نماینده رشت: برنج‌کاران ‌زانوی غم بغل گرفته‌اند

گروه اقتصادی الف،   3980518107 ۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده مردم رشت در مجلس با اظهار تاسف از لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج گفت‌: وزارتخانه‌ و سازمان‌هایی که اقدام به صدور و پخش این بخشنامه کردند تحت سیطره دلالان هستند.

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه یقیناً بین دلالان داخلی و همدستان آنان رابطه‌ای وجود دارد و این رابطه روی وزارت جهاد کشاورزی، صدا و سیما و سازمان حمایت از مصرف کنندگان تأثیر گذاشته است اظهار داشت: لغو ممنوعیت واردات برنج خارجی دهن‌کجی به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه وی از شنیدن خبر لغو ممنوعیت واردات برنج شوکه شده است عنوان کرد: طبق قانون دولت سه ماه بعد از برداشت محصول داخلی حق واردات برنج را ندارد از سویی دیگر بر اساس همین قانون این واردات باید بر اساس نیازهای واقعی بازار و بدون هیچ‌گونه تبلیغات خاصی انجام شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس توجه به تولیدات داخلی و حمایت از آنان را از تأکیدات مقام معظم رهبری خواند و با بیان اینکه به شدت از رسانه ملی گله‌مند است تصریح کرد: در این مقطع از زمان که کشاورزان با خوشحالی مشغول برداشت برنج هستند این‌گونه رفتارها مانند پتکی است که بر سر آنان فرود می‌آید.

کوچکی‌نژاد تضعیف جایگاه کشاورزان برنج‌کار را عملی خلاف اهداف اقتصاد مقاومتی و رفتاری ضد منافع عمومی تلقی کرد و ابراز داشت: دلالان داخلی قصد دارند برنج را با قیمتی نازل از کشاورزان بگیرند و در انبارها ذخیره کرده و سپس با همدستی واردکنندگان برنج خارجی سر موعد مناسب آن را با قیمتی گزاف در بازار عرضه کنند.

وی نیاز بازار داخلی به واردات سالانه حدود 700 تا 800 هزار تن برنج آن هم بدون انجام هیچ تبلیغاتی را متذکر شد و خاطرنشان کرد: طبق قانون پس از واردات و تأمین نیاز بازار برنج خارجی باید در موعد مقرر توزیع شود اما در حال حاضر افرادی ذی‌نفع از این مسئله به عنوان یک اهرم فشار بر علیه برنج داخلی استفاده‌ می‌کنند. 

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اینکه اعلام خبر لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج زمینه نگرانی و دلزدگی کشاورزان شالیکار را به دنبال دارد اظهار داشت: این بخشنامه سبب می‌شود برنج داخلی ارزان به دست مفت‌خوران و دلالان بیافتد و بعد کشاورزان ما در زمان افزایش قیمت برنج زانوی غم به بغل بگیرند و حسرت بخورند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ورود دستگاه‌های نظارتی به عملکرد وزارت جهاد کشاورزی و رسانه ملی را خواستار شد و گفت: بنده در نخستین جلسه مجلس مراتب اعتراض خود را نسبت به لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج اعلام می‌کنم زیرا دولت و دستگاه‌های تحت امر آن در این باره بر اساس قانون عمل نکردند.

کوچکی‌نژاد ورود انجمن برنج و بسیاری از سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با آن جهت اعتراض به لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج را لازم و ضروری دانست و ابراز داشت: زدن تیر خلاص به کشاورزان برنج‌کار آن هم در سالی که توسط مقام معظم رهبری مزین به شعار حمایت از تولیدات داخلی شده است واقعاً جای تأسف دارد.

دیدگاه کاربران

teddy bear۱۰۴۲۰۵۱۲۱:۴۹:۴۲ ۱۳۹۸/۵/۱۸
حمایت از تولید داخلی به چه قیمت ؟؟برنج کیلویی 24000 تومن زورمون نمی رسه بخریم !!!
علیرضا۱۰۴۲۰۶۲۲۱:۵۷:۲۰ ۱۳۹۸/۵/۱۸
چرا اینها به فکر پایین آوردن قیمت برنج ایرانی نیستند که مردم بتوانند بخرند و گرنه با قیمت بالای 15 مردم توانایی خرید برنج داخلی را ندارند من پارسال 80 کیلو برنج ایرانی خریدم ولی امسال به عنوان یک کارمند توانایی خرید برنج با قیمت بالای 15 را ندارم
ناشناس۱۰۴۲۰۹۳۲۲:۴۶:۵۳ ۱۳۹۸/۵/۱۸
یک معلم با حقوق زیر 3میلیون با دو فرزند دانشجو و محصل با شهریه بالاو............ چطور میتوانم برنج ایرانی که نسبت به پارسال قیمتش دوبرابر شده بخرم آقای نماینده حتماً پاسخ دهید.
ناشناس۱۰۴۲۱۰۵۲۲:۵۷:۲۷ ۱۳۹۸/۵/۱۸
کشاورز عزیز آیا شما حاضرید برنجتون رو کیلویی 7 یا 8 هزار تومن به قیمت برنج هندی به مردم بفروشید؟خیلی از مردم حتی توان خرید برنج به همین قیمت رو هم ندارن
ناشناس۱۰۴۲۱۱۸۲۳:۱۶:۰۷ ۱۳۹۸/۵/۱۸
آخه برنج کار داخلی هم وجدان نداره اگر واردات ممنوع بشه قیمت خون پدرش و طلب ميکنه
ناشناس۱۰۴۲۱۳۲۲۳:۴۰:۴۶ ۱۳۹۸/۵/۱۸
برنج رو میفروشن کیلویی 25هزارتومن کارگر و کارمند ساده از کجا بیاره تا بقول اقای نماینده از اقتصاد مقاومتی حمایت کنن؟؟؟ قیمت برنج رو متناسب با افزایش حقوق کارمندها تعیین کنید، تا نیازی به واردات نباشه کشاورز هم زانوی غم بغل نگیره نمیشه که کشاورز هم خدارو بخاد هم خرما رو
آرش۱۰۴۲۱۶۱۰۰:۰۸:۵۹ ۱۳۹۸/۵/۱۹
چرا زانوی غم بغل گرفته اند ؟ چون نمی تونن بیشتر از این گرون کنند ؟
ناشناس۱۰۴۲۱۶۷۰۰:۱۲:۱۴ ۱۳۹۸/۵/۱۹
گوشت لبنيات، مرغ و ... از سفره ها پر کشيده اند، شما هم با اين کارها برنج را از سفره ها خالی کن. پس الکی شعار بهبود وصعيت معيشتی مردم نديد.
ناشناس۱۰۴۲۱۶۸۰۰:۱۷:۲۵ ۱۳۹۸/۵/۱۹
نماينده محترم! شما داری دلالی برنجکاران شمالی را ميکنيد. ما وسعمان به خريد يرسا آور برنج داخلی نميرسه. بگذاريد لااقل با برنج خارجی سفره مان تزيين شود.
ناشناس۱۰۴۲۱۷۲۰۰:۲۲:۵۹ ۱۳۹۸/۵/۱۹
چرا به بهانه های واهی به مردم حق انتخاب نميديد که با توجه به جيبش انتخاب کند؟ ذهنيت پوسيده انحصارگرايی کی اصلاح خواهد شد؟
ناشناس۱۰۴۲۱۸۵۰۰:۴۳:۲۵ ۱۳۹۸/۵/۱۹
کشاورزان باید قیمت برنج ایرانی را حداقل 300 درصد کاهش دهند برنج ایرانی کیلویی 20 و 25 هزار تومانی اصلا نباید کاشته شود
ناشناس۱۰۴۲۲۶۶۰۷:۰۸:۱۶ ۱۳۹۸/۵/۱۹
مردم از گشنگی بمیرند که شما رای بیاری؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۰۴۲۲۸۴۰۷:۵۹:۱۹ ۱۳۹۸/۵/۱۹
برنج داخلی کیلویی 25000 تومان به بالا برنج کار دلواپس برنج خور دلواپس دولت علی برکت ا... دل نگران این مملکت به نوعی ول است!
صف۱۰۴۲۲۹۸۰۸:۲۰:۲۴ ۱۳۹۸/۵/۱۹
آقای کوچکی نژاد، شما نماینده برنجکاران تنها نیستید بلکه مصرف کننده های برنج هم به شما رای داده اند.مصرف کننده بیچاره با این تورم شدید نمیتواند برنج داخلی را که اکثراً با برنجهای پاکستانی قاطی شده اند با قیمت گزاف بالای 23 هزار تومان بخرد ناچار اکثر مردم به مصرف برنج پاکستانی روی آورده اند. حالا اگر دولت جلوی واردات آن را بگیرد این برنج هم گران شده و از سر سفره های مردم مثل سایر اقلام ضروری پر میکشد. لذا از خبر واردات برنج شوکه نشوید بلکه طرحی ارايه دهید که هم به نفع برنجکاران و هم مصرف کننده ها باشد و دست دلالان را کوتاه کند...
ناشناس۱۰۴۲۳۰۷۰۸:۲۹:۱۱ ۱۳۹۸/۵/۱۹
چرا باید وقتی برنج داخلی تولید می شود از خارج وارد شود ؟ اشتباه نکنید من نه برنج کارم نه دلال برنج درست است که برنج داخلی گران است ولی کیفیت بسیار بهتر ی از خارجی آن دارد
ناشناس۱۰۴۲۳۳۴۰۸:۴۶:۰۰ ۱۳۹۸/۵/۱۹
برنج ایرانی خوب بالای 20 هزار تومان است که اکثر مردم توان خریدش را ندارند. جناب نماینده محترم شما به فکر زمین های برنج خودتان هستید. برنج هاشمی 24 هزارتومان است. مردم چگونه بخرند . کاش کمی هم به فکر مردم بودید.
ناشناس۱۰۴۲۳۴۵۰۸:۴۹:۵۵ ۱۳۹۸/۵/۱۹
برنج شده كيلويى چهل هزار تومان ! چرا برنج كاران زانوى غم بغل كرده اند ؟
میلاد حمیدی۱۰۴۲۳۴۸۰۸:۵۴:۱۰ ۱۳۹۸/۵/۱۹
جناب نماینده محترم رشت لطفا بی انصافی در افزایش قیمت برنج را در نظر بگیرید. قیمت برنج سرسام آور شده و از قدرت خرید مردم خارج شده. همین برنج های وارداتی نباشد سفره مردم از برنج هم خالی می شود. کل مردم زانوی غم بغل بگیرند شما خوشحالید؟ ما راضی نیستیم شالی کاران زانوی غم بغل بگیرند اما فکر مردم هم بکنید و کاری کنید دلالان و محتکران و اخلالگران مواد غذایی زانوی غم بغل بگیرند. شما نماینده ملت هستید نه نماینده گروه خاص.
ناشناس۱۰۴۲۳۵۰۰۸:۵۵:۰۸ ۱۳۹۸/۵/۱۹
واله با این قیمت های نجومی برنج محلی تمام مردم زانوی غم بغل کرده بودن!
ناشناس۱۰۴۲۳۶۰۰۸:۵۹:۰۲ ۱۳۹۸/۵/۱۹
درحال حاضر که در تهران حداقل قیمت برنج داخلی خیلی گران هست
یار۱۰۴۲۴۲۵۰۹:۵۳:۳۰ ۱۳۹۸/۵/۱۹
وقتی قیمت برنج تولید داخل دارد سر به فلک می کشد و خرید آن از عهده خریدار خارج است دولت باید کاری کند که یک یاز آنها واردات است. وقتی تولید کننده داخلی به هموطن خود رحم نمی کند مشکل دولت چیست. شما به فکر کاهش قیمت و رقابتی شدن باش تا من مصرف کننده ترجیح بدهم محصول ایران بخرم نه از روی اجبار برنج هندی بی کیفیت
ناشناس۱۰۴۲۴۵۱۱۰:۱۲:۳۸ ۱۳۹۸/۵/۱۹
برنج تون رو ارزون کنید تا واردات متوفق بشه
ناشناس۱۰۴۲۴۷۰۱۰:۲۶:۳۴ ۱۳۹۸/۵/۱۹
نکنه میخوان 50 تومان بفروشن؟؟؟/
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین