دیجیتال مارکتینگ و وب برندینگ شرکت سئو سپنتا

گزارش بازرگانی،   3980519103

آشنایی با بازریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ در واقع زیر مجموعه ای از بازاریابی است که در چند سال اخیر پیشرفت بسیار زیادی کرده است و امروزه بسیاری از کسب و کارها اقدام به انجام این نوع از بازاریابی برای کسب و کارهای خود و رسیدن به موفقیت در این راه می کنند. شما نیز می توانید با یادگیری دیجیتال مارکتینگ علاوه بر اینکه کسب و کار خود را گسترش می دهید و مشتری های بیشتری را جذب می کنید، شروع به کار در یک شرکت و یا کسب و کار دیگر نیز نمایید و به این ترتیب اقدام به کسب درآمد کنید. در این مطلب ما قصد داریم نکاتی بسیار مهم برای دیجیتال مارکتینگ را برای شما بیان کنیم تا بیشتر با این موضوع آشنا شوید.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

 

برای تعریف دیجیتال مارکتینگ معمولا نمی توان تعریف دقیقی آورد و شما برای اینکه به خوبی با مفهوم آن آشنا شوید باید ابتدا اطلاعاتی درباره تکنیک های آن بدست آورید و بعد از آن با برخی از مفاهیم آن آشنا خواهید شد و می توانید به تعریف جامعی از بازاریابی دیجیتال دست پیدا کنید. با وجود تمامی این مسائل می توان تعریف نسبتا مناسبی را از دیجیتال مارکتینگ در اختیار افراد مبتدی قرار داد تا بتوانند بیشتر با این موضوع آشنا شوند.

در این تعریف آمده است که تمامی خدمات بازاریابی که با استفاده از تکنیک ها و ابزارهای مختلف در فضای مجازی و دیجیتالی مانند شبکه های اجتماعی، وب سایت ها و اپلیکیشن های موبایل صورت می گیرد بازاریابی دیجیتال گفته می شود. البته این تعریف تنها یک تعریف کلی است که نمی توان آن را تعریف واحدی برای این نوع از بازاریابی دانست بلکه شما برای آشنایی بیشتر همانطور که بیان کردیم باید سعی کنید که بهتر با ابزارها و تکنیک هایی که در این زمینه وجود دارد آشنا شوید.

 

مزایای دیجیتال مارکتینگ نسب به سایر انواع بازاریابی ها چیست؟

 

این روش از بازاریابی مزایای بسیار زیادی هم برای بازاریابان و هم برای مشتریان دارد، امروزه تقریبا تمامی افراد بیشتر کارهای خود را با استفاده از گوشی موبایل و یا لپ تاپ و کامپیوترهای شخصی انجام می دهند و معمولا کمتر کسی را پیدا می کنید که برای انجام برخی از کارهای خود به صورت حضوری مراجعه کند. این موضوع باعث شده است که تقریبا تمامی خانواده ها برای انجام خریدهای خود و یا دریافت خدمات مختلف به صورت اینترنتی اقدام کنند، بنابراین در چنین شرایطی کسب و کاری می تواند گوی رقابت را از سایر کسب و کارها برباید که بتواند در این فضا به خوبی فعالیت کند و در واقع بازاریابی دیجیتال به بهترین شکل خود انجام دهد.

بازاریابی دیجیتال باعث شده است که امروزه مشاغل خانگی زیادی به وجود آید و افرادی که در زمینه بازاریابی فعالیت دارند بتوانند به راحتی از منزل خود نیز این کار را انجام دهند، علاوه بر این مشتریان نیز دیگر برای خرید محصول و یا دریافت خدمات نیاز به مراجعه حضوری نخواهند داشت و می توانند بر اساس همین بازاریابی دیجیتال تصمیم بگیرند که کدام محصول را خریداری کنند و یا از کدام خدمات استفاده کنند. برای دریافت مشاوره بازاریابی و مشاوره سئو می توانید از متخصصان شرکت وب گستر سپنتا کمک بگیرید.

آیا دیجیتال مارکتینگ فقط برای مشاغل آنلاین است؟

 

یکی از سوالات بسیار مهمی که ممکن است برای تمام شما پیش آمده باشد این است که آیا دیجیتال مارکتینگ تنها برای مشاغل آنلاین است؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت که خیر این نوع بازاریابی تنها برای کسب و کارهای اینترنتی نیست و شما در صورتی که هر نوع کسب و کاری را داشته باشید می توانید از این نوع بازاریابی در راستای بهبود روند جذب مشتری خود استفاده کنید. در واقع بازاریابی محتوا دارای تکنیک ها و ابزارهای بسیار زیادی  است که تنها برخی از آنها برای کسب و کارهای آنلاین می باشد و مخصوص چنین کسب و کارهایی طراحی شده است و سایر ابزارها و تکنیک ها را شما می توانید متناسب با کسب و کار خود شخصی سازی کنید و به صورت بهینه از آنها استفاده نمایید.

یکی از اهداف اصلی بازاریابی دیجیتال فروش محصولات است، بنابراین در صورتی که شما صاحب هر گونه کسب و کاری هستید که به فروش محصولات و خدمات مختلف مشغول هستید می توانید از این نوع بازاریابی استفاده کنید.

 

بهینه سازی وب سایت مهمترین عامل در بازاریابی دیجیتال

 

دیجیتال مارکتینگ دارای بخش های مختلفی است که هر یک از آنها کاربردهای خاص خود را دارا هستند و مزایایی را برای شما خواهند داشت ولی بدون شک یکی از مهمترین بخش های آن بهینه سازی وب سایت و یا به اختصار سئو نام دارد که در این بخش  شما باید برای کسب و کار خود یک وب سایت را طراحی کنید تا با استفاده از آن بتوانید محصولات خود را به نمایش بگذارید و آنها را به فروش برسانید. امروزه تقریبا می توان گفت تمامی کسب و کارها چه اینترنتی باشند و چه به صورت حضوری فعالیت داشته باشند دارای یک سایت هستند و به همین دلیل تمامی رقیبان شما نیز دارای یک سایت برای معرفی محصولات خود می باشند.

بنابراین برای اینکه بتوانید با این وب سایت ها رقابت کنید باید وب سایت خود را در لیست موتورهای جستجو بالا بیاورید که به این کار بهینه سازی وب سایت یا همان سئو گفته می شود. بنابراین اولین اقدام شما باید این باشد که شرکت سئو برای وب سایت خود انتخاب کنید تا بتوانید به این شکل وب سایت خود را بهینه سازی کنید و بتوانید با استفاده از بازاریابی دیجیتال مشتری های بیشتری را به سمت کسب و کار خود جذب کنید.

تولید محتوای مناسب برای وب سایت دومین گام از بازاریابی دیجیتال

 

گام بعدی برای اینکه بتوانید در دنیای دیجیتال کسب و کار خود را توسعه دهید و مشتری های بیشتری را جذب کنید این است که بتوانید به خوبی اقدام به تولید محتوا برای وب سایت خود کنید. البته توجه داشته باشید که این مرحله و مرحله بعدی که بیان می شود در واقع زیر مجموعه ای از بخش سئو سایت است که به دلیل نیاز به توضیح بیشتر ما آنها را در دو بخش مختلف برای شما آورده ایم.

 

در این بخش از بازاریابی دیجیتال شما باید بتوانید براساس محتواهای موجود در سایر وب سایت ها و یا به صورت تخصصی اقدام به تولید محتوای یونیک برای وب سایت خود کنید که این کار باید به شکلی انجام شود که موتور جستجوی گوگل و همینطور کاربرانی که وارد وب سایت شما می شوند نمونه این محتوا را در سایر وب سایت ها مشاهده نکرده باشند. این کار باعث می شود تا کاربرانی که تا کنون با کسب و کار شما آشنایی خاصی نداشته اند نیز به یک جستجو درباره موضوع کسب و کار شما با وب سایت شما آشنا شوند و با مراجعه به آن اقدام به خرید از شما کنند.

 

فعالیت در شبکه های اجتماعی

 

یکی دیگر از بخش های بسیار مهم در بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ این است که شما بتوانید در شبکه های اجتماعی مختلف به خوبی فعالیت کنید، فعالیت در شبکه های اجتماعی باعث می شود تا شما بتوانید جامعه کاربران خود را گسترش دهید و در نتیجه این کار افراد بیشتری با کسب و کار شما آشنا خواهند شد و شما می توانید مشتری های بیشتری را به کسب و کار خود جذب کنید. فعالیت در شبکه های اجتماعی مختلف باعث می شود تا شما بتوانید با مشتری های فعلی خود نیز ارتباط بهتری برقرار کنید و در نتیجه وفاداری آنها به کسب و کار خود را نیز تضمین کنید. فعالیت در شبکه های اجتماعی به همین سادگی نیست و شما باید از متخصصین این زمینه برای این کار کمک بگیرید، بنابراین برای موفقیت بیشتر سعی کنید در این بخش نیز هزینه کنید.

 

نکات پایانی درباره بازاریابی دیجیتال

 

دیجیتال مارکتینگ دارای اهمیت بسیار زیادی در بازاریابی است، اینترنت و پیشرفت تکنولوژی های سخت افزاری یک بستر مناسب را برای شما فراهم کرده اند تا بتوانید به خوبی کسب و کار خود را به جامعه ای با افراد بسیار زیاد معرفی کنید، اگر شما به تازگی یک کسب و کار را راه اندازی کرده اید بدون شک نیازمند این هستید که به خوبی با بازاریابی دیجیتال آشنا شوید و ابزارهایی که در دیجیتال مارکتینگ کاربرد دارند را بشناسید تا بتوانید به موفقیت های بزرگی برسید.

برگرفته از سایت وب گستر سپنتا https://websepanta.com  شرکت بازاریابی دیجیتال عضو کنسرسیوم سپنتا

عناوین مرتبط

پربحث‌های هفته

  1. از مذاکره به بهانه «سایه جنگ» تا مذاکره به دلیل «شرایط جنگی»...

  2. آیا جهان، ایران را در نقطه اتخاذ «تصمیم بزرگ» قرار خواهد داد؟

  3. آیا مدیرعامل فراری نیسان، کپی ژاپنی محمود رضا خاوری است؟!

  4. آقای روحانی! از این حرفها چه باید بفهمیم؟ 

  5. پاسخ شهاب حسینی به هجمه‌ها: منتقد اتفاقات تلخ هستم/ در فیلم‌ با بودجه دولتی بازی می‌کنید اما از فجر انصراف می‌دهید؟

  6. ایران و «توافق ترامپ» که قاسم سلیمانی به آن اشاره کرده بود

  7. «بلد نبودن» یا «نخواستن»؛ آقای روحانی، مسئله این است!

  8. حسابرسی نهادهای تحت پوشش دفتر رهبری و زیرمجموعه های آنها / نظر محمد قوچانی درباره برنامه‌های شبکه افق/ تعیین جایزه برای قتل ترامپ از تریبون مجلس

  9. ماجرای مخالفت رئیس صداوسیما با درخواست عجیب روحانی/ اعمال فشار حداکثری دولت به علی‌عسکری

  10. ماجرای کاخ مرمر که مرحوم هاشمی رفسنجانی در آن مستقر بودند

  11. معاون فرمانده کل سپاه: در حمله به عین الاسد ۱۳۴ نفر کشته و ۲۴۵ نفر زخمی شده‌اند

  12. "شیر" را از سبد غذایی حذف نکنید/ تکذیب ادعاهای یک کارشناس

  13. اوضاع را شیر تو شیر نکنیم!..

  14. تیم‌های ایرانی از حضور در لیگ قهرمانان آسیا انصراف دادند

  15. روایت شاهدان عینی سقوط هواپیمای اوکراینی + عکس

  16. نامه خصوصی محسن هاشمی به فتاح درباره آیت‌الله هاشمی و ماجرای کاخ مرمر

  17. وقتی ترامپ خودش را حرامزاده توصیف می‌کند

  18. اعتراف آمریکا: شمار تلفات انتقام موشکی ایران افزایش پیدا کرده است

  19. استدلال‌های جالب برای نقد سخنان علی مطهری/ ظریف اروپا را به خروج ایران از NPT تهدید کرد/ سکوت رسانه‌ای درباره محرومیت باشگاهها از میزبانی قابل پذیرش نیست

  20. کنفدراسیون فوتبال آسیا از تصمیم ضدایرانی خود عقب‌نشینی کرد + جزئیات

  21. جهان‌آرا، عصرانه و ثریا دیگر «زنده» نخواهند بود

  22. ترامپ: قاسم سلیمانی را کشتیم چون او حرف‌های بدی درباره کشور ما (آمریکا) می‌زد

  23. طرح دریافت غرامت از انگلیس برای قتل عام ۹ میلیون ایرانی

  24. آزمون بزرگ شورای نگهبان پیش از برگزاری انتخابات مجلس/ مفسدان اقتصادی نباید تایید شوند

  25. چرا ترامپ درباره تلفات عین‌الاسد دروغ گفت؟/ آزمون شفافیت شورای نگهبان/ واکنش کدخدایی به انتقاد لاریجانی از ردصلاحیت نمایندگان

آخرین عناوین