پت شاپ شاپرک، کاملترین عرضه کننده غذا و محصولات جانبی نگهداری گربه ها

گزارش بازرگانی،   3980530071 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

صفر تا صد نگهداری گربه



گربه نوزاد (تولد تا 2 ماهگی)

خوراک نوزادان گربه تا 2 ماهگی فقط شیر است و شیر آن ها باید یا شیر خشک مخصوص بچه گربه یا شیر بدون لاکتوز باشد . تا قبل از دو ماهگی نیازی به انجام واکسیناسیون وجود ندارد ولی در نظر داشته باشید بچه گربه ها در این سن به مراقبت بیشتری نیاز دارد.

شیردهی به نوزادان

دادن شیر به بچه گربه های نوزاد توسط مادر انجام میشود و در صورت عدم حضور مادر این کار باید با شیشه شیر صورت بگیرد زیرا نوزادان گربه فقط توان مکیدن دارندبچه گربه ها بعد از 1 ماهگی قادرند با زبان نیز شیر بخورند در صورتی که بچه گربه ها به میزان کافی شیر بخورند و جای مناسب داشته باشند اغلب ساکت و خواب هستند .

بچه گربه ها از 2 تا 6 ماهگی

برای بچه گربه ها از 2 ماهگی در کنار شیر باید از غذای کمکی هم استفاده کنند . غذای کمکی میتواند غذای خشک مخصوص بچه گربه ، انواع سوپ، پوچ و کنسرو های کیتن باشد تا انرژی و مواد ضروری برای رشد را بدست آورند . باید توجه داشت که برای شروع غذای کمکی از هر نوعی باید میزان غذا از کم شروع شود و به فعالیت و وزن گربه بسیار اهمیت داده شود و بهتر است با ملاحظات تمام این کار انجام شود. در این سن انجام واکسیناسیون اهمیت زیادی دارد که اصولا در سه نوبت انجام می شود.

ظرف خاک گربه

بعد از چند هفته گربه ها می توانند به سادگی از ظرف خاک استفاده کنند. انتخاب ظرف و خاک مناسب گربه تمیز کردن آن به طور مرتب کاملا ضروری است ضمنا حداقل هر 7 تا 10 روز یکبار باید ظرف خاک تمیز و خاک ظرف تعویض شود.



گربه بالغ 6 ماه تا 7 سال

از سن 6 ماهگی به بعد گربه بالغ است و در این سن باید از غذاها، کنسرو ها، پوچ ها و سوپ های مخصوص گربه های بالغ استفاده کند . در این سن شیر غذای اصلی محسوب نمیشود.

 

استفاده مرتب از مالت

خمیر مالت گربه با فیبر بالایی که دارد موهایی که هنگام لیسیدن وارد معده گربه میشود را دفع میکند . خوردن مالت تاثیر فوق العاده ای بر تقویت دستگاه گوارش و سیستم ایمنی بدن گربه ها دارد.

عقیم سازی گربه

صاحبانی که نمی خواهند گربه ی شان بچه دار شود باید با مراجعه به دامپزشک او را عقیم کنندعقیم سازی علاوه بر جلوگیری از بچه دار شدن از سرطان سینه در گربه های ماده در سنین بالا و جلوگیری از سرو صداهای زیاد آن ها در قاعدگی شان جلوگیری میکندگربه های نر در بلوغ با ادرارشان بعضی مناطق را علامت گذاری میکنند و قلمروی خود تعیین می کنند و برای جلوگیری از ادامه ی این کار گربه های نر در زمان بلوغ ، آن ها را عقیم می کننددر گربه های عقیم شده باید سعی شود که از غذاها، کنسروها، پوچ ها و سوپ های مخصوص گربه های عقیم استفاده شود.



*** نکات مهم در مورد گربه های هفت سال به بالا ***

گربه های بالای هفت سال

تغذیه در گربه هایی با سن بالا بسیار مهم است و اگر میخواهید گربه در نیمه دوم زندگی خود از سلامت خوبی برخوردار باشد باید توجه خاصی به تغذیه او کنید . غذا هایی با چربی و کالری کم می تواند انتخاب مناسبی باشد . ضمنا در این سنین باید گربه به صورت مرتب معاینه شود . بیماری های کلیوی و کبدی در سنین نزدیک ده سال بسیار شایع تر است . اغلب گربه ها در این سن آرام تر می شوند برای همین باید مراقب افزایش وزن آنها بود.

  • با افزایش سن گربه ، حس چشایی و بویایی گربه ها ضعیف تر هم میشه پس باید توجه بیشتری به تغذیه گربه داشته باشید.
  • وقتی سن گربه بالا میره بررسی دندان ها باید به صورت منظم انجام بشه
  • در صورت مشاهده کچلی قسمتی از بدن یا هرگونه تغییرات در سطح پوست گربتون با دامپزشک مشورت کنین.
  • با افزایش سن حواس بینایی و شنوایی ضعیف میشن.بنابراین گربه شما سخت تر با محیط جدید سازگار میشه.بنابراین تا حد امکان تغییراتی در محیط زندگیشون ایجاد نکنید.
  • گربه های مسن مانند انسان های سالخورده، تمایل دارند بیشتر وقتشون رو به چرت زدن بگذروننفعالیت نداشتن گربه میتونه باعث ضعیف شدن و تحلیل رفتن عضلات شون بشه
  • در سنین بالا عملکرد و کارایی روده ها کاهش پیدا میکنه و جذب غذا کمتر میشه. پس باید غذاهای کم حجم تر ولی مقوی تری رو به حیوونتون بدین.



*** نکات کلی در مورد گربه ها که باید بدانید***

گرفتن ناخن گربه ها

ناخن بلند گربه ها باعث اذیت شدن و آسیب دیدن آنها میشود ناخن ها باید به صورت دوره ای و با رعایت نکات و با اصول گرفته شوند. ضمنا همیشه باید اسکرچر در دسترس گربه ها باشد.

مسواک زدن گربه ها

سلامت و بهداشت دهان و دندان گربه ها در کیفیت عمر آنها اهمیت بسزایی دارد مصرف غذای خانگی به طور دائم باعث پوسیدگی زودرس در دندان ها شده و باید بیشتر مسواک زده شود . استفاده از تمیز کننده های دندان برای گربه های که اغلب از غذای خشک مخصوص گربه استفاده نمی کنند بسیار ضروری است .

برس زدن و حمام کردن

گربه های مو کوتاه 1 الی 2 بار در هفته و گربه های مو بلند هر روز باید برس زده شوند تا از گره خوردن و بلعیده شدن موها جلوگیری شود . در مورد حمام باید این نکته را بدانید گربه ها موجودات تمیزی هستند ولی در مواردی نیاز به شستشو با آب دارند زیرا کثیفی تن گربه ها برای خودشان بسیار آزار دهنده میباشد. دقت داشته باشید سر و گوش های گربه نیاید شسته شوند .


سلامت گوش ، چشم و پوست

تمیز کردن  گوش گربه ها راهی برای از بین بردن خارش، عفونت، باکتری و کاهش هرگونه بیماری گوش است ولی دقت داشته باشید فقط گوش خارجی را تمیز کنید و هرگز آب نباید وارد گوش شودلکه اشک در اطراف چشم حیوانات محیطی را ایجاد میکند که در آن باکتری ها رشد میکنند و باید از قطره چشم به عنوان تسکین دهنده و مبارزه با باکتری ها استفاده کرد . در مورد پوست کک و کنه انگل های خارجی هستند که منجر به خارش، حساسیت، انتقال بیماری وگاهی مرگ میشود دور نگه داشتن کک و کنه از نکات مهم در نگهداری حیوان خانگی است . ریزش ناگهانی مو به صورت تکه ای را جدی بگیرید و با دامپزشک مشورت کنید .


قلاده و گردن بند

از قلاده گربه علاوه بر زیبایی در فرآیندی مانند همراهی کردن حیوان و جلوگیری از فرار و گم شدن هم می توان استفاده کرد ولی در نظر داشته باشید به صورت عمومی گربه ها دوست ندارند چیزی به آنها وصل باشد و استفاده طولانی مدت از قلاده باعث ریزش موی گردن گربه خواهد شد.

حمل و نقل گربه ها

حمل و نقل حیوانات بسیار مهم است و حمل کردن حیوان در کارتون یا پتو ریسک بسیار بالایی دارد . زیرا حیوانات در هنگام ترس و یا هیجانات رفتارهای سریعی از خود نشان میدهند . این مساله در گربه ها بیشتر است برای همین بهتر است از باکس حمل مخصوص استفاده نمایید .



انواع اسکرچر

گربه ها برای تیز کردن پنجه های خود عادت به پنجه کشیدن دارند . بهتر است وسیله ای برای گربه فراهم کنید در غیر این صورت به مبلمان، فرش و… شما آسیب وارد می نماید. اسکرچر ها یکی از لوازم ضروری محسوب می شود . درجه اهمیت آنها مانند سطل خاک است.


پت شاپ شاپرک، مجهزترین پت شاپ در ایران می باشد که کلیه ملزومات نگهداری حیوانات خانگی نظیر غذای سگ ، غذای گربه ، غذای توله سگ ، غذای بچه گربه ، انواع تشویقی گربه ، تشویقی سگ ، کنسرو و پوچ سگ و گربه ، جای خواب ، اسباب بازی ، باکس حمل و نقل ظرف خاک گربه و دستشویی سگ و ... را در تنوع بالا و با بهترین قیمت ارائه میدهد.

جهت مشاهده تمام محصولات می توانید به وب سایت پت شاپ شاپرک (ShaparakPet.com) مراجعه نمائید و از طریق شماره تماس 77681864 و 77634192 با مشاوران ما در ارتباط باشید.

امیدواریم مطالب فوق راهنمای مناسبی در راستای نگهداری گربه های دلبندتان باشد.


منبع :‌ ویرلن









دیدگاه کاربران

تبریزی۱۰۵۸۵۹۶۱۲:۴۷:۵۵ ۱۳۹۸/۵/۳۰
آقا یه راهکار ارائه بدین. این گربه من وقتی آب می بینه انگار جن دیده. چطوری بشورمش؟
ناشناس۱۰۵۸۷۶۵۱۴:۱۶:۲۶ ۱۳۹۸/۵/۳۰
بهترین راه حل اینه که ببریش تو طبیعت رهاش کنی. کمبودهای شخصی رو باید جای دیگری اغنا کرد. حیوانات ابزار دست ما نیستند.
ناشناس۱۰۵۸۹۳۸۱۵:۵۸:۵۸ ۱۳۹۸/۵/۳۰
این کارها چیه . می فرستیمشان توی کوچه خودشان بزرگ می شوند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین