گم شدن یک ایستگاه مترو در پایتخت + جزییات

گروه اجتماعی الف،   3980525030 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

وجود ایستگاه‌های تقاطعی در مترو برای تسهیل در تردد مسافران بسیار پراهمیت است،‌ چرا که مسافران می‌توانند بدون طی مسافت‌های طولانی با استفاده از ایستگاه‌های تقاطعی که محل اتصال دو خط مترو است، جابجا شوند؛‌ ایستگاه‌هایی همچون شهدا، امام خمینی‌(ره)، دروازه شمیران، دروازه دولت و.... به عنوان ایستگاه‌های تقاطعی که نسبت به تبادل مسافر در زیر زمین به سایر خطوط اقدام می‌کنند،‌ بسیار ضروری و در صنعت مترو تهران نیز همواره این مهم مورد تاکید قرار گرفته اما متاسفانه این مسئله در احداث خط سه مغفول مانده است؛ بگونه‌ای شاید باورش سخت باشد اما خط سه و خط دو متروی تهران هیچ ایستگاه تقاطی ندارند.

خط دو متروی تهران با ۲۲ایستگاه و ۲۶کیلومتر طول، یکی از خطوط پرتردد شرقی ـ غربی است که از فرهنگسرا در شرق تهران تا صادقیه در غرب تهران کشیده می‌شود و این درحالی است که خط سه مترو نیز ۲۶ ایستگاه و ۳۷کیلومتر مسیری جنوبی ـ شمالی دارد و از آزادگان تا قائم را پوشش می‌دهد. با اینکه در تمامی مطالعات و طرح های پیش از احداث خط سه ایجاد ایستگاه تقاطعی در محدوده دانشگاه امام علی (ع)، دیده شده اما به ناگهان این ایستگاه ناپدید شد و حالا با حذف این ایستگاه، دسترسی همزمان به این دو خط به دلیل نداشتن ایستگاه تقاطعی تنها در صورت استفاده از سایر خطوط امکان پذیر است و به زبانی ساده‌تر این دو خط مترو موازات هم و بدون هیچ ایستگاه تقاطعی حرکت می‌کنند.

علی امام در گفت وگو با ایسنا،‌ در مورد نداشتن ایستگاه تقاطعی خط دو و سه متروی تهران، گفت: متاسفانه در زمان احداث خط ۳ مترو به دلیل مشکلات معارض ملکی، ایستگاه حدفاصل میدان منیریه تا تئاترشهر حذف شد.

مدیرعامل متروی تهران با بیان این‌که در تقاطع خیابان امام خمینی (ره) و ولیعصر ایستگاه G۳ حذف شد که محل تقاطع دو خط سه و دو بود، اظهار کرد: ایستگاه‌های تقاطعی در مترو بسیار مهم است، چرا که نقاطع اتصال دو خط مترو هستند و مردم می‌توانند سفرشان را مدیریت کنند، اما حالا در خط ۲ و ۳ مترو که از خطوط پرمخاطب هستند هیچ نقطه تقاطعی وجود ندارد و مسافران برای دسترسی به خطوط ۲ یا ۳ مجبورند از سایر خطوط استفاده کنند.

وی با بیان این‌که در ماه‌های گذشته بررسی‌های متعددی را در مورد این‌که چه اقدامی می‌توانیم برای ایجاد ایستگاه تقاطعی ایجاد کنیم؟، انجام شد، افزود: گزینه‌های مختلفی را بررسی کردیم و در حال حاضر مطالعات و بررسی‌ها را در دستور کار قرار دادیم، اما اقدام بسیار سختی است، چرا که خط ۲ و ۳ در حال فعالیت است و نمی‌توانیم در مجاورت قطار در حال حرکت عملیات عمرانی انجام دهیم.

مدیرعامل متروی تهران با بیان این‌که متاسفانه به دلیل مشکلات معارض ملکی این ایستگاه حذف شد، ادامه داد: در شمال تقاطع تاسیساتی وجود داشت و در جنوب این تقاطع نیز می‌بایست ساختمان و مغازه‌هایی تملک می‌شد که به دلیل مشکلات و سختی‌هایی که دارد مدیریت اسبق تصمیم به حذف این ایستگاه گرفت که اصلا تصمیم درستی نبود.

وی با بیان این‌که متاسفانه در خط ۷ مترو نیز به دلیل مشکل تملک ساختمان‌ها نیز ایستگاه‌هایی حذف شده است، اظهار کرد: ایجاد یک ایستگاه جدید برای خطی که بهره‌برداری شده بسیار سخت است، چرا که ما می‌خواهیم ورودی جدید، سالن بلیط، سکو و غیره را در حالی ایجاد کنیم که قطار در زیر پایمان در حال حرکت است و این مساله بسیار کار سختی است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۵۱۴۴۵۱۰:۲۴:۵۰ ۱۳۹۸/۵/۲۵
وقتی یک شبه از کوه کاه نمیماند ومجوز ساخت هم گرفته میشود یک ایستگاه که در برابر کوه چیزی نیست خیلی کوچکتره
ناشناس۱۰۵۱۵۱۷۱۱:۳۶:۱۸ ۱۳۹۸/۵/۲۵
وقتی شهر به یه ملک نیاز داره مشکل تملک چه معنایی میده؟
ناشناس۱۰۵۱۹۶۰۲۳:۱۲:۲۷ ۱۳۹۸/۵/۲۵
معناش حق مالکیت هست. این مسئله نباید به هم بخوره. وگرنه هم شرعا و هم عرفی به مشکل میخوریم. کسی نخواد ملکش را بفروشه کس دیگه حق تعرض نداره. چون فلان مهندس اینجوری صلاح دیده
mousa۱۰۵۱۵۸۶۱۲:۳۸:۵۶ ۱۳۹۸/۵/۲۵
مدیر مربوطه باید بازداشت شود که کم کاری کرده.
ناشناس۱۰۵۱۶۵۶۱۳:۵۱:۳۹ ۱۳۹۸/۵/۲۵
متاسفانه اینجا ..و در آینده شاهد گمشده های بزرگتری .. خواهیم بود !
ناشناس۱۰۵۱۶۶۲۱۳:۵۶:۰۶ ۱۳۹۸/۵/۲۵
و بدینگونه حقوق شهروندی پایتخت نشینان پایمان می شود .
سید فرهاد۱۰۵۱۶۹۹۱۴:۴۶:۵۱ ۱۳۹۸/۵/۲۵
سخته برید کنار و کار رو به یک کاردان بسپارید
ناشناس۱۰۵۱۷۷۷۱۷:۰۱:۳۲ ۱۳۹۸/۵/۲۵
رفته پیش دکل نفتی گم شده ! ..
پیمان۱۰۵۱۷۸۵۱۷:۰۸:۴۳ ۱۳۹۸/۵/۲۵
با دکل نفتی ..به کانادا گریختن.
ناشناس۱۰۵۱۷۸۸۱۷:۱۲:۳۶ ۱۳۹۸/۵/۲۵
... گم نشه دکل هم گم شده مواظب باید باشیم
ناشناس۱۰۵۱۸۰۶۱۷:۳۹:۳۳ ۱۳۹۸/۵/۲۵
با بخشش از مردم گرامی،.. مترو بدون خط تقاطعی ساختن. یعنی باید تا آخر بری بعد سوار یکی دیگه شی، برگردی وای خیلی خنده داره
ناشناس۱۰۵۱۸۵۳۱۹:۰۰:۰۴ ۱۳۹۸/۵/۲۵
یک دانه مهم نیست حالا خوبه کل ش گم نشده جای شکرش باقیه
ناشناس۱۰۵۱۸۹۲۲۰:۲۰:۵۳ ۱۳۹۸/۵/۲۵
مشکل متروی تهران عدم وجود حلقه ای است که دور تهران تمام خطوط را قطع نماید و از تردد های اضافی جلوگیری کرده و باعث خلوت شدن و متعادل شدن مسافر در تمام خطوط گردد.
کاوه۱۰۵۱۸۹۶۲۰:۲۶:۱۰ ۱۳۹۸/۵/۲۵
این هم یکی دیگر از شاهکارهای مهندسی به سبک ایرانی است .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین