۵۰۵۹ و ۶۶۷۰۰۸۲۰ است. 
متن کامل فراخوان و مقررات شرکت در جشنواره در سایت www.fitf.ir  قرار گرفته است. 
این رویداد هنرهای نمایشی به دبیری نادر برهانی مرند ۱۰ تا ۲۰ بهمن ماه امسال در ۸ بخش نمایشنامه های صحنه ای، نمایش های خیابانی، دیگرگونه های اجرایی، تئاتر ملل، مسابقه نمایشنامه نویسی، مسابقه و نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر، کارگاه ها و نشست های تخصص و به علاوه فجر برگزار می شود.

 

تماشاخانه‌های خصوصی سرانجام صاحب تابلوی راهنمای شهری شدند

داود نامور (عضو هیات مدیره انجمن صنفی تماشاخانه‌های ایران) با اشاره به اینکه سرانجام و پس از پیگیری‌های فراوان،‌تماشاخانه‌های خصوصی صاحب تابلوهای راهنمای شهری شدند، از شهرداری منطقه ۱۱ برای این اقدام فرهنگی و هنری قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی عمارت نوفل‌لوشاتو، داود نامور از نگاه ویژه شهردار منطقه ۱۱ تهران به تئاتر و تماشاخانه های خصوصی قدردانی کرد و گفت: در طی دیدارها و رایزنی‌های متعددی که در طول ماه‌های گذشته با شهردار منطقه، معاون فرهنگی اجتماعی ایشان، شهردار ناحیه یک منطقه ۱۱ و رئیس اداره روابط‌عمومی داشتیم سرانجام شاهد به رسمیت شناخته شدن تماشاخانه‌های خصوصی در فضای شهری شدیم و چندی پیش تابلوهای راهنمای شهری برای این سالن‌ها در محدوده پهنه رودکی نصب شد.

مدیر عمارت فرهنگی و هنری نوفل‌لوشاتو با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها از متولیان اصلی فرهنگ و هنر شهر و به ویژه تئاتر هستند، تصریح کرد: در ماه‌هایی که شاهد عملیات اجرایی طرح پهنه رودکی می‌شویم، به رسمیت شناختن تماشاخانه‌های خصوصی به ویژه آنها که در این محدوده فعال‌اند، نقش به سزایی در تکریم فضای هنر تئاتر و به ویژه سالن‌های نمایشی به عنوان یکی از پایگاه‌های اصلی این هنر خواهد داشت.

نامور اقدام شهرداری منطقه ۱۱ تهران را در نصب تابلوهای راهنمای شهری برای تماشاخانه‌ها اقدامی شایسته و قابل تقدیر ارزیابی کرد و اظهار امیدواری کرد در آینده شاهد ارج‌گذاری هرچه بیشتر به هنر والای تئاتر و فعالیت‌های بخش خصوصی در این راستا باشیم.

او در پایان از فعالیت‌های نصرالله آبادیان (شهردار منطقه ۱۱ تهران)، محمدجواد رشیدی (معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۱۱)، علی‌اصغر طاهری (شهردار ناحیه یک منطقه ۱۱) و علی اسماعیل‌زاده (رئیس اداره روابط‌عمومی) در این راستا تشکر کرد.

«گلدونه خانم» به نفع سیل‌زدگان شهر معمولان لرستان نمایشنامه‌خوانی می‌شود

در ششمین شب از رپرتوار گروه تئاتر گیتی در حمایت از مردم سیل‌زده‌ شهر معمولان استان لرستان «گلدونه خانم» نوشته اسماعیل خلج نمایشنامه‌خوانی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی، «گلدونه خانم» نوشته اسماعیل خلج در ششمین شب از رپرتوار گروه تئاتر گیتی در حمایت از مردم سیل‌زده‌ شهر معمولان استان لرستان به کارگردانی روح‌الله جعفری نمایشنامه‌خوانی می‌شود.

مهدی بجستانی، حمید رحیمی، مسعود میرطاهری و نسرین درخشان‌زاده (به‌ترتیب ورود) نقش‌خوان‌های این اثر هستند.

سایر عوامل این رپرتوار عبارتند از: مشاور گروه: محمد جعفری سیاوشانی، مشاور کارگردان: مجید رحمتی، برنامه‌ریز، دستیار کارگردان و منشی صحنه: فرنوش فروزان، آهنگساز: صنم پاشا، مشاور آهنگساز: زهره نیازمند، نوازنده:صنم پاشا (پیانو)، طراح لباس: الهام شعبانی، طراح صدا: محمد مهدی نامجو، دستیار طراح صدا: سپهر حبیب، طراح پوستر: امیر رجبی، مدیر تولید: اشکان زیباییان، مدیر صحنه: متین میرزایی، دستیاران مدیر صحنه: احسان فرنودیان- عسل سالمی، مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای: سبا حیدرخانی، روابط عمومی: محمد لهاک، تبلیغات مجازی: امیر قالیچی، عکاس: میلاد بهشتی- طیبه نصراللهی- سیدضیا صفویان- ساناز دریایی- عماد دولتی- رضا جاویدی- علیرضا رمضانی، فرشید عباسی و ساخت تیزر: علی زندیه.

«گلدونه خانم» امشب (سه‌شنبه ۵ شهریور) ساعت ۱۹:۴۵ در تماشاخانه سنگلج نمایشنامه‌خوانی می‌شود و علاقه‌مندان برای تهیه‌ بلیت و پرداخت وجه به‌صورت همت عالی می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

نمایش «شَک» نوشته و کارگردانی مهدی کوشکی در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.

به گزارش روابط عمومی گروه، مهدی کوشکی که پیش از تجربه کارگردانی نمایش‌هایی از جمله «تئاتر بد»، «شیطونی»، «سیزده»، «هفتمین جان سگ» و «ولپن» را در کارنامه داشته، به زودی با نمایش «شَک» به صحنه بازمی‌گردد.

تازه‌ترین نمایش کوشکی به صورت محدود و تنها ۲۰ شب در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه خواهد بود. در معرفی تازه‌ترین اجرای این کارگردان آمده است: «آیا حقشان همین نیست که حقشان است»

لازم به ذکر است پیش‌فروش بلیت‌های نمایش «شَک» از فردا (چهارشنبه 6 شهریورماه) در سایت تیوال آغاز می‌شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین