هنر انقلابی باید در مقابل یا مانع دشمن باشد

گروه سیاسی الف،   3980517193

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: زمانی هنر انقلابی مفهوم پیدا می‌کند که در مقابل دشمن باشد یا مانع او و یا هر دو آن‌ها باشد.

به‌گزارش فارس، سردار محمد حسین سپهر در دوره توانمندسازی مسؤولان سازمان‌ها و مدیران کانون‌های بسیج هنرمندان سراسر کشور که در سالن تالار تربیت برگزار شد،گفت: دشمن معتقد است هر جا می‌خواهیم جامعه‌ای را سیاسی کنیم راه ما دور کردن آن‌ها از معنویت است اما در تعجب هستیم که چطور در ایران معنویت با سیاست گره خورده و هرچه معنویت بیشتر می‌شود، استحکام معنویت و سیاست نیز بیشتر شکل می‌گیرد. 

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور بیان کرد: سیاست و دیانت ما به هم پیوسته و رمزی است که از پیامبر به ما رسیده است. 
 
وی با اشاره به مداحی‌هایی که در خصوص رشادت بزرگمردان دفاع مقدس خوانده شده است، متذکر شد: این نوحه‌سرایی‌ها پیوستگی سیاسی امور و اداره حاکمیت مردمی اجتماعی ما که به قرآن و اسلام گره‌خورده را بیان می‌کند و حقایقی را در دل خود دارد.

سردار سپهر با تاکید بر اینکه ما 8 سال دفاع مقدس نداریم بلکه 40 سال دفاع مقدس داریم، خاطرنشان کرد: 40 سال دفاع مقدس، مقاومت و نه گفتن به دشمن، در تاریخ کم‌نظیر و به‌قول امام خمینی(ره) بی‌نظیر است.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به سخن امام خمینی(ره) که رسول الله مردمی همچون ملت ما نداشت، اظهار کرد: ما امروز خوشحالیم ملتی داریم که هنر دفاع مقدس را سرلوحه خود قرار داده‌اند، چرا که معتقدیم هنر و هنرمندان سهم بسیاری در چهل سال دفاع مقدس ما دارند.

وی افزود: این هنرمندان در زمان دفاع مقدس، با تولید شعار، نقش و نقاشی از صحنه‌های مبارزه و دشمن‌ستیزی، هیجان را در دل ما ایجاد کردند.

سردار سپهر اضافه کرد: اوج تولیدات رزمندگان ما، رجز و رجزخوانی بود که از هزاران کلاس درس و بحث مفاهیم نظامی، مؤثرتر بود و گاهی خوانش یک شعر و بیان یک رجز آثار و برکاتی داشت که  باعث می‌شد در شب عملیات، رزمندگان ما مجاهدانه دشمن را تسلیم اراده قدرتمند خود کنند.   

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه هنرمندان ما در 40 سال مقاومت وظایف بسیار سنگینی داشتند، گفت: ما همیشه در تاریخ نگاری و بیان دقیق حوادث ایران ضعیف بودیم که یکی از این صحنه‌ها نقش هنرمندان در انقلاب است، نسل آینده ما باید این مسائل را بداند تا در دانشکده‌های هنر هنرمند انقلابی تربیت شود. 

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند بارها گفتم هر تمدن و فرهنگی تا در قالب هنر ریخته نشود، شانس گسترش ندارد و فرقی میان پیام حق و باطل نیست. 

سردار سپهر افزود: آمریکا در قالب هنر، جرم و جنایت بسیاری را انجام می‌دهد و با هنر آن را می‌پوشاند یا خباثتی جدید را بر مردم دنیا تحمیل و آن‌ها را تسخیر می‌کند و باور و محاسبات حکمرانان جهان را تغییر می‌دهند.  

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با تاکید بر اینکه ما هویت هنری داریم، خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس ما هیچ شأنی نداشتیم و فرماندهان کل تا فرماندهان گروهان نیز شأنی برای خود قائل نبودند. 

وی افزود: در دنیا برای رزمندگان و فرماندهان خود شوؤنی قائل هستند اما ما بدون درس‌هایی که آن‌ها آموزش می‌دهند ایستادیم و مقاومت کردیم. 

سردار سپهر با مقایسه حکومت 2000 ساله شاهنشاهی در ایران و از دست دادن بسیاری از اراضی کشور گفت: در 200 سال گذشته تنها یک پنجم از ایران ما باقی مانده و ما بقی را حاکمان ترسو به‌واسطه اراده ضعیف از دست دادند اما در طول 8 سال ما بامقاومت در مقابل دنیا ایستادیم. 

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به‌سخن رهبر معظم انقلاب یادآور شد: زمانی هنر انقلابی مفهوم پیدا می‌کند که در مقابل دشمن باشند یا مانع او و یا هر دو آن‌ها باشد.

وی تاکید کرد: ما تا انقلاب آخرالزمانی، دشمن داریم، موانع داخلی وجود دارد که گاهی از طرف دوستان و همکاران ما و از سوی کسانی که باید در کنار ما باشند تولید می‌شود، ما باید با هنر جهادی از موانع عبور کرده، آن‌ها را دور بزنیم یا راه جدیدی بسازیم و به‌آرمان‌ها دست یابیم.  

سردار سپهر با بیان اینکه هر چه جلو می‌رویم عرصه انقلابی ما بیشتر می‌شود، گفت: این مسئله تکلیف ما را سنگین‌تر می‌کند، امروز انقلاب ما در سوریه،یمن، عراق، افغانستان، بسیاری کشورهای اسلامی و غیر اسلامی، تکثیر شده است که این پیروزی باعث می‌شود از سمت دشمنان با موانع رو به رو می‌شویم.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با یادآوری مشکلات روزهای دفاع مقدس افزود: ما بدون کمترین امکانات و تجهیزات با دشمن مقابله کردیم.

وی گفت: امروز به‌جایی رسیدیم که رهبران دنیا از ما خواهش می‌کنند یک نسخه از فلان کالا را به‌آن‌ها بدهیم، ما با روحیه جهادی، نوآوری، خطرپذیری، صبر، مقاومت و بی‌منت جلو رفتیم.

سردار سپهر با اشاره به‌بیانات امام خمینی(ره) گفت: بسیج حزب انقلاب ما بوده و مبنای گام دوم آن، فکر و فعالیت بسیجی است، اما با موانع رو به رو می‌شود.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور افزود: ما بدون تردید و ترس با خودباوریی که از جنس خدا باوری و اتکا به‌خدا و نه‌ کدخدا است، با تفکر خود، دنیا را تسخیر می‌کنیم.

وی با اشاره به‌سخن نویسنده کتاب «ایران ابر قدرت فرهنگی جهان»که معتقد بود ایران با فرهنگ خود جهان را تسخیر می‌کند، تاکید کرد: ما این کار را انجام دادیم.

سردار سپهر تصریح کرد: روزی دشمنان و آمریکایی‌ها در کشور ما عزل و نصب می‌کردند اما امروز شاه جهانی، نامه می‌دهد که ما غلط کردیم، نفتکش ما را رها کنید!

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور افزود: روزگاری بود که کسی جرأت نداشت به‌یک سگ آمریکایی نزدیک شود اما امروز سربازان آمریکایی را اسیر می‌کنیم.

وی متذکر شد: امروز ده‌ها پدافند آمریکایی و انگلیسی علیه ما وجود دارد اما وقتی افسر ایمانی ما، به‌فرمانده ناو رسمی آمریکایی می‌گوید تو حق هیچ کاری نداری، ما نظامی‌ها و نظامی‌های دنیا می‌فهمند یعنی چه!

سردار سپهر اضافه کرد: فیلم‌هایی از دشمنان داریم که التماس می‌کنند جایی پخش نشود اما اگر آن‌ها را پخش کنیم تا سال‌ها خوراک هنرمندان طنزپرداز ما تأمین است.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با تاکید بر اینکه ما حزب انقلاب هستیم، بیان کرد: انقلاب به‌تقویت دینی، کاهش آسیب اجتماعی، تربیت نیروی انسانی در عرصه رسانه، هنر، امنیت و رفاه نیاز دارد.

وی با بیان انتظارات رهبر انقلاب از هنرمندان و بسیجیان گفت: ما از رهبر انقلاب کارت زرد گرفتیم و باید این کوتاهی را برطرف کنیم.

سردار سپهر خاطرنشان کرد: در حرکت تمدنی وظیفه داریم جامعه و حکومت اسلامی بسازیم و در این میان به‌تربیت نیروی انسانی هنرمند تراز انقلاب، افزایش دانش هنر، قانون‌گذاری و تحکیم و ترویج سبک زندگی نیازمند داریم.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور کسب هنر برای هنرنمایی در عرصه انقلاب را وظیفه همگان دانست و گفت: برای هنرمند نماهای سلبریتی که مقابل شهدا ایستادند متاسفم، ننگ بر آن‌ها باد، چرا باید فضای مجازی ما را کثیف و نجس کنند؟ باید با تولیدات هنری در عرصه‌های مختلف جلو کار آن‌ها را گرفت.

وی با بیان اینکه ما به‌افزایش دانش هنر نیازمند هستیم، افزود: این مسئله باید توسط شما هنرمندان شکل بگیرد نه‌دانش غربی موجود در دانشگاه‌های ما. 

سردار سپهر با بیان اینکه یکی از الزامات حرکت تمدنی، سبک زندگی اجتماعی مردم بر اساس اسلام و فرهنگ ایرانی است، گفت: در همه عرصه‌ها ما به‌ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی نیاز داریم. 
 
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور اظهار کرد: حتما که نباید در رزم سخت شرکت کنید گاهی گذشتن از آبرو، از ایثار جان نیز بیشتر ارزش دارد، با هنرمندان جهادی و انقلابی که دارید در عرصه هنر می‌توانید همانند شهید حججی باشید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

آخرین عناوین