۱۳ دانشگاه ایرانی در جمع هزار دانشگاه برتر دنیا

گروه اجتماعی الف،   3980525064 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

بر اساس انتشار تازه ترین نتیجه رتبه بندی جهانی شانگهای ۲۱۰۹، ۱۳ دانشگاه ایرانی در جمع هزار دانشگاه برتر دنیا قرار گرفتند.

محمدجواد دهقانی سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) اظهارداشت: رتبه بندی شانگهای یکی از معتبرترین رتبه بندی های جهانی است که نتایج آن توسط دانشگاه شانگهای ژیائوتنگ منتشر می شود.
به گزارش روز جمعه پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، دهقانی با اشاره به وضعیت دانشگاه های کشورهای اسلامی در رتبه بندی سال ۲۰۱۹ شانگهای اعلام کرد که ایران ایران با ۱۳ دانشگاه مقام اول حضور را در این رتبه بندی دارد.
وی گفت: در رتبه بندی جهانی شانگهای سال ۲۰۱۹ ، ایران با ۱۳ دانشگاه، ترکیه با ۱۲ دانشگاه، مالزی و مصر با پنج دانشگاه، عربستان و پاکستان با چهار دانشگاه، تونس، لبنان، امارات متحده عربی، عمان و نیجریه با یک دانشگاه در جمع هزار دانشگاه برتر دنیا حضور داشتند.
به گفته دهقانی، در رتبه بندی سال ۲۰۱۹ شانگهای، دانشگاه تهران مشابه رتبه بندی سال ۲۰۱۸ توانست با کسب رتبه در بازه ۴۰۰-۳۰۱ در جمع ۴۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گیرد و رتبه اول دانشگاه های ایران را از آن خود کند.
سرپرست ISC اظهار داشت: دانشگاه های صنعتی شریف و علوم پزشکی تهران با ارتقاء رتبه نسبت به سال قبل توانستند جایگاهی در بازه ۵۰۰-۴۰۱ در سال ۲۰۱۹ کسب کرده و به طور مشترک رتبه های دوم و سوم ایران را از آن خود کنند.
وی افزود: دانشگاه های امیرکبیر و تربیت مدرس در بازه ۶۰۰-۵۰۱ گرفته اند و رتبه های چهارم و پنجم ایران را از آن خود کرده اند. همچنین دانشگاه فردوسی مشهد با بازه رتبه ای ۶۰۱-۷۰۰ رتبه شش و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بازه رتبه ای۸۰۰-۷۰۱ رتبه هفت را در این رتبه بندی دارد.
دهقانی گفت: دانشگاه های صنعتی نوشیروانی بابل، علم و صنعت ایران و صنعتی اصفهان در بازه ۹۰۰-۸۰۱ قرار دارند و رتبه ۸-۱۰ ایران را از آن خود کرده اند.
سرپرست ISC خاطرنشان کرد: دانشگاه شهید بهشتی که برای نخستین بار در این رتبه بندی حضور دارد به همراه دانشگاه شیراز و دانشگاه تبریز دربازه ۱۰۰۰-۹۰۱ و رتبه ۱۱-۱۳ کشور قرار گرفتند.
وی درباره رتبه بندی شانگهای یادآور شد: رتبه بندی منتشر شده در سال ۲۰۱۹ شانگهای، هزار دانشگاه برتر جهان را پوشش می دهد و در رتبه بندی سال ۲۰۱۹ دانشگاه هاروارد، دانشگاه استنفورد و دانشگاه کمبریج به ترتیب رتبه اول تا رتبه سوم را به خود اختصاص داده اند.
سرپرست ISC افزود: شانگهای یکی از سه نظام معتبر رتبه بندی در سطح بین المللی شناخته می شود. کیفیت آموزش، کیفیت اعضای هیأت علمی، برونداد پژوهشی و عملکرد سرانه چهار معیار به کار برده شده در نظام رتبه بندی شانگهای است که این شاخص ها توسط شش شاخص دیگر مورد ارزیابی قرار می گیرد.
به گفته وی، شش شاخص دانش دانش آموختگان برنده جایزه نوبل و مدال فیلدز، اعضای هیأت علمی برنده جایزه نوبل و مدال فیلدز، پژوهشگران پراستناد در ۲۱ حوزه موضوعی، مقالات منتشر شده در مجلات ساینس و نیچر، مقالات نمایه شده در نمایه استنادی علوم و نمایه استنادی علوم اجتماعی در این رتبه بندی تاثیر دارند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۵۱۸۵۰۱۸:۵۷:۱۴ ۱۳۹۸/۵/۲۵
..دست بردارید از توهین به شعور مردم.
ناشناس۱۰۵۱۹۲۵۲۱:۱۲:۳۱ ۱۳۹۸/۵/۲۵
بجز دانشگاه شریف بقیه دانشگاهها،دانشگاه جامع با دهها هکتار زمین و هزاران دانشجو و امکانات رفاهی و دهها مقاله در زمینه پزشکی و علوم انسانی هستند.آیا این کار قیاس مع الفارغ نیست؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین