وزیر بهداشت: صف کشیدن برای خرید ارابه مرگ‌آوار غیراستاندارد قابل پذیریش نیست

گروه اجتماعی الف،   3980601078 ۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر بهداشت، درمان و آموزش کشور گفت: اگر فردی بداند که این ارابه‌ای که می‌خرد مرگ‌آور بوده و استانداردها در آن رعایت نشده است و در هیچ کشوری مورد پذیرش نیست هیچگاه در صف خرید آن نمی‌ایستد.

وزیر بهداشت: صف کشیدن برای خرید ارابه مرگ‌آوار غیراستاندارد قابل پذیریش نیست

به گزارش فارس، سعید نمکی  صبح امروز در حاشیه بیست و چهارمین کنفرانس بین‌المللی جامعه ایمن در تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد:  سالانه ۱۶ هزار مرگ فقط در سر صحنه تصادفات داریم که قابل توجه آن مرتبط با نیروی انسانی، مقداری مربوط به جاده و کیفیت خودرو است. 

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در رابطه با نقش نیروی انسانی و آموزش‌، توانمندی برای یک رانندگی بی‌خطر  انجام گرفته است، تصریح کرد: پکیج‌هایی برای آموزش طراحی شده و مابقی نیز با همکاری پلیس راهور و بقیه دستگاه‌های موثر به عنوان یک کار بین‌بخشی در حال پیگیری است. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش تصریح کرد: امیدواریم در آینده بسیار نزدیک با محوریت وزارت بهداشت، بتوان سند و نقشه راه آینده حل مشکل ترافیک کشور و به خصوص حوادث ناشی از آن را ارائه دهیم و با نقش بین بخشی دستگاه‌ها آنها را اجرایی کنیم. 

وی با تاکید بر اینکه اگر می‌گوییم عامل انسانی در تصادفات اثرگذارتر است، گفت: این حرف نباید عامل خودرو و جاده را در حاشیه امن قرار دهد زیرا ما معتقدیم که اگر انسان توسعه یافته  پشت هر اتومبیلی که بنشیند قطعاً خطر تصادفات کمتری نسبت به فردی دارد که توسعه‌یافتگی فرهنگی، ذهنی، علمی و خلقی و روحی را ندارد ولو اینکه این فرد در پیشرفته‌ترین خودرو و پیشرفته‌ترین جاده باشد. 

نمکی خاطرنشان کرد: مشاهده شده است که یک فردی با بی ام دبیلو یا بنز وارداتی با سرعت ۲۵۰ کیلومتر در اتوبان نسبتاً توسعه یافته  در حال معلق زدن است و این یعنی اینکه این فرد برای این کار ساخته نشده است. 

وی اضافه کرد: معتقدیم وزن نیروی انسانی و آگاهی‌اش به مراتب بالاتر از نقش خودرو است کما اینکه همان خودرو توسعه نیافته را یک فرد توسعه یافته نمی‌خرد. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش کشور ابراز کرد: اگر فردی بداند که این ارابه‌ای که می‌خرد مرگ‌آور بوده و استانداردها در آن رعایت نشده است و در هیچ کشوری مورد پذیرش نیست هیچگاه در صف خرید آن نمی‌ایستد. 

وی متذکر شد: اصلاح جاده‌ها یکی از حرکات دولت و وزارت راه است و نقاط حادثه‌خیز را به شدت کاهش داده و حمل و نقل ریلی را افزایش می‌دهند.

نمکی متذکر شد: خسارت در رابطه با تصادفات بسیار بالاست و صرفا مربوط به خودرو و بیمه‌ها نیست بلکه خسارتی که از بابت از کار افتادگی و معلولیت است که متاسفانه اکثر این افراد را قشر جوان و پویای جامعه تشکیل می‌دهد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۶۰۹۲۰۱۲:۵۶:۴۷ ۱۳۹۸/۶/۱
قاعدتا وزارت بهداشت باید پاسخگوی مشکلات مربوط به خود باشد . با پر رنگ کردن مسائل واضح مربوط به دیگران چه مشکلی حل می شود؟
ناشناس۱۰۶۱۱۶۳۱۶:۳۰:۵۹ ۱۳۹۸/۶/۱
رسیدگی به مصدومان حوادث رانندگی که چند صد هزار نفر هستند، بیمارستان، پزشک، پرستار و دارو می خواهد که باری است بر روی وزارت بهداشت.
ناشناس۱۰۶۱۴۹۴۲۲:۰۴:۱۸ ۱۳۹۸/۶/۱
به نظر شما ارتقائ سلامت جامعه و اهمیت به کاهش مرگ و میر ناشی از استفاده ناصحیح از ارابه های مرگ وظیفه کیست
مهدی۱۰۶۰۹۲۸۱۳:۰۴:۱۴ ۱۳۹۸/۶/۱
کاش مسئولان به جای اين که مثل ما مردم عادی حرفهای قشنگ قشنگ بزنند وقتشون را صرف رفع مشکل مثلا کشف شده توسط خودشان کنند جناب وزير کاش به مردم راه حل جايگزين پيشنهاد می داديد. مثلا به من بگيد بعد کلی سال که به زور تونستم 50 ميليون جمع کنم تا بدم ماشين بخرم و آرزوی من هم خيلی ماشينهای خوبتر بود، اما زورم فقط به پرايد می رسه که اگر اون را هم نخرم ديگه بايد با موتورسيکلت برم و بيام، چه کار بايد بکنم. شما جای من بوديد چکار می کرديد؟ 50 ميليون که لحظه به لحظه از گلوی زن و بچه زدم به هوای اين که يک روزی سوار مزدا 3 بشم، اما الان که به پنجاه رسيدم شده پرايد. تازه اون هم اگر گرونتر نشه و از دست نپره. خواهشا شما مسئولين ديگه نمک رو زخم نپاشيد. سعی کنيد مشکل ما مردم را وقتی فهميديد حل کنيد يا راه حل بديد. خواهشا ديگه نگيد مردم اين کار را نکنند. بگيد مردم چه کار هم بکنند. اگر راه حلی ندارند شما سعی کنيد براشون راه حل بسازيد.
آریابان۱۰۶۰۹۳۶۱۳:۰۸:۳۱ ۱۳۹۸/۶/۱
واقعا این صنعت خودرو سازی (بخوانید : خودرو اندازی !!!!!) با این وضعیت بسیار ناخوشایند و زیانده و بدتر از همه با این حد از کشتار جاده ای !!!!! پشتش به کجا گرمه و کی ها حامی اش هستند ؟!؟!؟!؟!؟ در این دوره ای که همه جا صحبت از ضرورت ایجاد صنایع رقابتی و الزام برای رو آوردن به صادرات است و در ایران نیز صحبت از اقتصاد مقاومتی اوج گرفته ، واقعا چطوری می توانند به اصطلاح تولید !!!!! ادامه بدهند اونهم به چه قیمتی و با چه سوبسید کلانی از سوی دولت ولی از جیب مردم !!!!!؛ مردمی که البته ناچارند و بدون هیچ گزینه ای دیگر در مواجهه با یک پدیده "من-درآوردی" از سوی خودروسازان موسوم به تعیین قیمت نهائی بر اساس ;قیمت بازار; !!!!!!!!؛ (ناگفته پیداست که مقصود از "بازار" یعنی همون بازاری که توسط خود خودرو سازان و دقیقا در آستانه گسیل خودرو های جدید برای فروش ، مهندسی می شود با بالاترین قیمت ها!!!!!!!). ولی واقعا آیا مردم ما تا این حد ساده اند که فریب بخورند ؟!؟!؟!؟!؟ نه اتفاقا چون خیلی هم وارد و آگاهند ، در این شرایط بسیار نا بسامان اقتصادی همگی "تاجر" شده اند تا قادر باشند که ارزش پول خودشون رو تا جائیکه امکان داره حفظ کنند !!!!!!!
ناشناس۱۰۶۰۹۵۸۱۳:۱۷:۳۵ ۱۳۹۸/۶/۱
صف کشیدن از 12 ظهر پشت در مطبها در غرب کشور هم قابل پذیرش نیست!
تبریزی۱۰۶۰۹۷۴۱۳:۲۴:۲۶ ۱۳۹۸/۶/۱
وزیر پزشکان طوری حرف می زنه انگار بقیه مردم هم مثل خودش و همکارهاش نجومی بگیرن. من اگه پارسال ماشین نخریده بودم الان حتی نمی تونستم همین ارابه مرگ (پراید) 50 میلیونی رو هم بخرم. انگار خودرو تو ایران مفته. درآمدها هم همه عالیه و ما از سر رضایت میریم این آشغال ها رو می خریم. کلا این مسئولان و وزیر وزرای اشرافی که از سر بی اطلاعی از وضیعت کشور و مردم رو ..حرف می زنن همه باید برکنار بشن. مسئول و وزیر باید از جنس مردم باشه و با مشکلات اونها آشنا.
ناشناس۱۰۶۰۹۷۷۱۳:۲۵:۵۴ ۱۳۹۸/۶/۱
نگران چی هستید شما؟ خودتون که ماشین های ضد گلوله سوار میشید فرزندانتونم که اونور آب سوار بر بهترین و با کیفیت ترین خودرهای روز دنیا میشوند پس لطف کنید لال بمیرید و نشید قیوم ملت
ناشناس۱۰۶۱۳۸۰۱۹:۴۳:۳۹ ۱۳۹۸/۶/۱
بی تربیت
ناشناس۱۰۶۱۰۰۲۱۳:۴۲:۱۶ ۱۳۹۸/۶/۱
جناب وزیر، هزینه درمان یک ساعته یک دندان معادل یک ماه حقوق کارگر هستش. نظرتان چیست؟! آیا قابل پذیرش است؟!
ایمان۱۰۶۱۰۷۳۱۵:۰۷:۳۳ ۱۳۹۸/۶/۱
اداره راهنمایی و رانندگی اگر سال آینده می خواهد شماره گذاری پراید را متوقف کند همین امسال عبور و مرور پراید بین شهرها را باید کاملا ممنوع کند.
سامان۱۰۶۱۰۷۴۱۵:۰۷:۵۶ ۱۳۹۸/۶/۱
پس اجازه بدین ماشین باکیفیت با تعرفه معقول وارد این کشور بشه. ایکاش همیشه نزدیک انتخابات بود. فکر کنم اونموقع تو شاخص های رفاه و اقتصاد و آزادی و مبارزه با فساد و ... تو دنیا اول بودیم.
امین۱۰۶۱۰۷۸۱۵:۱۳:۴۰ ۱۳۹۸/۶/۱
کو گوش شنوا ؟ مردم موارد را برای خودشان توجیه میکنن ...مثلا میگویند همین که هست ؟تولید دیگری نیست ؟ توجیهات دسته چندمی مردمی....مشکل اساسی خریدهای از رده خارجه
پیراسته فر۱۰۶۱۲۰۸۱۷:۱۲:۵۱ ۱۳۹۸/۶/۱
آقای دکترنمکی!میخواهیدبه شما آمار بدم ازتعدادکشته های دکترهادرحین عمل ویا مطب دندانپزشکی ها؟ تحقیقی که خودم انجام دادم. آمارقتلهادرمطبها ،کمترازکشته هاپرایددرجاده هانیست، اگرباورندارید لینکشو خدمتتون ارسال کنیم. براساس فرمول شما(برای حل مشکل)بایدنیمی ازدانشگاهای پزشکی را پلمپ کرد وبعدهم آرابه های موردنظرتان تولیدشان متوقف میشه.
محسن۱۰۶۱۲۳۱۱۷:۳۰:۲۴ ۱۳۹۸/۶/۱
متاسفانه با آگاهی کامل از این موضوع به صف خرید میپیوندند.
ناشناس۱۰۶۱۲۵۴۱۷:۴۷:۰۵ ۱۳۹۸/۶/۱
عامل سوار شدن به اربه مرگ چه کسانی هستند؟؟؟؟؟!!!! مردم یا این دولت فلاکت بار
ناشناس۱۰۶۱۲۸۸۱۸:۲۵:۳۵ ۱۳۹۸/۶/۱
شما بجای پراید بیا راجع به درآمد فوق نجومی زیر مجموعه خودتان نظر بدهید.
ناشناس۱۰۶۱۳۶۷۱۹:۳۳:۵۵ ۱۳۹۸/۶/۱
ﻫﻤﻮﻥ ﻣﺮﺩﻡ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻧﻴﺎﻓﺘﻪ ﺑﻪ ﺩﻭﻟﺖ ﺭﻭﺣﺎﻧﻲ ﺭاﻱ ﺩاﺩﻥ و اﻻﻥ ﺑﺎﻳﺪ ﺭﻳﻴﺴﻲ ﺑﻴﺎﺩ بد ﺩﻭﻟﺘﻲ ﺭﻭ ﺟﻤﻊ ﻛﻨﻪ ﻛﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻧﻴﺎﻓﺘﻪ ﺑﻬﺶ ﺭاﻱ ﺩاﺩﻥ
ناشناس۱۰۶۱۴۱۳۲۰:۱۷:۰۰ ۱۳۹۸/۶/۱
اینکه وزارت بهداشت پزشکان!!!! با محدودنگهداشتن ظرفیت پزشکی باعث کمبود شدید پزشک عمومی ومتخصص در بخصوص درشهرستانها شده ا ند وهیچکاری هم برای رفع این مشکل نمیکنند هم قابل پذیرش نیست آقای وزیر!!!!
محمد۱۰۶۱۴۶۱۲۱:۰۹:۳۱ ۱۳۹۸/۶/۱
جناب آقای وزیر، دقیقا همان انحصاری که در بازار خودرو وجود دارد در تعداد پزشک هم با محدود کردن پذیرش دانشجوی پزشکی توسط سیاست‌های وزارت بهداشت صورت گرفته بهتر نیست شما به وضعیت انحصاری پزشکان بپردازید
زارع۱۰۶۱۴۹۳۲۲:۰۰:۱۲ ۱۳۹۸/۶/۱
بالاخره مرگ حقه!
ناشناس۱۰۶۱۵۱۰۲۲:۲۷:۱۴ ۱۳۹۸/۶/۱
اینو برو به کسی بگو که داره این ارابه ها رو تولید میکنه و قیمت خون پدرش رو از این مردم میگیره.
ناشناس۱۰۶۱۵۵۵۲۳:۲۲:۴۰ ۱۳۹۸/۶/۱
همه مردم مثل پزشکان ما پولدار نیستن تا بتونن ماشین با کیفیت بخرند. وسع مردم در حد همین ارابه های مرگ هست.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین